Selasa, 5 Februari 2013

Kenapa Tak Boleh Kawan / Gunakan Jin?


ASSALAMUALAIKUM ...
Ada orang kata , dengar cakap jin atau kawan dengan jin tak pe asalkan kita tak ikut cakapnya . Vee pernah menonton satu program agama kat tv . Ustaz tu kata , " kalau kita dengar cakap jin , jatuh kufur , kalau kita ikut cakap jin , jatuh syirik " . 

Vee fikir ada lebih baik kita jauhkan diri dari jin nih walaupun dia Islam sebab kita tak nampak dia , tapi dia nampak kita malah boleh baca hati dan fikiran kita . Jadi dia akan gunakan kelebihan ni untuk menyesatkan kita dan juga menghasut kita supaya bermusuh / berperasangka buruk dengan orang lain .

Ada 7 sebab kenapa Islam tak nak kita kawan / guna jin dalam kehidupan kita .
 

Kisah Benar Pengakuan Bekas Pelacur Kelas Atasan

Kisah Benar, Pelacur Kelas Atasan
Kisah Benar Pengakuan Bekas Pelacur Kelas Atasan | ARIN, 27, (bukan nama sebenar) membuka kisah paling hitam dalam hidupnya yang selama ini menjadi rahsia peribadi paling dalam buatnya.
 
Melihat penampilannya kini yang ayu bertudung tambahan pula mempunyai kerjaya di sektor awam, tiada siapa menyangka bahawa dia pernah menjadi pelacur kelas atasan.
 
Semua itu hanya untuk mencari wang mudah bagi menggantikan komputer riba pemberian ibu yang hilang di asrama.
 
 

Illustrasi sejarah kereta yang pernah digunakan oleh James Bond

Filem James Bond yang terbaru Skyfall akan berada di pawagam berdekatan dengan anda pada 1 November 2012 ini. Selain perempuan cantik, gajet terkini, kereta yang James Bond gunakan berevolusi serentak dengan setiap filem James Bond yang mula ditayangkan pada tahun 1962 – Dr. No. Kereta mana pilihan pembaca beritapop?



Pertarungan Sengit Antara Ikan dan Bot Pemancing

Aktiviti memancing mungkin menjadi satu hobi yang sangat diminati bagi sesetengah orang. Tak kisah la sama ada memancing di tasik, kolam taupun memncing di laut. Aktiviti yang menguji kesabaran ini pasti lebih berbaloi dan puas jika mereka berjaya menangkap ikan yang besar. Post kali ini kami nak kongsikan gambar pertarungan sengit antara ikan dengan bot pemancing. Kita tengok siapa lagi handal hehehe


01 who is the strongest in fish vs boat battle Pertarungan Sengit Antara Ikan dan Bot Pemancing
oo nampaknya ada ikan yang makan umpan
 

Spesies Ulat Bulu Yang Menyerupai Ular

Spesies Ulat Bulu Yang Menyerupai Ular. Dikenali sebagai Elephant Hawk Moth (deilephila elpenor) adalah sejenis ulat bulu yang menyerupai seperti ular. Apabila diancam ia akan menarik segmen badannya  menyerupai seakan postur ular dengan berkepala besar dan 4 mata yang besar.
 
Namun begitu,ulat bulu ini tidak mempunyai bisa seperti ular.
ulat ular 
 
 

11 Jenama Beg Wanita Termahal Di Dunia


 
 
Jenama-jenama beg seperti LV, Gucci, Channel, Dolce and Gabbana, Charles Jordan, Prada Belle,Versace, Velentino, YSL,Bottega Veneta,Michael Kors,Polo dan beratus lagi jenama terkenal di dunia agak mahal dan mungkin mampu atau tidak mampu dimiliki bergantung kepada poket masing-masing. Berikut adalah antara 11 jenama beg tangan wanita paling mahal di dunia.



Terbaru - Kebakaran Asrama Maahad Darul Quran, Rusila

 

Asrama kediaman pelajar Maahad Darul Quran, Rusila musnah dalam kebakaran yang berlaku kira-kira pukul 10 pagi tadi. Menurut sumber, kebakaran bermula dari blok B asrama berkenaan sebelum merebak ke blok C dan D. Sehingga berita ini ditulis, blok B sudah terbakar sepenuhnya sementara blok C & D sedang diselamatkan oleh pihak bomba.


Iklan - Iklan Kreatif Dan Menarik Di Bangunan

Untuk menyatakan mesej dan juga saranan, iklan-iklan perlu dilakukan ditempat yang strategik dan mudah kelihatan selain dari imej dan juga ayat-ayat tarikan untuk iklan itu sendiri. Saksikan 13 gambar iklan-iklan yang dibuat dibangunan yang mempunyai kreativiti dan daya tarikan tersendiri!


 

 

Resepi - Ketam Goreng Sos Cili

Img1424a

selain masak lemak cili api/sup pedas/tom yum talay/ tom yum nam khon, ni le slh satu resepi masakan ketam yg paling dayang gemari. Berminat? cubalah resepi ni...




10 Peristiwa Sejarah Yang Dilupakan Dunia

 
Cahokia Mounds State Historic Site adalah wilayah dimana bandar kuno (abad 600-1400 M) berhampiran Collinsville, Illinois.

Ia adalah tapak arkeologi terbesar berkaitan dengan budaya Mississippian, yang dikembangkan masyarakat maju di Amerika Utara tengah dan timur, dimulai lebih dari lima abad sebelum Kedatangan orang Eropah.



GAMBAR: Guru Mati Kemalangan, Terkejut Tengok Katak Dalam Kereta!

Guru Mati Kemalangan, Terkejut Tengok Katak!

Akibat terperanjat melihat seekor katak dalam keretanya, seorang guru yang memandu panik menyebabkan kenderaannya hilang kawalan, lalu merempuh sebatang pokok menyebabkan dia maut, seorang anaknya parah manakala seorang lagi anaknya patah kaki.

 

Jenis Perkahwinan-Perkahwinan Zaman Arab Jahiliyyah..

Moral masyarakat Jahiliyyah sebelum kedatangan Rasulullah saw berada di tahap paling rendah dan hina. Daripada soal undang-undang, ibadah sehingga kepada soal perkahwinan, masyarakat jahiliyyah melakukannya dengan cara paling hina. Mereka ternyata telah menyimpang jauh daripada amalan Nabi Ibrahim as dan Nabi Ismail as.

Pergaulan masyarakat setempat dengan masyarakat Arab sekitarnya menyebabkan mereka semakin lama semakin lupa akan pesan dan ajaran Nabi Ibrahim as. Permulaan berhala disembah di Mekah bermula daripada luar Mekah di mana seorang lelaki yang bernama Amru bin Luhai. Amru bin Luhai membawa masuk berhala tersebut ke Mekah daripada sebuah tempat di sekitar Syam(Syria) untuk disembah oleh masyarakaat Arab.


Isnin, 4 Februari 2013

Apa Yang Anda Buat Bila Tak Leh Tido ?




ASSALAMUALAIKUM ...

Perkara selalu terjadi pada sesiapa saja . Kalau tengok kat drama , selalunya mereka akan kira kambing sampai tertido . Boleh ker ? Hahahaaa ... Vee pernah buat tapi tak berkesan pon . Memang sakit hati lah bila tak leh tido nih sebab esok kena bangun awal . Kita kan Muslim !

Apa yang Vee cuba buat dan dah selalu pun amalkan , senang jer . Rasanya ramai yang tahu cuma tak ramai yang buat . 
 
 

Diskaun Tol Di 24 Lebuh Raya Sempena Tahun Baru Cina

Sebanyak 24 lebuh raya di seluruh negara akan memberikan diskaun dan rebat tol antara 5 dan 37.5 peratus sempena Tahun Baharu Cina yang akan disambut pada 10 dan 11 Feb ini, kata Menteri Kerja Raya Datuk Seri Shaziman Abu Mansor.

Beliau berkata bagi lebuh raya kendalian Plus Bhd, pengguna kelas 1 yang menggunakan bayaran tol secara elektronik boleh menikmati rebat tol sebanyak 20 peratus pada 7 Februari dan 15 Februari dan rebat 30 peratus pada 10 Februari.


Gambar Haiwan Duduk dengan Sangat Comel dan Kelakar

Kami memang suka kongsikan gelagat haiwan-haiwan yang menarik di cisdel.com. Jika sebelum ini ada gambar haiwan menguap, untuk post kali ini kami ingin kongsikan telatah haiwan-haiwan yang sedang duduk pulak. Ada yang sangat comel dan ada jugak yang kelakar. Semoga anda terhibur


animal sitting like humans 06 Gambar Haiwan Duduk dengan Sangat Comel dan Kelakar
comel je gajah ni duduk.. haha tengah watpe tu?

 

Keindahan dan Keunikan Padang Pasir

Rumah Pelik Yang Jarang Kita Lihat

Di Malaysia kita biasa mendengar dan melihat rumah-rumah seperti rumah teres, rumah banglo, rumah semi-D, rumah flat, rumah kondo, rumah panjang dan sebagainya kan? Tapi pernah tak kita mendengar mengenai rumah dalam tanah dan rumah gua? Mesti jawapannya TAK kan? Okey hari ni KB nak share inforumah-rumah pelik ni dengan korang semua. Jom tengok!

1. Stunning Buried Houses in Vals, Switzerland

  • Direka khas oleh seorang arkitek bernama Kristian Müller
  • Hampir keseluruhan bahagian rumah ini terbenam dalam tanah kecuali pada satu bahagian di pintu masuk
  • Rumah ini sangat selesa didiami dalam musim sejuk atau panas tanpa menggunakan sebarang bantuan alat penghawa dingin atau pemanas bada n
 
 
 
 

Set Kereta Api Terkecik Di Dunia

Sebuah set keretapi terkecil di dunia dibina di atas skala 1:35200 dan mempunyai ukuran 1/8 iaitu 1 inci x 1/4 inci sahaja. Bahagian yang paling menarik adalah keseluruhan set keretapi ini dapat berfungsi walaupun pada skala yang sangat kecil.Dibuat oleh David Smith,model tersebut mempunyai 5 gerabak..Menarikkan.
 
 
 
 
 

Imbasan Mumia Berusia 4000 Tahun..

MUMIA lelaki berusia 4,000 tahun dialihkan dekat mesin imbasan tomografi berkomputer di Pusat Pengimejan HCA Virginia, Richmond pada Jumaat lalu.

RICHMOND, Virginia - Para kakitangan Muzium Seni Halus Virginia di sini menganalisis mumia lelaki yang berusia 4,000 tahun pada Jumaat lalu.

Pihak muzium itu bekerjasama dengan sebuah pusat perubatan untuk membuat analisis itu dengan menggunakan mesin imbasan tomografi berkomputer.
 

ATM Perkenal 2 Syarat Baru Dalam P’ambilan Anggota


Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin        
Mulai tahun ini Angkatan Tentera Malaysia (ATM) akan melaksanakan syarat baru dalam mengambil serta melatih pegawai dan anggota sejajar dengan hasrat negara menjadikan pegawai dan anggota tentera bertaraf dunia.
 
Panglimanya Jen Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin berkata syarat baru yang diperkenalkan ATM itu merangkumi dua perubahan dalam pengambilan pegawai dan anggota yang akan dinilai melalui kelulusan akademik.


Pantai dengan Pasir paling Aneh

Semua orang pasti akan terbuai ketika menikmati simfoni desahan angin laut serta deru suara ombak yang membingkai hamparan pasir putih nan halus. Namun kalau tidak putih-putih amat juga tidak mengapa, bukan?! Siapa tahu pasir pantai dengan warna dan tekstur yang sedikit berbeda ini justru malah akan membawa kesegaran dan keajaiban dalam liburan Anda. 

Namun sebenarnya dari mana kiranya warna-warna manis yang membalut pasir ini berasal? Tentu saja bukan dari pewarna makanan, melainkan dari mineral padat serta berbagai materi bumi yang hancur berkat pertautan antara gempuran ombak yang bertambatan dengan permukaan bumi hingga akhirnya menggerusnya menjadi butiran kecil. Dan dari kesejukan Hawaii hingga kilau California, ini dia empat pantai dengan warna pasir paling luar biasa.
 
 

11 Kajaiban Tomato


AMALAN memakan tomato sejak usia muda memberi banyak kebaikan. - Gambar hiasan


LUPAKAN sejenak produk kecantikan yang anda gunakan dan kembali kepada cara klasik. Sesekali tidak salah bereksperimen dengan bahan semula jadi untuk tujuan kecantikan.

Kali ini, kami bawakan anda mengenali 11 kelebihan buah tomato yang boleh digunakan dalam rejim kecantikan harian anda.
 


[Fakta] Senjata Rahsia Yang Tak Pernah Disiapkan

Manusia merupakan bangsa yang suka membangunkan senjata demi kepentingan diri-sendiri bagi mengancam mana-mana negara atau agama yang dianggap sebagai ancaman terhadap kewujudannya..Hal ini telah membawa sesebuah kerajaan untuk membelanjakan sejumlah wang yang banyak bagi membangunkan senjata walaupun senjata yang dibangunkan tidak masuk akal dan dianggap 'gila' di mana akhirnya ia hanya mampu disiapkan setengah jalan dan tidak disiapkan dengan sempurna..Nak tahu apa jenis senjata tersebut, meh usha kat bawah ni..

1. Bom Nuklear Lunar
 
 
 
 

PROSES PENGHASILAN JONGKONG EMAS

Bagaimana proses penghasilan jongkong emas dilakukan, jom kita melihat proses penghasilan tersebut di kilang Ögussa GmbH di Vienna.



gambar selebihnya klik dibawah
 
 
 

Aku Bukan Rabiatul Adawiyah


Dia merenung ke dada langit. Bayu yang semilir menampar lembut pipi mulusnya. Dia memejamkan mata, cuba untuk merasai bayu ciptaan Tuhan. Dia membuka matanya perlahan-lahan. Hembusan bayu di pantai itu sungguh mendamaikan qalbu. Apatah lagi qalbu yang kini sedang menyepi. 
Matanya terarah ke hadapan. Laut membiru terbentang luas di hadapannya. Deruan ombak yang beralun mengusik hati dan jiwanya. Jiwanya bergolak. Akalanya berselirat. Hatinya berkecamuk. Banyak persoalan yang bermain di mindanya. Ada sesuatu yang membelenggu hati dan fikirannya. Dia berjalan ke arah laut yang terbentang luas. Tidak menghiraukan andai sarung kaki miliknya basah dek terkena air laut yang masin itu. Jubah miliknya diangkat sedikit. 
 
 

Dosa besar dlm badan manusia???


"Setiap dosa yang diancam oleh Allah akan diberi balasan NERAKA,maka itulah yang termasuk dalam dosa-dosa besar"

Digariskan oleh ulama' bahawa banyaknya dosa besar itu ada tujuh belas macam.

Pembahagiannya adalah seperti berikut :
 

Ahad, 3 Februari 2013

Seram! Jelmaan Tok Bidan Bawa Janin Keliling Kampung

Ada sesiapa di sini mempunyai pengalaman ikut rakan pulang ke kampung? Kisah kali ini, kami ingin berkongsi tentang pengalaman seorang sahabat kita yang mengikuti rakannya pulang bercuti ke kampung. Jika nama kampung, sudah tentu prasarana agak kurang berbanding di bandar. Ketika pulang ke kampung, adik rakannya sibuk bercerita tentang kewujudan jelmaan tok bidan yang sering menganggu penduduk kampung. Siapakah sebenarnya tok bidan ini? Ikuti kisah di bawah ini.
 
 
 
 

Istana Negara Lama Kini Dibuka Kepada Umum

BAGI kebanyakan orang, memasuki Istana Negara lama yang dibuka kepada orang awam buat pertama kali pada 1 Februari 2013, akan memberikan satu pengalaman yang mengujakan.

Bagaimanapun, bagi segelintir mereka, ia akan menjadi sebagai satu ziarah seorang sahabat lama.

Bagi Dr Mubarak Chan Chin Cheung, 79, yang mana kehidupannya yang tidak gembar-gemburkan, bermula dengan rumah agam yang sangat cantik yang terletak di atas cerun bukit.
 

Laluan Keretapi Di Banjaran Eropah


keretapi (Gambar) Laluan Keretapi Di Banjaran Eropah
Jikalau di Malaysia, kita ada Banjaran Titiwangsa yang merupakan “tulang Malaysia” bukan? Banjaran Alps pula sangat terkenal di Eropah. Sekali pandang memang cantik. Dua kali pandang sangat cantik pemandangan bagi lalaun keretapi di Banjaran Alps. Kalau di sana, keretapi di kawasan pergunungan adalah merupakan antara tarikan pelancong pada hari ini.

Gambar di atas ini, adalah ketika keretapi ini lalu di kawasan pergunungan di Switzerland. Ada sambungan gambar laluan keretapi di bawah ini….



Karya Kreatif | Arca Dari Dawai

Wahh !! Hebat sehh !! Tahukah anda sculpture yang dipaparkan di skrin media elektronik anda ini berasal daripada apa ?? Dah tahu ?? Alaa.. Tak suprise la macam ni. Ooo.. A ah. Lupa pulak beta. Tajuk kat atas nun, dah bagi tahu asal usul bendalah ni. Tak perasannn..

Takpelah weh. Sekurang-kurangnya korang tak tahu lagi siapakah yang merekacipta barang baik ni kan?? Yeah.. Tu dia. Berpihak juga 1 kemenangan kepada beta. HOho !! Baiklah. Insan yang berkepala otak kreatif ini bernama David Oliveira. Beliau mencipta arca-arca seni kreatif berkenaan hanya menggunakan dawai. Kreatif bukan??
 
 

Kerja Paling Bahaya

Kerja bahaya dalam dunia banyak tapi yang paling bahaya kerja di Bukit Shifou,China pembinaan laluan jalan

hasil jalan yang telah siap dibina.
Kerja Paling Bahaya 
 
 
 

Kemaskini Borang Matrikulasi Isnin 4 Feb 2013


Kemaskini Borang Matrikulasi Isnin 4 Feb 2013

Kemaskini Borang Matrikulasi Isnin 4 Feb 2013 | Bermula Isnin depan iaitu pada 4 Febuari 2013 sehingga 18 Febuari 2013,  Bahagian Matrikulasi Kementerian Pelajaran Malaysia dilaporkan akan membuka talian untuk mengemas kini borang permohonan ke matrikulasi bagi sesi 2013/2014.


Para pelajar dan calon Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) yang telah membuat permohonan melalui internet boleh berbuat demikian menerusi pautan di http://apps.moe.gov.my/matrikulasi/kemaskini atau pun melalui laman web kementerian di pautan www.moe.gov.my.
 
 
 

Kisah Chewing Gum Dilarang Di Singapore

Semua tahu kan bahawa chewing gum ni adalah barang yang sangat dilarang di singapore, Dan gua nak kongsi satu cerita dengan korang.

sebab chewing-gum-di ban di singapore 



Resepi : Cucur Passembur (Rojak Mamak).

Rojak_india

Bahan-bahan ( 5 orang )

 - Bahan Cucur -

  • 1 cawan tepung
  • 1/4 st baking powder
  • 1/2 st serbuk kunyit
  • 1 st gula
  • 1/4 st garam
  • 125 ml air

 

Formasi Ais Yang Sangat Awesome!!!

Duduk di Malaysia sememangnya tiada peluang untuk kita mengalami musim sejuk dan melihat pembekuan air menjadi ais. Namun di seluruh dunia yang mengalami 4 musim, ada pelbagai formasi ais yang menarik telah tercipta ketika musim sejuk.
frozen ice



Khasiat dan Manfaat Sarang Burung Laut atau Rumpai Laut

Sarang burung laut organik atau rumpai laut (kadang-kadang juga dipanggil rumput laut) merupakan satu anugerah alam yang tidak terperi manfaat dan khasiatnya. Diistilahkan sebagai “seaweed” dalam bahasa Inggeriset="_blank" rel="nofollow" href="http://hafiz.jomniaga.com/go/emenai?tid=ppinfo">Inggeris atau “saghe” dalam loghat Kelantan, ia biasanya boleh di dapati di perairan laut yang jernih dan tidak begitu dalam lebih-lebih lagi di kawasan yang terdapat terumbu karang.

PENGENALAN SEPINTAS LALU

Sarang burung laut organik atau rumpai laut ini amat dikenali di kalangan masyarakat China, Jepun, Taiwan, Hawaii, Britain dan Amerika serta asia sejak ribuan tahun yang lalu. Dikenali dengan pelbagai nama seperti Seaweed di Barat, “Limu” di Hawai, �purple laver� di Britain dan di Asia Timur ini dipanggil sebagai dipanggil “rumpai laut”, “rumput laut” atau “sayur laut”, ianya mengadungi khasiat yang amat tinggi yang dikatakan hampir menyamai khasiat sarang burung layang-layang.
 

Buta Warna Dan Jenis-jenisnya

Segala hal yang berkaitan dengan kesihatan tubuh tentunya kita perlu untuk menjaga dan memeliharanya. Lalu bagaimana bila suatu keadaan yang tidak kita harapkan terjadi pada diri kita atau pun keluarga kita.

color-blindness-test-4


Jantung Bayi Ini Berada Diluar Dada


Seorang bayi perempuan dari Amerika Syarikat terpkasa hidup dengan jantung di luar tubuh. Audrina Cardenas lahir pada bulan Oktober dengan penyakit yang disebut ectopia cordis, dimana jantungnya terbentuk di luar dada.

Penyakit ini dideritai oleh 1 dari lapan juta orang dan 9 dari 10 penderitanya lahir dalam keadaan meninggal atau hidup hanya selama 3 hari. Tetapi Rabu (24/1) bayi berusia tiga setengah bulan ini  dibenarkan pulang dari rumah sakit anak Texas di Houston, dan dibawa pulang oleh ibunya, Ashley Cardenas.



3 Jenis Makanan Dalam Neraka

makanan neraka
Neraka merupakan suatu tempat yang wajib diyakini oleh umat Islam sebagai satutempat pembalasan yang mempunyai kesengsaraan abadi setelah mati. Jika baik amal seorang manusia itu, dengan rahmat Allah, dia akan masuk ke syurga dan jika buruk amal seseorang manusia itu, dia akan dihumban ke dalam neraka dan diberi 3 jenis makanan yang  mengerikan ini.

Apakah 3 jenis makanan di neraka itu?


Aku rindukan Al Quran setelah aku murtad

Magdalena seorang wanita berusia 37 tahun. Muncul kemantapan hatinya untuk menentukan jalan hidupnya yang terasa sangat disesali atas pengalamannya selama ini. 

Magdalena lahir dari keluarga Muslim yang biasa. Dia mengikuti Pengajian Al-Quran di sebuah bandar di Jawa tengah.

Akibat cetek pengetahuan agama orang tuanya, Magdalena hanya mendapat pendidikan agama dari Pusat Pengajian Al-Quran, tempat dia belajar mengaji iaitu hanya cara membaca Quran.
 
 
 

Sabtu, 2 Februari 2013

Tidak Tahu Baca Qur’an, Kuburnya Bercahaya Menjulang Ke Langit.

"Suatu kisah yang diceritakan dalam tazkirah ramadhan di Masjid Sultan Zainal Abidin Kuala Terengganu yang sangat mengharukan dan mampu menitis air mata. 
 
Seorang lelaki melewati sebuah kawasan perkuburan di suatu malam yang kelam dan sunyi. Tiba-tiba ia terpandang suatu cahaya yang terang benderang muncul dari sebuah kubur, dan terus menjulang ke langit. Dia merasa sedikit ketakutan dan berdebar.
 
Terpegun dan kaku melihat kejadian itu. Dia terfikir kemungkinan kubur ini adalah kubur seseorang yang sangat istimewa. Samada ia seorang waliyullah atau ulamak atau orang soleh yang istimewa kedudukannya di sisi Allah. Diambilnya sebatang kayu lalu dipacak di atas kuburan yang bercahaya itu.
 
 

Majalah kartun di Malaysia yang telah pupus

Sebahagian majalah kartun yang pernah popular sekitar tahun 80an-90an
yang kini tinggal sejarah dan tiada lagi di pasaran

http://arkibnegara.blogspot.com







Bola-Bola Boling Yang Cool dan Menarik

Pernah main boling? Banyak masuk longkang atau jatuhkan pin? atau anda sendiri yang terjatuh?

Apa yang pasti memang seronok jika dapat main boling dengan member-member dan lagi best jika melihat aksi-aksi balingan bola mereka yang jauh tersasar malahan masuk longkang lebih banyak daripada jatuhan pin.
Apa pun practice makes perfect, so kena kerap bermain boling barulah mahir dengan skill balingan. Jom tengok bola-bola boling yang sangat menarik dan cool ini.

 
 
 
 

Fakta Menarik

Di bawah ini terdapat sedikit fakta-fakta yang agak menarik dan sedikit lucu untuk dibaca oleh semua pembaca! Dan fakta-fakta ini bukanlah rekaan semata-mata tetapi adalah benar daripada hasil-hasil dan sumber-sumber lain.
 
 

Koleksi Bunga Yang Sangat Unik dan Cantik

Subhanallah.Sangat unik ciptaan Allah yang menciptakan alam semestar yang cukup indah sekali. Berikut adalah beberapa jenis tumbuhan dan bunga yang sangat rare yang dapat Sarah kongsikan Mungkin korang jugak first time tengok tumbuhan macam nie.
#1
Seksi dan menggoda je kan buga nie.   
 

Tanda-Tanda Korang Obses Dengan Makanan Pedas

 
Sekiranya korang melepasi semua ciri yang tercatat secara tak formal macam dekat bawah ini, memang tidak syak lagi korang wajar diiktirafkan sebagai seorang yang mempunyai daya tahan kepedasan yang tidak boleh diragui lagi.. jadi mari kita baca dan teliti adakah anda seorang yang obses dengan makanan pedas ini.
 
 

Ikan Halimunan

 
 
 
 

Resepi - 6 Cara Mudah Buat Nescafe Mug Cake

Siapa suka makan cupcake? Dah pernah cuba Nescafe Mug Cake? Tengok gambar je dah terliur kan. Jadi jom kita belajar cara mudah buat Nescafe Mug Cake.
nescafe mug
Nampak sangat menyelerakan bukan? Apa yang penting ia mudah disediakan!
  


7 Pembohongan Diajar Di Sekolah Untuk Kita


Sebenarnya banyak lagi pembohongan yg diajar di sekolah kita, tetapi sy memilih no 7 saja,kerana nombor2 ganjil adalah no kegemaran saya...haha..jom kita bace.

Sistem persekolah adalah kubu pendidikan dan kesedaran, benteng pengajian tinggi di mana anak-anak kita boleh menemui fakta-fakta tentang cara kerja dan asal usul kejadiaan di dunia kita. Melalui sistem ini, kita mempunyai peluang untuk berkembang dan proses pematangan ke alam dewasa yang bertanggungjawab. Sistem perbelajaran tidak 100% betul dan tidak boleh menjadi panduan terutaman matapelajaran sains,geografi dan sejarah dari Barat.

Berikut adalah salah satu pembohongan yang kita tidak tahu sebelum ini semasa kita di alam persekolahan.
 

Jaga Kehormatan Darah


Ada satu tanggungjawab yang sangat ramai orang lupakan, iaitu menjaga kehormatan darah yang sedang kita bawa pada setiap hari. Darah siapakah yang kita bawa? Ke manakah kita membawanya setiap hari, dan selama ini?

Darah yang kita bawa ini ialah darah yang mulia. Semua orang membawa darah yang mulia, kecualilah dia anak buluh betung, junjung buih, muntah lembu atau sebagainya.
 
 

Jenazah Hanzalah Yang Mati Syahid Dimandikan Malaikat

 
Perkahwinan Hanzalah bin Abu Amir dengan sepupunya, Jamilah binti Ubay sudah siap diatur. Kebetulan pula, hari berlangsungnya perkahwinan Hanzalah bertembung dengan hari peperangan tentera Islam menentang musuh di Bukit Uhud.


RUKYAH SIMPLE UNTUK PENDINDING DIRI DARI JIN


ASSALAMULAIKUM ...
Alhamdulillah ... setelah sebulan setengah Vee tak dapat berbelog  akhirnya penantian berpenghujung gak . Rindu memang la sesangat , tapi apo nak buek kalau dah tak boleh nak Elak Elak ... eh dah macam saiful apek lak ... heheheeee
  So untuk pembukaan 2013 nih vee nak kongsi panduan mengelakkan gangguan jin atau sihir yang kita boleh buat sendiri . Macam pendinding lah . 

Semasa vee menghabiskan cuti hujung tahun di kampung , vee sempat gak menonton program tanyalah ustaz yang disiarkan pada 7.00 am dan juga 12.30 am . Pada ketika itu ustaz jemputan , Dr. Hassan Din Al - Hafiz menyampaikan ceramah bertajuk Qarin .
 
Dia mengajarkan surah - surah yang asas untuk kita amalkan sebagai pendiding diri . Bermula dengan 
 
 

Solatlah Walau Di Mana Pun Anda Berada..

Melaksanakan solat adalah perintah Allah. Maka wajib dikerjakan dengan sungguh-sungguh dalam keadaan apapun. Bahkan kalau Nabi dan para sahabat melaksanakan solat walau keadaan perang sekalipun. Ini adalah keadaan kecemasan di mana orang tetap solat. Indah sekali gan. Yuk kita semak sama sama.

Secara bahasa solat berasal dari bahasa Arab yang mempunyai makna, doa. Sedangkan, menurut istilah, solat bermakna siri kegiatan ibadah khusus atau tertentu yang bermula dengantakbiratul ihramdan diakhiri dengansalam. Dalam banyak hadis, Nabi Muhammad SAW telah memberikan amaran keras kepada orang yang suka meninggalkan solat, antaranya ia bersabda: Perjanjian yang memisahkan kita dengan mereka adalah solat. Barangsiapa yang meninggalkan solat, maka bererti dia telahkafir.

Nah! Untuk membangkitkan keperluan Iman kita, semak perjuangan saudara sesama muslim kita, yang hendak menegakkan solat.





Jumaat, 1 Februari 2013

Jalah Bawah Duta-Mahameru Ditutup Semalaman Isnin Ini

Jalan bawah Duta-Mahameru di depan bangunan Parlimen (menghala ke KL Sentral) akan ditutup semalaman selama tujuh jam dari 10 malam Isnin hingga 5 pagi hari berikutnya bagi memudahkan kerja melapis jalan di kawasan itu.

Kenyataan Mass Rapid Transit Corporation Sdn Bhd pada Jumaat menyebut penutupan jalan itu adalah bagi memberi laluan kepada projek pembinaan stesen bawah tanah Mass Rapid Transit (MRT).

"Pemandu dari Jalan Duta dinasihat menggunakan laluan alternatif ke KL Sentral dengan memandu ke arah Lebuhraya Mahameru (menghala ke PWTC) dan membuat pusingan di laluan atas Wisma Tani untuk kembali ke Lebuhraya Mahameru yang menghala ke KL Sentral," katanya.  
- BERNAMA

Isu Murtad Membimbangkan


ISU murtad kembali diberi perhatian oleh media massa sejak kebelakangan ini. Masalah murtad ini adalah polemik yang benar-benar berlaku di Malaysia. Ia bukanlah suatu rekaan pihak tertentu bagi meraih kepentingan tertentu.

Isu murtad ini sebenarnya adalah berangkai dengan beberapa isu lain seperti; penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan Islam bagi merujuk agama mereka, kristianisasi dan isu-isu lain.

Hal yang demikian ini dapat dilihat daripada permohonan menukar nama atas alasan telah keluar daripada Islam. Begitu juga tindakan seseorang memfailkan suatu permohonan, sama ada di mahkamah syariah ataupun mahkamah sivil untuk mendapatkan perisytiharan keluar daripada agama Islam.



Buih Beku Di Tasik Abraham

Tasik Abraham terletak di Utara Sungai Saskatchewan di barat alberta, Canada. Tasik dihasilkan pada tahun 1972, dengan pembinaan Empangan Bighorn, dan dinamakan sempena Silas Ibrahim, seorang penduduk Saskatchewan lembah Sungai pada abad kesembilan belas.

Terdapat satu fenomena yang yang berlaku pada tasik ini apabila muncul gelembung udara yang beku pada permukaan tasik ini, dan mereka memanggilnya gelembung ais atau buih beku. Tasik ini menjadi tumpuan kepada para juragambar untuk menangkap gambar yang menarik yang unik pada tasik ini.


Kenali Roket Besar di Dunia

Roket merupakan wahana luar angkasa, peluru kendali, atau kendaraan terbang yang mendapatkan dorongan melalui reaksi roket terhadap keluarnya secara cepat bahan fluida dari keluaran mesin roket. Roket ini juga berisi bahan bakar roket padat atau bahan bakar cair kimiawi yang saling bergabung untuk memberikan dorongan besar sehingga dapat melepaskan diri dari gravitasi bumi hampir 11km/sec.

Roket
 tidak hanya digunakan untuk tujuan militer tapi juga untuk ilmu pengetahuan, komunikasi dan bahkan digunakan bagi manusia untuk mendarat di Bulan. kemajuan teknologi di berbagai belahan dunia begitu juga bervariasi ukuran roket.

SATURN V
http://www.didunia.net/
Saturn V merupakan roket terbesar di dunia dan paling bertenaga yang pernah dibangun dalam sejarah umat manusia. Ini adalah roket yang memungkinkan bagi manusia untuk mendarat di Bulan. Saturn V tingginya hampir 363 kaki setinggi gedung 40 lantai
 
 
 

Cara Rusa Jantan Menanda Kawasan Untuk Mengawan

Richmond Park dari London menangkap gambar bagaimana rusa jantan bersaing antara satu sama lain untuk merebut kawasan apabila tibanya musim mengawan, bersama dengan rusa betina. Rusa jantan menggunakan tanduknya sebagai ketua kawasan dengan menyangkutkan daun-daun di atas tanduknya, sebagai menandakan kawasan terbut kepunyaan beliau. Jika rusa jantan lain melihat rusa tersebut sudahpun meletakkan dedaun tersebut di atas tanduknya, rusa lain tersebut akan meninggalkan tempat tersebut dan mencari tempat baru yang lain.


gambar selebihnya klik dibawah



Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...