Selasa, 28 Februari 2012

Gambar Mangsa Dibakar Hidup Hidup (EKSKLUSIF)

Hari ini, akhbar tempatan menyiarkan kes remaja Melayu, 19 tahun, dibakar dan kini dia masih berada dalam keadaan kritikal di Hospital Sungai Buloh, Selangor.
 
Petang tadi saya berpeluang menonton rakaman kamera litar tertutup pada kira-kira jam 9 malam, Sabtu lalu di restoran, lokasi mangsa kerap bertemu rakannya.

... rakaman 9 jam sebelum dia dipukul dan dibakar hidup hidup.

Cara Pembuatan Mancis

Pasa suatu pagi yang hening, burung2 pun berkicauan...bermulalah sebuah kehidupan disebuah kilang mancis.
 

Gambar Menarik.. Dan Kreatif

Gambar menarik..

Salam,
Hebatnya....kreatif sungguh depa ni kan......kena ada kemahuan,ketekunan,kerajinan dan kesabaran baru boleh bina ni semua kan...betoi dak....? Mai kita layan..
Spoiler for 1:

Fakta Hari Ini - Rahsia Dahi Dan Personaliti Wanita


Dahi Jendol

Dahinya agak luas dan seolah-olah ‘benjol’ ke hadapan sedikit. Tapi jangan ingat,orang yang berdahi jendol ini tak cantik tau! Kalau kena gaya rambutnya, memang cantik. Jangan pula asyik mengikat rambut ke belakang. Dahlah dahi tu jendol. Tentu agak ‘buruk’ rupanya. Tapi itu tak penting. Yang penting, apa rahsia disebalik bentuk dahi itu? Sebenarnya si Jendol ni mempunyai keistimewaan tersendiri. Dahi jendol melambangkan bahawa si pemiliknya mempunyai kecergasan yang tinggi. Mereka juga rajin dan cekal dalam usaha mereka untuk mencapai apa yang dihajati dalam hidup. Sifat tanggungjawab mereka juga cukup jelas kerana tiap tanggungjawab yang diberikan pasti akan sangat. 

Pelukis Karikatur Nabi Muhammad Ditemui Mati Terbakar


DALAM laporan siasatan, akhbar Arab, yang diterbitkan dari Arab Saudi, telah mendakwa bahawa Kurt Westergaard, kartunis Denmark, telah meninggal dunia dalam kejadian kebakaran.

Pihak berkuasa Denmark telah cuba sedaya upaya mereka untuk menyembunyikan kematiannya, yang tidak menemui sebarang petunjuk tentang bagaimana kebakaran berlaku dan mengapa hanya di dalam bilik di mana Kurt Westergaard duduk sahaja yang terbakar. 
 

Selipar paling MAHAL dan BERNILAI di Dunia.

Hari ini, kita bercerita tentang selipar paling MAHAL dan selipar paling BERNILAI didunia. Bukan semua orang sanggup beli dan pakai selipar macam ni. Maklumlah, “MAHAL” sangat kann..

Perlu Baca - Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam

loo+jo+yee+peluk+islam.jpg
Loo Jo Yee adalah seorang gadis berbangsa Cina berusia 18 tahun. Keluarga Jo Yee merupakan pengikut agama Kristian yang taat. Dan beliau bakal menjadi seorang paderi di sebuah gereja. Disebabkan itu, keluarga beliau sangat membantah sehingga menganggap masuk Islam adalah suatu yang hina bagi keluarganya.

9 Kes Penipuan Orang Mati Masih Tuntut Bantuan Bulanan RM300 dari JKM


IPOH: Ada waris dikesan masih menggunakan identiti ibu bapa atau pasangan masing-masing yang sudah meninggal untuk mendapatkan bantuan bulanan RM300 daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) dengan menipu maklumat kematian individu berkaitan.
 
Perkara itu didedahkan Jawatankuasa Kira-Kira Wang (PAC) Perak yang menerima aduan mengenai penipuan berkenaan membabitkan sembilan kes dengan nilai kerugian hampir RM9,000 antara 2004 hingga 2009.
 

Cili Yang Berasa Manis

Pedasnya cili kerap menjadi pembuka selera makan. Bagi yang tak suka pedas, kini sudah ada cili tanpa biji yang rasanya manis.

Cili jenis baru yang diberi nama Angello ini adalah hasil projek penyelidikanSyngenta, institusi di Inggeris yang bergerak di bidang makanan. Selama 15 tahun,mereka mencari cara agar cili boleh diambil oleh semua pecinta masakan - tak hanya bagi mereka yang suka pedas.

Resepi - Daging Briani Panggang

Resepi yang mudah dan sedap .
 

10 sifat peribadi seorang muslim

 
 

Untuk Guru - PPPLD KE PPS ~ Kenaikan Tanpa Temuduga SPP Lagi ..

BERITA GEMBIRA .......
 
Kepada  cikgu2 yang sambung belajar ..
Yang dah habih sambung belajar …
Yang masih tertunggu2 ….
untuk kenaikkan dari Pegawai Pendidikan Lepasan Diploma ke Pegawai Pendidikan Siswazah
Berita yang mengembirakan …..
Dah tak perlu lagi siapkan kepala otak , mental dan fizikal menghadapai temuduga SPP ..
SBPA ~ akan menyerap anda terus ke Gred baru

Negara Terkaya Di Dunia. Negara Jiran Malaysia – Brunei, Singapura Tersenarai!!


negara terkaya di dunia Negara Terkaya Di Dunia. Negara Jiran Malaysia   Brunei, Singapura Tersenarai!! 
Apabila disebut negara terkaya di dunia pasti ada yang terbayang negara-negara popular seperti Amerika, Britain, Jerman dan lain-lain lagi selain dari negara-negara Timur Tengah. Tetapi ada juga kalangan negara yang kurang diberikan perhatian oleh “dunia” tetapi masih mampu berada dalam kalangan negara-negara terkaya di dunia : 

Isnin, 27 Februari 2012

Petua Supaya Isteri Kasih | Isteri Solehah - Ustaz Azhar Idrus

Di China Ada Seekor Kambing Ambil Tugas Anjing

Seorang lelaki China mengatakan bahawa dia telah melatih kambing peliharaannya untuk melakukan tugas agar boleh menjadi seperti anjing penjaga.

Zhao Huaiyun mengatakan bahawa kambing unik berusia 20 bulan tersebut akan berkelahi dengan anjing jalanan untuk melindungi rumahnya di Mianzu, barat daya China daerah Sichuan.

Perlu Baca - "Kalau Dah Sampai Ipoh Tolong Bagitahu Saya Yer..." (Kisah Panas)


Suatu hari, seorang ibu menghantar anaknya yang baru berusia 5 tahun menaiki bas ekspres Kuala Lumpur – Kangar. Ibu itu berpesan pada pemandu bas, “Encik, tolong tengokkan anak saya ya. Nanti kalau sampai di Ipoh, bagi tahu anak saya.”

Sepanjang perjalanan, si anak ini cerewet sekali. Setiap seminit dia akan bertanya pada penumpang di sebelahnya. “Sudah sampai Ipoh belom?”



8 Sebab kenapa perlu makan bawang putih

1. Mengurangkan risiko strok
Bawang putih akan merangsang penghasilan nitric oxide pada dinding saluran darah. Ini akan membantu saluran darah untuk mengembang dan seterusnya mengawal tekanan darah dengan baik bagi mengelakkan risiko darah tinggi dan strok.


Sebelum Bergerak Ke Destinasi Jauh

 Kereta sememangnya memerlukan pemerikaan secara berkala bagi memastikan enjin, dan kondisi kereta dalam keadaan baik. Tetapi kita juga perlu membuat pemeriksaan kereta sebelum bergerak ke destinasi jauh. 
Tips Sebelum Bergerak Ke Destinasi Jauh |
 Anda selalu memandu kereta ke tempat yang jauh? Tidak kiralah, jauh ataupun dekat sememangnya tips ini amat diperlukan lebih-lebih lagi ia sebagai persediaan sebelum datangnya cuti sekolah. Maklumlah kita hendak pulang ke kampung atau ingin bercuti ke luar negeri. Sebelum memulakan perjalanan jauh, kita patut melihat senarai semak dibawah demi menjaga keselamatan kita dan orang tersayang. Jom baca apakah Tips Sebelum Bergerak Ke Destinasi Jauh.

Fakta Hari Ini - Penyakit Kencing Tikus, Faktor Risiko, Gejala Dan Tanda tanda


Salam,


Berwaspadalah walau kat mana pun kita berada.......Wabak penyakit ni dimana mana....Ni lah salah satu wabak penyakit yang amat merbahaya dan bila2 masa ja kita boleh di jangkitinya........

 

Tips - Teknik Jika Tertinggal Cermin Mata

Tentu amat sukar jika anda yang memakai cermin mata tetapi tidak ada cermin mata kerana pecah,hilang atau lupa membawanya dan sebagainya terutama bagi orang yang sudah berumur 40 ke atas.

Contohnya semasa kita berada disebuah supermarket ingin melihat harga yang tertera pada barang yang akan kita beli. Yang mana hurufnya kecil, kita tidak membawa cermin mata.


Saintis Perancis Memeluk Islam Setelah Mengkaji Mayat Ramses II

                                                        Mumia Ramesses II
 
Pada pertengahan tahun 1975, Presiden Perancis menawarkan kerajaan Mesir bantuan untuk meneliti, mempelajari dan menganalisis mumia Firaun, Ramasses II yang sangat terkenal.

Firaun yang dikatakan hidup di zaman Nabi Musa yang akhirnya mati tenggelam dalam Laut Merah ketika mengejar Musa dan para pengikut baginda yang melarikan diri daripada kekejamannya.
 

15 Perkara Penyebab Berlakunya Bala

Setiap kejadian yang berlaku ke atas diri kita merupakan peringatan yang diberikan oleh Allah SWT. Adakah peringatan itu berbentuk bala ke atas diri sendiri atau orang disekeliling kita? Jom baca artikel ini

  Perkara Penyebab Berlakunya Bala | Seperti kejadian sebelum-sebelum ini kita dapat melihat pelbagai jenis peristiwa bencana yang telah berlaku di seluruh dunia. Antaranya seperti kejadian bencana tsunami, gempa bumi, gunung berapi meletus dan sebagainya. Setiap kejadian tersebut kita tidak boleh menganggap ia sebagai satu peristiwa biasa, tetapi ia perlu dibuat sebagai renungan sama ada bala daripada Allah SWT yang mempunyai mesej sebagai peringatan kepada hambaNya.

Ditangkap Kerana Menutup Aurat

Mereka dihalang, disekat, ditangkap dan dipaksa supaya menanggalkannya.

Kita di Malaysia sebaliknya, sewenangnya biasa, masih suka dengan pakaian yang mendedahkan Aurat, sendat, ketat, jarang, nipis, singkat, terbelah dan seumpamanya.

ustaz azhar idrus - penjaga tandas dan penyanyi perempuan

Kenapa manusia mati dengan mata terbeliak?

Pernahkan anda melihat orang nazak dan menghembuskan nafasnya yang terakhir. Jika belum pernah, elok jika anda berusaha untuk melihatnya sebelum anda menemui ajal anda sendiri. Melihat orang mati dapat mententeramkan nafsu buas yang berkocak. Melihat orang mati juga membuatkan kita tersedar agar jangan lalai serta leka dengan kehidupan dunia.


Penerbit Filem Amerika Peluk Islam Di Iran

Penerbit filem Amerika Syarikat, Sean Stone(gambar), anak kepada pengarah terkenal Oliver Stone, yang pernah memenangi Oscar telah memeluk Islam pada Selasa lalu di Iran, di mana beliau sedang membuat satu dokumentari, lapor AFP.


Ahad, 26 Februari 2012

Sultan telah perkenan senarai cadangan Exco

4 Makanan Paling Bahaya Di Asia

 Menurut satu kajian di barat,negara asia banyak mempunyai makanan yang merbahaya untuk di makan.Dan menurut mereka lagi tukang masak asia mempunyai kepakaran maut,Dan benar-benar berani.Inilah antara ribuan makanan maut menurut kajian mereka.Jangan terperanjat ! tempat pertama buah kebangaan kita,raja segala buah

DURIAN

LAZAT...Tapi mudarat



Jika anda memakan buah durian kemudian minum arak ianya boleh mendatangkan maut serta merta.Oleh sebab itu buah durian sangat di takuti oleh mat atau mek salleh (orang putih).

kandungan kalori dan gula dalam ulas-ulas durian itu antara aspek yang harus diberi pertimbangan sebelum kita menelan semua ulas yang ada di hadapan mata.Terutamanya jika anda penghidap kencing manis,semput,stroke dan lemah jantung.


Anda pasti terkejut melihat apa yang dilakukan burung ini

Agaknya apa yang dilakukan oleh burung ini????
untuk tahu jawapan sila lihat gambar aksi 
seterusnya....

BMW E-Scooter



The e-Scooter designed by BMW, stands out for its innovative design, it has no mirrors, and is equipped with two cameras by the rear lights that tell the rider about what goes on in the back, through information available on two LCD screens.
 

Fakta Hari Ini -Top 10 : Orang Terkaya Di dunia 2011/2012

Majalah Forbes yang berpengkalan di Amerika Syarikat telah mengeluarkan nama manusia yang terkaya di dunia pada bulan mac 2011. Kekayaan ini ditentukan oleh nilai kekayaan dan juga nilai asset yang dimiliki oleh manusia tersebut. Kebanyakan orang kaya yang disenaraikan oleh Forbes adalah muka lama yang selama ini mendominasi carta lelaki terkaya. Disini saya akan memuatkan 10 manusia yang terkaya diatas muka bumi pada tahun 2011.

Orang Asli menang kereta Mercedes

SEREMBAN - Rezeki terpijak. Itu ungkapan yang sesuai diberikan kepada Sapiah Aping, 45, Orang Asli suku kaum Semaling dari Bera, Pahang, apabila memenangi sebuah keretaMercedes-Benz E200 CGI.

Cara Paling Berkesan Mengajar Kanak-Kanak Masa Kini Hafal A.B.C

Hmm zaman dah berubah, so cara mengajar anak-anak kecil membaca juga perlulah berubah...kalau dulu bolehlah guna 'A' untuk Ayam, 'F' for father...tapi kini mungkin kena ubah sikit; "A" for Apple atau 'F' for Facebook ke...barulah senang kanak-kanak nak faham...tak gitu?

mai kita belajaq

Tips Mengurangkan Tekanan Ketika Bekerja Mengikut Cara Islam

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera… Rasanya semenjak akhir-akhir ini,  selalu rasa tekanan atau stress ketika bekerja. Tak tahulah mana silapnya. Maybe kesilapan dalam pembahagian masa bekerja atau kurang keyakinan diri. Wallahualam.  “Tips Mengurangkan Tekanan Ketika Bekerja Mengikut Cara Islam”. . Bagus juga tips untuk atasi stress ini kalau cik tom praktiskan. So, KITA share kat sini juga kalau ada sesiapa yang berminat nak cuba juga. hee…
Kerja.. kerja... 

Hukum Pakai Kopiah Nampak Rambut - Ustaz Azhar Idrus

Assalamualaikum & salam sejahtera

Soalan daripada hadirin :
Bolehkah kita memakai kopiah menampakkan rambut?
 

NUTP Lapor Sebuah Sekolah di Johor Paksa Guru Sumbang Derma Tahunan

 
KUALA LUMPUR -- Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan Malaysia (NUTP) hari ini melaporkan sebuah sekolah di Johor telah memaksa guru-guru gred 44 di sekolah itu menyumbang RM50 setahun sebagai dana kewangan sekolah berkenaan.

Presidennya Hashim Adnan berkata sehubungan itu wakil guru sekolah di Batu Pahat tersebut telah membuat laporan kepada NUTP Rabu lepas.
 

Indra Azwan Dari Jawa Timur Nekad Berjalan Kaki Ke Mekah...

Salam...

Seorang warga Malang, Jawa Timur nekad untuk berjalan kaki ke Mekah selepas insiden langgar lari ke atas anaknya tidak mendapat keadilan di negara ini.

Indra Azwan, 53, berkata, dia telah melakukan pelbagai usaha untuk menegakkan keadilan atas kematian anaknya itu sehingga menemui Presiden Susilo Bambang Yudhoyono pada 2010, tetapi semuanya menemui jalan buntu.


'Kalau Tak Nak, Buang!

SAYANG... Wan Shahira  memangku bayi lelaki  yang ditinggalkan di hadapan pintu rumah keluarganya.
          SAYANG... Wan Shahira memangku bayi lelaki yang ditinggalkan di hadapan pintu rumah keluarganya
 
KUALA TERENGGANU: “Ambillah budak ini, kalau tak nak jaga buang je, budak ini baik, tak menangis,” kata seorang wanita warga emas kepada Wan Shahira Wan Nazri, 23, ketika meninggalkan bayi lelaki dipercayai baru berusia seminggu di pintu depan rumah keluarga angkatnya di Kampung Beladau Kepong, di sini, petang kelmarin.

Sabtu, 25 Februari 2012

Saya sayang semua Exco saya - MB Kedah

10 Spesies Ikan Tercantik Di Dunia.

Terdapat banyak spesies ikan di dunia ini, semuanya cantik dan mempunyai kelebihannya masing2 tetapi menurut penggemar dan pecinta ikan pastinya ada diantara spesies yang menjadi kegemaran kerana kelebihan dan kecantikannya. Jadi jom kita selongkar antara spesies ikan yang tercantik di dunia..!!


10. Siamest Fighting Fish
Ikan ini merupakan spesies ikan akuarium air tawar yang popular. Nenek moyang liar ikan ini yang berasal dari sawah padi Thailand, Malaysia dan Kemboja dan dikenali sebagai pla-Kad diThailand atau angka tiga krem di Khmer.

Hari pertabalan Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah | 11 April Hari Kelepasan am Tambahan

ne 02.1 Hari pertabalan Yang di Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Muadzam Shah | 11 April Hari Kelepasan am Tambahan


KUALA LUMPUR: Hari pertabalan Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah pada 11 April depan diisytiharkan sebagai hari kelepasan am tambahan bagi seluruh negara.

Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Sidek Hassan, berkata pengisytiharan hari kelepasan am itu dibuat berdasarkan Seksyen 8 Akta Hari Kelepasan Am 1951 (Akta 369) bagi Semenanjung Malaysia dan Wilayah Persekutuan Labuan.

SubhanaAllah! - Menakjubkan Ayat Al-Quran tidak dimakan anai-anai ( 4 Gambar )

Kejadian kebesaran Allah yang menakjubkan, kebiasaan nya anai-anai akan memakan ape ajer kan seperti buku dan kayu. Kejadian menakjubkan ini dimana Al-Quran di makan anai-anai tetapi tidak pada tulisan atau huruf-huruf Al-Quran yang berbahasa Arab.

Fakta Hari Ini - Kenapa semut berhenti ketika berjumpa rakan

Mengapa semut berhenti sekejap ketika bertemu dengan semut yang lain?

Semut yang kelihatan “berlaga kepala” ketika bertemu itu sebenarnya sedang berkomunikasi. TC Schneirla, seorang saintis di Universiti New York, pernah mengadakan eksperimen pasal semut. Dia mengambil seekor semut kemudian diletakkan dalam tempat yang berisi makanan. Semut lain diletakkan dalam bekas yang mengandungi semut-semut musuh. Kemudian kelakuan kedua-dua semut ini diperhatikan terutama ketika bertemu dengan rakan-rakannya di jalan.

Petua Mengekalkan Kesegaran Bunga Hidup

Seronoknya menerima kejutan sejambak bunga hidup daripada insan istimewa. Apatah lagi jika karangan bunga itu diterima sempena hari lahir, majlis konvokesyen atau ulang tahun perhubungan dengan si dia.

Tentu hati berbunga-bunga berseri seperti bunga yang diterima. Tapi sayangnya bunga segar akan layu untuk satu tempoh singkat. Sudah tentu anda ingin agar kenangan itu abadi. Bagaimana anda boleh lakukan supaya jambangan bunga tetap cantik dan menarik untuk satu tempoh masa lebih lama? Ikut saja panduan di bawah:


 

10 Jenis Kawan yang Bukan Macam Itu atau Macam Ini.

Kawan..!! Apa erti temaan...Jika... Itu antara bait2 lirik lagu Kawan dendangan Ruhil Amani. Biler kita sebut sahaja pasal kawan pastinya lagu itu akan terngiang-ngiang. Tapi kat sini bukan nak cerita pasal lagu Ruhil Amani kawan tu.. Tapi nak Selongkar 10 jenis kawan yang macam2 jenisnya..!!

 

Kisah Benar Kristian VS Islam.

Salam,
Mai kita semua pakat baca kisah benar ni yang terjadi dalam sebuah gereja di perkampungan Amerika......



Kisah yg dipaparkan ini adalah satu kisah benar. Seorang pemuda arab dengan seorang pemuda kristian.kejadian berlaku di Amerika dan pemuda arab ini masih belajar di Universiti di sana.


Ayat-ayat Benteng Pertahanan Diri

Ayat-ayat Benteng Pertahanan Diri, Keluarga Dan Harta Benda

Ada lima jenis benteng pertahanan diri, keluarga dan harta benda yang boleh diamalkan seperti berikut;

i. Al-Muawwizat
ii. Ayatul Kursi
iii. Ayat 1 hingga 9 Surah Yaasin
iv. Ayat Berkubu
v. Ayat Penggerak



Semakan Gaji SBPA : Pengumuman Penting Mungkin 12 Mac 2012??

Kakitangan awam yang terus setia menanti dengan sabar keputusan semakan gaji SBPA 2012, tetapi belum ada kata putus yang dicapai pada masa itu. Masing-masing baik JPA mahupun Cuepacs terus melontarkan pendapat, cadangan dan hujah masing-masing, akhirnya perbincangan berakhir tidak seperti yang diharapkan. Sehinggalah……

Jumaat, 24 Februari 2012

Awan - Kebesaran ALLAH

Ciptaan yang tiada tandingannya ..........

Mai kita  pakat  tengok awan ni. Lagi gambar  tu ........

Muke Gembira Tak Boleh Blah!!

Situasi yang berbahaya ini................... kalau tertoleh boleh rugi besar ni.   Apa benda tu.................

9 Perkara Tentang Kekayaan Negeri Kelantan Walaupun Dikatakan Miskin..!!

Berikutan Kenyataan Perdana Menteri, yang mendakwa Kelantan negeri termiskin di negara ini. Walaupun Negeri Kelantan Miskin tapi,.............. baca lagi.

1. Kelantan negeri miskin tiket Bola terMAHAL di Malaysia tetapi stadium sentiasa penuh
 
2. Kelantan negeri miskin Baju TRW lengan pendek Rm 80,lengan panjang Rm 100 tetap di beli juga

" TemPat BerWuduK Baru Di Masjidil Haram "

                                     tempat berwuduk yang baru dah siap....alhamdulilah

Fakta Hari Ini - Bahayakah Makan Kepak dan Leher Ayam Kepada Wanita?



 


Saya diminta untuk mengulas satu kenyataan yang disebarkan melalui internet. Teknologi “copy and paste” telah menyemarakkan penyebarannya. Kenyataan ini mulanya saya baca dalam versi bahasa Inggeris, kemudian saya mendapati ia telah dialihbahasakan dan ada yang diubahkan kandungannya.

Saya tidak dibayar gaji oleh syarikat makanan segera, McDonald atau Kentucky Fried Chicken mahupun Persatuan Penternak Ayam untuk menerangkan hal ini. Saya menulis kerana saya percaya ada kesilapan pada kenyataan yang disebarkan dan perlu diperbetulkan.

Kenali - Nama Tempat Terpanjang Di Dunia...

Salam...

Disenaraikan dalam Rekod Dunia Guinness sebagai nama tempat terpanjang secara rasmi di dunia iaitu Taumatawhakatangihangakoauauotamateapokaiwhenuakitanatahu, mempunyai 85 huruf. Ia adalah nama untuk sebuah bukit yang berketinggian 305 meter ( 1.000 kaki ) tinggi berdekatan Porangahau, New Zealand. Penduduk di situ berbahasa Maori.

  Rasa2 berapa orang yang boleh eja nama tempat ni tanpa tertinggal satu huruf pon, he3...


 

OPEN ; Baca sekerat dah nak tergeliat lidah ni, payah betoi nak sebut. Anda bagaimana ?
budakbotak

Subhanallah! Kisah Keajaiban Istighfar Semasa Gempa Bumi

Kisah berlaku di Pakistan.


Semasa kejadian gempa bumi sedang berlaku dimana runtuhan demi runtuhan rumahnya didepan mata yang mendebarkan, seorang lelaki tidak terdaya untuk keluar menyelamatkan diri hanya mampu berisfighfar dan terus beristighfar . 

Dengan kehendak Allah lelaki itu terselamat dari bahaya runtuhan.Dia keluar dari celah2 runtuhan.

Mengeluh Merungut Tanda Tidak Sabar

Kita Selalu beginikan:-


 Lagi .............

Vitamin C Berkesan Untuk Kulit Bermasalah Dan Mencantikkan Kulit Anda


Assalamualaikum.
Pernah terfikir tak nak larikan diri bawah selimut bila orng kutuk kulit kita tak cantik? pernah tak rasa macam nak nangis bila org cakap. EH APAHAL DENGAN KULIT KAU TU LEHA? ( contoh la kan )
ala, tak payah risau. anda beruntung sebab baca info pada hari ini. 

Solatlah Dengan Tenang.

 

Janji Yang Sering Kita Mungkiri

INSYA ALLAH perkataan yang sering kita dengar di kalangan MUSLIM ataupun orang MELAYU. Kita suka menyebut INSYA’ALLAH walaupun tidak memahami apa MAKSUD yang sebenarnya... Yang paling tak masuk akalnya,

“AKU MALASLA NK PERGI,er tapi INSYA ALLAH la aku pergi la karang karang sikit eh..”

Khamis, 23 Februari 2012

Pesanan Ustaz Idrus Kepada Kaum Lelaki Mengenai Wanita


Harga emas sedang menghampiri USD$1800/oz!

Salam ukhwah..moga sejahtera..

Berita baik!!!


Harga EMAS sudah mula mengorak tinggi mencecah USD$1785/oz semalam setelah diniagakan berada pada USD$1750/oz pada Selasa(21/2/12) dan dijangka naik sehingga USD$1800/oz pada hari ini!

Tips - Bila Bayi Menangis Malam

http://drzubaidi.com/blog/wp-content/uploads/2010/11/1.jpg

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Ramai ibu muda panik bila bayi kecil menangis di malam hari tanpa henti. Bagi yang mengalaminya jangan panik dan buntu ye. Saya sertakan beberapa perkara yang kita perlu lakukan.

Budak Tercantik di Dunia, Little Loli Vs Budak Tercomel Malaysia, Mia Sara!

Meh kita tengok kecomelan depa ni.........
Gambar budak tercantik di dunia, Little Loli ditemui!  

Cara Merokok Tanpa Menyusahkan Orang


Ramai orang merungut golongan perokok ini sering menganggu kosentrasi mereka. Bukan salah tetapi kalau ko isap rokok, lebih baik isap kat tempat khas untuk merokok.

Denggi: Satu lagi kematian dilapor bagi tempoh 12 hingga 18 Feb

Satu lagi kematian akibat demam denggi dilapor di Selangor bagi tempoh 12 hingga 18 Feb, membabitkan seorang remaja lelaki berusia 19 tahun.

Kementerian Kesihatan dalam kenyataan hari ini berkata hasil pemeriksaan di kediaman pesakit mendapati kadar pembiakan Aedes adalah tinggi iaitu 5.8 peratus.

Keindahan Iceberg Yang Menakjubkan

Sungguh menakjubkan melihat keindahan bongkah batu 'iceberg' yang menakjubkan ini...benarlah, setiap ciptaan TUHAN biarpun ianya hanya sebongkah 'batu ais', tetapi penuh dengan keindahan tersendiri.

Cadangan Gaji SBPA Baru Cuepacs : Kenaikan Gaji RM700 – RM2,500 Bagi Gred 1 – Gred 54

cadangan gaji sbpa baru Cadangan Gaji SBPA Baru Cuepacs : Kenaikan Gaji RM700   RM2,500 Bagi Gred 1   Gred 54
Nampaknya keputusan semakan SBPA masih belum diketahui lagi seperti yang dijanjikan oleh Cuepacs sebelum ini. Mungkin ini ada kaitannya dengan cadangan gaji SBPA yang dikemukakan oleh Cuepacs semalam sehingga membuatkan pasukan petugas SBPA berfikir dua tiga kali untuk menilainya….

Fakta Hari Ini - Tahukah Anda Nada Dering Telefon Bimbit Boleh Lemahkan Otak?


Saintis di Universiti Washington, di St Louis mendapati sekumpulan pelajar mendapat markah lebih 25 peratus kurang dalam ujian apabila didedahkan dengan nada dering telefon bimbit. Keputusan terburuk itu ditunjukkan selepas mendengar lagu yang diketahui atau disukai mereka.

Seni Kreatif -VCD Lama

Korang ada cd lama yang dah tak nak dipakai? Jangan dibuang cd lama atau yang dah rosak sebab Sean Avery memerlukan cd korang untuk buat hasil seni macam dekat bawah ni.

9 Jenis wanita yang menjadi penghuni NERAKA

mawaddah 9 Jenis wanita yang menjadi penghuni NERAKA
1. Wanita yang digantung dengan rambutnya kerana dia tidak menjaga rambutnya di jilbab dikalangan lelaki.
 
 2. Wanita yang digantung dengan lidahnya kerana dia menyakiti hati suaminya dengan kata-kata.
 

Galakan Islam Pada Kekayaan

Cute Muslim Baby Girl1 480x358 300x223 GALAKAN ISLAM PADA KEKAYAAN
Assalamulaikum dan salam sejahtera,

Kita beralih pulak kepada Rukun Islam. Rukun Islam ini lagi menggalakkan kita menjadi orang kaya. Percaya tak? Kalau tak percaya, jom baca lagi.

Rukun Islam adalah perkara-perkara asas yang sepatutnya setiap muslim lakukan. Contohnya, permulaan untuk setiap orang bergelar muslim adalah dua kalimah shahadah. Inilah titik permulaan kehidupan seorang muslim.Dalam setiap rukun islam, ada hikmah yang perlu seorang muslim ambik iktibar dan pengajaran. Kalau tidak, anda akan terlepas untuk menjadi seorang muslim yang terbaik!

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...