Jumaat, 28 Oktober 2011

Sambutan hebat di Program Mesra Rakyat Daerah Kubang Pasu


http://www.wartakedah.net/images/a1.jpg  http://www.wartakedah.net/images/a3.jpg
 http://www.wartakedah.net/images/a5.jpg http://www.wartakedah.net/images/a6.jpg

KODIANG, 26 Oktober - Lebih 3000 penduduk  Pekan Kodiang dan kawasan-kawasan sekitar hadir ke Program Mesra Rakyat anjuran Kerajaan Negeri dengan kerjasama Pejabat Daerah Kubang Pasu.

Program  seumpama ini adalah kali ke lima diadakan selepas Sik, Bandar Baharu, Pendang dan Padang Terap bertujuan mendekatkan para pemimpin dan rakyat dengan aktiviti turun  padang  bertemu mesra dengan rakyat.
Bertempat di  perkarangan Komplek Perniagaan Taman Berjaya acara bermula seawal 9.00 pagi seramai 250 kanak-kanak pra sekolah mengambil bahagian dalam acara sukaneka. Antara aktiviti yang dijalankan ialah mewarna, memecah belon, busana muslimah dan muslimat, lontar bola dalam raga dan susun gambar.

Kegembiraan terbayang pada wajah kanak-kanak, para  ibu bapa yang menemankan serta guru-guru mereka yang sibuk mengatur acara disaksikan orang ramai yang hadir. Usaha guru-guru itu berbaloi ketika juruacara mengumumkan keputusan dan kanak-kanak yang berjaya dipanggil mengambil hadiah di atas pentas.

Pejabat Kebajikan Masyarakat Kubang Pasu telah membuka kaunternya untuk orang ramai mendapatkan maklumat. Ini memberi kemudahan kepada penduduk pedalaman  mengetahui peluang-peluang bantuan yang disediakan kerajaan untuk mereka layak.

Sepanjang kaunter itu beroperasi  seramai sepuluh penduduk kurang mampu  dan seorang OKU (Orang Kurang Upaya) telah mengisi borang untuk memohon bantuan.

Gerai Jabatan Kesihatan Daerah Kubang Pasu pula mendapat sambutan hangat sebaik dibuka dengan memberi  khidmat pemeriksaaan kesihatan percuma kepada orang ramai.

Menteri Besar Kedah Kedah YAB Dato’ Seri Ustaz Azizan Abdul Razak bersama barisan Exconya hadir memeriahkan program ini di samping menyampaikan bantuan Skim Kafalah dan sumbangan kepada pelajar yang berjaya melanjutkan pelajar ke peringkat ijazah dan diploma

Majlis yang berlangsung di tapak program diakhiri dengan jamuan rakyat. Pada sebelah petang YAB Dato’ Seri Ustaz Azizan memenuhi acara lawatan ke ladang jagung dan kuih tradisional di Kampung Manggol Bongor dan Kampung Telok Mukim Gelung.

Aktiviti ziarah wakil rakyat telah dipecahkan kepada beberapa kawasan di mana Ahli-Ahli Exco Kerajaan Negeri termasuklah YB Dato’ Ir Amiruddin Hamzah,  YB Tan Chow Kang, YB Lim Soo Nee dan YB Siti Ashah Ghazali pergi ke kawasan-kawasan berkenaan bertemu dengan penduduk di situ.

Begitu juga dengan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN)  yang turut sama turun  padang bertemu rakyat bagi menyampaikan bantuan dan mendengar luahan masalah rakyat. Mereka ini termasuklah YB Md Zuki Yusof, YB Ustaz Mohd  Izzat Shauqi, YB Dato’ Rohsidi Osman, YB Johari Abdullah, YB Abdullah Jusoh, YB Mohd Nasir Mustafa, YB Yaacob Hussin, YB Lee Guan Aik dan YB Yahya Abdullah.

Manakala  Ahli Parlimen yang tidak mahu ketinggalan mengambil peluang bertemu rakyat ialah YB Ahmad Kassim, YB Nasir Zakaria, YB Dato’ Dr Mohd Hayati Othman dan YB Dato’ Rashid Din.

Program Mesra Rakyat telah membuktikan bahawa pemimpin yang dipilih dan dilantik rakyat sememangnya memegang amanah, berusaha  ke arah membina kehidupan rakyat supaya lebih selesa dan sejahtera.
http://www.wartakedah.net/images/a7.jpghttp://www.wartakedah.net/images/a8.jpg
http://www.wartakedah.net/images/a9.jpghttp://www.wartakedah.net/images/a10.jpg
http://www.wartakedah.net/images/a11.jpghttp://www.wartakedah.net/images/a12.jpg
http://www.wartakedah.net/images/a13.jpghttp://www.wartakedah.net/images/a14.jpg
http://www.wartakedah.net/images/a15.jpghttp://www.wartakedah.net/images/a16.jpg
http://www.wartakedah.net/images/a17.jpghttp://www.wartakedah.net/images/a18.jpg
 http://www.wartakedah.net/images/a19.jpg http://www.wartakedah.net/images/a20.jpg
 http://www.wartakedah.net/images/a21.jpg http://www.wartakedah.net/images/a22.jpg
 http://www.wartakedah.net/images/a24.jpg http://www.wartakedah.net/images/a25.jpg
 http://www.wartakedah.net/images/a26.jpg http://www.wartakedah.net/images/a27.jpg
 http://www.wartakedah.net/images/a28.jpg http://www.wartakedah.net/images/a29.jpg
 http://wartakedah.net/images/a30.jpg http://wartakedah.net/images/a31.jpg
 http://wartakedah.net/images/a32.jpg http://wartakedah.net/images/a33.jpg
 http://wartakedah.net/images/a34.jpg http://wartakedah.net/images/a35.jpg
 http://wartakedah.net/images/a36.jpg Oleh Warta Kedah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...