Home Klik Di Bawah

Isnin, 6 Januari 2014

Tips Beli Hadiah untuk Si Dia

Antara cara biasa untuk menunjukkan sukanya atau sayangnya pada seseorang adalah dengan membeli hadiah. Kecil, besar, murah atau mahal akan menjadi persoalan pada kita, jadi hadiah bagaiman yang sesuai untuk berikan pada pasangan anda, sama ada kekasih atau pasangan suami-isteri.
 




1. Apa yang si Dia Suka
Pertama sekali, adalah sangat logik untuk kita ketahui apa yang si Dia suka. Jangan malu untuk bertanya pasangan anda, tetapi adalah sangat menarik jika anda dapat tahu dari sumber-sumber yang lain, seperti dari keluarga, dari kawan-kawannya dari blog atau facebook si Dia. Kalau dia sukakan bunga, so selamatlah poket korang.. Kalau dia suka cincin berlian, hmmm… Tetapi yang paling common(selalunya), kaum perempuan sangat sukakan bunga, kerana mengaggap itulah antara hadiah yang romantik..

2. Apa yang anda mampu
Tak perlu kita belanja sehingga kopak, sehingga terpaksa ikat perut dan kurus keding sampai sorok tiang lampu pun tak nampak.. Kalau sekadar jam tangan RM 200 yang anda mampu cukuplah untuk berikan pada si Dia, kerana yang penting adalah kenapa anda berikan kepada si Dia dan ada baiknya juga tidak mengajar pasangan anda menjadi too “BRANDED” atau “BRAND CAUTIOUS” atau anda terpaksa menjadi businessman yang kaya raya.

3. Buat sendiri
Tak semua orang ada tangan yang seni, tapi ia bukanlah menjadi penghalang kepada siapa-siapa untuk berkarya. Anda kena faham, kalau anda yang buat sendiri hadiah itu, ialah hanya 1 dalam dunia ini. Kad ucapan, lagu, album gambar, kolaj apa-apa yang anda boleh ceritakan isi hati anda yang awak sangat saya pada si Dia dan berilah yang terbaik dan teristimewa.

4. Surat

Tak seronok kalau tak ada kata-kata yang bisa menarik hati si Dia. Tulis seperenggan atau sehalai nota untuk nyatakan “Saya Suka Awak”, “Saya Rindu Awak” … cukup sudah memadai, tapi kalau disulami dengan isi hati anda dan ayat-ayat yang romantis insya Allah gugur, luruh dan jatuhnya hati si Dia dekat anda..

5. Surprise(kejutan)
Semua orang sukakan kejutan yang menyeronokan.. Berilah hadiah ini pada waktu dia tak sangka dia akan terima hadiah itu… Seperti letakkan di depan pintu rumahnya, menghantar dengan pos laju, letakkan di atas kerusinya bila dia tiada, letak dalam begnya bila dia tak pandang… Biarlah si Dia yang terjumpa.. Pasti dia akan sangat sukakanya… Tapi janganlah dibaling ke kepala si Dia..

6. Keikhlasan
Dalam semua-semua, inilah point yang paling penting sekali.. Bukan sebab besar mana atau berapa mahal tapi ianya datang dari hati yang ikhlas untuk memberi bagi menunjukkan kasih dan sayang pada pasangan anda.. Kerana ia melibatkan masa anda, jauhnya anda berjalan untuk mendapatkan hadiah itu, meneliti atas bawah rak tengok apa yang sesuai, cek dompet tengok duit cukup ke tidak?, fikirkan apa yang nak diberi. Itulah yang paling dikira sebenarnya. :) Biarlah ia datang dari hati..
Dan kalau anda sendiri yang buat hadiah itu, kreativiti anda dan masa menjadi pengukur kepada keikhlasan anda.
 www.ayatayatcinta.net

Tiada ulasan:

Catat Ulasan