Jumaat, 30 November 2012

18 Sebab Jin Merasuk Manusia

WANITA suka bersolek dan gemar berpakaian mendedahkan aurat sasaran utama golongan jin untuk dipikat.

Salah seorang imam Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam, Selangor, Ustaz Ahmad Dasuki Abd Rani berkata, dalam setiap tubuh manusia ada jin dan makhluk halus itu sentiasa berusaha mempengaruhi kita mengikut telunjuk mereka.

Pendakwah bebas lulusan Universiti Al-Azhar itu berkata, ramai manusia tidak menyedari tindak-tanduk mereka sentiasa menjadi perhatian jin.




Nikmat Dunia Yang Paling Baik



Daripada Abdullah bin ‘Amru bin al-‘As R.huma bahawasanya Rasulullah SAW bersabda, “Dunia adalah keseronokan dan sebaik-baik keseronokan dunia ialah perempuan (isteri) yang solehah (baik)”.



Inilah Ketikanya Air Terjun Niagara Kering Kontang

Pada kebiasaannya, beginilah rupa air terjun Niagara dan air yang mengalir bagaikan lautan biru yang luas.
 
 
 

Bangunan Masjid Al-Aqsa yang Sebenarnya

Al-Masjid al-Aqsa adalah merupakan masjid ketiga tersuci di dalam agama Islam. Ianya juga merupakan tempat di mana Allah memperjalankan nabi Muhammad SAW pada waktu malam semasa peristiwa Isra’ dari al-Masjid al-Haram di Makkah ke al-Masjid al-Aqsa di al-Quds. 

Al-Masjid al-Aqsa 
Lokasinya terletak di kawasan yang diberkati dan suci. Keberkatan kawasan tersebut bukan sahaja dapat dinikmati daripada aspek keagamaan sahaja, tetapi daripada aspek fizikal pun dapat dirasai, seperti kesuburan tanah yang menghasilkan produk perladangan terbaik, cuaca yang nyaman dan seumpamanya. 
 
 

Inilah 10 Pelatih Sepak Bola Dengan Gaji Tertinggi Di Dunia




Sebuah perusahaan konsultan olahraga asal Brasil Pluri Consultaria membuat daftar pelatih dengan gaji tertinggi di dunia. Daftar ini kemudian diterbitkan oleh majalah sepakbola Belanda Voetbal International.

Nama-nama terkenal masih menguasai daftar ini. Gaji para pelatih kini sudah hampir bisa disejajarkan dengan gaji pemain-pemain bintang.

Lima Keuntungan Jadi Vegetarian

Sebagian orang memilih menjadi vegetarian atau hanya mengkonsumsi sayuran karena berbagai alasan, salah satunya untuk kesehatan.

Berikut ini adalah lima keuntungan dengan menjadi vegetarian.

Keuntungan pertama dengan menjadi vegetarian adalah memiliki perut yang sehat. Dengan memakan banyak sayuran dan buah berarti semakin banyak serat yang dikonsumsi, sehingga akan menjaga usus besar tetap bersih.




Petua Halang Semut Naik Meja Makan

Ada di antara kita yang menyimpan makanan di atas meja makan. Terutamanya jika terdapat lebihan makanan yang sengaja disimpan di bawah tudung saja untuk mereka yang belum makan.

Tetapi kadangkala makanan terpaksa dibuang apabila semut menyerang makanan yang diletakkan di atas maja makan kita.

Berikut diberikan beberapa tips bagaimana anda boleh mengelakkan perkara ini daripada berlaku:-
 
 

Fakta Mengenai Menderma Darah

Fakta Mengenai Menderma Darah: Derma darah terbahagi kepada dua iaitu perdermaan darah penuh dan pendermaan darah aferesis. Pendermaan darah penuh ialah pendermaan kesemua komponen darah. Darah penderma yang dikeluarkan tidak akan dikembalikan ke dalam badan penderma. Manakala pendermaan aferesis ialah darah penderma yang dikeluarkan diasingkan mengikut komponen darah di mana pendermaan aferesis ialah pendermaan komponen darah iaitu plasma darah atau platelet atau kedua-duanya sekali. Komponen darah yang tidak diperlukan akan dikembalikan semula ke dalam badan penderma. Menderma darah memberikan banyak faedah kepada si penderma.



Ayat-Ayat Mengurat


………..لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Di zaman datuk atau ayahanda kita dahulu, cara mengurat dan ayat-ayat mengurat yang digunakan mereka berbeza dengan teknik dan taktik yang digunapakai generasi sekarang. Mungkin orang-orang lama lebih romantis, mereka menggunakan pembayang, merujuk kepada bintang, bulan dan matahari.


“Bibirmu merah bak delima merekah, hidungmu mancung bak seludang…” dan andai ayat yang sama digunakan oleh lelaki zaman ini, wanita akan terpegun terperanjat kerana anda terlalu jiwang dan mungkin mereka tidak faham akan perkataan delima dan seludang. “Kau cantik bak bulan purnama,” sudah tidak boleh main di zaman ini.



Awan Berwarna-warni Yang Cantik Dan Menakjubkan


Pada hari Sabtu yang lepas beberapa orang penduduk di Melaka Tengah dapat melihat satu fenomena awan berwarna-warni yang sangat cantik dan menakjubkan. Fenomena itu berlaku kira-kira pada jam 11:30 pagi dan tamat 30 minit selepas itu. Puas kami berusaha untuk mendapatkan gambar-gambar fenomena berkenaan tapi tidak berjaya. Tapi usaha diteruskan juga dan akhirnya kami jumpa sebilangan gambar awan berwarna yang sangat cantik. Walaupun ia bukan gambar fenoema yang berlaku di Melaka tempoh hari, tetapi rasanya ia cukup untuk kita mengagumi keindahan alam ini dan kebesaran penciptanya.


awan berwarna Fenomena Awan Berwarna warni yang Sangat Cantik dan Menakjubkan
awan berwarna


Bukti wanita Gaza adalah paling subur di dunia

Bom demografi Palestin terus menghantui Israel. Walaupun setiap bulan membunuh rakyat Palestin, penjajah Zionis yahudi laknatullah tidak mampu menghentikan kadar pertumbuhan penduduk Palestin yang terus meningkat. Angka kelahiran baru yang dikeluarkan Pejabat awam di Kementerian Dalam Negeri Gaza sekaligus menjadi bukti bahawa wanita Gaza adalah wanita paling subur di dunia.
 
 

Bangga menjadi wanita pertama bertudung di Parlimen Britain


Remaja bertudung pertama : Sumaiya Karim, 16, melahirkan rasa bangga selepas menjadi individu pertama yang memakai tudung di Parlimen Britain, menurut akhbar The Times, kelmarin.



Khamis, 29 November 2012

Ustaz Diganggu Makhluk Halus Selepas Pulang Dari Kubur

 
Proses pengebumian adalah proses akhir dalam menguruskan jenazah. Pada ketika inilah ramai orang akan berpusu-pusu menuju ke kawasan perkuburan untuk sama-sama membantu dan menyaksikan bagaimana jenazah itu dikebumikan dalam liang lahad. Terdapat pelbagai peristiwa pelik yang berlaku antaranya pengalaman seorang ustaz yang diganggu makhluk halus selepas pulang dari kubur. Namun mengapa ustaz itu diganggu?



Muka Kanak-Kanak Tertusuk Skru

Seorang kanak-kanak perempuan cedera selepas sebatang pemutar skru tertusuk pada mukanya.

 
 
 

Mine Kafon: Sfera Buluh Untuk Musnahkan Periuk Api Di Afghanistan

Mine Kafon: Sfera Buluh Untuk Musnahkan Periuk Api Di Afghanistan: Seorang designer dari Afghanistan, Massoud Hassani telah menghasilkan inovasi pemusnah periuk api berbentuk sfera yang di buat menggunakan buluh. Inovasi yang di kenali sebagai Mine Kafon ini di sokong dengan penggunaan plastik tahan letupan yang di letakkan pada bahagian hujung batang buluh ini.

 Idea di sebalik penciptaan Mine Kafon ini ialah ketika masih kecil Hassani telah melalui pengalaman menakutkan apabila terpaksa berdepan dengan ratusan periuk api di kawasan padang permainan dan ianya juga membahayakan nyawa kanak-kanak kecil yang lain. Mengikut perkiraan terdapat hampir 10 juta periuk api telah di tanam ketika pemerintahan Taliban dan nyawa kanak-kanak sememangnya menjadi taruhan. Dengan adanya Mine Kafon ini Hassani mengharapkan ianya dapat memusnahkan separuh daripada periuk api ini. Mine Kafon di kuasakan dengan angin dan ianya akan di biarkan bergolek dalam tempoh yang tertentu.



Jenis-jenis Pinguin

Piguin juga terkenal dengan senang meluncurnya disalju-salju dan di batu-batu es, kegiatan itu biasanya dilakukan untuk menghemat tenaga mereka dalam berjalan kaki, dimana kita ketahui bahwa pinguin memiliki kaki yang kecil untuk berjalan dihamparan ais tau salju. tidak hanya itu saja punguin terkenal dengan cepatnya dalam berenang malah pernah tercatat oleh ilmuan ada yang sampai 256 m selama 20 menit. weh3 bayangkan aja, hebuat kan tu pinguin.

So mari kita kenal jenis-jenis pinguin yang ada katt dunia ni :-



Bina Bangunan Tertinggi di Dunia Hanya Dalam Tempoh 3 Bulan?

Sebuah syarikat perusahaan pembinaan Cina, berencana untuk membangun gedung pencakar langit tertinggi di dunia hanya dalam waktu tiga bulan. Gedung itu, Sky City, akan dibangunkan di Changsha, Tenggara Cina. Bangunan dengan 220 lantai itu akan memiliki ketinggian 2749 kaki (838 meter).

Yang paling menarik tentang Sky City adalah bahawa perekanya, Broad Group yang berpusat di Cina, merancang untuk menyiapkan bangunan itu hanya dalam tempoh 90 hari sahaja. Ini bermakna mereka harus menyiapkan sekurang-kurangnya lima tingkat berdiri setiap hari. Ia menggunakan metode revolusioner di mana blok dibangun di luar lokasi dan dipasang bersamaan untuk menjimatkan waktu.
 
 
 

5 Ciptaan Manusia Yang Pelik Tapi Hebat

1.THE MILLAU VIADUCT
Merupakan jambatan yang tertinggi dunia, jambatan ini menghubungkan antara Perancis dan Barcelona.
 


Cara Mengubati Selsema

Aduh tak selesanya saya. Kalau dalam 3 bulan ke 2 bulan mesti kena selsema. Mula-mula rasa sakit tekak kemudian esoknye grenti selsema. Jom bersama saya ketahui cara mengubatinya.

Penyakit selsema yang dialami membuatkan anda kurang selesa dan tak senang duduk. Langkah awal yang perlu dilakukan supaya selsema anda tak melarat adalah banyakkan meminum air kosong. Kurangkan juga pengambilan makanan berminyak serta makanlah makanan yang mudah dicerna.

Selepas itu, ia boleh disusuli dengan dua petua hilangkan selsema di bawah. Masing-masing adalah kaedah rawatan selsema untuk orang dewasa dan juga bayi (atau anak anda).
 

5 Bencana Banjir Besar di Dunia Tahun 2012


Bencana banjir biasa diakibatkan oleh meluapnya air laut atau sungai yang disebabkan curahan hujan yang sangat tinggi,  Ternyata bukan hanya di Malaysia  saja yang sering mengalami bencana banjir negara negara  di Dunia pun sering mengalamai bencana banjir. Nah berikut ini ada beberapa bencana banjir besar di Dunia selama tahun 2012 yang dialmai beberapa negara di dunia, ingin tahu apa aja itu  ? Simak 5 Bencana Banjir Besar di Dunia Tahun 2012 berikut seperti dikutip dari detik.com.

1. Banjir China
Banjir China 


Kod Rahsia Dalam Telefon Pintar Android

Bagi korang yang tidak tahu menahu mengenai kod-kod rahsia aplikasi Android di dalam telefon pintar korang tu..Hal ini kerana, kod-kod ini tidak disediakan dalam manual pembelian telefon pintar dan ada sesetengah daripadanya amat sukar untuk ditemui di dalam Internet..Jadi kalau korang nak tahu apa kod-kod rahsia tersebut, meh usha kat bawah ni..


 
 
 

Asy-Syahid Ir. Yahya Ayyash : Hero Palestin



JOM KENALI SIAPA  "ASY-SYAHID IR.YAHYA AYYASH"

Beliau pemuda yang hatinya diilhamkan Allah dengan nur yang memberkati ini. Beliau mewaqafkan seluruh jiwannya untuk Palestine dan Islam. Bertarung untuk mendapatkan kebebasan dan maruah yg telah diragut pada awal abad ke-20 oleh bangsa, bangsa Yahudi Laknatullah.


Syaitan Gemuk

Sahabat Rasulullah SAW Abu Hurairah R.A pernah bercerita “Perbezaan syaitan penggoda orang kafir dan syaitan penggoda orang mukmin. Syaitan Penggoda orang kafir kelihatan gemuk, segar, rapi dan memakai baju cantik. Sedangkan syaitan penggoda orang mukmin kurus,kering, kusut, dan telanjang.”

Syaitan gemuk bertanya kepada syaitan kurus, “Mengapa kamu menyedihkan, kau kurus, kering, kusut,dan telanjang?”



Rabu, 28 November 2012

Gerhana Bulan Penumbra 28 November 2012 – (Lunar Eclipse)

Salam, malam ini insyaallah skali lagi kita akan berpeluang untuk menyaksikan kejadian alam Gerhana Bulan Penumbra dan Musytari (Lunar Eclipse) 28 November 2012 yang mana merupakan gerhana bulan terakhir bagi tahun 2012 ini.

Gerhana Bulan Penumbra 28 November 2012 




Misteri Kaki Mencari Tuannya

Sesuatu yang dianggap misteri apabilaroh si mati kembali ke rumahnya untuk menyampaikan sesuatu mesej kepada waris. Kisah seperti ini pernah ditayangkan dalam drama Tanah Kubur. Ia berkisarkan seorang lelaki yang terlibat dalam kemalangan dan maut di tempat kejadian. Tanpa disedari rupa-rupanya terdapat cebisan anggota badannya terlekat di bahagian motosikal. Kemudian si roh datang dan meminta untuk menyempurnakan jasadnya yang masih berbaki lagi. Maka, kisah di bawah ini pula adalah tentang sepasang kaki yang tiba-tiba muncul di rumah si mati. Apakah mesej yang ingin disampaikan?
 
 

Keunikan Laut Dalam

eunikan Laut Dalam yang tidak dapat kita gambar, pelbagai hidupan yang pelik, unik, menakjubkan yang ada di dalam laut lebih-lebih lagi laut dalam memang tidak dapat kita gambarkan bertapa unik dan menakjubkan hidupan di dalam laut. Masih banyak lagi misteri yang belum diketahui tentang laut. Di bawah ini adalah satu contoh species yang unik untuk tatapan kita bersama. Check it out

Keunikan Laut Dalam 


Gambar Pemisah Siang dan Malam



Setelah pelbagai usaha dilakukan dengan menggunakan satelit dan komputer dua tahun yang lalu para saintis berjaya mendapatkan gambar yang menunjukkan kawasan antara siang dan malam di bumi. Perhatikan gambar di bawah yang mengkagumkan ini yang memperlihatkan malam dan siang sekaligus.
 
 

Penjara di Sudan Selatan

It's death row in a prison in South Sudan. Most of these people will die because of famine and illnesses. The rest will be executed.

 
 
 

Beberapa Sungai Di Selangor, Kedah Dan Negeri Sembilan Melebihi Aras Amaran Dan Bahaya


Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) meminta penduduk di beberapa kawasan di Selangor, Negeri Sembilan dan Kedah agar berwaspada kemungkinan banjir berikutan bacaan paras air sungai melebihi aras amaran dan bahaya.

Kawasan terbabit ialah sekitar Kuala Langat, Kuala Selangor dan Hulu Selangor, Jempol, Gemas, Rembau di Negeri Sembilan dan Sik, di Kedah.



Seni Kreatif Di Hasilkan Menggunakan Kertas.

Cantik... Menarik..... dan Tertarik juga aku nie apabila melihat seni yang dibuat hanya dengan menggunakan kertas... terasa juga ingin membuat nya tapi aku tidak pandai membuat hasil seni yang sebegini... tapi memang menarik seni yang di buat nie...


Seni Kreatif Di Hasilkan Menggunakan Kertas..

Seni kertas 
 
 

Top 10 Makanan Berbahaya Di Malaysia

1. Roti Canai

 Sekeping 300kcal tanpa kuah. Kalau 2 keping dah 600kcal. Ia mudah, cepat, murah tapi sememang bukan pilihan yang sihat.

 

 

7 Cara Kawal Tekanan Darah Tinggi TANPA Ubat

Kehidupan kita dipenuhi dengan angka dan nombor. Nombor kad pengenalan, nombor pin, tarikh lahir, tarikh tutup, masa, nombor telefon (nasib baiklah ada telefon pintar untuk membantu mengingatnya!). Begitu juga dari segi kesihatan dan tubuh badan kita, angka-angka seperti berat badan, ketinggian, tekanan darah, saiz pinggang – memainkan peranan sebagai indikator mengenai keadaan kesihatan dan kecergasan seseorang. 
Berikut merupakan info angka bagi setiapa yang mempunyai tekanan darah tinggi, yang perlu diketahui oleh setiap orang.
 
 

Seramai 150 000 Orang Yahudi Berkhidmat Dalam Tentera Hitler

Picture of Commander Paul Ascher
Komander Paul Ascher seorang Yahudi menerima anugerah dari Deutschblütigkeitserklärung dari  Hitler 
Seramai 150 000 orang Yahudi laknatullah berkhidmat dalam Tentera Hitler Nazi. Ini bukan jumlah yang sedikit. Ini cuma sedikit sejarah telah disembunyikan dan akan didedahkan sehingga penyelidik Bryan Mark Rigg seorang Yahudi baru-baru ini terbongkar.

Fakta mengenai Tentera Yahudi Hitler
 
 

Kehancuran Israel pertanda kiamat

Adakah Israel berhenti menyeksa saudara kita disana? Berapa ramai lagi nyawa mangsa akan yang melayang dan cerdera akibat serangan peluru berpandu yahudi laknatullah?

Allah Ta'ala berfirman:
"Dan telah Kami tetapkan bagi Israel dalam al-Kitab itu:" Sesungguhnya kamu akan membuat kerosakan di muka bumi dua kali dan pasti kamu akan menyombongkan diri dengan kesombongan yang besar ".
(Surah Al-Isra: 4) 
 
 

Kisah Hidup RABIAH AL-ADAWIYAH [ RABIATUL ADAWIYAH]

Gambar hiasan saja.
RABIAH BASRI atau lebih dikenali sebagai Rabiah al-Adwiyah adalah salah seorang wanita yang awal memeluk agama Islam. Dia telah meninggalkan segala-galanya yang bersifat duniawi dan mengabadikan sepenuhnya dirinya kepada Allah SWT.

Dia telah dilahirkan dalam sebuah keluarga yang miskin. Mempunyai empat orang adik beradik. Kelahirannya telah diliputi bermacam-macam cerita yang aneh-aneh.  Pada malam dia dilahirkan, di rumahnya tidak mempunyai apa-apa bahkan minyak untuk menyalakan lampu pun tiada. Malahan secebis kain untuk membalut dirinya apabila dilahirkan kelak juga tidak ada. Ibunya meminta ayah Rabiah supaya meminjam pelita minyak daripada jiran mereka. Ini merupakan cubaan bagi si ayah yang malang itu.
 
 

Selasa, 27 November 2012

Misteri Kereta Usang Berubah Menjadi Teksi

Ia bukanlah satu pilihan yang baik apabila kita berhadapan dengan masalah kereta rosak di waktu tengah malam. Apa yang lebih menakutkan lagi, kesukaran mencari teksi di waktu malam. Kali ini admin ingin membawa anda tentang pengalamandua orang beradik yang tercari-cari kereta teksi untuk pulang ke rumahnya. Keretanya rosak, selang jalan beberapa minit, tiba-tiba datang sebuah teksi yang tidak diundang berada bersebelahan dengan mereka. Apa yang jadi dengan mereka selepas itu?
 
 

Terbukti !!! Cara Elak Speed Trap Paling Berkesan


Cara elak speedtrap dengan cara yang bijak dan pandai, tentu-tentu saman ekor korang takkan dapat punye, MUJARAB! 100%



Juwairiyah as- Isteri Rasullulah saw


"Tiada siapa lagi yang aku cintai selepas Rasulullah hanya Allah jua yang akan mematikan aku bila-bila masa saja. Dan aku kini menanti kehadiranMu untuk membawa aku bersama ke alam yang lebih indah ini." -JUWAIRIYAH

Wanita yang paling bertuah di dunia ini ialah wanita yang menjadi isteri Rasulullah. Kerana bila seorang wanita itu berkahwin dengan Rasulullah maka dengan sendirinya Allah mengangkat darjat wanita tersebut. Sesiapa pun tidak boleh menandingi darjat itu sekalipun wanita solehah yang ibadahnya hebat, puasanya setiap hari, zikirnya banyak, akhlaknya cantik dan lain-lain ibadah yang termampu dilakukannya. 
 
 

Inilah Iklan Termahal Yang Pernah Di Buat Di Dunia

7. Ferrari/Shell: US$4,5 juta 

Pada ulang tahun ke 60 tahun, iklan Ferrari / Shell menunjukkan sebuah kereta lumba Ferrari sedang berlumba di beberapa lokasi terkenal di dunia seperti Colosseum dan Time Square, New York.
Pada akhir iklan yang dibuat pada 2007, kereta lumba tersebut berhenti untuk mengisi bahan api di sebuah stesen pengisian bahan api milik Shell, untuk kemudian melanjutkan kembali perlumbaan mengelilingi dunia.




10 Cara Tambah Pengeluaran Kalori Tanpa Bersenam

Bagi anda yang memilih untuk tidak bersenam atau yang mencari cara untuk membakar lebih kalori, di bawah ini terdapat beberapa cara mudah untuk menambah pengeluaran kalori anda.
  1. Naik tangga setiap larian tangga boleh membakar sebanyak 5 kalori. Walaupun hanya 5 kalori, lebih baik daripada tiada langsung.


Perkahwinan Hairie Othman Dan Dahlia Diyana

Tahniah kami ucapkan kepada pelakon Leftenan Adnan siapa lagi kalau bukan Hairie Othman.

Kami penah jumpa hairie othman nie masa kat kedai makan area gombak. Agak lama juga kira-kira 6 tahun yang lalu.


5 maut, 4 cedera MPV rempuh lori di Slim River

Lima maut manakala empat lagi cedera dalam kemalangan di Kilometer (km) 372.3 Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) menghala ke selatan, pagi tadi.

Kemalangan jam 7.28 pagi itu membabitkan sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) yang melanggar belakang sebuah lori yang di tepi jalan disebabkan tayar pecah.
 
 
beritaharian

Ketua Pengarah Kesihatan Kena Gantung Tugas 2 Minggu VS Gen Patraeus Letak Jawatan?

Salim Parlan Khalwat Ketua Pengarah Kesihatan Kena Gantung Tugas 2 Minggu VS Gen Patraeus Letak Jawatan?
Jika ada yang masih ingat lagi kes yang melibatkan bekas Timbalan Ketua Setiausaha (Strategik) Kementerian Belia dan Sukan, Datuk Salim Parlan dan bekas pembantu peribadinya, Nur Diayana Norslan yang telah pun dikenakan hukuman denda maksimum RM3,000 atau penjara tidak lebih dua tahun kerana berkhalwat di sebuah hotel di Batu Feringghi di sini, April 2011. Itu dahulu…..Sekarang?

Asal Usul Nama "Teddy Bear"

Siapa ada Teddy Bear? Golongan gegurl ni mesti ramai yang ada bebear kan. Yang beboy ada tak? Kalau ada, mai sini nak boh penampaq sedaih. Biasa nih! Wat malu kaum ja. Haha.. Tapi, pernah tak terfikir, macam mana menatang patung beruang tu boleh lekat nama Teddy Bear? Kenapa bukan Mickey Bear, Donald Bear ataupun Abe?


 


Tanda rezeki itu berkat

                                                                  Keluarga harmoni tanda keberkatan rezeki.
KEBERKATAN rezeki adalah antara perkara utama yang mesti dititikberatkan dalam hidup. Rezeki bukan sekadar wang, harta, makanan dan minuman. Sebaliknya jodoh, anak, pangkat, nama baik, kedudukan dan sebagainya juga boleh disebut sebagai rezeki. Namun dalam artikel kali ini saya merujuk rezeki kepada pendapatan yang kita perolehi sama ada dengan bekerja sendiri, mengambil upah atau makan gaji. 

Rezeki yang dicari dan diusahakan itu pula dibawa pulang ke rumah untuk diberi makan anak isteri. Ada orang memandang ringan akan isu keberkatan rezeki ini. Pada mereka ia hanya isu kecil yang tidak perlu diperbesarkan. Mereka ini tidak sedar wujudnya kaitan langsung antara keberkatan rezeki dengan nasib, kualiti perhubungan, kejayaan anak-anak, dan segala aspek kehidupan..
 

3 Perkara Kenapa ALLAH Turunkan Bencana


ASSALAMUALAIKUM ...


Memetik kata - kata ulama besar dunia hari ini , Sheikh Dr. Yusuf Al Qardhawi dalam khutbahnya bertarikh 8 Januari 2005 , beliau mengulas kejadian Tsunami yang berlaku pada 26 Desember 2004 .

Menurut beliau , apabila berlaku perkara sebegini kita perlu melihat 3 perkara :

Surat Dari Syaitan Untuk Manusia


Aku melihatmu semalam, saat engkau memulai aktiviti harianmu.Kau bangun tanpa sujud mengerjakan subuhmu. Bahkan kemudian, kau juga tidak mengucapkan ‘Bismillah’ sebelum memulai santapanmu, juga tidak sempat mengerjakan solat Ishak sebelum berangkat ketempat tidurmu

Kau benar-benar orang yang bersyukur, Aku menyukainya.


Isnin, 26 November 2012

Surat Dari GAZA Untuk Kaum Muslimin Seluruh Dunia

Ummu Taqi, seorang ummahat dari Gaza, Palestina diwawancarai oleh Islam Channel beberapa waktu lalu. Setelah wawancara, Ummu Taqi menulis sebuah surat dalam bahasa Arab yang kemudian diterjemahkan ke dalam bahasa Inggris, surat ini ditujukan kepada kaum Muslimin di seluruh dunia. 


Surat Dari GAZA Untuk Kaum Muslimin Seluruh Dunia

Berikut isi suratnya :


Koleksi Motosikal Yang Lawa

Inilah koleksi motosikal yang lawa-lawa.....yang mana pilihan korang??
 
 
 
 

Seni Menggunakan 100,000 Keping CD Terpakai

Seni Menggunakan 100,000 Keping CD Terpakai: Cool.Seorang pengkarya seni Bruce Munro tampil dengan karya unik dan menarik menggunakan kepingan CD yang di kitar semula.Dua hasil karya terbaru beliau Angel of Light dan Blue Moon on a Platter kini di pamerkan di Chateau Perancis yang indah di Buckinghamshire, England. Di cipta menggunakan 50,000 keping CD yang telah di gunakan. Angel of Light memberi peluang kepada pengunjung untuk berjalan merentasi cahaya LED, yang cukup cantik jika di pasang pada waktu malam. Blue Moon pula di hasilkan dengan meletakkan ribuan CD dalam susunan beralun di kawasan lapang seluas 28 meter. Di bahagian tengahnya pula terdapat sebiji bola lutsinar yang dalamnya terdapat 150 gelung fiber optik.Ianya juga di lengkapkan dengan 18 lagu sound tyrack bagi menampakan lagi kesan khas pada hasil seni ini. Pameran kedua-dua seni cahaya ini akan berakhir pada 1 Januari 2013.


Gurun Pasir Berwarna Putih Di Mesir...menakjubkan

 
Mesir adalah tempat pelancongan yang sangat indah dengan berbagai destinasi untuk dilawati. Kita semua tahu tentang tempat-tempat utama seperti piramida Mesir dan monumen bersejarah lainnya. Namun Mesir tidak hanya kaya dengan monumen bersejarah yang juga memiliki banyak khazanah alam berharga untuk dilawati.


Pernahkah Anda Terfikir Saiz Kalkulator Pada Zaman Dahulu ??? Mari Baca

lllllllll (Gambar) Pernahkah Anda Terfikir Saiz Kalkulator Pada Zaman Dahulu ??? Mari Baca
Tahukah anda saiz sebuah kalkulator pada zaman dahulu ??? Jika terdapat saiz sebegitu besar mahukah anda memilikinya ??? Tiada yang lama mungkin tiada yang baru itulah yang mampu diperkatakan bagi kalkulator ini… Tahukah anda pada awal penciptaannya ianya seberat 2 1/2 tan !! tetapi setelah diubah komponennya oleh engineer ianya mampu menjadi sekecilnya dan paling penting kalkulator itu boleh berfungsi sama hebat sepertinya dan mudah dibawa…


Pengeluaran KWSP Kekal Pada Usia 55 Tahun

Polisi yang membenarkan anggota Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) mengeluarkan keseluruhan simpanan persaraan mereka pada usia 55 tahun adalah dikekalkan pada masa ini, kata Timbalan Menteri Kewangan Datuk Donald Lim Siang Chai.

Beliau bagaimanapun berkata cadangan daripada banyak pihak untuk menaikkan umur bagi pengeluaran penuh simpanan KWSP adalah selaras dengan pelaksanaan umur persaraan minimum pada usia 60 tahun.



6 Pemain Bola Sepak Terkenal Yang Bersimpati Dengan Palestin

Bola sepak kini bukan sekadar sukan atau permainan di atas padang semata-mata namun juga dapat menjadi medium untuk menyampaikan pesanan kemanusiaan. Contohnya seperti yang dilakukan oleh beberapa orang pemainnya dalam menanggapi konflik Israel-Palestin yang telah berlangsung sekian lama.
 
 

Manfaat Bendi

Sayur bendi yang juga dipanggil kacang lendir ialah sejenis sayuran yang biasa didapati di pasar. Sayur bendi selain enak untuk dimakan secara goreng, juga amat sedap dicampur ke dalam kari ikan. 


Lebih-lebih lagi kari ikan “tongkol”. Namun begitu tidak ramai yang tahu akan khasiat sayur bendi. Sebenarnya biji sayur bendi boleh dijadikan sebagaialternatif kepada kopi. Baik bagi mereka yang ingin mengelakkan kafein dalam kopi. Daun sayur bendi juga boleh dimakan sebagai sayur.



 
 

Ikan lumba-lumba

Lumba-Lumba (bahasa Inggeris Porpoise) ialah sejenis cetacea kecil dalam keluarga Phocoenidae; mereka berkait dengan paus dan dolfin. Rupanya hampir serupa dengan dolfin. Perbezaan utama rupa ialah muncung lumba-lumba lebih pendek, dan lumba-lumba memiliki gigi leper manakala gigi dolfin berbentuk kon.

Ikan lumba-lumba membuka satu daripada kedua-dua matanya ketika sedang tidur.


 


4 Jenis Manusia Dan Harta


 


Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...