Isnin, 9 Julai 2012

Kisah Shariffa Carlo Memeluk Islam

Manusia di muka bumi ini terutama golongan yang jahat dan benci kepada Islam, mereka merancang sesuatu untuk menyekat kemaraan Islam untuk diterima sebagai agama Allah. Mereka tidak mampu melakukannya, kerana pada masa yang sama juga Allah merancang untuk menggagalkan perancang mereka, begitulah betapa hebatnya Allah dalam perancangannya yang tidak mahu disekat oleh mana-mana makhluk bernama manusia.
 
 
 
 

Solat di Pasaraya?

Bagaimana jika ruang legar Pasaraya besar seperti Mid Valley, Times Square, Pavilion atau mana-mana pasaraya besar di Malaysia buat seperti gambar di bawah?



Agak-agak ada sambutan kalau buat kat malaysia ni  seperti dalam gambar?  Ramadhan semakin hampir...fikir-fikir la.........
nurfauzibassa

7 Tips Dan Petua Mengatasi Mata Sembab dan Hitam

السلام عليكما
Mata sembab dan hitam pada bahagian bawah mata seingkali berlaku kepada mereka yang kurang tidur dan rehat yang secukupnya. Ia juga bertambah buruk apabila anda tidak sihat seperti demam, selsema dan sebagainya. Berikut adalah beberapa tips dan petua untuk mengatasi masalah mata sembab atau hitam pada bawah mata.





Di Sebalik Tabir Animasi - Shaun The Sheep

Pernah tengok kartun ni...?rasanya yang dah ader Disney Channel mesti dah layan citer ni...
aku penah la jugak tengok ngn adik-adik aku...(dah besar pun masih layan citer ni)

haha...kelakar giler...geli hati tengok aksi mnatang dalam citer ni ni...
watak mereka aku tengok sama cam manusia...perlakuan mereka memang bijak ...

 
 
 
 
 

Apa yang jari tangan boleh lakukan


Banyak perkara yang jari boleh lakukan.  Samada positif atau negatif.  Terpulang kepada anda.  Ini pula dipanggil kreatif.
 
 
 
 

Fakta


*Ada satu alasan utama mengapa ular selalu menjelirkan lidahnya. Ular tidak memiliki telinga, namun memiliki lidah yang sangat sensitif terhadap getaran udara. Dengan menjulurkan lidahnya ular menangkap suara dan bau, dan inilah indera paling utama bagi ular. Bunyi seruling yang dimainkan oleh para pawang ular di India tidak pernah didengar oleh ular. Ular tersebut cuma tertarik pada gerakan seruling yang dimainkan oleh si pawang.




10 Fakta Menarik Buah Durian

Durian oh durian! Bagi aku, pelik kalau ada orang yang tak makan durian. Tambah-tambah orang Malaysia berbangsa Melayu yang berasal dari kampung. Tidak dinafikan, kaum Cina juga merupakan peminat tegar buah durian di negara kita. Apa kes yang membuatkan mereka tak boleh nak makan? Ada tu sampai bau pun dah tak boleh. Rugi betul hidup tanpa merasai nikmat durian weh.

 
 
 
 
 

Mengenal Imam Abu Hanifah


Imam Abu Hanifah An-Nu’man bin Tsabit al-Kufiy merupakan orang yang faqih di negeri Iraq, salah satu imam dari kaum muslimin, pemimpin orang-orang alim, salah seorang yang mulia dari kalangan ulama dan salah satu imam dari empat imam yang memiliki madzhab. Di kalangan umat Islam, beliau lebih dikenal dengan nama Imam Hanafi.

Nasab dan Kelahirannya bin Tsabit bin Zuthi (ada yang mengatakan Zutha) At-Taimi Al-Kufi 
Beliau adalah Abu Hanifah An-Nu’man Taimillah bin Tsa’labah. Beliau berasal dari keturunan bangsa persi. Beliau dilahirkan pada tahun 80 H pada masa shigharus shahabah dan para ulama berselisih pendapat tentang tempat kelahiran Abu Hanifah, menurut penuturan anaknya Hamad bin Abu Hadifah bahwa Zuthi berasal dari kota Kabul dan dia terlahir dalam keadaan Islam. Adapula yang mengatakan dari Anbar, yang lainnya mengatakan dari Turmudz dan yang lainnya lagi mengatakan dari Babilonia. 
 
 
 

PERBEZAAN ILMU DAN HARTA




1. Ilmu adalah warisan para Nabi, sedangkan harta warisan si Qorun.

2. Ilmu akan menjagamu, sedangkan harta haruslah kau yang menjaganya.

3. Pemilik ilmu punya banyak teman, sedangkan pemilik harta punya banyak musuh.






Khusyuk Dalam Solat

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG

" sesungguhnya seseorang yang berdiri dan solat memuji-muji Allah s.w.t dengan pujian yang selayak bagiNya serta mengosongkan hatinya bagi Allah s.w.t kecuali tatkala ia keluar daripada dosa-dosanya seperti anak yang baru dilahirkan( Riwayat muslim)



Ahad, 8 Julai 2012

Kisah Ketam Melayu dan Ketam Cina

Saya ingin berkongsi satu cerita kepada anda semua. Mungkin kita boleh ambil iktibar dari cerita ni.

Tak lama dulu ada seorang melayu yang ingin makan lauk ketam. Pada pagi tu dia pergilah ke pasar borong dan berjalan ke satu kedai milik cina yang menjual ketam.




Cara Mengelak Untuk Disihir Atau Disantau Melalui Makanan

Assalamualaikum dan salam sejahtera, nampaknya di zaman moden seperti sekarang ni, amalan sihir masih lagi berlaku terutama di kalangan masyarakat melayu. Antara punca berlakunya sihir adalah disebabkan perasaan dendam seseorang terhadap orang lain, iri hati dengan kelebihan atau kedudukan seseorang ,ada perasaan benci terhadap seseorang dan sebagainya.
 


 

Subhanallah ....Sultan ni tolong bayar bil elektrik Masjid Nabawi

 Allahuakbar
bertuahnya mereka ada Sultan begitu
Malaysia?
aiyangdisayang

Fakta Menarik Tentang Teka Silang

teka-silang-kata
Fakta Menarik Tentang Teka Silang Kata

Teka-teki silang atau disingkat TTS adalah suatu permainan di mana kita harus mengisi ruang-ruang kosong (berbentuk kotak putih) dengan huruf-huruf yang membentuk sebuah kata berdasarkan petunjuk yang diberikan. Petunjuknya biasa dibagi ke dalam kategori ‘mendatar’ dan ‘menurun’ tergantung arah kata-kata yang harus diisi.




Jambatan Laut Terpanjang Di Dunia

Jambatan laut yang terpanjang di dunia ialah Jambatan Jiaozhou Bay yang terletak di China. Jambatan ini menghubungkan persisiran luar pulau Huangdao dan bandar pelabuhan Qingdao (Timur China). Panjang jambatan laut ini ialah sejauh 42.48 kilometer (26.4 batu/mile).


 
 
 
 
 
 

Resepi: Kek Coklat Lembap

OPEN : Dah buat kek ni memang best dan rasa yang meletop......... anak-anak apa lagi tersangat suka
jom layan dan anda disyorkan mencubanya






7 Cara Mudah Untuk Tingkatkan Kebijaksanaan Anda

Kebijaksanaan merupakan satu anugerah yang ingin dimiliki oleh semua orang, tapi kalau setakat berangan tanpa berusaha keras ke arah itu, tak guna jugak..Di sini, ada 7 tips di mana korang boleh aplikasikan untuk meningkatkan tahap kebijaksanaan korang tu..Nak tahu berkesan ke tidak, korang try la dulu..Dah cuba baru tahu



1. Percaya yang anda boleh menjadi bijak - Hanya dengan menaruh kepercayaan pada diri anda yang anda mampu bijak dapat meningkatkan tahap kebijaksanaan anda. 




Sabtu, 7 Julai 2012

Disebalik telapak tangan.. Subhanallah

Kita tahu.. Allah mempunyai nama yang indah indah.. Nabi Muhammad s.a.w. pernah mem­beritahu para sahabat dan umat Islam bahawa Allah memiliki 99 nama yang in­dah dan diberkati maka berdoalah ke­pada Allah melalui sifat-Nya yang agung dan terpuji...

Anggota tubuh kita ini sudah cukup membuktikan kebesaran Allah.. cuba lihat di telapak tangan kita sekarang.. apa yang kita dapat lihat? hari hari kita lihat telapak tangan kita ni.. perasan tak ada sesuatu yang menunjukkan kebesaran Allah itu?
 
 
 

BeKaS PeNSeL YaNg UniK DaN KreaTiF

Ni kalau anak den tengok mau nangis-nangis suruh dibelinya jom layan kotak pensel yang unik ni....
 
 
 
 
 

Top 5 Ikan Tercantik Di Dunia


Terdapat ribuan spesis ikan yang hidup di dunia ini. Mereka biasanya hidup dan tersebar di seluruh perairan di dunia tidak kira dari air masin hinggalah ke air tawar. Dari ribuan jenis ikan tersebut, berikut adalah antara ikan yang paling cantik berserta infonya.





Rama-Rama Cermin Yang Cantik dan Unik

Rama-rama adalah serangga yang cukup indah dan mengasyikkan. Memerhatikan ia berterbangan mencari si bunga untuk menghisap madu sungguh menenangkan. 


Serangga ini cukup unik dan cantik. Sehinggakan dijadikan sebagai hobi oleh sesetengah orang untuk mengumpul sebagai koleksi. Namun Rama-Rama ‘Cermin’ ( Glasswinged butterfly [Greta oto] ) adalah spesis yang unik kerana pada kedua-dua belah sayapnya adalah lutsinar.

 
Seterusnya




Cerita Motivasi : Kisah Dua Batang Kayu

Alkisah seorang tukang pahat akan membuat sebuah karya pahat bercitarasa seni yang tinggi dengan bahan sebatang kayu jati. Sambil mengarahkan mata pisau tatahnya sang pemahat berkata,” Wahai, batang kayu, ijinkanlah aku memahatmu menjadi sebuah benda seni.”

Batang kayu pun menjawab,”Silakan Pemahat.”

Begitu mata pisau tatah mengenai batang kayu , maka menjeritlah batang kayu itu,”Aduh!, Aduh!…sakit sekali wahai pemahat. Sakit sekali rasanya badanku.”





Ikan Singgang Terengganu



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ …

Ikan singgang Terengganu adalah makanan spesial bagi orang Terengganu. Masakan ini kalau dikenakan dengan budu atau sambal belacan, waduh-waduh pasti kerinduan anak perantau terubat.

Masakan ini menggunakan ikan, lengkuas, asam gelugor, kunyit dan sayur bendi. Mau rasa boleh cuba masak sendiri atau paling mudah datang sendiri ke Terengganu Kite.




5 Makanan yang “Berpotensi” Beracun

Tidak perlu khuatir dengan artikel ini. Karena walaupun sebagian bahan makanan yang disebutkan kerap kita makani, tapi yang berpotensi mengganggu kesihatan adalah dengan menggunakannyaa dalam jumlah besar. Segala sesuatu yang melebihi batas, memang selalu menimbulkan risiko – apapun itu. Nah, untuk membantu pemahaman kita mengenai makanan yang dimaksud, langsung saja yuk kita simak artikelnya:

1. Beras
Beras bisa dikatakan sebagai bahan makanan pokok sebagian besar orang di dunia. Tidak diragukan lagi, beras memiliki banyak manfaat kesehatan. Kendati begitu, sebuah penelitian mengungkapkan, satu dari lima kemasan beras panjang Amerika ternyata mengandung zat beracun dengan tingkat berbahaya, yang berpotensi mengandung kadar arsenik dalam susu beras dan beras bayi. Seperti diketahui, mengonsumsi arsenik dengan kadar tinggi, erat kaitannya dengan canser.
  


Khasiat Sabun Beras

http://niaga24jam.com/wp-content/gallery/sabun-beras_1/dscn2377.jpg
Kecantikan merupakan salah satu aspek penting bagi wanita. Setiap wanita semestinya tidak akan lari untuk membincangkan isu kecantikan dan cara penjagaan kulit wajah yang sempurna. Di sini pihak OHBULAN! ingin kongsikan khasiat sabun beras, yang difahamkan mampu memberi kesan yang efektif pada kulit wajah dan secara tidak langsung mampu mengatasi masalah kulit yang dialami oleh sesetengah wanita.




Kisah Seekor Belalang



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ ….

Seekor belalang telah lama terkurung dalam sebuah kotak. Suatu hari ia berhasil keluar dari kotak yang mengurungnya tersebut. Dengan gembira ia melompat-lompat menikmati kebebasannya. Di perjalanan dia bertemu dengan seekor belalang lain. Namun dia keheranan mengapa belalang itu bisa melompat lebih tinggi dan lebih jauh darinya.Dengan penasaran ia menghampiri belalang itu, dan bertanya,

“Mengapa kau bisa melompat lebih tinggi dan lebih jauh, padahal kita tidak jauh berbeda dari usia ataupun bentuk tubuh ?”.




12 Kaum yang Dibinasakan Allah

Dalam Alquran, banyak sekali diceritakan kisah-kisah umat terdahulu yang telah dibinasakan oleh Allah karena mereka mengingkari utusan-Nya dan melakukan berbagai penyimpangan yang telah dilarang. Berikut adalah kaum-kaum yang dibinasakan.


1. Kaum Nabi Nuh
Nabi Nuh berdakwah selama 950 tahun, namun yang beriman hanyalah sekitar 80 orang. Kaumnya mendustakan dan memperolok-olok Nabi Nuh. Lalu, Allah mendatangkan banjir yang besar, kemudian menenggelamkan mereka yang ingkar, termasuk anak dan istri Nabi Nuh (QS Al-Ankabut : 14).
 
 
 
 

Jumaat, 6 Julai 2012

10 Sebab Mengapa Mat Rempit Masuk Syurga


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ ….
Maha suci Allah dari segala sekutu. Tempat manusia berserah dan berwala’ kepadaNya. Selawat dan salam kepada junjungan Nabi Muhammad SAW diatas rahmat yang dicurahkan baginda ke seluruh alam.

1. Bukankah Allah itu Maha Penerima Taubat. Mereka bertaubat. Mereka berazam betul-betul untuk tidak buat lagi perbuatan yang sia-sia dan berdosa. Insya Allah, mereka akan masuk Syurga.




5 Hal Yang Patut Dipelajari Dari Semut



1. Semut tidak pernah putus asa.
Coba bentangkan tangan untuk menutup jalan yang di lalui semut. Semut tak akan putus asa, apalagi berhenti. Tapi terus mencari rute lain. Sudahkah kita memaksimalkan kerja dan tak pernah putus asa dalam menjalani hidup ini?




Bahasa Kesat Yang Nampak Lembut

Sedar tak sedar dari perbualan harian kita, bahasa kasar telah dilembutkan sebenarnya dari perkataan kasar yang boleh mendapat penumbuk kat muka kita.Perkataan- perkataan ini biasanya digunakan oleh remaja dan golongan yang tak berapa nak remaja.
SIOT:
Siot adalah dari perkataan b*d* ataupun sialan. Mana lagi lembut "Siot la kau ni,janji pukul 2 sampai pukul 5" berbanding " Kau ni memang b*d*! Janji pukul 2 datang pukul 5".




Gambar Titisan Air yang Sangat Cantik dan Menakjubkan

Untuk post kali ini, kami ingin kongsikan gambar embun atau titisan air yang sangat cantik dan menakjubkan. Semoga gambar-gambar ini dapat dijadikan sumber untuk cuci mata setelah penat bekerja icon biggrin Gambar Titisan Air yang Sangat Cantik dan Menakjubkan

thumbs 10 Gambar Titisan Air yang Sangat Cantik dan Menakjubkan
                            titisan air no 1 - nampak macam ulat pon ada.. hohoho





9 Fakta Menarik Apabila Lelaki Memasak

Sebenarnya chef-chef yang terkenal di seluruh dunia sudah semestinya kaum lelaki bukan? Lihat sahaja di Malaysia,semua kenal dengan Chef Wan, chef yang cukup dikenali ramai.. Tapi tahukah anda yang kebanyakkan lelaki ni memang jarang nak memasak.. betul tak? ekeke. Jom tengok antara 9 fakta-fakta menarik apabila lelaki memasak..

9 Fakta Menarik Apabila Lelaki Memasak 




Masjid-Masjid Unik di Dunia

Saat Islam menyebar ke seluruh penjuru muka bumi, agama tauhid ini begitu cepat diterima oleh banyak orang. Selain tanpa paksaan, tampaknya Islam begitu luruh dengan budaya setempat, sehingga orang mau menerimanya dengan tangan terbuka.
Masjid, sebagai pusat ibadah agama Islam tidak kaku dan harus bergaya seperti wilayah asalnya. Melainkan terjadi asimilasi dengan gaya arsitektur setempat sehingga selain menjadi unik, juga menggambarkan bahwa Tuhan hadir di mana saja.
Di dunia ini ada banyak masjid unik yang mungkin belum kita ketahui, seperti misalnya di bawah ini:

Masjid Sangkore, Timbuktu




7 Jenis Makanan Efektif Penolak Penyakit

Bahwa bagaimana cara menjaga kesehatan tubuh tentu kita semua sudah tahu. Menjaga pola makan sehat, tidur/istirahat cukup (tidak banyak begadang), berolahraga, tidak mengkonsumsi alcohol dan tidak banyak pikiran  adalah beberapa  di antara cara menjaga kesehatan tubuh kita. Namun tahukah Anda bahwa untuk menjaga tubuh dari serangan berbagai penyakit diperlukan system kekebalan tubuh yang kuat.

Nah, menurut para ahli kesehatan dengan pendekatan holistik alami, menjaga kekebalan tubuh sebenarnya dapat dimulai dengan memelihara dan mempertahankan kesehatan sistem pencernaan kita. Dengan kondisi sistem pencernaan yang baik, penyerapan nutrisi dari setiap makanan yang dicerna menjadi lebih mudah terserap sempurna. Pencernaan yang sehat juga dapat menetralisasi racun serta melawan bakteri dan virus yang membahayakan tubuh kita.





10 Racun Psikolog Dalam Diri


    • Racun pertama : Menghindar
      Gejalanya lari dari kenyataan, mengabaikan tanggung jawab, padahal dengan melarikan diri dari kenyataan kita hanya akan mendapatkan kebahagiaan semu yang berlangsung sesaat.
      Antibodinya realitas
      Caranya berhentilah menipu diri. Jangan terlalu serius dalam menghadapi masalah karena rumah sakit jiwa sudah dipenuhi pasien yang selalu mengikuti kesedihannya dan merasa lingkungannya menjadi sumber frustasi. Jadi, selesaikan setiap masalah yang dihadapi secara tuntas dan yakinilah bahwa segala sesuatu yang terbaik selalu harus diupayakan dengan keras




  • Timun Laut : Ciptaan Allah Yang Menakjubkan

    Para penyelidik telah menemui hidupan laut pelik yang dikenali sebagai Timun Laut. Menurut kata mereka, masih terdapat banyak lagi hidupan laut yang pelik hidup di dasar laut.

    Hidupan marin yang tinggal di lautan dalam didapati mempunyai bentuk yang ganjil seperti timun laut yang mempunyai sesungut lut sinar. Jika kita perhatikan dari bentuk fizikalnya, ternyata hidupan seperti ini mempunyai satu keunikan yang tersendiri. Bahagian dalamannya menampakkan seperti jantung ataupun saluran usus. Boleh lihat gambar di bawah ini.


     





    13 Perkara Yang Perlu Wanita Islam Jaga

    Dalam kehidupan seharian, ada banyak perkara yang perlu dijaga oleh wanita Islam, selain batas-batas pergaulan yang harus dijaga, ada perkara- perkara lain yang perlu di jaga oleh wanita Islam..

    13 Perkara Yang Perlu Wanita Islam Jaga

    1. Bulu kening
    Menurut Bukhari, Rasullulah melaknat perempuan yang mencukur atau menipiskan bulu kening atau meminta supaya dicukurkan bulu kening – Petikan dari Hadis Riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari.






    Kelebihan Membaca dan Menghayati Al-Quran



    1) Al-Quran akan memberikan pertolongan pada Hari Kiamat.

    Dari Abu Umamah radhiAllahu `anhu katanya: ”Saya mendengar Rasulullah sallAllahu `alaihi wasallam bersabda:

    “Bacalah olehmu semua akan al-Quran itu, sebab al-Quran itu akan datang pada Hari Kiamat sebagai sesuatu yang dapat memberikan syafa`at (pertolongan) kepada orang-orang yang memilikinya (mengamalkannya).”
    (HR Muslim)
     
     
     
     

    Kisah pemerintah umat Islam menjadi kuli di pasar

    http://1.bp.blogspot.com/-Wny86XU2h6o/TxQndQJpYzI/AAAAAAAAA6c/BXWIS-Uhdu0/s1600/umar-2.jpg 
    Di antara banyak peperangan yang paling dahsyat adalah Perang Khandaq. Semasa itu kaum Yahudi Madinah melakukan pengkhianatan dengan musyrikin Mekah yang terdiri atas berbagai golongan, dan bergabung menjadi satu untuk menghancurkan umat Islam di Madinah.

    Halangan dilakukan oleh tentara gabungan itu, didukung dengan sabotaj dari dalam oleh orang-orang Yahudi. Umat Madinah sudah mulai dihinggapi kelemahanan dan putus asa, kelaparan dan kehilangan semangat, sementara setiap masa tentera musuh bakal menyerbu dengan sengit.
     
     
     
     

    Khamis, 5 Julai 2012

    Tanda – Tanda Kiamat Kecil Telah Lengkap Sempurna

    Harus diingat, kita sudah pun ‘embrace’ kepada tanda-tanda kiamat besar secara tidak rasmi iaitu keluarnya Dajjal dan Yakjuj & Ma’juj. Dajjal telah pun keluar dan kini berada dalam peringkat ‘sehari sama seperti sebulan’ iaitu diluar dimensi masa manusia. Manakala Yakjuj & Ma’juj telah pun dibebaskan setelah Tembok Zulkarnain (dengan izin Allah) telah runtuh di Georgia. Golongan mereka pada hari ini telah menjadi Ashkenazi Jews & Zionist! Golongan mereka yang terakhir akan keluar ialah selepas Dajjal dibunuh oleh Isa a.s. Hanya 8 tanda-tanda besar kiamat yang masih tinggal. Allahu A’lam.


    Disaat kita berada dalam lena yang panjang, ketika itulah kiamat akan datang, dan kalian kelihatan seperti keldai yang terpinga-pinga. Maka, ambillah peringatan, kerana peringatan itu amat berguna kepada mereka-mereka yang berfikir.

    1) Penaklukan Baitulmuqaddis
    Dari Auf b. Malik lah.a. katanya, Rasulullah s.a.w telah bersabda: “saya menghitung 6 perkara menjelang – hari kiamat.” Baginda menyebutkan salah 1 di antaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis.” – Sahih Bukhari






    Kucing Paling Kecil Di Dunia

    Mesti ramai yang tak percaya terdapat kucing paling kecil di dunia ni, ialah biasanya orang tengok kucing paling besar di dunia, tapi berlainan pula dengan kucing ini, di khabarkan kucing paling kecil di dunia dan diiktiraf sebagai kucing paling kecil di dunia oleh Guiness World Book Of Record.

    kucing 




    WAJIB BACA: Bukti Coca-Cola Mengandungi Alkohol


    Menurut kajian dan ujian terbaru yang dilakukan Institute Pengguna Kebangsaan Paris, minuman soda terkenal berasal dari Amerika Coca-Cola mengandungi alkohol.

    INC yang berpusat di Paris itu mengatakan, selain Coca-Cola tanda Pepsi Cola juga mengandungi alkohol. Berita yang cukup mengejutkan ini dikeluarkan Press TV pada Sabtu 30 Jun 2012 lalu.

    Majalah Perancis "60 Million Consumer" menerbitkan hasil ujian yang mengatakan bahawa tahap alkohol yang terdapat pada Coca-Cola adalah 10 mg per liter atau kira-kira 0,001 peratus alkohol.






    Taman Bunga Unik di Dunia

    Taman bunga merupakan tempat yang tepat untuk bermain, berkumpul bersama keluarga dan juga untuk menyegarkan pikiran sekaligus mata. Buat Anda yang hobi dan suka membuat Taman yang dihiasi dengan berbagai bunga, disini ada beberapa ide untuk membuat taman yang unik dan cantik
     
    Pokok-pokok hiasan dibentuk sebegitu indah, hasil kreativiti tukang-tukang kebun yang mahir agaknya..

    Jom layan..












    Koleksi Jersi Pasukan Malaysia Sepanjang Zaman

    kami ingin paparkan koleksi jersi Malaysia sepanjang zaman dari tahun 1977 hingga yang terbaru. Gambar-gambar ni semua adalah ilustrasi saudara Azmie daripada SwitchImageProject. 
    79 Koleksi Jersi Pasukan Malaysia Sepanjang Zaman
    Jersi Malaysia 78-79 (Home)



    20 Fakta Menarik Tentang Gajah

    Kami pernah menulis 20 fakta menarik tentang lipas dan ia mendapat sambutan yang sangat mengejutkan. Atas permintaan ramai, satu lagi post berbetuk ilmiah atau trivia di cisdel.com diwujudkan. Kami mengumpulkan fakta ini daripada pelbagai sumber dan menterjemahnya sendiri. Diharapkan agar kalian suka dengan 20 fakta menarik tentang gajah ini.


    african elephant 435 600x450 20 Fakta Menarik Tentang Gajah 
     
     
     

    Koleksi Tumbuh-tumbuhan yang Pelik Tapi Sangat Menakjubkan

    Setiap satu ciptaan tuhan di muka bumi ini pasti ada kegunaan dan peranan masing-masing. Walaupun ia hanya sebesar zarah ia tetap berguna dan mempunyai peranannya sendiri. Post kali ini kami ingin kongsikan beberapa jenis pokok yang sangat unik dan mungkin pelik tetapi sangat menakjubkan. Antara pokok-pokonya adalah raflesia, periuk kera, pokok Baobab dan lain-lain lagi.

    Romanesco Broccoli

    Romanesco Broccoli Koleksi Tumbuh tumbuhan yang Pelik Tapi Sangat Menakjubkan
    ini brocoli hahaha berani nak makan?
    Ini adalah sejenis brocoli dan ia boleh dimakan tapi rupa dia menakutkan haha. Tergolong daripada speseis Brassica oleracea. Pertama kali dijumpaai di Itali pada kurun ke 16. Ia kaya dengan vitamin C, vitamin K, fibre, dan carotenoids





    Rabu, 4 Julai 2012

    Jasad Manusia Hancur Kecauli Tulang Ekor

    Jasad Manusia Hancur Kecuali Tulang Ekor- Dalam sebuah hadis marfu’ yang diriwayatkan oleh Muslim dan Ibnu Majah : “Tidak ada dari Jasad manusia kecuali akan hancur, kecuali tulang ekornya, dari tulang ekor ini lah tubuhnya akan disusun kembali pada hari kiamat”

    Al Qurtubi didalam kitab Tazqirahnya mengutip hadis ini dari Kitab Fitnah Kubur riwayat Muslim pada hadis 2955.

    Sahabat bertaya Nabi s.a.w ” Apakah tulang ekor wahai Rasullulah?” Lalu di jawab oleh Nabi s.a.w , ” Yakni seperti biji gandum, dari biji itulah ia tumbuh” - Riwayat Ahmad.







    Cara Hadapi Hantu Jika Terserempak



    اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ…

    Langkah2nya adalah..

    Pocong
    Hantu yang berbungkus macam lepat pisang baru masak ni memang mudah cari kelemahannya. Kita hanya perlu bukak tali pengikat di atas kepalanya dan tarik kain balutannya. Sudah tentu dia akan berasa malu rana dia tidak pakai apa apa pun, selain kain kapan pembungkusnya tu.





    OTAK MANUSIA YANG BERFUNGSI


    Subhanallah. Hebatkan kuasa Allah S.W.T. Inilah otak manusia yang masih lagi hidup. Macam mana organ sekecil ini mampu mengawal segala aktiviti seharian kita. Unless, pembaca nasihangit ni terdiri daripada makhluk alam lain. 
    nasihangit

    10 Bentuk Tempat Menyimpan Kaset CD yang Unik

    Banyaknya kaset CD yang behamparan biasa akan membuat mata kita risau melihatnya jadi untuk merapikanya kita membutuhkan tempat untuk menyimpan kaset kaset CD tersebut nah bagi kamu yang ingin membuat tempat penyimpanan kaset CD bisa saja ke 10 tempat untuk menyimpan kaset cd ini bisa menjadi inspirasi kamu penasaran lihat berikut ini

    1. Rak CD barcode; tempat CD ini terinspirasi dari barcode yang biasa nempel di produk-produk seperti baju yang biasa di jual di mall, mungkin ini sangat cocok dengan yang biasa hoby jalan-jalan ke mall.
     




    Anda Berkenan .

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...