Ahad, 30 Disember 2012

Pelajar Pintar : Nur Amalina Pulang Ke Tanah Air

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

salam semua
dah lama x dgr kisah pelajar cemerlang kebanggan malaysia nie .. Nur Amalina , ye .. yang pernah mencetus kan kontroversi sewaktu dia tgh study di Edinburg Australia ... akak terbaca artikel mengenai dia baru2 nie ... dia ada pulang ke malaysia bertujuan untuk reniew visa pelajar dia ..
 
 
 
 
Nur Amalina, pelajar cemerlang 17A1 serta penerima Anugerah Maulidur Rasul 1426H/2005 pernah menjadi kontroversi sebelum ini.

Kini pelajar tahun akhir jurusan perubatan di Universiti Edinburgh, Scotland pertama kali tampil bersama rambur ‘kaler’ dan meluangkan masa kira-kira dua jam berkongsi pengalaman serta tips belajar bersama pelajar Kolej Perubatan Di Raja Perak Universiti Kuala Lumpur (UniKL RCMP) 25 Disember lalu.

“InsyaALLAH pada satu hari saya akan pulang ke Malaysia dan berkongsi ilmu kepada anak tempatan yang bercita-cita untuk menjadi doktor,” kata Nur Amalina.
“Ini merupakan kali pertama saya adakan sesi interaksi bersama mahasiswa di negara ini selepas lapan tahun melanjurkan pelajaran di luar negara.


“Tujuan utama saya pulang ke Malaysia adalah untuk memperbaharui visa pelajar. Kebetulan, Pengerusi UniKL RMCP, Datuk Dr Adham Baba tawarkan saya mengadakan sesi ini,” katanya.
 iedaimmi.blogspot.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...