Ahad, 13 Mei 2012

Hebat..Isteri Perdana Menteri Turki Menolak Untuk Berjabat Tangan Dengan Menteri Luar Negeri Perancis

 
Isteri Perdana Menteri Turki menolak untuk berjabat tangan dengan Menteri Luar Negeri Perancis, kerana berjabat tangan atau menyentuh secara sengaja kepada Orang yang Bukan Mahram adalah haram dalam Islam .


Setelah menjabat tangan Erdogan, Kouchner (Menteri Luar Negeri Perancis) , lalu membungkuk untuk menjabat tangan isterinya namun tidak diterima kerana telah diketahui hal tersebut sebagai kesopanan atau moralitI untuk menjaga kesucian muslimah !, Kouchner Menyodorkan lagi untuk ke-2 kalinya namun tetap tidak sambut tangannya.






Meskipun sebagai isteri Perdana Menteri namun beliau tetap bangga akan ajaran agamanya yang memuliakan dirinya sebagai perempuan muslimah..


Hadits Ma’qil bin Yasar radhyiallahu ‘anhu :
Ertinya:
“Andaikata kepala salah seorang dari kalian ditusuk dengan jarum besi, itu lebih baik baginya daripada menyentuh wanita yang tidak halal baginya”. (HSR. Ar-Ruyany dalam Musnadnya no.1282, Ath-Thobrany 20/no. 486-487 dan Al-Baihaqy dalam Syu’abul Iman no. 4544 dan dishohihkan oleh syeikh Al-Albany dalam Ash-Shohihah no. 226)

Semoga menjadi pelajaran bagi Kaum muslimah yang MEMBACA ini dan berusaha untuk segera mengamalkannya.Semoga Allah merahmatimu dengan Islam yang memuliakan dirimu wahai saudarik

KHAIROOL009

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...