Selasa, 24 Januari 2012

ada dara, lu kolot

Adik, Bab Bertudung cerita lain.Bab tak ada dara cerita lain

Kolumnis pertahan dakwaan Rosmah belanja RM325,000

Kolumnis Sydney Morning Herald Andrew Hornery mempertahankan dakwaannya bahawa isteri perdana menteri Rosmah Mansor membelanjakan lebih RM300,000 semasa lawatannya ke Australia.

"FLOM (wanita pertama Malaysia) dakwa saya membesar-besarkan secara liar lawatan sambil membeli-belahnya di Sydney?

Awas! Gula-Gula Daripada Gelatin Babi

KUALA LUMPUR: Lambakan pelbagai jenis gula-gula jeli dan getah pelbagai warna serta bentuk yang diimport mencetuskan keresahan pengguna Islam berikutan 80 peratus dihasilkan daripada gelatin babi.

Gula-gula terbabit yang dijual berleluasa di kedai runcit dan pusat beli-belah dikesan tidak mempunyai logo halal, termasuk daripada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim).

Dakwaan mengaitkan gula-gula terbabit dengan penggunaan gelatin daripada kulit atau tulang babi diperkuatkan lagi apabila pengedar atau pengilang sengaja tidak menyenaraikan kandungan bahan gelatin digunakan pada bungkusan.

Sangat Berguna - Rahsia Telefon Bimbit Di Saat Kecemasan

Entri kali ini khas untuk semua pengguna telefon bimbit.
Tahukah anda bahawa telefon bimbit anda sedikit sebanyak boleh membantu dikala kecemasan?Banyak perkara yang boleh anda lakukan, antaranya :

1. Kereta terkunci

Pernahkah anda tertinggal kunci kereta dalam kereta dan kereta anda ketika itu terkunci dari dalam? Pasti anda lakukan pelbagai cara untuk mendapatkan kembali kunci bagi membuka semula kereta anda.
Jangan risau, telefon bimbit boleh membantu, tapi bagi kereta yang menggunakan sistem penggera (alarm) sahaja.

Motivasi Diri - Segelas Air Untuk Engineer

Di sebuah telaga minyak di Arab Saudi, di akhir tahun 40-an….

Seorang pegawai berpangkat rendah, remaja tempatan Arab Saudi, merasa haus dan bergegas mencari air untuk membasah tekaknya kering. Diaa begitu gembira ketika melihat air sejuk didepannya dan dengan cepat dia mengisi air sejuk ke dalam gelas.

Belum sempat dia minum, tiba-tiba dia terhenti kerana sebuah herdikan: “Woi, kamu tidak boleh minum air ini. Kamu cuma pekerja rendah. Air ini hanya khas untuk jurutera” Suara itu berasal dari mulut seorang jurutera Amerika yang bekerja di perniagaan tersebut

Jangkitan Kuman Bukan Penyebab Utama Kematian Mengejut Dua Bayi: KP Kesihatan

KUALA LUMPUR, 24 Januari (Bernama) -- Kementerian Kesihatan Selasa mengesahkan jangkitan kuman bukan penyebab utama kematian mengejut membabitkan dua bayi di Pusat Jagaan Kanak-Kanak Adila Kids, di Taman Permata, di sini, Khamis lalu.

Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Seri Dr Hasan Abdul Rahman berkata ini berdasarkan keputusan awal pemeriksaan histopatologi sampel tisu paru-paru dan beberapa organ lain kedua-dua bayi tersebut.

3 bulan semak SBPA langkah terbaik, adil -Cuepacs

KUALA LUMPUR: CUEPACS menyifatkan keputusan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak memberi tempoh tiga bulan bagi semakan dan penambahbaikan Skim Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) sebagai langkah terbaik dan adil kepada penjawat awam.

Presidennya, Omar Osman berkata, setiap kali kongres mengadakan taklimat di seluruh negara, kira-kira 1.3 juta penjawat awam terutama kakitangan Gred 54 ke bawah dan Kumpulan Pelaksana Satu dan Dua memang melahirkan perasaan tidak berpuas hati terhadap SBPA sedia ada.

10 benda tak boleh beli dengan duit

money
DUIT, di zaman materialistik sekarang ini, semua orang mahukan duit. Orang dewasa, remaja bahkan kanak-kanak kecil sekalipun kenal dengan sekeping kertas yang diberi nama “duit”. Memang duit penting dalam kehidupan, tanpa alat tukar ini kita tidak boleh memenuhi keperluan hidup. Duit membuatkan manusia melakukan perkara yang diharamkan, manusia menjadi rakus kerana duit, manusia pecah amanah, rasuah, merompak, melacur malah membunuh manusia lain kerana duit. Kejayaan orang di zaman kini juga diukur dengan banyaknya duitnya.

Tetapi walau bagaimana pentingnya duit, masih ada benda yang tidak boleh dibeli dengan duit

20 Tanda Iman Yang Lemah

297209_200632633341109_153578388046534_480930_933185031_n
1. Melakukan dosa tapi tidak merasa bersalah.

2. Memiliki hati yang keras dan tidak berkeinginan untuk membaca Al-Qur’an.

3. Merasa malas untuk berbuat baik, misalnya amat susah atau malas dalam melaksanakan solat

10 jarum syaitan dan 10 penawar

302485_10150353708088346_756238345_8029445_769088754_n
 
1- Tamak, rakus dan  buruk sangka- Penawarnya adalah percaya dengan Janji Allah SWT dan memupuk sifat Qanaah dalam jiwa.

2- Panjang angan-angan-  Penawarnya adalah dengan menyedarkan jiwa dengan kematian pasti datang secara tiba-tiba dan kita tidak tahu dimanakah kubur kita.

Isnin, 23 Januari 2012

Kasih Sayang Seorang Anak Kecil ..

  
Suatu hari selepas saya memberikan satu pengisian di dalam slot bersama remaja, datang seorang remaja darjah 6 duduk di tepi meja saya.

"Ustazah, doakan saya supaya dapat 5A dalam UPSR."

"Inshaallah, UPSR 5A."

Selepas saya berkata sedemikian, dia masih tidak berlalu pergi. Dia tetap duduk sahaja dekat dengan meja saya.


Kisah Rasulullah ketawa dan menangis ketika Umar menceritakan kisahnya


Suatu ketika Rasulullah Shallahu Alaihi Wassalam berkumpul dengan para sahabatnya, Rasulullah berkata pada Umar,

"Cuba ceritakan kepadaku yang membuat aku ketawa dan membuat aku menangis".

Kadang Diam Itu Perlu

Diam itu jua membawa pengertian yang berbeza pada setiap yang mahu menilai ertinya.. Setiap kata kata yang terluah kadang membawa maksud yang pelbagai pada yang mahu mendengar..

Kata kata yang tiada membawa apa apa pengertiaan seperti cakap cakap kosong kadang mencampakkan diri kita pada satu tahap yang tiada jalan cerita seolah menghina perwatakan diri.. Tapi bukan jua tiada matlamat atau pengajaran pada setiap butir kata kata yang diluah.. Punyai masing masing pendapat dan pandangan..

Ustaz Azhar Idrus-Benarkah Politik Tidak wujud Di Dalam Islam?

Bestnya - Basikal Ketika Musim Banjir

Kreatiflah hampa ni.........


izyan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nombor 8 Dengan Kehidupan Kita


Salam semua, kalau bercakap pasal angka 8 ni, masyarakat Cina amat menggemarinya dan ianya dianggap satu angka yang membawa tuah dalam kehidupan mereka. Kalau beli rumah nak angka 8,88 atau 888, begitu juga kereta dan sebagainya.

Resepi Kuih Seri Muka Paling Mudah dan Sedap



Saya memang minat kuih seri muka ini. So timbullah idea membuat panduan resepi kuih seri muka. “Mak, macam mana nak buat kueh seri muka nie”. Nasib baiklah emak masih ada dan sudi memberi tunjuk ajar. Terus terang saya belum pernah membuatnya sebelum ini. Sebab di hotel dulu kuih muih di order dari pihak luar. Yelah kalau buat sendiri memang tak laratlah. Dengan bermacam-macam desert, bun dan kek yang nak disiapkan.

Menurut emak saya, arwah ayah yang selalu buat untuk jualan di pasar malam. Alhamdulillah first trial saya buat, berjaya. Senang je rupanya. he.he.he.. Langkah-langkahnya pun simple sahaja. Ok jom kita belajar membuatnya. Tapi resepi ini telah saya ubah suai supaya mudah, sedap dan senang disiapkan. Semua nak senang kan.

Makbul Doa Seorang Isteri Untuk Suaminya

SUDAH LAMA SAYA IDAMKAN PERUBAHAN INI - FARAZILA
"SUDAH lama saya idamkan perubahan ini sejak kami bernikah kira-kira tiga tahun yang lalu. Akhirnya, ini adalah hidayah yang diberi kepada kami berdua."

Begitulah luahan hati Farazila yang sudah lama mengimpikan perubahan suaminya. Penghijrahan adalah sesuatu yang menjadi impian semua, apatah lagi jika ia mampu membawa perubahan ke arah kebaikan.

Aku "SINGLE" Kerana ALLAH


Aku single kerana Allah.

Bukan aku jual mahal. Sibuk atau cerewet memilih. Tidak pula aku takut bercinta atau belum bersedia. Aku juga bukan menunggu seseorang atau menanti calon pilihan ibubapa.

Aku tetap aku.

Cinta bagi aku bukan mudah untuk dilafazkan pada sesiapa, bila-bila masa, atau di mana jua. Perkataan cinta terlalu dalam, mahal dan berharga untuk diserahkan. Tidak ingin dikotori dengan debu hawa nafsu atau dinodai oleh cinta islamik yang palsu.

Al-Quran Bersadur Emas Bernilai 170 Juta Al-Quran Bersadur Emas Bernilai 170 Juta

Al-Quran Emas
Naskhah al-Quran bersadur emas bernilai lebih RM170 juta yang bakal dipamerkan pada pameran Khazanah Islam dari China di Muzium Terengganu bulan depan akan dibekalkan dengan ciri keselamatan dan penjagaan tahap tertinggi.

Dipercayai berusia lebih 500 tahun dan berasal dari Dinasti Ming, China, pihak penganjur juga akan melantik firma keselamatan swasta bagi memastikan keselamatan artifak itu sepanjang enam bulan sesi pameran.

Pengarah Muzium Negeri Terengganu, Mohd. Yusof Abdullah berkata, pameran bertaraf antarabangsa itu adalah hasil kerjasama dengan penganjur acara, Topchain Capital Sdn. Bhd.
kosmo

10 Surah Mujarab

Al-Quran merupakan kalamullah yang diturunkan kepada Rasulullah pada 17Ramadhan di gua Hira’ ketika rasulullah beruzlah dari kepompong kejahilan masyarakat Arab jahiliyyah. Proses penurunan al-Quran berlaku melalui penyimpanan kalamullah di Luh Mahfuz, diturunkan baitul ‘Izzah, seterusnya ke BaitulHaram dan akhirnya diturunkan secara tadarruj (berperingkat) kepada Rasulullah SAW

.

“Bacalah al-Quran,tatapilah buku-buku ilmu,pergilah ke majlis-majlis ilmu,dan amalkanlah zikrullah dan janganlah membuang masa dalam perkara yang tiada memberi faedah”(Hasan al-Banna)

Apa Yang Malaysia Perlu Ubah Dalam Tempoh 10 Tahun Dari Sekarang?


Malaysia, pada sekilas pandang boleh dikatakan sebagai negara yang cukup bertuah kerana ada pelbagai bantuan alam kepadanya yang tiada di negara-negara lain. Sekilas pandang juga, orang akan menyangka bahawa rakyat Malaysia sudah tentu amat beruntung dilahirkan dan dibesarkan di negara ini.  Itu mungkin telahan mereka yang memandang negara ini secara "surface" tanpa menilai secara kritikal dan rasional.
Seringkali saya mengutarakan dalam banyak-banyak perbincangan yang kami adakan, bahawa setiap individu yang merasa nikmat sebagai rakyat Malaysia wajib berfikir dengan lebih matang dan mempunyai cita-cita mereka tersendiri buat negara yang dicintai ini.

Pentingnya Doa Duduk Antara Sujud


Tahukah kamu...Sebenarnya kesilapan kita, jika :

Doa duduk antara Sujud yang kita selalu baca laju-laju itu..


Tahukah maksudnya ?




Israel Zionis Cari Teknologi Matikan Bunyi Azan


Kerajaan Israel mencari cara agar suara kelantangan suara azan dari pelbagai Masjid di kawasan sempadan Israel-Palestin boleh diperlahankan atau dimatikan. Hal ini kerana para penduduk Yahudi yang mengeluh, azan itu menyebabkan hingar ketika mereka sedang tidur.

Dalam laman Haaretz, Rabu (18 / 1), Pentadbiran Kerajaan Awam Israel di Tebing Barat mencari cara penggunaan teknologi untuk mematikan kelantangan panggilan muadzin tersebut

Adab dan Akibat Jika Tidak Menjawab Azan

Assalamualaikum wbt..mari kita kongsikan tentang cara menjawab Azan yang mungkin sudah ketahui atau ada masih belum ketahui. Selalunya kita masih lagi berbual-bual atau berdiam sahaja apabila mendengar Azan dilaungkan. Yang sering kita tidak menjawab ketika Azan adalah tiba di bahagian, iaitu :



Ahad, 22 Januari 2012

Wow...Katak Makan Ular (Adakah Dunia Sudah Berubah?)

Seekor katak tertangkap oleh kamera sedang memakan seekor ular di China. Fenomena alam ini dianggap sebagai luar biasa kerana umumnya yang terjadi adalah ular memakan katak dan bukan sebaliknya.

Suhakam Pandang Berat Universiti Gantung Pelajar

Suhakam Pandang Berat Universiti Gantung Pelajar

KUALA LUMPUR – Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (SUHAKAM) semalam menyuarakan pandang berat terhadap keputusan universiti menggantung pengajian pelajar yang menyuarakan pendapat dengan dakwaan mereka telah memburukkan nama universiti dan mengganggu ketenteraman awam.

Pengerusinya, Tan Sri Hasmy Agam berkata, tindakan sedemikian bukan sahaja menyekat hak asasi pelajar malah bertentangan dengan pengumuman Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk meminda Akta Universiti dan Kolej Universiti (1971)(AUKU).

Terbaik -- Multi Terrain Electrical Bicycle

Korang semua mesti pernah tengok basikal elektrik kan? Tapi aku rasa basikal elektrik yang pernah aku tengok emua tak menarik. Buruk la senang cerita. Basikal tua datuk kau lagi best dari basikal elektrik. tapi sejak aku tengok baiskal elektrik ni, aku terasa lebih baik kau beli ni dari beli motor. Kalau korang, apa korang rasa?

Penempatan PTD Dalam Sistem Pengurusan di Kementerian Pelajaran? Apa Pendapat Guru-guru?

Baru-baru ini JPA bercadang untuk menempatkan kalangan Pegawai tadbir Diplomatik (PTD) di dalam sistem pengurusan di Kementerian Pelajaran Malaysia. Walaubagaimanapun, cadangan penempatan PTD tersebut telah dibantah keras oleh kalangan guru-guru di Malaysia.
Cadangan Penempatan PTD Dalam Sistem Pengurusan KPM Bertujuan :

                      i.mengurangkan bebanan guru
                     ii.seterusnya guru-guru dapat memberi tumpuan khusus kepada pengajaran dan pembelajaran

Fakta: Asia Pengguna Internet Paling Ramai

Asia pengguna internet paling ramai

Sepanjang tahun 2011 dianggarkan jumlah pengguna internet telah bertambah dari 360 juta orang pada hujung tahun 2000 dan sekarang jumlah ini dianggarkan meningkat kepada 30%  pengguna dari jumlah populasi dunia sekarang.

Mengambil kira semua benua, Asia mempunyai 922 juta pengguna internet, Eropah; 476 juta dan Amerika utara berada di tempat ketiga dengan 271 juta. Daripada jumlah pengguna internet Asia dianggarkan lebih dari 485 juta pengguna internet dari Cina, jumlah ini lebih 36% dari populasi negara tersebut.

Melinda Star Guido Bayi Terkecil -bahagian 2


Memakai topi merah jambu dan dibaluti selimut yang juga berwarna merah jambu, Melinda Star Guido menjadi tumpuan lensa kamera televisyen dan jurugambar akhbar di luar Pusat Rawatan USC di Los Angeles

Bayi sebesar tapak tangan keluar hospital dibenarkan pulang -bahagian 1


                                                                          HAYDEE IBARRA (kiri) bersama anak
           perempuannya, Melinda Star Guido sebelum mereka meninggalkan Pusat Rawatan Daerah Los Angeles-USC di Los Angeles kelmarin.



LOS ANGELES, Amerika Syarikat (AS) - Seorang bayi antara terkecil di dunia dibenarkan keluar dari sebuah hospital yang menjadi tempat tinggalnya selama hampir lima bulan.

Memakai topi merah jambu dan dibaluti selimut yang juga berwarna merah jambu, Melinda Star Guido menjadi tumpuan lensa kamera televisyen dan jurugambar akhbar di luar Pusat Rawatan USC di sini kelmarin.

Potensi Kopi Dalam Mengurangkan Penyakit Hati


BERITA baik untuk penggemar minuman kopi. Terbaru, para penyelidik dari Amerika Syarikat (AS) mendapati pengambilan beberapa cawan kopi sehari berpotensi mengurangkan perkembangan penyakit hati.

Mengapa Kita Tak Kaya - Kaya?

alt           


Artikel kali ini mungkin kata-kata yang biasa kita dengar dalam kehidupan seharian kita. Namun suka untuk saya kongsikan juga sebagai peringatan. Manusia itu kan mudah lupa, jadi harus diingatkan selalu. Mungkin sesetengah orang akan bertanya pada Allah "kenapa aku masih hidup miskin sedangkan aku bekerja kuat dan tak putus-putus berdoa".




Kenapa agaknya?


6 perkara untuk meringankan musibah.

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh...

Segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.

Sahabat yang dirahmati Allah,
Orang mukmin sentiasa reda dengan apa saja ujian atau musibah yang berlaku keatas dirinya. Sifat reda dan sabar ketika menghadapai suasana genting adalah akan mendapat ganjaran yang besar daripada Allah S.W.T.
Menurut Ibn Qayyim dalam kitab Zad al-Ma'ad musibah yang berlaku boleh diringankan dengan enam cara :

Kompoun Pendaftaran Kelahiran Lewat Dimansuhkan (JPN)



KOMPOUN PENDAFTARAN KELAHIRAN LEWAT DIMANSUHKAN | JABATAN PENDAFTARAN NEGARA (JPN) | Berkuat kuasa serta-merta, Kementerian Dalam Negeri (KDN) memansuhkan bayaran kompaun RM50 yang dikenakan terhadap pemohon pendaftaran kelahiran lewat. 

Ketua Setiausaha KDN, Tan Sri Mahmood Adam. berkata pendaftaran kelahiran lewat ialah yang dilakukan lebih daripada 42 hari selepas sesuatu kelahiran yang dikenakan yuran proses RM10 dan kompaun RM50.



Mudaratkah Mandi Malam?

showeratnight Large Mudaratkah Mandi Malam? 
ADAKAH ia satu mitos tentang mandi pada waktu malam boleh mendatangkan kemudaratan pada kesihatan? Ramai kalangan masyarakat Malaysia mengatakan amalan sebegini boleh mendatangkan pelbagai masalah kesihatan.

Adakah benar persepsi tentang tabiat mandi pada waktu malam boleh mendatangkan penyakit kronik? Apa kata pakar dalam penjagaan kesihatan tentang isu ini?

Cara Tidur Yang Betul Mengikut Islam

Sebenarnya, punca kita sukar bangun subuh mungkin kerana waktu dan cara tidur kita yang tidak betul. Dalam artikel ini, akan saya kongsikan cara tidur yang betul menurut Islam yang jika dituruti, pasti akan membolehkan kita bangun subuh setiap hari. Saya juga akan turut menyenaraikan beberapa perkara tidak bermanfaat yang anda terpaksa ubah dalam kehidupan seharian untuk mengikuti cara tidur ini. Dan terakhirnya, cara tidur mengikut Islam ini baik untuk kesihatan. Badan anda pasti segar di pagi hari setelah mencuba.
 

Sabtu, 21 Januari 2012

Adam Adli - Ini betul-betul, bukan 'syok sendiri'

'Api' dalam diri Adam Adli Abdul Halim sudah berputik sejak dari usia 12 tahun lagi, apabila dia berjaya meyakinkan kira-kira 40 rakannya untuk menyertainya memboikot persekolahan selama seminggu.

 

Perlu Baca - Pelik Memang Pelik

Sekadar Renungan Bersama… dibawah

Tahniah . Ally Hadiahkan Sebuah Rumah di Damansara Untuk Isterinya


KUALA TERENGGANU: “Saya bersyukur kerana semua yang dirancang berjalan lancar,” kata pengacara terkenal TV3, Ally Iskandar Mohd Mardzi, 36, yang sah bergelar suami kepada Nurfarahin Romli, 23, dengan dua kali lafaz pada majlis pernikahan mereka di Masjid Kristal, Taman Tamadun Islam, Pulau Wan Man, di sini, semalam.

Ally yang segak mengenakan persalinan baju Melayu putih kelihatan tenang ketika dinikahkan jurunikah Mohd Abu Bakar dengan mas kahwin RM250 tepat jam 10.03 pagi.

Apakah Warna Kegemaran Lelaki dan Apakah Rahsianya?

Selalu kita baca warna kegemaran kaum wanita . Nah hari ini kita ketahui pula warna kegemaran kaum  adam dan dan sebabnya. 
 

Hijau

Warna ini adalah kombinasi kuning dan biru. Ia di anggap warna alam. Ia berkait dengan pertumbuhan dan pembaikan dan di anggap warna yang baik untuk mereka yang bekerja dengan benda ;benda hidup dan yang menolong atau mengubati orang lain. Sekiranya anda sakit ,adalah baik memakai warna hijau kerana ia menolong tubuh untuk mengubati diri .Ia juga warna yang baik untuk berehat dan menenangkan fikiran. Warna hijau di kaitkan dengan cemburu.

Hakim Mamah Makanan Bercampur Kencing


LONDON: Tukang masak dan staf kantin sebuah mahkamah di Britain disiasat polis selepas ada pihak tertentu menghidangkan hakim dengan makanan bercampur air kencing.

Khasiat Ulam Pegaga

 Setiap tumbuhan yang dicipta di muka bumi ini sememangnya mempunyai pelbagai khasiat dan kegunaannya. Cuma kadang-kadang, kita saja yang tidak menyedarinya. Salah satu daripadanya daun pegaga. Nama saintifik bagi pegaga ialah Hydrocotyle asiatica Linn dan ia adalah daripada Famili Umbilliferae. Di dalam masyarakat Melayu, pegaga sering digunakan sebagai ulam. Tumbuhan herba ini sebenarnya mempunyai nilai  perubatan yang tinggi.
i. 

Ustaz Azhar Idrus-Hukum gantung gambar bernyawa

Jumaat, 20 Januari 2012

Nyanyian Hiburan Hari Kenduri Perkahwinan - Ustaz Azhar Idrus

Ust Azhar Idrus- Dalam Solat Niat Iktikaf | Masaalah : Wuduk

Wordless Friday .Alahai Comenya..

Sayang, mari le kat abah  dan  umi ni.... meh..
apa ni

Tips : Cara Bezakan Ais Dari Air Mentah Dan Air Masak


Pernahkah kita terfikir apakah ais yang kita minum itu betul-betul bersih, adakah ia sudah dimasak? Ini cara-caranya nak tahu adakah ais itu dibuat daripada air mentah atau air yang sudah dimasak :

Pengacara `Discovery Chanel’ mendapat hidayah di bawah lautan

http://shareurs.files.wordpress.com/2010/03/mr-jacques-yves-costeau.jpg
Jika anda termasuk orang yang gemar menonton acara TV `Discovery Chanel’ pasti kenal Mr. Jacques Yves Costeau, ia seorang ahli Oceanografer dan pakar selam terkemuka dari Perancis. 
Orang tua yang berambut putih ini sepanjang hidupnya menyelam ke berbagai dasar samudera di seantero dunia dan membuat filem dokumentari tentang keindahan alam dasar laut untuk ditonton oleh seluruh dunia.

Tip Kesihatan :Perut punca segala penyakit

Assalamualaikum wbt dan Salam Sejahtera,

Anda kerap diserang sakit perut tanpa sebab? Atau anda sering berasa tidak selesa di bahagian perut? Awas! Ia mungkin pentanda awal kepada penyakit lain yang merbahaya kepada anda. Seperti mana Sabda Rasulullah s. a. w, maksudnya: “Perut manusia itu tempat segala penyakit, manakala pencegahan itu pokok dari segala pengubatan.” (Riwayat ad-Dailami)

Al-Ma’idah dalam bahasa Arabnya bermaksud perut (ventrikulus) dan dalam bahasa Inggerisnya disebut stomach. Merupakan salah satu dari organ-organ pencernaan. Perut juga merupakan salah satu dari tempat atau sarang penyakit.

Perkara- Perkara Sunat di Hari Jumaat

 

Berikut perkara-perkara yang disunatkan pada hari jumaat:

1) Disunnahkan berdoa

kerana berdoa pada hari itu akan dikabulkan terutama pada waktu/saat mustajab (mudah terkabul doa).


Penemuan Saintifik Disebalik Khalwat Pasangan Bukan Mahram

Penemuan Saintifik Disebalik Khalwat Pasangan Bukan Mahram
Larangan untuk tidak berkhalwat (berdua-duaan) antara seorang lelaki dan wanita yang bukan mahram selama ini dipatuhi seorang mukmin sebagai ketaatan kepada Allah dan Rasul-Nya. Tapi, jarang dari kita yang mengetahui sebab ilmiah disebalik perintah itu.

Kenapa hal tersebut dilarang dan dianggap berbahaya oleh syariat Islam? Bahagian tubuh kita yang mana yang ternyata berpengaruh terhadap keadaan khalwat itu?

Apa Jenis Darah Anda?

darah.png
JIKA ANDA DARAH AB+
boleh menerima
AB+ , AB- , A+ , A- , B+ , B- , O+ , O-

JIKA ANDA DARAH AB-
... boleh menerima
A- , B- , O-

Kejam! Penyeludupan Bayi Sebagai Makanan Dan Untuk Organ Di Jepun



HAMPIR setiap hari kita disogokkan dengan berita-berita tentang betapa kejamnya manusia kepada kanak-kanak kecil seperti pemerdagangan manusia dan juga penderaan fizikal mahu pun seksual.

Sudah acap kali kita dengar, banyak negara memperdagangkan organ manusia, tapi cerita yang ini memang dasyat dan gila kerana ada sindiket penyeludupan bayi untuk mereka jual organ kanak-kanak kecil tidak berdosa ini untuk dimakan.

Khamis, 19 Januari 2012

Keputusan mahkamah tidak akan halang projek Aman Central

MB KEDAH

ALOR SETAR - Sama ada keputusan mahkamah memihak kepada kerajaan dan Majlis Fatwa Kedah atau tidak, projek Aman Central berharga RM500 juta akan dilaksanakan mengikut jadual, kata Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak.
Beliau bagaimanapun yakin Jawatankuasa Madrasah Salihiah, Kancut yang memfailkan writ di Mahkamah Tinggi Alor Setar 9 Januari lepas untuk menghalang madrasah itu dirobohkan akan mengubah pendirian mereka.

TERKINI : Sistem E-Filing Dihentikan Mulai 30 Januari


KUALA LUMPUR: Sistem e-Filing untuk borang e-BE, e-B, e-M, e-P, e-E, e-C dan e-R bagi Tahun Taksiran 2010 akan berhenti operasi mulai 30 Januari ini.

Sekretariat Pembangunan Insan ambilalih kem latihan Paya Pahlawan

JITRA, 16 Januari 2012 – Kerajaan Negeri Kedah mengorak selangkah lagi dalam usaha pembangunan insan dengan memeterai perjanjian pengambilalihan pusat latihan dan rekreasi di Paya Pahlawan, Pahlawan Lake Resort.

Pengambilalihan pusat latihan tersebut adalah antara langkah Kerajaan Negeri menggiatkan lagi usaha pembangunan insan. Kerajaan Negeri melalui anak syarikat Perbadanan Menteri Besar Kedah (PMBKed), Agenda Sejahtera Sdn. Bhd. yang di wakili Ahli majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri, YB Dr Ismail Salleh menandatangani perjanjian pengambilalihan tersebut manakala pihak pengurusan Pahlawan Lake Resort di wakili pengurus Pakar Utama Holdings Sdn. Bh

Jom Melawat Ke Pejabat Baru Facebook

Salam...

Facebook baru saja berpindah ke pejabat barunya yang terletak di Menlo Park,California.Pejabat Facebook baru ni bersaiz 57 ekar dan mampu memuatkan 9,000 pekerja walaupun kini baru hanya 2,000 pekerja yang ada.(try la mintak kerja kat sini...hehe..)

Minah Rempit

Biaq betol ni...

Skim Baru SBPA : Gaji Pegawai Tertinggi Di Bayar Sehingga RM80,000



Satu cadangan kenaikan gaji yang lebih tinggi dicadangkan untuk pegawai tertinggi kerajaan di bawah Skim Persaraan Baru Kakitangan Awam (SBPA) telah menimbulkan perasaan tidak puas hati 1.4 juta kakitangan awam-kunci utama untuk kemenangan Barisan Nasional (BN).

Di bawah skim baru berkenaan, pegawai atasan kerajaan akan dibayar sebanyak RM80,000 sebulan berbanding kakitangan awam hanya menerima kenaikan RM1.70 sebulan dan telah membangkitkan kemarahan beberapa kesatuan sekerja dan juga pembangkang.

”Ketika Ingin Masuk Islam, Berat Rasanya Menyampaikan pada Keluarga”

Melinda Baily pertama kali mengenal Islam setelah kakak perempuannya berkenalan dengan seorang lelaki Muslim. Keluarga Baily yang kini menetap di North Carolina adalah keluarga Kristiani, namun mereka menerima kehadiran lelaki muslim itu di tengah keluarga mereka.

Awalnya, Melinda yang lahir dari perkawinan campuran ayah asal Polandia dan Ibu asal Italia ini tidak tertarik dengan Islam. Dengan latar belakang penganut agama Kristen Katolik yang cukup taat, Melinda dan keluarganya mencoba menyelidiki tentang cara pandang, tentang agama Islam dan semua hal yang terkait dengan lelaki muslim tersebut karena hubungannya dengan kakak Melinda makin serius.

Jadikan Amalan Kita - Petua Penting Imam Syafie

Empat perkara menguatkan badan
1. makan daging
2. memakai haruman
3. kerap mandi
4. berpakaian dari kapas

Biar Betul - Mungkinkah Takrif Eletrik Akan .......... Selepas TNB Rugi Lagi RM224.7 Juta Suku Pertama 2012

TNB Rugi Lagi RM224.7 Juta Suku Pertama 2012 Selepas Kerugian RM453.9!! IPP Terus Dibela

 kerugian tnb 2 TNB Rugi Lagi RM224.7 Juta Suku Pertama 2012 Selepas Kerugian RM453.9!! IPP Terus Dibela

Tak menghairankan jika kakitangan TNB hanya “merasa” bonus 0.5 bulan buat pertama kalinya walaupun prestasi yang dihadapi TNB sekarang ini kurang teruk jika dibandingkan prestasi TNB sekitar akhir era 90 an.

Hebatnya.........Inilah rupanya rahsia disebalik nama Muhammmad

Rahsia di sebalik nama Muhammad, di mana banyak makna yang tersirat dalam kebesaran nama yang sederhana itu. entah apakah ini merupakan salah satu mukjizat atau sekadar kebetulan saja, bahawa ada fakta menarik di abjad / huruf-huruf yang tersusun dari nama itu:

Rabu, 18 Januari 2012

Meletup Pulak : Azwan Ali Menangis Minta Maaf Kepada Tun Mahathir & Umi Hafilda

Visual Buletin Utama yang dipaparkan di TV3 sebentar tadi menyiarkan berita tergempar mengenai kes ugutan berbaur bunuh yang dilampiaskan oleh selebriti kontroversi, Azwan Ali kepada adiknya, Umi Hafilda melalui laman Twitter, baru-baru ini

Subhanaallah .CiptaaanNYA

Janin Kembar 3,Satunya Tanpa Kepala!

Bayi lahir tanpa kepala. Fenomena aneh terjadi di Kota pangkalan Bun di mana seorang ibu melahirkan anak kembar tiga perempuan. Namun salah satu bayi lahir dalam keadaan tanpa kepala dan hanya mempunyai satu tangan.

Kelebihan Isteri Yang Taat Kepada Suami

Wanita yang taat berkhidmat pada suaminya akan tertutup tujuh pintu neraka dan terbuka tujuh pintu syurga. Masuklah mana-mana pintu yang dia sukai dengan tanpa hisab.


Gambar Bila di Zoom

Cuba teka..... apa ni



 
 

Tips- Cara Mengetahui Kek Yang Mengandungi Arak




Pengalaman bekerja di Hotel telah memberi pengalaman yang ingin saya kongsikan bersama pembaca semua. Saya pernah di lemparkan dengan kek yang saya buat kerana tidak mencampurkan wain atau rum.Rasa bersalah sentiasa menghantui kerana bersubahat untuk menghidangkan makanan yang tidak halal kepada orang Islam yang lain. Dengan itu saya berhenti kerja, coz saya rasa ada tempat lain lagi,yang boleh saya dapat rezeki yang halal.

Terbakar !Azwan Ali Diisiasat Polis Kerana Mahu Membunuh Ummi Hafilda...

 

Azwan Ali telah ditahan polis setelah satu laporan polis dibuat oleh Adiknya Umi Hafilda.

Bekas Bintang Liverpool Memeluk Islam.


Abel Xavier, bekas pemain bola sepak terkenal dari Liverpool memutuskan untuk bersara dari arena bolasepak dan kemudian masuk Islam. Ia pun serta merta mengganti namanya.
Bintang asal Portugal ini mengganti namanya menjadi Faisal Xavier dan akan memulai misi-misi kemanusiaan.Dia terakhir bermain untuk LA Galaxy (Amerka) pada 2008 dan kini telah memutuskan untuk berhenti di dunia sepakbola.


Xavier, 37, bergabung dengan Liverpool dari Everton pada tahun 2002 dan meledak dua gol dalam 21 penampilan bagi klub Merseyside ini. Selain di Liverpool dan Everton, ia bermain juga di Middlesbrough. Ia pindah ke kelab Major League Soccer LA Galaxy bersama David Beckham.

Xavier berkata: "Ini perpisahan emosional dan saya berharap untuk ikut serta dalam sesuatu yang sangat memuaskan dalam tahap baru hidup saya.

Pada saat-saat sedih, saya telah menemukan kenyamanan dalam Islam. Perlahan-lahan, saya belajar agama yang penuh dengan perdamaian, kesetaraan, kebebasan dan harapan.


lamankongsi

pencuri 'jadi orang baik' Anak Wardina mahu pencuri 'jadi orang baik'



KUALA LUMPUR – “Azra nak pencuri jadi baik, Azra tak nak dia masuk penjara.” Itulah yang sering diperkatakan Azra Fareera Ikhwan, 5, anak kedua selebriti, Wardina Safiyyah Fadlullah Wilmot apabila teringat peristiwa hitam yang meragut perasaan selamat mereka, Khamis lalu.

Wardina berkata, sejak mereka sekeluarga berdepan situasi mencemaskan apabila rumahnya disamun tempoh hari, anak- anaknya masih lagi trauma terutamanya anak keduanya itu

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...