Isnin, 22 Oktober 2012

Melawan Usikkan Hantu Pocong di Batu 3 Mentakab Berhampiran Simpang Temerloh-Jerantut


Apabila ada anak2 ataupun rakan2 melalui jln batu 3 Mentakab antara temerloh menghala ke jerantut haruslah berhati2 kerana ramai yg sudah terkena usikkan hantu kucung/pocong di situ..citer ni kalu yusri kru tau ni memang die nk buat filem ni mcm filem karak tu..Ia terletak berhampiran dengan estate kuala krau mentakab.
 
 

Setem - Dipertuan Agong

Al-Sultan Almu'tasimu Billahi Muhibbuddin Tuanku Alhaj Abdul Halim Mu'adzam Shah Ibni Al-Marhum Sultan Badlishah diputerakan pada 28 November 1927. Sultan Kedah yang ke-27. Yang di-Pertuan Agong Malaysia yang ke-5 pada tahun 1970 - 1975 dan ke-14 mulai 13 Disember 2011 untuk kali kedua.      

Setem lama...Daulat Tuanku!  muazkkgp.blogspot

Lebih Baik Curiga Jika Mahu Selamat (Taktik Jahat)

Kita selalu dipesan agar jangan menerima apa-apa makanan atau minuman yang diberikan oleh individu yang kita kurang kenali. Risiko diberikan makanan yang sudah dimasukkan bahan yang boleh memabukkan adalah tinggi. Kita akan mudah diapa-apakan sekiranya sudah menjadi khayal atau mabuk. Hal ini sudah kerap diceritakan orang berlaku kepada anak-anak gadis dan wanita. Dalam filem-filem selalu ditayangkan hal ini bagi menunjukkan bagaimana kemungkinan itu boleh berlaku.

Adakah makanan atau minuman yang di dalam bungkusan, iaitu yang belum dibuka selamat dari risiko ini?

 
 
 
 

Setem _

Bumi Akan Bergelap Pada 23, 24 dan 25 Disember 2012

Pihak NASA menjangkakan akan berlaku fenomena bumi akan gelap selama 3 hari iaitu bermula pada 23, 24 dan 25 Disember 2012. Apakah ini satu bencana atau anugerah? Entah benar atau ke tidak hanyalah jangkaan manusia sahaja.

 
 
 
 

Kolo Toure Nikah Di Masjid

Bek Manchester City Habib Toure dikenali sebagai pemain bola sepak beragama Islam yang taat menjalani ibadahnya sebagai seorang muslim. Tak hairan ketika ia melangsungkan perkahwinan, Kolo melangsungkannya di sebuah masjid.

Ya, mungkin sedikit yang mengetahui jika Kolo Habib Toure melangsungkan pernikahan selesai menghantar City merampas gelaran Liga Primer Inggeris akhir musim lalu. Bertempat di ibu kota Pantai Gading, Abidjan, Kolo menikahi tunangannya, Chimene Akassou, Khamis, 14 Jun 2012.
 
 
 

Ahad, 21 Oktober 2012

Ombak Membeku Di Antartika

OMG! suhu rendah yang berlaku di Antartika mampu membekukan ombak sebesar bangunan 5 tingkat.
Betapa besarnya kuasa Allah menciptakan seluruh alam ini...
 
 
 
 

Lampu Cantik Dari Bahan Terbuang

Kalau dah kreatif tu, barang2 terbuang pown boleh diolah dan dijadikan rekaan yang sangat2 menarik.  Macam botol2 terbuang ni ditransformkan menjadi satu deko lampu yang cantik untuk hiasan rumah.  
 
 
 

9 Keajaiban Rahim Ibu!

Assalamua’laikum.

Mana tempat paling selamat? Agaknya, apa jawapan deme (anda)? Rumah? Pejabat? Dalam kereta? Kapal terbang? Roket? Inkubator? Anda boleh namakan apa saja. Tapi, pernah tak kita fikir tempat yang paling selamat setakat kita hidup sampai ke hari ni, hari Jumaat 19 Oktober 2012. Semua pernah duduk kat tempat ni. Bohonglah kalau ada yang kata tak pernah. Kalau tak ingat, itu ambe setuju.


Kat mana adik-adik, abang-abang, kakak-kakak sekalian? Iye, dalam perut ibu kita. Satu tempat yang kita panggil, RAHIM (bukan Pakcik Rahim sebelah rumah tu yer…). Oooo…patutlah takde orang yang ingat…hehe…



Jual lembu dengan cara yang unik

Seorang ahli perniagaan, Ramdoni mengubah suai bilik pameran kereta miliknya menjadi tempat jualan sejumlah lembu untuk dikorbankan pada sambutan Hari Raya Aidiladha di sini.
 
 
 
 

KISAH TELADAN Buat Pengajaran

( google
Di suatu hari, seorang lelaki sedang dalam perjalanan pulang ke kampung halaman. Dia berjalan dengan menarik seekor keldai di belakangnya. Seorang pencuri melihat hal ini. Dia mengendap-endap dan memutuskan tali pengikatnya dan mengambil keldai tersebut. Setelah beberapa lama, sang empunya keldai pun menyedari bahawa keldainya telah hilang. Dia berlari ke sana sini mencari keldainya dengan panik.
 
 

12 SIFAT SAHABAT SEJATI MENURUT IMAM AL-GHAZALI

12 SIFAT SAHABAT SEJATI MENURUT IMAM AL-GHAZALI

1. Jika engkau berbuat bakti kepadanya, ia akan melindungimu.

2. Jika engkau rapatkan persahabatan dengannya, dia akan membalas baik persahabatanmu itu.



Sabtu, 20 Oktober 2012

Kisah Seram Banglo Lama Di Taiping

Assalamualaikum dan selamat sejahtera, ini ada suatu kisah seram yang berlaku di Taiping sekitar tahun 1990 an.. Kisah berlaku di sebuah banglo lama..

Kisah ni berlaku di rumah banglo makcik aku kat taiping sekitar tahun 1990an…nama umah makcik aku ni ‘Sangkuriang Villa’… Kisah Seram Banglo Lama Di Taiping

Makcik aku ni ada anak laki (sepupu aku) yang boleh nampak benda-benda aneh..kira sixsenth la..


 
 
 

Tips Dapur : Simpan Tauge

Tips didapur khas untuk wanita surirumah , daddydirumah dan lain-lain. Kadang-kadang benda simple ni yang kita tak tau dan akibatnya menyebabkan pembaziran. Biasa kan ? bila beli taugeh terbanyak sikit , tapi guna sikit je .. dah tu bila simpan dalam peti ais cepat je busuk dan menjadi hitam atau lebam lebam.

simpan tauge Tips Dapur : Simpan Tauge  tips rumahtangga Tips Dapur taugeh tak masam Simpan Tauge khasiat taugeh Info Am  



7 Rumah Termahal Di Dunia

7. The Manor
Inilah 10 Rumah Termahal di Dunia

Ini dia, residensial paling mahal di Amerika Serikat. Wikipedia menulis rumah seharga US$ 150 Juta ini cukup cantik dan nyaman untuk beristirahat. Lihat saja gambarnya, rumah seluas 56.000 meter persegi ini memiliku 123 kamar dan woow! Ada tempat bermain bowling dan ice skating!





Budak 6 Tahun Jadi Juruhebah Termuda

Buku Rekod Guinness menamakan seorang budak perempuan berumur enam tahun, Amber Jacobs sebagai juruhebah paling muda dalam gelombang udara.
 
 
 
Pada umur enam tahun, Amber  atau dikenali sebagai DJ AJ dikategorikan sebagai kanak-kanak matang, menjadi tajuk utama apabila berkongsi muzik yang digemarinya bersama pendengar selain tampil sensasi dalam internet.
 
 

Foto Termahal Di Dunia

Karya foto yang memukau ternyata mampu mencetak uang puluhan juta dollar. Tak percaya? Simak saja foto-foto berikut. Karya foto ini jadi tenar karena harganya yang menjulang dan ditahbiskan sebagai foto termahal saat ini.

Foto apa saja yang dimaksud? Berikut disajikan lima bidikan fotografer termahal dunia seperti yang dikumpulkan detikINET dari Guardian.

5. The Pond-Moonlight (Edward Steichen)




Tahukah Anda Di Sebalik Kebaikan Daun Ganja

c 470e4b453037d697c014d7ad6a4c365d (Gambar) Tahukah Anda Di Sebalik Kebaikan Daun Ganja ???
Sebut sahaja ganja sudah pasti kita terbayang akan keburukannya kerana ianya sering di ambil orang-orang yang tidak bertanggungjawab untuk di jadikan bahan khayal.. Di sebalik itu tahukah anda tentang kebaikan daun ganja itu ???

Terdapat lebih daripada 400 sebatian cannabinoids yang terdapat pada sebuah pokok ganja. Beberapa di antara sebatian tidak beracun tersebut terbukti mampu mengubati kanser, mengurangkan kecenderungan psikotik pesakit schizophrenia dan mengubati pelbagai penyakit kronik yang lain.



Tokoh penterjemah Al-Quran ke Bahasa Jepun

 
Imam Shūmei Okawa (大川 周 明 Shūmei Okawa, December 6, 1886 – December 24, 1957) adalah seorang pejuang nasionalis Jepun, seorang penulis Pan-Asia dan juga merupakan seorang ulama Islam.

Imam Okawa telah dilahirkan di Sakata, Yamagata, Jepun pada tahun 1886. Beliau berkelulusan dari Universiti Imperial Tokyo pada tahun 1911, di mana beliau telah mengkaji Kesusasteraan Vedik dan falsafah klasik India.



9 Fakta Bila Lelaki Memasak (Lawak!)

Memang kebanyakkan chef-chef terkenal di Malaysia mahupun di dunia terdiri dari kaum lelaki. Tetapi hakikatnya, umumnya kebanyakkan lelaki jarang sekali memasak, kalau ada pun tentunya masakan tersebut lain rasanya. Jom baca Fakta yang terjadi apabila kaum bapa yang memasak di dapur:


Gambar hiasan: Lelaki hanya pandai memasak jika terpaksa hehe.


Cara duduk Rasulullah

 
Info yang sangat bagus diperolehi di Facebook. Saya lihat ramai yang tidak tahu atau tidak buat terutama ketika tahiyat akhir. Apa2pun jika mempunyai masalah dari segi fizikal dan kesihatan, tentulah tidak perlu dipaksa sehingga kesakitan melarat akhirnya namun dibuatnya adalah sunnah. Copyright image dr Soul Carian BHOtahiyat akhircara duduk rasulullahduduk tahiyatinfo agama
 berita-harian-online.

Mutiah, Wanita Pertama Penghuni Syurga

Suatu hari puteri Nabi SAW. Fatimah Az Zahra ra. bertanya kepada Rasulullah SAW., siapakah wanita pertama yang memasuki syurga setelah Ummahatul Mukminin setelah isteri-isteri Nabi SAW.? Rasulullah bersabda: Dialah Mutiah.

Berhari-hari Fatimah Az Zahra berkeliling kota Madinah untuk mencari tahu kewujudan siapa Mutiah itu dan di mana wanita yang dikatakan oleh Nabi SAW. itu tinggal. Alhamdulillah dari maklumat yang diambil ilmunya, Fatimah mengetahui kewujudan dan tempat tinggal Mutiah di pinggiran kota Madinah.
 
 

Jumaat, 19 Oktober 2012

Makan Selepas Jam 12 Pagi Mengundang Penyakit Jantung


                                Makan selepas jam 12 malam mengundang penyakit jantung


Assalamualaikum guys... Ramai dikalangan kita mengahadapi pelbagai penyakit dalaman yang boleh mengundang kepada bahaya nyawa kita sendiri. Punca2 itu semua adalah datang dari tabiat kita sendiri yang tidak dapat mengawal atau tidak tahu cara mengawal pemakanan terutama kepada mereka yang selalu pulang kerja lewat malam selepas jam 12 malam.
 
 

10 Sos Terpedas Di Dunia

1. Blair's 16 Million Reserve
Jangan main-main sama saus pedas yang satu ini! Blair's 16 Million Reserve merupakan sos paling pedas di dunia, 16 juta Scolville! Saking pedasnya, buat yang berani mencobanya cuma ada 2 pilihan: dirawat di rumah sakit atau langsung ke kuburan 
Sos ini diproduksi pada tahun 2006 dan hanya dijual 999 botol saja. Setiap botolnya diberi nomer dan ditandatangani oleh pembuatnya, Blair Lazar. Isi dari satu botol kecil Blair's 16 Million Reserve adalah kristal Kapsaisin murni.

5 Minuman Terbaik Saat Musim Panas

Minuman Musim Panas
Ketika musim panas sudah jelas suhu disekitar kita juga akan ikut panas tubuh kita pun butuh cairan yang cukup untuk mengatasi cuaca yang panas agara tubuh tidak mengalami dehedrasi akibat banyakya cairan tubuh yang keluar. Nah berikut ini ada beberapa minuman terbaik keika musim panas datang.



Peta Hidup Kita


Setiap tempat di muka bumi ini ada peta dan kedudukannya masing2. Macammana pula peta hidup kita? Jom tengok jap..

Semua kita mempunyai peta yang sama 
azimaris.blogspot.

Kenapa Dilarang Guna Handphone di Stesen Minyak


Bagi yang ingin tahu kenapa di pam petrol tidak boleh bertalipon mungkin ini boleh meleraikan tanda tanya di otak anda selama ini .Gambar di bawah adalah lebih kurang kejadian nya sewaktu kita pam minyak di stesen minyak.. Moga bermanfatt ....!!




Beza Rumah Dengan Roh Masjid & Rumah Tanpa Roh Masjid


Beza rumah dengan roh masjid dan rumah tanpa roh masjid...

azimaris.blogspot.

Mudahnya Memecahkan Telur


telur pecah
Oleh: Strawberry
DIKISAHKAN ada seorang guru SD yang bertanggung jawab mengajar kelas yang penuh dengan anak-anak hiperaktif , brilian, kreatif, ceria dan cerewet. Sehingga kelasnya menjadi kelas paling ribut di sekolah itu.

Pada suatu hari, saat ibu guru mengawasi anak-anak yang tengah bermain di waktu istirahat pagi, dia melihat dua muridnya berkelahi sementara yang lainnya bersorak-sorai. Lekas dia berlari untuk melerai perkelahian dan membawa kedua murid itu ke kantor kepala sekolah.



Menemui Islam Melalui Youtube


Beberapa tahun terakhir, Nicole mencari kebenaran sejati tentang hakikat kehidupan. Itu dilakukannya setelah merasa kehilangan panduan dalam hidup.

Sebelumnya Dia rajin untuk ke gereja, tetapi ada satu fasa dimana dirinya buntu ketika bercakap tentang syurga dan neraka. Pun ketika berbicara mengenai kehidupan selepas kematian, atau apa yang hendak ia katakan ketika bertemu sang pencipta.



(Renungan) Seorang Budak & Mercedes benz



Al-kisah seorang pemuda yang berjaya pulang ke kampungnya dengan kereta barunya Mercedes yang baru dibelinya.

Pemuda tersebut memandu agak cepat untuk jalan di kampung.

Namun pemuda itu berhati-hati melihat samada ada kanak-kanak yang tetiba lari keluar daripada tepi jalan dan memperlahankan kereta jika ternampak sesuatu.



Tahukah Anda Pohon Apakah Ini Yang Menjadi Saksi Cinta Rasulullah?


Inilah pohon yang memahami cinta buat Nabi  Muhammad S.A.W. Pohon yang diberkati.

Sedikit sejarah mengenainya:
  • Ketika Rasulullah صلى الله عليه وسلم keluar ke Syam bersama Maisarah -pekerja Sayyidatuna Khadijah ra- untuk berniaga, Baginda صلى الله عليه وسلم pernah berteduh di bawah pohon ini sebelum sampai ke sana.

Khamis, 18 Oktober 2012

(Renungan) Di Ambil Nyawa Sebelum Digantung


Seorang ustaz telah menceritakan sebuah kisah yang berlaku di penjara Sg. Buloh.

Sebuah kisah benar. 

Mengikut cerita beliau, semasa beliau habis memberi ceramah agama pd banduan2 di sana...

Pengarah Penjara telah berjumpa dgn beliau dan menceritakan pd beliau tntg seorang banduan yg bernama AMIN.... 


13 tanda kiamat yang sudah berlaku di sekeliling kita


Tanda-tanda qiamat kecil terbahagi kepada dua: Pertama, kejadian sudah muncul dan sudah selesai, seperti diutusnya Rasulullah saw., Terbunuhnya Uthman bin 'Affan, terjadinya fitnah besar antara dua kelompok orang beriman dll. kedua, kejadiannya sudah muncul tetapi belum selesai bahkan semakin bertambah, seperti tersia-siakannya amanah, terangkatnya ilmu, merebaknya perzinahan dan pembunuhan, banyaknya wanita dll.



Gambar Pemangsa Yang Fail

Dengan nama Allah....Assalamualaiakum
Alam semulajadi ie kadang2 nampak mudah. Ade pemangsa dan mangsa, so kehidupan akan berkitar. Tapi ianya tak semudah itu. Dalam keganasan dan ketangkasan pemangsa, ade juga yang gagal dalam serangan mereka. Haiwan juga tidak terkecali dari menerima dugaan allah. Bezanya mereka sentiasa bersyukur dan bertasbih kepada Allah manakala manusai selalu lupa kepada Allah tak kira senang atau susah. [Klik untuk gambar yang lebih besar].


Tuhan je tahu betapa sakitnya kalu terlajak langkah.



Kad Pengenalan bekas-bekas Perdana Menteri Malaysia..


Kad pengenalan mula diperkenalkan sejak Malaysia belum merdeka lagi. Tujuan utama diperkenalkan kad pengenalan adalah untuk menyelesaikan masalah pengecaman pengganas komunis. Dalam tempoh itu, Malaysia masih lagi dihantui pengganas komunis yang ingin menuntut kemerdekaan daripada jajahan British. Pengenalan kad pengenalan atau Identity Card oleh penjajah  British ini telah menyukarkan sedikit-sebanyak penyamaran pengganas komunis.

Dari masa ke semasa, kad pengenalan mengalami evolusi yang mendadak. Bermula dengan kad pengenalan yang dibuat daripada kertas keras, seterusnya kad pengenalan plastik(laminated) dan akhirnya pada tahun 2001, kerajaan telah perkenalkan kad pengenalan pintar atau lebih dikenali sebagai Mykad. Idea ini pada asasnya diperkenalkan oleh Perdana Menteri Malaysia ke-4 iaitu Tun Mahathir bin Mohamad pada 1996 namun diperkenalkan kepada umum semasa penggal pemerintahan Tun Abdullah bin Ahmad Badawi. Pelancaran Mykad tersebut merupakan satu pencapaian besar kepada inovasi Malaysia Super Corridor(MSC) negara kerana ianya merupakan aplikasi yang pertama dilancarkan secara rasmi.



Asal Usul Perkataan OK


Perkataan ‘OK’ berasal dari perkatan ‘Oll Korrect’.

Kenapa menjadi begitu?

Anda pasti tertanya-tanya,bukannya yang betul adalah ‘all correct’.



Di Antara Benda-Benda Pertama Di Dunia

Imej Sinar-X Pertama (1895): Röntgen’s wife hand
 Pada 1895, Wilhelm Conrad Röntgen, profesor fizik dari Universiti Wurburg di Jerman telah menerima Hadiah Nobel dalam bidang Fizik pada tahun 1901 kerana penemuan sinar-x beliau.




10 Kenderaan Konsep Dari Jepun Yang Kita Tidak Pernah Tahu

Kenderaan konsep merupakan model kenderaan yang dibina bagi mempamerkan ciri-ciri baru dalam bentuk reka bentuk, teknologi dan sebagainya..Selalunya, kenderaan konsep ini akan dipamerkan dalam pameran-pameran kereta bagi mengetahui reaksi bakal pembeli terhadap reka bentuk kenderaan yang radikal ini sama ada untuk dijual secara meluas atau pun tidak..

Di Jepun, terdapat beberapa buah kenderaan konsep dari tahun 1960-an hingga 1970-an daripada pengeluar kenderaan terkemuka yang kita sendiri tidak pernah tahu akan kewujudan nya sebelum ini..Jadi, kalau nak tahu dengan lebih lanjut, meh usha kat bawah ni..
 
 

Al-Hajjaj..panglima kejam pada abad pertama Hijrah..


Al-Hajjaj ibn Yusuf al-Thaqafi adalah nama tidak asing kepada peminat sirah Islam. Al-Hajjaj adalah panglima yang hidup sezaman dengan ramai tokoh tabiin dan sahabat. Beliau dipercayai lahir pada awal Jun 661 Masihi bersamaan dengan 40 Hijrah. Al-Hajjaj dikaitkan dengan pelbagai kontroversi sehingga hampir menenggelamkan jasanya meluaskan empayar Islam Umayyah dalam jangka masa yang singkat.

Antara kontroversi paling diingati yang membabitkan Al-Hajjaj adalah membunuh hampir ribuan nyawa atas nama politik termasuk anak sahabat Rasulullah saw iaitu Abdullah bin Zubair bin Awwam. Dalam peristiwa pembunuhan Abdullah bin Zubair, ramai tokoh sirah Islam seperti Ibnu Kathir dalam kitabnya, Al-Bidayah menceritakan bagaimana dashyat dan ngerinya pembunuhan Abdullah bin Zubair ini.


Kenali 9 Jenis Anak Syaitan


Umar al-Khattab r. a berkata, terdapat 9 jenis anak syaitan :

1. Zalituun

Duduk di pasar / kedai  Tugas menggoda supaya manusia berbelanja lebih dan membeli barang-barang yang tidak perlu.
 
 

Rabu, 17 Oktober 2012

Kisah Seorang Suami Yang Sangat Terbaik

Assalamualaikum, ini ada satu kisah yang sangat menarik untuk dikongikan bersama, kisah seorang suami yang sangat terbaik, Semua permintaan isterinya dari membeli belah, beli kereta dan beli rumah telah ditunaikan oleh suaminya. Tapi siapakah suami yang terbaik itu? Mari baca kisah ini..

Sekumpulan lelaki berada di bilik persalinan di salah sebuah kelab esklusif lagi mewah di pusat bandar, setelah keluar dari gym. Tiba-tiba kedengaran deringan Handphone di penjuru bilik tersebut. Seorang lelaki menjawap panggilan itu dan terjadilah perbualan seperti berikut..
 


JANGAN LARI KALAU JERUNG KEJAR ANDA



Tahukah anda, sekiranya seekor jerung atau jaws mengejar anda, anda lebih selamat jika tidak bergerak berbanding berenang menyelamatkan diri? Ini kerana setiap makhluk, Allah S.W.T telah jadikan kelemahan supaya manusia boleh belajar dan membuat kajian. Jika anda berada di situasi genting ini, tiru tutorial dekat bawah ni.




Kreatif - Arca Dengan TIN ALUMINIUM!!



Seorang rakyat Jepun mempunyai alasan tersendiri untuk menyimpan tin aluminium. Bukan untuk dijual tetapi untuk menghasilkan patung-patung daripada bekas terbuang ini. Sempoi!!



Sejarah Permainan Dam Ular [Mesti Baca]




Dam Ular adalah permainan yang diperkenalkan dan dimain oleh orang-orang India sejak dahulu kala. Di India, Dam Ular popular dengan nama MOKSHA PATAMU yang diberikan oleh Guru Spiritual Hindu. Permainan ini disebut “Leela” dan mencerminkan kehidupan Hindu di mengharungi kehidupan sehari-hari.
Nama lainnya adalah “Tangga Keselamatan” yang telah dibawa ke Victoria Inggris di mana versi baru telah dibuat dan diperkenalkan oleh John Jacques di tahun 1892. Selepas itu, Dam Ular dibawa ke Amerika oleh seorang pembuat mainan bernama Milton Bradley di tahun 1943 dan telah diberi nama “Snakes n Ladder” yang bermaksud “Tangga Ular”.


7 Burung Dengan Pertahanan Terbaik Dan Terunik Di Dunia

1. Hooded Pitohui
Hooded Pitohui ditemukan di New Guinea, pertahanan mereka terhadap pemangsa yang walaupun sederhana tapi menakjubkan adalah mereka beracun. Pitohui memakan beberapa jenis kumbang yang mengandung neurotoxin kuat dan mengandung alkaloid yang dikenal sebagai batrachotoxin (racun yang juga ditemukan pada kulit dari racun katak panah Amerika Selatan). Dengan makan kumbang, burung-burung menjadi beracun, toksin mereka terdapat pada bulu mereka sendiri dan kulit. Mereka benar-benar dikenal oleh penduduk setempat sebagai “burung sampah”, karena toksisitas mereka membuat mereka tidak mungkin untuk dimakan kecuali kulit dan bulu mereka dicabut. Menyentuh Hooded Pitohuis dapat menyebabkan mati rasa dan kesemutan, kulit terbakar dan bersin (seperti yang dilaporkan oleh para ilmuwan yang menangani makhluk itu), sedangkan memakan mereka mungkin akan jauh lebih berbahaya. Untuk memperingatkan sifat toksisitasnya, burung ini memiliki warna terang oranye dan warna hitam yang memungkinkan calon predator untuk mengenalinya. Dan diyakini bahwa Hooded Pitohuis dapat menggosok toksin pada telur dan anaknya untuk melindungi mereka dari predator.
 
 
 

Katak Paling Unik Di Dunia


1. Katak Vietnam
Theloderma corticale, atau katak berlumut Vietnam, adalah spesies katak dalam keluarga Rhacophoridae. Katak ini ditemukan di Vietnam dan mungkin Cina. Habitat alamnya subtropis atau hutan dataran rendah tropis yang lembab, hidup dalam air tawar, dan daerah berbatu. Nama umum dari katak berlumut timbul dari kenyataan bahwa kulit yang berbintik-bintik hijau dan hitam yang menyerupai lumut tumbuh di batu, dan bentuk yang efektif kamuflase atau penyamaran.
 
 

10 Sebab Kenapa Susah Untuk Kuruskan Badan

Adakah anda percaya ianya mudah untuk kuruskan badan? Jika anda tengok atau dengar iklan untuk kuruskan badan, anda diberitahu berulang kali betapa mudahnya untuk kuruskan badan – hanya ambil pil ini, ikut diet ini atau beli peralatan dan semuanya akan lenyap dalam masa sekelip mata. Berdasarkan senario ini, adakah menguruskan badan begitu mudah?
 

Siapa kerap ziarah anda ?.


BETAPA kerapnya malaikat maut melihat dan merenung wajah seseorang, iaitu dalam masa 24 jam sebanyak 70 kali.. Andainya manusia sedar hakikat tersebut, nescaya dia tidak akan lalai mengingati mati. Tetapi oleh kerana malaikat maut adalah makhluk ghaib, manusia tidak melihat kehadirannya, sebab itu manusia tidak menyedari apa yang dilakukan oleh Malaikat Izrail.



10 Sikap Buruk Manusia yang Dicela Allah

SYEIKH Abdul Kadir Abdul Mutalib dalam buku tasauf Penawar Bagi Hati menjelaskan mengenai sepuluh celaan Allah kepada manusia akibat dari kelakuan dan tabiat manusia sendiri ketika menempuh kehidupan seharian. Sepuluh celaan itu berdasarkan sepuluh sikap yang lazim dilakukan manusia iaitu:

1. Gelojoh ketika makanDalam erti kata lain, seseorang yang kuat dan tidak bersopan ketika makan. Sikap ini juga meliputi maksud makan terlalu kenyang, menyediakan makanan dalam jumlah yang berlebihan, yang akhirnya membawa kepada pembaziran.



Selasa, 16 Oktober 2012

Jalan Paling Berkelok Di Dunia

Lombard Street di San Francisco yang dikenal sebagai jalan satu arah di Russian Hill, menghubungkan antara Hyde dan Jalan Leavenworth, Jalan sempit ini memiliki delapan tikungan tajam (atau switchbacks) yang telah mendapatkan julukan menjadi jalan paling berkelok di dunia. Desain switchback itu lahir dari kebutuhan untuk mengurangi tingkat kecuraman alami bukit itu 27 %, yang terlalu curam untuk kendaraan yang melaju naik.






 



7 Water Park Terbesar Di Dunia

Berenang mungkin adalah rekreasi yang paling banyak diminati wisatawan. Namun, selain kolam yang nyaman, pengunjung biasanya mencari kolam yang luas dan unik, seperti 7 water park terbesar di dunia berikut ini!

Saat libur tiba, banyakyang menjadikan taman air sebagai tempat berlibur mereka. Selain kolam renang, biasanya taman air juga menyediakan papan luncur dan aneka wahana lainnya untuk menarik para pengunjung untuk datang.





10 Umpan Paling Popular Kaki Pancing

Umpan ialah sesuatu yang dilekatkan pada kail (di bubuh pada perangkap dan lain-lain) untuk memikat atau menangkap ikan. Tidak ada masa atau penentu bilakah masanya joran ataupun perangkap yang digunakan oleh pemancing akan mengena ikan yang di umpan.

Lain padang lain belalangnya, kesuaian umpan pastinya memainkan peranan penting dalam menjerat jenis ikan yang ingin diburu.. Kalau nak jerat ikan haruan tapi guna gewang macamana la cara nya plak tu kan.. tak gena gaya sungguh..!! Apa yang pasti pelbagai jenis umpan di gunakan untuk memikat ikan supaya sangkut pada kail joran..!! So nak tau Umpan mana yang menjadi feveret dalam pancingan kaki2 pancing, Jom kita selongkar!!



Uniknya Formasi Burung Yang Menakjubkan

Dalam jumlah yang banyak biasanya burung ketika terbang akan membetuk sebuah formasi namun kebanyakan formasi itu hanya terlihat biasa biasa saja tidak berbentuk suatu yang aneh bahkan unik nah berikut ini ada beberapa kumpulan formasi burung ketika terbang yang menabjubkan sekaligus unik yang tertangkap kamera fotografer penasaran seperti apa fotonya simak Foto: Uniknya Formasi Burung Yang Menakjubkan berikut ini.
 



Penyakit KAYAP

                               Penyakit Kayap pada peringkat serius.
Mengikut laporan kesihatan, Kayap atau Shingles disebabkan oleh jangkitan sejenis virus dikenali varicella-zoster virus atau VSZ.Virus ini adalah virus yang sama yang menyebabkan chickenpox sewaktu kita masih kecil. Virus ini biasanya akan berada dekat pangkal saraf dan ianya membiak semula kebiasaannya terjadi disebabkan oleh masaalah seperti stress / tekanan, badan rasa lemah2, kecederaan pada kulit dan juga akibat masaalah penyakit kanser.


Tips Cantik Dan Menawan Seperti Wanita Arab

Budaya dan kepercayaan membuat sebahagian besar wanita Arab tidak memperlihatkan kecantikan mereka. Tetapi jangan salah sangka, kecantikan para wanita Arab salah satu yang dianggap eksotik dari seluruh bangsa di seluruh dunia. Apa rahsia mereka? Menurut kajian yang dilakukan Clinique La Prairie di Switzerland, wanita Arab mempunyai kulit tersihat dan termuda berbanding wanita dari dunia lain. Ini beberapa sebabnya .



Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...