Ahad, 4 Mac 2012

" MasJidiL HaraM....waktu MaLam.."

jam 11 malam.....
 

Solat Mencegah Kemungkaran.


Setiap muslim wajib menunaikan solat. Walau di mana kita berada dan berbagai halangan yang kita hadapi solat tetap wajib dilaksanakan. Namun, Islam tidak pernah memberatkan setiap muslim dalam perlaksanaan ibadah. Ini bersesuaian dengan sifat dan ciri-ciri Islam iaitu tetap dan anjal. Tetap dari sudut prinsip kewajipannya dan anjal dari sudut cara pelaksanaannya. Andainya seseorang menghadapi masalah dan halangan seperti sakit, maka solat boleh dilaksanakan mengikut kadar kemampuannya. Jika dia tidak boleh berdiri, maka solat boleh dilakukan secara duduk. Jika tidak mampu untuk duduk, maka ia boleh dilakukan secara baring. Lihatlah betapa Allah bersifat pengasih dan belas terhadap hambaNya. 
 

Helmet Khas Untuk ke Masjid

Ni  dia, selamat kalau kau pakai nak pi menunaikan solat kat  masjid  ataupun pakai bila-bila masa pun rasanya tak salah kot.

Dah tu mai kita tengok kot- kot  sesuai dengan  saiz kepala anda ...

Sedia,......... teruskan bacaan


Walau Dah Umur 116 Tahun, Nenek Ni Masih Teringin Nak Kahwin Lagi…Cayalah!

Walau Dah Umur 116 Tahun, Nenek Ni Masih Teringin Nak Kahwin Lagi...Cayalah! 

Wanita tertua di Perlis, Puan Ahmad, berusia 116 tahun, yang menjanda sejak lebih 30 tahun lalu, masih menyimpan hasrat untuk bertemu jodoh dengan lelaki yang mampu menjaganya sebelum menghembuskan nafas terakhir.

“Pilihan kali ini biar di kalangan lelaki yang mampu menjaga tok. Tok tidak mahu lelaki yang laih (sudah tidak larat) seperti sebelum ini yang semuanya terlebih dulu meninggalkan tok buat selama-lamanya.


Fakta Mengenai Palestin Yang Perlu Kita Tahu

Bumi Palestin mempunyai kedudukan yang istimewa di dalam hati setiap orang Islam. Jika dirujuk kepada al-Quran dan sunnah.

a) Bumi ini dianggap suci dan diberkati kerana terdapatnya Masjid al-Aqsa, sebuah masjid yang menjad qiblat pertama untuk orang Islam dan merupakan masjid yang ke 3 paling suci bagi orang Islam Barangsiapa yang bersolat di masjid ini akan mendapat 500 kali ganda pahala.


Rahsia Dan Petua Anti Penuaan Dari Pakar

Hari ni, saya ada satu artikel nak kongsi dengan korang. Artikel ni, saya ditulis oleh Cik LOGAMAYA. Ia berkenaan petua anti penuaan.

Menurut Cik Logamaya, artikel ni ditulis berdasarkan pandangan pakar, Dr Selvaraj ketika dia menghadiri seminar beliau. Dr Selvaraj sendiri mengamalkannya setelah mengalami pelbagai simpton kesihatan, rambut gugur, resdung dan alergi yng teruk dan penuaan..he took at least 5 years untuk mendapat kesannya..younger than his age..wow..


Kisah Benar: Penyesalan Seorang Isteri

Assalamualaikum....

Alhamdulillah...bertemu kita lagi pada  kan? Biasalah hujung minggu ni, akak ada cerita pengajaran untuk dikongsi dengan adik-adik...Jom baca dulu...



Benarlah kata pepatah, terlajak perahu boleh di undur, terlajak perbuatan buruk padahnya. Kali ini dipaparkan kisah seorang ibu tunggal yang menyesal tak sudah dengan perbuatan menduakan suaminya. Lebih membuatkan dia berasa tertekan kerana dia tidak akan dapat kembali lagi ke pangkuan bekas suami yang masih disayangi kerana talak sudah tiga kali dilafazkan.

8 Sifat Pakaian Wanita Islam


1. Pakaian itu mestilah menutup aurat

Rasulullah saw bersabda :

Telah berkata Aisyah .a “ Sesungguhnya, Asma’binti Abu Bakar menemui Nabi saw dengan memakai busana yang nipis ” Maka nabi berpaling daripadanya dan bersabda “Wahai Asma’ , sesungguhnya apabila wanita itu telah baligh (sudah haid) tidak boleh dilihat daripadanya kecuali ini dan ini , sambil mengisyaratkan kepada muka dan tapak tangannya”


Berasak Nak Tengok Ustaz Azhar Idrus?


Haa,,nampaknya Ustaz Azhar Idrus memang cukup dikenali ramai.. Mana taknya, semalam dikatakan lebih 10,000 berasak demi mendengar secara langsung dan melihat dengan lebih dekat Ustaz Azhar Idrus atau lebih popular dengan gelaran ‘Ustaz Youtube’ itu didatangkan khas sempena Pelancaran Tahun Melawat Kelantan (TMK) 2012, semalam.




Sabtu, 3 Mac 2012

Atlas Hidup Untuk Hanya Dua Minggu…

 Atlas Hidup Untuk Hanya Dua Minggu...
Mungkin ramai yang tidak tahu tentang kekayaan Malaysia yang begitu bertuah menjadi pilihan habitat semula jadi flora dan fauna yang menakjubkan untuk menghuni hutan-hutan hujan tropika yang menghijau menutupi lanskap peta negara.

Antara yang fauna yang dikenal pasti mendiami hutan hujan tropika di negara ini ialah rama-rama terbesar di dunia, Atlas atau nama saintifiknya, Attacus Atlas.


JARI MANA DISYARIATKAN MEMAKAI CINCIN


Jawapan pada soalan tersebut adalah bertepatan dengan kandungan antara 13 Nasihat Nabi Muhammad Saw. kepada Saidina Ali kw. sesudah Saidina Ali berkahwin dengan Siti Fatimah iaitu anakanda kesayangan Nabi Muhammad SAW. Nabi Saw. berpesan kepada Saidina Ali iaitu kalau memakai cincin pakailah di jari

1] jari manis
2] jari kelingking (anak jari) 



Salji turun di Masjd Al-Aqsa selepas 4 tahun (3 Gambar)

Masjid Al-Aqsa,BAITULMUQADDIS dan sebahagian besar Israel serta wilayah-wilayah di Palestin semalam dilitupi salji buat kali pertama dalam tempoh empat tahun.

Menakjubkan, Laut Hitam Yang Beku

Fenomena menakjubkan apabila keseluruhan Laut Hitam beku baru-baru ini sempena musim sejuk di benua Eropah. Laut Hitam yang sebenarnya adalah sebuah tasik air masin dikelilingi beberapa negara antaranya Turki, Bulgaria, Georgia, Rusia Ukrain dan Romania. Kali terakhir lautan ini beku sepenuhnya adalah pada 1977.

 

Sebab - Sebab Hati Tidak Bahagia


Antara mazmummah utama yang menghilangkan bahagia di hati ialah :

1. Pemarah - paling mudah dikesan atau dilihat dan paling banyak di dalam diri manusia. Orang seperti ini jarang mendapat kawan dan hati tentunya tidak terang. (sape nak dekat kalau asyik nak marah ajer..bawak2lah senyum..tentu org tak takut nak dekat punyer..) 




Misteri : Gerai Bukit Lenggok

gambar sekadar hiasan
Misteri: Gerai Bukit Lenggok

Berkongsi hidup dalam dunia ini dengan makhluk halus ada kalanya mengundang rasa tidak selesa, terutama mengenangkan tindak tanduknya yang sering menyesatkan mereka yang sering leka. Lebih tidak menyenangkan ialah apabila makhluk halus boleh menjelmakan diri seperti manusia dengan tujuan menyesatkan dan apabila kebenaran terserlah, ia sudah terlalu lambat.



Kadar Mas Kahwin Mengikut Negeri

Iklan Yang Kreatif

Medium pengiklanan memang aspek penting dalam usaha mempromosilan produk perniagaan, apatah lagi ia produk yang baru dilancarkan. Jadi, syarikat pengiklanan saban hari menghasilkan pengiklanan yang mengkagumkan serta kreatif.

Di sini beberapa keping iklan yang kreatif dan menarik perhatian orang ramai.


Fakta Hari Ini - Berat Naik 1kg Jika Ambil 500 kcal Sehari

Pengambilan lebihan kalori bagi seorang individu sebanyak 500 kilokalori (kcal) sehari dalam masa seminggu akan menyebabkan peningkatan berat badan antara 500 gram hingga satu kilogram.

Untuk membakar 500 kcal itu, seorang lelaki dewasa perlu berbasikal hampir satu jam atau perlu berjalan kaki selama dua jam setengah.


7 Rahsia Surah Paling Pendek (Al-Kautsar)

urah ini paling pendek, hanya mengandungi 3 ayat & diturunkan di Makkah dan bermaksud sungai di syurga. Kolam sungai ini diperbuat daripada batu permata nan indah dan cantik.


Rasanya lebih manis daripada madu, warnanya pula lebih putih daripada susu dan lebih wangi daripada kasturi.

Surah ini disifatkan sebagai surah penghibur hati Nabi Muhammad s.a.w. kerana diturunkan ketika baginda bersedih atas kematian 2 orang yang dikasihi iaitu anak lelakinya Ibrahim dan bapa saudaranya Abu Talib.

Pelbagai khasiat terkandung di dalam surah ini dan boleh kita amalkan, iaitu:

4 GOLONGAN MANUSIA

1. Mereka yang tidak ada lidah dan tidak ada hati.

Mereka ini ialah orang-orang yang bertaraf biasa, berotak tumpul dan berjiwa kerdil yang tidak mengenang Allah dan tidak ada kebaikan pada mereka. Mereka ini ibarat melukut yang ringan, kecuali mereka dilimpahi dengan kasih sayang Allah dan membimbing hati mereka supaya beriman serta menggerakkan angota-anggota mereka supaya patuh kepada Allah.

Jumaat, 2 Mac 2012

Pengecas Bateri Berkuasa Air Untuk Telefon Bimbit


SEBUAH pengecas FC PowerTrekk (kiri) berada di tepi sebuah telefon bimbit yang dipamerkan pada Kongres Telefon Bimbit Sedunia di Barcelona kelmarin.

BARCELONA, Sepanyol - Sebuah firma Sweden, MyFC mengeluarkan pengecas bateri berkuasa air yang boleh digunakan untuk mengecas telefon bimbit seperti iPhone di luar rumah.
Pengecas itu menukarkan air menjadi tenaga elektrik.

Semakan Semula Gaji SBPA 2012 Dijangka Siap April 2012?

semakan semula gaji sbpa Semakan Semula Gaji SBPA 2012 Dijangka Siap April 2012?
Agak berlainan dengan versi Cuepacs yang mengatakan Perdana Menteri akan mengumumkan pengumuman keputusan semakan semula gaji SBPA pada 19 Mac 2012 ini setelah ditunda daripada tarikh 12 Mac 2012. Ada tarikh baru lagi?
Pada asalnya inilah butiran makluman yang diberikan oleh pihak Cuepacs :

Perancis Buka Tanah Perkuburan Islam Rasmi Pertama

Salam...

Perancis telah membuka tanah perkuburan orang Islam yang pertama di bandar timur laut Strasburg, satu tindakan yang dialu-alukan oleh umat Islam sebagai satu langkah ke arah mengintegrasikan salah satu kumpulan minoriti terbesar di negara itu.



10 Bangunan Pencakar Langit Terunik di Dunia..!!!

Unik, cantik menarik dan lain dari yang lain... Itulah antara ciri2 yang terdapat pada rekaan bangunan yang unik di dunia ini.. Kita berbangga kerana Malaysia turut tersenarai di dalam senarai ini. Jadi jom kita selongkar antara rekaan pencakar langit yang unik dan istimewa di dunia..!!
1. Aqua Tower USA
Terletak disebelah timur Lakeshore Chicago Amerika Serikat, memiliki tinggi 250 meter dari tanah. Gedung ini memiliki rekaan yang sangat unik strukturnya.
 

Resepi - Cara Buat Cakoi

Hari ni cuti minggu kat sini.  Bolehlah cuba resepi ni..
 
        

Pangkat – Pangkat Perokok


Adakah orang seorang perokok? atau ayah, abang, pakwe atau suami korang ada yang merokok? haa.. meh bace entri ni untuk mengetahui pangkat-pangkat perokok ni..

1. Newbie
Orang yang baru belajar merokok, masih batuk-batuk lagi. Biasanya hisap rokok sebatang pun tak habis, hisap rokok berkongsi dengan orang lain. Kebanyakannya terjadi kepada kanak-kanak sekolah dan remaja.
Jumlah rokok dihisap: : 1-2 minggu sebatang sekali

Petua Mengurangkan Batuk

Kita akan kurang selesa apabila kita batuk. Sekiranya dibiarkan…. ianya boleh membawa mudarat lebih teruk lagi.  Oleh itu dengan mengamal petua orang tua, kita boleh mengubati dengan segera di rumah. Sekurang-kurangnya kita dapat mengurangkan batuk itu dari berterusan.

Antara petua yang boleh mengurangkan batuk:


Fakta Hari Ini -Puasa elak otak mengecut

Kajian saintifik perubatan Barat mendapati berpuasa dua kali seminggu boleh mengelakkan otak individu daripada mengecut dengan pertambahan umur, selain manfaat kepada mereka yang menghidapi penyakit jantung, diabetes dan kanser.
Berpuasa pada masa dulu pernah digunakan dalam rawatan perubatan namun kajian terbaru menunjukkan ia perlu diterapkan semula.


10 Negara Penduduk Islam Paling Ramai

1. Indonesia (182.570.000 orang)


Indonesia merupakan negara Muslim terbesar di seluruh dunia. Meskipun 88% penduduknya beragama Islam, Indonesia bukanlah negara Islam. Muslim di Indonesia juga dikenal dengan sifatnya yang moderat dantoleran. Pada tahun 30 Hijri atau 651 Masehi, hanya berselang sekitar 20 tahun dari wafatnya Rasulullah SAW, Khalifah Utsman ibn Affan RAmengirim delegasi ke Cina untuk memperkenalkan Daulah Islam yang belum lama berdiri.


10 Jenis 'K' Dalam Ikatan Persahabatan..!!!

Kata orang 'mencari seorang sahabat yang baik lebih sukar daripada mencari 1000 orang musuh'.Sememangnya kenyataan ini benar kerana seorang sahabat yang baik akan sentiasa melindungi dan menjaga keharmonian sahabatnya dalam apa jua perkara,malah ada yang sanggup bergadai nyawa untuk sahabat.



 Bagaimanakah kamu ingin memilih sahabat baik daripada kesemua sahabat yang kamu ada? Ayuh ketahui ciri-ciri memilih dan membina jalinan persahabatan yang murni!


Al-Quran Merungkai Cara Mengesan Penipuan

Kesan ujikaji ke atas otak

Sangat luar biasa. Itu sahaja yang dapat saya katakan selepas mengetahui perkara ini. Siapa sangka pada waktu seribu empat ratus tahun yang lalu tanpa teknologi canggih, Al-Quran telah membongkar cara bagaimana mengesan penipuan melalui ayat yang sangat pendek tapi memberi makna yang sangat jelas.

Hanya Serbuk Gelatin Dari Cina, Pakistan Ada Sijil Halal


Hanya serbuk gelatin yang diimport dari China dan Pakistan yang mempunyai sijil halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim).

Penolong Pengarah Kanan Jakim Mohd Amri Abdullah berkata pengiktirafan diberi kepada kedua-dua negara itu kerana ia mempunyai permit import untuk gelatin dari Jabatan Perkhidmatan Veterinar (JPV), badan yang bertanggungjawab terhadap pemeriksaan rumah sembelihan dan loji pemprosesan hasil haiwan.


Mengapa Yahudi Menggali Di Bawah Masjid Al-Aqsa?

Penggalian di bawah Masjid Al-Aqsa sedang dijalankan

Luangkanlah masa untuk membaca tentang kejadian masa lalu dan yang akan datang. Anda mestilah benar-benar mengetahui apa yang berlaku di Palestin pada hari ini. Ketahuilah apa yang Zionis lakukan dan yang lebih penting anda tahu mengapa dan kenapa.
 

Khamis, 1 Mac 2012

Biar rakyat yang menilai - Ustaz Azizan

Inilah Wajah Anak Mawi & Ekin-Cahaya Malaika

Setelah dua hari menanti, akhirnya gambar wajah anak Mawi dan Ekin, yang diberi nama Cahaya Malaika ditunjukkan kepada umum hari ini. Gambar bayi perempuan dibekalkan kepada media pihak Astro petang ini. Bayi seberat 2.8 kilogram itu dilahirkan pada jam 4 pagi Selasa lalu di Hospital An-Nur, Bangi.

 

10 Haiwan dengan Jangka Hayat Hidup Terpanjang di Dunia..!!!

Jangka hayat ataupun usia adalah merupakan sesuatu yang sukar diramal kerana ianya adalah bergantung kepada ketentuan dariNYA... Berdasarkan pada kadar purata dan jangkaan manusia, Jangka hayat haiwan boleh dianggarkan secara kasar...

Jadi jom kita selongkar antara haiwan-haiwan dengan kadar jangka hayat hidup yang terpanjang di dunia..!!

10. Beruang (40 tahun)
 

Uji Otak Anda

Mari kita lihat..adakah otak anda otak lelaki atau perempuan..
cuba permainan ni..

Fakta Sains Yang Jarang Diketahui




  1. Bentuk air hujan tidak sama dengan bentuk air mata. Bentuk air hujan adalah bulat.
  2. Benda padat yang dipanaskan akan terus berubah jadi gas, tidak perlu jadi cecair lebih dahulu.
  3. Gorila tidur di sarang yang dibuat dari ranting-ranting pohon dan dedaunan. Jantan biasanya tidur di tanah, sementara betina tidur di sarang di atas pohon.
  4. Sebagian besar proses pencernaan terjadi bukan diperut, tapi di usus halus

Rahsia Tersirat Di Sebalik Jari Wanita

Jari? ada apa pada jari? haa, mungkin ramai yang tak tahu jari juga mempunyai maskud yang tersendiri.. dikatakan hanya orang-orang tertentu je boleh meramal.. tak tahu la betul ke tidak, hanya sebagai perkongsian bersama.. meh baca

Rahsia Jari Wanita

Jari kecil, halus dan hujungnya meruncing
Wanita memiliki jari sebegini biasanya berperasaan halus dan idealis. Mereka menyukai barang-barang seni dan pemandangan yang indah.


Bakteria Dalam Mulut Boleh Membunuh


BERN - Sejenis bakteria yang berada dalam mulut didakwa mampu membunuh jika ia memasuki saluran darah, menurut penyelidikan saintis di Switzerland.

Penyelidik mendapati sejenis bakteria yang dipanggil Streptococcus tigurinus, boleh memasuki saluran darah walaupun jika gusi berdarah.


Tip penjagaan kaki dan lutut.....


Salam,
Kaki ni amat penting buat kita semua, terutama sekali di bahagian kaki ngan lutut adalah antara anggota badan yang selalu dok kena dera tanpa kita disedari.... Kita menggunakan kaki sepenuhnya sama ada untuk berjalan, berlari, bersukan dan juga bergaya dengan kasut tumit tinggi tanpa bagi peluang langsung untuk ia ´berehat´.....

CUEPACS rayu kakitangan awam diberi pilihan kedua

Kongres Kesatuan Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) mahu peluang kedua diberi kepada kakitangan awam untuk memilih opsyen melanjutkan umur persaraan daripada 58 kepada 60 tahun, walaupun tarikh penyerahan borang bagi tujuan itu berakhir 31 Disember lalu.

Gesaan itu dibuat Presiden CUEPACS, Datuk Omar Osman berikutan masih ramai lagi penjawat awam berminat untuk memilih opsyen terbabit, tetapi terlepas peluang berbuat demikian sebelum ini.


Menara Komunikasi Tertinggi Siap Dibina

 


 Pembinaan menara komunikasi paling tinggi di dunia, Tokyo Sky Tree dengan ketinggian 634 meter di sini siap sepenuhnya semalam.

Pembinaan itu lewat dua bulan ekoran kejadian gempa dan tsunami yang melanda Jepun pada Mac tahun lalu yang menyebabkan kekurangan bahan binaan.

Tokyo Sky Tree turut diiktiraf sebagai bangunan kedua tertinggi dunia selepas Burj Khalifa di Dubai yang setinggi 828 meter.


Fakta Hari Ini - Hubung kait Susu formula & diabetes mellitus

Sekadar berkongsi artikel dari FB Dr Zubaidi Hj Ahmad , tentang hubung kait antara susu formula & diabetes mellitus.(artikel boleh dibaca dibawah).

Sekiranya memang ada perkaitan antara minum susu formula sewaktu bayi dengan risiko berkemungkinan mendapat penyakit kencing manis (diabetes mellitus) di awal usia , sebagai ibubapa dan juga sebagai salah seorang yg menyusu susu formula (if korang masa kecil dulu diberi susu formula) , sila la ambil langkah pencegahan dengan menjaga pemakanan anak korang dan korang jugak.
 

Pecah Rekod Dunia Imbangi 23 Bangku Kayu


Li Hongxiao yang berusia 30 tahun mampu mengimbangi objek dalam mulutnya sejak beliau masih kanak-kanak lagi. Li hanya menggunakan gigi untuk memegang 23 bangku kayu dengan jumlah berat 69 kilogram.


Cara Hebat Jawab Soalan Bakal Bapa Mertua


417317 367894019901477 100000426459646 1249674 60535240 n 520x347 Tips Perkahwinan | Cara Hebat Jawab Soalan Bakal Bapa Mertua!

Tips Perkahwinan | Cara Hebat Jawab Soalan Bakal Bapa Mertua!


Seorang bapa bertanya kepada bakal menantunya:

“Mengapa engkau nak cepat kahwin dengan anak pakcik? Bagi 7 alasan engkau.”


Gambar 50 Ribu Galaksi

Allah berfirman:
DIALAH YANG MENJADIKAN BUMI SEBAGAI HAMPARAN BAGIMU DAN LANGIT SEBAGAI ATAP DAN DIA MENURUNKAN AIR (HUJAN) DARI LANGIT LALU DIA MENGHASILKAN DENGAN HUJAN ITU SEGALA BUAH-BUAHAN SEBAGAI REZEKI UNTUKMU; KERANA ITU JANGANLAH KAMU MENGADAKAN SEKUTU-SEKUTU BAGI ALLAH PADAHAL KAMU MENGETAHUI. (AL-BAQARAH : 22)

Kisah Mayat Yang Tidak Amanah

Semasa Nabi Isa berjalan di satu kawasan perkuburan, ia terdengar suara dari dalam satu kubur suara lelaki yang menjerit-jerit meminta tolong dan dalam kesakitan yang amat sangat... Nabi Isa ingin mengetahui apakah yang telah terjadi kepadanya Sebagaimana yang kita tahu nabi Allah Isa mempunyai mukjizat boleh menghidupkan orang yang sudah mati. Maka nabi Allah Isa pun memohon doa kepada Allah SWT sambil menadahkan tangannya ke langit supaya menghidupkan lelaki tersebut.

Rabu, 29 Februari 2012

Pengumuman Semakan SBPA Gaji Baru Pada 12 Mac 2012 Tak Jadi

Kalau sebelum ini Cuepacs ada menyatakan yang pengumuman semakan SBPA gaji baru akan dilakukan oleh Perdana Menteri pada 12 Mac 2012. Walaubagaimanapun, tarikh tersebut tidak jadi dilaksanakan dan terpaksa ditunda ke tarikh baru…..

Abby Fana Bersara Dari MHI TV3 Tetap Cintakan Kerjaya Sebagai DJ

Abby Fana atau nama sebenarnya Habsah Omar 46, sudah bersara dari pengacara sambilan MHI di tv3 dan tugas terakhir beliau di MHI ialah pada 27 Disember 2011. Abby Fana sudah lama memendamkan hasrat mahu bersara dari bidang pengacara sambilan rancangan itu sejak tahun lepas.
 Abby  pulang dari mengerjakan Haji pada November 2011 dan kemudian memakai tudung  menganggap ianya sudah tersurat yang dia akan bersara dari MHI selepas pulang dari Mekah.
 
 

TERBARU!!! Cara Miliki Kereta Secara PAJAKAN!


ek 01.1 TERBARU!!! Cara Miliki Kereta Secara PAJAKAN!
Kenapa perlunya memiliki kenderaan secara sewa beli jika anda boleh memajak pada kadar lebih menarik dan tidak perlu memikirkan soal penyelenggaraan.

Hari ini, DRB-HICOM Bhd. memperkenalkan konsep pemajakan kenderaan yang pertama seumpamanya di Malaysia, sekali gus mampu menyelesaikan masalah untuk mendapatkan pembiayaannya.


6 Asal Usul Tanda Baca


Tanda Baca, tak lengkap sesuatu ayat jika kita tidak menggunakan tanda baca. Lagi la pening kalau satu karangan cerita langsung tak ada titik atau tanda baca. Tanda baca juga akan mengambarkan simbol kepada yat, sama ada kita bertanya atau menjerit, ia akan menberi gambaran lebih jelas kepada ayat kita tulis...ada faham????


Artist Jepun Menanam Pokok Pada Buku Komik Lama

Jepun sememang nyer pengeluar komik manga, dah tentu banyak buku komik-komik lama yang terbiar. Seorang artis dari jepun memanfaatkan komik lama tersebut dengan bercucuk tanam pada komik tersebut. Bunyi nyer mungkin pelik tapi korang tengok la sendiri.


Mangsa Jepun yang paling bersiri dan disiarkan dalam antologi mingguan atau bulanan, majalah kertas biasanya tebal yang sering dibuang oleh pelanggan selepas membaca kerana tidak mempunyai ruang di rumah untuk menyimpan.

Ustazah Pilihan

Kenali Ustazah Pilihan ramai satu masa nanti dari golongan kanak-kanak  hingga orang tua......


Nak tau sapa dia, mai OPEN tunjukkan..... dah sedia.......

 Teruskan bacaan anda........


Tips Bagaimana Bergaul Dengan Orang Yang Anda Tidak Sukai

   

Stress bermula apabila di hati kita wujud perasaan tidak puas hati, geram dan marah dengan situasi yang terjadi. Anda jadi stress sebab Anda tertekan memikirkan situasi yang akan Anda lalui juga situasi yang telah Anda lalui. Anda stress sebab Anda tidak suka dengan perangai seseorang. Anda merasa stress kerana tidak senang memikirkan sikap sesetengah orang yang Anda kenali.

 

Ada beberapa cara bagaimana menangani stress dalam pergaulan dan perhubungan sesama kita. Jika Anda berada dalam situasi di mana Anda terpaksa berhadapan dengan orang yang Anda kurang senangi, caranya pasang niat di dalam hati.
 

Rumah Nabi Muhammad SAW dan Khadijah di Mekah

Nabi Muhammad SAW ialah manusia yang paling mulia dan paling berpengaruh sepanjang zaman. Baginda hidup di tengah-tengah masyarakat negeri Arab ketika itu dengan penuh kesederhanaan. Baginda yang berakhlak mulia dan tidak pernah letih membimbing umat agama Islam ini hidup bersama isteri tercintanya Khadijah r.ha di rumah yang sederhana. Di bawah merupakan gambar eksklusif rumah Nabi Muhammad SAW dan isterinya Siti Khadijah di Mekah sebelum Nabi berhijrah ke Madinah.

Bangunan Pameran Kereta Volkswagens

Bangunan Pameran Kereta Volkswagens 

Fullamak , macam ni biliknya,  kalau lah ada kat Malaysia baguskan.....

Dah tu, mai kita tengok tempatnya..


5 Minuman Penawar racun Dalam Tubuh Kita

1. Air Kosong


Dr Poonam Rathod, pakar kesihatan, berkata, pengambilan air kosong secara teratur mengikut keperluan tubuh mampu membersihkan sistem pencernaan, serta menghilangkan racun dan sisa-sisa makanan yang melekat di usus. Ini membuat tubuh dan perut bersih dari sisa makanan.


Fakta Hari Ini -Satu Cerita Benar Untuk Renungan



Nama saya Farhan Bin Abdullah. Nama asal saya sewaktu beragama Kristian ialah Johanis. Saya dilahirkan dibumi Sabah dalam keluarga Kristian.

Bapa saya seorang ketua Paderi yang menjaga 15 buah gereja disatu kawasan di Sabah. Saya dilatih oleh bapa saya untuk menjadi seorang paderi.

Kisah Benar Pelajar Dapat Bantuan Allah Waktu Peperiksaan

Ini adalah kisah benar yang berlaku di dewan peperiksaan di salah sebuah sekolah. Kisah ini diceritakan oleh salah seorang guru wanita yang berada dalam dewan peperiksaan tersebut.


Perumpamaan Manusia Dalam Quran

Bagi manusia yang lalai dan tidak bertanggungjawab terhadap potensinya serta tidak menyedari atau memahami potensi yang diterimanya, ia akan mendapat kerugian yang besar. Di antara akibat kelalaiannya adalah diumpamakan Allah dengan binatang dan tanaman hingga ia serupa dengan binatang atau makhluk lainnya yang lebih rendah.

Apabila potensi ini digunakan dengan baik melalui ibadah dan amal saleh, maka ia akan berbahagia. Sebaliknya jika potensi tersebut tidak digunakan, maka mereka akan mendapat penghinaan dan status yang tidak bernilai di hadapan Allah SWT. Mereka diumpamakan dengan monyet, anjing, babi, kayu, batu, labah-labah dan keldai.


Kitab Injil Berusia 1500 Tahun Ditemui Dengan Catatan Nabi Isa A.S


Satu naskhah kitab Injil berusia 1,500 tahun yang mengandungi ramalan Nabi Isa mengenai kedatangan Nabi Muhammad menarik perhatian Vatican apabila pemimpin agama Roman Katolik, Pope Benedict XVI, dilaporkan meminta untuk melihat kitab itu, yang disembunyikan di Turki sejak 12 tahun lalu.


Selasa, 28 Februari 2012

Gambar Mangsa Dibakar Hidup Hidup (EKSKLUSIF)

Hari ini, akhbar tempatan menyiarkan kes remaja Melayu, 19 tahun, dibakar dan kini dia masih berada dalam keadaan kritikal di Hospital Sungai Buloh, Selangor.
 
Petang tadi saya berpeluang menonton rakaman kamera litar tertutup pada kira-kira jam 9 malam, Sabtu lalu di restoran, lokasi mangsa kerap bertemu rakannya.

... rakaman 9 jam sebelum dia dipukul dan dibakar hidup hidup.

Cara Pembuatan Mancis

Pasa suatu pagi yang hening, burung2 pun berkicauan...bermulalah sebuah kehidupan disebuah kilang mancis.
 

Gambar Menarik.. Dan Kreatif

Gambar menarik..

Salam,
Hebatnya....kreatif sungguh depa ni kan......kena ada kemahuan,ketekunan,kerajinan dan kesabaran baru boleh bina ni semua kan...betoi dak....? Mai kita layan..
Spoiler for 1:

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...