Selasa, 14 Februari 2012

“Kelebihan Selawat Menurut Pengalaman Imam al-Aqsa..”

5 Feb 2012, Selepas solat Maghrib, saya terus ke hadapan mendapatkan Imam al-Aqsa, melihat saya dia terus meluru dan memeluk saya.

“MasyaAllah, bila sampai..” tanya beliau.

“Dah lima hari dan esok kami nak balik.” jawab saya ringkas.

“Mari ke pejabat saya” katanya lagi.


Saya terus memanggil para jemaah saya untuk mengikuti Imam al-Aqsa ini.

Teknik Elak Kecurian Selipar DI Masjid

Kunci 2 dalam 1. Basikal dengan selipar tak hilang. Hehehe .


Macam ni rasa selamat tak........

Kalimah Suci Allah di Tapak Kasut Fly Feet

Apa nak jadilah sekarang nie. Agama Islam sering dipersendakan dan diperlekehkan oleh Agama lain. Gambar di atas nie pulak menunjukkan betapa rendahnya martabat Agama Islam sehingga Kalimah Allah sanggup mereka lakarkan di bawah tapak kasut yang berjenama Fly Feet ini.

Top 10 Masjid Tertua Di Dunia

10. Masjid Al-Zaytuna, Tunisia : 709 tahun



Remaja Paling Tinggi Di Malaysia

Sheikh Akmal Sheikh Imam berumur 16 tahun juga pelajar tingkatan empat Sekolah Menengah Kebangsaan Senawang berasal dari Seremban Biarpun mengalami kesukaran terutama ketika menaiki kenderaan atau mencari saiz seluar.Lebih manis apabila pengiktirafan itu dipaparkan dalam harian metro.

Kenali Ciri-ciri Seorang Bergelar Jutawan

  Menjadi seorang jutawan memang menjadi impian semua orang. Tanyalah pada sesiapa sahaja, tak kira bangsa, warna kulit dan agama pasti mengimpikan untuk menjadi jutawan.


Tetapi persoalannya bagaimana hendak menjadi jutawan? apakah resepi untuk menjadi jutawan? Memang ada cara dan resepinya untuk menjadi jutawan. Resepinya adalah anda perlu mempunyai faktor-faktor berikut.

Apa Itu Rotavirus Simptom Tanda-Tanda dan Cara Mencegah


 

Hari ni, terdengar berita yang 2 orang kanak-kanak di Perak mati suspek penyakit Rotavirus. Kan beratus lagi mempunyai tanda-tanda penyakit rotavirus. Ini adalah membimbangkan selepas kes virus mulut dan kuku yang kecoh di Sarawak tidak lama dahulu.

Fakta Menarik Tentang Senyum

  • Para saintis mendapati senyum dan ketawa Merupakan satu senaman berbentuk jogging dalaman di mana dapat merangsang seluruh tubuh dan mampu memberi manfaat berguna kepada sistem saraf otak dan juga hormon-hormon.
  • Pengkaji dan pengamal barat percaya dengan memulakan hari dengan senyuman bukan sahaja berupaya menceriakan hidup anda tetapi memberi banyak kebaikan kepada kesihatan.

Bagaimana Mahu Menawan Kemarahan....?


Assalamu Alaikum saudara2ku sekalian,

Di bawah ini adalah artikel lama aku yang teringin sangat aku naikkan semula untuk tatapan kita bersama, semoga ada manafaatnya, insyaAllah....

Apakah Tanaman Pokok di Syurga?

Dari Ibnu Mas’ud رضي الله عنه, beliau berkata: Rasulullah صلى الله عليه وآله وسلم bersabda: “Saya bertemu dengan Nabi Ibrahim عليه السلام – ketika malam saya diisra’kan dan Baginda bersabda: Wahai Muhammad, sampaikanlah salam dari padaku kepada umatmu, dan beritahukanlah kepada mereka,


14 Fakta Yang Merugikan Anda Berkaitan Solat

Solat adalah amalan pertama yang dihisab Allah pada akhirat nanti. Jika Solat atau sembahyang seseorang baik, baiklah pula seluruh amalannya dan begitulah sebaliknya.

Solat perlu dipelihara sebaik-baiknya. Antara kesalahan yang selalu dilakukan berkaitan sembahyang adalah:

Isnin, 13 Februari 2012

Fatwa Berkaitan Hari Kekasih (Valentine Day)

PENJELASAN JAKIM TENTANG HARI VALENTINE..
BACA!!! SEBARKAN!!! ADA ALASAN LAGI TAK NAK SAMBUT HARI VALENTINE NIE??

Tahukah Anda - Apakah 29 Rahsia Pertahanan Negara


map Rahsia Negara
  • Malaysia pernah menghantar pasukan tentera semasa Perang Vietnam bagi membantu Amerika Syarikat menjejaki gerila Viet Cong.
  • Kemalangan pesawat MAS (MH653) di Tanjung Kupang bukan berpunca dari kerosakan enjin atau pilot error tetapi ada orang kata perbuatan sabotaj atau rampasan.
  • Komando Malaysia pernah membantu tentera AS bagi menandakan sasaran-sasaran tentera Serb melalui Laser Target Designator untuk dimusnahkan dengan "Smart Bomb" dari pesawat pengebom NATO.

Selidik Personaliti Anda Melalui Tulisan

Cuba para pembaca sekalian perhatikan bentuk tulisan pembaca, setelah itu sila selidik personaliti pembaca melalui guideline (panduan) dibawah. Kajian ini telah dilakukan oleh Dato' Dr Haji Fadzilah Kamsah. Penulis dah pun cuba dan keputusannya amat tepat sekali.

Oh! Kereta Guru Wanita Rempuh Hilux Lalu Memusnahkan Petronas

Lepas satu, satu lagi kejadian yang melibatkan rempuhan kereta ke dalam premis perniagaan. Beberapa minggu lalu, kita dikejutkan dengan kes seorang makcik yang merempuh masuk ke dalam sebuah kedai superbike di Sri Permaisuri, selepas itu sebuah kereta merempuh masuk ke dalam sebuah Petronas di Kedah akibat kegagalan seorang bapa mematikan enjin kereta yang membuatkan anaknya bermain gear lalu merempuh kedai tersebut.
 

PUM: Islam larang sertai upacara bertentangan aqidah

Semua pihak khususnya umat Islam diminta lebih prihatin dan mengambil perhatian berat dalam isu-isu pembabitan orang Islam dalam sambutan atau upacara keagamaan masyarkat bukan Islam kerana ia mempunyai hubungkait dengan aqidah, kata Persatuan Ulama Malaysia (PUM).

NONEMenurut setiausaha agungnya, Dr Mohd Roslan Mohd Nor, persatuan itu berpandangan isu berkaitan pembabitan orang Islam dalam sambutan perayaan agama bukan Islam sepatutnya selesai jika semua pihak merujuk dan mengikut Garis Panduan Orang Islam Turut Merayakan Hari Kebesaran Agama Orang Bukan Islam yang telah diperakukan oleh Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan kali ke-68 yang telah bersidang pada 12 April 2005.

5 Kelebihan Makanan Pedas



1. Menurunkan berat badan
Menurunkan berat badan. Siapapun pasti setuju, makanan apapun kalau diberi sambal pasti akan lebih menambat selera. Kalau boleh, makanan diet anda pun mesti nak kena ada sambal. Kalau hal ini boleh membuat anda boleh menikmati makanan sihat dengan lebih berselera, kenapa tidak? Lagipun, rasa pedas itu boleh meningkatkan metabolisme anda. Kajian menunjukkan bahawa bahan utama dalam cili, iaitu kapsaisin, memiliki efek termogenik yang boleh menyebabkan tubuh membakar kalori ketika mengunyah selama 20 minit.

Sikat Rambut Cara Sunnah

Rasulullah s.a.w melarang menyikat rambut di dalam kamar mandi kerana perbuatan itu melemahkan umbi rambut.

Si Angry Bird Politik ?

Ye.....ke...... Dah pandai politik mula  Si Angry Bird ni. Maklumlah ........ kan tak lama lagi kita akan berpilihanraya umum13 . Tapi macam rupanya. Cuba teka .....

Rahsia Pemakanan Sunnah, Amalan Ilmuwan Islam

Berikut adalah makanan yang terbaik untuk diamalkan :-

* Madu adalah makanan yang sangat berkhasiat. Al-Quran mengiktiraf ia ‘shifa’ iaitu penyembuh penyakit. Madu didapati berkesan untuk merawati penyakit dan boleh menghindarkan kepenatan kerja otak seperti berfikir, membaca, merancang dan bermesyuarat. Ia perlu diambil dua sudu teh (gunakan sudu plastik) pada waktu pagi dan malam.

15 Rutin Harian Seorang Muslim..

1. Mulakan hari dengan Alhamdulillah!

2. Dahulukan Allah, dalam setiap benda and setiap ketika

3. Tenang, dalam semua situasi

4. Hindari rasa marah

5. Berkongsi kegembiraan, dan bersyukur kepada Allah untuk perkara itu.

Indahnya Rupa Paras Fizikal Rasulullah S.A.W

Bismillah walhamdulillah. Allahumma solli `ala Muhammad wa `ala ali Muhammad, kama sollaiTA `ala Ibrahim wa `ala ali Ibrahim. InnaKA Hamidun Majid.
Berikut ini saya petik beberapa hadith yang menerangkan ciri-ciri fizikal insan yang kita telah banyak terhutang budi dengannya, insan yang kita cinta, insan yang kita kasih, insan yang kita ikut, iaitu Rasulullah SAW.

Ahad, 12 Februari 2012

Ketahui Petai Boleh Menyihatkan Tubuh Badan.

Aroma petai memang terkadang kurang menyenangkan bagi sesetengah orang. Tapi bagi sebahagian orang ianya boleh membangkitkan selera makan. Menurut kajian, petai mengandungi asid amino yang sangat bermanfaat bagi tubuh badan.

Pelik! Air Laut Membeku Tiba-Tiba

Pelik! Air Laut Membeku Tiba-Tiba Di Pakistan | Pernahkah anda terfikir di tepi pantai laut, tiba-tiba lautan menjadi beku? Dengan kekuasaan Allah, sebuah lautan yang penuh air boleh menjadi beku. Wah! teruja tapi menakutkan pula difikirkan tentang kejadian pelik ini. Hakikatnya apa saja boleh terjadi

.Gambar pelik dibawah merupakan gambar dari sebuah laut yang menjadi beku. Lokasi lautan beku ini terletak di negara Pakistan. Betul ke Pakistan?? Walaubagaimanapun terdapat sumber mengatakan ini ialah lautan di Constanta, Romania di mana airnya adalah campuran air masin dan air tawar. Suhu disana sangat rendah sehingga sebahagian dari lautan tersebut membeku. Jom kita tengok kejadian pelik laut misteri yang membuka secara tiba-tiba ini.

Kejadian Aneh Berlaku di Padang Golf Ketika Azan


Pelbagai pengalaman misteri uji keimanan insan sering terlalai ketika seruan azan berkumandang. Cerita di bawah adalah cerita yang agak lama juga. Tapi jika dibaca artikel yang menarik juga yang difwdkan kepada saya ni berkenaan perkara-perkara pelik di padang golf kerana tidak menghormati azan.




Selamat Hari Lahir Ustaz Azhar Idrus


Ustaz Azhar Idrus
Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Bersempena tarikh 12 Februari 2012, hari ini Ammar ingin mengucapkan selamat hari lahir kepada pendakwah bebas yang semakin dikenali ramai iaitu Ustaz Azhar Idrus. Semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki oleh-Nya.

Tips - Elakkan Meniup Makanan Panas

 Assalamualaikum......... 
Semoga semua sahabat mudahan  dalam keadaan yang baik.. persekitaran yang baik.. pemakanan yang baik.. dan pemikiran yang baik.. Insya-Allah.. . ameeennn..

Pemikiran yang baik.. pastilah daripada tatacara pemakanan yang baik.. kerana makanan yang baik pembentuk hati yang baik.. apabila hati baik sudah pasti pemikiran juga baik.. dan bila semua baik.. pastilah seluruh kehidupan kita baik-baik.. Alhamdulillah.. Insya-Allah.. 

Adun Seri Muda timbang saman Raja Petra


Teruskan Kempen 'Bebaskan Anwar 901" walau tanpa permit
SHAH ALAM - Tindakan undang-undang hanya boleh dilakukan setelah blogger, Raja Petra Kamaruddin kembali ke negara ini, kata Ahli Dewan Undangan Negeri Seri Muda, Shuhaimi Shafiei.

Wakil rakyat PKR itu berkata, semua pihak termasuk pihak polis masih menunggu Raja Petra kembali ke tanah air bagi membantu siasatan termasuk berkaitan kenyataan yang ditulis dalam blognya, sebelum ini.



Makanan Sedap Tapi Bahaya

Malasnya nak masak hari ni! Jom beli burger di restoran makanan segera jelah", itulah penyelesaian paling mudah yang boleh diambil sekiranya malas untuk memasak. Kita juga lebih terdorong untuk memakan makanan segera sekiranya terlalu sibuk menyelesaikan tugasan di pejabat. Rasa tertekan juga biasanya diubati dengan mengunyah burger atau kentang goreng. Telah nyata, makanan ringan banyak membantu. Namun harus diingatkan, ia turut memberi impak negatif kepada kesihatan kita. Ikuti panduan ini yang menujukkan kadar kandungan zat yang terdapat dalam makanan segera kegemaran anda!

Kelebihan Membina Matlamat Dalam Kehidupan


Ketahuilah bahawa kejayaan dalam banyak perkara sebenarnya bergantung pada jangka masa yang kita perlukan untuk berjaya.

Kejayaan bukan dapat diraih dalam sekelip mata. Kejayaan yang besar memerlukan masa yang lama untuk mencapainya. Oleh itu, kesabaran dan ketekunan amat penting, jika tidak maka cita-cita mereka hanya tinggal impian.

Sabtu, 11 Februari 2012

Ustaz Azhar nafi calon Pas


Ustaz Azhar Idrus.
KUALA TERENGGANU – “Tidak. Saya tidak akan bertanding sebagai calon Pas pada pilihan raya akan datang,” kata Ustaz Azhar Idrus.

“Saya akan terus buat kerja yang saya sedang buat sekarang (berdakwah) sampai mati,” katanya lagi, lebih menekan berbanding ayat yang terawal untuk menafikan desas-desus konon beliau akan bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).



9 Siti yang patut dicontohi

Assalamualaikum.....
Khas buat wanita...termasuk akak....Jom jadikan SITI ini sebagai idola kita. Ada  9 Siti yang patut kita  contohi, mereka adalah....




Menangis Terapi Dalam Islam Dan Perubatan


Tuhan menganugerahkan dua biji mata kepada manusia untuk menikmati keindahan ciptaan dan melihat semua kebaikan yang telah diberikan. Di sebalik kenikmatan yang dilihat, terkadang itu manusia tidak dapat lari dari memandang keperitan dan seksaan di dunia hingga mampu mengeluarkan air mata.

6 Cara Bagaimana untuk Menghargai Seseorang...!!!

Hidup ini umpama roda,setinggi mana pun kamu berdiri jangan lupa untuk melihat rumput di bawah.Tidak selamanya kamu akan terus berada di atas dan bila-bila masa sahaja kamu akan berada di bawah bersama mereka yang lain.Ketika itu,barulah kamu tahu untuk menilai yang mana baik mahupun buruk.Sesekali lihatlah ke kiri,kanan,atas dan bawah agar kamu tahu untuk menghargai orang yang berada di sekeliliing kamu.
 

Jumaat, 10 Februari 2012

13 Rekod Dunia yang Tercipta Dengan Bahtera Nabi Nuh A.S..!!!

1. Nabi Nuh Merupakan Nahkoda Tertua Di Dunia (berusia 600 thn)

Ibnu Abbas menceritakan bahawa Nabi Nuh diutus kepada kaumnya ketika berumur 480 tahun. Masa kenabiannya adalah 120 tahun dan berdakwah selama 5 abad. Dia mengharungi banjir ketika beliau berumur 600 tahun dan kemudian setelah banjir beliau hidup selama 350 tahun.

KFC I-City enggan ulas insiden pergaduhan

Pihak pengurusan restoran Kentucky Fried Chicken (KFC) di I-City, Shah Alam, enggan mengulas mengenai insiden kekasaran yang didakwa berlaku di dalam premis berkenaan Isnin lalu.

NONESeorang pengurus premis berkenaan, yang enggan dikenali, menjelaskan bahawa pihak yang boleh memberi kenyataan berhubung isu itu hanya pengurusan di ibu pejabat KFC Holdings (Malaysia) Sdn Bhd.

"Kami tidak boleh beri apa-apa kenyataan. Kalau encik nak tahu kena tanya bahagian PR ibu pejabat," katanya lagi kepada Malaysiakini ketika ditemui di premis berkenaan hari ini.

Bob Lokman pelawa Catriona Ross sertai PAS

Menjawab Isu KUIN, 5 Digantung

Keindahan dan Kecantikan Cahaya Aurora Yang Menakjubkan

Pernahkah anda melihat cahaya aurora? Di Malaysia, fenomena ini mungkin jarang atau tak pernah langsung berlaku, sebaliknya ia fenomena yang sering dikaitkan dengan kawasan di kutub utara dan kutub selatan.

Tidur Atas Riba Isteri…Cara Romantik Ala Nik Aziz

 

Tidur Atas Riba Isteri...Cara Romantik Ala Nik Aziz
Sering tidur di riba isteri setiap kali pulang ke rumah selepas menjalankan tugas harian antara rahsia kebahagiaan rumah tangga Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Menurutnya, walaupun kadangkala pulang ke rumah pada jam 2 atau 3 pagi, isterinya, Datin Tuan Sabariah Tuan Ishak tidak pernah merungut dan sebaik meletakkan kepala di riba isterinya, semua masalah yang semak dalam benak seperti hilang begitu saja.

Orang Yang Tidak Dapat Melihat Wajah Rasulullah.

Assalamualaikum.
Suatu ketika di malam yang gelap ‘Aisyah tercari-cari jarum yang jatuh. Lalu Rasulullah SAW masuk ke dalam rumah. Betapa bercahayanya wajah Rasulullah SAW sehingga jarum yang jatuh itu dapat dilihat oleh ‘Aisyah lalu dia dapat mengutipnya. Berkata ‘Aisyah, “betapa bercahayanya wajahmu wahai Rasulullah, siapakah nanti yang tidak akan dapat melihat wajahmu ini di hari akhirat”. Jawab Nabi Muhammad SAW, “orang yang tidak dapat melihat wajahku adalah orang yang sombong terhadapku”. Tanya ‘Aisyah, “siapakah yang sombong terhadapmu ya Rasulallah?”.

Berpuasa Bantu Pesakit Kanser Dalam Rawatan

WASHINGTON 9 Feb. – Penyelidikan awal terhadap tikus yang menghidapi kanser menunjukkan berpuasa boleh melemahkan tumor dan membantu meningkatkan keberkesanan kemoterapi.

Belum diketahui sama ada pendekatan sama boleh memberi kesan kepada manusia, atau sama ada ia selamat atau tidak, tetapi penyelidik menganggap keputusan tersebut menggambarkan fokus kajian baru yang berpotensi meningkatkan respons terhadap rawatan kanser.

Ust Azhar Idrus- Iklan Internet / e-Bil

Ust Azhar Idrus- Kelebihan Nama Nabi ; Muhammad / Ahmad | Imam Ghazali

Kenali - Sejarah Doa Angin Ahmar ( Penyakit Tamparan Syaitan)



Memadai kita amalkan sekali dalam sepanjang hidup kita ayat seperti yang tertera diabawah. Penyakit Angin Ahmar ialah penyakit mati sebahagian badan, yang biasanya datang dengan tiba-tiba dan sukar pula untuk diubati. Walau bagaimana pun dengan rahmat dan belas kasihan Allah SWT kepada hamba-hambaNya maka melalui Nabi Muhamad SAW umat Islam dikurniakan Doa yang sangat mustajab dan besar faedahnya bagi menjauhi penyakit tersebut disamping lain-lain penyakit berbahaya dan bala bencana.

Khamis, 9 Februari 2012

cara baca Al-Fatihah dengan betul

2 Fakta Penting Tentang Facebook (Mesti Baca!)


2 FAKTA TENTANG FACEBOOK

FAKTA ini boleh jadi kita tahu tetapi mengapa kita jarang memikirkan dan mengambil peduli.Umur kita amat Singkat di atas Dunia - Jika sampai masanya Allah memanggil kita - tanpa sempat bertaubat atau berubah - sesungguhnya kita adalah Golongan yang RUGI.

Dari Imam Muda Ke Seni Suara

BAGUS.......
Naib juara Imam Muda musim pertama, Hizbur Rahman Omar Zuhdi kini sudah pun bergelar penyanyi setelah terhasilnya album Cahaya Atas Cahaya.Album yang memuatkan tujuh buah lagu nasyid dan enam alunan zikir serta doa itu merupakan album pertama Hizbur Rahman dan ia merupakan album duet bersama rakannya iaitu bekas peserta Imam Muda musim pertama iaitu Mohd Taufek Mohd Noh.

TERKINI : Semak Draf Cadangan Cuepacs Untuk Penambaikan SBPA Gaji Baru SBPA 2012!!

sbpa gaji baru 2012 TERKINI : Semak Draf Cadangan Cuepacs Untuk Penambaikan SBPA Gaji Baru SBPA 2012!!
Kepada kalangan pembaca yang terdiri daripada kakitangan awam ternanti-nanti berita terkini tentang perkembangan semakan sbpa gaji baru 2012, kami ada sertakan draf cadangan memaparkan formula gaji baru yang baru sahaja dikemukakan oleh Cuepacs. Semak lampirannya…..

Pekerja KFC yang kurang ajar

Luahan Suara Hati Seorang Ibu Untuk Anak Perempuannya

Sahabat, ini adalah petikan suara hati seorang umi. Umi adalah nama lain dari ibu. Taukah sahabat? mungkin suara hati ini tidak cuman suara hati perseorangan, namun mungkin ini juga merupakan suara hati ibu kita. Ibu dari ibu-ibu yang ada di permukaan bumi ini. Selamat membaca..

*********************************


Rabu, 8 Februari 2012

Wah .................Ibu Lahir Bayi Lelaki Tujuh Kilogram Di China


                                                
 Seorang ibu di tengah China selamat melahirkan bayi lelaki seberat 7.04 kilgoram sekali gus mungkin bayi paling berat direkodkan di negara itu sejak 1949.

Turunkan Tekanan Darah Dengan Timun

Mentimun atau timun terkenal dengan pelbagai khasiat untuk kesihatan dan kecantikan. Bagi penghidap hipertensi, timun amat berguna bagi menurunkan tekanan darah. Timun dengan nama saintifiknya sebagai cucumis sativus memiliki kandungan air yang banyak lengkap dengan vitamin C dan silika. Satu kajian yang dilakukan terhadap timun ini mendapati bahawa kandungan kalium, magnesium, fostor, beta karoten dan asid folat yang terdapat dalam timun dapat bekerja mengatur tekanan darah menjadi normal.

Sedih : Kisah Ini Mesti Dibaca Oleh Semua Peringkat Umur


KISAH INI MESTI DIBACA OLEH SEMUA ANAK YANG BERGELAR PELAJAR….
Kisah kali ini diceritakan oleh seorang hamba Allah di sebuah taman perumahan di sekitar Ipoh(namanya dirahsiakan)…Kisah ini amat menyentuh jiwa saya apabila ianya diceritakan kembali oleh salah seorang anak murid pengajian saya di taman perumahan tersebut…..

Ceritanya mengisahkan seorang ayah dari keluarga yang miskin..kerja sendiri hanya menoreh getah..datangnya jauh dari kampung..dengan menaiki teksi..membawa beg dan barang-barang milik anak gadisnya.. yang dapat melanjutkan pelajarannya di sebuah institusi pengajian di Ipoh..menyewa di rumah sewa bersebelahan dengan rumah tuan empunya cerita ini. 

Sedihnya ...........Ayah Sesal Tak Sudah

Ayah sesal tak sudah
                                                               
“Maafkan ayah nak... ayah tak sengaja,” hanya itu yang mampu diluahkan Jais Selamad, 45, selepas terlanggar anak bongsunya menyebabkan kanak-kanak perempuan berusia satu tahun itu meninggal dunia akibat kecederaan parah di kepala.

Petua Dapur Lagi..

Assalamualaikum semua...

1-Elak lalat berterbangan di dapur
 
Runsing dengan kehadiran lalat di dapur.Atasinya dengan mengambil beberapa kuntum bunga cengkih dan masukkan ke dalam cawan atau mangkuk berisi air.Biarkan ia terdedah di ruang dapur anda.InsyaAllah lalat-lalat yang berterbangan akan keluar dengan sendirinya dari ruang dapur.

Wah.............. Romantiknya...

Jack Mills, seorang veteran perang dari Yaxley, Cambridgeshire, membuktikan dirinya sebagai orang yang paling romantis di Inggris. Datuk berusia 89 tahun tersebut telah membawakan bunga kepada isterinya Millie (88), setiap minggu selama 70 tahun.


Selama tujuh dekad mereka bersama, veteran Perang Dunia II tersebut telah memberikan lebih dari 3.000 karangan bunga terhadap sang isteri tercinta.

Amalan Terbaik Dunia - Bahagian 2


AMALAN TERBAIK DALAM HIDUP
  1. Membaca selawat 10 kali pada setiap waktu pagi dan petang akan memperolehi keredhaan serta dijauhkan diri daripada mendapat kemurkaan ALLAH.
     
  2. Wuduk dahulu jika ingin tidur sekalipun dalam keadaan junub. Nabi menyarankan, cukup dengan bersihkan kemaluan dan berwuduk tanpa perlu mandi wajib jika ingin tidur.

Mari Kenali - Inilah Dia Masjid Dua Kiblat

Masjid Qiblatain di Madinah

   MASJID Qiblatain di Madinah al-Munawarah antara tiga masjid tertua di dunia selain Masjid Quba dan Masjid an-Nabawi.

Pada asalnya ia dinamakan Masjid Bani Salamah kerana pembinaannya di atas bekas tapak rumah Bani Salamah.

Hukum ‘Ringtone’ Bacaan Al-Quran


Soalan:

Asalamualaikum,

Apakah hukumnya menggunakan nada dering telefon bimbit dengan bacaan surah Al Quran?

Selasa, 7 Februari 2012

4 Nafsu Yang Ada Dalam Diri Kita

Assalamualaikum semua...
 
Hari ini marilah kita lihat nafsu-nafsu yang ada di dalam diri kita semua agar kita dapat mengawal segala 3 nafsu yang tidak elok itu menghantui diri....dan juga terdapat satu nafsu yang baik di antara ke 4 nafsu itu mari kita lihat bersama-sama ye...info ini mama perolehi dari sumber ini...

Kenali VITAMIN, GARAM GALIAN & SUPPLEMEN Bagi Tubuh Anda


Adakah supplemen vitamin dan garam galian diperlukan?
  1. Jika anda sihat dan makan makanan seimbang berpandukan kepada Piramid Makanan Malaysia, supplemen tidak diperlukan, (melainkan jika anda mengandung atau bila dinasihati oleh Doktor atau Pakar Pemakanan).
  2. Jika anda perlu mengambil supplemen, sila rujuk kepada Doktor atau Pakar Pemakanan anda.
  3. Dos supplemen yang berlebihan boleh memudaratkan. Sila ikut Saranan Pengambilan Nutrien Malaysia 2005 (Recommended Nutrient Intakes for Malaysia 2005). 

Cara Isteri Taib Mahmud Sambut MAULIDUR RASUL

oleh : lianglahad
 
BN ni kalau kita kata sambutan Maulidur Rasul ni tak wajib..
mau melompat dorang marah...

Sebab dorang tak tahu perarakan tu memang tak wajib pun.... 
Zaman Nabi dan Sahabat tak buat perarakan Sambut kelahiran Nabi ni...

Ulama' terkemudian membuat keputusan untuk  mengadakan sambutan ni bila mereka tengok umat Islam pada Zaman mereka sudah mula lalai dan lupakan sunnah Nabi dan sudah ramai pula yang mula tidak mengenali perjuangan Nabi
seperti yang sepatutnya...

Bayi 17 jam dibedah jantung

JASMINE dianggap bayi ajaib kerana selamat menjalani pembedahan walaupun baru dilahirkan.
                     JASMINE dianggap bayi ajaib kerana selamat menjalani pembedahan walaupun baru dilahirkan.
  
NEWCASTLE: Seorang bayi berusia kurang dari sehari menjadi pesakit termuda dalam sejarah menjalani pembedahan jantung terbuka.Jasmine Carr hanya memiliki peluang 15 peratus untuk selamat apabila pakar bedah memulakan prosedur ke atasnya selepas 17 jam 30 minit dia dilahirkan.
 

"Subhanallah...Pergi Haji Naik Basikal!"

Semangat mubaligh warga Nepal ini patut ditiru. Dengan modal minima tak menghalangi cintanya kepada Islam untuk memenuhi panggilan rukun Islam yang terakhir. Tak ada sumber kewangan naik pesawat, beliau sanggup berbasikal berbulan-bulan untuk menunaikan perintah Ilahi di tanah Arab.


 

Amalan Terbaik Dunia _Bahagian 1


AMALAN TERBAIK DALAM HIDUP
  1. Sesiapa yang berwuduk saat ingin tidur dan meminta supaya ALLAH berikan kebaikan dunia dan akhirat pasti akan di kabulkan - Tirmizi. Sunat tidur dalam keadaan berwuduk. 

Sultan Kelantan masih belum temu calon isteri

SULTAN MUHAMMAD V  bertanya khabar ketika melawat  Che Asmah di Hospital Raja Perempuan Zainab II, Kota Bharu, semalam.
SULTAN MUHAMMAD V bertanya khabar ketika melawat Che Asmah di Hospital Raja Perempuan Zainab II, Kota Bharu, semalam.

KOTA BHARU: Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V, bertitah baginda masih belum mempunyai calon isteri dan sentiasa berdoa niat baginda itu dimakbulkan Allah.
 

Muhasabah Diri - Kenapa Hati Menjadi Keras

7 jenis wajah mayat di dalam kubur

1. Mayat yang mukanya berpaling dari arah kiblat. Itulah petanda bahawa semasa hidupnya telah melakukan perkara syirik kepada Allah.

2. Mayat yang mukanya berbentuk babi. Itulah petanda semasa hidupnya tidak melakukan solat lima waktu, tidak menjaga solat. Lalai dalam solatnya.

Isnin, 6 Februari 2012

Bagaimanakah Anak Soleh Yang Menjadi Impian Para Ibubapa?..

Pelik Tapi Benar | Bertutur Pelbagai Bahasa Selepas Sedar Dari Koma


Salam..

Pelik tetapi benar tetapi itulah realiti kebolehan luar biasa seorang pelajar tingkatan lima yang secara tiba-tiba boleh bertutur pelbagai bahasa selepas dia terlibat dalam kemalangan jalan raya pada jam 2 petang, 13 Januari lalu.

Di mana Negara Yang Tiada Tentera ?

1.. Palau

Negara kecil ni mempunyai 328 buah pulau yang terletak di Lautan Pasifik. Populasi penduduk yang menetap di negara ni dianggarkan berjumlah 20,900 orang. Negara Palau ni mendapat perlindungan pertahanan daripada U.S.A.

Kenali 5 perbuatan 'baik' yang boleh membawa padah

Semua orang tahu bahawa tabiat yang tidak baik seperti merokok, tidak bersenam dan meminum minuman beralkohol memberikan kesan buruk terhadap kesihatan. Namun begitu, terdapat juga perbuatan yang baik tetapi boleh membahayakan badan kita. Antara 5 rutin yang boleh membawa padah adalah,

Mimpi Dr. Haron Din Jumpa Nabi Muhammad SAW

[Penting] Pesanan Ustaz Idrus Kepada Lelaki

 
 
Apakah pesanan tu, bacalah ....... dengan teliti

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...