Sabtu, 6 April 2013

Pelik ! Rumah Seperti Sarang Burung Raksasa


Jayson Fann, seniman dari California merekabentuk dan mencipta sarang burung raksasa bagi manusia, di sana seseorang dapat merasakan pengalaman tidur seperti seekor burung di alam liar. Sarang manusia unik ini diperbuat dari cabang-cabang pohon diambil dari hutan tempatan, Spirit Nests (Sarang Roh) sedia untuk dibeli di Taman Big Sur Spirit, sebuah pusat seni dan budaya antarabangsa yang terletak di lembah Big Sur, California Amerika Syarikat. Jika anda tidak mahu membelinya, maka dapat merasakan tidur dalam sarang tersebut yang terbuka untuk umum di Resort Treebones, di pantai Big Sur.

sarang burung manusia Tidur Seperti Burung Dalam Sarang Raksasa.Lukisan sarang manusia mirip milik burung direalisasikan oleh Jayson Fann

 . Ada baiknya jika anda mempertimbangkan beberapa perkara sebelum mula menghabiskan malam dan bermimpi di sarang manusia tersebut, anda perlu tahu bahawa struktur sarang tidak dapat memberikan kemudahan yang terbaik bagi pengguna. Sarang karya Jayson Fann tidak mempunyai bumbung yang boleh menahan air hujan masuk ke dalam sarang, dan satu-satunya kemudahan yang boleh dinikmati adalah capsule berjumlah satu atau dua.


 Tidur Seperti Burung Dalam Sarang RaksasaSarang manusia di Resort Treebones boleh menjadi tempat tidur bagi 8 orang


 Sarang manusia di Resort Treebones boleh menampung sehingga 8 orang, sarang ini dibuat dari cabang-cabang pohon eucalyptus. Jika anda ingin tahu proses pembuatan sarang burung raksasa ini, maka Jayson menjelaskan secara detail di website Big Sur Spirit Garden. sarang burung manusia 4 Tidur Seperti Burung Dalam Sarang Raksasa

Anda boleh meniru sarang Jayson di website Big Sur Spirit Garden


 Jayson memiliki kepedulian yang tinggi terhadap keindahan alam sekitar, terutama pada pokok. Dia memilih cabang dan memotong mereka dengan hati-hati, dan memastikan bahawa pohon-pohon tersebut tidak rosak. Jayson merakit sarang seperti potongan-potongan teka-teki untuk membuat pola spiral yang dirancang untuk keutuhan struktur dan estetika yang mengalir.

sarang burung manusia  Tidur Seperti Burung Dalam Sarang Raksasa



  .Sarang raksasa seniman Jayson Fann tidak mempunyai atap anti air hujan Setelah sarang sampai ke saiz tertentu, lalu sarang itu diangkut ke lokasi dan berehat di atas asas yang kuat dengan bantuan crain. Sentuhan terakhir iaitu dengan memberi interior berupa katil dan tangga untuk akses. Sarang manusia tunggal untuk 8 orang memerlukan beban sekitar 2.5 treler kayu. Sarang raksasa itu dijual dengan harga antara $ 4,000  @ $ 20,000. Semua hasil jualan sarang akan digunakan untuk menaja seni antarabangsa dan budaya inisiatif Taman Big Sur Spirit.
 http://zamrispoon.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...