Sabtu, 2 Mac 2013

Gambar-Gambar Cantik Hitam Dan Putih Dengan Sisipan Warna

Akak suuja tengok gambar-gambar....cantik




10 Kisah Kapal-Kapal Hantu Dan Misteri Di Dunia

Mengenai cerita-cerita seram di laut boleh dikatakan kebiasaan bagi nelayan-nelayan dan sesiapa yg biasa belayar di tengah lautan terutama pada waktu tengah malam. Bercerita mengenai kisah misteri ini, kawan saya yg bekerja di sebuah pelantar minyak di negara kita pernah alami diganggu hantu laut seperti muncul sebuah kapal besar berwarna hitam pekat dan adakala bunyi suara perempuan bernyanyi di tengah-tengah laut pada malam hari.

Memang dikatakan laut adalah tempat pengkalan segala jin dan iblis yg terbukti di terangkan di dlm hadis dari HR Muslim.

Berikut adalah 10 kisah misteri dan kapal-kapal berhantu yg terkenal di dunia.
 
 

Kolam Semulajadi


Texas-Bayangkanlah sebuah kolam dengan air hijau jernih. Batu yang besar membentuk bumbung di atas sebuah kolam. Sebuah air terjun meluncur dari atas . Ini lah dia sebuah kolam yang diberi nama Hamilton Pool di Texas, AS, sebuah kolam renang ciptaan Tuhan.
Kolam semula jadi ini ditemui buat pertama kali pada tahun 1800-an. Dahulunya, kawasan ini dimiliki oleh keluarga petani. Namun kerana mereka menyedari akan potensi alam yang ada di sana, maka kawasan ini akhirnya dibuka untuk umum.
 

Tempat Yang Bahaya Untuk Menyimpan Telefon Bimbit

Sebaiknya juga anda mengetahui di manakah tempat yang tidak sesuai diletakan telefon bimbit anda. Di bawah ini disenaraikan beberapa tempat yang kurang sesuai jika anda ingin menyimpan telefon bimbit anda.


Jangan Simpan Dalam Poket Seluar. Sebagai pengguna telefon bimbit lelaki biasanya kita selalu menyimpan telefon bimbit di dalam poket seluar namun kajian mengatakan elektrostatik & elektromagnetik yang dihasilkan telefon bimbit boleh membuat lelaki menjadi mandul, dan mengundang tindak balas yang tidak baik pada anda. Selain itu jika kita jika kita lupa meletakkan telefon bimbit di dalam seluar silap-silap telefon bimbit tersebut boleh juga termasukan ke dalam mesin cuci pakaian.


Inilah Gelongsor Air Paling Hebat Di Dunia

Bagi sesiapa yang menyukai aktiviti di taman tema air, di sini ada beberapa tempat di dunia yang mempunyai gelongsor air yang paling hebat di dunia. Inilah antara taman tema gelongsor air paling menarik di dunia

The Leap of Faith Waterslide



Ia merupakan gelongsor paling hebat. Gelongsor ini terletak di Aquaventure Water Park, Atlantis The Palm yang berada di Dubai. Gelongsor yang paling curam ini dimiliki shark lagoon di akhir tunnel transparannya. Selain itu, kawasan Aquaventure berkeluasan sekitar 17 hektar dari Atlantis The Palm dan terdapat pantai yang indah seluas 700 meter.



Gambar-Gambar Cantik Yang Buat Anda Bersyukur


Indahnya ciptaan tuhan yang kita nikmati di dunia.Tak dapat kita bayangkan keindahan yang lebih nikmat di alam syurga nanti.Semoga kita termasuk dalam golongan bersyukur selepas melihat gambar-gambar dibawah..


Berita gembira kakitangan awam akan diumum 11 Mac?

SANDAKAN - Kertas kajian mengenai perubahan gaji penjawat awam yang sudah mencapai tangga gaji maksimum telah dikemukakan kepada kerajaan untuk pertimbangan Jawatankuasa Kabinet Gaji, kata Ketua Setiausaha Negara, Datuk Seri Dr Ali Hamsa.

Beliau berkata kajian itu dilakukan oleh pihaknya bersama Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) berikutan perkara itu merupakan antara masalah yang dihadapi dalam perkhidmatan awam di negara ini.

Katanya, penilaian telah dibuat terhadap kalangan penjawat awam yang sudah mencapai had atau tangga gaji maksimum dengan kebanyakan mereka ini mempunyai skor 80 hingga 85 ke atas dalam Laporan Penilaian Prestasi Tahunan.
 
 

TERKINI - Gambar Ketibaan Jenazah anggota Komando Polis VAT 69 Terkorban (8 GAMBAR)

Jenazah dua anggota komando polis VAT 69 yang terkorban semalam dalam insiden tembakan membabitkan kumpulan penceroboh bersenjata dari Selatan Filipina di Kampung Tanduo selamat sampai ke ibu negara hari ini.


Keranda yang ditutup dengan bendera Malaysia telah diturunkan daripada "aircraft'.
 
 

Jenazah Dua Komando Selamat Tiba Di Subang

Penerbangan yang membawa jenazah anggota polis komando Inspektor Zulkifli Mamat, 29, dan Koperal Sabaruddin Daud, 46 yang terkorban dalam insiden tembakan dengan kumpulan bersenjata Sulu di Kampung Tanduo, Lahad Datu, Sabah pada Jumaat selamat tiba di Pangkalan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Subang di sini kira-kira pukul 12.30 tengah hari, Sabtu

Jenazah anggota polis komando Inspektor Zulkifli Mamat, 29, dan Koperal Sabaruddin Daud, 46, tiba di Pangkalan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Subang di sini pada pukul 12.30 tengah hari, Sabtu. 

Jenazah kedua-dua Allahyarham diberi penghormatan terakhir semasa ketibaan.

Suasana pilu menyelubungi pangkalan TUDM dengan kehadiran ahli keluarga Allahyarham Zulkifli dan Sabaruddin.


Koleksi Pantun Lawak

 Koleksi Pantun Lawak –

Pantun Lawak 1
 
Air pasang dalam surut pukul lima
Nyonya bangun pagi siram pokok bunga
Haloo nyonya, mau tanya sikit
Siram pokok bunga aje, tak jual sayur ka?



5 Ibu Haiwan yang Kejam – Dengan Info Kekejaman



 
 
1) Helang - kebiasaan nya ibu helang akan membiarkan anak2 nya bermain bersama dan kalau ada anak yang mati ibu helang tetap membiarkan nya.bagi helang anak2 yang kuat saja yang boleh bertahan untuk hidup.ini disebabkan juga oleh jumlah makanan mereka yang terhad.


Permulaan Islam ke Eropah

Benua Afrika, terutama Afrika utara merupakan daerah yang penting dalam kaitannya dengan Andalusia dan juga penyebaran Islam di Eropah. Ia merupakan pintu gerbang utama masuknya Islam ke wilayah yang selama berabad-abad lamanya di bawah kekuasaan Kristian dan menjadi benteng pertahanan Islam untuk ke wilayah Eropah.

Sebelum kedatangan Islam ke Andalusia dikatakan telah berlakunya pergaduhan di antara witiza, raja Visigoth dan Roderick. Roderick adalah seorang raja yang tamak dan sukakan hiburan. Pada suatu ketika pergaduhan pernah berlaku diantara Roderic dan Julian. Ini kerana Roderic telah mencabul anak Gabenor Ceuta iaitu Florinda. Ternyata kerajaan Andalusia sebelum kedatangan Islam telah pun porak-peranda. Kekejaman dan kezaliman yang dilakukan oleh pembesar-pembesar Andalus amat tidak digemari rakyat-rakyat mereka.
 
 

Untungnya Wanita | Janji Allah Syahid Untknya

Jadi hari ini hari ini lebih baik dari semalam. Seandainya semakin baik, maka tahniah untuk diri sendiri kerana kita memang tergolong dalam golongan yang cemerlang dan beruntung.

Seandainya ia sebaliknya, jangan bersedih! Maka cubalah sedaya-upaya untuk memperbaikinya bermula pada saat ini dan seterusnya kerana kita semua umat islam yang meredhai ketentuanNya. Apa jua yang berlaku dalam diri kita ada hikmah tertentu dariNya.



Kisah RM0.50 yang menyentuh hati

Kringggg.. 

Terima kasih cikgu, semua pelajar beredar ke kantin. Tapi seorang pelajar ni tak keluar untuk rehat.
 
Awak tak rehat ke Alif? Ujar saya kepada pelajar ni. Tak cikgu. Jawab Alif ringkas.

Kenapa Alif tak rehat? Jawab alif "Mak saya beri 50 sen sehari cikgu. Kat kantin 50 sen ni dapat beli nugget je sekeping. Malu la cikgu beratur panjang2 dapat beli nugget je. Jadi saya kumpul duit hari ini untuk makan hari esok. Jadi saya dapat la makan nugget 50 sen dan air sirap 50 sen. Saya kat kantin hari Selasa dan Khamis je cikgu " Alif tertunduk malu
 
 

Harus Baca !!!! Kenangan Seorang Syahid Kerana Mempertahankan Negara

AL FATIHAH: Insp Zulkifli bin Mamat (29) dan Koperal Sabaruddin bin Daud (47) dari Unit 69 Komando PDRM meninggal dunia selepas terkena serangan mortar di Kampung Tanduo, yang menjadi kubu kumpulan penceroboh bersenjata dari selatan Filipina, di sini, hari ini. Mereka terkena serangan itu ketika sedang berkawal di satu daripada pos di sekitar Kampung Tanduo.

Kedua-dua jenazah dijangka akan tiba di Pangkalan Udara Subang pada jam 11.30 malam ini. Jenazah Insp Zulkifli akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Gong Bayor, Tembila, Besut, Terengganu, manakala jenazah Kpl Sabaruddin akan dibawa ke rumah ibunya, Puan Som bt Mad Salleh di No. 83, Kg Sg Lias, Sg Besar, Sabak Bernam dan akan dikebumikan di Parit 1, Sabak Bernam, Selangor. Pengebumian jenazah akan dibuat secara pengebumian perwira.


Tunjukkan aku cara memeluk Islam


Tersentuh hati saya mendengar satu kisah benar diradio ikim petang semalam. Kisah seorang imam di Barat, yang menceritakan tentang pengalamannya.

Suatu hari ketika dia berada disebuah masjid, dia didatangi oleh seorang lelaki yang berbadan besar, rambutnya yang panjang itu diikat kebelakang, pakaiannya yang tidak ubah seperti seorang gangster itu basah dengan peluh dibadannya.

Lelaki itu lalu berkata, "Tunjukkan aku cara untuk ku memeluk islam?"


Jumaat, 1 Mac 2013

Jika Benar Kamu Sayang | Jagalah Aurat

Bismillahirrahmanirrahim... 

Salam Alaik...
 
Di akhirat nanti, 1 lelaki akan dipertanggungjawabkan terhadap 4 wanita ini :

1. Ibunya
2. Isterinya
3. Anak Perempuannya
4. Saudara Perempuannya

Manakala 1 wanita, tanggungjawab terhadapnya akan ditanggung oleh 4 lelaki iaitu:

1. Suaminya
2. Ayahnya
3. Anak lelakinya
4. Saudara lelakinya


Polis sahkan 2 komando, 12 penceroboh terbunuh




Polis Malaysia mengesahkan bahawa dua anggota komando polis Malaysia dan 12 lelaki bersenjata Sulu terbunuh dalam pertembungan antara Pasukan Gerakan Am Malaysia dan kumpulan bersenjata itu hari ini.

Pesuruhjaya polis Sabah Datuk Hamza Taib memberitahu pemberita bahawa bilangan yang cedera di kalangan kumpulan Sulu tidak diketahui, lapor Star Online.

Karya Haiwan | Pukauan Garang Si Cilik Hijau

~ Lompat si katak lompat, 
Lompatlah tinggi-tinggi, 
Cepatlah adik cepat, 
Cepatlah bangun pagi-pagi ~

Alunan muzik klasik ku alunkan sendirian mencari ilham untuk mencoret perkataan karya haiwan untuk dikongsikan. Waa.. Puitisnya saya (^_^) HOho !! Bersesuaian dengan lirik lagu nasihat di atas, katak hijau bermata merah datang memperkenalkan diri kepada kita siapakah gerangan 'beliau' sebenarnya. 
 

FAKTA: Apabila Mencecah Umur 30, Kita Sebenarnya 31 Tahun!

Apa yang penulis maksudkan dengan “Apabila Mencecah Umur 30, Kita Sebenarnya 31 Tahun”?
Sebenarnya apabila kita berumur 30 tahun jika dikira mengikut tahun Masehi, kita telah hampir mencecah usia 31 tahun mengikut tahun Hijrah. Jom buat matematik sikit:

 
Kalendar Masehi vs Kalendar Hijrah


Pengakuan Afdlin Shauki dengan isu video Salih yakob dengan nabil

klk untuk besar

Aku amik dr fb boikot 2 pelawak yang buat video tak lawak tu,kalau nak tengok korang carilah sendiri. yang ini aku siarkan sebab aku suka dengan cara menjawab yang aku rasa matang.... camni barulah dewasa... 
OPEN; Alhamdulillah..................... jawapan Afdlin Shauki yang setelah mendapat hidayah ALLAH menunjukkan ketulusan hatinya.
http://www.pangkin4rest.com

Asal-usul Pohon Zaitun di Dunia

  Baru-baru ini jurnal Proceedings of the Royal Society B memuat laporan asal-muasal pohon zaitun begitu terkenal di kawasan Timur Tengah bahkan didunia. Hipotesa ini berdasar analisis genetik dari hampir 1.900 sampel di sekitar Laut Mediterania.

Sejak kapan dan bagaimana kisahnya? Penelitian ini mengungkapkan bahwa pohon zaitun peliharaan mungkin pertama kali dibudidayakan dari pohon zaitun liar di perbatasan antara Turki dan Suriah. "Mungkin dimulai di Levant atau daerah yang saat ini meliputi Israel, Palestina, Yordania, Libanon, dan Suriah," kata Gillaume Besnard, seorang archeobotanist, di Pusat Nasional Penelitian Ilmiah Prancis.
 
http://www.didunia.net/
Asal-usul Pohon Zaitun di Dunia
  

( Video ) TERKINI - 10 Anggota Penceroboh Kesultanan Sulu dan Dua Komando Polis Malaysia Terbunuh


Dua Komando Polis Maut Terkena Serangan Mortar Pemberontak Sulu

Menurut laporan Philstar, sepuluh anggota tentera diraja Kesultanan Sulu terbunuh dan empat lagi cedera dalam serangan oleh pihak berkuasa Malaysia di Lahad Datu, Sabah, pagi tadi.

Museum Teraneh di Dunia

Tidak semua museum menyajikan peninggalan sejarah atau budaya masa lampau. Beberapa museum justru menyimpan benda-benda aneh dan membuat ngeri orang yang melihatnya. Seperti museum yang ada dalam daftar berikut. 

1. Museum Kriptozoologi Internasional, Amerika Serikat
 
http://www.didunia.net/
Inilah 10 Museum Teraneh di Dunia
Secara umum kriptozoologi dapat diartikan sebagai ilmu yang mempelajari tentang hewan-hewan yang belum terbukti keberadaannya. Termasuk di dalamnya adalah penelitian terhadap hewan yang telah punah atau hewan yang belum pernah terlihat wujudnya namun muncul dalam mitos atau legenda. 
 
 

Tiada alasan untuk tidak solat


Pelbagai alasan orang tak nak solat – seluar kotor lah (dah tau kotor kenapa pakai?) , tak sempat (sibuk pergi open house), tak ada masjid/surau dan yang paling menyedihkan apabila kawan tak solat kita pun tak solat kononnya takut dipanggil alim sedangkan solat adalah kewajipan kita.

Peringatan untuk diri sendiri juga anda – tiada alasan untuk ponteng solat. Malaikat di bahu kiri kita tidak pernah jemu mencatatkannya. 

Semoga gambar-gambar di bawah memberi sedikit keinsafan kepada kita supaya tidak lalai menunaikan kewajipan kita sebagai seorang hamba.
 
 
 

Telefon Bimbit Tak Perlu Caj 15 Tahun


SPARONE PLUS cuma memerlukan sebiji bateri saiz AA untuk bertahan selama 15 tahun.


BARCELONA - Tidak dapat membuat panggilan kecemasan kerana telefon pintar anda kehabisan bateri? Jangan bimbang, Xpal ada penyelesaiannya.

Telefon bimbit baharu firma berkenaan, SpareOne Plus boleh bertahan sekitar 15 tahun menggunakan hanya sebiji bateri bersaiz AA.

Gajet tersebut turut didatangkan dengan pek kalis air supaya anda dapat menyimpannya untuk kegunaan kecemasan bagi dekad akan datang.



Lahad Datu: Dua Pemberontak Sulu Maut

FELDA SAHABAT (LAHAD DATU): Sekurang-kurangnya dua pengikut Sultan Sulu dipercayai terbunuh manakala tiga polis cedera dalam insiden berbalas tembakan di Kampung Tanduo, awal pagi Jumaat.

Menurut laporan pertama yang tersebar dari kawasan insiden, tiga polis yang cedera diterbangkan ke Sandakan.

Sehingga pukul 12.45 tengah hari, penduduk kampung berkata mereka masih lagi terdengar bunyi tembakan.
Bagaimanapun, pasukan keselamatan Malaysia masih belum mengesahkan laporan pertama yang tersebar berikutan bunyi tembakan yang kedengaran di Kampung Tanduo kira-kira pukul 11 pagi Jumaat.


PRU-13: Azwan Ali Sahkan Mahu Jadi Calon Bebas

 Kerana percaya dengan pengaruh yang dimilikinya, pengacara dan selebriti terkenal, Azwan Ali menyatakan hasratnya untuk bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

Beliau menegaskan, hasratnya untuk bertanding sebagai calon Bebas itu adalah benar dan bukan sekadar cakap-cakap kosong.

Azwan, 47, menegaskan yang beliau akan membuat keputusan kerusi manakah yang akan ditandingi selepas menilai maklum balas daripada para peminatnya.


Khamis, 28 Februari 2013

Lampu buku

Biasanya buku dibuat bahan bacaan tapi bila fungsinya diubah, ianya tetapnya berguna pada kita.



Satu lagi ciptaan menarik hasil rekaan seorang arkitek Max Gunawan dari Jakarta, Indonesia yang memiliki BA  Studio Arts/Architecture dari Universiti Wesleyan di Connecticut. Rekaan lampu berbentuk buku, The Lumio LED adalah lampu yang direka kelihatan seperti buku

Ianya akan berfungsi sebaik sahaja buku dibuka...cool kan. Muka suratnya diperbuat daripada bahan plastik 'Tyvek' yanga berfungsi sebagai perlindung habuk dan sebagai peresap haba untuk mewujudkan cahaya terkumpul padanya untuk menerangi ruang sekeliling.

Ianyanya mudah disimpan di rak buku atau dimana2 sahaja. Apabila diperlukan, hanya membukanya dan lampu LED mengaktifkan serta-merta. Dengan bateri boleh dicas semula dan bertahan hampir 8 jam ternyata ni alternatif baru jika kita kehabisan lilin masa blackout.


 
 
 
 

GPS untuk si buta

Pereka Andrew Spitz, Markus Schmeiduch dan Ruben van der Vleuten telah membangunkan satu peranti navigasi bagi orang buta untuk membantu mereka ketika berjalan di bandar khususnya.

‘Blind Maps’  adalah peranti yang menyediakan muka sentuhan untuk golongan OKU ini dengan memberi amaran kepada mereka tentang bahaya dihadapan. Walaupun sudah terdapat sistem GPS yang bersuara namun ianya tiadala begitu sering dengan panduannya.


 
 
 
 

Bakul Picnic

Bila kali terakhir anda pergi 'picnic'...rindu rasanya. Bawak bekal lepak tepi pantai...kalau tak pun tepi tasik jadila. Kini nak pergi kelah takyah susah2 nak makan bentang tikar...Jeriel Bobbe warga Belanda seorang pereka dari  Bloon Design telah mencipta bakul berkelah yang boleh memuatkan semua peralatan dan makanan anda...mudah plak dibawa letak je belakang basikal.

‘Springtime’ ialah bakul yang cukup lengkap kerna anda boleh duduk dan makan dalam keadaan selesa...lengakp dengan kerusi serta meja malah pinggan, cawan, sudu dan makanan 'complete'la semua...sonangla. Apa lagi jom picnic.

 
 
 

Seni Ukiran Daun Yang Kreatif

Kita biasa melihat dan mengagumi seni ukiran kayu dan batu. Tetapi amat jarang sekali kita dapat melihat seni ukir pada daun. Ini kerana daun mempunyai  permukaan yang sangat lembut, halus dan mudah rosak. Bayangkanlah betapa telitinya seorang artis kelahiran Sepanyol ini menghasilkan seni ukiran pada sehelai daun. Pastinya kerja ini memerlukan masa yang lama serta kesabaran yang tinggi.
 



10 Tempat Semula Jadi Tercantik Di Dunia

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada para pembaca.

1. Namibia Namibia adalah salah satu negara dengan jumlah penduduk paling jarang di dunia. Nama salah satu negara Afrika bagian selatan ini diambil dari Gurun Namib, rumah bagi 2.500 ekor cheetah. Dengan bukit pasir raksasa, petroglif kuno, kawah dan air terjunnya, Namibia menjadi salah satu lanskap paling tak tersentuh di Afrika. Namibia juga menjadi salah satu negara yang mencantumkan hal-hal mengenai penjagaan kesehatan ekosistem dalam konstitusinya.


Info - Bagaimana Kelip-Kelip Mengeluarkan Cahaya?


Kelip-kelip (fireflies) atau kunang-kunang ialah spesies serangga sekecil lebih kurang 6mm. Ia tergolong dalam spesies kumbang Lampyridae. Terdapat lebih daripada 2000 spesies kelip-kelip yang terdapat dalam persekitaran sederhana panas dan tropika di seluruh dunia. Banyak spesis boleh ditemui di paya atau kawasan tanah lembap (wetland) berhutan. Di sinlah larva kelip-kelip boleh mendapat sumber makanan yang banyak.
 
 

Resepi - Bawal Taucu Pekat

Masak_taucu 

Bahan-bahan ( Anggaran 3 org makan )

  • 1) 1 ekor ikan bawal (boleh guna ikan tenggiri, kembung, kerapu dll)
  • 2) 4 biji bawang putih
  • 3) 1 biji bawang besar (potong 6)
  • 4) 7-8 cili padi
  • 5) 1 biji cili bengala (potong 8)
  • 6) 2 peket taucu (sy guna cap bilal)
  • 7) 1 sudu asam jawa (jadikan 1 cwn air)
  • 8) 3cm halia (hiris halus)
  • **gaulkan ikan dgn garam, kunyit & tepung beras

 

Kisah Silam Adam Corrie Memeluk Islam

733815_516185608424470_2062650450_n
Secara rasmi saya telah kembali pada fitrah. Berasal dari keluarga cina yang menganuti agama Budha.
Saya giat belajar mengenal Islam sebelum memeluk Islam lagi. Belajar bagaimana solat, serba sedikit mengenai fardu ain.

Saya telah mengucap 2 kali syahadah sebagai Adam Corrie Lee bin Abdullah. alhamdulillah dengan hidayah yang diberi di ketika usia 39 tahun. Impian pertama sebagai Muslim ialah ingin menjadi tetamu-Nya.
Bagaimana boleh peluk Islam?


Alkisah Sebuah Penyiksaan

“Mak, malam ini acik balik makan,” tanya anak tunggal Kak Dah di telefon.

Kak Dah yang kini seorang ibu tua yang bersama bersama suaminya Pak Long.

Acik jarang balik makan di rumah, Kak Dah cukup riang mendengar kata-kata Acik yang ingin makan bersama malam.

Kak Dah terus ke pasar bersama Pak Long.

“Ayang nak beli tepung dan sabut kepala,” kata Kak Dah.


Pesanan Khalifah Abdul Malik Marwan Untuk Guru Anaknya

Khalifah Abdul Malik bin Marwan

Khalifah Abdul Malik bin Marwan dilahirkan pada tahun 26 Hijrah (646 Masihi). Beliau adalah Khalifah kelima Bani Umayyah yang memerintah dari tahun 65 Hijrah - 86 Hijrah (685 - 705 Masihi). 
Beliau seorang penghafal Al-Quran, cendekiawan ternama dan mempunyai pengetahuan agama dan Bahasa Arab yang tinggi.
 
 

Manusia Wajib Tangkis 10 Perangkap Syaitan


re
ALLAH berfirman bermaksud: “Syaitan memberikan janji yang membangkitkan angan-angan kosong kepada mereka. Walhal syaitan itu tidak menjanjikan kepada mereka kecuali tipu daya belaka. Tempat mereka itu ialah neraka jahanam dan mereka tidak memperoleh tempat untuk lari daripadanya.” (An-Nisa: 120-121).

Keterbukaan manusia mengundang kehadiran syaitan ke dalam diri masing-masing sebenarnya ada kaitan dengan sifat mazmumah yang diamalkan dalam kehidupan seharian.


Waktu Yang Paling Sesuai Berselawat Ikut Hadis

 
ASSALAMUALAIKUM ...

Rugi rasanya kalau kita tak tahu waktu dan ketika dituntut untuk kita berselawat menurut hadis . Berselawat ni adalah cara yang mudah untuk kita dapat pahala selain ganjaran lainnya . Antara waktu dan ketika yang sesuai ada kat bawah nih .
 
 

Rabu, 27 Februari 2013

Lebuhraya Smart Ditutup Malam Ini Untuk Penyelenggaraan

Lebuhraya Smart di sini akan ditutup kepada lalu lintas mulai 11 malam ini dan akan dibuka semula pada 6 pagi Khamis untuk kerja menyelenggara sistem terowong lebuh raya itu.

Syarikat Mengurus Air Banjir & Terowong Sdn Bhd (Smart) dalam kenyataan di sini Rabu berkata, pengguna boleh menghubungi talian bantuan Smart 1-300-88-7188 untuk pertanyaan lanjut mengenai penutupan itu. -
 BERNAMA

Api Yang Berputar (Kisah Seram)

Pada bulan lepas saya telah berkunjung ke Pusat Sains Singapura bersama anak lelaki saya. Di sana ada satu pertunjukan khas yang dinamakan "Vortex of Fire" atau api yang berputar-putar seperti angin puting beliung (tornado).

Oleh kerana kami sampai lewat, jadi anak saya menarik tangan saya untuk menghampiri lebih dekat lagi. Keadaan api tu berada di dalam satu kotak pertunjukan yang besar, tingginya agak2 rumah dua tingkat HDB. Anak saya pun ghairah mengeluarkan telefon bimbit untuk mengambil video rakaman seperti penonton-penonton yang lain. Saya pun amat kagum dengan keadaan api yang berputar-putar itu seperti menari-nari.


 
 
 

Karya Islamik | Tentera Allah Bernama Angin


Angin. Seandai lembut tiupannya maka jadilah ia penambah ni'mat buat manusia. Santai. Nyaman. Menenangkan. Namun, andai kencang dan kuat 'sapaan'nya, maka nantikanlah saat kehancuran bahana dari keingkaran  manusia itu sendiri. Sebagaimana yang terjadi kepada umat Nabi Hud A.S, kaum 'Aad yang derhaka.
 
 

6 Gambar Yang Dilukis Seperti Cermin

Gambar yang di lukis seperti pantulan cahaya dari cermin.
6 Gambar Yang Dilukis Seperti Cermin  

Pendaki Berani Memanjat Air Terjun Beku Setinggi 200kaki

Ini adalah hasil yang menakjubkan musim sejuk paling sejuk China dalam dekad ini. Kalau sebelum ini tao ade tunjukkan air terjun yang membeku di Reservoir Empangan Longchuang, Zaozhuang City kali ini satu tempat lagi air terjun membeku iaitu di Anjiazhuang Valley, pinggir bandar Beijing.


 
 
 

Kenali Manuskrip Melayu

Manuskrip Melayu merupakan lambang kesarjanaan para cendekiawan Melayu dahulu. Kegiatan penulisan dan penghasilan manuskrip dalam pelbagai subjek bagi mewariskan ilmu dan pengetahuan mereka mengenai sesuatu perkara kepada generasi Melayu yang seterusnya.
Antara bidang penulisan manuskrip Melayu yang sering diketengahkan ialah seperti bidang keagamaan yang terdiri daripada ilmu tajwid, fekah, tasawuf, akhlak dan sejarah manakala dalam bidang tradisi Melayu tempatan seperti hikayat, budaya dan perubatan.

                                         MANUSKRIP yang ditulis di atas papan.
 
 
 

Jet Mewah Yang Exsklusif

Bagi kebanyakan orang, terbang adalah satu pengalaman yang membosankan dan tidak selesa. Tetapi jika kita berada di dalam jet khas yang tergolong dalam ” ultrarich” sure takkan bosan punya…
 
Jom tengok apa yang ada!!!!
jet mewah
Dining hall untuk Putera Saudi Al-Waleed bin Talal dalam Boeing 747. 
 
 

Chasing-Chasing Computer Terunik Didunia


 
lagi gambar di bawah
 
 

Ceritera Gadis Tudung Labuh Yang Kita Harus Baca

Artikel yang saya dapat dari Facebook yang diambil dari majalah Solusi. So, renung-renungkan dan selamat beramal, hehe.

Aku tidak mahu berbicara panjang tentang kewajipan menutup aurat. Apa yang ingin kukongsi di sini adalah tentang beberapa peristiwa dalam hidupku yang membuatkan aku berasa tudung labuh itu benar-benar istimewa. Allah banyak kali menyelamatkan dan memudahkan urusanku dengan asbab tudung labuh.
  
Ceritera Gadis Tudung Labuh Yang Kita Harus Baca - Terbakor



Teluk Paling Indah Di Dunia

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...