Jumaat, 31 Mei 2013

Foto Unik Pembinaan Statue of Liberty Semasa Dalam Pembinaan Pada Tahun 1883

Bagi anda yang pernah berkunjung ke New York, Amerika Syarikat, sudah pasti monumen utama yang akan menarik perhatian anda ialah patung "Statue of Liberty" yang terletak di Liberty Island..Namun, tidak ramai yang tahu mengenai proses pembinaan patung ini pada masa lalu..Jadi, bagi anda yang nak tahu dengan lebih lanjut, meh usha gambar kat bawah ni..

Patung ini telah direka oleh Frederic Bartholdi dengan kerjasama jurutera Perancis, Gustave Eiffel (yang bertanggungjawab untuk binaan bingkai) dan pada 28 Oktober, 1886, Patung Liberty adalah sebuah patung besar neoklasik di bina di Pulau Liberty yang terletak di New York Harbor.



Cantik Tak Kereta Saya Kalau

Ramai pemilik kereta baru atau lama yang suka nak menambah cantikannya sama ada menambah atau menggantikan aksesori. Rasanya cantik tak kalau saya...

1) Letak lukisan air brush potret sendiri atau famili kat bonet depan kereta ataupun kat pintu kereta supaya lebih cantik dan menarik.

Menggetar Qalbu - Gambar Dalam Pagar Makam Rasulullah s.a.w

Sungguh menggetarkan qalbu - Allahumma salli `ala muhammadin wa`ala ali muhammad


 
 
 

Kebaikan Halba


Rasulullah saw bersabda :

' Sekiranya umatku tahu akan kelebihan Halba nescaya mereka sanggup tukarkannya dengan sebanyak timbangan emas '(Books of Sufi Healing m.s.58)

Pada suatu hari Rasulullah saw menziarahi sahabat Saad bin Abi Waqqas yang sedang sakit. Rasulullah saw menyuruh dipanggil tabib. Al Harith Ibn Qaldah datang merawat Saad bin Abu Waqqas. Beliau mengesyorkan agar Saad makan Halba dan Korma Ajwa'. Dengan izin Allah, Saad pun sembuh dari sakitnya. Rasulullah saw kemudiannya bersabda :
' Gunakanlah Halba sebagai ubat'( Qamus Al-Tibb ? Ahad Qodamah-Mesir)
 
 

Tanda Penyakit Osteoporosis


Penyakit osteoporosis adalah merupakan jenis penyakit yang yang berhubungan dengan keadaan tulang pada diri seseorang. Yang dimaksud dengan pengertian osteoporosis ini adalah merupakan keadaan berkurangnya suatu kepadatan tulang yang berjalan secara progresif, sehingga tulang akan menjadi lebih rapuh dan mudah patah. Untuk itulah pentingnya kita mengenal akan tanda gejala osteoporosis ini secara lebih jauh agar kita bisa mencegah serta memberikan pengobatan osteoporosis ini dengan lebih baik lagi.

Secara awam kita lebih mengenal dan mengetahui jenis penyakit ini dengan istilah mudahnya adalah tulang yang keropos. Kita tahu bahwa tulang itu sendiri terdiri dari jenis mineral seperti halnya kalsium dan fosfat, sehingga tulang akan menjadi keras dan padat. 
 
 

Duhai Wanita , Disinilah Dosa dan Pahala Kamu Bermula ...



 
http://veesandii.blogspot.com

Jangan Malu Untuk Berubah

lelaki-berjubah-putih

“Aku dah tak suci lagi. Aku banyak dosa. Terlanjur dah dengan beberapa orang lelaki. Zina tu dulu perkara biasa bagi aku sebab aku couple bukan dengan seorang lelaki je. Tapi sekarang aku menyesal. Aku rasa aku teruk sangat! Aku nak jadi lebih baik tapi aku malu. Aku selamanya tak akan jadi baik. Dosa-dosa lalu terus menghantui hidup aku. Aku rasa diri ini jijik dan teramat kotor,”

“Aku ini nak kata budak jahat, tak adalah jahat sangat cuma nakal tu adalah sikit-sikit. Itu mungkin kerana terikut perangai kawan-kawan. Mengusik dan menyakat orang kerja biasa. Tapi sebenarnya jauh di sudut hati aku, aku nak jadi lebih baik tapi aku malu. Nanti apa yang kawan-kawan aku kata. Aku dah pernah sekali ajak mereka solat berjemaah dan pergi dengar ceramah tapi aku dipandang pelik. Aku rasa susah sangat. Aku terhimpit,”


Izinkan Hati Ini Kembali PadaMu

Pasti hati setiap daripada kita akan sebak sebaik sahaja memikirkan segala dosa yang pernah kita lakukan. MashaAllah. Begitu banyak sekali sehingga tidak terhitung banyaknya. Allahu rabbi. Masihkah ada pengampunan dariNya.
 
Sahabat-sahabat yg ku sayangi. Setiap daripada kita dilahirkan dalam keadaan, situasi dan fikrah keluarga yang berbeza-beza. Ada yang dilahirkan dalam keluarga yang benar-benar mengamalkan ajaran Islam. Ada yang dilahirkan dalam keluarga yang hidup seperti zaman jahiliyah. Ada yang miskin, kaya dan sebagainya. Namun jangan pernah perlekehkan semua ini kerana ia adalah ketetapan dariNya. Maka jangan lupa panjatkan syukur padaNya, terutama bagi kita yang automatik menjadi umat Islam sejak dilahirkan..
 
 

KeLeBiHaN HaRi JuMaAt

Gambar hiasan saja

Daripada Abu Hurairah katanya, Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Sebaik-baik hari yang terbit matahari ialah hari Jumaat. Pada hari itu Adam diciptakan dan pada hari itu juga dia dikeluarkan dari syurga. Pada Jumaat juga kiamat akan berlaku. Pada hari itu tidaklah seorang yang beriman meminta sesuatu daripada ALLAH melainkan akan dikabulkan permintaannya.” 
(HR Muslim).
 
 

Khamis, 30 Mei 2013

TiPS : UBaTi HaTi MaTi


SUATU hari, Imam Fath Al-Musili berkata kepada murid-muridnya, “Bukankah seorang pesakit jika tidak diberi makan, minum dan ubat selama tiga hari ia akan mati?”
 
Murid-muridnya menjawab: “Ya.”
 
Guru yang bijak ini melanjutkan: “Begitu juga hati kita. Jika tidak diberikan ilmu dan hikmah selama tiga hari, ia akan mati.”
 
 

TuJuH HeNTiAN kE SyUrGa

Gambar hiasan semata-mata

Rasulullah S.A.W. bersabda “Di antara seorang hamba dan Syurga terdapat tujuh hambatan (hentian). Hambatan yang paling ringan ialah mati. Dan hambatan yang paling sulit ialah wukuf (berdiri) dihadapan ALLAH SWT (untuk dihisab) iaitu apabila orang-orang yang dianiaya menuntut terhadap orang-orang yang menganiaya (Riwayat Bukhari).
 
Mati itu menyakitkan tetapi ia adalah halangan yang paling ringan atau mudah. Sakitnya sakaratul maut itu lebih sakit dari ditetak dengan 1000 pedang. Pertahankan iman kita dalam keadaan sakit itu dengan mengingati  ALLAH  dengan bersungguh-sungguh dan minta pertolongannya.
 
 

Tanda-Tanda Terlebih Yakin

Anda terlalu yakin jikalau sesuatu yang belum berlaku dan anda sanggup ambil risiko tentang perkara tersebut sehingga anda terlebih yakin pada diri sendiri dengan itu menyebabkan diri anda tenang. Tapi korang tak tahu benda itu jadi ke tidak? Jom baca di bawah ini untuk melebih tanda-tanda anda terlebih yakin...
 
 

Keunikkan 'Permata' Puncak Bukit Khutayb


Mungkin ramai yang tertanya-tanya.. 'Siapakah' gerangan makhluk Allah yang terletak di puncak bukit batu ini? Di manakah letaknya? Bagaimana ia boleh berdiri utuh sedangkan berada di pinggir bukit?

Soalan-soalan famous yang terpilih ini akan cuba dijawab oleh Abang Bisu sebaiknya. Jawapan bagi soalan Pertama :- Makhluk Allah yang terletak di puncak bukit batu ini bernama Masjid al-Hudhaib. Kedua :- Terletak di daerah Manakhah, Yaman. Ketiga :- Kemampuannya untuk berdiri utuh adalah kerana Allah SWT mengutuskan para malaikat-Nya untuk menjaganya dengan baik. Sama seperti apa yang terjadi di Indonesia apabila tsunami melanda Banda Acheh, semua binaan hancur berkecai melainkan masjid-masjid sahaja yang terselamat. 
 
 

5 Tips Bijak Ketika Membeli Handphone

Assalamualaikum
5 Tips Bijak Ketika Membeli Handphone
Hello hello semua! Hehe, harini AA rasa nak share sikit mengenai tips ketika nak beli handphone ni. Korang-korang yang maybe akan beli handphone baru dalam masa terdekat ni wajib korang baca. Kalau korang tak nak beli handphone pun wajib korang baca sebagai peringatan sebelum terkena, hh? Hee, klik ‘read more‘ untuk selanjutnya!

Lukisan Permainan Lorong Sesat Paling Menakjubkan

Seorang berbangsa Jepun menggunakan nama Kya7y di laman twitternya, menjumpai satu hasil lukisan lorong sesat yang mungkin biasa kita bermain, iaitu dengan bermula dari lorong mula dan berakhir dengan lorong penamat, tetapi lukisan lorong sesat ini amat menakjubkan, ianya dihasilkan oleh bapa beliau 30 tahuan yang lalu, dan mengambil masa selama 7 tahun untuk menyiapkannya. Ukuran lukisan lorong sesat ini bersaiz 33 inci panjang dan lebar sepanjang 23 inci.


 
 
gambar selebihnya klik dibawah 



Info - Air manis tingkatkan risiko batu karang

 
 Satu penyelidikan mendapati, tabiat suka minum setin air karbonat dan minuman manis dalam sehari, boleh meningkatkan risiko penyakit batu karang sebanyak hampir suku peratus. 
 
Kajian terbaharu pakar perubatan Hospital Wanita dan Brigham di Boston, Amerika Syarikat (AS), Dr. Gary Curhan itu mendapati, hubungan antara jenis cecair dan batu karang mungkin bergantung kepada jenis minuman yang diambil. 
 
 

Penjelasan Ustaz Azhar Idrus Mengenai Perkahwinan Ketiganya

Perkahwinan ketiga pendakwah bebas terkemuka Ustaz Azhar Idrus (UAI) yang berlangsung baru-baru ini telah menerima kritikan daripada segelintir peminatnya di laman Facebook.

Rata-ratanya dari golongan wanita yang tidak bersetuju dengan tindakannya berkahwin dengan gadis yang berumur 27 tahun yang dikenali sebagai Izyan itu.

Malah ada yang melontarkan pelbagai ‘persoalan’ berhubung tindakannya itu.


Rabu, 29 Mei 2013

Al-Hin Kewujudannya Sebelum Bangsa Jin Dan Manusia ?



Al-Hin merupakan makhluk yang dipercayai hidup terlebih dahulu dari jin dan manusia. Dikhabarkan mereka ini wujud sekitar 4 juta tahun dahulu. Al-Hinbukanlah daripada kalangan bangsa jinmalaikatapatah lagi manusia. Mereka adalah suatu makhluk ciptaan Allah yang lain sebelum manusia di tempatkan di muka bumi ini sebagai Khalifah.

Admin disini ada menyediakan beberapa sumber, persoalan serta dialog diantara seorang ustaz bersama golongan Al-Hin.

Jom ikoti perbicaraan ustaz tersebut :
 
 

7 Kepulauan Paling Rahsia di Dunia

7 kepulauan tercantik di dunia tetapi tidak ramai yg tahu kewujudan pulau2 yg indah ini. Mungkin kerajaan di sana tidak mempromosi dan membangunkan pulau2 ini utk menjaga alam semulajadi atau menyimpan sesuatu misteri di kepulauan ini?


 
 
 

Rekaan Pejabat Paling Unik Dan Kreatif Dari Seluruh Dunia


Sebelum ini saya pernah paparkan beberapa pejabat dengan suasana yang bukan sahaja unik dan cantik, malahan sangat kreatif seperti pejabat Facebook, pejabat Google di London dan New York.

Ruang pejabat yang ceria, unik dan kreatif bukan sahaja mampu memberi keselesaan kepada para pekerja, malahan ianya mampu menjana daya kreativiti yang lebih tinggi jika ianya direka dengan bijak. Jika nak dibandingkan dengan reka bentuk pejabat yang hanya terdiri daripada barisan cubicles yang seolah-olah 'memenjara' para pekerja, rekaan yang lebih moden dan out of the box semakin mendapat perhatian.
 
 

Havvada : Bandar Di Dalam Gunung Di Istanbul


HavvAda ialah sebuah konsep bandar dalam gunung buatan manusia yang dibina berhampiran Istanbul.Ianya visi jurubina Dror BenshetritProjek ini cuba dihidupkan kembali oleh Perdana Menteri Turki Tayyip ErdoganKerajaan turki sudah lama mahu membina sebuah terusan yang menyambungkan Laut Marmara dan Laut Hitam bagi mengurangkan kesesakan pada Selat Bosphorous.  Pembinaan terusan akan mengakibatkan 1 000 000 000 meter padu tanah dikorek dan kerajaan Turki tidak mempunyai ruang untuk menempatkannya. 
 
 

SUNGAI CHEONGGYECHEON : KALAULAH SUNGAI MALAYSIA MACAM INI!


Sungai Malaysia airnya macam Teh belaka. Tak macam diSeoul, Korea Selatan. Disana Sungai Cheonggyecheon diberi nafas dan air baru! Sungai yang dulunya ditutupi bawah sebuah lebuhraya dikembalikan kepada rupa bentuk asalnya. Tiada pencemaran dan hasilnya warga Seoul siap boleh bersantai didalam Sungai Cheonggyecheon . Kalau dulu airnya kotor dan dicampuri kumbahan, kini airnya jernih. Bila agaknya Sungai Malaysia boleh jadi macam ni? Kan seronok kalau ada sungai bersih dan rakyat jelata boleh main main air macam warga Seoul.
 
 

Telefon Bimbit Yang Mengeluarkan Radiasi Tertinggi

Chapter 254.1 400x373 10 Telefon Bimbit Yang Mengeluarkan Radiasi Tertinggi
Gajet-gajet teknologi pada masa kini sudah menjadi lebih canggih. Walaubagaimanapun, selain kebaikkan teknologi ini kepada manusia, ia juga membawa kemudaratan terutamnya kepada tubuh badan..Radiasi yang dikeluarkan daripada gajet seperti telefon bimbit walaupun ia tidak kelihatan dengan mata kasar, tidak bermakna ia tidak berbahaya.

Radiasi yang dikeluarkan oleh telefon bimbit ini di ukur dengan menggunakan skala Specific Absorption Rate (SAR)..Unit ini telah digunakan oleh banyak agensi bagi mengukur kadar tenaga frekuensi radio yang diserap oleh tubuh badan manusia daripada penggunaan telefon bimbit..


5 Bahan Mudah Untuk Bersihkan Toksin Dalam Hati


Jadi, jom kita cuci semula hati kita dengan bahan-bahan mudah yang boleh diperolehi di dapur atau pun di pasar.

1. Air Lemon Suam

Air lemon suam merupakan bahan terbaik untuk nyahtoksin daripada badan, terutamanya di waktu pagi. Ini bukan jus lemon, jadi jangan tambahkan gula atau bahan-bahan lain. Pakar pemakanan mengakui bahawa hati menghasilkan lebih banyak enzim jika bertindakbalas dengan air lemon suam.
 
 

Mengapa Perut Berbunyi Ketika Lapar?

Pada ketika kita berasa lapar, kadang-kadang perut kita berbunyi mengeluarkan suara tanpa kita sedari dan sengaja. Rasanya ramai yang pernah menghadapi situasi seperti ini bukan? Tetapi suatu fakta yang harus anda tahu adalah rasa lapar sebenarnya tidak ada hubungannya dengan perut kosong.

Rasa lapar itu mulai datang ketika bahan-bahan yang bergizi hilang di dalam darah. Bila itu terjadi, pembuluh-pembuluh darah akan menghantar mesej ke bahagian otak yang dinamakan pusat rasa lapar. Pusat rasa lapar bekerja sebagai sebuah 'brake' (atau alat penahan). Namun 'brake' ini bukanlah 'brake' di kereta, melainkan 'brake' di perut. Selama mana darah mendapat makanan yang cukup maka pusat rasa lapar akan memperlambat gerak perut.



Teknik Menghilangkan Gemuruh

Assalamualaikum.
ramai dikalangan kita yang secara automatik akan menjadi gemuruh bila berhadapan dengan situasi perlu bercakap dikhalayak ramai. sebagai contoh memberi ucapan, membuat perbentangan, mengajar dan meluahkan pendapat di khalayak ramai. tidak dapat dinafikan, ini merupakan salah satu punca kegagalan para graduan muda untuk mendapat pekerjaan.


jadi dalam artikel ini, aku ingin berkongsi serba sedikit teknik-teknik yang aku jalankan sendiri untuk menghilangkan gemuruh. memandangkan aku adalah bakal guru. jadi aku sendiri mempraktikkan teknik-teknik ni dalam hidup aku. hidup ke? dlm aktiviti pengajaran aku la.
 
 

30 Orang Pertama di Dalam Peradaban Islam


1. Orang yang pertama menulis Bismillah : Nabi Sulaiman AS.

2. Orang yang pertama minum air zamzam : Nabi Ismail AS.

3. Orang yang pertama berkhatan : Nabi Ibrahim AS.
 
 

Lelaki Cari Awek VS Lelaki Cari Isteri


LELAKI NAK CARI AWEK ↓
 
• Tak kisah laa dia freehair atau bertudung
• Pakai seksi dan ketat satu kelebihan
• Nak yang kulit putih jer , muka cantik tu paling dia nak
• Tak kisah dia perangai macamana pon. Notty lagi dia suka
• Boleh keluar rumah anytime , anywhere.
• Nak yang gedik sana , gedik sini. Boleh pegang-pegang, sedap-sedap.
• Ada DARA ke takde ke tu belakang cerita. Kalau takde DARA , tu satu peluang baik punye !
 
 

Kelebihan dan Keistimewaan Bulan Syaaban

Bulan Syaaban merupakan bulan kedua selepas Rejab yang penuh dengan keberkatan. Sebahagian ahli hikmah menyatakan bahawa sesungguhnya bulan Rejab adalah kesempatan untuk meminta ampun dari segala dosa, pada bulan Syaaban adalah kesempatan untuk memperbaiki diri dari segala macam cela dan pada bulan Ramadhan adalah masa untuk menerangkan hati dan jiwa.
(Dari Kitab Kelebihan Rejab, Sya`ban, Ramadhan, Ustaz Budiman Radhi)

1. Sabda Nabi s.a.w bermaksud: Apabila masuk bulan sya`ban, baikkanlah niatmu padanya, kerana kelebihan sya`ban atas segala bulan seperti kelebihanku atas kamu.(Al-hadis)


Selasa, 28 Mei 2013

Puntianak Tenggek Atas Atap Rumah


Puntianak 
Penduduk Kampung Batu 4½ Sungai Ular digemparkan dengan ‘gangguan’ suara mengilai ‘perempuan’ meminta tolong.Kakitangan awam, Aziz Othman yang menyewa rumah di kampung itu berkata, kejadian berlaku beberapa hari lalu sebaik sahaja dia tiba di rumah selepas selesai bekerja. 
 
 

Angka-Angka Yang Terdapat Al-Quran

 
 
 

10 Pulau Mesti Anda Kunjungi Tahun 2013

1. Pulau Mataking, Sabah

Pulau Mataking terletak di lautan Sulawesi . Perjalanan mengambil masa 40 minit dari Semporna dan 45 minit dari Sipadan. Digelar tempat peranginan kelas atasan, Pulau Mataking merupakan ‘syurga’ bagi penggemar selam skuba. Bersiar-siar di sekitar Pulau Mataking Kecil merupakan aktiviti wajib di sini! Untuk ke sini, perjalanan hanya mengambil masa 20 minit dari pulau induk. Terdapat 30 kawasan menyelam. Antara yang paling terkenal adalah Magic Rick, Mantis Reef, dan Alice Wall. Pemandangan indah Pulau Mataking mampu dinikmati dari menara pemerhati. Cadangan LIBUR, alami percutian romantik The Reef Dive Resort, menyelam skuba dan urutan spa istimewa jika bertandang ke sini.
 
 

PC saiz meja kopi


PC saiz meja kopi
Cukup besar untuk memuatkan empat orang dan skrin bertindak balas dengan 10 jari menyentuh pada masa yang sama

Lenovo memperkenalkan komputer peribadi (PC) bersaiz meja kopi yang berfungsi seperti tablet gergasi dan membolehkan empat orang menggunakannya serentak.

IdeaCentre Horizon Table PC boleh dikatakan sebagai komputer interpersonal pertama. Sekali pandang, ia kelihatan seperti mesin semua-dalam-satu biasa seperti iMac, iaitu dengan skrin 27 inci bersama Windows 8 dan ia boleh diletakkan secara menegak di atas meja.


Cool : Sungai Enchanted Super Jernih Dan Kebiruan

Sungai yang terletak di Hinatuan, Mindanao, Filipina ini adalah sungai yang begitu terkenal kerana airnya biru seperti kristal dan jernih. Dengan kejernihan air itu, seluruh dasar sungai boleh dilihat dengan mata kasar dari permukaan. 

 
 
 

Biodata Dan Siapakah Isteri Ketiga Ustaz Azhar

Biodata Izyan dan siapakah isteri ketiga Ustaz Azhar Idrus (UAI). Untuk makluman anda, UAI telah sahkan bahawa perkahwinan beliau dengan Izyan adalah benar dan tepat seperti yang dihebohkan di blog dan laman sosial. Untuk kali ni, Ustaz azhar idrus telah nikah dengan gadis muda yang baru sahaja berusia 27 tahun. Boleh dikatakan isteri paling muda UAI. Tahniah diucapkan atas pernikahan kali ni.

Gambar perkahwinan Ustaz Azhar Idrus dan isteri ketiga


Senarai Sosej Yang Haram Dimakan

Roti Gulung Sosej Berkeju Senarai Sosej Yang Haram Dimakan
Sosej ialah produk makanan yang disedia biasanya diperbuat daripada daging kisar, lemak haiwan, garam, dan rempah, dan adakalanya ramaun lain seperti herba, dan biasanya dibungkuskan dalam selongsong. Pembuatan sosej ialah sejenis teknik pengawetan makanan yang amat lama.

Berikut adalah senarai brand sosej yg tidak halal. 6 jenama sosej yang telah dikenalpasti disalut dalam usus babi adalah;


Ustaz Azizan Mula Bernafas Tanpa Bantuan Mesin


Azizan Abdul Razak 
Bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak dilaporkan beransur pulih setelah tidak menggunakan bantuan mesin pernafasan pada sebelah siang.
 Bekas setiausaha akhbarnya, Mohd Helmi Khalid berkata, Azizan semakin stabil berikutan hanya menggunakan mesin pernafasan pada waktu malam.


Makan Epal Hijau Banyak Kebaikan Untuk Kesihatan Anda

Banyak memakan buah-buahan dan sayuran hijau dapat menambah khasiat dalam pemakanan harian kita. Amalan memakan buah-buahan sememangnya digalakkan pada setiap individu kerana  khasiatnya memang  telah terbukti baik untuk tubuh anda.
Namun tahukah anda kebaikan memakan epal hijau? Lebih-lebih lagi bagi mereka yang ingin menurunkan berat badan. Ini kerana ia bukan sekadar mempunyai pelbagai khasiat malahan ia juga mampu mengurangkan kadar kolesterol dalam badan.

 
 

Wanita akhir zaman "Nikahilah aku, nikahilah aku!"

 

Keadaan semakin dekat dengan hari kiamat kelak dengan banyaknya fitnah, peperangan, pembunuhan dan timbangan berkurang. Maksud dari timbangan berkurang adalah perbandingan antara wanita dan lelaki tidak seimbang.
 
 

Odit Diri Sendiri


Sempena bulan Ramadhan yang sudah sangat hampir dengan kita, yakni tinggal cuma 44 sahaja lagi maka artikel kali ini untuk kita mengodit diri kita terutama lidah, pengetahuan yang kita ada serta solat kita. Insya 'Allah...
 
 

Isnin, 27 Mei 2013

Ultraman dan Adik-Beradiknya Dari Masa ke Masa

Ultraman berasal dari Nebula M78. Ia adalah seorang pakar di Space University dan merupakan anggota Space Garrison. Dikisahkan pula, Ultraman turut mempunyai keluarga di planet itu. Ayahnya adalah direktor  Space Security Board dan ibunya adalah guru di sekolah Ultra. 
Kedatangan Ultraman ke bumi disebabkan suatu alasan. Dia sedang mengejar raksasa bernama Bemular. Namun, ketika aksi mengejar itu, Ultraman terlanggar sebuah kapal perang dari Angkatan Tentera Luar Angkasa bernama SSIT yang merupakan tentera Diraja Jepun. Juruterbangnya yang bernama Shin Hayata hampir terbunuh dalam kejadian itu.



Ahad, 26 Mei 2013

Kisah Seram Sesat Solat Di Bilik Jenazah

Nama saya Hidayah saya ada dua kisah yang saya ingin saya kongsikan disini…kejadian ni terjadi pada tahun 2009. Saya tidak ingat tarikhnya tetapi hari itu adalah hari ahad. Pada masa itu saya bertugas mengajar di sekolah tahfiz..disebabkan hari ahad tiada kelas, saya telah mengajak beberapa pelajar tahfiz melawat rumah salah seorang pelajar tahfiz juga, Sawer namanya.

 Kisah Seram Sesat Solat Di Bilik Jenazah 

Kami pergi seramai 4 orang, saya, Aliff, Ezul dan Sawer. Ketika sampai dirumah Sawer ketika itu sudah penghujung waktu zuhur, disebabkan tidak selesa untuk solat di rumah Sawer, saya mengajak student2 saya untuk solat di surau berdekatan..bila Sawer kata mmg ada surau berdekatan rumahnya, saya pun tersenyum…Alang-alang nak pergi solat, boleh la tengok-tengok kawasan itu..

Tiba saja di surau, saya berkata kepada Sawer,


Fakta Pentingnya Baju Astronot di Ruang Angkasa

Astronot selalu mengenakan seragam warna putih. Mengapa, apakah ini warna favorit NASA? Dan, tahukah kamu pakaian tersebut berat dan tebal.

 Seperti yang kita ketahui, tempat kerja astronot adalah di luar angkasa. Di sana tidak ada atmosfer, sehingga astronot menghadapi ancaman radiasi berbahaya dari cahaya matahari. Radiasi tersebut tidak tersaring oleh atmosfer seperti ketika di bumi. Oleh sebab itu, baju astronot didesain untuk mencegah radiasi berbahaya tersebut “menjamah” tubuh astronot.

fdwallpapers.com

Inilah 5 Kamera Terunik di Dunia

1. Nikon D80 transparan 
 
Nikon D80 transparan ini terlihat pada ekshibisi Photokina tahun 2006. Sepertinya kamera ini juga berfungsi seperti halnya versi aslinya.
 
 

3 Hal Dalam Kehidupan Manusia

Ada 3 Hal dlm hidup yg tidak boleh kembali :
1. Waktu 
2. Kata-kata 
3. Kesempatan

Ada 3 Hal yg dapat menghancurkan hidup seseorg :
1. Kemarahan
2. Keangkuhan
3. Dendam ..



Ustaz Azhar Idrus kahwin isteri ke 3

Ustaz Azhar Idrus kahwin isteri ketiga


Kami Mengucapkan Selamat Pengantin Baru Buat Ustaz Azhar Idrus ( Original )... Semoga Berpanjangan Hingga Akhir Hayat...

Alhamdulillah...barakallah Ustaz. Semoga jodoh kekal hingga ke Syurga. Berterus terang itu lebih baik, 

Tarikh Majlis masih belum diketahui



Serius Cool - Gelato Berbentuk Bunga Ros

Win!

Gelato ialah pemanis mulut seakan ais krim tetapi diperbuat daripada susu. Oleh sebab itu gelato mempunyai ketumpatan yang lebih tinggi dan lebih kenyal. Di Itali gelato yang dibeli dari kedai akan dibentuk untuk kelihatan seperti bunga ros. Hasilnya ialah gelaton kon yang cantik sampai tak sampai hati untuk dimakan. Cool beans!

jom layan


5 Alasan untuk Bercinta yang Tidak Bagus

1. Kawan korang sumer dah kahwin, korang je yang belum.
Sampai satu tahap tu, kawan korang sumer dah kahwin. Tak pun dah ada pasangan masing2. Korang je yang belum ada pasangan lagi. Dengan perasaan "loser" dan "forever alone", timbul la niat di hati nak mencari pasangan dengan alasan "member aku sumer dah ada pasangan, tak kan aku takde". Nak cari pasangan, biar la ikhlas. Kalo tak jumpa jodoh korang skang, insyaAllah masa2 akan datang korang akan jumpa gak. Jodoh tu kan di tangan tuhan.
 
 

Dr. Fadzilah Kamsah: Afiq Muiz Tak Boleh Paksa Ibunya Untuk Minta Maaf

Dr. Fadzilah Kamsah 
Pakar Motivasi terkenal, Prof. Datuk Dr Haji Mohd Fadzilah Kamsah menyatakan sebagai seorang anak, Afiq Muiz tidak boleh memaksa ibunya untuk tampil meminta maaf kepadanya.

Ini berikutan kenyataan Afiq yang mahu ibunya, Hasliza Mohd menarik balik kenyataan yang mengatakan dia adalah anak derhaka sebelum dirinya tampil meminta maaf kepada ibu kandungnya itu.


Sabtu, 25 Mei 2013

Khasiat Badam Dan Kismis


kismis
 
Biasanya kebanyakan kita suka memberikan snek makanan ringan untuk kanak-kanak, seperti keropok, ais krim, gula-gula, lolipop, kerepek ubi kentang dan coklat.

Tahukah anda terdapat pelbagai kesan sampingan yang negatif terkandung dalam makanan ringan tersebut terutama penggunaan monosodium glutamate (MSG), gula dan pengawet yang tinggi.

Apa kata mulai hari ini, anda cuba ubah pemberian snek makanan kepada anak-anak iaitu menggantikannya dengan bahan makanan yang lebih berkhasiat seperti kismis dan badam.


Jom Buat Sendiri Waffle


waffle
Kadang-kadang mama jadi buntu hendak masak menu apa untuk anak-anak. Kanak-kanak gemar makanan yang ringkas, sedap dan manis. Apa kata kali ini mama cuba buat sendiri waffle untuk anak-anak. Pasti mereka menggemarinya.


Adab-adab meludah menurut Islam




Assalamualaikum

Kadang kita tidak perasan, kita selalu meludah air liur merata-rata dan tanpa menghiraukan samada tempat itu kotor atau tempat najis.

Di dalam Islam asal nak meludah pun air liur sekali pun ada cara-caranya. Kalau nak meludah air liur atau apa-apa didalam mulut janganlah didepan orang ramai atau ketika orang sedang menjamu selera.
 
 

Belajar daripada LAUT ciptaan ALLAH yang hebat

Mari kita lihat laut. Mungkin sesetengah kita merasakan bahawa laut merupakan ciptaan yang biasa. Tetapi tidak, laut sebenarnya adalah ciptaan Allah yang luar biasa. Laut sangat luas. Ia merangkumi hampir tiga perempat muka bumi. Cuma kerana sudah terbiasa kekadang kita tidak merasa bahawa laut sangat luar biasa. Baiklah, sekarang mari kita lihat satu perbandingan.

Belajar daripada LAUT ciptaan ALLAH yang hebat 


Jumaat, 24 Mei 2013

Seram! Makhluk Halus Merangkak DiKM 20.6

KULIM - Fenomena kemalangan maut sering kali dikaitkan dengan kecuaian pengguna jalan raya, selain faktor jalan, namun bagaimana jika punca ia berlaku 'selain daripada' itu?
Seorang mangsa maut di tempat kejadian manakala seorang lagi di Hospital Kulim.

Sehingga kini lebih 60 kemalangan dilaporkan berlaku di Kulim di mana ia melibatkan 35 kematian.
 
 

Pygmy Marmosets si MONYET kecil

Tahu tak apa nama bintang ni? Binatang ni adalah sejenis monyet kecil yang dipanggil Pygmy Marmosets dan banyak dijumpai di Peru, Ecuador, Colombia, Bolivia, and Brazil.


Pygmy Marmosets si MONYET kecil 
 
 

Mengpa Lalat Susah Dipukul?


MENGAPA SANGAT SUKAR UNTUK MEMUKUL LALAT | Ramai diantara kita yang merasa bosan dengan binatang kecil bernama lalat ini. Lebih-lebih lagi dengan kitaran hidupnya yang lincah apabila anda hendak memukulnya. 

Pastinya akan membuat anda akan semakin bosan dan hamun bukan? Namun pernahkah anda merasa ingin tahu dan ingin mengetahui alasan mengapa lalat susah dipukul atau ditangkap?

Seorang saintis bernama Dickinson mengaku telah mempunyai jawapan atas soalan tersebut. Ia mengatakan bahawa sekarang ia telah mempunyai jawapannya. 
 
 

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...