Sabtu, 31 Ogos 2013

Bentuk Salji Apabila Di Close-Up

1. Researchers at the Beltsville Agricultural Research Center in Maryland used an electron microscope super-cooled to -170 degrees Celsius to capture some rarely seen views.

gambar selebihnya klik dibawah

-Dekorasi Pejabat Yang Luar Biasa (21 Gambar)

Pejabat bagi sesetengah orang adalah ibarat sebuah penjara versi baik dimana anda dikurung selama 6 - 10 jam di dalam pejabat sambil melakukan kerja sebagai tanggungjawap. Namun, jika pejabat itu ditukar reka bentuknya menjadi kreatif dan menarik, maka peratusan untuk mereka menyukai pejabat adalah tinggi. Sebagai contoh, dibawah adalah koleksi hiasan pejabat yang cool dan melecun!

Jom layan 


Seni Potongan Huruf yang Menakjubkan


Bagaimana cara kamu berhubungan dengan kenalanmu? Mungkin kebanyakan dari kamu akan menjawab dengan menelefon, SMS, e-mel, ataupun melalui facebook. Sekarang ini kita jarang sekali mencari seseorang yang masih menuliskan surat yang ditulis menggunakan  tangan. Namun, Seniman asal Oakland, Amerika, Annie Vought membawa surat tulisan menggunakan tangan ke level yang lebih tinggi, menjadi seni yang menakjubkan!.
 

Logo Kumpulan Kongsi Gelap Malaysia Yang Didedah Oleh PDRM

Polis Diraja Malaysia (PDRM) hari ini telah mendedahkan logo-logo kumpulan kongsi gelap seperti yang telah dinyatakan oleh Kementerian Dalam Negeri (KDN) sebelum ini dalam Sidang Media Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) di Dewan Theatrette, Menara 1, Ibu Pejabat polis Bukit Aman. 

Pendedahan ini sebagai panduan kepada orang ramai bagi mengelakkan mereka terlibat tanpa pengetahuan mereka dalam aktiviti-aktiviti kongsi gelap ini. Kumpulan-kumpulan ini telah ditakrifkan sebagai haram di bawah Seksyen 52(3) Akta Pertubuhan 1966 di mana orang yang menjadi atau menjalankan kerja sebagai seorang anggota sesuatu pertubuhan kongsi gelap atau yang menghadiri sesuatu mesyuaratnya atau yang didapati ada dalam miliknya, atau ada dalam jagaan atau kawalannya apa-apa buku, kira-kira, tulisan, senarai anggota-anggota meteri, panji-panji atau tanda bagi, atau berhubung dengan sesuatu pertubuhan kongsi gelap sama ada pertubuhan itu ditubuhkan di dalam Persekutuan atau tidak, adalah melakukan suatu kesalahan dan apabila disabitkan boleh dikenakan penjara selama tempoh tidak lebih lima tahun atau denda tidak melebihi RM 15,000.

Sesetengah kumpulan kongsi gelap ini menjalankan aktiviti yang berbahaya seperti mengedar dadah dan merompak tapi ada juga yang menjalankan aktivi seperti perjualan produk seperti kopi campuran, key chain, pakaian dan logo. 


Bercinta Walau Tidak Pernah Bersua Dan Berbual Mesra..

Tak Kenal Maka Tak Cinta?

Pasti anda semua pernah bercinta tapi bolehkah anda bercinta walaupun tidak pernah langsung bersua apatah lagi berbual mesra dengan seseorang itu? Logikkah juga untuk anda bercinta, merindui, mengasihi seseorang yang hidup lebih ribuan tahun dahulu?  Pastinya amat sukar dan mustahil, bukan?

Bercinta Walau Tidak Pernah Bersua Dan Berbual Mesra
Bagaimanakah rupamu wahai kekasih hatiku?

Mampukah juga kita mencintai seseorang yang amat menyayangi dan mengambil berat tentang diri kita ini sedangkan wajahnya pun kita tak pernah lihat? Pasti juga anda tertanya-tanya siapakah dia? Pasti juga anda tidak dapat mencintainya sehinggalah anda mengenali keperibadian dan kisahnya. 
 

8.5 juta orang masuk Islam di tangan Dr. Abdur Rahman as-Sumayt

Innaa Lillaahi wa Innaa Ilaihi Raji'un . Lebih 8.5 juta masyarakat Afrika masuk Islam di tangannya dengan izin Allah, Dr. Abdur Rahman as-Sumayt meninggalkan dunia dengan amal jariah yang pahalanya terus mengalir InsyaAllah. Wafat pada hari khamis 15/08/2013.

اللهم اغفر له وارحمه وعافه واعف عنه

Mungkin, banyak di antara kita yang tidak mengenali beliau. Berikut riwayat singkat tentang da'i besar ini .
 
 

‘TAK KENAL MAKA TAK CINTA’


‘TAK KENAL MAKA TAK CINTA’

Pasti kita biasa mendengar.. bila ada yang mengatakan..” Tak kenal maka tak cinta”..Persoalannya..apakah perlu untuk mengenal dulu baru hadir rasa cinta???
Bagi ana..ia..ada benarnya..tak kenal maka tak cinta..bila kenal maka dengan sendirinya rasa cinta itu hadir..

Hari ini bukanlah tujuan ana untuk membicarakan soal cinta antara manusia tapi untuk kita mencari cinta yang sebenar-benar cinta..cinta yang haqiqi dan abadi..iaitu cinta Allah..
 

Jumaat, 30 Ogos 2013

Terowong Cu Chi Tentera Vietnam Yang Legends

Terowong cu chi, sebuah terowong yang panjang yang mengangkut pelbagai jenis makanan termasuk senjata. kat dalam tu, semua ada. Termasuklah bilik tidur dan dapur. Terowong ni dibina semasa perang vietnam dan beroperasi lingkungan tahun 1968.

Kat palestin pun ada tunnel macam ni. Last tunnel ke mesir, tapi dah di bom. Dengar cerita haritu kat kelantan pun ada tunnel. But now, dah diam lepas tentera take action.


  
 
 

Kisah PORSCHE, MITSUBISHI EVO 10 & PERODUA VIVA Dengan SPEEDTRAP | Kisah Di HIGHWAY PLUS

Kisah PORSCHE, MITSUBISHI EVO 10 & PERODUA VIVA Dengan SPEEDTRAP | Kisah Di HIGHWAY PLUS | Pada suatu malam yang hening dan sunyi di lebuhraya utara selatan (PLUS highway) kelihatan sebuah Viva putih tersadai di sebelah lane kerosakan.
Ada orang tua yang berdiri disebelahnya, pemilik Viva tu sedang berjalan kehulu kehilir cuba menahan kereta supaya membantu tetapi tidak ada sebuah kereta pun berhenti. Tiba- tiba datang lah sebuah kereta Mitsubishi Evo 10 berhenti di sebelah Viva tad
 

BOYFRIEND Korang Kedekut KALAU ...

Kedekut kah dia?

Kali ni nak cakap pasal boyfriend lak.. heheh.. mesti gadis- gadis kat luar sana ramai yang dah mempunyai boyfriend kan.. heheh.. aku xde boyfriend ok.. aku lurus.. hehe
 Entri ni ditujukan khas untuk kaum hawa untuk diorang buat kajian terhadap boyfriend diorang.. hehe.. ni adalah test untuk menguji sama ada boyfriend korang tu al kedekut wal bakhil..

Jantung Kita Yang Tidak Mengenal Penat

 
Bagi kita, jantung adalah organ asas. ia berdenyut sekitar tujuh puluh dua kali seminit atau kira-kira empat puluh juta kali setahun. untuk memahami bagaimana proses ini amat memeningkan, cuba buat genggaman dengan tangan kita dan kemudian lepaskannya, kemudian terus buat genggaman dan lepaskannya. Berapa minit kita dapat berbuat begitu?

Jantung kita, yang bersaiz sebesar penumbuk kita, berterusan melakukan aktiviti ini sepanjang hidup kita tanpa merasa letih atau berhenti. Jantung kita tidak pernah berhenti sekalipun ketika kita tidur.

Resepi - Nasi Bukhari - Enak Berperisa


Nasi Bukhari ni sedap pada tekak kami, cukup rasa lemak dan berperisa nasi ni....akak makan tenghari sampai ke malam dengan sukatan di bawah....Cara masak lebih kurang jer la dengan nasi beriyani ke, nasi mandhi ke, nasi arab ke....bezanya rempah2 tu jer laa...Layaaann... ^____^
 

Tahukah Anda Siapa Pramugari Pertama Di Dunia?

Ellen Church (1904 - 1965), Pramugari Pertama di Dunia Sejak Wright Bersaudara dalam lipatan sejarah "12 saat yang mengubah dunia" pada 17 Disember 1903 dengan menerbangkan pesawat terbang berenjin pertama, dunia penerbangan mulai berkembang pesat.



Pada awalnya, sehigga akhir Perang Dunia I, hanyalah pesawat tempur sahaja yang mula berkembang. Selepas itu pada dekad 1920-an, pesawat penerbangan awam mula diperkenalkan. yang dipelopori oleh William Boieng yang menubuhkan industri kapal terbang Boieng di Seattle, Amerika Syarikat pada 1916. Dan Anthony Fokker pula menubuhkan industri kapal terbang Fokker di Belanda pada 1919.
 

Aduhai Menantu Abah!!!

MENANTUKU ORANG KAYA..

Pak kasim seorang yg tamak harta.. dia menawarkan anak dara suntinya yg cun melecun kepada golongan yg kaya raya sahaja.. suatu hari datang la seman, seorang usahawan muda ingin melamar anak pak kasim.


Beliau cukup sifat tanpa cacat cela tetapi beliau malas solatt dan sudah lama tidak menunaikan solat.. Sudah 3 hari berkahwin..Seman masih duduk di umah mentuanya. Setelah azan maghrib berkumandang..Pak Kasim mengajak Seman utk solat maghrib berjamaah..Seman gelabah..sebelum ini dia tak pernah solat..sudah lama dia tinggalkan..inikan pula solat berjemaah..

Lalu seman masuk ke bilik untuk menemui isterinya.
 
 

Lima Tanda Hati Keras Membatu

 
Hati adalah sumber ilham dan pertimbangan, tempat lahirnya cinta dan benci, keimanan dan kekufuran, taubat dan sikap degil, ketenangan dan kebimbangan. Hati juga sumber kebahagiaan jika kita mampu membersihkannya namun sebaliknya ia merupakan sumber bencana jika kita gemar menodainya. Aktiviti yang dilakukan sering berpunca daripada lurus atau bengkoknya hati. Abu Hurairah lah.a. berkata,

"Hati adalah raja, sedangkan anggota badan adalah tentera. Jika raja itu baik, maka akan baik pula lah tenteranya.. Jika raja itu buruk, maka akan buruk pula tenteranya".

Hati yang keras mempunyai tanda-tanda yang boleh dikenali, di antara yang terpenting adalah seperti berikut:
 

Zikir Yang Ringan Di Lidah Tetapi Berat Timbanganmya Di MIZAN


Sabda Nabi S.A.W yang bermaksud: “Dua kalimah yang ringan di lidah,
berat di atas neraca timbangan dan disukai oleh Tuhan Yang Maha Pengasih ialah: SubhanAllahi wa bihamdih, SubhanAllahil-`Azim
(Hadith Riwayat Bukhari & Muslim)

Maknanya:
1.SubhanAllahi wa bihamdih = Maha Suci ALLAH dan Segala Pujian BagiNYA
2.SubhanAllahil-`Azim = Maha Suci ALLAH Yang Maha Agung
 

Khamis, 29 Ogos 2013

KITA DALAM GOLONGAN YANG MANA??

Assalamu'alaikum dan salam sejahtera..
 
KITA DALAM GOLONGAN YANG MANA?? - Hari ini aku ingin kongsikan semula perkongsian yang dihantar oleh sahabat aku melalui emel sejak 3 hari yang lepas. Lama rasanya aku tak buka emel. Memang berlambak la kiriman yang tak berbalas. Maafkan aku ye sahabat-sahabat kesayangan...hehehe
 
Kalau entri ini mempunyai persamaan dengan mana-mana entri yang kamu ada. Aku minta maaf sangat-sangat. Sama tidak semestinya serupa. 
 

Masing-masing ada cara masing-masing. Terpulanglah.... 

BENDA YANG PALING MAHAL DI DUNIA

Assalamu'alaikum dan salam sejahtera..

Hari ini aku nak main soal jawab sikit. Senang je. Soalannya adalah.......
  
Apakah benda yang paling mahal di dunia ini???
 
Jawapannya adalah 'Hati yang Tenang'....
 

Mengapa pulak hati yang tenang boleh menjadi benda yang paling mahal di dunia?
 
 

Besarnye Ketam Labah-Labah


Seekor ketam labah-labah bernama Alexander mendapat rumah baharu di sebuah akuarium di sini, Belanda.Ketam tersebut merupakan ketam terbesar di negara itu.Berasal dari Jepun, Alexander mempunyai diameter lebih 3.5 meter termasuk kakinya.

Destinasi Simbol Cinta di Dunia Mesti Dilawati.

Setiap seni arkitektur pada bangunan mempunyai ceritanya sendiri. Malah ia juga antara tarikan pelancongan popular seluruh dunia. Selain sejarah, elemen cinta juga melakar sebab sesebuah bangunan itu didirikan. Untuk itu, kami paparkan beberapa lokasi bangunan yang berdiri megah atas dasar cinta. Mungkin boleh dijadikan lokasi percutian anda di akan datang.
1. Taj-Mahal, India
Siapa yang tidak kenal Taj Mahal? Ia merupakan sebuah bangunan paling indah yang terletak di Agra, India. Bangunan yang megah di mata dunia ini dibangunkan atas dasar cinta Mughal Shah Jahan yang kaya buat isteri ketiga yang sangat dicintai iaitu Mumtaz Mahal. Akibat rasa kehilangan yang kuat, Mughal Shah Jahan membangunkan bangunan digelar Taj Mahal sebagai tempat bersemayam sang isteri. Seramai 20 ribu pekerja yang terdiri dari tukang batu, tukang emas dan pengukir emas termasyur digunakan saat itu.
 

Keburukan Peranti Android OS Yang Anda Perlu Tahu

Android OS telah membantu ramai manusia sejagat untuk memiliki gadget yang berteknologi tinggi pada harga yang berpatutan serta amat murah.



Walaupun peranti Android mudah didapati, janganlah anda terus rabun dan rambang mata untuk memiliki mana-mana peranti Android.

Hari tidak selalunya cerah. Begitu juga dengan peranti Android.


Ngeri - Tertusuk Besi Di Dada Lelaki Ini Dapat Diselamatkan

Gambar-gambar ini menunjukkan sebuah kemalangan sukan yang sangat mengerikan, dimana seorang olahragawan tertusuk kepingan besi pada bahagian dadanya hingga tembus ke belakangnya. Hebatnya orang ini boleh diselamatkan walaupun dengan luka tusuk yang sangat parah sekali.

Kejadian ini berlaku di Portugal, saat itu lelaki ini sedang melakukan olah raga tempatan kerana kesalahannya besi berukuran lebar 5cm sepanjang 1 meter menusuk dadanya. Dokterpun berusaha keras untuk melepas besi ini dari tubuhnya dengan operasi besar.

Nyawa memang rahsia Tuhan, logik manusia akan mengatakan dengan luka seperti ini pasti orang akan menemui ajal. Sekali lagi nyawa adalah rahsia Tuhan kadang orang luka kecil mampu menyebabkan kematian namun kenyataannya orang ini mengalami luka yang sedemikian parah kenyataannya dia dapat di selamatkan. Luar biasa!!


Fakta menarik disebalik warna biru yang jarang diketahui

Fakta menarik disebalik warna biru yang jarang diketahui


Fakta menarik disebalik warna biru yang jarang diketahui | Satu kajian membuktikan bahawa seorang atlet pengangkat berat dapat mengangkat beban yang lebih berat sekiranya berada di gymnasium yang berwarna biru.
 

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif.


1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.


Rabu, 28 Ogos 2013

Resepi Ayam Masak Keling

Salam , ini RESEPI AYAM MASAK KELING di berikan oleh geng KSR juga. Terima kasih Kak Yus kerana menyumbangkan resepi yang jarang-jarang saya masak di rumah ini. Ini boleh di jadikan koleksi masakkan saya terbaru.
Kak Yus meminta maaf awal-awal lagi kerana nama Ayam Masak Keling ini agak unik takut-takut tersentuh mana-mana pihak. Tetapi ini lah nama asal masakkan ini.
Resepi Ayam Masak Keling suri rumah Resepi masak ayam KSR keling kak yus Info Am Ayam Masak Keling ayam masak  ayam masak keling 


7 Jenis Pelangi yang Paling Indah di Angkasa

Siapa di antara kalian yang suka lihat pelangi? warnanya yang begitu indah perpaduan antara mejikuhibiniu. Pelangi adalah gejala optik dan meteorologi berupa cahaya beraneka warna saling sejajar yang tampak di langit atau medium lainnya.

Di langit, pelangi tampak sebagai busur cahaya dengan ujungnya mengarah pada horizon pada saat hujan ringan. Pelangi juga dapat dilihat di sekitar air terjun yang deras, Disini ada beberapa koleksi wallpaper pelangi Yang Paling Indah Di Angkasa.

Berikut 7 Jenis Pelangi Yang Paling Indah Di Angkasa, yaitu
:


 

Ciri-Ciri Isteri Yang Derhaka – BACA!

Isteri Derhaka

Memang jodoh pertemuan di tangan Allah S.W.T. Tetapi tidaklah bermakna usaha dan ikhtiar langsung tidak diperlukan. Ertinya sesudah berikhtiar semampu mungkin, maka selepas itu terpulanglah pada Allah apa yang hendak ditakdirkannya.

Perkahwinan adalah penting. Ia adalah suatu pembentukan awal sebuah masyarakat kecil yang akan berlanjutan ke anak cucu dan turun temurun. Dan ini sesuai pula dengan fitrah semulajadi manusia, iaitu memerlukan pasangan di dalam hidupnya.

Jangan Ditangisi Apa yang Bukan Milikmu

altDalam perjalanan hidup ini seringkali kita merasa kecewa. Kecewa sekali. Sesuatu yang luput dari genggaman, keinginan yang tidak tercapai dan kenyataan yang tidak sesuai dengan harapan.

Dan sungguh sangat beruntung andai dalam saat-saat tergoncangnya jiwa, masih ada setitik cahaya dalam kalbu untuk merenungi kebenaran. Masih ada kekuatan untuk melangkahkan kaki menuju majlis-majlis ilmu dan majlis-majlis zikir yang akan memberikan ketenteraman jiwa.

Hidup ini ibarat belantara. Tempat kita mengejar pelbagai keinginan dan impian. Dan memang manusia diciptakan mempunyai kehendak serta mempunyai keinginan. Tetapi bukan semua yang kita inginkan dapat dicapai. Sesungguhnya tidak mudah menyedari bahawa apa yang bukan menjadi hak kita tak perlu kita tangisi. Banyak orang yang tidak sedar bahawa hidup ini tidak punya satu hukum: harus berjaya, harus bahagia atau harus-harus yang lain.



Allah Turunkan Bala Besar Untuk Hukum Umat Ingkar


MUTAKHIR ini, kita sering mendengar pelbagai berita tragedi di seluruh dunia. Selain bencana alam seperti gempa bumi, letupan gunung berapi, ribut taufan dan kemarau, kita dikejutkan dengan kejadian kejam seperti pembunuhan beramai-ramai, rompakan dan penculikan.

Kesan dari bencana itu, menyebabkan manusia kehilangan nyawa, kemusnahan harta benda termasuk tanaman dan ternakan dalam nilaian harta yang menjangkau jutaan ringgit.
 

Selasa, 27 Ogos 2013

Gambar Bayi Comel Rasa Buah Lemon Masam Buat Kali Pertama

Sebelum ini kami pernah kongsikan gambar baby comel terbang. Kali ini kami nak kongsikan pula bagaimana ekspresi wajah bayi comel bila apabila mereka merasa buah lemon yang masam buat pertama kali dalam hidup mereka. Gambar ini semua diambil oleh jurugambar, David Wile. Semoga anda terhibur.
 
 masam!~
Starting to make its way around the web is this incredibly adorable series called Pucker of babies sucking on lemons for the very first time. Photographer David Wile captured the babies' priceless expressions which will make you do everything from purse your own lips to laugh out loud. Wearing just a bib on top and set against a blue background, the babies really show all of their emotions. Of course, it's safe to say that no babies were harmed in this production. In fact, some even seemed to enjoy the sensory shocking experience!


10 Athlete Dengan Pendapatan Tertinggi Di Dunia 2013

Forbes Megazine dah keluarkan list terbaru athlete berpendapatan paling tinggi di dunia bagi tahun 2013. Tigerwood menerajui senarai dengan Pendapatan Tertinggi sebanyak $78.1 berbanding tempat ketiga pada tahun 2012. Beckham dan  Ronaldo juga masih kekal dalam list. Manakala my favorite player, Messi dah join the top 10 berbanding no 11 tahun 2012. Congratulation Guys..

Senarai 10 Athlete Dengan Pendapatan Tertinggi Di dunia 2013
 
 1. Tiger Woods Golf : $78.1 M Gaji: $13.1 M End: $65 M
 

8 Pulau Buatan Manusia Yang Menabjubkan

The Awesome 8
Tokyo Bay Aqua-Line adalah antara salah satu jalan yang cepat menghubungkan Kawasaki,Kanagawa,Kisarazu dan Chiba.Ianya adalah lebuhraya yang dibuat di bawah laut beserta jambatan diatasnya.Aqua Tunnel ini sepanjang 9.6km bermula dari Kawasaki.  


Pelik! Kisah 14 Orang Yang Hilang Secara Misteri

Walaupun ramai di antara mereka dianggap mati, apa yang berlaku kepada orang-orang yang personaliti berprofil tinggi ini masih tidak diketahui.

** Kehilangan ’Lost Roanoke Colony’, Dyatlov Pass Incident, kematian Natalie Wood, The Black Dahlia, The Bermuda Triangle, Bigfoot, adakah Tony Soprano mati pada akhir “The Sopranos”?
Kita suka suatu misteri yang tidak dapat diselesaikan yang baik, dan kehilangan yang tidak dapat dijelaskan yang telah berjaya menghairankan sejarahwan serta turut menarik minatorang awam.Dalam majoriti kes-kes ini, orang yang belum dijelaskan kematian mereka telahdiisytiharkan mati pada satu ketika, walaupun badan mereka tidak pernah ditemui semula dandi mana mereka masih tidak diketahui.

 
 
 

Ketahui Kesan Lansung Bila Anda Berhenti MEROKOK

Anda hanya memerlukan waktu 20 minit untuk merasakan kesan berhenti merokok. Bagaimana boleh? Selain itu, ada banyak perkara yang terjadi pada tubuh setelah kebiasaan merokok dihentikan. Lihat perkara yang telah dilaporkan dari Health Line berikut ini:

20 Minit setelah berhenti merokok Degupan jantung akan kembali seperti sedia kala, normal, tidak terlalu cepat maupun lambat.

2 Jam setelah berhenti merokokSetelah degupan jantung, kini tekanan darah yang kembali normal. Biasanya jari akan terasa hangat. Tubuh sedikit cemas, banyak memakan makanan ringan, dan nafsu makan meningkat.

Rupa Gelombang Wi-Fi

Asslalamualaikum.

Pernahkah anda terfikir bagaimana bentuk gelombang Wi-Fi jika kita boleh melihatnya.berikut adalah gambar gelombang Wi-Fi Ketika kita sedang menggunakannya.


 

Menurut Dr Vogel, seorang pekerja astrobiologist dan bekas di NASA Ames, "Wi-Fi merupakan satu medan tenaga yang dihantar sebagai gelombang. Gelombang mempunyai ketinggian tertentu, jarak di antara mereka dan bergerak pada kelajuan tertentu. Jarak antara gelombang Wi -Fi lebih pendek daripada gelombang radio dan lebih lama daripada gelombang mikro, memberikan Wi-Fi jalur penghantaran yang unik yang tidak boleh diganggu oleh isyarat lain. gelombang Wi-Fi adalah kira-kira 3 hingga 5 inci dari puncak ke puncak.Berikut adalah gambar gelombang Wi-Fi jika kita boleh melihatnya.


Fakta Menarik Tentang Maksud Disebalik Hujan Rahmat

Fakta Menarik Tentang Maksud Disebalik Hujan Rahmat

Fakta Menarik Tentang Maksud Disebalik Hujan Rahmat | Hujan juga selalu dikaitkan dengan pelbagai erti dan maksud. Namun adakah anda tahu Keistimewaan dan Rahsia Alam di sebalik titisan air dari langit ini.

Fakta Menarik Tentang Maksud Disebalik Hujan Rahmat

Resepi - Rendang Ayam Pindang


Rendang Ayam Pindang.. masakan saya untuk tengahari ni.. mmg sedap dan bau semerbak baunya satu rumah bila dimasak.. masing2 tak sabar untuk menikmatinya tadi..
 

7 Cara Mencari Arah Tanpa Kompas



Bepergian ke tempat asing, terutama hutan atau gunung, mengharuskan traveler untuk membawa kompas. Sayangnya, keberadaan benda yang satu ini sering terlupakan, bingung menentukan arah jika tersesat pun bisa membayangi Anda.

Untuk menentukan arah mata angin, kompas memang sangat diperlukan. Tapi bagaimana kalau Anda lupa membawanya saat berada di tengah hutan?

Agar dapat kembali ke tujuan semula, ikuti 7 tips cara menentukan arah tanpa menggunakan kompas. Inilah cara mudah menentukan arah tanpa menggunakan kompas.


Mayat seorang wanita di Tuban, Jawa Timur masih utuh dan mengeluarkan bau harum ketika kuburnya digali semula untuk dipindahkan, walaupun sudah 19 tahun dikebumikan di situ. Makam itu digali semula bersama 16 makam lain dalam rangka perluasan masjid.


Jasad yang utuh tersebut adalah jasad Siti Masrinah, warga Kampung Penambang, Kecamatan Semanding, Kabupaten Tuban di Indonesia. Siti Masrinah yang dilahirkan pada 1913 itu meninggal dunia pada 1994 dan dimakamkan di area pemakaman di Desa Bejagung
 

Masjid Muhammadiah Dibina Berkonsep Seni Bina Dan Budaya Cina


 
Orang ramai berkunjung ke majlis Sambutan Hari Raya Aidilfitri di Masjid Muhammadiah, Taman Tasek Jaya, Ipoh. Masjid Muhammadiah atau Masjid Cina Muslim dibuka untuk jemaah pada 4 Ogos 2013 bersamaan dengan 27 Ramadan 1434H. Pembinaan masjid itu adalah hasil kerjasama jawatankuasa Masjid Lama Muhammadiah bersama pihak Persatuan Cina Muslim Malaysia (Macma), Ipoh. -fotoBERNAMA
 
MASJID Muhammadiah merupakan masjid pertama di negeri Perak yang dibina sepenuhnya berkonsepkan seni bina dan budaya Cina selain mempunyai persekitaran yang unik dan indah.

"Pembinaan Masjid Muhammadiah dengan kos RM4 juta itu merupakan mercu tanda kepada rakyat di Perak yang mana masyarakat Islam di sini terdiri daripada pelbagai kaum.


ASSALAMUALAIKUM JANGAN DISINGKATKAN LAGI

 


Isnin, 26 Ogos 2013

7 Perkara Tentang Apa Gunanya.

Apa guna jadi lelaki KACAK, kalau baca al-Quran pun merangkak-rangkak..

Apa guna jadi perempuan CANTIK, kalau pukul 12.00 tgh hari pun tak celik-celik..

Apa guna umur BESAR PANJANG, kalau fardhu ain asas pun lintang pukang..

Apa guna Allah bagi HIDAYAH, kalau nak SOLAT pun sikit punya PAYAH..

Apa guna jadi MANUSIA, kalau umur Allah bagi kita SIA-SIA..

Apa guna HARTA MELIMPAH, kalau nak hulur kepada yg memerlukan pun SUSAH..

Apa guna pangkat BESAR, kubur dah dekat pun masih tak SEDAR~!
selongkar10

Menarik Tentang Angsa Yang Anda Masih Tak Ketahui

5 Fakta Menarik Tentang Angsa Yang Anda Masih Tak Ketahui

5 Fakta Menarik Tentang Angsa Yang Anda Masih Tak Ketahui | Burung angsa merupakan burung yang cantik dan gemar pergi ke persisiran lautan untuk menjadi pemangsa kepada ikan.

5 Fakta Menarik Tentang Angsa Yang Anda Masih Tak Ketahui

Origami Berbentuk Haiwan Yang Menakjubkan


Sebelum ini saya pernah paparkan tentang 30 objek menarik yang dihasilkan daripada kertas.

Kali ini saya ingin paparkan juga mengenai seni melibatkan kertas yang dipanggil origami yang menakjubkan ini.

Seni origami berbentuk haiwan ini dihasilkan oleh seorang origami artist dari Vietnam yang bernama Nguyen Hung Cuong. Beliau yang telah menghasilkan seni origami sejak berusia 5 tahun ini berkata bahawa menghasilkan origami ini hanyalah sebagai hobi dan bukannya sebagai kerja sepenuh masa, namun beliau berharap satu hari nanti mampu menerbitkan sebuah buku yang akan memberi inspirasi kepada orang ramai.
 
 

Kisah Cinta: Cinta Itu Hak Ilahi

Assalamualaikum wbt. Saya bukanlah penulis tegar,saya hanyalah manusia biasa yang masih mencari lampu yang terang di atas muka bumi ini. Saya juga bukanlah pencerita, cukuplah sekadar disini saya ingin memuitiskan bibit jatuhnya hati seorang mujahadah terhadap sang mujahid dalam bumi Allah ini. Nama diberi ana, seorang yang periang, tegas dalam kata-kata dan seorang yang sukakan dunia teknologi. Alunan muzik dari Liyana Jasmay , Cinta Bersatu bermain di gegendang telinga menaikkan semangat lagi untuk saya menulis coretan ini.

Ceritanya bermula sekitar September 2011, dek semua pelajar berebut mahu digelar mahasiswa atau mahasiswi hati terasa hambar bila kali pertama menjejakkan kaki ke IPTA di Shah Alam. Hati bergelora tidak mahu menyambung pelajaran di peringkat sarjana muda, atas desakan keluarga yang mahu saya menjadi contoh kepada adik-adik yang lain. Akhirnya saya akui juga. Pasrah dengan keadaan yang sedia ada, saya memulakan hidup saya di universiti awam dalam bidang teknologi maklumat.


Subhanallah! Kawah Gunung Berapi Berwarna Putih Di Arab Saudi

Subhanallah! Kawah Gunung Berapi Berwarna Putih Di Arab Saudi (7 Foto) | Pada artikel kali ini, KisahBest.My ingin berkongsi beberapa keping gambar yang memaparkan gambar kawah gunung berapi berwarna putih di Arab Saudi. Mungkin ada yang tertanya-tanya, apakah nama di kawasan ini. Kami difahamkan, kawasan ini dikenali sebagai Al-Wahaba. Tambahan lagi, kawah ini terletak di Hafer Kishb, Arab Saudi. Kawah ini juga adalah terbesar di Asia Tengah dengan diamaternya 2km. Kawah ini dikelilingi oleh sodium phosphate putih. Jom lihat gambar di bawah ini.
 
gunung2 


Resepi - Roti John Mini.......Mudah disediakan, Sedap dimakan

Assalamualaikum semua.....

Untuk kali ini, chef terpanggil untuk menunjukkan kepada anda satu lagi resepi mudah. Sesuai bebenor disajikan dan dimakan seisi keluarga.

Kanak-kanaklah yang paling suka menu macam ini. Kalau disediakan, pastikan anda kena buat lebih. Kalau setakat 2 - 3 biji, memang tak cukup. Selalunya lebih dari 3 biji, baru puas menikmatinya. Maklumlah, saiznya pun agak kecil.....sekali ngap, dah masuk perut...tak gitu.

Roti John....roti yang biasa anda dengar. Tapi kenapa 'John" bukannya Ahmad ke atau Halim. Entahlah siapa yang menciptakan menu ini. Apa yang pasti, ianya memang digemari oleh ramai orang....tambah-tambah lagi, bila tibanya bulan Ramadan.




8 Panduan Untuk Meramal Cuaca Menerusi Perubahan Alam

Apa yang dipaparkan ini merupakan pengalamanan dari pengamatan alam dilingkungan hidup orang-tua kita. Bagaimana mereka sempat memerhatikan keindahan dan keajaiban alam sehingga mampu meramalkan cuaca walaupun tidak seratus peratusnya tepat.

Wallahualam 
Cuaca yang tidak menentu..ada kala mendung dan kadang kala hujan sehinggakan ada terpalit dalam peribahasan melayu, Ku sangka panas sampai ke petang, rupanya hujan di tengahari, mungkin di situ menunjukkan yang cuaca itu adalah sesuatu perkara yang sukar diramal dan sentiasa berubah, tetapi melalui kaedah dan teknologi semasa, manusia hanya membuat penilaian dan melakukan kajian bagi mencari kesasihan.!! Jadi nak tau cara2 semulajadi yang dikatakan mampu meramal keadaan cuaca, jom kita selongkar caranya..!!!
 

5 Lagi Objek Paling Berhantu Sepanjang Zaman

1) Dua Kerusi Istana Belcourt

Newport, Rhode Island ialah salah sebuah pekan tertua di Amerika Syarikat (AS). Penempatan di sini bermula pada tahun 1690, dan pada awal abad ke-20, pekan pelabuhan itu bertukar menjadi destinasi percutian musim panas untuk keluarga-keluarga mewah di AS. Mansion-mansion di Newport bertaraf legenda, begitu juga dengan kisah-kisah seram berkaitan dengannya.

Istana Belcourt diasaskan oleh Oliver Hazard Perris Belmont, seorang sosialit yang kaya raya juga seorang ahli politik, pada tahun 1894. Terdapat banyak gangguan yang didokumenkan pernah belaku di rumah mewah ini, tetapi gangguan paling terkenal membabitkan dua buah kerusi.


Anita Baharom Lebih Tenang Selepas Bertudung

Anita Baharom Lebih Tenang Selepas Bertudung 
PELAKON bersuara serak-serak basah, Anita Baharom mengakui dia kini berasa lebih tenang selepas mengenakan hijab sejak beberapa bulan lalu.

“Alhamdulillah, kini selepas bertudung, saya rasa lebih tenang.  Sebenarnya, saya sudah lama berniat untuk mengenakan hijab.  Beberapa bulan yang lalu, suami saya yang merupakan seorang penerbit di sebuah stesen televisyen menjalani penggambaran di Tanah Suci Mekah dan perubahan saya bermula selepas mendapat pengalaman di sana,” ujarnya memetik laporan portal Gua.


Ahad, 25 Ogos 2013

Aku Ingin Menjadi Baik

alt“Kehidupan dunia ini (jika dinilaikan dengan kehidupan akhirat) tidak lain hanyalah ibarat hiburan dan permainan, dan sesungguhnya negeri akhirat itu ialah kehidupan yang sebenar-benarnya, sekiranya mereka mengetahui.” (Surah al-Ankabut , ayat 64)

Melihat kepada fenomena hari ini, terdapat pelbagai ragam manusia. Ada kehidupan mereka yang tidak berubah-ubah sedari kecil, remaja, dewasa, tua dan sehinggalah ajal datang menjemput. Tetapi ada juga yang berubah mengikut peredaran usia dan waktu serta keinginan hati mereka dalam mencari kebenaran dan arah tuju hidup.


7 Perkara Tak Boleh Diubah Dalam Hidup


Kita lahir kedunia ini, sudah ada ketetapan dan ketentuan yang Allah s.w.t. rencanakan untuk kita. Jadi apa yang harus kita lakukan adalah jalani hidup ini seadanya. Ada hikmat disebalik semuanya, kerna sesungguhnya Dia Maha Mengetahui apa sahaja yang terbaik untuk kita, walaupun bukan itu yang kita suka.

DALAM hidup ini ada tujuh hal yang tidak boleh kita ubah iaitu:

1. Jenis kelamin dan jantina

gender-difference
Memang boleh buat pembedahan untuk mengubah kelamin. Tetapi tidak mampu mengubah roh (spirit) orang berkenaan. Terimalah dirimu, sama ada engkau wanita atau lelaki.


Tips Berguna Yang Kurang Diketahui

1. Mengatasi Masalah Semut
Semut kurang menyukai timun. Hanya perlu letakkan kulit timun di sarang semut atau di tempat laluan semut masuk kedalam rumah anda. Semut akan menjauhkan diri dari kulit timun tersebut.

5 Cara Menjaga Perkahwinan dan Cara Mengatasi Perceraian

Bagi kebanyakan orang, perkahwinan ialah suatu perkara terhebat yang berlaku dalam hidup mereka. Namun, kebanyakan daripada mereka sebenarnya tidak faham dan tidak sedar bahawa perkahwinan ialah suatu perkongsian yang paling sukar untuk dikendalikan.

Jika pasangan tersebut tidak memiliki ilmu pengetahuan yang cukup dan jelas, mereka pasti akan menghadapi alam perkahwinan dengan begitu sukar. Setiap pasangan perlu faham bahawa mereka berada dalam dunia yang baru, dunia yang jauh berbeza berbanding dunia sebelum mereka berkahwin.

Mengatasi Perceraian

Jumaat, 23 Ogos 2013

Keindahan Islam: 18 Larangan yang Ditegah


KEINDAHAN ISLAM: 18 Larangan yang Ditegah:
Di antara keindahan Islam adalah larangan-larangan yang memperingatkan seorang muslim agar tidak terjerumus ke dalam keburukan dan ancaman keras atas akibat buruk dari perbuatan tercela itu. Di antara larangan Islam itu adalah:
 
 

WoW!!? - Inilah Pasaraya Yang Terbesar Didunia



Bayangkan 20 bangunan Opera House di Sydney digabung jadi satu? Kira-kira sebesar itulah New Century Global Center di Chengdu, China. Bangunan ini telah rasmi dibuka, dan menjadi yang terbesar di dunia.


COOL : HOTEL 10 BINTANG TERLETAK DI KAWASAN GURUN

Sebuah hotel mewah dan berprestij telah dibina di gurun Xiangshawan, Mongolia iaitu 800 km dari Beijing. Namanya adalah Desert Lotus Hotel. 

 
 
 

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...