Selasa, 19 Februari 2013

Cara Allah dan malaikat bersalawat ke atas Nabi...

Prof. Dato' Dr Haron Din, 18 Feb 2013
Setiap kali kita menunaikan solat Jumaat, kita akan sama-sama mendengar seruan bilal mengingatkan para makmum sebelum khatib berkhutbah dengan pelbagai ingatan. Antaranya yang kerap dituturkan ialah bacaan firman Allah Taala yang bermaksud: "Sesungguhnya Allah dan Malaikat-Nya bersalawat (memberi segala penghormatan dan kebaikan) kepada Nabi (Muhammad SAW); wahai orang-orang yang beriman bersalawatlah kamu kepadanya serta ucapkanlah salam sejahtera dengan penghormatan yang sepenuhnya." (Surah al-Ahzab : ayat 56) Ayat yang di atas adalah ayat al-Quran, ayat itulah kebanyakan bilal di masjid seluruh Malaysia membacakannya. Akan tetapi makna salawat yang sebenarnya dalam tersebut, berbeza anta satu dengan yang lainnya.

 
 
 

Gambar kanak-kanak Palestin dijadikan sasaran penembak tepat menimbulkan kemarahan. Sebarkan!!!

Mor Ostrovski, an Israeli soldier, posted this picture of a child in crosshairs of his rifle on his Instagram account. (Photo courtesy of electronicintifada.net)
Tebing Barat: Seorang tentera Israel telah membangkitkan kemarahan orang ramai apabila dia memuat naik gambar kepala seorang kanak-kanak Palestin yang dijadikan sasaran penembak tepat.

Mor Ostrovski seorang sniper israel memuat naik gambar di atas di instagram miliknya namun dia mengatakan gambar tersebut ditemui di internet. Dia kemudian menutup akaun miliknya setelah gambar tersebut mendapat kecaman sebagai tidak berperikemanusiaan

Baca selanjutnya SINI
ayangdisayngblogsport

Skuter Eletrik Yang Boleh Dilipat Menjadi Beg

Satu kumpulan non-profit, Arto telah mereka Moveo, sebuah skuter elektrik yang bukan sahaja kecil dan ringan, malahan ianya boleh dilipat seperti beg bagasi yang boleh ditarik menggunakan roda.

Skuter yang mempunyai berat kira-kira 24 kilogram ini mempunyai kelajuan 45 kilometer sejam dan kuasa bateri yang mampu bertahan sepanjang 35 kilometer perjalanan.



Skuter yang ditunjukkan di sini hanyalah prototaip namun Arto, syarikat yang bertanggungjawab mereka design skuter eletrik ini menyasarkan pengeluaran sebanyak 4,000 buah setiap tahun sebaik sahaja dana berjaya dikumpul. Harganya pula bermula dari 3,600 hingga 4,600 US Dollar.
 
 

Butang Baju Abang Mana... Pah?

Salam... 
"Butang baju abang mana...Pah?"  Pasti anda kenal sangat dengan dialog ni... Kalau anda lupa atau tidak tahu...Ianya adalah dialog P.Ramlee dalam filem Madu Tiga. Sebuah filem komedi yang tidak jemu di tonton berulang kali. Sekarang saya nak tunjukkan anda dimanakah butang-butang baju tu menghilang....
 
Butang terdapat dalam pelbagai bentuk, warna dan saiz mengikut kegunaan, kesesuaian dan hiasan pada pakaian. Oleh kerana kepelbagaian yang ada, ianya menjadi sesuatu yang menarik bagi orang seni dan kreatif untuk menggunakannya dalam hasil seni dan rekaan mereka.   
 
Nikmati hasil kreativiti menggunakan butang sebagai bahan dalam hasil seni dan rekaan mereka... 
 
 

Objek Harian Di Bawah Mikroskop Yang Sangat Pelik Dan Menyeramkan

#Serius memang sangat pelik dan seram bila dilihat-lihat balik.

Berus Maskara


 
 
 
 

Inilah Gambar Terbaik di Dunia Yang Memenangi World Press Photo 2013

Gambar oleh Paul Hansen yang memaparkan jenazah dua kanak-kanak Palestin yang dibawa untuk dikebumikan dalam satu serangan udara Israel memenangi anugerah World Press Photo 2013.

 


GAMBAR MAID LAMBUNG BAYI

 

Pembantu rumah warga Indonesia terbabit dalam kes melambung bayi di Kuantan, Pahang dihadapkan ke mahkmahah pagi tadi.

Dia didapati bersalah mengikut Akta Kanak Kanak 2001 dan Kanun Keseksaan dan dijatuhi hukuman penjara 15 tahun.

Maksudnya, dia tidak gila, waras sewaktu melakukan perbuatan kejam itu.
mazidulakmal.com

Saintis Dakwa Temui Serpihan Tahi Bintang

KOMBINASI gambar rakaman sebuah kamera video menunjukkan sebutir tahi bintang meluncur di langit Chelyabinsk, sekitar 1,500 kilometer ke timur Moscow, Rusia pada Jumaat lalu.

MOSCOW - Sepasukan saintis semalam mendakwa yang mereka telah menemui serpihan tahi bintang yang jatuh di Pergunungan Ural, Rusia selepas mencetuskan gelombang yang menyebabkan 1,200 orang cedera dan beribu-ribu buah rumah rosak.

Batu angkasa lepas gergasi itu meluncur di langit bandar Chelyabinsk, tengah Rusia pada Jumaat lalu dengan tenaga bersamaan 30 butir bom atom yang digugurkan ke bandar Hiroshima, Jepun pada Perang Dunia Kedua.

Kreativiti Dari Sebiji Tembikai


 Kreativiti Dari Sebiji Tembikai
Assalamualaikum, seperti mana kita tahu, mesti ramai di antara kita yang meminati tembikai yang selalu dijadikan pencuci mulut. Pernah korang terfikir untuk dijadikan tembikai sebagai salah satu hasil seni yang menarik. Mungkin segelintir ade melakukannya terutama sekali sewaktu Majlis Perkahwinan kan? Seni dan kreativiti boleh dihasilkan oleh sesiapa pun walaupun tiada bakat kerana bakat boleh diasah dengan baik melalui latihan. Kan, kan?


Makanan 'Panas' atau 'Sejuk'-dari Perspektif Sufi

Kita mungkin selalu dengar, orang-orang tua terutamanya, mengklasifikasikan makanan kepada makanan 'panas' dan 'sejuk'. Apakah yang dimaksudkan mereka?

 http://4.bp.blogspot.com/-nV3dXV42ud8/T4vQ1bFljLI/AAAAAAAAFrI/9SgenUHHcBE/s1600/IMG_0520.JPG
Syeikh Hakim Moinuddin Chishti dalam Kitab Perubatan Ilmu Kesufian (al-Tibb al-Rauhi as-Sufi) memberikan huraian yang agak panjang lebar dalam hal ni.


1O SOFTWARE YANG SELALU DIGUNAKAN OLEH HECKER...

 Kat sini aku nak share 10 software yang selalu hacker guna untuk hack/godam website atau apa2 di alam maya nie.
 
 

Alkisah Seorang Pakar Mengumpat

Shaharul seorang yang suka berkata-kata mengenai orang lain, di belakang orang itu. Perkara yang ditumpukannya selalunya negatif.

Satu hari, beliau bertemu dengan Ustaz Kassim di sebuah warong. Sebaik sahaja duduk, Shaharul mula berkata-kata mengenai jirannya, bosnya, isterinya dan juga sahabat-sahabatnya. Ketika merungut dan bercakap buruk mengenai bosnya, Shaharul akan mempamirkan sikap geramnya. Semakin dicerita bagaimana bosnya tidak adil, semakin jelas kegeraman pada nada Shaharul.

Ustaz Kassim yang memerhatikan gelagat Shaharul bertanya: “Apakah anta berasa gembira bila berkata buruk mengenai bos anta?” tanya Ustaz Kassim.


Kisah Paderi Dan Pengembala Kambing


kisah+paderi+dan+pengembala+kambing+(1) Kisah Paderi Dan Pengembala Kambing
Kejadian berlaku di sebuah negara yang tidak dapat dipastikan namanya. Masyarakat dalam negara itu hidup dalam keadaan yang aman dan damai. Rata-rata penduduknya adalah yang menganut agama Islam. Suatu hari datang seorang cendekiawan kristian, yang ingin menguji keagungan dan kebenaran Tuhan yang disembah. Cendekiawan itu berjumpa dengan raja negara tersebut dan meminta kebenaran untuk berdebat dengan penduduk-penduduk di negara itu.


Cara Fatimah Az-Zahra Memohon Maaf Kepada Suaminya

Ketaatan Fatimah Az Zahra kepada suaminya Sayyidina Ali menyebabkan Allah SWT mengangkat darajatnya. Fatimah Az Zahra tidak pernah mengeluh dengan kekurangan dan kemiskinan keluarga mereka. Tidak juga dia meminta-minta hingga menyusah-nyusahkan suaminya.

Meski begitu, kemiskinan tidak menghalangi Fatimah Az Zahra untuk selalu bersedekah. Dia tidak sanggup untuk kenyang sendiri apabila ada orang lain yang kelaparan. Dia tidak rela hidup senang dikala orang lain menderita. Bahkan dia tidak pernah membiarkan pengemis melangkah dari pintu rumahnya tanpa memberikan sesuatu meskipun dirinya sendiri sering kelaparan.
 
 

Isnin, 18 Februari 2013

KANAK-KANAK YANG MEMPUNYAI 34 JARI...

Kanak-kanak yang di lahirkan dengan 34 jari kaki dan tangan, Dan di sebabkan keistimewaan yang di miliki oleh kanak-kanak ini jugalah dia di anugerahkan oleh Guinness book of Records sebagai  manusia  yang mempunyai jari paling banyak di dunia...

Festival Lemon Di Menton, Perancis

Dengan tema “Around the World in 80 Days“, bandar Menton dihiasi dengan 145 tan buah lemon dan oren. Lebih 300 orang profesional telah terlibat untuk mencipta hiasan seperti bangunan Big Ben, dinasour, keretapi dan macam-macam lagi.
menton lemon festival
Ternyata kreativiti tiada had limitasi. Memang hebat sungguh mereka ini. Mungkin satu hari nanti kita boleh buat festival durian pulak di Malaysia. Buat bangunan KLCC daripada durian. Pasti menarik!!!


Creative Fruits

Creative Fruits - Amazing Photos... 
 
 

Gambar Ombak yang Cantik Sangat Menakjubkan

ka sebelum ini kita dah lihat gambar kilat yang sangat menakjubkan, kali ini kita cuci mata dengan melihat gambar ombak yang sangat cantik dan menakjubkan. Gambar ini semua diambil oleh seorang photographer yang berbakat tinggi Clark Little.

image001 Gambar Ombak yang Cantik Sangat Menakjubkan
Sun ... glints off wave 


Kamar Unik Milik Para Selebiti di Dunia

Mari kita intip kamar tidur para selebritis papan atas. Seperti apa ruangan paling pribadi mereka? Ada Mariah Carey yang memilih tema glamour.

Cher ala putri raja. Gerard Butler yang ternyata romantis. Juga kamar sederhana John Mayer. Siapa lagi?

Mariah Carey

http://www.didunia.net/
Gaya glamour dipilih sang diva, Mariah Carey, untuk kamar tidur apartemennya di Tribeca. Furniture mewah, kain sutra, dan lampu kristal menemani waktu istirahat Mariah. Puluhan foto, pajangan bernuansa gold dan bunga segar menambah kemewahan kamar tidurnya.
 
 

Bagaimana Beg Tangan Daripada Kulit Ular Dihasilkan

Beg tangan memang merupakan aksesori kegemaran para wanita sekalian. Pelbagai rekaan beg tangan yang unik dan menarik ada di pasaran masa kini dengan pelbagai material yang digunakan. Post kali ini kami nak kongsikan kepada anda bagaimana beg tangan dihasilkan di sebuah rumah penyembelihan ular di Indonesia.
1 beg tangan ular Bagaimana Beg Tangan Daripada Kulit Ular Dihasilkan
Ini ular


Anda Percaya Atau Tidak..Baca Dulu

                                 

1. Jika anda makan SATAY, jangan pula lupa timunnya, sebabnya memakan satay bersama karbon yang terhasil selepas pembakaran akan mendatangkan kesan karsinogen! Apa bendanya karsinogen tu? (Ianya ialah suatu keadaan yang menyebabkan barah). Timun pula adalah anti-karsinogen.

2. Jangan makan UDANG selepas mengambil PIL VITAMIN C ! Yang mana anda akan mati keracunan Arsenik dalam beberapa jam sahaja.
 
 

Tempat parkir paling bahaya di dunia


Freyr bersama rakannya mengambil masa tiga jam untuk sampai ke kawasan glasier berbahaya ini. - MailOnline
 
REYKJAVIK - Sekumpulan pemuda di Iceland sanggup mengambil risiko untuk menyaksikan sendiri panorama berhampiran gunung berapi Eyjafjallajokull yang pernah meletus dengan kuat hingga menjejaskan kawasan Eropah pada tahun 2010.
 
 

Bahaya Gula Dan Karbohidrat Berlebihan Dalam Darah



Karbohidrat adalah nutrisi penting bagi manusia untuk terus hiup kerana ia adalah sumber utama tenaga. Jadi, tidak hairanlah mengapa orang Asia termasuk rakyat Malaysia mengambil makanan yang kaya karbohidrat terutamanya beras dan mi sebagai makanan ruji.

Pyramid makanan Malaysia turut menekankan kepentingan pengambilan karbohidrat, dengan menyarankan pengambilan karbohidrat 4 sehingga 8 hidangan setiap hari ( contoh satu hidangan ialah satu senduk nasi atau mi). Ini merangkumi sebahagian besar pengambilan nutrisi seharian. Walau bagaimanapun, cadangan ini hanya mementingkan kuantiti tidak termasuk kualiti karbohidrat. Jadi, apakah kualiti karbohidrat yang anda ambil?
 
 

FAKTA KELAHIRAN KEMBAR YANG PERLU ANDA TAHU

KELAHIRAN KEMBAR

Melahirkan kembar memang menjadi idaman setiap pasangan, lebih lebih lagi apabila melihat pasangan lain yang mempunyai anak kembar yang cukup comel, timbul keinginan dan iri yang kuat untuk sama menikmatinya tapi tahukah anda memiliki anak kembar tidak semudah yang disangka dan meletakkan kandungan anda sebagai kehamilan berisiko.


Keindahan Iran Yang Tersembunyi

Keindahan dunia islam yang memang tak akan didedahkan oleh mana-mana media. Termasuklah media dari negara islam sendiri. Jika ada peluang melihat gambar-gambar begini, kongsikanlah bersama-sama pembaca yang lain. Di bawah ini adalah gambar-gambar menarik dari negara Iran
Sumber : malaysiasensasi.net
 
 
 

Kisah Benar - Asal-usul Wujudnya Api Di Bumi


Kisah Benar - Asal-usul Wujudnya Api Di Bumi

Diriwayatkan bahawa Rasululallah SAW pernah menceritakan betapa asalnya kejadian api di dunia ini. Setelah nabi Adam ASdihantar ke dunia kerana kesalahannya memakan buah larangan maka Allah SWT telah memerintahkan malaikat Jibril AS supaya mengambil api dari neraka untuk dihantar ke dunia untuk kegunaan Nabi Adam AS. Maka Jibril AS pun diperintahkan utk meminta api tersebut daripada malaikat penjaga api neraka iaitu Zabaniah.


10 Cara Mudah Untuk Menikmati Hidup - 'How to Enjoy Life'

 
Ramai orang yang hidup tetapi tidak menikmatinya kerana gagal menyedari nikmat dan rezeki kehidupan. Syukur ialah permulaan kepada sebuah kebahagiaan. Berikut ialah 10 cara mudah untuk menikmati hidup :

1. Bangun pagi dengan rasa syukur kepada Allah kerana masih berpeluang hidup.

2. Menghargai nikmat air ketika mandi (Fakta : 780 juta manusia di dunia ini tidak dapat menikmati kemudahan air bersih dan 660 juta tidak dapat mandi setiap hari - Sumber UNICEF)

Majlis Pernikahan Farah Asyikin & Zahier Stanley

Rupanya berita mengenai pernikahan Farah dengan jejaka dari Cape Town, Afrika Selatan tempohari kurang tepat. Yang sebenarnya Farah Asyikin & Zahier Stanley bernikah pada hari ini iaitu hari Sabtu, 16 Februari 2013.


Ahad, 17 Februari 2013

Maksud 'Akum'


Janganlah kita menggantikan perkataan"Assalamualaikum" dengan "A'kum" dalamsms atau apa sekalipun melalui tulisan.Jika perkataan Assalamualaikum itupanjang, maka hendaklah kita gantidengan perkataan "Salam" iaitu samamakna dengan Assalamualaikum. Sesama lahkita memberitahu member-member yang
selalu sangat guna shortform A'kum dalamsms ataupun email.
 
 

10 Pokok Tercantik dan Terindah Di Dunia

Di sini dipaparkan 10 jenis pokok tercantik dan terindah di dunia. Cekdemout!

10. Sequoia Gigantea


 
 
 

Sejarah : Ibnu Al-Haitam, Pencipta Kamera Pertama Di Dunia

Akhbar terkemuka di UK, The Independent pada edisi 11 Mac 2006 pernah menyiarkan sebuah artikel yang sangat menarik bertajuk ”Bagaimana para perekacipta Muslim mengubah dunia.” Akhbar tersebut menyenaraikan sekitar 20 penemuan penting yang mampu mengubah peradaban umat manusia, salah satunya adalah penciptaan kamera obscura.

Kamera merupakan salah satu penemuan penting yang dicapai umat manusia.Melalui bidikan kamera, manusia dapat merakam dan mengabadikan pelbagai bentuk gambar mulai dari sel manusia hingga galaksi di luar angkasa. Teknologi pembuatan kamera, kini dikuasai peradaban Barat serta Jepun. Sehingga, ramai antara kita meyakini kamera berasal dari peradaban Barat.


Keajaiban Matematik

 
 
 

Landasan Terbang diatas Lebuhraya

Leipzig/Halle Airport yang terletak di bandar Schkeuditz, Jerman merupakan lapangan terbang kedua terbesar dinegara ini. Disebabkan kekurangan ruang, pembinaan landasan penerbangan terpaksa merentasi lebuhraya.
 
 
 
 

Imej Asteroid Gergasi Disiarkan NASA

LAKARAN artis menunjukkan asteroid (kanan) itu mendekati bumi.

BOSTON - Imej sebuah asteroid gergasi yang mempunyai saiz separuh padang bola sepak disiarkan Pentadbiran Aeronautik dan Angkasa Lepas Kebangsaan ketika ia menghampiri bumi kelmarin.

Asteroid 2012 DA14 yang dikesan pada tahun lalu itu berada pada kedudukan 27,700 kilometer dari bumi pada pukul 2.25 petang pada waktu pantai timur Amerika Syarikat.

Ia dirakamkan menerusi satelik robotik di Balai Cerap Pierre Auger di wilayah Mendoza, Argentina.
Asteroid tersebut yang seberat 7,000 tan melintasi bumi pada kelajuan 13 kilometer sesaat beberapa jam selepas sebutir tahi bintang jatuh di wilayah Chelyabinsk, Rusia. - Agensi/KOSMO

Resepi - Chicken Chop Home Made

aku bagi resepi simple chicken chop yang penah aku buat. ada 2 resepi. so pilih laa ya yg mana berkenan.
 
 
 

KETAHUI PEDANG PALING TAJAM DALAM DUNIA


Pedang yang diakui paling tajam di dunia oleh pakar pembuatan pedang barat. Ketajamannya mampu menembus baju besi crusader, memotong dua pedang lawan, membelah perisai dan batu tanpa mengalami kerosakan pada matanya.

Kehebatan pedang buatan Damsyik dan terkenal dengan panggilan Pedang Persia ini  telah mengatasi kehebatan pedang Katana dari Jepun dan pedang Excalibur milik Raja Arthur.
 
 

Cerpen: Hati itu!

Add caption
Insyirah mengintai ke luar jendela yang dibuka sedikit untuk melihat mentari tengahari. Menyaksikan padang universitinya yang dibasahi hujan yang turun sejak subuh tadi. Sudah tiga hari hujan turun tiada hentinya. Keadaan ini biasa berlaku di negeri-negeri di pantai timur.
Hujung tahun bermakna mulanya musim tengkujuh. Tidak pernah terdetik di fikirannya akan tercampak ke negeri Terengganu ini. Masakan tidak, dari kecil hingga  kini, tak pernah dia berenggang dengan keluarganya sejauh ini.
 
 

Misteri Kejadian Meteor Di Russia Sudah Diramal Dalam Al- Quran

Sebuah entri yang bertajuk "Amaran 2012 dalam Ar-Rahman" dengan tarikh entri pada 4 Julai 2011. Entri lama yang dah hampir berusia 2 tahun.

Dalam entri tersebut, penulis memberikan teori 2012 dengan membuat rujukan pada Surah Ar Rahman dengan menggunakan kaedah Nombor Perdana. Kajian kod tersebut telah dilakukan oleh seorang pakar komputer bernama Ali Adam.

Dalam pos tersebut juga mengandungi kaedah pengiraan kod nombor perdana yang ditunjukkan secara teliti sehingga merujuk kepada sesuatu perkara.

Paling menarik perhatian saya adalah, turut DIRAMALKAN bahawa akan berlaku HUJAN METEOR pada Tahun Hijrah 1433 (2012 Tahun Masihi).



Lelaki dan Wanita Terindah ...

Assalamualaikum...saya nak kongsi sesuatu yang menarik untuk dibaca.SELAMAT MEMBACA

 


Leka Keseronokan Dunia Punca Manusia Lalai Mengingati Mati

INILAH saat dinanti-nantikan setiap manusia, tidak kira agama apa yang dianuti, pastinya mati akan datang menjemput kita. Sebagai seorang Islam yang berpegang kepada al-Quran dan hadis, kita mempercayai kehidupan, kematian dan kehidupan selepas mati wajib dilalui semua manusia.
 
Bagaimana sihat seseorang, kuasa dan kekayaan, manusia pasti mati dan meninggalkan dunia fana ini. Malah, nabi dan rasul iaitu manusia yang paling dekat dengan tuhan, bahkan yang menjadi kekasih Allah pun tidak dapat lari daripada kematian, menghadapi alam barzakh dan hari penghakiman di padang Mahsyar.
 
 

Sabtu, 16 Februari 2013

Kisah Suami Isteri Yang Baru Berkahwin

 

Assalamualaikum...saya ada sesuatu yang menarik untuk dibaca dan pasti semua para pembaca wanita akan tersenyum apabila membacanya sebab sweet sangat si suami berkata sebegitu kepada si isteri..tidak terkecuali saya juga..hehehehe.. SELAMAT MEMBACA.


AL-FATIHAH!! Seniman Tersohor Kuswadanita Meninggal Dunia

 Pelakon veteran Kuswadinata, 74, meninggal dunia di Hospital Ampang di sini akibat menghidap penyakit pendarahan usus kecil dan kanser kelenjar sejak beberapa tahun lalu.

Allahyarham meninggal kira-kira pukul 5.07 petang tadi dan akan dibawa ke rumahnya di Taman Rasmi Jaya, Ampang, Selangor.  


Perempuan Vs Muslimah

>Perempuan<

Apabila teruna memerhatikannya.. Perempuan membalas dengan renungan mata..

Apapila teruna mendekati selangkah.. Perempuan hias berpuluh langkah tak hirau salah..

Apabila teruna memujuk rayu.. Perempuan lemah terkulai layu..

Apabila teruna memberi harapan.. Perempuan hanyut dalam angan langsung rebah di pangkuan..
 
 

Bagaimana Mengurangkan Risiko Menghidapi Kencing Manis


risiko kencing manis
Disebabkan penyakit Diabetes ini semakin banyak ditanggung oleh rakyat malaysia, maka dengan murah hati saya ingin berkongsi tips cara untuk mengurangkan risiko menghidap panyakit ini..Cewahh. Kini ramai orang menanggung penyakit Diabetes atau lebih dikenali sebagai (kencing manis).

Bagaimana penyakit ini terhasil?
 
Ianya disebabkan gangguan dalam Hormon Insulin, Hormon inilah yang mengawal metabolisme glukosa dalam darah. Apabila kurangnya Hormon Insulin ini maka sukar untuk badan mengeluarkan kandungan gula yang tinggi dalam darah dikenali sebagai "hiperglisemia".



Apa Yang Perlu Dilakukan Jika Ingin Kentut Dalam Kapal Terbang?

Selama ini, kentut adalah perbuatan yang dicegah setengah mati oleh penumpang pesawat, mungkin termasuk Anda. Memang memalukan, tapi kajian menunjukan penumpang lebih baik tidak menahan kentut dalam pesawat.

Lima ilmuan gastroenterologist dari Denmark dan United Kingdom merilis hasil kajian soal kentut dalam pesawat. Profesor Jacob Rosenberg, ketua penyelidik, terilham untuk melakukan kajian ini setelah melalui penerbangan dari Copenhagen ke Tokyo.

Menurut mereka, kentut boleh terjadi 10 kali sehari. Namun penumpang pesawat boleh kentut lebih banyak dalam pesawat kerana perubahan gas di dalam perut yang dipengaruhi perubahan tekanan kabin pesawat.

BARANG BUANGAN DIJADIKAN BARANGAN KREATIF

Produk yang kreatif juga adalah hasil daripada idea yang kreatif, dalam entry kali ini memaparkan produk-produk yang dihasilkan daripada barangan terpakai, dan juga barangan yang mudah diperolehi diubah menjadi satu produk yang begitu berguna kepada seharian dan juga sebagai hiasan. Amat kreatif sakli ciptaan mereka jom kita tengok.

1. Pop Tabs Bag

 
 
 

Cacing Paling Besar


Benda ini biasanya ditemui di negara Australia dan Ecuador. Ia adalah seekor cacing paling besar dan panjang cacing ini 3 meter. Cacing ini dikenail sebagai Giant Guppsland, binatang ini dijumpai oleh seorang petani Australia, atas permintaan, petani ini menunjukkan cacing yang paling besar dia jumpa. Pelik cacing ini mengeluarkan bunyi bising semasa berada di atas tanah.
 
 

Seorang angkasawan Apollo Meninggalkan Gambar Keluarganya Di Bulan 40 Tahun Lalu

Angkasawan AS Charles Duke meninggalkan gambar keluarganya di bulan ketika menjalankan misi pada April 1972 dengan  Apollo 16
Angkasawan Charles Duke yang terbang ke bulan dengan Apollo 16 tidak hanya meninggalkan jejak kaki, tetapi dia juga meninggalkan gambar keluarganya.

Pada 23 April 1972, Charles Duke dan John Young dihantar ke bulan untuk menyelidik Dataran Tinggi Descartes menggunakan kenderaan khusus atau lunar moving vehicle.

Sebelum memasang panel suria, Charles yang bertugas mengemudikan kenderaan bulan meninggalkan sekeping foto dirinya, isteri, dan kedua anaknya, Thomas dan Charles. Dalam gambar itu mereka berempat duduk di sebuah bangku. Adapun gambar itu masih berada di bulan hingga saat ini.
 
 

6 Manfaat Jagung Untuk Kesehatan

Jagung juga kaya akan khasiat.


Berikut manfaat jagung buat kesehatan:

1. Merawat kulit

Jagung kaya akan antioksidan, yang membantu dalam menjaga kulit agar awet muda. Selain dikonsumsi sebagai makanan, dapat juga digunakan minyaknya yang merupakan sumber yang kaya asam linoleat. Tepung jagung juga berguna untuk meredakan iritasi pada kulit.


9 Makanan Elak Sembelit


Pernah mengalami masalah sembelit? Sembelit ialah pergerakan usus yang tidak kerap atau yang tidak selesa. Pergerakan usus mungkin kecil, keras atau kering. Individu yang mengalami sembelit akan menghadapi kesukaran untuk membuang air besar. Masalah ini timbul berpunca daripada pelbagai faktor. Antaranya, makanan yang dimakan tidak di hadam dengan baik, kurang makan buah, sayur dan kurang minum air.

Sekiranya masalah ini dibiarkan, kesan yang lebih buruk mungkin akan dihadapi oleh individu tersebut seperti buang air berdarah atau lebih sinonim dipanggil buasir. Berikut disenaraikan 9 jenis makanan yang boleh atasi masalah ini.


Kedashyatan Perang Vietnam(1955-1975)

Perang Vietnam atau juga dikenali Konflik IndoChina dipercayai berlangsung pada 1955 dan tamat secara rasmi 19 tahun kemudian iaitu pada 1975 apabila tentera Vietnam Selatan dan Amerika Syarikat menyerah kalah.

Perang Vietnam secara zahirnya adalah peperangan Amerika Syarikat atau blok barat menentang idealogi Komunis yang semakin menapak kukuh di IndoChina. Ini bermakna Amerika Syarikat bertempur di Vietnam untuk memerangi angkatan bersenjata Vietnam yang didokong kuat oleh Komunis Soviet dan Komunis China.

Dianggarkan secara rasminya, konflik terbesar di Asia Tenggara ini memakan korban hampir 4 juta rakyat Vietnam, 2 juta rakyat Loas dan Kemboja dan 58,000 tentera Amerika Syarikat.


Cara Muhammad Ali Menasihati Anak-anak Perempuannya Agar Berhijab


Satu insiden yang berlaku apabila anak perempuan Muhammad Ali tiba di rumahnya memakai pakaian yang agak mendedahkan.

Berikut adalah cerita seperti yang diberitahu oleh salah seorang daripada anak-anak perempuannya:

Apabila kita tiba dirumah, seorang pemandu diiringi adik perempuan saya, Laila, dan saya sehingga ke dalam rumah. 



Kisah Islamnya Ilmuan Kafir Setelah Mengetahui Bakteria Dalam Air Liur Anjing

Seorang ilmuan besar yang mendalami bidang bakteria berkunjung ke Mesir untuk mensekolahkan anaknya dan dia sendiri memperolehi pekerjaan dalam bidangnya tersebut. Pada suatu hari dia membaca buku hadith yang berkaitan dengan masalah kesihatan. Tiba-tiba dia tidak percaya ketika membaca hadis Nabi saw,

Jika seekor anjing menjilat perkakas rumah salah seorang di antara kamu, maka cucilah alat (tempat) itu tujuh kali, satu kali di antara yang tujuh itu dicampur dengan tanah ..


Kisah Gadis Pinanganku


Dari Diari Seorang Mujahid

Kisah Gadis Pinanganku

Aku : Assalammualaikum pakcik. Saya berhasrat untuk meminang anak perempuan pakcik.

Pak Cik: Waalaikummussalam. Kalau begitu, pakcik perlu bertanyakan pada tuan punya badan dulu.

Pak Cik: Ada seorang pemuda yang bagi ayahmu ini layak untuk dijadikan seorang suami. Perwatakannya baik, agamanya terjaga, akhlaknya bagus dan dia sangat disenangi.
 
 

5 Cara untuk Bersedekah!

so what do u think!
 http://ms-energy.blogspot.com

Jumaat, 15 Februari 2013

Hujan Meteor melanda Rusia

Hujan Meteor melanda Rusia. Suasana cemas dihujani meteor yang merupakan batuan dari langit menggemparkan masyarakat dunia. Pagi Jumaat 15 February 2013 waktu setempat, beberapa gambar dan rakaman video Hujan Meteor di Rusia masih sempat dirakam, walaupun keadaan ketika itu sangat bahaya dan mencemaskan. Berikut ialah Video Hujan Meteor di Rusia

Kaki terbakar di Mekah

RAMAI daripada kita pastinya menanam keinginan untuk menjejakkan kaki ke Tanah Suci Mekah dan Madinah, waima ada sekelumit ketakutan di dalam diri kiranya kehadiran sebagai tetamu Allah itu diuji dengan pelbagai ujian dan kifarah.

Namun bagi ahli perniagaan, Tuah Borhan, 42, ibadah umrah yang dikerjakan kali kedua serta haji itu perlu dikongsi dengan khalayak umum. Bukan bermaksud untuk membuka aib diri, namun kisah yang ringkas ini akui Tuah telah meninggalkan makna yang besar dalam kehidupannya. Lebih-lebih lagi dalam soal menjaga hubungan antara anak dengan kedua-dua ibu bapa yang semakin sudah terhakis masa kini. 

"Selagi tidak berlaku ke atas diri atau tidak kena batang hidung sendiri, kadang-kadang kita tidak percaya, walaupun ada ditegaskan di dalam al-Quran iaitu yang bermaksud: ...maka sekali-kali janganlah kami mengatakan kepada kedua-duanya perkataan "ah"...," katanya memulakan bicara malam itu di rumahnya, baru-baru ini.


Nokia lancar Asha 310

pix_gal0
Helsinki: Pengeluar telefon mudah alih, Nokia meluaskan produk telefon pintar murahnya semalam, dengan melancarkan model Asha 310.

Telefon pintar yang dilengkapi SIM berkembar dan akses wi-fi itu disasar dapat meningkatkan penguasaan dalam pasaran sedang membangun.
Nokia kehilangan penguasaan pasarannya kepada Samsung dan Apple bagi pasaran telefon pintar di samping berdepan masalah dalam pasaran murah berikutan meningkatnya persaingan daripada pengeluar China. 


Kalau Semua Orang Jadi Kaya

Pernah atau tidak anda terfikir kalau semua orang di dalam dunia ini kaya-raya belaka, apa yang akan terjadi agaknya? Makin aman dunia ke? Ataupun makin huru-hara ke? Kalau semua orang jadi kaya, apa yang jadi agaknya? Kaya pula hendak jadi apa? Mari kita baca di bawah ini jikalau semua orang hendak jadi kaya-raya...


Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...