Khamis, 31 Mei 2012

Gelagat Burung yang Mencuit Hati

Siapa sangka binatang boleh melakukan aksi-aksi yang kita tak sangka kan.....kekadang bila tengok gambar binatang buat aku hepi jer....sebab tue laa kalau korang perasan blog nie byk entri yang bergambar binatang.  Korang plak suka tak?Kalau tak suka bagitau tau.....Entri kat blog nie bukan untuk aku jer....nie semua untuk korang gak.So harap layan erkk..Jom kita tengok aksi burung,itik dan sekor anak ayam..huhuhu.
 
 
 
 
 
 

10 Pencuci Mulut Termahal Di Dunia

Jika anda adalah penggemar makanan manis,dan jika anda mempunyai banyak wang,jom habiskan wang anda dengan merasai makanan yang mahal luar biasa ini.Yang lain,telan air liur jela yer..!


10. Chocolate Variation
Harga berbagai campuran coklat yang dihidangkan di Mezzaluna, restoran Italia di Lebua Hotel, Bangkok ini mencapai RM2K.Pencuci mulut ini melibatkan lembaran emas yang dapat dimakan, sherbet sampanya dari champagne Roederer Cristal Brut 2000 dan crème brûlée. Rangkaian pencuci mulut ini ditutup dengan Truffle Perigord, Mousse Coklat Strawberryi dan sepotong kek coklat.




Khasiat Haruman Aromaterapi

Tahukah anda haruman aromaterapi dapat membantu mempertingkatkan kesihatan tubuh anda!. Berikut merupakan antara haruman aromaterapi dengan fungsi-fungsinya tersendiri.

   
 
 
 

Khasiat Sebalik Daun Sirih

Hasil penemuan kajian – kajian saintifik oleh pakar – pakar kajian herba produk mengatakan sirih ( Piper betle L. ) mengandungi komponen – komponen aktif semulajadi yang amat berguna dalam perubatan dan pelbagai kegunaannya. Ianya juga mengandungi antiseptik semulajadi yang berupaya membunuh kuman, bakteria dan kulat dengan khasiat hemostasis yang dapat melancar darah dan menghentikan perdarahan. Berikut adalah antara khasiat-khasiat daun sirih.

 



Bahaya Tidur Dalam Keadaan Lampu Menyala



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ ….
Anak-anak yang tidur dengan lampu menyala akan berisiko mengidap leukemia. Para ilmuwan menyatakan bahawa tubuh perlu suasana gelap untuk menghasilkan bahan kimia bagi melawan kanser. Bahkan ketika menyalakan lampu tandas, lampu tidur, lampu-lampu jalanan dan sebagainya dapat menghentikan penghasilan bahan melatonin.

Tubuh memerlukan bahan kimia untuk mencegah kerosakan DNA dan ketiadaan bahan melatonin tersebut akan menghentikan asid lemak menjadi tumor dan mencegah pertumbuhannya.




Rabu, 30 Mei 2012

Kisah Imam Dan 20 Sen


Pada suatu hari, seorang Imam membayar tambang dan duduk di dalam bas, dia tersedar yang pemandu bas tersebut telah memulangkan wang baki yang lebih daripada yang sepatutnya sebanyak 20 sen.

Sepanjang perjalanan Imam tersebut memikirkan tentang wang 20 sen tersebut. "Perlukah aku memulangkan 20 sen ni?", Imam tersebut bertanya kepada dirinya. "Ah... syarikat bas ni dah kaya... setakat 20 sen ni.. nak beli tosei pun tak cukup", kata Imam tersebut.





5 Cacing Parasit Dengan Penyakit Bawaan Yang Menakutkan.

Kepada korang yang tak selalu mementingkan kebersihan diri dan persekitaran tu, baik berjaga-jaga lepas ni..Bukan apa, aku tengok gambar kat bawah ni pun aku dah rasa geli..Itu baru yang kita tengok kena kat orang lain, kalau kena kat diri sendiri, macam mana? Bak kata orang la kan, mencegah itu lebih baik daripada mengubati..So, pilihan terletak di tangan korang sendiri..Kalau nak tahu apa rupa cacing tu dan penyakit yang diberikan kepada manusia, meh layan gambar kat bawah ni dulu..




Kolam Renang Semulajadi di Oman.

bandar Bimmah (Oman), telah menjadi tarikan pelancong yang baru. Kegagalan kedalaman puluhan beberapa meter sentiasa dipenuhi dengan air bawah tanah. Air di dalam kolam ini jernih kerana ia ditapis oleh batu kapur. Pelancong datang ke sini untuk berenang di dalam air bersih dan sejuk.
 

6 Jenis Madu

1. Madu Tualang



Madu Tualang merupakan madu lebah yang diambil dari pokok tualang hutan. Pokok tualang selalunya tumbuh tinggi di dalam hutan tebal.

Madu Tualang dipercayai dihasilkan oleh lebah madu di dalam hutan yang mengambil nektar dari pelbagai bunga-bunga hutan (poliflora). Itulah sebabnya ramai yang mempercayai madu ini mempunyai nilai khasiat yang tinggi berbanding madu biasa yang lain.




Belangkas Darahnya Biru.



Darah berwarna biru dari belangkas berharga RM17,500 (USD5,000) seliter di Amerika Syarikat. Untuk mendapat satu liter darah biru, nelayan perlu menangkap 115 ekor belangkas bersaiz kecil di Semenanjung Malaysia. Tapi hanya 45 ekor jika belangkas di perairan Sabah kerana saiz lebih besar. Darah biru belangkas disedut keluar tanpa perlu membunuh belangkas tersebut.
 
 

Khasiat Bawang Merah

Tahukah anda bawang merah mempunyai banyak kegunaan dan khasiat yang dapat mengelakkan diri anda mendapat penyakit! Jika anda tidak suka makan bawang merah, mulai dari sekarang belajarlah untuk menyukainya kerana selain dari fungsinya menyedapkan rasa pada makanan ia juga dapat memberi tubuh kita kesihatan yang baik. Berikut adalah khasiat-khasiatnya:

 
 
 

Nilai Semasa Wang Hantaran Di Malaysia

Siapa kata wang hantaran mahal? :) pendek kata pakai baju ukur badan sendiri :) nak mahal nak murah boleh buat nilaian sendiri :) Moralanya carik le yang sepadan jangan tak ada beban batu digalas....

Hasil Kajian Nilai Hantaran Kahwin Mengikut Harga Purata Terkini & 
Status Pelajaran di seluruh Semenanjung Malaysia :- 




Mukjizat Al-Quran Yang Membezakan Zaman Nabi Yusuf as dan Nabi Musa as

Al-Quran mukjizat terbesar

Tidak seorang Rasul pun yang diutus oleh Allah Taala melainkan mereka akan pasti diperkuatkan dengan mukjizat-mukjizat. Selain ia adalah alamat kenabian dan kemulian khusus kepada seseorang Rasul, ia juga adalah daya penarik kepada golongan kafir supaya yakin dengan seruan tauhid.

Setiap Nabi dan Rasul diberikan mukjizat, akan tetapi semua mukjizat tersebut telah hilang seiring dengan kewafatan para nabi dan rasul. Hanya satu saja mukjizat yang masih wujud yang dapat kita lihat, sentuh, baca dan dengar. Itulah mukjizat nabi kita, junjungan besar Nabi Muhammad saw iaitu kitab Al-Quran Al-Karim.



Selasa, 29 Mei 2012

10 Alasan Untuk Tidak Minum Soft Drinks (Air Berkabonat)


1. Air berkabonat menyerap air dalam tubuh kita. ia bukannya memberikan air untuk tubuh kita, tapi malah menghabiskannya. Pemprosesan gula peringkat tinggi dalam air berkabonat memerlukan sejumlah besar air dalam tubuh kita.Untuk menukar air ini, anda harus minum 8-12 gelas air untuk setiap gelas air berkabonat yang anda minum.
 
 
 

5 Sebab Kenapa Kita Perlu Mempertahankan Pernikahan.


Merasa kehidupan rumah tangga anda bagai neraka? Jangan terburu-buru mengambil langkah, memutuskan untuk bercerai.Sebelum anda mengunjungi peguam, mengemukakan tuntutan peceraian sebaiknya pertimbangkan matang-matang keputusan itu.

Membiarkan pasangan anda hidup sendiri, mungkin tidak membuat hidup anda berubah lebih baik. Sebaliknya, memilih jalan bercerai,mungkin juga boleh berakhir lebih buruk. Pasti ianya bukan sutu keputusan yang tepat.




10 Jam Datuk Haron Din Bertarung Nyawa


(Gambar: Kepulangan Datuk Dr Haron Din disambut ramai kalangan penyokong PAS dan anggota Darus Syifa)
 
BANGI: Hati anak mana yang tidak gembira apabila bapa tercinta kembali sihat dan ceria.

Begitulah yang dialami lima pemata hati Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din yang mula sembuh dari pembedahan jantungnya dan selamat tiba ke tanah air 13 Mei lalu.
 
 

Beberapa Tempat Pertemuan Antara Air Sungai Yang Berbeza Warna

Confluence (kuala) merupakan istilah geografi yang digunakan untuk menggambarkan pertembungan antara dua atau lebih sumber aliran air. Gambar di bawah ini adalah antara tempat pertembungan air sungai yang terkenal dan ianya mempunyai warna air yang jelas berbeza disebabkan sungai-sungai tersebut mengandungi komposisi air yang berlainan.


 
Confluence of the Rhone and Arve Rivers, Switzerland
 
 

Penyamaran Terbaik Serangga

Anda nampak ke tak nampak binatang kat bawah ni?

Satanic Leaf-tailed Gecko





Baca Kisah Kenangan di Penjara - Dr. Yusuf Al Qaradhawi

 qardhawi(1)
Dr. Syeikh Yusuf Al Qaradhawi pernah dipenjarakan sebanyak tiga kali. Kali pertama ialah pada tahun 1949 setelah Ikhwanul Muslimin dikaitkan dengan pembunuhan Perdana Menteri Mesir, Nuqrashi Basha. Kali kedua beliau telah dipenjarakan kerana perselisihan antara Ikhwanul Muslimin dan Dewan Revolusi pimpinan General Nagib. Kali ketiga pula ialah pada tahun 1954 dan dibebaskan pada tahun 1956 juga kerana perselisihan antara Ikhwanul Muslimin dan Dewan Revolusi pimpinan General Jamal Abdul Nasser. Berikut saya sertakan kenangan pahit beliau di dalam penjara bersama para ikhwan ketika ditahan buat kali ke tiga.

Kelebihan Saraf Pada Kaki

Kelebihan Saraf Pada Kaki
Organ-organ badan kita mempunyai deria sentuhan pada bahagian bawah kaki kita. Jika kita mengurut titik-titik ini, kita akan mendapati kelegaan daripada sakit dan kesakitan seperti yang kita lihat jantung adalah di kaki kiri.

Gambar diatas menunjukkan titik saraf setiap anggota dan organ badan dengan kedudukan yang tepat bagi kanan dan kiri.



15 Kuasa Hebat Teh

downgila teh benefits of tea kebaikan teh hijauAnda pengeteh tegar? Pastinya anda tersenyum seperti cilake setelah mendengar khabar berita ini. Menurut satu penelitian yang di lakukan oleh pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO). Didapati teh mengandungi pelbagai khasiat dan manfaat yang amat berguna. Antara manfaat teh sebenarnya amat banyak, Antaranya seperti yang tercatat di bawah:-




Sistem Perbankan Zaman Rasulullah SAW

Orang Arab
Fungsi-fungsi bank telah dikenali sejak zaman Rasulullah SAW, meskipun tidak sekompleks fungsi perbankan sekarang. Pada masa itu, sudah terdapat proses penerimaan deposit harta, pinjaman wang untuk keperluan penggunaan dan keperluan perniagaan, serta proses pengiriman wang.

Dalam Islam telah diajarkan 2 prinsip yang berkaitan dengan aktiviti kewangan dan perbankan iaitu:



4 Sebab Wanita Nampak Lebih Cepat Tua

Ada segelintir kaum suami mudah mencari perempuan lain kerana menganggap isteri mereka sudah tidak cantik, nampak tua, gemuk.. Tapi tahukan anda semua wahai kaum suami sebab-sebab yang menjadikan para wanita khususnya isteri & ibu cepat nampak tidak menarik di mata anda?



Masuk Islam Setelah Lihat Iklan Di Bas

Kempen tentang Islam dengan cara memasang iklan di badan bas yang dilakukan oleh organisasi GainPeace di Chicago. Kegiatan yang dilakukan organisasi ini ternyata membuahkan hasil, bukan hanya mampu membetulkan pandangan masyarakat Barat yang salah tentang Islam tetapi setelah melihat iklan di badan bas tersebut, seramai 17 warga Chicago yang menyatakan diri untuk masuk Islam.

 
 
 
 

Isnin, 28 Mei 2012

Misteri lembaga wanita dalam kereta Sinar


misteri lembaga
                                             Kelihatan imej lembaga berkenaan yang tertera di cermin belakang kereta.
KULIM - “Cepat, baca surah Yasin!, ada benda sebelah aku ni,” jerit seorang rakan yang berada dalam kereta Perodua Kancil Sinar Harian cemas apabila merasakan ada lembaga wanita duduk di sebelahnya di bahagian tempat duduk kerusi belakang.

Kejadian itu berlaku Khamis lalu apabila wartawan Sinar Harian bersama seorang anggota polis berpangkat koperal dan seorang rakan melalui jalan Bukit Lengkok kira-kira jam 4 pagi, Khamis lalu.




10 Pesanan Berguna Untuk Kehidupan

1. Senyum itu tanda kemesraan, diberi kepada manusia dianggap sedekah. Ketawa itu lambang kelalaian. Selalu dilakukan hati akan mati. Dibuat di hadapan manusia menghilangkan maruah diri.

2. Setiap kesalahan yang dilakukan jadikanlah pengajaran, insaflah ini tanda kelemahan diri, kesalilah keterlanjuran itu dan berazamlah tidak mengulanginya lagi.



Matahari tegak di atas Kaabah petang ini, peluang semak arah kiblat yang betul

KUALA LUMPUR: Umat Islam di negara ini berpeluang menyemak arah kiblat yang betul pada jam 5.16 petang hari ini (waktu Malaysia) berikutan fenomena Istiwa' Matahari di atas Ka'abah, iaitu matahari akan berada tegak di atas Kaabah, di Masjidil Haram, Makkah.

Laman Facebook milik Observatori Negara Langkawi (NOL), di bawah Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi, memberikan pautan www.falak-online.net yang menyebut matahari akan berada tepat di atas Kaabah dua kali setahun iaitu pada jam 5.16 petang 28 Mei dan juga jam 5.28 petang 16 Julai.





Gambar Laluan Sukan Kayak Paling Ekstrem - Palouse Falls

Jika anda seorang peminat sukan kayak ekstrem, maka ini adalah tempat yang sangat sesuai untuk anda menguji ketahanan diri. Berkayak di air terjun Palouse Falls yang terletak di timur Washington State, USA, ini pastinya akan memberikan pengalaman menarik. Palouse Falls dengan ketinggian 57 meter ini lebih tinggi daripada air terjun Niagara Falls.




Seni Kreatif Daripada Kain

Guerra de la Paz adalah nama gabungan artis yang berasal dari Cuba dan Miami,iaitu Alain Guerra dan Neraldo de la Paz. Mereka suka menghasilkan karya seni kreatif menggunakan barang-barang yang telah dibuang dalam kehidupan harian. Hasil kerja mereka berdasarkan gabungan disiplin tradisional dan eksperimen dengan dimensi dan penggunaan bahan-bahan yang tidak konvensional. Anda boleh menyemak kerja mereka di laman web Guerra de la Paz .

 



Cara-Cara Membuat Telur Rebus Berbentuk 'LOVE'


Di bawah ni tutorial khas untuk korang buat telur rebus berbentuk hati. Tak susah pun, senang je..antara barang yang perlu; kotak kertas susu segera, getah dan chopstik. Cara-Caranya:
 
 

Fenomena Planet Zuhrah 6 Jun 2012

Pada 6 Jun 2012, planet Zuhrah akan melintasi di hadapan permukaan Matahari jika dilihat dari Bumi. Di Malaysia, ia akan bermula sejak Matahari terbit dan akan berakhir jam 12:50 pm. Kali terakhir fenomena ini ialah pada 8 Jun 2004.

Apakah Itu Transit?
“Transit” merujuk kepada peristiwa di mana objek yang lebih dekat kelihatan lebih kecil berbanding dengan objek yang lebih jauh. Transit berlaku apabila 3 objek berada sejajar atas garisan lurus. Transit melibatkan:
•laluan planet inferior (planet Utarid atau Planet Zuhrah) melintasi cakera Matahari atau
•laluan satelit planet atau bayangnya melintasi permukaan planet





Pengalaman Ditimbus 48 Jam Dalam Kubur

kisah ini petik dari sebuah majalah mengenai pengalaman ngeri gara-gara ingin memiliki ilmu kebal, seorang lelaki nyaris maut apabila ditanam hidup-hidup di dalam liang lahad berhampiran rumahnya. Jom kita baca kisah beliau seterusnya.

Kejadian ini berlaku di Dusun Damarsih, Desa Tanjung Anyar, Kecamatan Mojoanyar, Indonesia disedari oleh jiran-jirannya yang mendengar bunyi suara minta tolong dari sebuah tanah kubur yang baru ditimbus. 



Gambar Hiasan    



Ahad, 27 Mei 2012

5 Misteri Otak Yang Kita Tidak Ketahui


اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ…..
Setelah ribuan tahun dipelajari dari berbagai sudut dan tempat, beberapa fakta misteri otak manusia mulai terungkap. Terdapat beberapa fakta yang sebelum ini mungkin tidak pernah terpikir oleh manusia.
Otak adalah salah satu organ yang paling menakjubkan di dalam tubuh manusia, kerana ia dapat mengendalikan sistem saraf pusat agar boleh bekerja secara normal.



Subhanallah, Kisah Menakjubkan Isteri Solehah Yang Dimadu

Dahulu di Baghdad ada seorang laki-laki penjual kain yang kaya. Tatkala dia sedang berada di kedainya, datanglah seorang gadis muda mencari-cari sesuatu yang hendak dibeli. Ketika sedang bercakap, tiba-tiba gadis itu menyingkap wajahnya di sela-sela perbincangan tersebut sehingga laki-laki terrebut terkesima dan berkata, "Demi Allah, aku terpana dengan apa yang kulihat."
 
 

Rumah Pelik!

Assalamualaikum....

Rumah-rumah ni agak pelik, tapi cantik!

The Spaceship House, a weird house in Chattanooga (TN, USA).
Fuh!umah nih dah macam kapal angkasa hah!Yang pasti nih bukan umah Alien yer...huhu....
 
 
 

Koleksi Gambar Unik-Tepat Pada Masanya!

Assalamualaikum...

YM jumpa gambar-gambar yang sangat menarik tadi.So, YM nak share ngan korang, dengan harapan korang suke jugak..

 
 
 
 

Buah Limau Melindungi Jantung, Menurunkan Berat Badan

 
Meningkatkan metabolisme
Makan buah limau secdara rutin dapat membantu anda menurunkan berat badan. Sebuah studi Nutrisi dan Metabolik oleh Pusat Penelitian di Scripps Clinic di La Jolla, California, mendapati bahawa mereka yang makan setengah biji buah limau sebelum makan selama 12 minggu berhasil menurunkan berat badan hingga 6 kilogram.
 
 

5 Fakta Untuk Anda Percaya


1. Jika anda makan SATAY, jangan pula lupa timunnya, sebabnya memakan satay bersama karbon yang terhasil selepas pembakaran akan mendatangkan kesan karsinogen! Apa bendanya karsinogen tu? (Ianya ialah suatu keadaan yang menyebabkan barah). Timun pula adalah anti-karsinogen.

2. Jangan makan UDANG selepas mengambil PIL VITAMIN C! Yang mana anda akan mati keracunan Arsenik dalam beberapa jam sahaja.



Al-Quran Menambah Kekuatanku - Mesut Ozil pemain Real Madrid

Ada ramai pemain bola sepak Muslim yang bermain di liga utama Eropah. Namun boleh dikira dengan jari mereka yang boleh meraih prestasi hebat di kelab dan memperkuatkan kelab besar. Satu di antara pemain bola sepak Muslim yang beruntung adalah pemain tengah kreatif Real Madrid, Mesut Ozil.
 
 

19 Tips Cinta Suami Isteri


1. Cium tangan suami dan dahi isteri setiap kali sebelum berpisah ke tempat kerja masing-masing.

2. Jika berpisah lebih dari sehari seperti untuk tugasan luar daerah, tambah rutin harian tadi dengan pelukan dan ciuman di bibir.

3. Walau sesibuk mana sekali pun, luangkan masa untuk menelefon pasangan sekurang-kurangnya sekali walau sekadar untuk bertanya apa yang sedang dilakukan.





Bandar Dari Pencungkil Gigi!

Binaan dibawah ialah bandar Minas Tirith yang merupakan bangunan bersejarah yang terletak di Gondor. Ianya lebih menyerupai sebuah istana, apapun binaan pencungkil gigi dibawah mula dibuat pada 7 April 2007 dan siap pada 15 Februari 2010, bermakna ia mengambil masa selama 33 bulan (2 tahun 9 bulan). Satu jangka masa yang panjang untuk disiapkan kerana ia dibuat dengan penuh teliti dan memerlukan kesabaran yang tinggi, cuba tengok.

 
 
 
 

Sabtu, 26 Mei 2012

Top 10 tilam termahal di dunia



10) Sphere Bed from Karim Rashid 

Price: $50,000 

10 Cara Berjaya Seperti Rakyat Jepun.

Kita tidak perlu malu meniru bangsa lain, jikalau kita semak bersama point-point di bawah sebenarnya dalam diri bangsa sudah ada pada kita hanya pada sekarang ini tanpa kita sedari sedang tenggelam oleh keangkuhan dan dihanyutkan dengan budaya kebendaan. MALAHAN HAMPIR SEMUA AMALAN INI ADALAH AKHLAK YANG ADA PADA  ORANG "KITER", TETAPI SUDAH TERHAKIS.

Berikut 10 resepi maju yang patut kita contohi dari tingkahlaku orang Jepun, dan 10 point yang sudah hilang dari bangsa kita ini;
 
 
 
 

Elakkan Makan Nasi Berulam Air

Perut adalah pusat kebanyakan penyakit. Pakar perubatan sependapat mengatakan ubat yang paling mujarab untuk menjaga kesihatan adalah dengan mengawal makan. Malah Nabi Muhammad sendiri pernah bersabda yang bermaksud, “Setiap penyakit disebabkan oleh banyak makanan dan setiap ubat disebabkan oleh sedikit makan.” 
 
 
Sememangnya terlalu banyak makan boleh mendatangkan pelbagai masalah seperti sakit perut, kembung, sembelit, rasa mual, muntah atau cirit birit. Kesemuanya ini berpunca daripada makan dan tabiat makan kita. Sindrom Usus Rengsa ini menandakan berlaku ketidakseimbangan organisasi dalam usus kita.
 
 

Khasiat Buah Markisa

Pernahkah anda mendengar nama Buah Markisa? Sekali pandang ia mirip seperti buah delima termasuklah isinya sekali. Buah Markisa ini juga ternyata mempunyai pelbagai khasiat.

 Sudah pasti ramai yang tertanya-tanya tentang buah markisa kerana buah ini tidaklah begitu popular di Malaysia. Namun bentuk fizikal dan isi buah ini mirip seperti buah delima.Markisa atau nama saintifiknya Passiflora Edulis merupakan sejenis tanaman dari genus Passiflora dalam kategori Passifloraceae. Pokok markisa ini terdapat di kebanyakkannegara tropika dan sub tropika. Buah Markisa telah dikaji secara saintifik akan khasiatnya yang mampu merawat masalah kulit.

 


Terjawab Sudah!! Mana keluar dulu Ayam atau Telur

Dalam proses kejadiaan seekor ayam apa yang kita lihat adalah seekor ayam akan menetas dari sebiji telur, Pernahkah korang terfikir yang mana wujud dahulu ayam mahupun telur? Kini terjawab sudah dimana satu kajian yang dilakukan oleh seorang penyelidik,Colin Freeman dari University of Sheffield telah membuktikan yang mana wujud dahulu samaada ayam atau telur.
yang mana wujud dahulu samaada ayam atau telur?
 
 
 

Ustaz Azhar Idrus - Syirik Sebab Harta - Masjid ArRahimiah Klang - 26 Fe...

Ustaz Azhar Idrus - Jimak ikut belakang,anak jadi macam mana.

Ustaz Azhar Idrus - Fatwa Mufti Johor - Surau Ladang Kuala Terengganu - ...

Jumaat, 25 Mei 2012

Kisah Benar – Kubur Hajjah Siah Bercahaya

Sebuah kubur dikatakan telah mengeluarkan cahaya yang terang. Setelah diselidik, cahaya yang keluar itu adalah dari sebuah kubur yang dikenali sebagai Hajjah Siah. Apakah amalannya?

 Kisah ini adalah mengenai sebuah kubur yang dikatakan bercahaya di sebuah kampung Sungai Manik, Teluk Intan, Perak. Kubur yang dimaksudkan adalah kubur Hajjah Siah. Terdapat saksi yan menyaksikan tentang kejadian ini. Cerita ini juga telah menunjukkan salah satu bentuk kekuasaan Allah SWT. Sesungguhnya amalan tetap dihitung walaupun ia hanya sebesar zarah. Ikuti kisah di bawah ini.
 


Mengapa Harus Mandi?

Bersuci adalah suatu perkara yang amat dititikberatkan di dalam Islam..

Namun..
Terdapat segelintir daripada kita..
Tidak mengambil berat tentang mandi ini..
Apalagi ada sifat malas untuk mandi sehingga ada yang tak mandi selama sehari atau beberapa hari tanpa alasan yang munasabah..   



Doa Yang Jarang Ditolak Oleh ALLAH

Ramai yang berdoa tetapi adakah kita pasti doa kita diterima oleh Allah? Sama seperti solat hajat, kita hanya buat solat hajat hanya apabila memerlukan sesuatu. Tidak semua, mungkin hanya sesetengah daripada kita sahaja. Contoh yang paling mudah jika kita mengisi borang untuk mendapatkan sesuatu, permohonan tersebut tidak semestinya terus diterima. Ia perlu melalui proses tertentu. Sama juga seperti doa. Kita selalu mengeluh kerana doa kita tidak diterima oleh Allah. Tetapi pernahkah kita terfikir berkenaan dengan adab berdoa?
 
 
 
 

Antara Tempat Tercantik Di Dunia: Terowong Wisteria Di Jepun

Mungkin ada yang pernah mendengar tentang Sakura Matsuri, atau pesta kuntuman bunga ceri (Sakura) yang disambut di seluruh dunia. Namun apabila bunga Sakura luruh, Jepun akan menyambut satu lagi festival bunga iaitu Fuji Matsuri atau festival bunga Wisteria. Ia biasanya disambut mulai pertengahan April hingga pertengahan Mei.

Photobucket    



Rabu, 23 Mei 2012

10 Peperangan Amerika Syarikat yang Dimulakan Dengan Pembohongan

Jika diteliti, setiap peperangan yang tercetus sentiasa didahului oleh pembohongan besar-besaran oleh media-media yang berpengaruh. Sejarah lalu membuktikan Amerika Syarikat telah mengancam Venezuela dan Ecuador. Esok, mungkin Iran. Dan selepas itu, yang akan datang, siapa pula.

Media akhbar arus perdana mencerminkan kempen propaganda untuk perang Amerika Syarikat yang akan datang. Mari kita imbas tentang kisah berapa kali Amerika Syarikat dan talibarut media yang sama telah dimanipulasikan. Setiap perang yang tercetus adalah satu dari hasil penipuan besar-besaran. Berikut di bawah senarai pendek pembohongan besar oleh media berkaitan peperangan.




5 Perkara Racun Dan 5 Perkara Penawar

 

Dunia itu racunnya dan zahid itu ubatnya .
Harta itu racunnya dan zakat itu ubatnya .
Perkataan yang sia-sia itu racunnya dan zikir Allah itu ubatnya .
Seluruh umur itu racunnya dan taat itu ubatnya .
Seluruh tahun itu racunnya dan Ramadan itu ubatnya .



Selasa, 22 Mei 2012

Fakta Hangat Yang Mengejutkan

Fakta ke auta? Saya mendapat artikel ini yang diemailkan dan membuat sedikit editing.

Untuk fakta pertama Ibu Alexander pekak adalah benar, boleh try tanya En Google sendiri.

* Pencipta telefon, Alexander Graham Bell, tidak pernah menelefon isteri dan ibunya sendiri karena mereka pekak!

* Karya Pablo Picasso sangat tinggi harganya? tp pada semasa hidupnya, dia sangat miskin sehingga dia sering membuat lukisannya sebagai kayu bakar.



Menu Masakan Hari Ini

 
izyan
OPEN : Sila pilih dan order sesuai dengan selera anda.......

Kelebihan Dan Fadhilat Bulan Rejab

KELEBIHAN BULAN REJAB

Sabda Nabi s.a.w :

Hendaklah kamu memuliakan bulan Rejab,nescaya Allah muliakan kamu dengan seribu kemuliaan di hari kiamat.

Sabda Nabi s.a.w :

Bulan Rejab Bulan Allah, Bulan Sya’aban bulanku & bulan Ramadhan bulan umatku.
Kemuliaan Rejab dengan malam ISRAK MIKRAJ nya, Sya’aban dengan malam NISFUnya Ramadhan dengan LAILATUL-QADARnya.

Malam awal Rejab mustajab do’anya. (Dalam Kitab Raudhoh Iman Nawawi)


Isnin, 21 Mei 2012

10 Golongan Yang Dilaknat Kerana Arak

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca . Akak sebenarnya dah lama tertarik nak menyebarkan hal ini cuma gua terlupa. Jadi, selepas a berjalan - jalan di blog rakan - rakan a dan terjumpa kembali hal berkenaan ini maka  kongsikan lah perkara ini dengan pembaca blog ..


 
 
 
 

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...