Ahad, 28 September 2014

Kisah Pemandu Kepada Bilionaire Tolak 2 Juta Pemberian Tuannya. Anda Pasti Terkejut Jika Tahu Sebabnya!!

Rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari. Itulah perumpamaan yang akan admin keluarkan kalau ada orang offer 2 juta kepada admin. Jangan terkejut di dunia ni ada juga orang yang taknak 2 juta. Tapi jangan salahkan dia, kerana dia punya sebab musabab yang sangat kukuh dan pasti anda tidak menjangkanya!!
Pemandu kepada Li Ka Shing – LKS (Jutawan No 1 di Asia) telah berkhidmat lebih 30 tahun dengan LKS dan telah capai umur bersara. LKS sebagai tanda penghargaan telah memberinya cek bernilai 2 juta tetapi pemandu tersebut menolaknya kerana dia mendakwa sudah miliki 20 juta ditangannya. LKS berasa hairan kenapa bekas pemandunya ada simpanan sebegitu banyak walhal gaji dia cuma 6 ribu sahaja .



Pemandu LKS akhirnya mendedahkan bahawa ketika dia menjadi pemandu kereta beliau, LKS selalu membuat pesanan kepada pengurusnya melalui telefon, memberi arahan supaya membeli tanah atau saham yang mana satu. Pemandu tersebut memasang telinga dan secara tidak serius dan diam-diam membeli saham-saham yang LKS arahkan kepada pengurus beliau.
Lama kelamaan, selepas bermula secara kecil-kecilan bermain saham melalui curi-curi dengar arahan LKS kepada pengurusnya, pemandu tersebut berjaya mengumpul dana lebih 20 juta.
Moral of the story :
Dalam perjalanan hidup, amat penting untuk kita memilih dengan siapa kita bersama. Bak kata pepatah, cari tandas, ikut lalat, cari bebunga, ikut lelebah, cari jutaan, ikutlah jutawan!!
Bersama orang yang rajin, anda tidak akan malas, bersama orang bertekad anda tak akan murung, bersama orang yang pintar, anda jadi luarbiasa, bersama orang yang hebat, anda pasti berjaya!!!
InshaAllah.. – The Vocket

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...