Ahad, 28 Jun 2015

Ketahui Unsur (tanah,air,api atau angin) & Sifat Diri Anda Mengikut Nombor Anda Anak Ke Berapa

1) Unsur Tanah (Anak ke 1,5,9)

-pendiam
-pendengar yang baik
-penyabar&setia
tak mudah membangkang
-dengar kata dan boleh bawa bincang
-berperwatakan manis
-lembut hati
-suka memendam rasa dan sensitif
-tak banyak karenah
-tak cerewet
-menghormati orang lain
-rendah diri dan tak sombong
-tak suka pendam rasa marah sampai tahap boleh meletup
-lambat dalam menyelesaikan satu tugasan
 

KETAHUI UNSUR&SIFAT DIRI ANDA MENGIKUT NOMBOR ANAK KE BERAPA


2) Unsur Air (Anak ke 2,6,10)

-sentiasa tenang dan menyejukkan perasaan orang lain
-buat kerja dengan teratur, teliti dan pantas
-keras kepala, sukar dilentur da dibentuk (Asyik dia je nak menang)
-menja,lembut hati dan sensitif
-air yang tenang jangan disangka tiada buaya (mood yang selalu berubah-ubah)

3) Unsur Api (Anak ke 3,7,11)

-semangat yang tinggi, sangat aktif dan berkobar-kobar
-sangat teliti dan berwaspada
-suka menyakat dan mengenakan orang lain
-panas baran dan mudah melukakan hati orang lain
-kuat cemburu
-nampak pendiam+sombong tapi baik hati
KETAHUI UNSUR&SIFAT DIRI ANDA MENGIKUT NOMBOR ANAK KE BERAPA


4) Unsur Angin (Anak ke 4,8,12)

-emlembutkan hati orang lain
-agak susah untuk mengendalikan keadaan
-tidak suka berkongsi apa-apa masalah kepada orang lain
-pendiam dan agak pemalu dengan orang yang tak dikenalinya
-suka membuat haluan sendiri
-penyayang

KETAHUI UNSUR&SIFAT DIRI ANDA MENGIKUT NOMBOR ANAK KE BERAPA
credit to : page fb Rahsia Hawa

Soooo~ amacam? Betul tak? Kena kat batang hidung sendiri tak? Ke simpang jauh dari sifat anda yang sebenar? 

Kalau saya.. saya anak ke 5. Satu je sifat yang paling paling saya tak setuju seperti dinyatakan di atas. Pendiam. Saya pendiam ke? Hmmm kena fikir banyak kali dulu hhahaa. Sifat pendiam je saya tak setuju. Dan tak setuju jugak sifat yang dinyatakan di atas iaitu sifat tak suka pendam rasa marah sampai tahap boleh meletup dan lambat dalam menyelesaikan satu tugasan. Saya biasa juga pendam rasa marah dan takdelah lambat mana menyelesaikan satu tugasan. Hehehe. So ada tiga sifat di atas yang saya tak setuju as a anak ke-5, sifat lain semua betul kihkih.


thankyou 
 http://www.sayidahnapisah.com

4 ulasan:

  1. Saya cuma ambil ilmu yang Allah redha sahaja dari kamu semua. Dan saya ambil semula semua yang bathil kepunyaan saya yang ada pada kamu jika ada . saya dan keluarga pulangkan semua yang bathil kepunyaan kamu selama lamanya kepada kamu jika ada pada kami dimasa lalu, di masa kini dan dimasa akan datang

    BalasPadam
  2. saya setuju dengan benda ni.Nice

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...