Selasa, 2 Julai 2013

Cara Menghilangkan Bosan

 
 
Kebosanan di dalam diri memang kadang-kadang setiap orang akan melaluinya tetapi ada juga orang yang tidak tahu bagaimana hendak menghilangkan bosan di dalam diri mereka. Di sini ada beberapa tips untuk anda menghindari daripada bosan itu atau lebih di kenali sebagai boring lah!
 
 

1)
Sentiasa sibuk kan diri dengan aktiviti yang anda minat. Jikalau takdak itu, minatkan diri sahaja dengan aktiviti kawan tuh.

2) Jangan memikirkan tentang bosan jikalau anda sedang di dalam kebosanan. Sentiasa memikirkan anda seronok walaupun tidak membuat apa-apa.

3) Jikalau anda tinggal di asrama mahupun kampus pasti kadang-kadang bosan. Cuba anda tampar kepala kawan roomate anda mahupun bilik sebelah.

4) Cuba cari aktiviti walaupun tidak ada aktiviti. Contohnya, menari-nari tanpa rasa segan di sekeliling tempat anda.

5) Kalau ada lagu yang menarik dan anda minat. Cuba mengasah bakat anda di kala bosan dengan menyanyi kuat-kuat. Biar orang lain nak kata apa pon.

6) Sentiasa berfikiran kreatif dengan membuat sesuatu yang orang lain tak buat jikalau bosan terlampau. Salah satunya ialah mengambil barang berharga dan hempaskannya. Selepas tu bolehlah anda bermain puzzle dengan benda tersebut.

7) Semua perkara di atas tidak dapat mampu anda lakukan. Tidur sahaja sampai orang kejutkan.

Selepas ini gerenti anda tidak akan bosan dan booooring lagi. Jadi amalkannya jikalau anda terlalu bosan tau. Jangan selubungi hidup anda dengan kebosanan yang melampau. 
 http://shakroil.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...