Isnin, 16 Mac 2015

Makhluk Yang Lebih Jahat Dari Iblis



Siapa dia sejahat-jahat makhluk..  Iblis la'natullah..? Si pembawa fitnah Al Masih Dajjal..? Atau syaitan-syaitan yang membisik kejahatan pada kita..?


Yang kat atas tu memang kita dah sedia maklum sebagai makhluk yang tercela sifat diorang, tapi ade satu lagi makhluk ni yang lebih jahat lagi dari diorang. Tahap gaban punya jahat...!! Siapa tu? 



Mereka lah para ulama' suk yang menyembunyikan kebenaran tetapi menyebarkan fitnah. Fitnah di sini bermakna kerosakan yang mereka bawa ke dalam umat akhir zaman ini. 

Kata-kata mereka amat umat percayai dan pegang bahkan melebihi dari pegangan umat terhadap kalam Penciptanya dan sunnah Rasul utusan Allah swt pada mereka.

Umat kini beriman pada ULAMA, menjadi penyembah ulama. Bukan lagi menyembah Allah azzawajal.




Daripada Ali bin Abi Talib ra berkata: 

Telah bersabda Rasulullah saw:“sudah hampir sampai satu masa di mana tidak tinggal lagi daripada islam itu kecuali hanya namanya, dan tidak tinggal daripada al quran itu kecuali hanya tulisannya. Masjid masjid mereka tersergam indah, tetapi kosong daripada hidayah. Ulama mereka adalah sejahat jahat makhluk yang ada di bawah naugan langit. Dari mereka berpunca fitnah, dan kepada mereka fitnah ini akan kembali.
(hadis riwayat baihaqi)
 http://sekadarfikrah.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...