Selasa, 7 Februari 2012

4 Nafsu Yang Ada Dalam Diri Kita

Assalamualaikum semua...
 
Hari ini marilah kita lihat nafsu-nafsu yang ada di dalam diri kita semua agar kita dapat mengawal segala 3 nafsu yang tidak elok itu menghantui diri....dan juga terdapat satu nafsu yang baik di antara ke 4 nafsu itu mari kita lihat bersama-sama ye...info ini mama perolehi dari sumber ini...

Kenali VITAMIN, GARAM GALIAN & SUPPLEMEN Bagi Tubuh Anda


Adakah supplemen vitamin dan garam galian diperlukan?
  1. Jika anda sihat dan makan makanan seimbang berpandukan kepada Piramid Makanan Malaysia, supplemen tidak diperlukan, (melainkan jika anda mengandung atau bila dinasihati oleh Doktor atau Pakar Pemakanan).
  2. Jika anda perlu mengambil supplemen, sila rujuk kepada Doktor atau Pakar Pemakanan anda.
  3. Dos supplemen yang berlebihan boleh memudaratkan. Sila ikut Saranan Pengambilan Nutrien Malaysia 2005 (Recommended Nutrient Intakes for Malaysia 2005). 

Cara Isteri Taib Mahmud Sambut MAULIDUR RASUL

oleh : lianglahad
 
BN ni kalau kita kata sambutan Maulidur Rasul ni tak wajib..
mau melompat dorang marah...

Sebab dorang tak tahu perarakan tu memang tak wajib pun.... 
Zaman Nabi dan Sahabat tak buat perarakan Sambut kelahiran Nabi ni...

Ulama' terkemudian membuat keputusan untuk  mengadakan sambutan ni bila mereka tengok umat Islam pada Zaman mereka sudah mula lalai dan lupakan sunnah Nabi dan sudah ramai pula yang mula tidak mengenali perjuangan Nabi
seperti yang sepatutnya...

Bayi 17 jam dibedah jantung

JASMINE dianggap bayi ajaib kerana selamat menjalani pembedahan walaupun baru dilahirkan.
                     JASMINE dianggap bayi ajaib kerana selamat menjalani pembedahan walaupun baru dilahirkan.
  
NEWCASTLE: Seorang bayi berusia kurang dari sehari menjadi pesakit termuda dalam sejarah menjalani pembedahan jantung terbuka.Jasmine Carr hanya memiliki peluang 15 peratus untuk selamat apabila pakar bedah memulakan prosedur ke atasnya selepas 17 jam 30 minit dia dilahirkan.
 

"Subhanallah...Pergi Haji Naik Basikal!"

Semangat mubaligh warga Nepal ini patut ditiru. Dengan modal minima tak menghalangi cintanya kepada Islam untuk memenuhi panggilan rukun Islam yang terakhir. Tak ada sumber kewangan naik pesawat, beliau sanggup berbasikal berbulan-bulan untuk menunaikan perintah Ilahi di tanah Arab.


 

Amalan Terbaik Dunia _Bahagian 1


AMALAN TERBAIK DALAM HIDUP
  1. Sesiapa yang berwuduk saat ingin tidur dan meminta supaya ALLAH berikan kebaikan dunia dan akhirat pasti akan di kabulkan - Tirmizi. Sunat tidur dalam keadaan berwuduk. 

Sultan Kelantan masih belum temu calon isteri

SULTAN MUHAMMAD V  bertanya khabar ketika melawat  Che Asmah di Hospital Raja Perempuan Zainab II, Kota Bharu, semalam.
SULTAN MUHAMMAD V bertanya khabar ketika melawat Che Asmah di Hospital Raja Perempuan Zainab II, Kota Bharu, semalam.

KOTA BHARU: Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V, bertitah baginda masih belum mempunyai calon isteri dan sentiasa berdoa niat baginda itu dimakbulkan Allah.
 

Muhasabah Diri - Kenapa Hati Menjadi Keras

7 jenis wajah mayat di dalam kubur

1. Mayat yang mukanya berpaling dari arah kiblat. Itulah petanda bahawa semasa hidupnya telah melakukan perkara syirik kepada Allah.

2. Mayat yang mukanya berbentuk babi. Itulah petanda semasa hidupnya tidak melakukan solat lima waktu, tidak menjaga solat. Lalai dalam solatnya.

Isnin, 6 Februari 2012

Bagaimanakah Anak Soleh Yang Menjadi Impian Para Ibubapa?..

Pelik Tapi Benar | Bertutur Pelbagai Bahasa Selepas Sedar Dari Koma


Salam..

Pelik tetapi benar tetapi itulah realiti kebolehan luar biasa seorang pelajar tingkatan lima yang secara tiba-tiba boleh bertutur pelbagai bahasa selepas dia terlibat dalam kemalangan jalan raya pada jam 2 petang, 13 Januari lalu.

Di mana Negara Yang Tiada Tentera ?

1.. Palau

Negara kecil ni mempunyai 328 buah pulau yang terletak di Lautan Pasifik. Populasi penduduk yang menetap di negara ni dianggarkan berjumlah 20,900 orang. Negara Palau ni mendapat perlindungan pertahanan daripada U.S.A.

Kenali 5 perbuatan 'baik' yang boleh membawa padah

Semua orang tahu bahawa tabiat yang tidak baik seperti merokok, tidak bersenam dan meminum minuman beralkohol memberikan kesan buruk terhadap kesihatan. Namun begitu, terdapat juga perbuatan yang baik tetapi boleh membahayakan badan kita. Antara 5 rutin yang boleh membawa padah adalah,

Mimpi Dr. Haron Din Jumpa Nabi Muhammad SAW

[Penting] Pesanan Ustaz Idrus Kepada Lelaki

 
 
Apakah pesanan tu, bacalah ....... dengan teliti

Pelabuhan kargo akan dibina di Yan

Pelabuhan Klang
ALOR SETAR, 1 Februari 2012 – Negeri Kedah tidak lama lagi mempunyai pelabuhan yang pesat apabila sebuah pelabuhan kargo akan dibina di pantai Yan.



Menteri Besar Kedah, YAB Dato’ Seri Diraja Ustaz Azizan Abdul Razak berkata, pada bulan Mac ini akan diadakan perjanjian persefahaman (MoU) dengan sebuah syarikat yang terkenal di Malaysia bagi membina sebuah pelabuhan baru di Pulau Bunting, Yan.

7 sebab HEBATNYA lelaki

1.Lelaki tidak detail dalam percakapan
Contoh kes: Kes baru saja putus cinta. Biler kite tanyer what’s his comment dier just cakap: “Mm..dah nak putus nak wat camne…”

2.Lelaki tahan berjaga sepanjang malam demi hobi
Contoh kes : BOLA!hehe..Jangan marah yea wanita kalau lelaki sanggup bangun malam untuk tengok live perlawanan bola!

6 Sebab Beruntungnya Jadi Perempuan

1.) Dia bekerja dengan Allah..jadi 'kilang'manusia.Tiap-tiap bulan dia diberi cuti bergaji penuh........
7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang tetapi Allah
anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya.

Wajib Dedahkan Status Halal Barangan Kulit


Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) sedang menyediakan peraturan bagi mewajibkan peniaga mendedahkan maklumat jika sesuatu barang diperbuat daripada bahan tidak halal seperti kulit babi.

Cara Meninggalkan Maksiat Batin (PENYAKIT HATI)

Saya perturunkan di bawah ini petikan-petikan dari kitab berikut untuk renungan kita bersama. 



Muka depan kitab "Bidayatul Hidayah (Permulaan Jalan Hidayah)" karangan Imam al-Ghazali, terjemahan Abu ala Albanjari al-Nadwi (Ahmad Fahmi bin Zamzam) 
Cetakan Kelima - 2007.

Kelebihan Berselawat


Dari Fadhalah bin Ubaid r.a. katanya: Rasulullah s.a.w. pernah mendengar seseorang yang berdoa, tetapi dia tidak mengucapkan puji-pujian kepada Allah Ta'ala dan tidak pula membaca selawat pada Nabi s.a.w, lalu Rasulullah s.a.w. bersabda: Tergesa-gesa sekali orang ini, kemudian orang itu dipanggilnya. Nabi s.a.w lalu bersabda pada orang itu atau pada orang lain juga: Jikalau seseorang di antara engkau semua hendak berdoa, maka hendaklah memulakan dengan mengucapkan puji-pujian kepada Allah, selanjutnya membaca selawat kepada Nabi s.a.w. seterusnya bolehlah dia berdoa dengan apa yang dikehendakinya. (HR Abu Dawud dan Termidzi)

Perkara Untuk Direnungkan

Apakah perkara untuk kita renungkan..? Semoga apa yang kita akan renungkan ini akan mendapat manfaat bersama…
Antara Perkara Untuk Direnungkan :
1. Orang yang tidak menganggap dirinya bahagia adalah orang yang tidak akan hidup dengan bahagia.


2. Orang berjaya tidak pernah putus asa. Sebaliknya orang yang mudah putus asa ialah orang yang tidak akan berjaya.

3. Apabila kamu bercakap, percakapan kamu adalah patut diluahkan jika ia difikirkan lebih bernilai daripada tidak bercakap langsung.

4. Tiga orang pandang ke luar tingkap, seorang melihat tanah, seorang melihat pokok, seorang melihat awan. Ini kerana setiap manusia mempunyai persepsi yang berbeza. Lantaran itu, jangan berasa marah jika orang lain berbeza pendapat dengan kita.

5. Cerek yang kecil adalah lebih mudah panas. Orang yang berhati kecil mudah berasa marah.

Ahad, 5 Februari 2012

Ada pihak pelik kerana tiada kes rasuah di Kedah


ALOR SETAR, 31 Januari 2012 – Kerajaan negeri sentiasa membuka ruang kepada mana-mana pihak yang ingin menyiasat kerajaan negeri mengenai rasuah.
Menteri Besar, YAB Dato’ Seri Diraja Ustaz Azizan Abdul Razak berkata, kerajaan negeri sedang berusaha bagi menghapuskan gejala rasuah di negeri ini, kerana orang yang sukakan rasuah adalah orang yang pemalas.

10 Empangan Paling Besar Di Dunia

1. Nurek Dam, Tajikistan – 300m
10 Nurek-Dam

Ciri-ciri Wanita Cantik

Ya Allah… Walaupun aku tidak cantik dimata manusia, cukuplah sekadar cantik dihadapan-MU
ciri-ciri wanita cantik

Kenapa Saya Suka Berkongsi Ilmu?


Kebanyakan manusia pada hari ini lebih melihat kepada sesuatu yang fizikal, suatu yang nyata untuk membuat penilaian akan tetapi tidak mahu melihat apa yang terselindung disebaliknya iaitu suatu yang halus, yang ghaib dan tidak kelihatan.

Kerana apa?

2 Sebab Utama Untuk Berhenti Minum Air Soda.!

Air soda atau senang cerota air yang bergas macam coca cola, f&N,dan mirinda  sememangnya digemari ramai kerana rasanya yang manis dan bergas.

soda1 2 Sebab Utama Untuk Berhenti Minum Air Soda.! 

Umat Islam Diseru Contohi Peribadi Nabi Muhammad S.A.W, Titah Agong



PUTRAJAYA: Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mua'dzam Shah menyeru umat Islam supaya mencontohi keunggulan peribadi Nabi Muhammad S.A.W. ke arah melahirkan sebuah masyarakat Islam yang hebat dan menjadi contoh teladan kepada dunia.

Seri Paduka bertitah untuk mencapai kegemilangan itu, umat Islam perlu memperbetulkan tasawur Islam dalam kehidupan diri, keluarga dan masyarakat.

Pindah Gaji SSM kepada SBPA

CUEPACS kemuka formula perpindahan gaji untuk semakan semula skim baru

CUEPACS akan mengemukakan formula perpindahan gaji daripada Skim Saraan Malaysia kepada Skim Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) untuk dipertimbangkan dalam semakan semula skim baru itu.
 
Timbalan Presiden 1 CUEPACS, Aziz Muda, berkata perpindahan gaji berkenaan mengambil kira gaji maksimum dan kekananan supaya ia diterima baik oleh semua penjawat awam.

Usahawan Perancis Membela Wanita Muslim

Seorang Usahawan Perancis bernama Rachid Nekkaz telah mengumumkan bahawa beliau akan membayar segala saman yang di kenakan ke atas wanita yang memakai Hijab.Bukan sahaja di Perancis tetapi di seluruh dunia terutama di negara negara yang mengharamkan pemakaian Hijab.

Pengambilan Sarapan Pagi - Jangan Ambil Mudah!

Makan pagi berkhasiat asas kekal tenaga, kecergasan kanak-kanak




SENARIO 1 :
“MIMI tidak suka sarapan pagi. Kalau makan pagi dia mesti sakit perut. Selalunya lepas bangun tidur, dia akan terus ke sekolah. Lagipun tak sempat. Kami keluar rumah jam 6.45 pagi. Dia suka sambung tidur dalam kereta daripada makan,” kata Halimah ketika diaju soalan kenapa tidak menyediakan sarapan pagi untuk anaknya sebelum melangkah ke sekolah.
Sarapan pagi tidak saja mustahak, sebaliknya pemilihan sajian juga perlu diberikan perhatian kerana ia turut mempengaruhi kecerdasan individu. Kajian menunjukkan pengambilan sarapan pagi dapat membantu seseorang terutama kanak-kanak memberi tumpuan penuh ketika di sekolah dan membantu meningkatkan prestasi pembelajaran.

Allah Memandang Hati Bersih



Kita berkewajipan memelihara hati, malah Rasulullah s.a.w. telah memperingatkan kita melalui sebuah hadis Baginda: “Ketahuilah bahawa dalam jasad manusia ada seketul daging (segumpal darah), jika baik daging tersebut, maka baiklah seluruh anggota dan jika rosak daging tersebut, maka rosaklah seluruh anggota, itulah hati.” (Riwayat Bukhari dan Muslim).

Hati merupakan tempat pandangan Allah. Hati diibaratkan sebagai pakaian yang kita gunakan. Kita akan selalu membersihkan pakaian yang kita gunakan lantaran akan dilihat oleh orang lain. Bagaimana pun juga, orang akan menilai kita dari pakaian yang kita gunakan.

DUNIA SEBENARNYA TEMPAT PERSINGGAHAN.


Tazkirah pagi.......

Berapa ramai manusia yang hanyut kerana duniawi; mereka terus berkhayal,umur yang semakin meningkat tidak dihiraukan sehinggakan hidup mereka hampa dan merugikan.

Begitulah apabila hati sudah ‘jatuh hati’ dengan dunia sehingga melupakan akhirat. Kita semua mengetahui, kesempatan hidup di dunia ini hanya sementara.

Ustaz Azhar Idrus @ Masjid Negeri Shah Alam - Kuliah Magrib - 29/1/2012

Pertahankan Agama Bukti Cintakan Nabi Muhammad

 
 Oleh Hizbur Rahman

Golongan beriman elak tafsir Islam ikut hawa nafsu

WALAUPUN Nabi Muhammad SAW telah meninggalkan kita kira-kira 1,433 tahun lalu, tetapi dengan cinta kasih kita kepada Baginda serta sunnahnya, maka kita merasakan seolah-olah Baginda masih hidup.

Sabtu, 4 Februari 2012

Peristiwa Kelahiran Rasulullah

 Peristiwa Kelahiran Rasulullah  
12 Rabiul Awal merupakan tarikh yang bersejarah yang mana saban tahun umat Islam seluruh dunia sama-sama menyambut hari kelahiran putera bertuah yang telah merubah peradaban dunia. 

Muhammad begitulah nama indah kepada putera Abdullah dan Aminah ini yang telah menunjukkan sifat keperibadian dan akhlak yang terpuji semenjak kecil lagi. 

Gambar dan biodata Safee Sali di zaman persekolahan


 Siapa yang tidak kenal dengan Safee Sali, namanya terus merebak ke negara seberang. Dia merupakan peledak berbisa Malaysia setakat ini. Berikut adalah biodatanya masa sekolah rendah 

Mai kita tengok adakah cita-citanya tercapai ........


11 Orang Yang Mendapat Doa Malaikat

  
11 ORANG YANG MENDAPAT DOA MALAIKAT :


1. Orang yang tidur dalam keadaan bersuci.

2. Orang yang sedang duduk menunggu waktu solat.


Mai Ulangkaji Sejarah - Fakta Negara Yang Mungkin Anda Tak Tahu



Banyak fakta di Malaysia ini yang kita langsung tak tahu. Samada fakta sejarah atau fakta am. Oleh itu, ada sedikit fakta yang mungkin anda tak tahu dan kini anda boleh ambil tahu.

Ke manakah Proton pertama kali dieksport?
Ke Bangladesh, iaitu 25 kereta pada 1986.

Cuepacs Mahu Kemuka Formula Pindah Gaji ke SBPA

Kesatuan Sekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) akan mengemukakan formula perpindahan gaji daripada Skim Saraan Malaysia kepada Skim Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) untuk dipertimbangkan dalam semakan semula skim baru itu.
  
Timbalan Presiden 1 Cuepacs Aziz Muda berkata perpindahan gaji berkenaan mengambil kira gaji maksimum dan kekananan agar ia diterima baik oleh semua penjawat awam.
  

Info Kesihatan - Jenis Makanan Tinggi Kalsium

  Kalsium Tinggi Berpotensi Cegah Kanker bagi Manula
Penyakit kereputan tulang memudahkan seseorang, terutama golongan tua, mengalami patah tulang. Bagi memastikan keadaan itu tidak menjadi teruk, amalan pemakanan harus diberi perhatian. Pengambilan susu dikatakan dapat membantu masalah osteoporosis tetapi jika seseorang itu tidak gemar atau alah pada susu, mereka boleh mengambil bahan lain yang juga kaya dengan kalsium.

Bekas Tunang Leuniey Bersihkan Nama Apex

 Bekas Tunang Leuniey Bersihkan Nama Apex
Belum sampai 36 jam, nama penjaga gawang gol Skuad Harimau Malaya, Apex atau nama sebenarnya Khairul Fahmi Che Mat, sudah dibersihkan dari fitnah yang mengatakan kononnya beliau adalah penyebab putus tunang seorang gadis bernama Leuniey.

Peliknya...haiwan apakah ini?

 

Panduan Terbaik Membeli Rumah Pertama Kali

Setiap kita yang sudah berkejaya pasti akan mengimpikan untuk memiliki sebuah rumah idaman, tapi tahukah anda terdapat beberapa tip terbaik untuk pembeli rumah kali pertama.
                                         
 

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...