Jumaat, 31 Ogos 2012

Unik Interior Rumah Tangga yang Aneh

Peralatan rumah tangga biasa umumnya begitu-begitu saja. Baik dari sisi bentuk maupun warnanya. Tapi ada pula sejumlah peralatan interior rumah tangga yang bentuknya aneh seperti gambar berikut ini:
1. Gelas bentuk wajah bayi





Gambar Bunga Direnjat Dengan 80,000 Voltan Arus Elektrik *0*

Keadaan alam semulajadi yang cantik dan menarik sememangnya menjadi tumpuan pencinta alam terutamanya daripada mereka yang terdiri daripada jurugambar alam semulajadi..Namun, bagi seorang jurugambar alam semulajadi ini, gambar yang ditangkapnya akan kelihatan unik disebabkan pengubahsuaian yang dilakukan terhadap bahan yang digunakannya iaitu bunga..Nak tahu apa yang dibuat oleh jurugambar ni, meh usha kat bawah ni..

 
 
 
 
 

Kreatif Hasil Daripada Barang Terbuang



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ…lihat hasil dari Barang Computer Lama




Sistem Radar Zaman Dulu-Dulu

Two-horn system, USA 1921
Radar adalah sistem-pengesanan objek yang menggunakan gelombang radio untuk menentukan julat, altitud, arahan, atau kelajuan objek. Ia boleh digunakan untuk mengesan pesawat, kapal, kapal angkasa, peluru berpandu, kenderaan bermotor, perubahan cuaca dan bentuk muka bumi. Hidangan radar atau antena menghantar denyutan gelombang radio atau gelombang mikro yang melantun dari apa-apa objek dalam laluan mereka. Objek mengembalikan sebahagian kecil tenaga gelombang kepada pinggan atau antena yang biasanya terletak di tapak yang sama sebagai pemancar.
 
 
 

Mikroorganisme Baik di Dalam Usus Berperanan Besar Bagi Kesihatan Tubuh

Death begins in the colon, demikian ungkapan terkenal yang dilontarkan oleh pemenang Nobel bidang Kedoktoran tahun 1908, Elie Metchinikoff. Usus memegang peranan penting dalam pembuangan kotoran dan racun dari dalam tubuh, sekaligus berperanan menyerap zat nutrisi makanan.

Di dalam usus manusia terdapat 100 trilion mikroorganisme. Angka ini menakjubkan dibandingkan jumlah sel tubuh manusia dari hujung kaki sampai kepala yang hanya sekitar 50 trilion sel saja. Secara fizik, mikroorganisme terlihat sangat kecil. Namun, kewujudan mikroorganisme di dalam usus memegang peranan besar bagi kesihatan.
 
 
 

Memilih Cermin Mata Yang Sesuai


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ….
BUKAN semua orang mempunyai penglihatan yang baik. Masalah seperti rabun bukanlah asing bagi wanita mahupun lelaki. Di mana-mana sahaja, anda boleh melihat mereka mengenakan cermin mata.

Namun, apabila bercakap tentang cermin mata, bukan semua orang berasa gembira untuk memakainya. Mungkin kerana itu, mereka lebih suka memilih kanta lekap untuk melihat dengan lebih jelas.




KISAH BENAR: Kisah Rasulullah S.A.W Sewaktu Ajal Menjemput Baginda...


Betapa mulia dan indahnya akhlak Baginda Rasulullah Mengingatkan kita dalam Kematian. Abe harap korang semua baca sampai habis dan ambil iktibar? Masyarakat kita kini kalu sebut pasal artis semua tahu siap dengan terperinci lagi tu serba-serbinya tapi kalau tanya pasal agama belum tentu lagi tahu ke tidak..
 
 
 

Kenapa Bintang Berkelipan



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ …
Pabila malam menjelma tiba, nun jauh di langit, bertaburan bintang-bintang berkelipan. Bagaikan meraikan sebuah pesta, begitu meriahnya malam nan indah, ciptaan yang Maha Esa.

Namum tahukah kita kenapa bintang berkelip-kelip?




7 Ayat Cinta Maha Hebat


لسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
…….
Sabda Rasulullah s.a.w:
“Barangsiapa yang hafal dan mengamalkan tujuh kalimah ini akan dimuliakan oleh Allah dan malaikat dan akan diampuni dosa-dosanya walau sebanyak buih di lautan..”




Khamis, 30 Ogos 2012

15 Perkara Jangan Terlalu…



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ ….
1.Terlalu lama berdiri – merosakkan tulang. Urat sekitar kaki menjadi kembang.
2. Terlalu lama duduk – merosakkan lipatan daging. Akan mudah dihinggapi penyakit tua. Tubuh badan menjadi kendur.
3. Terlalu lama berjalan – merosakkan urat.




Warna-warna yang Boleh Bikin Otak Segar


Ingin menjaga kemampuan otak anda dan membuatnya tetap segar, cobalah gunakan tiga warna ini sebagai mediumnya. Dijamin otak kembali bekerja dengan segar. Apa saja warna yang bisa bikin otak anda menjadi seger? Inilah dia....

Fesyen Rambut Yang Makruh Bagi Orang Islam

hukum cukur rambut
Qaza’
Terdapat bentuk cukuran yang dilarang oleh Rasulullah S.A.W iaitu apa yang disebut dalam bahasa Arab sebagai QAZA’. Qaza‘ ialah mencukur sebahagian rambut dan meninggalkan sebahagian yang lain. Sama ada mencukur di tengah kepala dan meninggalkan yang tepi, mencukur di tepi meninggalkan rambut di tengah atau mencukur rambut depan meninggalkan rambut belakang atau sebaliknya. Hukum melakukan qaza‘ ini adalah makruh. (Al-Majmuk, kitab ath-thaharah bab as-siwak: 1/363-364)



Bilik Penjara untuk Pembunuh 77 Orang

Kita selalu bayangkan bilik penjara yang sungguh menyiksa jiwa bila dihuni tapi lain plak terjadi kat Norway. Korang tengok sendiri lah bilik penjara yang dihuni oleh Anders Breivik iaitu pembunuh kepada 77 orang di Norway.
 




Fakta Menarik Tentang Kucing

Saya kira kebanyakan daripada kita ada membela kucing di rumah. Ok-lah, mungkin ada yang memelihara arnab mahupun hamster. Tapi anda tidak bisa melihatkan seekor arnab atau hamster tiba-tiba datang ke rumah anda dan tanpa segan silu bermastautin di situ bukan? Kini saya ingin perturunkan fakta-fakta menarik tentang kucing.


anak-kucing-tidur-dalam-bakul 
 
 
 

Keindahan Menara Bulan Sabit

Menara Bulan Sabit, Dubai

Amat kreatif, menarik dan mengagumkan..!!

Inilah rekabentuk The Crescent Moon Tower yang direka khas oleh firma Transparent House California untuk dikemukakan kepada Anugerah Senibina ThyssenKrup 11.





Kenapa Tapak Kaki dan Ketiak Tidak Tahan Geli?

Ketiak dan telapak kaki kepada hampir sebahagian besar dari kita merupakan bahagian tubuh yang paling tidak tahan geli. Kenapakah kedua-dua bahagian ini paling sensitif dan tidak tahan jika digelitik atau disentuh?

Sesetengah orang mungkin memiliki bahagian sensitif yang berbeza, kerana pada titik tersebut menghasilkan refleks geli dengan tahap yang bervariasi atau bahkan tidak sama sekali. Seseorang mungkin memiliki daerah sensitif di mana orang lain tidak merasakan apapun.
 
 
 

Sedihnya Seorang Ibu Meninggal Memeluk Anaknya

Sedihnya melihat seorang ibu meninggal dunia dalam keadaan memeluk anaknya

Kelu lidah untuk berkata-kata apabila melihat gambar ini, dan tanpa sedar mengalir air mata melihat gambar yang penuh tragis ini.

Gambar sebelah kiri menunjukkan seorang ibu meninggal dunia dalam keadaan memeluk anaknya. Mereka di antara syuhada' yang gugur syahid dibunuh dan disembelih oleh rejim Basyar dalam pembunuhan besar-besaran di Darayya, sekitar Dimasyq semalam.




Cara Memberus Gigi Badak Sumbu

Korang pernah tengok macam mana pekerja kat Zoo bersihkan gigi badak sumbu? Jom kita tengok....
 
 
 
 
 

Rabu, 29 Ogos 2012

Mati Tertimbus Dalam Liang Lahad



TEMERLOH - Seorang penggali kubur menemui ajalnya selepas tertimbus selama kira-kira lima minit di dalam liang lahad yang digalinya di Tanah Perkuburan Islam Kampung Penak dekat Mentakab di sini semalam. Sebelum kejadian pada pukul 10.15 pagi, Zailan Hamid, 40, sedang menggali tiang lahad untuk mengebumikan seorang penduduk kampung, Minah Ishak, 76, yang meninggal dunia akibat sakit tua kira-kira empat jam sebelum itu.





Ustaz Don - Melakukan solat sunat 2 rakaat berjemaah suami dan isteri.

Sunnah selepas Ijab Qabul : Melakukan solat sunat 2 rakaat berjemaah suami dan isteri.
Cara untuk mengerjakannya ialah:
 
 
 

Lima Jenis Sabar Yang Perlu Dalam Hidup

Lima Jenis Sabar
Mengungkap perkataan sabar di bibir terlalu mudah untuk dilakukan berbanding melakukannya secara zahir.
Setiap perkara atau tindakan yang dilakukan oleh manusia menuntut rasa penuh sabar kerana itu mengukur sejauh mana ketakwaan dan keredhaan kepada Allah S.W.T.

Sabar itu beerti menahan dan menanggung diri dari melakukan perkara-perkara yang tidak disukai oleh Allah S.W.T serta menahan diri dari melakukan sesuatu yang disukai oleh nafsu yang membolehkan betapa murkanya Allah S.W.T kepada kita.



Subhanallah, 25 Perkara Berkaitan Dengan Tubuh Badan


Tubuh manusia menyimpan pelbagai misteri yang sangat mengagumkan. Di sini 25 fakta dari tubuh manusia dan masih banyak yang belum diketahui.

Tubuh manusia terdiri dari berbagai macam organ dan rangkaian yang boleh bekerja sama, hal ini membuat seseorang boleh hidup dengan baik. Semua koordinasi sel dan organ membuat tubuh menjalankan fungsi yang sempurna.
Ini 25 fakta tentang tubuh manusia, seperti dilaporkan Healthmad iaitu:
 
 
 

Hikmah, Harga Segelas Air...

Suatu ketika, Khalifah Harun Al-Rasyid duduk gelisah. Untuk meringankan beban fikirannya, ia mengundang ulama terkemuka pada masanya, Abu As-Sammak. "Nasihatilah aku!" Pinta Khalifah.

Pada saat yang sama, pelayan membawa segelas air untuk Khalifah. Sebelum minum, Abu As-Sammak berkata, "Tunggu sebentar. Seandainya dalam keadaan sangat haus, sedangkan segelas air ini tidak kau peroleh, berapakah harga yang kau siap bayar? Jawablah dengan jujur! "
 
 
 

Isnin, 27 Ogos 2012

Inilah yang terjadi pada tubuh badan di alam kubur

Sesungguhnya mayat di dalam kubur akan melewati beberapa fasa perubahan, dan inilah fasa-fasa sejak malam pertama masuk ke kuburan hingga 25 tahun selepas itu.


malam Pertama

Di kuburan pembusukan bermula pada daerah perut dan kemaluan. Subhanallah, perut dan kemaluan adalah dua hal terpenting yang anak cucu Adam ini saling bergelut dan menjaganya di dunia. Dua hajat, yang kerananya Allah azza wa jalla membuat manusia rugi di dunia akan membusuk pada malam pertamanya di kuburan. Setelah itu, mulailah jasad berubah warna menjadi hijau kehitaman. Setelah berbagai make up, dan alat-alat kecantikan membuatnya memiliki ragam pesona, nanti tubuh manusia hanya akan mempunyai satu warna saja.
 
 
 

Budak ‘otak kalkulator’ Ingin Masuk Universiti

 Budak otak kalkulator ingin masuk universiti,
 Ketika ramai remaja belasan tahun gementar apabila menduduki peperiksaan matematik A Level, Yasha Asley menyifatkannya sebagai amat senang dan dia hanya berusia tujuh tahun.

Kini, kanak-kanak yang berbakat luar biasa itu memperoleh kelulusan tertingggi ketiga peperiksaan A Level, pada usia 10 tahun. 

7 Lapangan Terbang Paling Bahaya Di Dunia

Assalamualaikum dan selamat sejahtera, tahukah anda bahawa terdapat 7 lapangan terbang yang dianggap paling bahaya dan berisiko di dunia. Lapangan terbang ini dianggap bahaya kerana mempunyai kawasan pendaratan yang agak kecil.
Semestinya lapangan terbang yang dibina bercirikan moden dan yang paling utama sekali ada mengutamakan keselamatan. Namun di sini terdapat 7 lapangan terbang yang dikenal pasti paling bahaya sekali di dunia. Bahaya yang dimaksudkan di sini adalah tentang risiko sesebuah kapal terbang untuk melakukan pelepasan dan pendaratan kapal terbang di lapangan terbang tersebut. Jom lihat senarai lapangan terbang tersebut.




Jenis-Jenis Tanaman Ganja

Ganja adalah bahan psikotropika yang terlarang, jangankan memiliki, memakai saja pun salah di mata hukum. Semua orang tahu ganja adalah barang terlarang namun belum tentu semua orang tahu bentuk pohon ganja. Itulah yang menjadi pertanyaan saya selama ini, bagaimana membedakan pohon ganja dengan pohon biasa. Jadi sebenarnya seperti apakah pohon ganja tersebut? Sebenarnya banyak sekali jenis-jenis dari ganja, namun dalam postingan kali ini kita mengulas Jenis-Jenis Tanaman Ganja Di Dunia :


Tanda Orang Berumur Panjang

Setiap orang selalu berharap bisa memiliki usia panjang yang sehat. Apakah Anda memiliki tanda-tanda umur panjang? Lihat 14 tanda berikut yang menunjukkan seseorang bisa berusia panjang. Seperti dikutip dari Prevention, ada banyak cara yang bisa dilakukan orang agar memiliki tubuh sehat sehingga meningkatkan kesempatan berusia panjang.






Doa Untuk Anak Yang Degil

Doa utk melembutkan hati anak2 yg degil.dibaca dan ditiup diubun2 sewaktu anak sdang tidur.
1.Niat dan mohon hajat kepada Allah
2.Dimulakan dgn membaca surah Alfatihah
3.Diikuti dgn bacaan Ayatul kursi
4.Selawat syifa' 7 kali
5.Dibaca ayat dibawah 7 kali dan tiup diubun anak2.



Mudahnya berdakwah
MADAH-TAZKIRAH

Mengapa lantai Masjidil Haram tidak panas ?

 
Melakukan tawaf (mengelilingi Kaabah) di malam dan siang hari memang berbeza. Jika malam hari, cuaca cukup sejuk. Oleh itu, orang sekitar Mekkah jika ingin melakukan umrah biasanya dilakukan pada malam hari.

Begitu juga dengan warga di sekitar Kota Makkah seperti Jeddah. Warga di bandar yang terletak sekira satu jam perjalanan dari Mekah ini, biasanya keluar pada petang hari agar boleh sembahyang Maghrib berjamaah sekaligus melakukan umrah.
 
 

Ahad, 26 Ogos 2012

Renungan Malam

  Ada seekor siput selalu memandang sinis terhadap katak. Suatu hari, katak yg kehilangan kesabaran akhirnya berkata kepada siput:

"Tuan siput, apakah saya telah melakukan kesalahan, sehingga Anda begitu membenci saya?"

Siput menjawab: "Kalian kaum katak mempunyai empat kaki & bisa melompat ke sana ke mari,
Tapi saya mesti membawa cangkang yg berat ini, merangkak di tanah, jadi saya merasa sangat sedih." 
 
 
 

5 Semut Terunik Di Dunia

Semut adalah serangga eusosial yang berasal dari keluarga Formisidae, dan semut termasuk dalam ordo Himenoptera bersama dengan lebah dan tawon. Semut terbagi atas lebih dari 12.000 kelompok, dengan perbandingan jumlah yang besar di kawasan tropis. Semut dikenal dengan koloni dan sarang-sarangnya yang teratur, yang terkadang terdiri dari ribuan semut per koloni.
http://musadiqmarhaban.files.wordpress.com/2007/11/the_ant_bully.jpg

Jenis semut dibagi menjadi semut pekerja, semut pejantan, dan ratu semut. Satu koloni dapat menguasai dan memakai sebuah daerah luas untuk mendukung kegiatan mereka. Koloni semut kadangkala disebut superorganisme dikarenakan koloni-koloni mereka yang membentuk sebuah kesatuan.
 
 

Himpunan Gambar Majlis Resepsi Ustaz Don & Husna Di Pulau Pinang

5 Fotografi Cun yang Zam maksudkan~ Semoga ikatan yang disimpul berkekalan hingga ke Jannah! Tahniah sekali lagi untuk Ustaz Don Daniyal & Isteri!

“Barakallahu lakuma Wa Baraka 'Alaikuma Wa Jama'a Bainakuma Fi Khair"


 
 
 
 

Angkasawan Neil Armstrong Meninggal Dunia


WASHINGTON: Angkasawan Amerika Syarikat (AS), Neil Armstrong, manusia pertama yang menjejakkan kaki ke bulan meninggal dunia, lapor media AS pada Ahad.Beliau berusia 82 tahun.

Armstrong menjalani pembedahan jantung awal bulan ini selepas doktor mendapati ada sekatan di pembuluh jantungnya.



Lebih Pedas Lebih Bahaya

pix_middle
MAKANAN berlemak, pedas, berasid, berangin, coklat, bawang, kopi dan minuman berkarbonat sememangnya kegemaran Malaysia. Bak kata sesetengah orang, kalau tak pedas tak ‘kick’, malah ada yang berulam cili padi dengan menggigitnya sewaktu dimakan bersama nasi.
Memang enak makan berasaskan makanan seperti itu, apatah lagi ia sememangnya selera Asia. Namun tahukah anda, memakan makanan berkenaan tanpa pemantauan sepatutnya boleh menyebabkan seseorang itu diserang simptom pedih hulu hati atau refluks gastroesofagus (GERD).



Asal Usul Mesin ATM Di Dunia

Taukah Kalian Tentang Mesin ATM, pastinya tahu, namun tahukah kalian kepanjangan dari ATM..?
banyak yang tahu, mungkin banyak juga yang belum tahu.

ATM adalah kepanjangan dari : Anjungan Tunai Mandiri atau dalam bahasa asingnya Automatic Teller Machine.

terus siapakah penemu mesin ATM ini,..?

ini dia..








Masjid AL-KHIDHR -Masjid Atas Gunung


Menurut sumber Masjid yang indah ini ialah Masjid Al-Khidhr  (As)  yang terletak di atas gunung Nabi Khidhr di Qum – Iran
 
 

Keajaiban Pergerakan Arah Lawan Jam

Bagaimanakah anda mengacau makanan atau minuman? Menggunakan arah jam atau arah lawan jam?
Berpandukan sunnah Rasulullah, baginda sentiasa mengacau dengan menggunakan arah lawan jam. Tentu ada hikmah tersirat di sebalik perbuatan Rasulullah yang mulia. Mari kita soroti, mudah-mudahan Allah memberi kita petunjuk.
Lihat semua pergerakan ini:
 
 
 
 

Sabtu, 25 Ogos 2012

7 Fenomena Langit Terindah Di Dunia

1.The Venus Belt / Sabuk Venus adalah fenomena yang muncul pada saat senja yang berdebu ketika sekumpulan langit kemerahan dan kecoklatan muncul diantara langit dan cakrawala.

 
 
 
 

10 Senjata Tradisional Yang Unik

Sepanjang peradaban, perang tak pernah luput dari sejarah. Dan, ada perang berarti ada senjata untuk mengalahkan lawan. Yang lazim dikenal mungkin panah, tombak, pisau dan jenisnya. Nah, uniknya, ada juga senjata-senjata yang diciptakan dengan bentuk nan aneh. Beberapa diantaranya adalah:


1. Katar


 



Tips Memanjangkan Hayat Bateri Handphone

Kebiasaanya jangka hayat bateri handphone adalah 2 tahun dan perlu ditukar apabila mula menunjukkan perubahan secara fizikal dan caj tidak bertahan lama. Namun tempoh tersebut juga bergantung kepada beberapa faktor dan cara penggunaanya. Berikut adalah antara langkah yang boleh diambil untuk memastikan jangka hayat bateri handphone anda bertahan lebih lama.
 
 
 

Fakta : 6 Produk Amerika Yang Bukan Berasal Dari Amerika

Jom kita tengok produk-produk di Amerika yang korang rasa berasal dari Amerika tapi sebenarnya bukan berasal dari Amerika.. kah3.apa pon


1. Bendera Amerika

Bendera Amerika
Menurut laporan daripada Persatuan Pengilang Bendera Amerika, mereka telah mengimport bendera Amerika yang bernilai USD$22 juta daripada tahun 2005 hingga 2009. Majoriti pengilang bendera ini adalah daripada China. Pada tahun 2001, mereka telah mengimport bendera Amerika yang berjumlah USD$51.7 juta termasuk USD$34.8 juta dalam bulan Oktober sahaja.
 
 

5 Negara Tersembunyi di Dunia

Tujuh saudari dari India relatif tak tersentuh, belum diselidiki dan terisolasi negara bagian timur laut India. Penuh dengan hutan dan tanah masyarakat suku adat. Negara ini penuh dengan keindahan alam, tempat-tempat eksotik dan berbagai hewan liar yang indah seperti badak, gajah dan berbagai jenis burung. wilayah timur Utara terdiri dari tujuh negara yang berdekatanantara lain Assam, Arunachal Pradesh, Manipur, Meghalaya, Mizoram, Nagaland dan Tripura. Timur laut India adalah etnis yang berbeda dari negara-negara lain India. Assam merupakan pintu gerbang melalui mana tujuh negara adik yang terhubung ke daratan. Sikkim dan beberapa bagian Bengal Utara juga berada di bawah India timur laut. Timur laut India merupakan salah satu masalah daerah terpanas.dan Asia Selatan menyatakan ke tujuh saudara mereka memiliki populasi besar masyarakat suku di India

Rahsia Piramid Giza


                                                                             Piramid Giza Dibina Daripada Tanah Liat
Banyak teori dicipta tentang bagaimana piramid dibina. Ada yang kata piramid dibina dengan cara batu besar diukir, ada yang kata puluhan ribu hamba abdi membawa batu-batan gergasi dari berbatu-batu jauhnya, ada yang kata ia dibina dengan menggunakan anjakan (ramp) atau tangga gergasi. Namun ia sekadar teori semata-mata, selagi belum dibuktikan.
 
 

KISAH BENAR: Cahaya Dari Kubur Hingga Ke Langit

Kisah benar yang akan Abe ceritakan di bawah ini yang sangat mengharukan dan boleh menitiskan air mata. Semoga ia menjadi suatu iktibar kepada kita semua.

Seorang lelaki telah melalui sebuah kawasan perkuburan di suatu malam yang kelam dan sunyi. Tiba-tiba ia terpandang suatu cahaya yang terang benderang muncul dari sebuah kubur, dan terus naik memancar ke langit. Dia merasa sedikit ketakutan dan berdebar. Terpegun dan kaku melihat kejadian itu. Dia terfikir kemungkinan kubur ini adalah kubur seseorang yang sangat istimewa. Samada ia seorang waliyullah atau ulamak atau orang soleh yang istimewa kedudukannya di sisi tuhan. Diambilnya sebatang kayu lalu dipacak di atas kubur yang bercahaya itu.
 
 
 

Indahnya Islam.. Peluk Islam Kerana Kemerduan Laungan Azan dan Zikir

 
Kemerduan laungan azan dan zikir menimbulkan rasa tenang kepada seorang banduan sehingga membuatkan dia mengambil keputusan memeluk Islam. Banduan yang mahu dikenali dengan Ahmad, 25, merupakan seorang penganut agama Kristian sebelum memeluk Islam pada 10 Oktober tahun lalu. Ahmad berkata, tindakannya memeluk Islam ketika berada dalam tahanan reman di Penjara Alor Setar langsung tidak dipengaruhi atau dipaksa sesiapa.
 
 

Jumaat, 24 Ogos 2012

Cara Mudah dan Murah Memerangkap Nyamuk


Kalau digigit nyamuk bukan sahaja gatal malah boleh membawa penyakit denggi yang membawa maut. Kata orang mencegah lebih baik dari merawat, begitu juga dengan nyamuk ni. Sebelum mereka membiak, hapuskan dahulu tempat pembiakan nyamuk.

Kalau rumah kita ada nyamuk, pelbagai cara nak membunuh atau menghalau atau menghalang nyamuk dari mengigit kita. Biasanya orang menggunakan spray nyamuk yang bukan sahaja membunuh nyamuk tapi silap-silap kita yang terkena kesan jangka panjang angkara bahan kimia ni.



Gambar Tok Guru Nik Aziz Di Wad Husm

Bismillah, saya dinasihatkan oleh doktor untuk berehat di HUSM hujung minggu ini. Pagi ini, saya dibekalkan dengan bahan-bahan bacaan dan akhbar-akhbar termasuk Utusan Malaysia yang membawa tajuk utama "Anwar Tolak Hudud PAS.."

Di Malaysia ini, ada akhbar yang langsung tidak boleh dipercayai. Daripada sembilan berita yang ditulis, sepuluh daripadanya perlu diselidiki terlebih dahulu sebelum dipercayai. Salam hormat dari saya -Tok Guru Nik Aziz


OPEN : Mudah-mudahan kesihatan Tok Guru  bertambah baik. Amim 
siasahkini

7 Jalanan Terpopular Di Dunia


Walaupun kebanyakan kota di belahan bumi memiliki ribuan jalan, satu atau dua jalan biasanya akan lebih terkenal dibandingkan jalan yang lain. Apakah karena disana terdapat pusat perbelanjaan, pusat tujuan turis, pusat berkumpul kaum prestisius maupun fasilitas bermainnya yang terkenal. Beberapa jalan yang akan dibahas dibawah ini merupakan jalan yang sangat terkenal, memiliki latar belakang yang unik maupun sejarah didalamnya.
 

1.Abbey Road

Abbey Road
                                                                     Abbey Road
 
 
 

Bahaya Air Masak Kepada BAYI Berumur Bawah 6 Bulan

Semoga info-info ini dapat menyedarkan ibu bapa kenapa pemberian air masak tidak digalakkan kepada bayi berumur 6 bulan ke bawah :



 



Ibarat Batang Mancis

Saya titip dari pengalaman En Mohamad Majdan Abdul Ghani
 



Suasana Sambutan Aidilfitri Di Moscow

Suasana Sambutan Aidilfitri Di Moscow :Russia adalah merupakan negara yang tergolong dalam negara yang membentuk iklim Islam dalan negaranya.Di Russia,16% daripada populasi keseluruhan negara ini adalah Islam.Binaan Masjid dapat dilihat tersergam indah di kota Saint-Petersburg.Meskipun dalam situasi konflik minoriti Chechnya setelah pembubaran Kesatun Soviet pada tahun 1991,penduduk Islam di sini tetap menyambut 1 Syawal dalam suasana yang meriah semalam.Seramai 170,000 penduduk Islam berkumpul di kota raya Moscow bagi menjalankan ibadah solat sunat Hari Raya Aidilftri setelah sebulan berpuasa di bulan Ramadan
sambutan aidilfitri moscow




Senarai 18 Jalan Di Tutup Sempena Kemerdekaan 2012


 
KUALA LUMPUR: Sempena sambutan Hari Kemerdekaan Ke-55 dan Perhimpunan 55 Tahun Merdeka, sebanyak 18 jalan sekitar Dataran Merdeka ditutup secara berperingkat bermula 27 Ogos hingga 31 Ogos ini bagi tujuan persiapan, latihan serta sambutan sebenar.


Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...