Isnin, 14 Mei 2012

Rahsia Dibalik Kalimat Azan Di Waktu Subuh!


Mungkin ada dari pembaca yang tidak menyedari, apa sebab Allah swt memerintahkan kita bangun pagi dan solat subuh? Dan mengapa dalam azan subuh terdengar kalimat yang berbeza, kalimat yang tidak ada pada azan di lain waktu.

“ash shalaatu khairun minan naum“

Subhanallah Laa Khaula Wa Laa Quwwata Illa Billaah, Lalu mengapa isyarat itu dikumandangkan hanya pada solat subuh, tatkala kita semua sedang tidur , dan bukan pada azan untuk solat lain?. 





Saintis Akui Cara Tidur RASULULLAH Baik Untuk Kesihatan

Orang dewasa memerlukan masa tidur selama enam hingga lapan jam sehari. Bagi kanak-kanak pula memerlukan masa tidur yang lebih panjang. Lain pula bagi golongan veteran yang mencapai usia emas, pola tidur mereka adalah antara empat hingga lima jam sehari.
 
Amalan tidur membantu untuk memberi keselesaan. Sebelum tidur pastikan diri dalam keadaan bersih dan disarankan mengambil wuduk supaya diri berasa semangat mahu tidur dan keadaan yang bersih disukai Allah.
Tidurlah di atas rusuk kanan dan menghadap kiblat. Berusahalah menjaga adab tidur, elakkan kaki bersilang atau tertiarap dan mengangkat punggung. Tutuplah aurat dan tidurlah di tempat yang terselamat daripada bahaya serta kekotoran.
 
 

Ahad, 13 Mei 2012

Belajar Kasih Ibu Daripada Seekor Lembu

alt
Pada satu hari yang damai, hujan sedang turun renyai-renyai, aku keluar daripada rumah untuk menuju ke satu tempat.

Aku tak ingat ke mana aku mahu pergi ketika itu. Sama ada ke pejabat atau ke sebuah surau untuk menyampaikan kuliah maghrib. Tak kisah kemana hala tujuku, yang penting aku yakin saat itu hujan sedang turun membasahi jalan. Semakin lama semakin lebat.

Aku memandu 'jentera' abah ketika itu. Van Ford Econovan. Usianya 15 tahun. Kepulangan ku dari Jordan masih belum genap setahun lagi. Jadi, van inilah menjadi warisan kami adik beradik sebelum membeli kereta sendiri.



Kelebihan Mandi Secara Songsang



"Mandi songsang adalah satu kaedah terapi yang amat hebat dan
menghasilkan kesan yang menakjubkan kepada pengamalnya."



10 Gunung Tertinggi Di Dunia

Tahukah korang 10 Gunung Tertinggi Di Dunia terdapat di banjaran Himalaya? Jom kita lihat gambar, ukuran ketinggian dan paras laut 10 gunung tersebut ;

Di tempat ke-10 : Annapurna, Pegunungan Himalaya, Nepal, 26,545 ft / 8,091 m. 
 
 

Hebat..Isteri Perdana Menteri Turki Menolak Untuk Berjabat Tangan Dengan Menteri Luar Negeri Perancis

 
Isteri Perdana Menteri Turki menolak untuk berjabat tangan dengan Menteri Luar Negeri Perancis, kerana berjabat tangan atau menyentuh secara sengaja kepada Orang yang Bukan Mahram adalah haram dalam Islam .


Setelah menjabat tangan Erdogan, Kouchner (Menteri Luar Negeri Perancis) , lalu membungkuk untuk menjabat tangan isterinya namun tidak diterima kerana telah diketahui hal tersebut sebagai kesopanan atau moralitI untuk menjaga kesucian muslimah !, Kouchner Menyodorkan lagi untuk ke-2 kalinya namun tetap tidak sambut tangannya.



Kisah wanita tua dengan seekor kucing ditanah suci Makkah

 



Kisah ini mengenai seorang wanita tua berasal dari Perak yang menunaikan haji.

Wanita ini, kerana sudah tua dan uzur, lutut pun lemah dan sentiasa sakit, menggunakan kerusi roda semasa tawaf dan saie. Dia mengupah petugas Arab menolaknya, tujuh kali pusingan tawaf dan tujuh kali berulang alik antara Bukit Safa dan Marwah.

Beliau menunaikan tawaf rukun dan saie saja. Yang sunat tak mampu kerana uzur. Lagi pun wangnya hanya cukup-cukup saja.


 


 


 


Jumaat, 11 Mei 2012

Kisah Bunga Muncul Dalam Liang Lahad

                 Selalunya, manusia menanam bunga di kawasan perkuburan. Namun kisah ini, bunga muncul secara tiba-tiba dalam lihang lahad apabila jenazah diturunkan ke dalamnya. Ambillah iktibar dari kisah ini.

Kisah ini berlaku di sebuah masjid di selatan ibu Kota Kuala Lumpur. Masa tu, hari Jumaat. Solat Jumaat sudah dimulakan apabila bilal melaungkan azan dan sejurus kemudian imam naik ke mimbar untuk mula membaca khutbah

Sungai Verzasca di Switzerland

Salam,

Switzerland terdapat tempat yang menarik iaitu sungai Verzasca yang mempunyai kejernihan air paling tinggi. Di sana korang dapat lihat ke dalam air dengan jelas walaupun waktu tu korang lepak di atas.

Cakap banyak pun tak guna kan....jom lihat...


 

Maksud Bunyi Hon

Aku malas nak post entri lawak lagi sebab entri sebelum ni dah lawak, tapi bila dapat email dari Rizal Posmen pasal lawak nih, tak boleh tahan punya lawak, terus share jer kat sini.

Ini kisah bunyi hon, aku x suka tekan hon sbb aku tak suka di hon. Tapi rupanya hon ni ada maknanya tersendiri yang tak terfikir dek aku. Dalam lawak ada logiknya tuh. Lepas ni kalau tekan hon jgn sembarangan hon. Kredit kepada penulis asal lawak ni.

Pernah tak masa driving, kadang-kadang kita dengar kereta yang berselisih atau kereta di belakang kita membunyikan hon?
Percaya atau tidak…



Gambaran Saat-Saat Kelahiran Rama-Rama

Pnah tengok proses kelahiran rama-rama?Mesti ada yang pnah tengok dah kan termasuk lah aku time kecik2 dulu dah penah tengok dah.Tapi kali nie aku nak tunjukkan gambaran proses kelahiran rama-rama dari sudut gambaran yang bleh aku katakan cantik gak laaa.Nie adalah hasil fotografi dari Jimmy Hoffman Girona yang berasal dari Sepanyol.Jom layan.
 
 
 
 
 

Basikal-Basikal Paling Unik

Antara basikal-basikal super unik dekat bawah ni....
Yang mana satu pilihan anda?

 Lagi gambar-gambar menarik:

FHI - Kesan Bahaya Penggunaan Barang Kosmetik


Krim Anti-Kedut

Kandungan liposome, kolagen dan elastin di dalam krim anti-kedutan sebenarnya tidak boleh menghilangkan kedutan pada wajah. Ia hanya membantu memberi lembapan dan menggebukan wajah agar kelihatan lebih muda remaja.

Ia sama sekali tidak boleh melambatkan atau mengelakkan proses kesan penuaan kulit. Seperti juga tulang yang sudah semakin dimamah usia, tidak mampu untuk mengembalikan kekuatannya. Begitu juga halnya dengan penggunaan krim anti-kedut atau anti-penuaan tidak mampu menghilangkan kedutan pada wajah.
 
 
 

Bencana Akibat Perbuatan Manusia Sendiri


Dari Abu Hurairah r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:”Kelak bumi akan memuntahkan jantung hatinya berupa tiang-tiang emas dan perak. Maka datanglah seorang pembunuh seraya berkata:”Kerana inilah aku jadi pembunuh. Kemudian datang pula si perompak, lalu berkata:”Kerana inilah aku putuskan hubungan silaturrahim. Kemudian datang pula si pencuri seraya berkata:”Kerana inilah tanganku dipotong” Sesudah itu mereka tinggalkan sahaja harta kekayaan itu, tiada mereka mengambilnya sedikitpun.”





Sikap Isteri Di Anggap Derhaka Pada Suami



A) Apabila dipanggil oleh suaminya ia tidak datang.
Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud:“Apabila suami memanggil isterinya ke tempat tidur. ia tidak datang nescaya malaikat melaknat isteri itu sampai Subuh.” (Riwayat Bukhari dan Muslim)
B) Membantah suruhan atau perintah suami.
Sabda Rasulullah SAW: ‘Siapa saja yang tidak berbakti kepada suaminya maka ia mendapat laknat dan Allah dan malaikat serta semua manusia.”


Kisah Seorang Tentera Islam Dengan Jeep Tanpa Enjin


Seorang pemuda tentera yg berkerja sebagai tentera di sebuah negara asing sering dihina kerana dia mempercayai adanya ALLAH… Seorang Kapten yg berkepercayaan atheist mahu menguji beliau dlm usaha memalukan beliau kpd kalangan tentera yg lain…kapten tersebut memanggil beliau utk mengambil kunci Jeep askar utk dialihkan kedudukan Jeep tersebut ke tempat yg disediakan….
 

KISAH KAWASAN PERKUBURAN

 
Ali dan Abu baru pulang dari bandar. untuk sampai kekampung, mereka terpaksa melalui jalan pintas yg bersebelahan sebuah kawasan perkuburan.


Hati mereka berdebar-debar semasa melalui kawasan perkuburan itu dan dalam sayup2 malam mereka terdengar bunyi ketukan dari kawasan perkuburan itu.



Khamis, 10 Mei 2012

Sebelum ANDA Menyesal


  Kadang kala orang menghadapi penderitaan fisik dan rohani serta berbagai kesulitan di dunia. Perasaan-perasaan (penderitaan) ini begitu kuat sehingga tidak bisa dibandingkan dengan rasa sakit fisik manapun. Perasaan yang menyebabkan tekanan besar dalam jiwa manusia yang dimaksud disini adalah sebuah perasaan yang disebut dengan 'penyesalan'.
   Ada dua bentuk penyesalan yang sangat berbeda satu sama lain. Yaitu,  penyesalan yang dirasakan oleh orang beriman dan penyesalan yang dialami orang yang tidak beriman (kafir).
 

Cara Mudah Dan Murah Memerangkap Nyamuk

.
Kalau digigit nyamuk bukan sahaja gatal malah boleh membawa penyakit denggi yang membawa maut. Kata orang mencegah lebih baik dari merawat, begitu juga dengan nyamuk ni. Sebelum mereka membiak, hapuskan dahulu tempat pembiakan nyamuk.

Kalau rumah kita ada nyamuk, pelbagai cara nak membunuh atau menghalau atau menghalang nyamuk dari mengigit kita. Biasanya orang menggunakan spray nyamuk yang bukan sahaja membunuh nyamuk tapi silap-silap kita yang terkena kesan jangka panjang angkara bahan kimia ni.



Video Dera Anak - Kesimpulan Aku - Ramai Dapat Subkontrak Dari TUHAN.

Aku dah tengok video tu, sejak pagi semalam. Tetapi aku tak sebarkan. Aku ingin tahu dulu apa yang sebenarnya berlaku dan tidak terus buat kesimpulan. Percayalah, setiap yang berlaku pasti ada sebab.

Maka, sejak awal petang semalam, aku memulakan misi mencari maklumat termasuk dari beberapa kenalan yang bertugas dengan Polis Diraja Malaysia.

Akhirnya aku berjaya bercakap dengan source paling reliable.

Sumber sumber aku di IPD Petaling Jaya dan ibupejabat Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM). 
 
 
 

Nama Kampung Yang Unik Di Malaysia

Berikut merupakan nama-nama kampung dan tempat yang dikira unik di Malaysia. Antaranya adalah....jom kite tengok...





KASIH SUAMI PADA ISTERI


Pak Mat adalah seorang penduduk sebuah pondok di Selatan Thailand.
Pada pertengahan bulan Mei yang lalu isterinya yang bernama Maznah telah
meninggal dunia kerana diserang penyakit jantung.

Pak Mat yang berusia menjangkau empat puluhan telah diperhatikan oleh
jiran-jirannya agak luar biasa iaitu beliau telah pergi ke kubur
isterinya sebanyak tiga kali sehari. Pak Mat pergi pada waktu pagi,
tengah hari dan petang untuk menyiram kubur isterinya lebih dari dua
minggu secara berterusan. Ada setengah dari jiran dan penduduk tempatan
beranggapan Pak Mat begitu cintakan isterinya.



FHI -5 Khasiat Labu Yang Baik Untuk Kesihatan..!

Labu kuning kalau di luar negara sering diukir dan dijadikan bahantara untuk parti Halloween sehingga bila kita sebut labu mesti teringat halloween... tetapi disebalik itu, labu kuning juga mempunyai khasiat nya yang tersendiri pastinya baik untuk kesihatan... Jadi jom kita selongkar..!!!!


Labu Kuning.. 
 
 

Khasiat Kayu Manis


CINNAMON atau lebih dikenali dengan nama kayu manis dalam kalangan masyarakat Melayu, mempunyai pelbagai kelebihan untuk merawat kulit secara semula jadi tanpa kesan sampingan berbahaya bahan kimia.
Sejenis rempah yang diambil dari bahagian kulit pokok dalam kalangan keluarga Cinnamomum, kayu manis selalunya digunakan untuk menambah rasa dalam makanan sama ada yang berperisa pedas atau manis.
Berasal dari Sri Lanka, kayu manis sama ada dikisar atau dibentuk menjadi minyak, mempunyai khasiat kepada kulit kerana ia mampu melancarkan peredaran darah serta menyalurkan nutrien ke kulit.



Masjid Pertama di Dunia Dibina di Bawah Air

Sekumpulan penyelam persendirian Arab Saudi berkata mereka berjaya membina sebuah masjid di bawah air baru-baru ini dan bersolat di dalamnya. Masjid pertama dalam sejarah pernah dibina di dalam air. 

 
 
 

Kehidupan Ustaz Azhar Idrus Sebelum Bergelar Ustaz

 
Dahulunya Ustaz seorang gitaris dalam satu kumpulan band muzik sekitar Kuala Terengganu “band boy”. Dan sempat membuat beberapa persembahan di stadium-stadium. Setelah kumpulan muziknya mengambil keputusan untuk buat rakaman, Ustaz menarik diri kerana tujuanya hanya suka-suka sahaja menyertai kumpulan muzik bukannya untuk mencari glamor.
 

Rabu, 9 Mei 2012

Kerana Dia Seorang Bergelar IBU

  “Nurse, boleh saya tengok bayi saya?” ibu muda yang baru bersalin itu bersuara antara dengar dan tidak kepada seorang jururawat. Sambil tersenyum jururawat membawakan bayi yang masih merah itu. Si ibu menyambut dengan senyum meleret. Dibuka selimut yang menutup wajah comel itu, ciumnya berkali-kali sebaik bayi tersebut berada di pangkuan.





Cerita lawak.....


Assalamualaikum,
Dapat cerita dari kawan, kak Ros terus letak kat sini he.he.he....lawak sangat....


Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk
menyiasat punca kematian tiga lelaki sekaligus.

Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya kepada penjaga bilik
berkenaan.
 
 

Pak Aznil Azwawi Dah Kahwin Semula ?

 La ni musim geng artis dok  berkahwin....... Apa lagi ...Dalam diam, tak sangka Aznil Nawawi yang kini popular melalui rancangan Mania terbitan Astro 'bersanding baru'. Apa yang menarik, mereka mengenakan pakaian sedondon berwarna ungu dan tersenyum manis di pelamin.

Pada anda yang ingin tahu..  siapa pasangannya . jom saksikan gambar persandingan tersebut!

Berserinya wajah pengantin...




FHI - Khasiat Dan Keistimewaan Minyak Zaitun (Menarik!)

Minyak zaitun merupakan minyak yang dapat dari sumber pohon zaitun. Khasiatnya cukup banyak sehingga disebutkan dalam al-quran mengenainya. Ketahui apakah khasiat dan keistimewaan minyak zaitun.


Khasiat Dan Keistimewaan Minyak Zaitun (Menarik!) | Apa keistimewaan pohon zaitun sehingga dipuji sedemikian di dalam al-quran dan hadith? Minyak Zaitun ini selain rasanya yang lazat dan digunakan oleh manusia selama ribuan tahun, pohon-pohonnya indah dan berumur panjang. Akar-akar pohon zaitun kuat mencengkam ke bumi sehingga nampak seperti berdiri kukuh perkasa. Ini menimbulkan rasa hormat dalam tamadun-tamadun yang menanamnya.

Ternyata Mencium Anak-Anak Mendatangkan Rahmat Allah



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ …

Yang Kadang Terlupakan Oleh Kedua Orang Tua :

Ternyata Mencium Anak-Anak Mendatangkan Rahmat Allah !!

Sering kita dapati seseorang yang mendidik anaknya dengan cara yang keras…dengan menggunakan pukulan..bahkan tendangan…

Bahkan jika tangannya telah lelah memukul maka iapun menggunakan tongkat atau cambuk untuk memukul anaknya. Sementara jika bertemu dengan sahabat-sahabatnya jadilah ia orang yang paling lembut dan ramah.
Memang benar bahwa boleh bagi seorang ayah atau ibu untuk mendidik anaknya dengan memukul, akan tetapi hal itu keluar dari hukum asal. Karena hukum asal dalam mendidik…bahkan dalam segala hal adalah dengan kelembutan. Kita –sebagai orang tua- tidak boleh berpindah kepada metode pemukulan kecuali jika kondisinya mendesak. Itupun tidak boleh dengan pemukulan yang semena-mena, semau kita, seperti pukulan yang menimbulkan bekas…terlebih lagi yang mematahkan tulang…



10 Benda Yang Tidak Dapat Dibeli Dengan DUIT

Assalamualaikum..


Zaman materialistik sekarang ini, semua orang mahukan duit. Orang dewasa, remaja bahkan kanak-kanak kecil sekalipun kenal dengan sekeping kertas yang diberi nama “DUIT”. Memang duit penting dalam kehidupan, tanpa alat tukar ini kita tidak boleh memenuhi keperluan hidup. Duit membuatkan manusia melakukan perkara yang diharamkan, manusia menjadi rakus kerana duit, manusia pecah amanah, rasuah, merompak, melacur malah membunuh manusia lain kerana duit. Kejayaan orang di zaman kini juga diukur dengan banyaknya duitnya. Inilah realitinya yang kita kena terima.

Tetapi walau bagaimana pentingnya duit, masih ada benda yang tidak boleh dibeli dengan duit.

 


Kelebihan Hari Mengikut Islam

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani, Sekadar berkongsi pengetahuan yang ada, inipun dapat hasil dari “googling around the net”. Perlu di ketahui setiap kejadian yang Allah S.W.T ciptakan mempunyai kelebihan dan maksud yang tertentu, bukannya sia-sia. Allah menjadikan masa dalam seminggu tu ada 7 hari. Dalam setiap hari tuh, ade peristiwa-peristiwa penting yang tercatat dalam diari islam itu sendiri…menjadi memori sepanjang zaman

Peristiwa-peristiwa yang berlaku mengikut hari ini adalah…



Selasa, 8 Mei 2012

Eskalator Tertinggi Di Dunia

Sebuah bangunan yang dikenali sebagai Umeda Sky Building merupakan ketujuh tertinggi di Osaka City Jepun. Apa yang membanggakan, ia mempunyai sebuah eskalator yang tertinggi di dunia.

 Eskalator Tertinggi Di Dunia (10 Foto) | Umeda Sky Building merupakan bangunan ketujuh tertinggi di Osaka City, Jepun dan ia  antara bangunan yang paling popular di sana. Bangunan ini mempunyai sebuah eskalator yang dihubungkan di antara kedua-dua struktur bangunan tersebut. Kemudahan ini juga dapat memberi peluang kepada orang ramai untuk melihat pemandangan dari atas bangunan. Eskalator ini juga merupakan yang paling tertinggi di dunia. Jom lihat gambar di bawah ini.




5 Penempatan Penduduk Mengerikan Ditepi Jurang

Ini dia penempatan penduduk paling mengerikan di tepi jurang :

1. Bonifacio (corsica)

70 meters (230 ft) diatas permukaan laut mediterranean, berada di ujung selatan pulau corsica, bonifacio, merupakan daerah pemukiman terpadat di pulau itu. Kota ini berada di benteng dari batu gamping putih di ketinggian 70 meter. Seiring dengan waktu, kota batu gamping ini sedikit demi sedikit tergerus oleh ombak besar laut mediterania yang langsung menghantam. Pada masa lalu, tempat ini menjadi tempat perlindungan angkatan laut, namun sekarang telah berubah menjadi kota pelabuhan, tempat persinggahan kapal-kapal pesiar mewah dari seluruh dunia.



- CAROLINA TERZIS Bayi Terkecil Lahir Di Brazil

Carolina Terzis mungkin menjadi bayi terkecil di BraZil. Sewaktu lahir pada bulan November beratnya hanya dengan 12 ons dan panjang 27 centimeter. Ibunya, Alexandra Terzis, 32, melahirkan sewaktu umur kehamilan empat bulan awal setelah mengalami kejang dan gejala eclampsia.
 
 
 

Bahaya Minuman 3 in 1


Ramai di antara kita yang gemar menggunakan minuman 3-in-1. Keadaan sekeliling juga mempengaruhi penggunaannya. Mudah dan cepat untuk menyediakan minuman sarapan pagi mahupun berada di pejabat. Tidak perlu menyediakan gula, susu, milo dan lain-lain. Hanya membeli paket 3-in-1 sudah memadai untuk menyediakan minuman anda. Terlambat untuk ke pejabat atau kuliah. Anda hanya menggunakan 3-in-1 dan sudah siap bersarapan dengan segera. Adakah anda sedar bahawa minuman 3-in-1 adalah bahaya.

Antara bahaya-bahayanya ialah : 



Tempat Tidur Pramugari

Korang mesti tak pernah terfikir kat mana pramugari tidur kan? yela. Korang tengok muke diorang berseri-seri je kan? korang ingat diorang tak letih? Mesti korang nak tahu kat mana diorang merehatkan diri untuk perjalanan yang panjang dalam kapal terbang.

MJ nak kongsi gambar yang MJ dapat dari forum yang MJ lawati tadi. haa kat bawah ni gambar dia.

PESAWAT BOING 747-400 
lagi gambar..


Surat Pengakuan Dari Seorang Peserta Bersih 3.0

Surat pengakuan dari Seorang Peserta Bersih 3.0

Serba sedikit pengakuan dari saya sendiri dengan penuh ikhlas dan tanpa berpihak pada mana2 pihak..:

Yang tak pergi bersih duduk rumah, dan enjoy dengan kawan, yang mengatakan siapa pergi bersih tu BODOH, just shut up your mouth. Jangan cakap lebih seperti korang pergi. Saya yang pergi dan tidak menyokong mana2 pihak sekalipun, Saya tahu situasi sebenar ketika itu. Ketika permulaan provokasi dan ketika ramai peserta bersih diserang menggunakan tear gas khas dari ISRAIL.

Hanya Kerak Nasi Untuk Ibu...

Sebuah kisah sesuai dengan Hari Ibu yang akan menjelma............... Baca dan hayati pengornanan kasih seorang  bernama IBU
Hari ini semua adik beradik pulang beraya di Kuala Lumpur setelah beraya di kampung mertua. Ibu yg di KL agak kesunyian, tetapi setelah mendengar abang dan kakak-kakak hendak datang beraya, ibu gagahi juga bangun pagi menggoreng nasi buat santapan pagi mereka yg akan datang nanti.

Aku yg bongsu tinggal dirumah sambil menolong apa yg patut memerhati kegagahan ibu yg sememangnya aku tahu sakit dan bengkak kakinya semakin menjadi-jadi semenjak bulan puasa tempohari.



Ustaz Azhar Idrus - Jangan Buka Quran Dengan Air Liur

"Jkalau angin itu bersahabat dgnku,kan ku kirim salam rinduku pada mu"- Ust Azhar Idrus

Ustaz Azhar 2011 - Meniarap Doa Terbalikkan Tangan

Isnin, 7 Mei 2012

Ustaz Azhar 2011 - Menantu Moden

10 rumah bawah tanah yang unik

Jarang kita dapat lihat rumah bawah tanah. Pada zaman dahulu, manusia bermula hidup dengan tinggal di dalam gua, dan ada yang tinggal di bawah tanah. Disini Kecohabes nak kongsi rumah-rumah bawah tanah yang rasanya semakin menjadi trend kerana keunikannya. (10 gambar)

Cave House in Festus, Missouri

 
 
 

10 Stesen Keretapi Tercantik Di Dunia


Kali ni  nak bawak korang berjalan-jalan ke beberapa tempat di serata dunia yang mana ia mempunyai stesen keretapi paling cantik di dunia. Stesen keretapi pun ada yang paling cantik. Edy akan bawak korang ke 10 buah stesen keretapi yang tercantik di dunia.

Korang mula skrol ke bawah untuk tengok 10 stesen tercantik di dunia okey. Memang cantik rekaan dan hiasannya. Macam mana kalau Malaysia pun ada stesen tercantik? Mesti kita sebagai penumpang tak bosan sangat kan bila tunggu tren. hehehe

 

Seni Makro Fotografi - Gambar Zoom Mata Serangga

 
 
 

KELEBIHAN MEMILIKI ANAK PEREMPUAN


Rasulullah s.a.w pernah bersabda yang bermaksud,
“Sesiapa yang memiliki tiga anak perempuan,
lalu dia bersabar dengan kerenah,
kesusahan dan kesenangan mereka,
nescaya Allah s.w.t akan memasukkannya ke dalam syurga dengan kelebihan rahmat-NYA untuk mereka.”
 
 
 

Fakta Kenapa Perempuan Kena Pakai Tudung dari Segi Kesihatan?

Tengkorak ( human skull ) manusia antara lelaki dan perempuan ada 10 perbezaan ( setakat yang dikaji) , dan antara perbezaan yang paling ketara adalah pada MASTOID PROCESS .. Apa itu MASTOID PROCESS?


Mastoid process ni adalah struktur tulang yang menonjol keluar sedikit di bahagian belakang telinga ( cuba rasa , 0.5-1 cm dari belakang telinga ) dan untuk lelaki dan perempuan, ianya sangat beza saiznya.. Untuk lelaki saiznya besar dan mudah untuk dirasa dan untuk perempuan saiznya kecil saja.
 
 

Teknik Nyamuk Memilih Darah Manusia



Dalam satu penyelidikan, ahli entomologi melakukan kajian untuk menentukan apakah serangga kecil ini memilih mangsanya atau hanya menghisap darah secara rawak.

Hasil dari kajian tersebut ternyata menunjukkan bahawa nyamuk memilih mangsa yang darahnya akan dihisap. Nyamuk memilih mangsanya berdasarkan bau manusia yang nikmat iaitu yang berbau masam dan berbau kolesterol.
 
 

Keburukan Memanaskan Enjin Kenderaan

 
Upacara memanaskan enjin adalah antara amalan yang sinonim dengan hampir semua pengguna kenderaan di seluruh negara. Tak kiralah sama ada pemandu kereta, lori, van, bas sekolah, kereta kebal, motosikal berkuasa rendah dan sebagainya termasuk helikopter.

Biasanya amalan ini dilakukan pada waktu pagi sebelum ke tempat kerja atau ke sebarang destinasi. Ada yang memanaskan enjin selama satu minit. Ada yang memanaskan selama 5 minit. Ada yang keluar rumah, hidupkan enjin kereta, masuk rumah, sarapan, pakai stokin, pakai kasut, kunci pintu dan baru terhegeh-hegeh masuk kereta untuk memulakan perjalanan. Makan masa dalam 15 minit juga. Golongan kaki panaskan enjin seperti itumesti bangun awal. Semua ini dilakukan kononnya demi untuk menjaga enjin. Demi untuk memastikan jangkahayat enjin panjang dan sentiasa berprestasi tip top.

Taubat Seorang Wanita Buta...

Saleh Al-Muri bercerita, bahawa dia pernah melihat seorang perempuan tua memakai baju kasar di Mihrab Daud Alaihissalam. Perempuan yang telah buta matanya itu sedang mengerjakan sholat sambil menangis terisak-isak. Setelah selesai solat dia mengangkat wajahnya ke langit dan berdoa:

"Wahai Tuhan Engkaulah tempatku memohon dan Pelindungku dalam hidup. Engkaulah penjamin dan pembimbingku dalam mati. Wahai Yang Maha Mengetahui perkara yang tersembunyi dan rahasia, serta setiap getaran batin tidak ada Rabb bagiku selain Engkau yang kuharap dapat terhindar bencana yang dahsyat."


Ahad, 6 Mei 2012

Hotel Mewah Dasar Laut Di DUBAI


 
 Bandar raya Dubai di Emiriyah Arab Bersatu (UAE) sememangnya terkenal sebagai tempat kediaman bagi orang kaya dan bagi memenuhi cita rasa golongan ini, sebuah hotel mewah di dasar laut bakal dibina di bandar raya itu.
 
Syarikat pembinaan Drydocks World telah menandatangani satu kontrak dengan syarikat Switzerland, BIG InvestConsult untuk membangunkan hotel di dasar laut di rantau itu, termasuklah projek Water Discus Hotel di Dubai, lapor news.au.com.


Tong Sampah Untuk Dipijak


Tong sampah untuk dipijak! Bunyi macam tak masuk akal, kan? Namun, itulah kebenarannya di mana Sungwoo Park bersama beberapa rakannya telah mencipta pula sebuah tong sampah yang boleh dipijak.
 


Cool, Mesin Wuduk Automatik

Mesin wuduk automatik ini dicipta bagi meminimumkan penggunaan air sekaligus mengelak pembaziran setiap kali mengambil wuduk. Ia dilengkapi sensor yang akan mengesan hanya bila anggota-anggota wuduk diletakkan diruang yang disediakan, sekaligus membenarkan pengaliran air. 
 
 

Gambar Menakjubkan Bagaimana Ikan Paus Makan

 
Lagi gambar


20 Fakta Menarik Mengenai Gajah

  1. Gajah adalah satu-satunya mamalia yang tak boleh melompat
  2. Gajah mempunyai kadar dengupan nadi yang perlahan iaitu kira-kira 20-30 dengupan seminit (ada yang kata 27)
  3. Seekor gajah boleh hidup sehingga usia 70 tahun tapi ada juga yang lebih dari itu


IKuti Kisah Sedih Allahyarham Bob Kuman Sebelum Pemergian Beliau - Ikuti Kisah Yang Penuh Duka dan Pengajaran Ini!


Berita pemergian Bob...membuat saya terkilan. Ketika saya di Sabah...Bob menghubungi saya, katanya, "Man kau ok kat sana...Tentang show dkt Universiti KL yg kau suruh aku pg tu Insyallah aku akn pg. Pasal bayaran kau jgn kisah...aku nak tolong agama Allah je..." ...Kemudian saya berjanji dgn Bob utk menziarahinya sewaktu saya di Kuala Lumpur nanti...Malangnya saya terlupa utk berbuat demikian.
 
 

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...