Khamis, 12 Januari 2012

Tip Menampilkan Peribadi yang Hebat dengan Warna





Terdapat 6 tip yang boleh kita cuba .

  1. Jangan gunakan lebih daripada tiga warna setiap kali memilih pakaian untuk dipakai. (namun terpulang pada citarasa masing-masing )
  2. Sekiranya anda seorang yang pemalu, selitkan warna merah dalam gandingan warna pakaian, contohnya tali leher merah dengan baju krim bagi lelaki ataupun blaus merah dengan kain ataupun gelap bagi perempuan.
  3. Sekiranya anda seorang yang agresif, gunakan warna biru gelap, coklat lembut ataupun kelabu cerah dalam pakaian utama yang anda kenakan, contohnya kemeja. Ia adalah begi menyeimbangkan personaliti yang anda tampilkan dengan sifat agresif anda. Anda akan dilihat sebagai orang yang mudah didekati.
  4. Sekiranya anda seorang yang bertubuh besar, gunakan warna biru gelap, kelabu ataupun coklat muda dalam pakaian anda untuk mendapatkan ilusi yang kurus sedikit.
  5. Sekiranya anda seorang yang bertubuh kecil, gunakan pakaian yang bercorak alam dengan bunga yang besar. Warna pada bunga itu biarlah cerah dan terang supaya ia dapat mengalihkan pandangan orang yang melihat personaliti anda.
  6. Sekiranya anda mahu kelihatan dramatik, gunakan kombinasi warna yang kontras, contohnya hijau muda dan ungu, merah dan putih, biru gelap dan keemasan, kelabu dan oren dan sebagainya. Walau bagaimanapun ianya sekiranya perlu jika anda benar-benar berani memakai warna yang kontras.

* Personaliti berpakaian yang baik bermakna apabila ia mampu menjadi alat bantu bagi memudahkan jalinan perhubungan sosial dengan orang lain.

fitrahpower

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...