Selasa, 24 April 2012

Like Father Like Son


Korang rasa, mana lagi comel? Hehehe...................Selamat Malam.....

nasihangit

3 Sebab Kenapa Orang Tidak Waras Sihat



Perkara ini jarang difikirkan oleh kita semua... namun itulah hakikatnya kenapa orang tidak waras (gila) selalu sihat. Untuk itu moh kita berfikir dan mencari jawapanya. Mengapa orang gila tidak pernah atau jarang sakit dan mungkin fakta dibawah ini adalah beberapa versi jawapan dari pertanyaan tersebut.

 

16 Kegunaan Lain Ubat Gigi



Kegunaan ubat gigi selain untuk menggosok gigi. Ini kerana ubat gigi selain dari memutih, mencerah, menghilangkan kotoran dan mengembalikan dan melindungi enamel. Artikel ini saya terima melalui email.
1. Mengurangkan rasa sakit sekaligus mengubati di sengat serangga dan menghindarkan dari terluka
2. Mengurangkan rasa sakit sementara apabila terbakar kecil dan melecur terkena api.
 

Kisah Benar Goreng Pisang Guna Tangan


Menggoreng pisang gunakan tangan dalam minyak yang sedang menggelegak, tentu agak luar biasa dan jarang dilakukan oleh sesiapa. Inilah satu kelebihan yang ada pada seorang peniaga goreng pisang bernama Hartini atau Ta Nou berumur 53 tahun dari Sulawesi Indonesia. Beliau tidak berasa panas atau melecur apabila merendamkan tangan ke dalam kuali berisi minyak masak panas.

 

Cara Mudah Mencuci Dan Menjaga Buah Pinggang

Kali ni nak berkongsi sedikit tips untuk menjaga buah pinggang kita. Ianya mudah sahaja dengan menggunakan kos sebanyak RM1.00 sahaja. Bagaimana? Jom kita lihat caranya.

Selama bertahun-tahun kita mengunakan buah pinggang dalam proses biologi badan, kandungan garam dan racun yang kita tidak tahu bertapa banyak jumlahnya, dan kita tidak pernah mencucinya kecuali bagi yang bermasalah sahaja, tapi tahukah anda dengan hanya RM1.00, anda mampu mencuci buah pinggang yang banyak berjasa pada kita ini.

Daun parsley hanya dijual RM1.00


Super Kreatif - Kesenian Dari TELUR

Kalau sudah namanya kreatif, buat apa sekalipun pasti akan menjadi...

 
LAYAN LAGI ........


AJAIBNYA TULANG MANUSIA


Korang tahu tak rangka tubuh badan manusia terbina daripada 206 tulang temulang merupakan satu seni kejuruteraan yang ajaib dan amat menakjubkan. Ia melindungi struktur tubuh badan yg melindungi organ penting seperti otak, jantung, paru-paru dan organ-organ dalaman manusia. Struktur tulang yang dicipta dalam badan manusia mempunyai kekuatan yg luar biasa. Contohnya, tulang paha dikatakan dapat menampung beban seberat 1 tan atau 1000 kilogram dalam kedudukkan 90 darjah.Sesuatu yang lebih mengejutkan, rupa-rupanya tulang paha mampu memikul beban seberat 3 kali ganda berat badan pada setiap langkah.

 

Imam Yang Teguh............ ALLAHU AKBAR


Sebuah Masjid di India telah diruntuhkan oleh sekumpulan pelampau hindu, namun solat berjemaah mereka tetap penuh.

"Mereka boleh membinasakan masjid kami, tapi tidak iman kami."

Gambar: Masjid Babri, India.

Di Malaysia dan Indonesia, masjid2 berdiri megah.. Namun? Kipas dalam masjid lebih banyak daripada orang yg solah berjemaah.. Apa alasan kita untuk tidak pergi solah berjemaah?? tepuk dada tanya iman.



Cuba tengok .......





Gambaran Sungai Di Syurga

Sungai-sungai syurga pula memancar dari bawah-bawah bukit. Di dalam Al-Quran, Allah banyak menyebut tentang macam-macam sungai di syurga ini antara lain firmanNya dalam Surah Muhammad ayat 15 yang bermaksud:

Sifat syurga yang telah dijanjikan kepada orang-orang yang bertakwa (ialah seperti berikut): Ada padanya beberapa sungai dari air yang tidak berubah (rasa dan baunya), dan beberapa sungai dari susu yang tidak berubah rasanya, serta beberapa sungai dari arak yang lazat bagi orang-orang yang meminumnya, dan juga beberapa sungai dari madu yang suci bersih. Dan ada pula untuk mereka di sana segala jenis buah-buahan, serta keredhaan yang tinggal kekal di dalam syurga yang sedemikian itu keadaannya) sama seperti orang-orang yang tinggal kekal di dalam neraka dan diberi minum dan air yang menggeledak sehingga menjadikan isi perut mereka hancur? (sudah tentu tidak sama!).

 
 
 

Isnin, 23 April 2012

Info Bulan Jamadil Akhir

http://1.bp.blogspot.com/-HAJe4GmCnIs/TzxhC2tcKsI/AAAAAAAABM4/SbAf_meh7lQ/s1600/images+(5).jpg
Hari ini dah masuk bulan Jamadil Akhir, bermakan lagi 3 bulan akan menjelma bulan Ramadhan.Sedkit info bulan ini....


Pengertian


Jamadil Akhir memberi erti musim sejuk yang akhir. Dari segi bahasa, ia bermaksud penghabisan atau beku penghabisan. Bulan ini dinamakan sedemikian setelah musim kekeringan atau air menjadi beku telah berakhir. Pada ketika itu air yang pada mulanya beku telah beransur-ansur menjadi cair. Namun demikian, salji-salji atau air yang beku masih lagi kedapatan di sana-sini. 



10 Jam Tangan Yang Lebih Mahal Dari Kereta Ferrari

1. The Patek Caliber 89 - $5,120,000
 
 

Kesan Penyakit Melalui Tangan

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum semua. Diharapnya semuanya sihat wala'fiat dalam lindungan Allah SWT. Walaupun kadang-kadang ada antara kita mempunyai masalah kesihatan. Sebagai manusia biasa, kita tidak dapat lari daripada kekurangan. Sakit itu kadang-kadang datang dan pergi sebagai tanda peringatan Allah kerana kita semakin jauh daripadaNya atau sakit itu datang sebagai kafarah dosa selama kita hidup. Tapi, yang pasti, sakit itu sebenarnya merupakan "kemanisan" yang Allah berikan tanda kasih sayangNya kepada kita. =)

Sudah menjadi tabiat rasanya dalam satu hari jari-jemari menekan-nekan butang keyboard menyusuri dunia tanpa sempadan. Tecengang seketika. Terjumpa kaedah diagnosis penyakit menggunakan tapak tangan oleh HPA.. Menarik. Terdetik di hati, ingin kongsi !!! Apalagi, mari kita lihat dan amati dengan baik. 
 
 

Seramai 61 Orang Terkena Histeria

Histeria, tentu korang semua dah biasa dengar cerita orang kena histeria ni, jika bernasib baik dapat pengalaman lihat sendiri orang yg kena rasuk depan mata korang.. tapi nh tak pernah ada pengalaman macam ni, minta dijauhkan.. huhu..


Berita dibawah ini Nh jumpa kat metro online.. ramai betul yg kena rasuk hingga pihak sekolah bagi cuti sehari bagi meredakan kes ini.. jom baca...






Kelebihan BUDU........

Budu merupakan makanan traditional Kelantan yang diperbuat daripada ikan bilis atau udang bari yang dijeruk sehingga hancur.

Budu atau sos bilis yang berasal dari negeri sebelah pantai timur Malaysia ini mendapat perhatian dan menjadi kajian para ahli pemakanan berkhasiat Jepun, Amerika Syarikat, Australia, New Zealand dan Jerman.
Penemuan baru-baru ini membuktikan kandungan budu memiliki gluthaione sebagai bahan antioksidan, mengeluarkan sisa toxic dan meningkatkan daya tahan tubuh (immune) yang dapat memerangi pelbagai penyakit merbahaya dan menghalang kanser.



FHI - Fatimah Az-Zahraa, Puteri Keempat


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Pemimpin wanita pada masanya ini adalah puteri ke-4 dari anak-anak Rasulullah, dan ibunya adalah Ummul Mukminin Khadijah binti Khuwailid. Sesungguhnya Allah telah menghendaki kelahiran Fatimah yang mendekati tahun ke-5 sebelum Muhammad diangkat sebagai Rasul diiringi dengan peristiwa yang sangat besar, yang menjadikan kaum Quraisy ridha terhadap Muhammad. Yakni sebagai pemutus perselisihan sengit yang terjadi di kalangan mereka.

Berkaitan dengan peletakkan batu hitam (Hajar Aswad) setelah bangunan Ka’bah diperbaharui. Dengan kecerdasan akal beliau Shalallahu ‘alaihi wassalaam perselisihan itu mampu diselesaikan dan pedang-pedang pun disarungkan kembali setelah sebelumnya dihunus untuk berperang diantara kabilah-kabilah.



Budak Lelaki Pelik Tidak Ada Rasa Sakit

Seorang budak lelaki yang berusia 3 tahun iaitu Josh Hodgkiss mungkin boleh dianggap pelik kerana tidak mempunyai deria rasa sakit. Dia pernah menggigit lidahnya hingga hampir separuh, mencabut kuku kaki begitu saja tanpa dia rasa apa-apa. Walaupun begitu, keadaan tersebut merungsingkan kedua ibu-bapanya kerana ia tidak normal dan bimbang sesuatu yang buruk akan berlaku.


 

16 Waktu dan Tempat Yang Paling Mustajab Dimakbulkan Doa

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs193.snc4/37974_138360556197470_100000705805449_223899_3413530_n.jpg

16 WAKTU DIMAKBULKAN DOA
 
1. MALAM JUMAAT ATAU SIANGNYA 

2. MALAM HARI RAYA AIDIL FITRI


Jika Sayangkan Anak Anda, Artikel Ini WAJIB DIBACA!

Jika Sayangkan Anak Anda, Artikel Ini WAJIB DIBACA! 
Baca lagi


Ahad, 22 April 2012

Penyakit Progeria - Budak Lelaki 12 Tahun Menjadi Tua

Seorang kanak-kanak berusia 12 tahun telah menderita penyakit progeria. Penyakit ini ternyata berbahaya dan mengakibatkan kanak-kanak ini berubah wajah dan menjadi bentuk fizikal seperti orang tua.

 Kini terdapat seorang budak perempuan yang dikenali sebagai Ontlametse Phalatse tidak kelihatan seperti kanak-kanak sebayanya. Walaupun hanya berusia 12 tahun, kanak-kanak yang mempunyai cita-cita tinggi menjadi ahli psikologi itu kelihatan seperti orang dewasa.

 


Terkini Tentang Kematian Pelajar UPSI

Fatimah Mina md Juferi
Tekanan perasaan dipercayai menjadi punca seorang pelajar perempuan tahun tiga Fakulti Pendidikan Awal Kanak-Kanak, Universiti Pendidikan Sultan Idris (Upsi) terjun dari tingkat empat bangunan E-Learning kampus universiti itu di sini, petang semalam.

Menurut sumber, pelajar berusia 23 tahun dan bakal menamatkan pengajiannya dalam dua semester itu, dipercayai telah mencederakan dirinya sebelum nekad terjun bangunan.



Kreatif - Seni Dari Kotak Kadbod Chris Gilmour (12 Gambar)

Respect

When I was younger rancangan kegemaran aku ialah Art Attack. Neil Buchanan, host Art Attack kerap menggunakan kadbod dan karton susu untuk projek seninya. Aku masih ingat this one time aku buat periscope kapal selam dengan menggunakan kotak susu. For some unknown reason bermain dengan mainan buatan sendiri lebih enjoice dari bermain dengan koleksi mainan Mask, Starcom dan Transformers aku.

Chris Gilmour mungkin salah seorang remaja yang pernah menonton Art Attack. Beliau memhasilkan kenderaan, peraboty dan barangan harian dengan menggunakan kotak kadbod. Kesemua objek yang dibuat beliau dibuat pada skala sebenar. Kereta dan Vespa dibawah benar-benar mindblowingly cool. Respect to Chris Gilmour!




Terowong Buluh Yang Menakjubkan Di Jepun

Terowong ini terletak di Arashiyama, Kyoto, Jepun dan terbentang melalui tengah-tengah hutan yang luas manakala pagarnya dibuat daripada batang buluh yang jatuh.

 

Gambar Pelajar UPSI Maut Jatuh Bangunan

Seorang pelajar perempuan UPSI telah maut dan meninggal dunia akibat jatuh dari tingkat lima bangunan e-learning Universiti. Difahamkan, kematian pelajar ini tiada kaitan dengan kes bunuh diri terjun dari bangunan. Kejadian telah berlaku sekitar jam 5.15 petang pada 21 april 2012 dan mangsa mati sejurus terjatuh setelah mengalami cedera parah.

Menurut seorang saksi, dia terkejut apabila melihat mangsa jatuh dari tingkat tersebut. Namun, tiada maklumat lanjut bagaimana kejadian itu berlaku berikutan saksi kini trauma.



Pasangan Kekasih ‘Punk’ Disebat Kerana Seks Luar Nikah

Pasangan Kekasih 'Punk' Disebat Kerana Seks Luar Nikah 
LANGSA – Sepasang pengikut punk disebat sembilan kali di khalayak ramai di Aceh, satu-satunya wilayah Indonesia yang melaksanakan undang-undang Islam selepas ditangkap atas kesalahan melakukan hubungan seks luar nikah.

Pegawai pejabat pendakwa, Putra Masduri, berkata selain pasangan itu, sembilan lagi yang disabitkan bersalah kerana berjudi dan peri laku tidak bermoral, disebat empat hingga 12 kali.


9 Jenis Binatang Yang Bukan Burung Tetapi Boleh Terbang..!!!

1. FLYING FROG
Katak terbang mempunyai kaki berselaput dan penutup kulit yang membolehkan untuk bergerak secara aerodinamis melalui pokok-pokok di hutan.
Malah, katak terbang menghabiskan seluruh kehidupannya di pokok-pokok, hanya turun untuk makan dan bertelur. Katak terbang menyamarkan diri di daun di sekelilingnya, mengurangkan ancaman pemangsa, dan membolehkannya untuk berburu serangga.

8 Jenis Orang dan Cara Kentutnya..!!

Orang suka kentut ye..ade kuat ade pelahan..ade bau ade yang tak bau..hehhehe..jadi korang pilih korang kentut kategori ape..



FHI -Sedikit Fakta tentang Filem..

Perfileman dan seni persembahan memiliki sejarah yang cukup panjang.  Seni persembahan dipercayai bermula di Yunani dan berada di puncak kegemilangan sekitar 550 sebelum masihi sehingga 220 sebelum masihi. Pada zaman tersebut, seni persembahan adalah salah satu acara dalam festival untuk menyambut dan memuja dewa Dionysus. Festival ini penuh dengan ritual keagamaan paganisme dikenali sebagai festival Dionysia. Pelakon paling lama direkodkan adalah Thespis yang hidup 500 sebelum masihi. Beliau cukup popular pada zaman tersebut sehingga digelar Father of Tragedy. Acara ini bukan sahaja mendapat sambutan di Yunani tetapi turut menular ke tanah jajahan mereka. Ia kemudian berkembang dengan pesat seiring berkembangnya teknologi dan teknikal perfileman pada abad ke-20. Antara negara yang paling hebat perkembangnya adalah Amerika Syarikat, Britain dan Perancis. Negara-negara ini merintis kepada seni persembahan yang dapat kita lihat hari ini. Oleh yang demikian, di bawah adalah beberapa fakta berkisar kepada perfileman. 


Kenapa Lelaki Menangis?Baca Info Ni..


  


Lelaki Menangis, Apa Maknanya? Kenapa Lelaki Menangis?

Lelaki yang selalu mengalirkan air mata adalah lelaki yang kuat imannya. Biasanya lelaki jenis ini menangis tatkala mengingatkan dosa-dosanya yang lalu. Dia jua akan menangis kerana terlalu bersyukur, merasa amat berterima kasih pada nikmat pemberian Allah.


Anak Pengarah Oliver Stone, Sean Stone Memeluk Islam..

Tidak beberapa lama dahulu, umat Islam dikejutkan dengan kisah seorang pelakon Hollywood terkenal, Liam Neeson yang berminat dengan ajaran Islam setelah melakukan penggambaran di Turki. Kini, umat Islam mungkin juga terkejut apabila anak kepada pengarah terkenal Hollywood, Oliver Stone iaitu Sean Stone, 27 telah pun memeluk Islam sekurang-kurang awal Februari 2012 yang lalu.

Menurut Sean Stone, beliau yang juga terlibat dengan aktif sebagai pengarah memeluk Islam setelah melawat negara Iran pada awal Februari. Beliau mengucap dua kalimah syahadah di kota Isfahan iaitu bandar yang beliau terlibat dengan penggambaran dokumentari. Sean Stone menukarkan namanya kepada nama Islam,  Sean Christopher Ali Stone.


Percayalah!Janji Allah SWT Pada Mereka Yang Ingin Mendirikan Rumahtangga..


Apabila seorang muslim baik lelaki atau wanita akan berkahwin, biasanya akan timbul pelbagai perasaan akan timbul. Ada rasa gundah, resah, risau, bimbang, termasuk juga tidak sabar menunggu datangnya si pendamping. Bahkan ketika dalam proses taaruf sekalipun masih ada juga perasaan keraguan.




Sabtu, 21 April 2012

Kangar,Jenazah Misteri Kejutkan Tiga Penggali Kubur


KANGAR: Tiga penggali kubur tergamam menemui mayat dipercayai berusia lebih 30 tahun dalam keadaan elok dan sempurna, ketika menggali liang lahad untuk tujuan pengebumian di Tanah Perkuburan Islam Tok Paduka, di sini, semalam.

Mayat lelaki tidak dikenali itu ditemui jam 11.30 pagi sebaik ketiga-tiga penggali kubur berkenaan menggali liang lahad terbabit pada kedalaman 1.5 meter.

5 Sebab Suami Berubah Kasih..........Baca!!

SETELAH hampir 20 tahun mendirikan rumah tangga, akhirnya mahligai yang dibina atas dasar cinta sama cinta menemui kemusnahan. Bagi Musliha, dia bagaikan kehilangan kata-kata dengan perceraian yang berlaku sementelah anak-anak sudah semakin besar. Pada mulanya, dia sukar untuk menerima hakikat namun akhirnya reda dengan ketentuan Illahi. Kata orang sudah tiada jodoh. Musliha cuba mencari kesilapan diri dan merenungi apa kekurangan dirinya hingga dibuang begitu sahaja oleh bekas suaminya.

Apakah dia sebenarnya masih tidak mengenali dan memahami sikap sebenar suami ataupun suaminya sudah berubah kasih. Ini kerana sepanjang berkongsi hidup, Musliha memang menyediakan keperluan suaminya dari segi zahir dan batin. Sebenarnya kecurangan pasangan ini ada kalanya berlaku tanpa kita sedari. Walaupun pada perkara remeh, namun jika tidak dibendung pasti akan menyebabkan kemusnahan dalam rumah tangga yang dibina. Sebagai pasangan suami isteri, kita perlu tahu kenapa pasangan boleh berlaku curang dalam perhubungan itu.



7 Perkara Tentang Apa Gunanya...!!!

Apa guna jadi lelaki KACAK, kalau baca al-Quran pun merangkak-rangkak..

Apa guna jadi perempuan CANTIK, kalau pukul 12.00 tgh hari pun tak celik-celik..







Rupa Bentuk Motorsikal Pertama Di Dunia

Motorsikal pertama di dunia adalah Hildebrand & Wolfmüller motorcycle.Motorsikal ini dibuat pada tahun 1895.Meskipun berusia ratusan tahun,ternyata motorsikal pertama di dunia ini sudah menggunakan teknologi yang sampai saat ini masih dipakai seperti Twin-Cylinder,4 valve,water cooler dan enjin 1.500 cc.

Dua bersaudara,Hendry dan Wilhelm membina motorsikal ini dengan kerjasama Alois Wolfmuller dan seorang mekanik bernama Hans Geisenhof.Namanya saja zaman dulu,walau berenjin besar,ternyata tenaga kuda yang dihasilkan hanya 2,5 hp saja pada 240 rpm.

Kisah Duka Kucing Yang Menanti Tuannya Untuk Pulang

 Kisah Duka Kucing Yang Menanti Tuannya Untuk Pulang
Dengan nama Allah yang maha Pengasih dan Penyayang..

Ini cerita kucing arwah pakcik.. Kucing ni arwah pakcik panggil Tampong(Tompok)..actually Tompok ni tak cantik pon..bulu tak lebat..pakcik kutip dekat pasar..time tu Tompok ni kecik lagi..berkurap..hodoh giler..Pakcik buat balik rumah..bela sampai besar..sampai gemook gedebok..


Bila Binatang Melaram Dengan Cermin Mata


Ingat manusia saja yang pandai melaram, binatang pun kalau diberi peluang untuk melaram, diorang akan nampak lebih comel dan hebat tau. Hehehe. Kali ni edy nak kongsi dengan korang koleksi binatang yang melaram dengan cermin mata. Jangan ada yang pengsan ya. Hehehe.


Okey, gambar-gambarnya edy dah sediakan kat bawah ni. Korang bolehlah mula skrol ke bawah ya. Enjoy.

FHI - Fakta Tentang Air Sejuk Dan Ais Yang Jarang Diketahui

 
 - Orang yang tidur dalam udara yang sejuk dan berselimut untuk memanaskan tubuhnya adalah kombinasi yang baik untuk menjaga kesihatan secara menyeluruh dalam jangka masa pendekapatah lagi jangka panjang.

- Liputan ais di Antartika ( daerah Kutub Selatan) dan Artik ( daerah Kutub Utara ) adalah pengimbang dasar bumi yang amat panas.


Doktor Berjaya Buang Empat Kaki Pada Bayi Ini


Seorang bayi yang dilahirkan dengan enam kaki selamat dan berjaya di bedah bagi mengeluarkan 4 anggota tambahan, kata doktor. Bayi dari Karachi di Pakistan dipercayai mempunyai kembar parasit, yang telah wujud secara tidak betul di dalam rahim, menyebabkan terdapatnya kaki tambahan.


Bayi berkaki enam berjaya di bedah bagi membuang kembar parasitnya yang berkaki empat





Gambar Unik Luar Dan Dalam Kapal Angkasa Discovery


Discovery sewaktu diletak diatas Boeing 747

Rasanya semua orang tahu kapal terbang angkasa AS yang bernama Discovery. Sebuah kapal angkasa yang lasak dan telah beberapa kali melakukan penerbangan ke angkasa lepas. Kali ini, kapal tersebut telah membuat penerbangan terakhirnya diatas sebuah pesawat Boeing 747 mengelilingi ruang udara Washington sebagai satu penghargaan keatas kapal tersebut. Kali ini aku mencari beberapa keping gambar Discovery tersebut luar dan dalam melalui bantuan pakcik google.

Jumaat, 20 April 2012

Cara Rasullullah mengelak dan menyembuhkan penyakit

CARA-cara Rasulullah S. A. W. mengelak dan menyembuhkan penyakit, seperti yang dipetik dari sebuah buku.

PENYEBAB ROSAKNYA BADAN
 Perkara yang menyebabkan rosaknya badan Iaitu perasaan runsing, gelisah, lapar dan tidak tidur malam (bukan tujuan Qiyamullail)


Kilang Pembuatan Naskah Al Quran, Saudi Arabia

Kilang Pembuatan Naskah al Quran, Saudi Arabia 
 Jom layan lagi.....
 

20 PRODUK PELANSING YANG DISENARAI HITAMKAN

Lebih 20 produk pelangsing badan disenarai hitam oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) sejak 2010 selepas dikesan mengandungi bahan kimia beracun sibutramine termasuk steroid yang boleh memudaratkan pengguna.

FHI - Jangan La Selalu Korek Telinga


Mungkin ada antara anda yang akan mengorek telinga anak hampir setiap minggu semata-mata untuk mengeluarkan tahi telinga dan memastikan telinga anak anda sentiasa bersih.

Bagaimanapun, sedarkah anda bahawa perbuatan mengorek telinga itu boleh menjejaskan kesihatan telinga dan dikhuatiri boleh memudaratkan pendengaran?


Adab Hari Jumaat Mengikut Sunnah


Hari Jumat adalah hari yang mulia, dan kaum muslimin di seluruh penjuru dunia memuliakannya. Keutamaan yang besar tersebut menuntut umat Islam untuk mempelajari petunjuk Rasulullah dan sahabatnya, bagaimana seharusnya menyambut hari tersebut agar amal kita tidak sia-sia dan mendapatkan pahala dari Allah ta’ala. Berikut ini beberapa adab yang harus diperhatikan bagi setiap muslim yang ingin menghidupkan syariat Nabi SAW pada hari Jumat.

Mimpi Ngeri Gadis Dalam Gambar Hadiah Pulitzer


Gambar di atas merupakan gambar yang telah berjaya memenangi hadiah Pulitzer. Gambar gadis yang berbaju hijau ini telah diambil oleh seorang jurugambar AFP bernama Massoud Hossaini, 30 tahun. Kalau korang nak tahu, ada kisah sedih pada gadis dalam gambar ni hingga sekarang.

Kapten Tentera Korea Masuk Islam Selepas Melihat Pergerakan Dalam Solat


Alhamdulilah, hanya dengan melihat pergerakan orang Islam yang sedang bersembahyang di Masjid,, seorang kapten tentera korea masuk islam bersama 37 orang anak buahnya..

Kapten San Jin-Gu merupakan seorang komandan Brigade-11SF, pasukan pengaman PBB dari Korea Selatan yg ditugaskan di wilayah Irbil, Iraq Utara. Ketika bertugas di wilayah tersebut, beliau sering mengamati orang-orang Muslim bersolat berjemaah di Masjid dan kebetulan markas pasukannya berada dekat dengan masjid.

Khamis, 19 April 2012

10 Surah Menghalang 10 Ujian Besar Allah S.W.T


Kita sebagai manusia akan menerima dugaan dan ujian dalam kehidupan kita. Jadi sebagai umat Islam, kita perlu berikhtiar untuk menyelesaikan masalah yang menimpa kita. Kali ni edy nak kongsi dengan korang antara 10 surah yang mampu menghalang 10 ujian besar Allah S.W.T.

Universiti LimKokWing Reka Sejadah Idea Nik Aziz

(Tok Guru Nik Aziz menerima cenderamata sejadah yang direka bentuk oleh Limkokwing Universiti.)

KOTA BHARU, 18 April: Universiti Limkokwing menyerahkan 1,000 keping sejadah kepada Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, untuk dihadiahkan kepada beberapa buah surau dan masjid.

Reka bentuk sejadah dihasilkan berikutan idea yang diberikan oleh Tuan Guru sewaktu melawat universiti itu tidak lama dahulu.

 

9 Jenis Cable Car Yang Paling Menakutkan Di Dunia

Biasa tak naik Kereta Lembu Kabel  atau nama omputihnya Cable Car ? Bagaimana pula dengan feel bila naik cable car ni ? rasanya, korang semua mesti dah biasa dengan cable car kt Genting tu dan tak ada masalah besar pun bagi kokrang kan ? pendapat 50 sen saya la, kalau korang semua nak kelainan sikit dari cable car dekat Genting Highland tu, elok la korang torai (try) cable car yang mungkin ++ best daripada biasa dan probability korang terpaksa bawak  beg plastik untuk kes-kes kecemasan rasanya 99.9 percentage (lama tak belajar MATH, mcm ni la jadinya) kot. jom tengok apa ada dekat bawah ni

1. Masada cableway di Masada, Israel

kecut perut sampai bawah


Rilek Minda ........Koleksi Gambar2 Lawak..

Sibuk...:))


 
 
 

Benda-Benda Pelik Di Dalam Makanan Dan Keperluan Harian Anda

Mungkin kita tidak pernah terlintas untuk memikirkan apakah atau bagaimanakah satu-satu bahan makanan itu dihasilkan.  Apa yang penting ialah apa yang kita makan itu mengenyangkan. Satu penemuan yang mengejutkan dan agak sukar nak dipercayai tapi ianya benar-benar berlaku dimana sisa serangga yang dihancurkan ada di dalam kebanyakkan makanan atau bahan perisa serta ekstrak rambut manusia terdapat dalam makanan bakar.


FHI - Sebab Doktor Bedah Memakai Baju Hijau

Walaupun sukar hendak dipastikan kenapa warna hijau jadi popular kerana alasan ini, hijau memang sesuai pada doktor untuk melihat dengan lebih baik di dewan bedah, kerana hijau adalah lawan dari warna merah dalam roda warna.


Benda-Benda Pelik Yang Jarang Dilihat ..

1. Pokok paling pelik di Pulau Socotra berhampiran Tanah Arab dan Afrika


 
Teruskan bacaan anda
 

Maksud ‘Alif Lam Mim’ Dan sSeumpama Dengannya..

Alif Lam Mim dikenali dengan gelaran Muqatta’at atau dalam istilah bahasa Melayunya membawa maksud ‘yang dipendekkan’. Terdapat pula beberapa gelaran lain seperti fawatih yang membawa maksud ‘pembuka’. Samaada gelaran Muqatta’at atau fawatih, ia adalah bersandarkan kepada sifatnya dalam al-Quran. Alif Lam Mim merupakan permulaan bagi enam surah iaitu surah al-Baqarah, surah Ali-Imran, surah al-Ankabuut, surah ar-Ruum, surah Luqman dan surah as-Sajdah.

Bersedekah..



Ada seorang budak darjah 1.. dia selalu tersenyum kat tabung masjid. perilaku budak tu dilihat oleh Imam dan membuatkan Imam itu berasa hairan. suatu hari, Imam bertanya kepada budak tersebut..

“Kenapa adik senyum kat tabung tu ?”
 

Rabu, 18 April 2012

3 Makanan Yang Perlu Anda Makan Untuk Mengatasi Masalah Tidur Malam (insomnia)



 Masalah tidur malam atau lebih dikenali dengan nama insomnia sering dihadapi oleh semua lapisan masyarakat terutamanya golongan remaja. Terdapat banyak faktor yang menjadi punca kepada masalah ini. Antaranya adalah disebabkan mengamalkan pemakanan yang tidak sihat. Jadi apakah makanan yang mungkin dapat membantu anda mengatasi masalah ini?


Khasiat Habbatus Sauda

Nabi Muhammad S.A.W. bersabda dalam hadisnya yang dipetik dari kitab Ash Shahihain iaitu :
Gunakanlah Habbatus Sauda’ kerana di dalamnya terdapat sejenis ubat dari segala jenis macam penyakit kecuali As Sam (maut)
(Hadis riwayat; Bukhari dan Muslim)


5 Beg Tangan Termahal di Dunia

Seperti yang dikeluarkan oleh Majalah Forbes, berikut adalah 5 beg tangan termahal di dunia. Buat wanita-wanita diluar sana, adakah anda berasa seperti akan terpengsan melihat harga-harga tas tangan di bawah ini?

1. 1001 Night Diamond Purse
 
 

Perkakasan Doktor Gigi Pada Abad Pertengahan.

Sejarah perubatan pergigian telah diketahui bermula sejak lebih 7000 tahun yang lampau di tamadun Indus. Pembuktian menunjukkan bahawa masyarakat pada zaman tersebut menggunakan anak panah atau batu tajam untuk menggerudi gigi yang rosak.

Sekitar 5000 tahun yang lampau, teks purba Sumeria, India, China, Jepun dan Mesir ada mengatakan perihal penyakit berkaitan gigi. Teks Sumeria misalnya, menggelar penyakit ini berpunca daripada ‘ulat gigi’. Penyair terkenal, Homer turut mempopularkan ulat gigi sebagai punca kepada penyakit gigi dalam salah sebuah karyanya.

Hutan Tumbuh Di Padang Pasir



Subhanallah!Dasyat sungguh ciptaan Allah S.W.T. Di Maghribi terdapat sebuah hutan di bawah tanah tengah padang pasir. Bayang kan di bawah tanah hutan yang penuh dalam kegelapan, adakah terdapat penduduk tanpa cahaya berbeza di luar, Mungkin ada penduduk sebab pohon-pohon di hutan bawah tanah ini subur seperti biasa di luar.

Rekaan Pembalut Luka Lain Dari Yang Lain

 

Melawat Muzium Doraemon di Tokyo

Bagi anda penggemar watak kartun Doraemon, boleh bernostalgia. Kini sebuah muzium Doraemon didirikan di pinggir bandaraya Tokyo.

 

FHI - Perbezaan Gempa Di Aceh Pada 2004 dan 2012 Kenapa Tiada Tsunami ?

Baru -baru ini Acheh telah di gemparkan lagi dengan satu gempa bumi yang kuat dengan skala 8.9 dimana ia di rasai di semenanjung malaysia. Tao sendiri tidak terlepas peluang merasai gegaran tersebut di Perak. Amaran Tsunami juga telah di keluarkan dan telah di tarik balik. Korang tau tak kenapa kejadian gempa kali ini tidak mendatangkan Tsunami ?
 
 
 

Kadar Mas Kahwin Mengikut Negeri

 2
mas kahwin
 Mas kahwin merupakan pembayaran kahwin yang wajib dibayar di bawah hukum syarak di dalam Islam, di mana suami wajib membayar mas kahwin kepada isteri semasa akad nikah dijalankan sama ada berupa wang tunai, hutang, cagaran atau sesuatu yang boleh dinilai dengan wang.
 Firman Allah s.w.t. dalam surah An-Nisaa’ ayat 4 yang bermaksud: “Berikanlah kepada orang-orang perempuan itu mas kahwin mereka.” Sabda Rasulullah s.a.w. dalam hadis riwayat Bukhari yang bermaksud: “Carilah untuk dijadikan mas kahwin walaupun sebentuk cincin yang diperbuat daripada besi.”


Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...