Selasa, 30 Jun 2015

Tips Mengelakkan Daripada Pemacu USB Dijangkiti Virus Shortcut Dan Lain-Lain Virus

Anda teringin nak memiliki pemacu USB yang paling kebal dalam dunia, yang tidak akan dapat dijangkiti sebarang virus? Tambahan lagi virus-virus 'common' yang selalu sangat menjangkiti pemacu USB seperti virus shortcut, yang nampaknya enggan 'meninggalkan dunia maya'.

Sangat.. menjengkelkan..

Oleh itu apa yang anda perlukan?











Oh ya, anda perlukan sebuah PC yang bebas dari virus terlebih dahulu. Kemudian masukkan pemacu USB ke mana-mana port yang anda suka. Tunggu sehingga label/nama pemacu anda keluar, dan kemudian namakan ia semula dengan menggunakan Segitiga Ajaib Sangat ini : Δ

Sebagai contoh:

ΔMr. Hac KacakΔ

Apakah logika di sebalik perbuatan ini?


Sebenarnya awal pemilihan kaedah ini, adalah didapati melalui 'perbuatan' Antivirus dari Indonesia iaitu SMADAV. SMADAV mempunyai satu ciri yang mewujudkan perbahasan panjan iaitu 'folder ajaib' yang bernama SmadLock.

Sebaik anda menggunakan SmadLock ini, akan tercipta satu folder dengan nama Δ Smad-Lock (Brankas Smadav) Δ. Ya, segitiga itu juga adalah lambang SMADAV, tetapi jangan silap. Di situlah terletaknya rahsia SMADAV. Segitiga tersebut adalah punca mengapa virus tidak dapat 'masuk' ke dalam pemacu USB anda kerana ianya termasuk dalam golongan orang baik-baik kategori Extended ASCII Codes, iaitu karakter-karakter yang tidak dapat dimengerti oleh virus lalu 'difahami' olehnya sebagai tanda tanya (?).

Wow. Mudah bukan?
http://www.omghackers.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...