Selasa, 26 Februari 2013

Renung-renungkan

Pagi tadi ketika saya sedang merayau-rayau di laman maya saya terjumpa satu ayat yang kiranya boleh membikin saya terpaku seketika. Ayat yang benar-benar menyentuh perasaan dan sanubari ini, yang ingin saya kongsi di sini:


"..Jika doamu di makbulkan,
Tandanya Allah sayang padamu...
Jika doamu lambat dimakbulkan,
Tandanya Allah ingin mengujimu...
Jika doamu tidak dimakbulkan,
Tandanya Allah merancang yang terbaik untukmu..."

Ketika saya sedang buntu dalam meneruskan usaha untuk mencapai sesuatu yang amat saya hajati, ayat ini benar-benar mengingatkan saya tentang hakikat sebuah kehidupan. Sentiasalah berprasangka baik dengan segala ketetapan yang ditentukan Allah. Sesungguhnya Allah tidak pernah menzalimi hamba-Nya, cuma kita sendiri yang terkadang tergamak menzalimi diri sendiri.

Secangkir peringatan untuk diri sendiri dan yang sedang membaca.
http://kfein.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...