Selasa, 12 Jun 2012

Temui Hidayah Lewat Tragedi 9/11

KISAH perjalanan mana-mana individu yang memeluk Islam, selalunya menarik dan unik untuk kita ketahui. Begitu jugalah kisah mualaf warga kulit putih dari Amerika Syarikat ini, Ibrahim Killington.

Dia pada asalnya ingin mengkaji mengenai agama pagan atau animisme. Namun lain yang dikaji lain pula jadinya. Kajian itu membuatkan Ibrahim akhirnya bertemu cahaya dan menerima hidayah Islam, sekali gus terselamat daripada menganut fahaman animisme itu.




Bangunan Pelik Maunsell Terbiar

 Bangunan yang sudah terbiar sekian lama nie sebenarnya sebuah kubu yang digunakan pada perang dunia kedua bagi mempertahankan United Kingdom.Kubu-kubu nie dibina di muara-muara sungai Thames dan Mersey dan ditinggalkan pada tahun 1950-an.Kemudian Kubu-kubu nie jugak digunakan untuk aktiviti yang lain tapi sekarang ia ditinggalkan sebegitu saja.Ia dinamakan bangunan Maunsell kerana ia direka oleh Guy Maunsell.Jom kita tengok rekabentuk pelik pada kubu nie.




9 Lapangan Terbang Terbaik 2012

Skytarx baru-baru ini telah mengiktiraf 10 buah lapangan terbang terbaik bagi tahun 2012. Daripada 388 buah lapangan terbang di seluruh dunia yang ada, Incheon International Airport di Korea Selatan telah menerima pengiktirafan sebagai lapangan terbang yang terbaik di dunia bagi tahun ini diikuti dengan Changi Airport di Singapura. KLIA pula menduduki tempat kelapan . Senarai 10 lapangan terbang terbaik bagi tahun 2012 ini didominasi oleh negara-negara Asia.  Gambar-gambar di bawah merupakan 10 lapangan terbaik 2012.

1. Incheon International Airport, Seoul
Incheon International Airport mempunyai susun atur yang sangat bersih dan teratur.    Persembahan kebudayaan yang menarik dan percuma selalu dipersembahkan di sini.  Selain itu, lapangan terbang ini juga  menawarkan pelbagai pilihan kedai bebas cukai, proses ‘check-in’ dan imigresen yang cepat serta kakitangan yang sangat bertolak ansur. Wi-Fi percuma disediakan dan komputer riba boleh digunakan di Naver Square.

 
 
 
 

Senarai Haiwan Pupus yang Popular!

1. Tyrannosaurus Rex: – Pupus sejak 65 juta tahun yang lalu

                                       T. Rex

Tyrannosaurus Rex ataupun nama ‘manja’nya T.Rex masih kekal sebagai haiwan pemangsa paling ditakuti yang pernah hidup di muka bumi. Panjangnya adalah 43.3 kaki, dan 16.6 kaki tinggi dengan berat sehingga 7 tan.! T.Rex dipercayai mempunyai otot kaki dan rahang yang kuat. Ini menjadikan T.Rex mempunyai pakej lengkap sebagai haiwan pemangsa yang paling ditakuti oleh mana-mana haiwan lain pada waktu itu. Fosil T.Rex kebanyakkannya ditemui di negara-negara Benua Amerika Utara. Setakat ini, saintis telah mengumpul kira-kira 30 fosil T.Rex daripada kawasan ini.

 

Foto-Foto Menakjubkan Perobohan Sebuah Jambatan

 
Lagi prosesnya di bawah ...
 


Tradisi Menyumbat Hidung Suku Apatani

Apatani merupakan salah satu kelompok kaum Indian yang terdiri daripada 60 ribu anggota. Mereka dikagumi kerana mengamalkan pertanian yang tidak menggunakan bantuan mesin dan binatang. Suku ini mengamalkan satu tradisi turun-temurun yang agak pelik di mana golongan wanita mengamalkan tradisi menyumbat lubang hidung.


 
 
 
 
 

Rahsia Angkatan Tentera Malaysia

Ini merupakan sedikit sebanyak rahsia angkatan tentera Malaysia yang ramai tak tahu..

Rahsia Angkatan Tentera Malaysia

1 – Percaya atau tidak jika dikatakan Komando-komando Malaysia diberi tugas sebagai QSR (Quick Reaction Rescue) bagi tentera NATO dalam perang BOSNIA? Suatu ketika pernah dicatatkan dalam newspaper di Amerika.. Diharapkan informasi ini dapat dikaji dan dikongsi bersama, hal ini dan diperakui oleh tentera-tentera asing dan mengelarkan pasukan yang datang untuk garisan mati.




Barang-barang milik Rasulullah SAW

Baju, tongkat dan baju Rasulullah saw.



Hati Lebih Tenang Jika Berjaya Tahan Marah, Pemaaf


SESIAPA berupaya menahan kemarahan, bererti dalam dirinya memiliki kemuliaan, keberanian, keikhlasan dan kekuatan sebenar. Sebaliknya, orang yang tidak mampu menahan marah adalah golongan yang lemah. 

Nabi Muhammad bersabda: “Bukanlah orang yang kuat itu (dinilai) dengan (kekuatan) dalam pergelutan, sesungguhnya orang yang kuat ialah orang yang dapat menguasai dirinya ketika marah.” (Hadis riwayat Bukhari).

Pelakon, pelawak Osman Kering kritikal

 KUALA LUMPUR 11 Jun - Pelakon dan pelawak, Osman Kering berada dalam keadaan kritikal akibat penyakit komplikasi paru-paru dan sedang dirawat di wad Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) di sini.




Kelebihan Selawat Syifa'




Alhamdulillah. Selawat dan salam keatas junjungan besar Nabi Muhammad SAW dapat lagi kita menjalani kehidupan pada hari ini dan seterusnya dengan nikmat-nikmat yang tidak terkira dan tidak terhingga diatas nikmat kesihatan yang dikurniaNya.

 

Isnin, 11 Jun 2012

5 PERKARA YANG MESTI DISEGERAKAN!

Untuk renungan dan iktibar kita bersama...
 
 
 
 

6 Negara Yang Pengemisnya Berpendapatan Tinggi

Biasanya di Malaysia orang yang mengemis ni memang ibarat kais pagi makan pagi kais petang makan petang, tak kais tak makan.. tapi berlainan pula pengemis di negara luar, pendapatan purata bulanannya untuk sebulan boleh mengalahkan pendapatan orang yang bekerja.. antara negara-negara yang pengemisnya berpendapatan tinggi ini ialah..


1. Amerika

pengemis 




Uji Minda - Cube Teka Ape Yang Kena Hempap ?

Apa jadi bile lori ni terbalik

Cube teka ape yang kena hempap? Gambar seterusnya :-.




5 Tempat Paling Misteri di Dunia

Walaupun tamadun peradaban manusia semakin tinggi namun misteri-misteri hasil penemuan tamadun kuno masih belum terungkai. Tempat-tempat misteri ini menjadi perhatian golongan pengkaji dan juga individu yang gemar mengembara. Mari kita lihat tempat-tempat yang masih kekal misteri sehingga ke hari ini.
1. Easter Island

 
 
 
 

Penjara Paling Mewah Di Dunia

Salam sejahtera... Penjara Halden di Norway dianggap penjara paling mewah di dunia kerana ia dilengkapi bilik air dan tingkap tanpa jeriji besi serta mempunyai lukisan bernilai AS$1.4 juta (RM4.4 juta).

Pembinaan penjara bernilai AS$ 22.2 juta (RM71.1 juta) itu mengambil masa 10 tahun untuk dibina dan digambarkan sebagai penjara paling berperikemanusiaan di dunia untuk 252 penghuninya. Arkitek penjara itu, Hans Henrik Hoilund mengakui penjara itu turut dihuni oleh banduan yang paling berbahaya di Norway.

Menurut beberapa pegawai penjara itu, setiap penghuni disediakan sebuah bilik persendirian lengkap dengan peti sejuk mini, televisyen skrin rata, sebuah bilik air mewah dan tingkap tanpa jeriji besi. Penjara itu mengandungi trek joging di kawasan hutan berdekatan dan sebuah rumah dua bilik tidur yang disediakan untuk banduan melayan keluarga yang melawat mereka..




Lori dengan 252 Tayar

Menang menakjubkan,aku tak sangka pulak ada lori yang mempunyai sebanyak nie tayar.Untuk kepala lori jer dah mempunyai 12 tayar dan pada badan lori plak mengandungi 240 tayar.Jadi jumlah semuanya 252 tayar laa kan....Lori sepanjang 90 meter nie digunakan untuk mengangkut kargo setinggi 5.39 meter dan sepanjang 29.08 meter.
 
 
 
 
 
 

Nasi Minyak Simple

Assalamualaikum...
dah nak masuk makan tengahri ni , hari ini  ada resepi yg ringkas sgt2...nasi minyak ni, terpulang la nak makan dengan sambal tumis, atau lauk2 lain..saya makan dengan sambal telur dan ikan bilis goreng ja...




Rahsia Garam Laut Mati

fakta, informasi, apakah, laut mati, unsur atom, garam, kisah, sejarah, segi fizik, warna biru, tinggi, masin, haiwan, binatang, darah, tenaga, rahsia, kristal, perakam tenaga bunyi, masuia, orang, semulajadi, tulang, mandia, teori, pemendapan basah, perut, berasid, otot, saraf, lautan, gas, berpenyakit, faktor, kesihatan, pemakanan, tubuh, racun, bahan kimia, semenanjung arab

Di dunia ini unsur atom yang paling banyak kegunaannya ialah garam. Pada suatu ketika dahulu, garam adalah suatu bahan yang amat bernilai. Garam dijadikan barang pertukaran untuk mendapatkan barangan lain.

Dari segi sains fizik, garam mempunyai getaran dalam nada frekuensi yang amat langsing, tinggi dan halus. Warna biru dalam hukum fizik mengeluarkan nada atau bunyi-bunyian. Garam mempunyai tekanan yang tinggi dan ada juga mempunyai tekanan yang rendah dan ini boleh memudaratkan mereka yang mempunyai penyakit yang sedia ada.





Mengapa Solat Menolak Perbuatan Mungkar

ohtuhanku

Kisah Dr Gary Miller Masuk Islam



INILAH salah satu surah yang telah mengubah kehidupan seorang mubaligh kristian yang juga merupakan seorang pakar matematik serta mendalami ilmu teologi (ketuhanan) Kristian dari Kanada bernama Dr. Gary Miller.

Dr. Miller atau nama Islamnya, Abdul-Ahad Omar mengakui kekagumannya dengan ayat-ayat al-Quran itu yang dianggap sebagai satu keajaiban.





Masih Suami Isterikah di Alam Akhirat?


1. Wanita yang meninggal dunia sebelum berkahwin.

Wanita yang meninggal dunia sebelum berkahwin akan dikahwinkan oleh 
Allah SWT di syurga kelak dengan seorang lelaki di kalangan ahli syurga.

Rasullullah SAW bersabda : Tiada si bujang di dalam syurga’ (Muslim).

Ini kerana ada juga lelaki belum berkahwin yang meninggal dunia.






Ahad, 10 Jun 2012

Mereka Disingkir Kerana Islam!!!


DIANGGOTAI oleh Nurain T. Abdullah, 39; Leia AzZahra Justin Abdullah, 32; danValerie Cassera, 29, ketiga-tiganya mempunyai kisah tersendiri dalam menempuhi cabaran sebagai seorang mualaf.

Tidak lokek untuk bercerita, masing-masing membuka bicara tentang perjuangan mereka hendak memeluk agama Islam.

Selaku anggota paling senior, Nurain yang berasal dari Keningau, Sabah ini masih lagi ingat bagaimana detik permulaan untuknya melangkah sebagai seorang saudara baru.

Bapa Ahli Sukan Lee Chong Wei Cuba Bunuh Diri Di Jambatan P.Pinang

BUKIT MERTAJAM 10 Jun – Polis hari ini menggagalkan dua cubaan membunuh diri bapa kepada seorang ahli sukan negara termasuk di atas Jambatan Pulau Pinang.

Lelaki berusia 59 tahun itu yang menetap di Butterworth pada mulanya dikatakan cuba membunuh diri berhampiran pusat beli-belah Queensbay, Bayan Lepas awal pagi ini namun digagalkan pihak polis yang bertindak memujuknya.




Kisah Rasulullah SAW Dengan Pengemis Yahudi Yang Buta

Cerita ini mengisahkan seorang pengemis Yahudi yang buta gemar menghebahkan cerita fitnah mengenai Rasulullah SAW. Namun demikian, ada suatu kisah di mana akhirnya dia telah berminat untuk memeluk Islam.

 Kisah ini ada berkait rapat dengan dakwah bil hikmah yang mana, Nabi Muhammad berjaya membuat orang tertarik dengan Islam dengan hanya melakukan perbuatan sahaja.

 Kisah ini bermula di sudut pasar Madinah Al-Munawarah. Ada seorang pengemis Yahudi buta, setiap hari apabila ada orang yang mendekatinya ia selalu berkata, “Wahai saudaraku jangan dekati Muhammad, dia itu orang gila, dia itu pembohong, dia itu tukang sihir, apabila kalian mendekatinya kalian akan dipengaruhinya.”




5 Buah Penjara Paling Brutal Di Dunia (Menarik!)

Penjara dibina untuk mengurung para pelaku jenayah yang telah melanggar undang-undang. Namun penjara bukanlah satu tempat yang aman kerana terdapat 5 buah penjara yang paling brutal di dunia.

 1. Candiru Prison (Brazil)
 



Koleksi Kasut Yang Unik

Koleksi kasut-kasut paling aneh dan pelik. Kalau korang berani pakai kasut-kasut ni pegi jalan-jalan, korang memang awesome. Hahah

kasut pelik dan aneh 
 
 
 

Kelebihan Pahala Umat Muhammad

Ka'bul Akbar berkata bahawa"Saya telah membaca kitab yang diturunkan oleh Allah S.W.T kepada nabi Musa A.S yang mana Allah S.W.T berfirman yang maksudnya:
"Wahai Musa,dua rakaat sembahyang pada waktu Subuh  oleh Muhammad dan Umatnya ,Aku akan mengampunkan bagi mereka(yang mengerjakan solat Subuh)semua apa-apa yang terjadi pada malam dan siang hari,dia tetap dibawh lindunganku"
 
 
 

Gambar Proton Satria Neo WWW1 Milik Sultan Johor

Ini dia kereta yang menggunakan nombor plat pendaftaran WWW 1 yang dimiliki oleh Sultan Johor, telah dipasang ke sebuah kereta Proton Satria Neo. Imej kereta tersebut telah beredar di Internet hari ini,  seperti yang disiarkan Berita NTV7.
 
 
 
 

Sabtu, 9 Jun 2012

10 Manfaat Senyuman

Senyum adalah ibadah, menjalani sesuatu dengan senyum selain bermanfaat baik buat hubungan dengan sekitar, karna senyum adalah jarak yang terdekat antara dua manusia. Selain itu senyum berdampak positif juga buat kesihatan tubuh kita. 
 
Smiling... 



Bentuk-bentuk Kipas Angin Yang Unik


 
 
lagi  di bawah 
 
 

5 AMALAN MEMBERI CAHAYA DI DUNIA DAN DI AKHIRAT


Sayyidina Abu Bakar As-Siddiq r.a. berkata :

1- Percintaan dunia adalah gelap dan lampunya adalah TAQWA....

2- Segala rupa maksiat adalah gelap dan lampunya adalah TAUBAT.... 
 
 
 
 

Jumaat, 8 Jun 2012

Kata-kata motivasi Dr Fadzilah Kamsah


“Program minda/cuci minda – Paling baik pada waktu malam sebelum tidur, senyum, pejam mata, katakan di dalam hati: Ya, Allah cuci otak aku, cuci hatiku, esok aku nak jadi baik, berjaya, ceria, bersemangat, aktif, positif. Menurut kajian saikologi, apa yang disebut sebelum tidur dapat dirakamkan sepanjang tidur sehingga keesokan harinya.”
 
 
 

Fenomena Zuhrah Merentasi Matahari..

Kemungkinan fenomena Planet Zuhrah merentasi matahari adalah kali terakhir sebelum fenonema seperti ini berlaku buat kali yang seterusnya lebih 100 tahun kemudian iaitu pada tahun 2117. Fenomena ini menarik perhatian masyarakat sedunia apabila ia mampu dilihat miskipun dengan mata kasar. Kepada semua pembaca, di bawah adalah beberapa gambar menarik yang sempat dirakam di seluruh dunia.

                    Merentasi matahari di Sarajevo




Perlu baca - Iktibar Perang Tabuk

Firman Allah dalamayat 38 surah at-Taubah :

Maksudnya : "Wahai orang-orang yang beriman! Apakah sebabnya apabila diseru kepada kamu: “Berangkatlah untuk berperang pada jalan Allah”. Kamu berasa berat dan ingin tinggal di tempatmu. Adakah kamu berpuas hati dengan kehidupan di dunia sebagai ganti kehidupan di akhirat sedangkan kenikmatan hidup di dunia ini dibandingkan dengan kehidupan di akhirat hanyalah sedikit."


Kita sekarang berada dalam bulan Rejab yang mengingatkan kita tentang beberapa peristiwa besar yang pernah berlaku pada zaman Rasulullah s.a.w seperti peristiwa yang kita sentiasa sebutkan iaitu Isra’ dan Mikraj dan juga satu lagi peristiwa yang telah meninggalkan kesan yang besar dalam penyebaran Islam ke luar daripada kawasan tanah arab iaitu peperangan Tabuk yang berlaku pada bulan Rejab tahun 9H (Oktober 631 M). Keadaan cuaca pada ketika itu adalah terlalu panas terik dan tempat berlakunya peperangan itu, Tabuk merupakan destinasi padang pasir yang terlalu jauh menyukar para musafir.




15 tahun jasad pejuang palestin Almarhum As syahid Kholil Syariff Dikebumikan Namun Jasadnya Tidak Mereput


ALLAHUAKBAR...ALLAHUAKBAR...ALLAHUAKBAR...

KORANG NAK TAHU APA YANG TERJADI KEPADA JASAD PEJUANG PALESTIN SETELAH 15 TAHUN MATI SYAHID DAN DIKEBUMIKAN, TENGOKLAH GAMBAR  diatas.
 
 
 
 

10 Masjid Terbesar Di Dunia

Tahukah anda apakah 10 masjid yang terbesar di dunia dan di manakah lokasinya? Di sini kami akan kongsikan bersama anda 10 masjid tersebut. Semoga bermanfaat.

10. Masjid Baitul Mukarram, Dhaka Bangladesh

 
 
 
 
 

Hadis-Hadis Nabi : Mengenali Wanita



Ramai yang tidak tahu bahawa ada beberapa pekara yang telah tercatit dalam hadis yang mengisahkan perbezaan darjat kaum wanita dan lelaki. Perbezaan-perbezaan ini yang menaikan darjat kaum wanita.Ciri-ciri tersebut disesenaraikan di bawah ini :-




Rabu, 6 Jun 2012

Pantai Paling Bahaya di Dunia


apa pantai paling banaya, senarai pantai bahaya, gambar, foto, cantik, bahaya, pantai gulf, pantai amazon, pantai bolinas, hanakapiai, pulau shired, ular berbisa, bisa ular, haiwan pemangsa, piranha, mangsa, peluncur, ikan yu, larangan, mandi, tercemar, masalah kesihatan

Pantai menjadi tempat riadah pilihan semua orang baik bagi yang sudah berkeluarga mahupun yang sedang bercinta. Kalau disebut pantai, pastinya pasir-pasir putih dan air laut yang biru terbayang di benak fikiran. Tapi tahukah anda bahawa terdapat pantai yang sangat berbahaya dan takut untuk dikunjungi oleh manusia. Berikut merupakan 5 pantai yang paling tidak selamat untuk dilawati.

Inilah Gambar Isi Sebahagian Di Dalam Piramid Di Mesir


Dalam sejarah pembinaan bangunan piramid digunakan sudah sejak lama. Bangsa bangsa Mesir kuno maupun bangsa Maya dikenal menggunakan bangunan piramid sebagai makam raja-raja masa dahulu serta sarana ibadah (pemujaan) selain ada dugaan sebagai tempat penimbunan (gudang) pangan sejak zaman Nabi Yusuf ketika persiapan menghadapi musim kemarau ataupun tempat simpanan harta.




Fakta Menarik Mengenai Labah-Labah Unta




Cerita labah-labah unta mula merebak semasa Perang Teluk 1990-91. Ia dipanggil labah-labah unta disebabkan oleh hatitatnya di gurun. Makhluk ini biasanya tidak berbahaya kepada manusia. Tetapi, makhluk ini amat menakutkan apabila berhadapan.
 
 
 

Tips Membanyakkan Susu Ibu [Susu Badan]

  Susu ibu memang terbaik untuk anak kita. Jesteru itu tip berikut dapat membantu kaum ibu untuk memberi susu yang terbaik untuk anak  dengan kuantiti susu yang banyak. malahan ini dapat membantu menjimatkan kos jua kan......... Tip untuk banyak susu ialah  :  -

[a] Berurut (dengan bidan).

[b] Banyakkan minum air/jus buah-buahan.
 
 
 

Guru bukan Islam Tertarik dengan sistem Sekolah Islam

Menerima pekerjaan sebagai guru bahasa Inggeris di Al-Noor Academy, Rick Booth mendapatkan layanan yang baik dari para pelajar muslimnya.

"Kelakuan moral yang sangat hebat," kata Booth, seorang bekas wartawan selama lebih dari 30 tahun di surat khabar The Sun Westerly di Rhode Island, mengatakan pada Boston Globe Minggu, 3 Jun semalam.
 
 
 

Kenapa Allah Menghilangkan Lidah Ikan?


Assalamualaikum…Salam 1 Ummah… Hari ni saya share Takzirah tuk tatapan bersama… jom kita renung2kan bersama….
Rasulullah SAW bersabda : “Sejahat-jahat manusia pada Hari Kiamat nanti ialah orang yang bermuka dua.Barangsiapa bermuka dua di dunia maka di hari kiamat kelak akan mempunyai dua lidah dari lidah api neraka jahanam.” 

Selasa, 5 Jun 2012

Apa Hebatnya Solat Di Awal Waktu ?


hikmah, kebaikan, solat di awal waktu, hebat, manfaat, subuh, rezeki, murah, masalah, komunikasi, rahsia, apa, kenapa, mengapa, solat lima 5 waktu, sembahyang, zohor, keceriaan, warna oren, perubahan alam, orang reproduktif, syaitan, merah, iblis, jin, kegelapan, kecerahan, gelisah, tidak tenang, kesa, akibat, waktu tidur, islam, qiamullail, serap, tubuh, segar, bersyukur, tenaga, sistem tubuh, insaf, wajib, Allah

Setiap peralihan waktu solat sebenarnya menunjukkan perubahan tenaga alam ini yang boleh diukur dan dicerap melalui perubahan warna alam.

Rasanya fenomena perubahan warna alam adalah sesuatu yang tidak asing bagi mereka yang terlibat dalam bidang fotografi, betul tak?
 
 

Gambar Gambar Pesawat Baru MAS A380-800

share gambar pesawat MAS A380 yg baru ni,sbb katanya ada joyride dan juga aircraft visit kat hangar
So aku share la ngan korang pulak kat sini
Enjoy

 



ustaz azhar idrus - mulianya taqwa 1/2

Ustaz Azhar Idrus - Syirik sebab harta 2/2

Ustaz Azhar Idrus - Syirik sebab harta 1/2

Ustaz Azhar Idrus - Soal Jawab Agama

Isnin, 4 Jun 2012

Imej 3D Pada Dinding Masjid Yang Menakjubkan

Pada hari kemerdekaan kebangsaan UAE di Abu Dhabi baru-baru ini, kerajaan mereka telah melakukan sesuatu yang baru dan belum pernah lagi dilakukan dimana-mana negara islam yang lain. Apa yang dilakukan oleh kerajaan UAE adalah membuat satu pertunjukkan imej 3D pada dinding Masjid Sheikh Zayed. Masjid Sheikh Zayed merupakan masjid ketiga terbesar di dunia.




Ahad, 3 Jun 2012

Era permulaan rekaan jentera perang

Kalau sebelum ni kita dah tengok teknologi sekarang juga wujud di zaman dahulu, sekarang kita tengok pulak bagaimana rupabentuk rekaan jentera perang pada awal permulaan penghasilan nyer.



Subhanallah! Mayat Masih Terpelihara Selepas 19 Tahun

Zionis Israel pada Khamis, 31 Mei lalu menyerahkan 91 cebisan mayat syuhada’ Palestin kepada keluarga masing-masing. Semua mayat tersebut adalah mereka yang melakukan serangan bom berani mati di kawasan-kawasan tumpuan bagi membunuh penduduk Israel beberapa tahun lalu.




Lampu kreatif tak perlukan elektrik cara orang Filipina

Amazing Solar Bottles from Philippines  

langkah seterusnya



8 Makanan Terbaik Untuk Menurunkan Kolesterol Jahat

Kolesterol jahat dalam badan memang tidak baik kerana anda akan mendapat pelbagai macam penyakit seperti  hipertensi, diabetes dan jantung.  Namun anda jangan bimbang kerana menurut American Heart Association (AHA), anda boleh menurunkan kolesterol jahat dalam tubuh anda dengan cara memakan makanan yang sihat.
Berikut ini ada 8 makanan terbaik untuk menurunkan kolesterol jahat : 

 



Banyak Dosa-Dosaku PadaMu Ya Allah



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ …
Ya ALLAH…
Jadikan aku hamba yang sentiasa mensyukuri nikmat pemberian-MU
Jadikan aku hamba yang sentiasa mengingati-MU
Jadikan aku hamba yang sentiasa berbaik sangka pada-MU
Jadikan aku hamba yang sentiasa menyebut nama-MU



Sabtu, 2 Jun 2012

Kamera Digital Terkecil di Dunia


Inilah kamera digital terkecil di dunia. Dengan ukuran hanya 2.5 sentimeter saja, kamera ini mungkin kelihatan seperti sebuah replika dari kamera. Dari paparan,kamera digital yang berada di bawah lesen syarikat asal Amerika bernamaHammacher Schlemmerini ini memang kelihatan tidak membolehkan untukdipercayai mengabadikan potret-potret istimewa dan rahisa anda.
 
 

CARA BERJALAN RASULULLAH SAW

 

“Tiada satupun kulihat lebih indah daripada Rasulullah saw., seolah-olah mentari
beredar di wajahnya. Juga tiada seorangpun yang kulihat lebih cepat jalannya
daripada Rasulullah saw., seolah-olah bumi ini dilipat-lipat untuknya. Sungguh,kami harus bersusah payah melakukan hal itu, sedangkan Rasulullah saw. Tidak memperdulikan. “(Diriwayatkan oleh Qutaibah bin Sa’id, dari *Ibnu Luhai’fah, dari Abi Yunus, yang bersumber dari Abu Hurairah r.a.)

 

Petua Di Dapur

Nak kongsi sikit petua yang akak baca dari Famili Azam.. Petuanya sangat berguna untuk kita semua. Banyak petua dan info yang ada dalam Famili Azam nie
 
 
 
 

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...