Home Klik Di Bawah

Khamis, 6 Mac 2014

Inovasi terbaru dunia penerbangan HAV 304

HAV 304 Airlander
Inovasi terbaru yang hadir dalam dunia penerbangan adalah Sebuah pesawat inovasi kapal terbang baru telah dinyatakan sebagai sebagai pesawat terbesar di dunia.

Seperti yang dilaporkan oleh Cnet pada 1/3 , pesawat ini merupakan inisiatif dari jutawan internet Amerika Syarikat. Dimana beliau cuba membuat sebuah kapal terbang dengan saiz jumbo yang seakan-akan seperti belon udara Zeppelin.




Pesawat HAV 304 Airlander ini dikatakan, sungguh besar sehingga mampu atau sekaligus menutupi langit di beberapa daerah. Pesawat ini turut menjadi pemandangan langit kita pada masa akan datang.
Dari segi saiz, HAV 304 Airlander  , mempunyai panjang 91 meter. Pesawat ini juga, mampu mengangkat beban penuh hingga 7-8 tan.


Walau bagaimanapun, pesawat ini akan mengambil masa yang lama, sekurang-kurangnya selama tiga minggu untuk mendarat, kerana ia akan melayang atau terapung dahulu sebelum melakukan pendaratan.

Ketika ini, pembuat projek pembuatan pesawat tersebut turut disokong oleh frontman Iron Maiden, Bruce Dickinson. Beliau turut mengaku telahpun melaburkan sebanyak 4.2 US$ juta agar pesawat tersebut boleh dihasilkan.

 http://teknoderas.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan