Sabtu, 9 Mac 2013

Doakan Mereka...


Tiada yang lebih menyeronokkan selain daripada pulang ke kampung.

Bagi saya yang memang `budak kampung`, ada sesuatu yang istimewa yang menghadirkan satu perasaan. Apakah perasaan itu? Entahlah, sulit untuk saya jelaskan, namun saya menikmati perasaan itu sepuasnya. Biarpun tidak bagi sesetengah orang, mungkin bagi mereka ianya sesuatu yang biasa sahaja.
 
 

Inilah Virus Komputer Yang Pertama Di Dunia

Elk Cloner dinyatakan sebagai salah satu virus mikro komputer yang tersebar luas keluar dari ruang lingkup tempat pembuatanya. Dibuat pda tahun 1982 oleh seorang murid Sekolah Menengah Atas yang berumur 15 tahun. Ia bernama Rich Skrenta. Virus yg ia buat, saat itu bertujuan untuk sistem komputer Apple II.
 

Saat itu Skrenta tidak lagi dipercayai oleh teman-tamannya. Hal itu disebabkan oleh kelakuannya yang secara haram membahagikan game dan software, ia pun sering menggunakan floppy disk untuk mematikan komputer atau untuk memaparkan kata-kata mengejek pada skrin.

 

Gambar-Gambar Yang Menakjubkan

 
 
 
 

Potret Gergasi yang Dihasilkan Daripada 2000 Kuntum Bunga Carnation

Anda masih ingat lagi pada Hong Yi atau nama samaranya Red? Kepada yang tidak kenal atau tidak ingat, beliau adalah seorang artis yang sangat kreatif yang berasal dari Malaysia. Salah satu hasil karyanya adalah potret daripada biji kopi dan juga potret gergasi yang diperbuat daripada 750 pasang stokin yang pernah kami kongsikan dahulu. Untuk post kali ini kami nak kongsikan satu lagi karya terbaru beliau, potret gergasi Aung San Suu Kyi yang dibuat dengan menggunakan bunga carnation.


 Potret Gergasi yang Dihasilkan Daripada 2000 Kuntum Bunga Carnation
potret yang telah siap

 

Meja Beralun Seperti Air Berharga Setengah Juta Dari Zaha Hadid


Jika anda selalu mengikuti perkembangan senibina (architecture), Zaha Hadid adalah merupakan nama yang tidak asing lagi.
Merupakan pemenang wanita pertama bagi Pritzker Architecture Prize bagi tahun 2004 dan Stirling Prize pada 2010 dan 2011, kebanyakan hasil senibina beliau berkisarkan konsep moden dan futuristik.


Sebelum ini saya pernah paparkan tentang antara senibina beliau yang terbaru di China, anda boleh baca di sini. Bukan sahaja hasil senibina beliau sahaja yang sering mendapat sambutan dan pengiktirafan, malahan rekaan perabot beliau juga tidak kurang hebatnya. Baru-baru ini, rekaan meja yang diberi nama 'Liquid Glacial Table' beliau telah dicalonkan dalam kategori Designs of the Year 2013 yang dianjurkan oleh Design Museum London.
 
 

Gambar Terbaik Peserta Pertandingan National Geographic's Photography

 
Jom layan lagi....... cantik beb.
 
 

Koleksi Speaker Yang lebih Menarik Dilihat Berbanding Bunyinya

Bentuk speaker biasa, tidak menarik sangat untuk dilihat.
Kebiasaan speaker direka untuk digunakan untuk mendengar bunyi-bunyian yang sedap seperti lagu atau sebagai menonton wayang. Tetapi apabila di reka akan pelbagai-bagai jenis speaker, maka rekaan yang lebih menarik adalah lebih di sukai berbanding kualiti bunyinya.

Lihat saja perbagai jenis dan bentuk rekaan speaker telah dihasilkan supaya menjadi sebahagian alat hiasan di dalam rumah masing-masing.
 
 
 

Resepi - Ayam Goreng Berempah Wangi & Berserdak

hari ni... nak akak kongsikan resepi ayam goreng kegemaran anak2.  Kalau goreng ayam cara gini.. anak2 memang berebut2 makan terutama bahagian serdak tu habis licin semua dikutip & dicolek.. hehe.. Sebenarnya.. aku sendiri pun suka juga.. hehe.. 


Ayam Goreng Berempah Wangi & Berserdak
 
 
 

Fakta-Fakta Menarik Tentang Melur Cina

Melur Cina Alternatif Bagi Merawat Penyakit

Dari segi kegunaan, melur cina ini sesuai digunakan untuk mengubati penyakit kencing manis (diabetes mellitus), sariawan, demam dan juga sembelit. Untuk kencing manis, disarankan mengambil 12 helai daun melur cina dan direbus dengan kadar dua gelas air sehingga tinggal satu gelas dan diminum sekali sehari. Tujuh helai daun diperlukan dan diramas di dalam secawan air bagi sariawan.


Perang Dunia Kedua Berlaku Bagi Menyelesaikan Kemelesetan Besar 1930-an?

Kemelesetan Besar merupakan kemerosotan perniagaan yang berlaku di seluruh dunia pada tahun 1930-an. Kemelesetan Besar dikatakan sebagai tempoh pengangguran paling tinggi dengan kegiatan perniagaan yang terburuk dan terpanjang pada zaman moden.

Kemelesetan Besar berlaku pada bulan Oktober 1929 apabila nilai stok dan saham di Amerika Syarikat jatuh dengan mendadak. Beribu-ribu pemegang saham kehilangan sejumlah wang yang besar.

Bank, kilang dan kedai ditutup sehingga menyebabkan berjuta-juta orang kehilangan pekerjaan. Masyarakat terpaksa bergantung sepenuhnya kepada kerajaan untuk mendapatkan makanan.
 


Gambar Kereta Api 360km/j Mekah-Madinah Bakal Siap 2014

Projek keretapi halaju tinggi Al Haramain ialah projek yang kini dalam pembinaan di Arab Saudi. Ia adalah projek sepanjang 450 kilometer yang menyambungkan Kota Suci Mekah dan Madinah. Tujuan dibina bagi memudahkan umat Islam bergerak ketika mengerjakan ibadah haji dan umrah.
Selain berhenti di Mekah dan Madinah, kereta halaju tinggi ini akan berhenti di Jeddah dan juga Rabigh. Kos pembinaan dianggarkan mencecah USD 10.7 billion (RM 33.4 Billion). Sebanyak 46 buah gerabak keretapi Talgo 350 keluaran Sepanyol bakal digunakan dan ianya akan beroperasi pada kelajaun 360 kilometer sejam.
 
 
 
 

Subhanallah ! Paderi Tertinggi Kristian Katholik Memeluk Islam


PAUS Yohanes II, atau yang akrab dipanggil Sri Paus, pimpinan umat katholik sedunia melakukan pidato resmi Vatikan kepada dunia internasional mengenai sikap resminya terhadap konflik berdarah Israel-Palestin di Timur Tengah yang kembali memanas belakangan ini.

Namun apa yang kemudian dikatakannya di depan ribuan umat katholik itu ternyata benar-benar merupakan peristiwa yang sangat mengejutkan! Bahkan boleh dikatakan sebagai "berita abad ini". Ibarat petir di siang bolong, pada pukul 17.00 waktu setempat, Sri Paus mengumumkan kepada seluruh dunia bahawa mulai saat itu, detik itu, beliau menyatakan dirinya masuk ke dalam agama Islam. 
 
 

Diuji? Jadilah Seumpama Sungai Itu...


Matahari hampir tegak di atas kepala sambil menebarkan cahaya kuningnya ke serata penjuru. Namun tidak terasa terik panasnya kerana terlindung dek pohon-pohon yang merimbun di atas tebing.

Dari tebing sebelah sini, saya melempar pandangan jauh ke tengah sungai. Keruh berkeladak warnanya menyimpan seribu rahsia alam. Arusnya yang berhanyut tenang perlahan-lahan, beriak-riak kecil dipupuk angin yang sekali-sekala berhembus. Di tepi kedua-dua tebing, pepohon dan rumpun-rumpun buluh subur menghijau, melengkapkan kedamaian yang hening.
 
 

Jumaat, 8 Mac 2013

Apabila Kapal Terbang Soviet Dijadikan Hotel Mewah

Kapal terbang buatan Soviet Ilyushin II-18 ini lengkap dengan Jacuzzi, sauna, bar, dapur mewah dan 1 tv skrin besor. Kapal terbang ini juga pernah dinaiki oleh tokoh politik komunis iaitu Eric Honecker.
1
 
 

Kisah Jin Yand Patut Anda Tahu – Kuliah dari Ust Haji Ismail Kamus

kisah jin
KULIAH JIN : UST. HJ. ISMAIL KAMUS

1) Jin berasal dari Jan (Bapak Jin) dan gelarannya Azazil. Dicipta dari api (biru), dan telah beramal puluh ribu tahun lamanya.

2) Apabila Allah swt. memerintahkannya supaya tunduk menghormati Nabi Adam,mereka telah ingkar. Allah swt. melaknat dan perintah turun ke bumi. Jin terbahagi kepada dua iaitu Jin Islam dan Syaitan. Jin Islam pula terbahagi kepada dua iaitu Jin Islam(Soleh) dan Jin Tidak Islam (Tidak Soleh). Syaitan yang turun kesemuanya jahat (tidak Islam).


Bayi dilahirkan dengan HIV berjaya dirawat


WASHINGTON 4 Mac - Sekumpulan saintis Amerika Syarikat (AS), semalam mengumumkan pasukannya berjaya merawat bayi yang dilahirkan dengan virus HIV.

Pengumuman itu dibuat berdasarkan kes seorang kanak-kanak dari Mississippi, yang kini berusia dua tahun setengah dan tidak lagi bergantung kepada ubat selama setahun tanpa menunjukkan tanda-tanda jangkitan.

Bagaimanapun, tiada jaminan kanak-kanak itu akan kekal sihat, walaupun ujian canggih yang dilakukan tidak menemui sebarang genetik virus HIV yang masih terdapat di dalam tubuh kanak-kanak tersebut.
 
 

5 Jutawan Termuda Malaysia (2013)

a 
Penemuan hebat yang akan anda baca ini adalah kesimpulan daripada Senarai 40 orang terkaya Malaysia (2013). 5 orang JUTAWAN ini masih muda-muda lagi. Ada yang mewarisi harta keluarga dan ada juga yang bermula dari bawah. Yang lebih cemerlang 4 daripada 5 orang ini adalah orang MELAYU. Tentulah aku bangga sebab akukan orang Melayu. Cuba fahamkan ciri-ciri jutawan daripada cerita dibawah ini. 
 

Kompilasi Rupa Orang Bersin

As salam,

Seorang photographer telah menangkap gambar beberapa model sukarela dengan mimik muka sedang bersin! Jurugambar tersebut Ulf Lundin yang berasal daripada Sweeden menamakan karyanya itu sebagai Bless You. Alahai macam2 cara orang nak bergambar kan?

Agak2 la kan, kalau korang bersin.. macamana la muka korang kan? Ada tak rupa salah satu gambar kat bawah ni?


 
 
 

Jenis - Jenis Lensa



Lens atau lensa merupakan aksesori terpenting pada sesebuah kamera. Kalau takda lens macam mana korang nak tangkap gambar. Lens menentukan kualiti gambar yang korang ambik, bukan kamera. Kalau korang beli dslr yang harganya mencecah RM10 ribu pun, tapi kalau lens tak berkualiti, gambar  atau imej yang dihasilkan oleh kamera pun akan jadi hampeh. Lens bertindak seperti mata, mengawal cahaya yang masuk ke dalam kamera melalui aperture. Terdapat banyak jenis lens di pasaran. Setiap jenis lens mempunyai keistimewaan tersendiri. Lens boleh dibahagikan kepada beberapa jenis iaitu:
 
 

Kenali Taman Bunga Terindah Di Eropah

Aku Dah Penat Berdoa

Siapa yang tidak pernah rasa sedih? Siapa yang tidak pernah kecewa? Rasulullah S.A.W sendiri pernah rasa kecewa dan pernah berada dalam keadaan yang sangat sedih. Setiap orang pernah diuji dengan pelbagai dugaan berbentuk perasaan. Sedih, resah, adakalanya gembira dan ketawa dan pastinya tidak mampu terlepas dari perasaan kecewa juga.
 

Jikalau Despatch Wanita Maka...

Selain daripada anda perasan yang blog ini tidak berapa nak popular dan ramai pengunjung, mesti anda perasan juga kenapa kerja despatch a.k.a peon ini lelaki? Tidak kisah la peon surat ataupun makanan segera. Cuba kalau wanita yang jadi despatch pula, maka agak-agak anda apakah yang akan terjadi? Tidak perlu berfikir panjang dan anda hanya baca ayat di bawah ini dengan teliti dan tinggalkan sedikit komen... haha!
 
 

Terkini - Tidak Terima Gencatan Senjata Pengganas Sulu Keputusan Tegas Kerajaan

Keputusan kerajaan Malaysia menolak tawaran gencatan senjata oleh kumpulan penceroboh militan Sulu di Sabah adalah satu tindakan tegas, bijak, wajar dan tepat demi mempertahankan kedaulatan negara.

Beberapa pihak hari ini menyokong penuh pendirian Malaysia supaya tidak menerima tawaran pemimpin kumpulan pengganas itu, Jamalul Kiram III, kecuali mereka menyerah diri tanpa syarat.

Malah bekas pemimpin tentera, bekas diplomat dan pemimpin badan bukan kerajaan (NGO) mendesak agar kumpulan penceroboh dari selatan Filipina yang mendarat di persisiran pantai timur Sabah di Kampung Tanduo, Lahad Datu, pada 9 Februari lepas segera diusir dari bumi Sabah.


Beginilah Proses Perlombongan Minyak Secara Manual Di Nigeria

Di beberapa negara berkembang penyulingan minyak secara manual banyak dilakukan oleh warganya, termasuk juga di Indonesia. Di Nigeria penyulingan minyak secara manual dilakukan sangat tidak memperhatikan keselamatan kerja para penambang. Hasil dari penyulingan tersebut kemudian di jual kepada pengumpul besar untuk akhirnya di export.

Dalam Gambar-Gambar ini terlihat bagaimana para pekerja ketika sedang melakukan proses pengambilan bahan mentah dan kemudian menyulingnya secara manual. Tidak hanya mengabaikan kesihatan dan keselamatan kerja para penambang ini juga merosakkan persekitaran di mana mereka melakukan aktiviti perlombongan mereka.


 
 
 
 

Mengapakah Saidina Abu Bakar Memuntahkan Makanan Yang Diberi Hambanya ?


Mengapakah Saidina Abu Bakar Memuntahkan Makanan Yang Diberi Hambanya ?

Kisah ini menceritakan tentang Hazrat Abu Bakar r.a. bersama beberapa orang hambanya. Hambanya kadang kala membawakan makanan untuk Hazrat Abu Bakar r.a., namun selepas beliau memakan, beliau segera memuntahkannya. Tindakan beliau itu mengejutkan hambanya. Namun, mengapa Hazrat Abu Bakar r.a. memuntahkan makanan yang diberikan oleh hambanya itu? Ikuti kisah di bawah ini.


Siapakah Bakal Menjadi Kupu-Kupu Syurga ?

 
Keistimewaan yang bakal diperoleh apabila anak-anak anda boleh digelar kanak-kanak atau kupu-kupu syurga. Barangsiapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah. Orang yang menangis takutkan Allah diharamkan oleh Allah akan api neraka ke atas tubuhnya.


Doa Dimudahkan Urusan


Rob banaa aatinaa mil ladungka rahmatau 
wa hai yik lana min amrinaa ra shadaa 
 http://lenggangkangkung-my.blogspot.com

Khamis, 7 Mac 2013

Ainul Mardhiah – Ketua Bidadari Syurga

ainul
Sekadar Gambar Hiasan
Bidadari merupakan salah satu anugerah Allah kepada seorang lelaki yang memasuki syurga. Bagi seorang wanita yang solehah maka bidadari bagi suaminya adalah dikalangan bidadari2 kurniaan Allah dan dia (isteri solehah merupakan ketua kepada segala bidadari- bidadari).

Berjihad/berdakwah untuk agama Allah swt merupakan satu amalan yang akan menjadi kesukaan Allah swt dan ini merupakan sunnah besar nabi SAW dan kalangan sahabat-sahabat r.hum. Setiap manusia yang mati walaupun berapa umurnya maka akan ditanya dimanakah masa mudanya dihabiskan.


Terbaru - Op Daulat: 52 Pengganas Sulu Mati


 
Penduduk kampung melihat mayat pengganas Sulu yang ditembak mati dalam serangan hendap di Kampung Seri Jaya, Simunul, Semporna Sabtu lalu.
LAHAD DATU: Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar mengesahkan jumlah pengganas Sulu yang terbunuh dalam Op Daulat sehingga kini ialah seramai 52 orang.

Menerusi sidang media pada petang Khamis, Ismail berkata anggota keselamatam berjaya menembak mati seramai 31 lagi pengganas bersenjata dalam operasi mopping-up yang dijalankan pada Khamis.

Menurut Ismail, kesemua 52 musuh yang mati itu adalah termasuk sejak pertempuran pertama setelah pasukan keselamatan Malaysia diserang hendap Jumaat minggu lalu di Kampung Tanduo di sini.

Antara yang terbunuh ialah pemimpin pengganas yang berpangkat jeneral namun belum dipastikan sama ada mangsa ialah adik kepada Sultan Sulu iaitu Raja Muda Agbimuddin Kiram yang mengetuai kumpulan itu menceroboh Sabah.
mstar

Misteri The Plain Of Jars Yang Membingungkan Saintis

Terletak di Highlands Lao, Xieng Khouang terletak di pusat tapak arkeologi yang dikenali sebagai The Plain Of Jars. Bertaburan di seluruh daerah ini, saintis menganggarkan The Plain Of Jars berusia kira-kira 2000 tahun.



Berbentuk dalam pelbagai saiz dari agak kecil kepada yang besar dengan yang terbesar seberat 14 tan. Kebanyakan The Plain Of Jars telah musnah akibat pengeboman Amerika Syarikat yang menjalankan kempen pengeboman pada tahun 1969 yang mensasarkan semua tempat bersejarah.


Teknik Tengok Bola Live Tanpa Bayaran


TENGOK BOLA LIVE
kenapa bayar lebih kalu boleh tengok free? 
http://jom-santai-aje.blogspot.com

Soraya :Kapal Laut Mewah

 
Soraya ialah sebuah kapal laut mewah bersaiz sederhana. Ia sepanjang 47 meter dan mampu menampung 10 orang penumpang didalam 5 kabin dan mempunyai 9 orang anak kapal.Kapal laut ini delengkapi dengan kemudahan-kemduhan asas yang diperlukan oleh orang kaya yang sukakan kemewahan walaupun terapung di atas laut. Ia juga mempunyai seebuah tempat mendarat helikopter pada bahagian haluannya. Soraya mampu bergerak sepantas 17 knots dan mempunyai jarak perjalanan sejauh 4500 batu nautika.

Bukan cikgu Soraya ok!!
 
 

Universiti Dalam Bukit Di Seoul

Ketika mahasiswa kita sebok mengoccupy dataran dan memohon pinjaman PTPTN dimansuhkan ada baiknya kita melihat sebuah universiti di Korea Selatan. Kenapa ada eloknya? Kerana universiti di Malaysia kebanyakkannya tak cantik. Maaf cakap tapi universiti paling cantik di Malaysia ialah Universiti Teknologi Petronas. Uni lain nampak macam sekolah vokasional di mata elitis bekas pelajar UNIPET. Hurr hurrr..

Ewha Womans University (yes Womans.. ini bukan typo) ialah sebuah uni yang unik pada pandangan aku. Ia mungkin tak ada UFO rekaan Lord Norman Foster macam UTP tetapi ianya masih unik kerana dibina didalam bukit. Ewha Womans University mula dibuka pada tahun 1886. Di Korea Selatan EWU dikategorikan sebagai sebuah IPTS. Sungguhpun IPTS EWU berada didalam ranking top 5 uni disana. Bangunan baru universiti ini dibina dalam sebuah bukit yang berada didalam kawasan kampus. Instead of membina bangunan tinggi they built the building downwards. Hasilnya ialah sebuah uni yang unik dan masih mempunyai ruang hijau mesra alam. Awesome!




Tapak Kaki Emas Linel Messi Berharga RM16 Juta



Siapa tak kenal Lionel Messi? Lagenda bolasepak era moden. Terbaru, korang boleh dapatkan cenderamata tapak kaki emas Messi dengan harga RM 16433830.00 sahaja. FYI, sebahagian jualan tapak kaki emas ini akan disalurkan kepada tabung bantuan mangsa gempa bumi dan tsunami di Jepun. Nak tengok macam mana rupa tapak kaki emas Messi ini? Sila teruskan bacaan. 

 

Datuk Mohamad Zabidi Zainal Dilantik Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam

Mohamad Zabidi Zainal
KUALA LUMPUR: Ketua Pengarah Unit Pemodenan Tadbiran dan Perancangan Pengurusan Malaysia (Mampu), Jabatan Perdana Menteri Datuk Mohamad Zabidi Zainal dilantik sebagai Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam yang baharu berkuat kuasa 15 Mac ini.

Dalam satu kenyataan pada Khamis, Ketua Setiausaha Negara Datuk Seri Dr Ali Hamsa berkata pelantikan Mohamad Zabidi diperkenankan Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah.

Beliau berkata pelantikan Mohamad Zabidi berdasarkan pengalaman, kompetensi dan ciri-ciri kepimpinannya, untuk meneruskan tanggungjawab mempertingkatkan usaha mentransformasikan Perkhidmatan Awam melalui pembangunan dan pengurusan sumber manusia yang cekap, berinovasi dan berintegriti.


Info - Kebaikan Amalan Berpantang 100 Hari

Ibu baru bersalin disaran agar berurut membuang angin dalam badan selain melancarkan semula perjalanan darah dalam tubuh. 
 
Amalan penjagaan ibu-ibu selepas bersalin amat diperlukan dalam memastikan keadaan kesihatan ibu kembali mantap selepas melahirkan anak.

Selalu kita mendengar amalan penjagaan ibu selepas bersalin perlu mengamalkan 'sistem' berpantang terutamanya dalam jangka masa 44 hari.



Misteri Kisah Baitulmaqdis dan Haikal Sulaiman

images (11)
Baitulmaqdis merupakan sebuah kota yang terletak di dalam wilayah Palestin dan diiktiraf sebagai kota ketiga paling suci bagi umat Islam selepas Mekah dan Madinah. Dalam kalangan masyarakat antarabangsa, kota ini lebih dikenali dengan nama Jerusalem yang bermaksud ‘tempat yang aman untuk didiami’.

Catatan sejarah menunjukkan kota ini telah diduduki manusia selama sekitar 5,000 tahun sekaligus merupakan antara kota yang tertua di dunia dan masih dihuni sehingga sekarang. Kota ini merupakan tempat pertembungan antara tiga agama samawi iaitu Islam, Yahudi, dan Kristian bahkan setiap agama mempunyai kawasan masing-masing di sekitar kota lama yang mengelilingi sebuah tanah tinggi yang terkepung dengan tembok yang tinggi lagi kukuh.


Koleksi Foto Awan Yang Menakjubkan - SubhanaAllah


Assalammu'alaikum kepada pembaca yang dirahmati Allah. Lihatlah tanda-tanda kebesaran Allah. DijadikanNya awan yang begitu cantik, bertindih-tindih dan menakjubkan. Banyak firman Allah menyebut mengenai AWAN, di antaranya dalam surah An-Nuur ayat 40, Mungkinkah ini ayat al-Quran yang berkait rapat dengan fenomena ini?
 
 
 

Nasihat Imam Al-Syafie Mencari Sahabat & Cinta

 
FRIENDS

Imam Al-Syafie banyak memberi pedoman dalam memilih kawan. Beliau juga mengakui sukar mencari sahabat sejati yang mahu berkongsi suka duka bersama. Ketika menilai sahabat sejati pada waktu susah, katanya:
 
“Kawan yang tidak dapat dimanfaatkan ketika susah lebih mendekati musuh daripada sebagai kawan.”
 
 
 

Kenapa Wanita Mudah Menangis?


Kenapa Wanita Mudah Menangis?. Sepanjang kehidupan seseorang pasti pernah melihat wanita menangis. Mengapa mereka menangis? Apakah punca yang membuatkan mereka menangis? Mengapa wanita lebih mudah untuk menangis berbanding lelaki? Pasti persoalan ini pernah berlegar-legar difikiran anda terutamanya lelaki. Tidak kira samaada mereka itu adalah ibu, isteri, kakak, adik, kekasih atau sebagainya, punca mereka menangis kebanyakannya sama.  
5 punca utama mengapa wanita menangis ialah .
 
 

4 Perkara Jika Di Pandang Sahaja Dapat Pahala

Dengan memandang empat perkara ni pun kita sudah dapat pahala.

Hanya dengan memandang empat perkara ni pun dikira ibadah. tahukah sahabat-sahabat apakah yang di maksudkan 4 perkara itu?

4 perkara itu ialah :

1. wajah ibubapa

2. Al-quran

3. Lautan
4. Ka'abah

Daripada Aisyah bahawa Rasulullah bersabda: "Melihat pada tiga perkara adalah ibadah. Melihat wajah ibu bapa, melihat al-Quran dan melihat lautan." - (Riwayat Abu Nuaim) dan ditambah dengan "Melihat Ka'abah". (Riwayat Abu Daud).

love-love islam

Rabu, 6 Mac 2013

Gambar mayat penceroboh Sulu yang ditemui anggota keselamatan

  Sembilan mayat yang ditemui dalam sebuah liang kubur
LAHAD DATU - Tiga belas mayat pengganas bersenjata ditemui di Kampung Tanduo dalam operasi susulan dan penggeledahan hari ini selepas gerakan ofensif dilancar pasukan keselamatan negara terhadap kubu kumpulan penceroboh di kampung itu.

Satu daripada mayat itu adalah pengganas yang ditembak mati dalam kejadian berbalas tembak dengan pasukan keselamatan pada pukul 6.45 pagi ini, kata Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.
 
 
 

Terkini - Beberapa lagi pengganas Sulu dipercayai ditembak mati

Pasukan keselamatan Malaysia menembak mati lebih ramai lelaki bersenjata apabila mereka memperluaskan pemburuan terhadap kumpulan bersenjata Sulu pada Rabu, selepas operasi ofensif menentang kumpulan itu di Kampung Tanduo pada Selasa.
Tan Sri Ismail Omar.
Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar berkata, lelaki bersenjata terbunuh dalam pertempuran di tiga lokasi berasingan selepas polis dan anggota tentera memperluaskan pencarian mereka ke Kampung Tanjung Batu, kira-kira dua kilometer dari Kampung Tanduo.


Alhamdulillah - Tahun berhijrah Afdlin Shauki

 
Afdlin Shauki Berhijrah Selepas Ke Gaza?
RAMAI yang sudah mengetahui sumbangan pengarah dan pelakon, Afdlin Shauki dalam membantu mangsa yang menghadapi kemelut peperangan di Gaza Palestin.

Tersentuh melihat penderitaan rakyat di Palestin membuatkan pemilik nama sebenar Afdlin Shauki Aksan membuat keputusan berhijrah dan mempertingkat diri khususnya dalam bidang keagamaan.

Menurutnya, penghijrahan itu bukan bermakna dia sudah berlalu terus dalam industri hiburan, sebaliknya kini mahu menghasilkan karya dan membawa mesej pengajaran pada masyarakat.



Baca Dulu Sebelum Curi

 
 jom-santai-aje.blogspot.com

Amy Search di tanah suci Mekah

1

Tatkala anak-nye dihiburkan dengan pelbagai ragam seperti berbikini di pulau dan berseluar short yang pendek. Amy Search bersama rakan artis yang lain pula mengerjakan umrah. Gambar penuh selepas ini.


Trek Berbasikal Yang Berbahaya Di Dunia.


terrifying bike trail 01 Trek Berbasikal Yang Berbahaya Di Dunia.

Bagi mereka yang ingin mengalami serangan jantung yang menabjukkan atau ingin mencuba sesuatu yang berbahaya, anda bolehlah mengunjungi satu tempat iaitu THe Cliffs Of Moher. The Cliff Of Moher adalah trek berbasikal yang paling bahaya di dunia.


Terkini - Empat Suspek Pengganas Sulu Ditahan

Anggota Polis dari Cawangan Jenayah Berat Ibu Pejabat Polis Kontinjen Sabah (IPK) membawa dua suspek yang berjaya ditahan ketika 'Ops Daulat' di sebuah ladang sawit di sini, Rabu. Dalam operasi itu polis berjaya menahan empat lelaki dipercayai mempunyai kaitan dengan kumpulan pengganas untuk di soal siasat

Polis menahan empat lelaki yang dipercayai mempunyai kaitan dengan kumpulan penceroboh yang terlibat dalam kejadian serangan hendap di Kampung Sri Jaya Simunul, di sini, Sabtu lepas. 

Empat lelaki yang ditahan dalam operasi khas oleh sekumpulan anggota polis dari jabatan cawangan jenayah berat Ibu Pejabat Polis Kontinjen Sabah itu berusia dalam lingkungan 20-an hingga 50-an.


Penyanyi Rock Terhebat di Dunia

Hingga saat ini belum ada yang bisa secara persis mendefinisikan istilah popular ini. Sebagian bahkan merasa pendefinisiannya akan justru membingungkan. Tulisan ini bukanlah hendak menjelaskan jawabannya atau lagi-lagi mendefinisikan apa itu musik rock, melainkan hanya akan melihat secara sederhana beberapa unsur yang mungkin bisa mempengaruhi pendefinisiannya.

Definisi musik rock secara literal sangatlah problematik. Menurut Collins Cobuild English Dictionary, musik rock adalah jenis musik yang memiliki nada sederhana dan beat yang cepat, dimainkan dan dinyanyikan oleh sekelompok orang dengan gitar listrik dan drum. Tentu saja definisi ini dibantah banyak orang, termasuk saya.
Ada banyak lagi pengertian lain tentang istilah ini. Ada yang menandakannya berdasar karakteristik sound, ada pula yang sekedar mengkontraskannya dengan musik pop, bahkan ada yang lebih menekankan pendefinisian musik rock berdasar proses pembuatan musiknya, semangat si pembuat musik, atau lirik yang terkandung.


Lelaki, Kenalilah Maksud Setiap Ekspresi Muka Perempuan.

Lelaki, pernah tak di suatu detik pasangan korang menunjukkan simptom² macam kat bawah ni bila korang sedang berleter atau menegur si dia tentang sesuatu yang korang suka atau tidak suka tentang apa yang dia lakukan?

1. Si gadis tertunduk. Pandangan matanya menuju ke arah lain seolah² dirinya buat dek je dengar nasihat korang.


 
 
 
 

Korang Memang Anak Manja..

 
Member korang seringkali mengatakan yang korang ini seorang anak manja.. tapi korang bukan anak yang manja! tapi member-member korang memang beriya-iya le cakap korang ini anak manja! Cuba korang baca artikel kat bawah ini dan lepas itu nilaikan dengan diri korang itu.. kalau korang langsung takde persamaan dengan apa yang aku nyatakan kat bawah ini.. korang boleh lah kata yang korang itu bukan anak manja kuat-kuat..
 
 

Manfaat dan Khasiat Terung Ungu

Assalamualaikum..
Terung sejenis tumbuhan yang memiliki rasa dan tekstur yang unik. Terung turut memiliki banyak kebaikan untuk kesihatan dan dikatakan mampu membantu melindungi tubuh daripada banyak masalah kesihatan secara semulajadi.
http://carabudidaya.com/wp-content/uploads/2011/10/terong.jpg

Oleh itu, pengamal diet yang tidak makan daging atau vegetarian menggunakan terung sebagai makanan yang boleh membuatkan mereka berasa kenyang dan lebih sihat.


Rilek Santai - Bomoh

 
La. kata mu bomoh...................kan dah kena
kumbangjingga

Resepi - Asam Tumis Tempoyak

Kalau kot tak tahu nak masak lauk apa hari nie or weekend nie.. hah… boleh lah korang cuba masak lauk yg aku pun baru first time cuba memasak nya sendiri! Hari tu mak mertua aku ade bagi sebotol penuh tempoyak! Kalau nak buat sambal tempoyakk jer memanjang jenuh jugak rasanya nak abis kan si tempoyak yg super gorjes itu! So aku plan nak masak lauk yg berasaskan tempoyak lah pulak! Fikir punyer fikir.. maka lahir lah perasaan nak mencuba masak lauk asam tumis tempoyak nie! Senang giler masak lauk nie sebenarnye!
 

Tahukah Anda: !


1) Jika anda membaca Al-Quran empat mukasurat sahaja (dua helai) setiap kali selepas sembahyang fardhu, anda dapat menamatkan 30 juz dalam masa sebulan.
 
 

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...