Ahad, 23 Jun 2013

Foto-foto Menakjubkan Semasa Perang di Vietnam

Seorang veteran perang Vietnam menyiarkan foto-foto yang luar biasa saat pasukan Amerika mengebom sniper Viet Cong yang menembak kem angkatan darat Amerika pada malam hari.

Selama lebih daripada empat dekad, jurugambar yang mengambil gambar tersebut, James Speed ​​Hensinger menyimpan foto-foto tersebut untuk peribadi, Ia baru menyiarkan foto-foto tersebut untuk  tontonan awam sekarang.

Hensinger adalah pasukan penerjun berusia 22 tahun ketika itu. Ia tergabung dalam Brigade ke 173 Airborne. Pada April 1970 ketika tentera Viet Cong menembakan senjata automatik di Phu Tai, berhampiran bandar pesisir Da Nang, Ia sempat mengabadikan momen tersebut.














Hensinger saat itu berusia 22 tahun, Ia tergabung bersama Brigade 173 Airborne. Pada April 1970, unitnya telah melihat pertempuran besar.


Hensinger sekarang berusia 66 tahun, Ia tinggal di pinggir bandar Denver, Colorado. Hensinger tidak pernah menganggap dirinya seorang jurugambar profesional, tapi selalu mencintai fotografi.http://zamrispoon.blogspot.com  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...