Selasa, 5 Jun 2012

Apa Hebatnya Solat Di Awal Waktu ?


hikmah, kebaikan, solat di awal waktu, hebat, manfaat, subuh, rezeki, murah, masalah, komunikasi, rahsia, apa, kenapa, mengapa, solat lima 5 waktu, sembahyang, zohor, keceriaan, warna oren, perubahan alam, orang reproduktif, syaitan, merah, iblis, jin, kegelapan, kecerahan, gelisah, tidak tenang, kesa, akibat, waktu tidur, islam, qiamullail, serap, tubuh, segar, bersyukur, tenaga, sistem tubuh, insaf, wajib, Allah

Setiap peralihan waktu solat sebenarnya menunjukkan perubahan tenaga alam ini yang boleh diukur dan dicerap melalui perubahan warna alam.

Rasanya fenomena perubahan warna alam adalah sesuatu yang tidak asing bagi mereka yang terlibat dalam bidang fotografi, betul tak?
 
 

Gambar Gambar Pesawat Baru MAS A380-800

share gambar pesawat MAS A380 yg baru ni,sbb katanya ada joyride dan juga aircraft visit kat hangar
So aku share la ngan korang pulak kat sini
Enjoy

 



ustaz azhar idrus - mulianya taqwa 1/2

Ustaz Azhar Idrus - Syirik sebab harta 2/2

Ustaz Azhar Idrus - Syirik sebab harta 1/2

Ustaz Azhar Idrus - Soal Jawab Agama

Isnin, 4 Jun 2012

Imej 3D Pada Dinding Masjid Yang Menakjubkan

Pada hari kemerdekaan kebangsaan UAE di Abu Dhabi baru-baru ini, kerajaan mereka telah melakukan sesuatu yang baru dan belum pernah lagi dilakukan dimana-mana negara islam yang lain. Apa yang dilakukan oleh kerajaan UAE adalah membuat satu pertunjukkan imej 3D pada dinding Masjid Sheikh Zayed. Masjid Sheikh Zayed merupakan masjid ketiga terbesar di dunia.




Ahad, 3 Jun 2012

Era permulaan rekaan jentera perang

Kalau sebelum ni kita dah tengok teknologi sekarang juga wujud di zaman dahulu, sekarang kita tengok pulak bagaimana rupabentuk rekaan jentera perang pada awal permulaan penghasilan nyer.



Subhanallah! Mayat Masih Terpelihara Selepas 19 Tahun

Zionis Israel pada Khamis, 31 Mei lalu menyerahkan 91 cebisan mayat syuhada’ Palestin kepada keluarga masing-masing. Semua mayat tersebut adalah mereka yang melakukan serangan bom berani mati di kawasan-kawasan tumpuan bagi membunuh penduduk Israel beberapa tahun lalu.




Lampu kreatif tak perlukan elektrik cara orang Filipina

Amazing Solar Bottles from Philippines  

langkah seterusnya



8 Makanan Terbaik Untuk Menurunkan Kolesterol Jahat

Kolesterol jahat dalam badan memang tidak baik kerana anda akan mendapat pelbagai macam penyakit seperti  hipertensi, diabetes dan jantung.  Namun anda jangan bimbang kerana menurut American Heart Association (AHA), anda boleh menurunkan kolesterol jahat dalam tubuh anda dengan cara memakan makanan yang sihat.
Berikut ini ada 8 makanan terbaik untuk menurunkan kolesterol jahat : 

 



Banyak Dosa-Dosaku PadaMu Ya Allah



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ …
Ya ALLAH…
Jadikan aku hamba yang sentiasa mensyukuri nikmat pemberian-MU
Jadikan aku hamba yang sentiasa mengingati-MU
Jadikan aku hamba yang sentiasa berbaik sangka pada-MU
Jadikan aku hamba yang sentiasa menyebut nama-MU



Sabtu, 2 Jun 2012

Kamera Digital Terkecil di Dunia


Inilah kamera digital terkecil di dunia. Dengan ukuran hanya 2.5 sentimeter saja, kamera ini mungkin kelihatan seperti sebuah replika dari kamera. Dari paparan,kamera digital yang berada di bawah lesen syarikat asal Amerika bernamaHammacher Schlemmerini ini memang kelihatan tidak membolehkan untukdipercayai mengabadikan potret-potret istimewa dan rahisa anda.
 
 

CARA BERJALAN RASULULLAH SAW

 

“Tiada satupun kulihat lebih indah daripada Rasulullah saw., seolah-olah mentari
beredar di wajahnya. Juga tiada seorangpun yang kulihat lebih cepat jalannya
daripada Rasulullah saw., seolah-olah bumi ini dilipat-lipat untuknya. Sungguh,kami harus bersusah payah melakukan hal itu, sedangkan Rasulullah saw. Tidak memperdulikan. “(Diriwayatkan oleh Qutaibah bin Sa’id, dari *Ibnu Luhai’fah, dari Abi Yunus, yang bersumber dari Abu Hurairah r.a.)

 

Petua Di Dapur

Nak kongsi sikit petua yang akak baca dari Famili Azam.. Petuanya sangat berguna untuk kita semua. Banyak petua dan info yang ada dalam Famili Azam nie
 
 
 
 

Khasiat Biji Selasih


Biji selasih iaitu biji-biji kecil yang kelihatan seperti telur katak sering dicampurkan ke dalam minuman sejuk terutamanya laici kang dan juga beberapa minuman sejuk yang lain.  Adakah anda tahu, biji selasih sebenarnya juga mempunyai pelbagai khasiat untuk tubuh badan manusia.  Di antara khasiatnya adalah:
 
 

Nombor Pendaftaran Kereta Sultan Kelantan Yang Unik

Selalunya kita dapati kebanyakkan kereta di Malaysia ini menggunakan nombor pendaftaran atau nombor plat yang berhuruf rumi .. Tapi tahukah anda bagaimana pula no pendaftaran untuk kereta Sultan Kelantan? meh tengok gambar ini, dikatakan gambar kereta rasmi untuk Sultan Kelantan.. dipetik dari forum Gempak
Nombor Pendaftaran Kereta Sultan Kelantan Yang Unik 



Petua Islam Ketika Hati Rasa Berserabut

Kebiasaannya apabila kita apabila ditimpa masalah atau mengalami tekanan perasaan, kita akan bersa serba tidak kena. Ada saja yang tidak sedap pada pandangan mata kita. Apa saja yang buat rasa tidak puas hati. Itu tandanya hati kita berserabut. Untuk hilangkan serabut di hati dan supaya pembaca sekalian ceria semula, jom ikuti petua islam di bawah ketika hati rasa berserabut. InysaAllah, lepas ini rasa serabut itu dapat dikurangkan.




Jumaat, 1 Jun 2012

4 Perkara Sebelum Kamu Tidur

Assalamualaikum

Rasullah berpesan kepada Aisyah ra :
"Ya Aisyah jangan engkau tidur sebelum melakukan empat perkara, iaitu :


1. Sebelum khatam Al Qur'an.
2. Sebelum membuat para nabi memberimu syafaat di hari akhir.
3. Sebelum para muslim meredhai kamu.
4. Sebelum kau laksanakan haji dan umrah.
 
 

Perkara Yang Ramai Tak Tahu Tentang Sikat Rambut

Selama ini, pernahkah korang terfikir cara menyikat rambut yang berbeza akan memberikan kesan yang berlainan? Mesti tak, kan? Selama ini, tak pernah ambil berat pun soal cara menyikat rambut. Main sikat aje. Kadang-kadang sikat sambil duduk dan kekadang sikat sambil berdirilah. betul tak? betul la tu.. haha

 


Bukit Graviti

Di wilayah Santa Cruz, California terdapat suatu fenomena alam yang sangat menakjubkan, dimana terdapat  kejadian pelik yang mungkin membuat kita kebingungan apabila mengunjungi tempat yang dinamakan Bukit Graviti tersebut.
Semua pokok condong, bahkan boleh dikatakan hampir tumbang.. Jika manusia berada di sekitar "titik misteri" sekalipun, seluruh badannya tanpa dihendaki juga terikut-ikut condong walaupun berusaha untuk berdiri dengan tegak. 
 
 

Bahaya Minum Air Berlebihan


Ramai yang beranggapan minum air dalam kuantiti yang lebih banyak adalah lebih baik untuk badan mereka. Namun, ramai juga yang tidak mengetahui kesan bahaya sekiranya seseorang itu minum air secara berlebihan dari keperluan badan mereka

Minum air terlalu banyak adalah merbahaya dan terbukti boleh membawa maut. Keadaan yang disebabkan minum air terlalu banyak dipanggil keracunan air (water intoxication). Kebanyakan orang selamat untuk minum 6-8 gelas air sehari, bukan semua. Minum terlalu banyak air dalam satu masa boleh mengurangkan elektrolit dalam badan seperti garam sodium.
 
 

Cara Elak Maksiat

 
kumbangjingga

Rahsia Solat Berjemaah Dirungkai Melalui Teori Fizik


Seorang Professor Fizik di Amerika Syarikat telah membuat satu kajian tentang kelebihan solat berjemaah yang disyariatkan dalam Islam. Katanya tubuh badan kita mengandungi 2 cas elektrik iatu cas positif dan cas negatif. Dalam aktiviti harian kita sama ada bekerja, beriadah atau berehat, sudah tentu banyak tenaga digunakan.




Keistimewaan Wanita dalam Islam

wanita berpurdah, wanita Islam,
1. Doa wanita lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayangnya yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah S.A.W akan hal tersebut,jawab baginda: "Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia."

2. Wanita yang solehah (baik) itu lebih baik daripada 1,000 orang lelaki yang soleh.




Khamis, 31 Mei 2012

Gelagat Burung yang Mencuit Hati

Siapa sangka binatang boleh melakukan aksi-aksi yang kita tak sangka kan.....kekadang bila tengok gambar binatang buat aku hepi jer....sebab tue laa kalau korang perasan blog nie byk entri yang bergambar binatang.  Korang plak suka tak?Kalau tak suka bagitau tau.....Entri kat blog nie bukan untuk aku jer....nie semua untuk korang gak.So harap layan erkk..Jom kita tengok aksi burung,itik dan sekor anak ayam..huhuhu.
 
 
 
 
 
 

10 Pencuci Mulut Termahal Di Dunia

Jika anda adalah penggemar makanan manis,dan jika anda mempunyai banyak wang,jom habiskan wang anda dengan merasai makanan yang mahal luar biasa ini.Yang lain,telan air liur jela yer..!


10. Chocolate Variation
Harga berbagai campuran coklat yang dihidangkan di Mezzaluna, restoran Italia di Lebua Hotel, Bangkok ini mencapai RM2K.Pencuci mulut ini melibatkan lembaran emas yang dapat dimakan, sherbet sampanya dari champagne Roederer Cristal Brut 2000 dan crème brûlée. Rangkaian pencuci mulut ini ditutup dengan Truffle Perigord, Mousse Coklat Strawberryi dan sepotong kek coklat.




Khasiat Haruman Aromaterapi

Tahukah anda haruman aromaterapi dapat membantu mempertingkatkan kesihatan tubuh anda!. Berikut merupakan antara haruman aromaterapi dengan fungsi-fungsinya tersendiri.

   
 
 
 

Khasiat Sebalik Daun Sirih

Hasil penemuan kajian – kajian saintifik oleh pakar – pakar kajian herba produk mengatakan sirih ( Piper betle L. ) mengandungi komponen – komponen aktif semulajadi yang amat berguna dalam perubatan dan pelbagai kegunaannya. Ianya juga mengandungi antiseptik semulajadi yang berupaya membunuh kuman, bakteria dan kulat dengan khasiat hemostasis yang dapat melancar darah dan menghentikan perdarahan. Berikut adalah antara khasiat-khasiat daun sirih.

 



Bahaya Tidur Dalam Keadaan Lampu Menyala



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ ….
Anak-anak yang tidur dengan lampu menyala akan berisiko mengidap leukemia. Para ilmuwan menyatakan bahawa tubuh perlu suasana gelap untuk menghasilkan bahan kimia bagi melawan kanser. Bahkan ketika menyalakan lampu tandas, lampu tidur, lampu-lampu jalanan dan sebagainya dapat menghentikan penghasilan bahan melatonin.

Tubuh memerlukan bahan kimia untuk mencegah kerosakan DNA dan ketiadaan bahan melatonin tersebut akan menghentikan asid lemak menjadi tumor dan mencegah pertumbuhannya.




Rabu, 30 Mei 2012

Kisah Imam Dan 20 Sen


Pada suatu hari, seorang Imam membayar tambang dan duduk di dalam bas, dia tersedar yang pemandu bas tersebut telah memulangkan wang baki yang lebih daripada yang sepatutnya sebanyak 20 sen.

Sepanjang perjalanan Imam tersebut memikirkan tentang wang 20 sen tersebut. "Perlukah aku memulangkan 20 sen ni?", Imam tersebut bertanya kepada dirinya. "Ah... syarikat bas ni dah kaya... setakat 20 sen ni.. nak beli tosei pun tak cukup", kata Imam tersebut.





5 Cacing Parasit Dengan Penyakit Bawaan Yang Menakutkan.

Kepada korang yang tak selalu mementingkan kebersihan diri dan persekitaran tu, baik berjaga-jaga lepas ni..Bukan apa, aku tengok gambar kat bawah ni pun aku dah rasa geli..Itu baru yang kita tengok kena kat orang lain, kalau kena kat diri sendiri, macam mana? Bak kata orang la kan, mencegah itu lebih baik daripada mengubati..So, pilihan terletak di tangan korang sendiri..Kalau nak tahu apa rupa cacing tu dan penyakit yang diberikan kepada manusia, meh layan gambar kat bawah ni dulu..




Kolam Renang Semulajadi di Oman.

bandar Bimmah (Oman), telah menjadi tarikan pelancong yang baru. Kegagalan kedalaman puluhan beberapa meter sentiasa dipenuhi dengan air bawah tanah. Air di dalam kolam ini jernih kerana ia ditapis oleh batu kapur. Pelancong datang ke sini untuk berenang di dalam air bersih dan sejuk.
 

6 Jenis Madu

1. Madu Tualang



Madu Tualang merupakan madu lebah yang diambil dari pokok tualang hutan. Pokok tualang selalunya tumbuh tinggi di dalam hutan tebal.

Madu Tualang dipercayai dihasilkan oleh lebah madu di dalam hutan yang mengambil nektar dari pelbagai bunga-bunga hutan (poliflora). Itulah sebabnya ramai yang mempercayai madu ini mempunyai nilai khasiat yang tinggi berbanding madu biasa yang lain.




Belangkas Darahnya Biru.



Darah berwarna biru dari belangkas berharga RM17,500 (USD5,000) seliter di Amerika Syarikat. Untuk mendapat satu liter darah biru, nelayan perlu menangkap 115 ekor belangkas bersaiz kecil di Semenanjung Malaysia. Tapi hanya 45 ekor jika belangkas di perairan Sabah kerana saiz lebih besar. Darah biru belangkas disedut keluar tanpa perlu membunuh belangkas tersebut.
 
 

Khasiat Bawang Merah

Tahukah anda bawang merah mempunyai banyak kegunaan dan khasiat yang dapat mengelakkan diri anda mendapat penyakit! Jika anda tidak suka makan bawang merah, mulai dari sekarang belajarlah untuk menyukainya kerana selain dari fungsinya menyedapkan rasa pada makanan ia juga dapat memberi tubuh kita kesihatan yang baik. Berikut adalah khasiat-khasiatnya:

 
 
 

Nilai Semasa Wang Hantaran Di Malaysia

Siapa kata wang hantaran mahal? :) pendek kata pakai baju ukur badan sendiri :) nak mahal nak murah boleh buat nilaian sendiri :) Moralanya carik le yang sepadan jangan tak ada beban batu digalas....

Hasil Kajian Nilai Hantaran Kahwin Mengikut Harga Purata Terkini & 
Status Pelajaran di seluruh Semenanjung Malaysia :- 




Mukjizat Al-Quran Yang Membezakan Zaman Nabi Yusuf as dan Nabi Musa as

Al-Quran mukjizat terbesar

Tidak seorang Rasul pun yang diutus oleh Allah Taala melainkan mereka akan pasti diperkuatkan dengan mukjizat-mukjizat. Selain ia adalah alamat kenabian dan kemulian khusus kepada seseorang Rasul, ia juga adalah daya penarik kepada golongan kafir supaya yakin dengan seruan tauhid.

Setiap Nabi dan Rasul diberikan mukjizat, akan tetapi semua mukjizat tersebut telah hilang seiring dengan kewafatan para nabi dan rasul. Hanya satu saja mukjizat yang masih wujud yang dapat kita lihat, sentuh, baca dan dengar. Itulah mukjizat nabi kita, junjungan besar Nabi Muhammad saw iaitu kitab Al-Quran Al-Karim.



Selasa, 29 Mei 2012

10 Alasan Untuk Tidak Minum Soft Drinks (Air Berkabonat)


1. Air berkabonat menyerap air dalam tubuh kita. ia bukannya memberikan air untuk tubuh kita, tapi malah menghabiskannya. Pemprosesan gula peringkat tinggi dalam air berkabonat memerlukan sejumlah besar air dalam tubuh kita.Untuk menukar air ini, anda harus minum 8-12 gelas air untuk setiap gelas air berkabonat yang anda minum.
 
 
 

5 Sebab Kenapa Kita Perlu Mempertahankan Pernikahan.


Merasa kehidupan rumah tangga anda bagai neraka? Jangan terburu-buru mengambil langkah, memutuskan untuk bercerai.Sebelum anda mengunjungi peguam, mengemukakan tuntutan peceraian sebaiknya pertimbangkan matang-matang keputusan itu.

Membiarkan pasangan anda hidup sendiri, mungkin tidak membuat hidup anda berubah lebih baik. Sebaliknya, memilih jalan bercerai,mungkin juga boleh berakhir lebih buruk. Pasti ianya bukan sutu keputusan yang tepat.




10 Jam Datuk Haron Din Bertarung Nyawa


(Gambar: Kepulangan Datuk Dr Haron Din disambut ramai kalangan penyokong PAS dan anggota Darus Syifa)
 
BANGI: Hati anak mana yang tidak gembira apabila bapa tercinta kembali sihat dan ceria.

Begitulah yang dialami lima pemata hati Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din yang mula sembuh dari pembedahan jantungnya dan selamat tiba ke tanah air 13 Mei lalu.
 
 

Beberapa Tempat Pertemuan Antara Air Sungai Yang Berbeza Warna

Confluence (kuala) merupakan istilah geografi yang digunakan untuk menggambarkan pertembungan antara dua atau lebih sumber aliran air. Gambar di bawah ini adalah antara tempat pertembungan air sungai yang terkenal dan ianya mempunyai warna air yang jelas berbeza disebabkan sungai-sungai tersebut mengandungi komposisi air yang berlainan.


 
Confluence of the Rhone and Arve Rivers, Switzerland
 
 

Penyamaran Terbaik Serangga

Anda nampak ke tak nampak binatang kat bawah ni?

Satanic Leaf-tailed Gecko





Baca Kisah Kenangan di Penjara - Dr. Yusuf Al Qaradhawi

 qardhawi(1)
Dr. Syeikh Yusuf Al Qaradhawi pernah dipenjarakan sebanyak tiga kali. Kali pertama ialah pada tahun 1949 setelah Ikhwanul Muslimin dikaitkan dengan pembunuhan Perdana Menteri Mesir, Nuqrashi Basha. Kali kedua beliau telah dipenjarakan kerana perselisihan antara Ikhwanul Muslimin dan Dewan Revolusi pimpinan General Nagib. Kali ketiga pula ialah pada tahun 1954 dan dibebaskan pada tahun 1956 juga kerana perselisihan antara Ikhwanul Muslimin dan Dewan Revolusi pimpinan General Jamal Abdul Nasser. Berikut saya sertakan kenangan pahit beliau di dalam penjara bersama para ikhwan ketika ditahan buat kali ke tiga.

Kelebihan Saraf Pada Kaki

Kelebihan Saraf Pada Kaki
Organ-organ badan kita mempunyai deria sentuhan pada bahagian bawah kaki kita. Jika kita mengurut titik-titik ini, kita akan mendapati kelegaan daripada sakit dan kesakitan seperti yang kita lihat jantung adalah di kaki kiri.

Gambar diatas menunjukkan titik saraf setiap anggota dan organ badan dengan kedudukan yang tepat bagi kanan dan kiri.



15 Kuasa Hebat Teh

downgila teh benefits of tea kebaikan teh hijauAnda pengeteh tegar? Pastinya anda tersenyum seperti cilake setelah mendengar khabar berita ini. Menurut satu penelitian yang di lakukan oleh pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO). Didapati teh mengandungi pelbagai khasiat dan manfaat yang amat berguna. Antara manfaat teh sebenarnya amat banyak, Antaranya seperti yang tercatat di bawah:-




Sistem Perbankan Zaman Rasulullah SAW

Orang Arab
Fungsi-fungsi bank telah dikenali sejak zaman Rasulullah SAW, meskipun tidak sekompleks fungsi perbankan sekarang. Pada masa itu, sudah terdapat proses penerimaan deposit harta, pinjaman wang untuk keperluan penggunaan dan keperluan perniagaan, serta proses pengiriman wang.

Dalam Islam telah diajarkan 2 prinsip yang berkaitan dengan aktiviti kewangan dan perbankan iaitu:



4 Sebab Wanita Nampak Lebih Cepat Tua

Ada segelintir kaum suami mudah mencari perempuan lain kerana menganggap isteri mereka sudah tidak cantik, nampak tua, gemuk.. Tapi tahukan anda semua wahai kaum suami sebab-sebab yang menjadikan para wanita khususnya isteri & ibu cepat nampak tidak menarik di mata anda?



Masuk Islam Setelah Lihat Iklan Di Bas

Kempen tentang Islam dengan cara memasang iklan di badan bas yang dilakukan oleh organisasi GainPeace di Chicago. Kegiatan yang dilakukan organisasi ini ternyata membuahkan hasil, bukan hanya mampu membetulkan pandangan masyarakat Barat yang salah tentang Islam tetapi setelah melihat iklan di badan bas tersebut, seramai 17 warga Chicago yang menyatakan diri untuk masuk Islam.

 
 
 
 

Isnin, 28 Mei 2012

Misteri lembaga wanita dalam kereta Sinar


misteri lembaga
                                             Kelihatan imej lembaga berkenaan yang tertera di cermin belakang kereta.
KULIM - “Cepat, baca surah Yasin!, ada benda sebelah aku ni,” jerit seorang rakan yang berada dalam kereta Perodua Kancil Sinar Harian cemas apabila merasakan ada lembaga wanita duduk di sebelahnya di bahagian tempat duduk kerusi belakang.

Kejadian itu berlaku Khamis lalu apabila wartawan Sinar Harian bersama seorang anggota polis berpangkat koperal dan seorang rakan melalui jalan Bukit Lengkok kira-kira jam 4 pagi, Khamis lalu.




10 Pesanan Berguna Untuk Kehidupan

1. Senyum itu tanda kemesraan, diberi kepada manusia dianggap sedekah. Ketawa itu lambang kelalaian. Selalu dilakukan hati akan mati. Dibuat di hadapan manusia menghilangkan maruah diri.

2. Setiap kesalahan yang dilakukan jadikanlah pengajaran, insaflah ini tanda kelemahan diri, kesalilah keterlanjuran itu dan berazamlah tidak mengulanginya lagi.



Matahari tegak di atas Kaabah petang ini, peluang semak arah kiblat yang betul

KUALA LUMPUR: Umat Islam di negara ini berpeluang menyemak arah kiblat yang betul pada jam 5.16 petang hari ini (waktu Malaysia) berikutan fenomena Istiwa' Matahari di atas Ka'abah, iaitu matahari akan berada tegak di atas Kaabah, di Masjidil Haram, Makkah.

Laman Facebook milik Observatori Negara Langkawi (NOL), di bawah Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi, memberikan pautan www.falak-online.net yang menyebut matahari akan berada tepat di atas Kaabah dua kali setahun iaitu pada jam 5.16 petang 28 Mei dan juga jam 5.28 petang 16 Julai.





Gambar Laluan Sukan Kayak Paling Ekstrem - Palouse Falls

Jika anda seorang peminat sukan kayak ekstrem, maka ini adalah tempat yang sangat sesuai untuk anda menguji ketahanan diri. Berkayak di air terjun Palouse Falls yang terletak di timur Washington State, USA, ini pastinya akan memberikan pengalaman menarik. Palouse Falls dengan ketinggian 57 meter ini lebih tinggi daripada air terjun Niagara Falls.




Seni Kreatif Daripada Kain

Guerra de la Paz adalah nama gabungan artis yang berasal dari Cuba dan Miami,iaitu Alain Guerra dan Neraldo de la Paz. Mereka suka menghasilkan karya seni kreatif menggunakan barang-barang yang telah dibuang dalam kehidupan harian. Hasil kerja mereka berdasarkan gabungan disiplin tradisional dan eksperimen dengan dimensi dan penggunaan bahan-bahan yang tidak konvensional. Anda boleh menyemak kerja mereka di laman web Guerra de la Paz .

 



Cara-Cara Membuat Telur Rebus Berbentuk 'LOVE'


Di bawah ni tutorial khas untuk korang buat telur rebus berbentuk hati. Tak susah pun, senang je..antara barang yang perlu; kotak kertas susu segera, getah dan chopstik. Cara-Caranya:
 
 

Fenomena Planet Zuhrah 6 Jun 2012

Pada 6 Jun 2012, planet Zuhrah akan melintasi di hadapan permukaan Matahari jika dilihat dari Bumi. Di Malaysia, ia akan bermula sejak Matahari terbit dan akan berakhir jam 12:50 pm. Kali terakhir fenomena ini ialah pada 8 Jun 2004.

Apakah Itu Transit?
“Transit” merujuk kepada peristiwa di mana objek yang lebih dekat kelihatan lebih kecil berbanding dengan objek yang lebih jauh. Transit berlaku apabila 3 objek berada sejajar atas garisan lurus. Transit melibatkan:
•laluan planet inferior (planet Utarid atau Planet Zuhrah) melintasi cakera Matahari atau
•laluan satelit planet atau bayangnya melintasi permukaan planet





Pengalaman Ditimbus 48 Jam Dalam Kubur

kisah ini petik dari sebuah majalah mengenai pengalaman ngeri gara-gara ingin memiliki ilmu kebal, seorang lelaki nyaris maut apabila ditanam hidup-hidup di dalam liang lahad berhampiran rumahnya. Jom kita baca kisah beliau seterusnya.

Kejadian ini berlaku di Dusun Damarsih, Desa Tanjung Anyar, Kecamatan Mojoanyar, Indonesia disedari oleh jiran-jirannya yang mendengar bunyi suara minta tolong dari sebuah tanah kubur yang baru ditimbus. 



Gambar Hiasan    



Ahad, 27 Mei 2012

5 Misteri Otak Yang Kita Tidak Ketahui


اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ…..
Setelah ribuan tahun dipelajari dari berbagai sudut dan tempat, beberapa fakta misteri otak manusia mulai terungkap. Terdapat beberapa fakta yang sebelum ini mungkin tidak pernah terpikir oleh manusia.
Otak adalah salah satu organ yang paling menakjubkan di dalam tubuh manusia, kerana ia dapat mengendalikan sistem saraf pusat agar boleh bekerja secara normal.



Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...