Selasa, 11 September 2012

Mimpi Gadis Berjumpa Ibu Dalam Neraka

Seorang gadis datang menemui Rasulullah dengan tangan kanannya disorokkan ke dalam poket bajunya. Dari raut wajahnya, anak gadis ini sedang menanggung kesakitan yang amat sangat.

Lalu Rasulullah menegurnya. "Wahai anakku, kenapa wajahmu menampakkan kamu sedang kesakitan dan apa yang kamu sorokkan di tanganmu?"

Lalu gadis malang ini pun menceritakan hal yang berlaku padanya :- "Ya,Rasulullah, sesungguhnya aku adalah anak yatim piatu. Malam tadi aku telah bermimpi dan mimpiku itu telah membuatkan aku menanggung kesakitan ini." Balas gadis tadi.

 

 

Subhanallah! Permukaan Matahari Yang Sangat Menakjubkan

Seorang ahli astronomi yang dikenali sebagai Paul Andrews telah melakukan kajian terhadap matahari dengan merakamkan permukaannya menggunakan teleskop yang canggih.

Secara normalnya, mata kita tidak mampu untuk melihat matahari. Silauan cahaya matahari benar-benar menyakitkan mata kita. Namun itu tidak menghalang usaha seseorang individu untuk tampil melihat gambar permukaan matahari dengan menggunakan teleskop yang paling canggih. Apabila gambar tersebut berjaya dirakamkan, ternyata betapa indahnya ciptaan Allah SWT. Jom lihat gambar di bawah ini.

 



Lukisan Ini Perlu Dilihat Menggunakan Teropong!


         Inilah lukisan pemandangan alam terbesar di dunia dengan ukuran mencapai 3.520 meter per segi. Lukisan yang diberi nama Splendid Central Plains telah dilukis pada 26 April 2011 lalu dan dihasilkan di Zhengzhou, China. Oleh kerana terlalu besarnya lukisan ini, pengunjung terpaksa melihatnya menggunakan teropong!. 




Fesyen Baru - Kembar 4 Digayakan Rambut Bentuk Nombor...

Salam...

Sebuah keluarga di China menggayakan potongan rambut dalam urutan nombor kepada anak kembar empat mereka supaya tidak keliru memandangkan anak mereka itu baru sahaja masuk ke alam persekolahan buat kali pertama.

P/s: He3, mesti kes susah nak ingat nama ni sebab muka seiras ja semua...

 

10 Buku termahal di dunia

1. Buku The Codex Leicester
Penulis: Leonardo da Vinci
Harga: RM95.48 juta
Tahun dibeli: 1994


 
 
 
 

Pelan Pembangunan Pendidikan 2013-2025 Fokus 11 Anjakan

Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia (2013-2025) yang dilancarkan pada Selasa menggariskan 11 anjakan yang diperlukan untuk mentransformasikan sistem pendidikan negara agar setaraf dengan sistem yang dimiliki di kalangan negara membangun bagi tempoh 13 tahun akan datang.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, program transformasi itu akan dilaksanakan dalam tiga fasa.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak kemudiannya melancarkan laporan awal pelan tersebut.



Kebaikan Protein Dalam Kehidupan : Sumber Dan Cara Pengambilan

 

 Protein adalah sejenis nutrien yang melaksanakan pelbagai fungsi dalam tubuh kita. Ia membantu mata anak anda untuk melihat, mengecutkan otot dan pembekuan darah. Selain itu, ia membolehkan anak anda menjadi aktif dengan memudahkan tindak balas kimia melalui enzim dan melindunginya terhadap jangkitan. Tanpa protein, tulang, kulit dan rambut anak anda tidak akan mempunyai strukturnya.

PERANAN PROTEIN:
  • Menggantikan sel-sel dan tisu yang mati atau rosak.
  • Mengawal proses badan (sesetengah hormon tetapi bukan semuanya adalah protein).
  • Mengekalkan jumlah dan komposisi cecair badan.
  • Mengangkut bahan-bahan seperti lipid, vitamin, mineral dan oksigen ke seluruh badan.
  • Melindungi badan terhadap penyakit melalui antibodi dan menguatkan sistem imun badan.



Mekah kawasan bebas dari gempa bumi

Mekah menjadi bandar paling selamat dari gegaran gempa dalam seratus tahun akan datang. Teori itu dilontarkan Ali Al-Syukri, seorang saintis dari Universiti King Fahd, Dhahran, Arab Saudi. Ia menganggarkan gempa hebat tidak akan menggoncang Saudi hingga satu abad mendatang.

Ali mendedahkan, selama ini getaran dalam lapisan bumi di sekitar Saudi belum melebihi 4.5 Skala Richter. Seperti dilansir arabnews, Khamis (6/9), Ketua Jabatan Ilmu Astronomi ini mengatakan gempa 4.5 Richter terakhir kali menggoyang pada Ahad (2/9) minggu lalu. Gempa ini berpusat di Pulau Farasan, Laut Merah, dengan kedalaman 181 kilometer di bawah permukaan laut.
 
 

Batu Permata Marjan

coral

 Marjan (مرجان) berasal dari karang laut, bahasa Inggeris menyebutnya Coral (كورال). Umum mengenalinya sebagai batuan akan tetapi ia adalah spesis bintang. Marjan berasal dari perkataan Yunani. Marjan ada disebut dalam al-Quran.
 
 

21 Kunci Kejayaan Dunia dan Akhirat

1-Kunci solat adalah Taharah/Kebersihan.

2-Kunci Haji adalah Ihram dan menjauhi perkara yang diharamkan semasa haji.

3-Pintu segala kebaikan adalah bersikap benar dalam semua perkara.

4-Kinci Syuga adalah Bertauhid kepada Allah SWT.

9 jenis anak syaitan

Umar al-Khattab r. a berkata, terdapat 9 jenis anak syaitan:

1. Zalituun

Duduk di pasar / kedai Menggoda supaya manusia berbelanja lebih dan membeli barang-barang yang tidak perlu.

2. Wathiin

Pergi kepada orang yang mendapat musibah supaya bersangka buruk terhadap Allah.
 
 

Isnin, 10 September 2012

Sumpah Ibu: Susu Meleleh Keluar Dari Mulut

 

“Kalau betul engkau anak kandung aku,   minum susu dari badan aku…aku sumpah akan keluar balik susu dari mulut engkau!”

Itulah kata-kata sumpahan yang ditujukan ibu kepada saya. Sejak hari itulah saya jatuh sakit. Susu sentiasa meleleh dari mulut saya tanpa henti.

Tubuh saya yang dahulunya agak comel jadi kurus melidi tak ubah seperti mayat hidup. Saya terbaring dan menyesali perbuatan lampau saya terhadap ibu.



7 Gajet Pencabar iPad..!!!

HEHADIRAN iPad baru mencetus fenomena malah mendapat sambutan luar dugaan di seluruh dunia. Sehingga hari ini, dilaporkan lebih tiga juta unit iPad dikatakan sudah dijual di seluruh dunia.

Layar teknologi Retina serta sambungan 4G LTE (Long Term Evolution) menjadi fungsi utama dalam tablet pintar ini. Walaupun mendapat sambutan dan ramai yang bermimpi-mimpi memilikinya, ada beberapa tablet lain yang dianggap ancaman 'serius' dan pesaing rapat iPad terbaru ini.

Berikut disenaraikan tablet yang menjadi saingan iPad dari segi harga dan kebolehan teknologi yang dipaparkan:
1. ASUS PADFONE
GAJET hebat bernama Padfone ini adalah gabungan tablet dan telefon pintar. Tablet ini beroperasi dengan OS Android 4.0, layar Super Amoled qHD serta prosesor dual core Snapdragon S4.
 
 
 

Rekaan Konsep Pili Air yang Kreatif

Pili air yang menarik pasti menjadikan bilik air atau sinki air lebih ceria.Kat sini terdapat 15 rekaan konsep pili air yang sangat kreatif.Jom kita tengok.
 
LAYAN LAGI DI BAWAH
 
 

Alat-alat ‘Fitness’ dahulukala..

 



7 Serangga Pemegang Record Di dunia

Serangga adalah hewan-hewan mungil namun menyimpan beraneka ragam keunikan. Serangga adalah hewan dengan spesies terbanyak di dunia. Berikut 7 serangga pemegang rekor di dunia:

1. Serangga Paling Cantik: Sunset Moth from Malagasy
http://jurnallaporan.blogspot.com
sayap serangga ini sebenarnya tidak memiliki pigmentasi apapun. Warna yang muncul di sayapnya berasal dari refraksi cahaya dari pita-pita mikro pada sayapnya. Serangga ini aktif pada siang hari, ketika serangga dari family yang sama aktif pada malam hari. Mereka berasal dari Madagascar dan Amerika Selatan, dan sayapnya berganti warna dari biru ke hijau keemasan dan lalu ke warna kuning ketika dilihat dari sisi yang berbeda.
 
 

Rahsia Wanita Jepun Langsing & Sihat Semulajadi

Selamat petang.


Wanita dengan kecantikan menag sesuatu yang tak boleh dipisahkan. Memang naluri wanita gemar sesuatu yang cantik. Wanita Melayu mempunyai petua sendiri dalam menjaga tubuh badan termasuk dari aspek pemakanan. Hal ini sama dengan wanita Jepun yang mementingkan aspek pemakanan dalam menjaga tubuh badan.




Gelagat Beruang Menari

Cuba korang tengok gelagat beruang nie menari.Memang lucu sangat..huhuhuhu
 
contengkreatif

7 Wangi Parfum Teraneh Di Dunia

Parfum diciptakan untuk memberikan aroma yang harum bagi penggunanya. Tetapi, hal itu tidak berlaku bagi delapan parfum berikut.

Aromanya berbeda, cenderung ekstrem, dan tidak membuat penggunanya menjadi lebih wangi.
 
1. Aroma vulva
Vulva Original adalah produk parfum yang memiliki aroma spesifik yaitu beraroma. Aromanya sengaja dimaksudkan untuk merangsang penggunanya dan bukan menarik perhatian orang lain. Vulva Original dirancang untuk penggunanya agar lebih merasa sensual, cukup diteteskan pada kulit untuk dihirup beberapa saat kemudian.
 
 
 

10 Perangkap Syaitan

Beruntunglah golongan manusia yang berupaya menangkis godaan syaitan. Mengikut ulama, syaitan akan menguasai tubuh badan manusia melalui 10 pintu:

 
 
 
 

Kekuatan Dalam Diri Yang Patut Disedari - Motivasi Diri

1. Kekuatan Impian ( The Power of Dream)

Untuk memperoleh hal-hal terbaik dalam kehidupan ini, setiap kita harus memiliki impian dan tujuan hidup yang jelas. Setiap kita harus berani mengimpikan hal-hal terindah dan terbaik yang kita inginkan bagi kehidupan kita dan kehidupan orang-orang yang kita cintai. Tanpa impian, kehidupan kita akan berjalan tanpa arah dan akhirnya kita tidak menyadari dan tidak mampu mengendalikan ke mana sesungguhnya kehidupan kita akan menuju.
 
 

Lihatlah Kehebatan Seorang Wanita!

*seorang wanita solehah adalah lebih baik daripada 70 orang wali,
*seorang wanita solehah adalah lebih baik daripada 70 orang lelaki soleh,
*seorang wanita yang jahat adalah lebih buruk daripada 1,000 lelaki yang jahat,
*dua rakaat solat daripada wanita yang hamil adalah lebih baik daripada 80 rakaat wanita yang tidak hamil,
 

Ahad, 9 September 2012

10 Gua Tercantik Di Dunia

Assalamualaikum...hari ni caer nak review tentang 10 gua2 tercantik di dalam dunia...pemandangan dalam gua ni bakal memukau pandangan sesiapa saja yang menyaksikan panorama alam yang sungguh mempesonakan ni..hehe..check it out !!

Gua Onondaga terletak di Leasburg , Messouri...gua ni merupakan state park yang ditubuhkan pada tahun 1982..menariknya taman ni menawarkan pelbagai aktiviti termasuk pelancongan gua , perkhemahan , memancing , hiking , perkelahan dan berenang

Hati-Hati Dengan Ubat Palsu Yang Boleh Membunuh

ubat 1 
Beberapa ubat palsu yang dijual di negara ini adalah berbahaya dan boleh membunuh, menurut Kementerian Kesihatan.

Bahagian penguatkuasaan farmasi berkata, satu rang undang-undang sedang digubal untuk meningkatkan hukuman bagi penjualan ubat-ubat palsu.

Pengarah bahagian, Mohd Hatta Ahmad berkata, ubat perangsang seks, penahan sakit dan campuran ubat batuk merupakan antara ubat yang dipalsukan dan dijual pada harga lebih murah berbanding yang asli.


Rilek Minda: Bila Budak Ganu Tulis Karangan



Inilah hasilnya apabila budak sekolah rendah di Terengganu hantar karangan kepada gurunya. Sahabat Abe ade sorang hok bahase ganung dia pekat macang kuoh sate. Namanya......... (parachorn). Lawak siot. Lawok dok starang, makan ikang dok dang.
nasihangit

AMARAN : BAHAYA PENGGUNAAN POLISTERIN!

Penggunaan polisterin di kalangan rakyat tempatan bukannya baru dua atau tiga hari bermula. Kita sudah menggunakan bekas polisterin ini sejak zaman nenek moyang lagi.

Selalunya, tujuan utama kita menggunakan bekas polisterin adalah untuk memberi kesenangan terutamanya semasa mengadakan jamuan.

Ini kerana selain harganya murah, ia boleh dipakai buang dan tidak perlu dicuci. Malah, hampir kesemua peniaga yang menjual makanan menggunakan polisterin untuk membungkus makanan.




Lihat cara orang menipu ketika mengeluarkan wang di ATM

Mungkin ada yang pernah terkena tipu ketika mengeluarkan wang di ATM sebelumnya. Disini kita lihat bagaimana mereka beraksi yang berjaya dirakam oleh kamera CCTV di ATM tersebut. Jom ..kita lihat bagaimana mereka menipu...


Pada gambar ini terlihat seseorang sedang melakukan transaksi di ATM.



Kenali Gabenor BNM dan Tandatangan

Semenjak Bank Negara Malaysia (BNM) ditubuhkan pada tahun 1959 sehingga kini, BNM telah ditadbir oleh 7 orang Gabenor iaitu;

1. Tan Sri W H Wilcock (Januari 1959 - Julai 1962)

2. Tun Ismail bin Mohamed Ali (Julai 1962 - Julai 1980)

 

Tom Abercrombie jurugambar mualaf kebanggaan National Geographic

Tom Abercrombie, Fotografer Mualaf Kebanggaan National Geographic (2)
Tom Abercrombie memang dikenal punya rasa ingin tahu yang tinggi, dan tidak terburu-buru menghadapi orang, sehingga lebih mudah mendekati dan mengambil kepercayaan seseorang agar mahu bergambar dan ditulis. Sebagai contoh, ketika di Afghanistan Timur, ia harus mengambil gambar buzkashi, sukan tradisional Afghanistan menggunakan kuda. Abercrombie ikut terlibat dalam perolombaan, dan hasilnya ia mendapat banyak gambar yang indah.

Bukan semata jurugambar, Abercrombie juga mempunyai kenekadan serta keahlian di atas rata-rata. Hanya dengan pisau saku, ia pernah mengamputasi jari kaki seorang peziarah di Tibet yang terkena gangre. Ia juga pernah mengoperasi mangsa gempa di Iran, dan itu dilakukan seorang diri.
 
 
 

Romantiknya Cinta Rasulullah SAW


Adakah kita sebagai suami mahupun isteri mempunyai sifat romantik kepada pasangan? Ketahanan suami isteri dalam melayari bahtera kehidupan semestinya berpaksikancinta yang dijulang bersama selain bersandarkan kepada cinta kepada Allah SWT dan Rasul-Nya. Perjanjian setia yang dimahkotakan bersama sebelum lafaz ijab dan qabul adalah bukti keabadian cinta pasangan suami isteri biar pun terpaksa menempuh badai ujian yang semestinya akan dilalui,namun ia tetap utuh berdiri.




Dua Belas Tidur Yang Sunat Dikejutkan

Mengejutkan orang yang tidur disunatkan sekiranya orang itu tidur dalam keadaan berikut:

Pertama:
seorang yang tidur di masjid dan waktu solat sudah tiba. Ini berdasarkan hadis Abu Bakrah ra, beliau berkata:

خرجت مع النبي صلى الله عليه وسلم لصلاة الصبح فكان لا يمر برجل إلا ناداه بالصلاة أو حركه برجله
“ Aku keluar bersama Nabi saw untuk menunaikan solat subuh. Beliau tidak lalu pada mana-mana lelaki melainkan akan menyerunya untuk solat atau menggeraknya untuk solat dengan kakinya.” (Hr Abu Daud 1246 – semua perawinya thiqah)
 
 
 

Sabtu, 8 September 2012

Kisah Seram – Usikan Bibir Kebaya

Ingin membaca kisah seram lagi? Satu lagi kisah seram yang ingin dikongsikan kepada anda yang bertajuk Usikan Bibir Kebaya. Jom layan cerita di bawah ini.

Sejak dari pagi lagi, anak-beranak Haji Solehin sibuk menyiapkan hidangan untuk majlis tahlil arwah yang akan diadakan selepas Maghrib nanti. Masing-masing telah diberikan tugas khas yang perlu diselesaikan sebelum menjelang senja. Semua kesepuluh anak Haji Solehin telah berkampung di rumah pusaka arwah sejak dua hari lepas. Masa itulah mereka membersihkan rumah yang telah ditinggalkan semenjak kematian Haji Solehin dan mula mengumpul kayu api di bawah bangsal untuk memasak.





Gambar Asal YDP Agong Yang Digunakan Pada Matawang Malaysia

Gambar Asal Agong Yang Digunakan Pada Matawang Malaysia. Apa yang menariknya adalah gambar yang dipaparkan adalah sama seperti gambar potret yang digunakan untuk semua matawang malaysia sekarang dari segi sudut gambar diambil. Aku rasa macam pernah tengoklah gambar tersebut sebelum ini tapi tak ingat di mana....hmmm 

Sumber gambar asal: Twitter FaktaBukanAuta dan
blogserius.
Sekarang mari kita buat perbandingan dengan gambar pada wang kertas pula, aku ambil sample RM5 polimer

 


Baby Hjölster-Alat Untuk mendukung Anak istimewa!!


Perh owesome!.. hebat mereka mencipta tempat tidur untuk baby.. memang best banyak memudahkan untuk baby.. ciptaan yang sangat baik!
KECIKBESO

Subhanallah! Ikan Pelik Berenang Terbalik

Ikan pelik yangberenang terbalik ini namanya Synodontis. Ikan Synodontis merupakan sejenis ikan hiasan air tawar yang berasal dari daerahSungai Nil di Benua Afrika. Ikan aneh ini termasuk dalamkelompok catfish (keluarga ikan keli) dari keluarga Mochokidae. Nama Synodontis berasal dari bahasa Yunani, iaitu syn bererti bersama dan odon bererti gigi kerana ikan Synodontis hidup berkelompok dalam koloninya dan memilikigigi-gigi mandibular.

Ikan Synodontis mempunyai sirip dorsal tegak yang indah dan menjulur panjang sehingga sering dinamakan featherfin catfish.Ikan Synodontis juga mempunyai keunikan iaitu dapat berenang dengan posisi tubuh terbalik. Memandangkan keunikannya ini ikan Synodontis mempunyai daya tarik dan menjadi buruan parapenggemar ikan hias. Ikan pelik ini memakan beberapa hidupan alam seperti cacing, larva nyamuk dan pakan buatan (pellet). Jom kita tengok gambar ikan pelik yang bernama ikan Synodontis ni.





10 Jenis Makanan Anti Kolestrol


Bagi mencapai gaya hidup yang sihat, kita perlu tahu bagaimanakah cara untuk memastikan tubuh badan kita sihat dari sebarang penyakit. Antara perkara yang paling penting adalah soal penjagaan makanan. Namun demikian, makanan yang berkolestrol tinggi sering menjadi pilihan kita. Ini tidak mencerminkan gaya hidup sihat. Berikut ini disenaraikan 10 jenis makanan yang boleh mengurangkan kolestrol. Lepas-lepas ni, bolehlah perbanyakkan memakan makanan yang seperti ini:

1. SOYA
Kacang soya merupakan makanan popular yang diproses untk mendapatkan Kacang soya mengandungi 48% protein, lesitin, vitamin & zat galian. Ia juga dapat menghidarkan penyakit jantung dan kencing manis. Kaya kalsium & Mineral yg membantu memecah lemak. Ia membantu menyusutkan kadar Lemak jahat (LDL) dan meningkatkan kadar lemak baik (HDL)





Menggoreng Ayam Dengan Tangan Kosong

Seorang lelaki bernama Kann Trichan mampu mencelupkan tangannya ke dalam minyak yang sedang mendidih untuk menggoreng ayam. Usianya kini mencecah 50-an dan  pekerjaan hariannya ialah sebagai penjual ayam goreng di kota Chiang Mai, Thailand.  
Aksi Trichan langsung tidak mendatangkan kecederaan meskipun minyak tersebut sedang mendidih malahan dia langsung tidak berasa sakit. Trichan telah memegang rekod dunia menggoreng dengan tangan kosong 20 ketul ayam dalam masa satu minit. 
Trichan semakin terkenal bukan sahaja di Thailand, malah di seluruh dunia. Dia menceritakan ketika mula mengetahui kebolehan luar biasanya, dia telah terkena percikan minyak panas namun dia langsung tidak mengalami sebarang luka atau kecederaan. Sejak itulah dia mempraktikkan kebolehannya dalam melakukan pekerjaan.
 
 
 

Lilin Pada Mee Segera dan Cara Mengatasinya


Apa jenama mee segera kegemaran anda? Mee segera adalah makanan yang murah, mudah dan cepat malah terdapat bungkusan yang cuma perlu dimasukkan air panasuntuk kegunaan mereka yang betul-betul menjimatkan masa. Malah banyak stesen minyak yang menyediakan kemudahan air panas untuk kemudahan pengguna. Berbagai bahan pengawet dan MSG di gunakan agar ia tahan lama dan menambah sedap mee segera yang anda makan.

Tahukah anda mee segera yang anda makan dilapisi lilin (wax) bagi menghalangnya melekat dan nampak lebih cantik semasa anda memasaknya.





Cerita Seorang Isteri yang Memandikan Mayat Suami


Seorang isteri menangis-nangis ingin mandikan jenazah suami dia.. Bapak mertua dgn polis forensik tak bagi. Sambil menangis isteri berkata ini janji kami suami isteri. Jika abang mati dulu kamu (isteri) mandikanlah jenazah abang, Andai kamu (isteri) mati dulu dari abang, abang akan mandikan jenazah kamu..

Dari luar bilik mayat hospital seorang ustaz masuk tanye ape hal then ustaz tu kate x pe kalau isteri nak mandikan jenazah suami.. ustaz tadi bersama beberapa org lagi temankan si isteri mandikan jenazah suaminya..
 
 

Bantulah Adik Amyra Walaupun Sedikit

Mohon kepada pembaca blog nie (termasuk aku sekali) untuk menyumbang sekiranya berkemampuan walaupun hanya RM1 atau setidak-tidaknya sumbangan doa kepada adik Amyra Balqis yang bertarung dengan penyakit yang dihidapi sekarang. Adik Amyra diuji Allah dengan kanser darah dan kayap ular. Dua-dua penyakit yang mengancam nyawanya. Moga ibu dan ayahnya tabah, sabar dan terus berdoa kepada Allah untuk memudahkan urusan mereka.
Detail sumbangan :-
IBU MYRA : HERNA BINTI SELAMAT
MAYBANK : 112054047075
CIMB: 1601-0020617-52-6
FB IBU MYRA : https://www.facebook.com/missherna
Semoga Allah menyembuhkan penyakit adik Amyra dan terus hidup untuk menjadi orang hebat di bumi Allah. amin... 
albagani

Maladewa: Seorang Gadis mengaku berzina Mahu dihukum sebat

Mahkamah Maldives memberikan hukuman rotan di depan orang awam terhadap seorang gadis berusia 16 tahun yang mengaku melakukan hubungan seks sebelum nikah.

Hukuman ini dijatuhkan setelah keluarga gadis yang tidak disebutkan namanya tersebut melaporkan ke mahkamah dan si gadis itu mengaku melakukan hubungan seks dengan kekasihnya, lelaki berusia 29 tahun. Hukum syariat Islam di Maldives melarang gadis berusia 13 hingga 18 tahun untuk melakukan hubungan seks tanpa nikah.
 
 

Lelaki ini Tidak Berjabat Tangan Dengan Kate Middleton..Syabas!

Atlit Iran, Mehrdad Karam Zadeh, 40 melakukan apa yang patut dilakukan oleh seorang yang beragama Islam iaitu tidak bersalam dengan mereka yang bukan muhrim. Tindakan yang boleh dianggap ‘agak sukar dilakukan’ ini berlaku semasa beliau menerima medal perak daripada isteri Putera William, Kate Middleton untuk kejohanan Paralimpik di London.

Beliau hanya meletakkan tangannya di dada sebagai menghormati Kate Middleton. Kate Middleton pula seakan-akan cuba menawarkan tangannya untuk dijabat oleh beliau. Situasi yang berlangsung tidak sampai satu minit itu ditonton secara langsung dan tidak langsung oleh berpuluh-puluh juta penduduk di seluruh dunia.



Jumaat, 7 September 2012

Pantai Tersembunyi di Mexico

tempat paling cantik di dunia
Pantai sememangnya terkenal sebagai tempat riadah berpasir dan kawasannya adalah bebas terbuka. Namun, ianya berbeza di Pulau Marieta dimana pantainya adalah tersembunyi di dalam sebuah gua. Pulau ini terletak di luar perairan Puerto Vallarta, Mexico. Ianya menjadi tumpuan para pelancong bukan sahaja kerana keunikan pantainya, malah lautan yang mengelilingi pulau ini bebas pencemaran dan sesuai untuk aktiviti riadah. Sekaligus, pantai ini dikatakan antara tempat paling cantik di dunia.
KETEGAQ

Gambar Titisan Embun yang Sangat Cantik dan Menakjubkan

koleksi gambar-gambar alam semulajadi ciptaan tuhan yang sangat cantik dan menakjubkan. Contohnya, sebelum ini kami pernah kongsikan gambar evolusi bunga bakawali kembang yang sangat menakjubkan. Kali ini kami nak kongsikan gambar titisan embun pula di atas bunga dandelion. Sangat cantik dan mempersonakan, tenang je kami tengok pagi-pagi ni.


Dew Drops On Dandelions 001 Gambar Titisan Embun yang Sangat Cantik dan Menakjubkan
Titisan embun di bunga dandelion 1



Subhanalllah- Saksikan Imej Percikan Api di Matahari

IMEJ yang didedahkan Pentadbiran Aeronautik dan Angkasa Lepas Kebangsaan menunjukkan percikan api di matahari pada 31 Ogos lalu.
 
MIAMI: Pentadbiran Aeronautik dan Angkasa Lepas Kebangsaan kelmarin mendedahkan imej nyalaan matahari yang dirakamkan pada 31 Ogos lalu.

Imej itu menunjukkan percikan api yang terkeluar daripada matahari.

Bagaimanapun, ia memberi kesan terhadap persekitaran magnetik Bumi yang menyebabkan cahaya aurora terbentuk di langit.
 
 

10 Penyakit Misteri yang Jarang Ditemui dalam Tubuh Manusia

Penyakit-penyakit misteri yang jarang berlaku biasanya berkait rapat dengan masalah genetik yang tidak normal. Ianya menjadi  misteri kerana berlawanan dengan sifat normal manusia dan peratus mereka yang dijangkiti mungkin terlalu kecil dan terpinggir.


10. Werewolf Syndrome
10. Werewolf Syndrome e1319790760183 10 Very Rare Diseases Found in Human Body
Ia dipanggil werewolf kerana terdapat jumlah pertumbuhan rambut yang tidak normal pada bahagian-bahagian badan manusia seperti muka, lengan dan tangan. Walau bagaimanapun, dari segi perubatan, ia dipanggil sebagai Hypertrichosis atau Sindrom Ambras. Kajian menunjukkan pesakit mungkin mempunyai genatik sebelum kelahirannya atau ia boleh diperolehi selepas.
 
 
 
 

Pelik Kampung Dalam Batu Di Iran

Dikatakan kawasan perkampungan yang unik ini sudah berusia lebih dari 700 tahun. Ia terletak di sebuah daerah pedalaman bukit-bukau di Iran. Yang membuatkan perkampungan ini unik ialah bangunan rumah dibina dalam batu-batu bukit dan menyatu dengan tanah. Dalam erti kata lain, rumah-rumah ini sebenarnya adalah gua buatan yang digunakan sebagai tempat tinggal.
 
 
 

Kuih Nama Pelik Tapi Sedap

Ingin berkongsi tentang beberapaa nama kuih di Kelantan yang unik tapi sedap di makan dan menyelerakan bila dipandang. Lihat gambar-gambar kuih dengan nama yang unik di bawah


BUNGA TANJUNG


Makanan Untuk Mengurangkan Lemak Perut



Terdapat pelbagai senaman membantu anda mendapat abs yang di idamkan, tetapi untuk membantu anda mendapatkan 2 kali ganda kesan terhadap perut anda, teruskan membaca untuk melihat makanan yang dapat membantu anda

Oatmeal: Anda mesti terfikir untuk mengurangkan pemakanan anda, tetapi anda tidak semestinya untuk tidak makan atau ‘skip meal’. Makan makanan yang sihat pada waktu sarapan merupakan permulaan yang baik dan juga untuk metabolisma, membantu untuk mengawal gula dalam darah dan memberi anda tenaga sehingga makan tengahari. Oatmeal kaya dengan fiber adalah pilihan terbaik untuk bersarapan, jangan pilih oatmeal berperisa kerana ia kaya dengan gula.

 

Fungsi Hati Manusia


Setiap manusia mempunyai hati, biasanya teman-teman mengenal hati yang berarti perasaan, contoh: baik hati, Berhati mulia dan lainnya. Tapi kali ini kita bicara tentang hati sebagai organ tubuh manusia sob. Kali ini kita akan bicara tentang
fungsi hati bagi tubuh kita dalam sistem pencernaan atau metbolisme. 




Subhanallah. Awan Hujan Panas Yang Jelas lagi Indah

Subhanallah. Awan Hujan Panas Yang Jelas lagi Indah | Mungkin ramai yang tertanya-tanya, bagaimanakah hujan boleh turun? Bagaimanakah juga air hujan boleh sampai ke atas? Kenapa ada masanya dekat tempat A hujan, tempat B tak hujan, tempat C hujan, tempat D hujan, walaupun tempat-tempat ini tidak lah jauh antara satu sama lain. Kenapa ada hujan lebat dan hujan renyai-renyai? Bagaimana terjadinya kejadian hujan panas? Inilah antara persoalan-persoalan yang banyak sekali di tanya oleh si kecil yang mempunyai semangat ingin tahu yang tinggi. Lihat la alam sekeliling kita. Sungguh banyak sekali bukti-bukti kejadian Allahn di alam yang terbentang luas ini, yang sudah menjadi fitrah bagi manusia yang suci hatinya, dapat menambahkan iman dan keyakinan kepada Allah yang Maha Esa.
wjvzM 



Kisah Wali ALLAH Yang Solat Di Atas Air

Sebuah kapal yang sarat dengan muatan dan bersama 200 orang temasuk
ahli perniagaan berlepas dari sebuah pelabuhan di Mesir. Apabila kapal itu
berada di tengah lautan maka datanglah ribut petir dengan ombak yang kuat
membuat kapal itu terumbang-ambing dan hampir tenggelam. Berbagai
usaha dibuat untuk mengelakkan kapal itu dipukul ombak ribut, namun semua
usaha mereka sia-sia sahaja. Kesemua orang yang berada di atas kapal itu
sangat cemas dan menunggu apa yang akan terjadi pada kapal dan diri
mereka.


Islam dan Kesihatan.

 

Al-Quran juga ada mengajar kita menjaga kesihatan seperti
membuat amalan:-

1. Mandi Pagi sebelum subuh @ sekurang kurangnya
sejam sebelum matahari naik. Air sejuk yang meresap
kedalam badan boleh mengurangkan lemak mengumpul. Kita
boleh saksikan orang mengamal mandi pagi kebanyakan
badan tak gemuk.



Khamis, 6 September 2012

Kisah Kelebihan Berselawat Ke Atas RASULULLAH S.A.W

Rasulullah S.A.W telah bersabda bahawa, "Malaikat Jibril, Mikail, Israfil dan
Izrail A.S. telah berkata kepadaku.

Berkata Jibril A.S. : "Wahai Rasulullah, barang siapa yang membaca selawat
ke atasmu tiap-tiap hari sebanyak sepuluh kali, maka akan saya bimbing
tangannya dan akan saya bawa dia melintasi titian seperti kilat menyambar."
 
 
 

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...