Khamis, 11 Ogos 2016

Juruterbang Wanita Pertama Arab Saudi


Kerajaan Arab Saudi telah menetapkan larangan memandu bagi kaum wanita. Namun, meski ada larangan tersebut, Hanadi Zakaria Al-Hindi dikhabarkan telah menjadi wanita pertama di Saudi yang berjaya menjadi seorang juruterbang pesawat, Memo melaporkan pada Selasa (9/8/2016).

Hanadi telah menerima lesen untuk menjadi juruterbang pada tahun 2014 silam. Para pakar penerbangan berkata wanita juga mempunyai kemampuan yang sama untuk bekerja di semua profesi sebagai laki-laki, termasuk menjadi pilot.


Lahir di Mekah pada tahun 1978, Hanadi awalnya mula belajar di Fakulti Seni di Universiti Umm Al-Qura. Namun, di tengah perjalanan ia memutuskan untuk melakukan perjalanan ke Jordan untuk belajar menjadi pilot di Akademi Penerbangan Timur Tengah.

Hanadi tidak sendirian, Yasmin Mohammed Al-Maimani, yang juga belajar di Jordan, juga kembali ke Saudi sebagai juruterbang.

sumber islampos.com/detik islam

1 ulasan:

  1. Sujud syukur saya ucapkan kepada ALLAH SWT dan saya sekeluarga sangat berterima kasih banyak kepada KI WARA atas bantuannya saya bisa mendapatkan dana ghoib dan alhamdulillah BENAR2 berhasil karna sekarang ini kehidupan saya jauh lebih baik dari sebelumnya dan semua utang2 saya sudah pada lunas semua,,!!! jika anda mau bukti bukan rekayasa silahkan hubungi KI WARA 085242894584 ini lah kisah nyata dari saya…beliau juga memberikan pesugihan,jual tujul,uang ghaib,bulu perindu.ATAU BUKA BLOK KI WARA

    BalasPadam

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...