Isnin, 16 Mac 2015

Pemandangan Menakjubkan Yang Terdapat Didalam Piramid Mesir

Dalam sejarah pembinaan bangunan piramid digunakan sudah sejak lama. Bangsa bangsa Mesir kuno maupun bangsa Maya dikenal menggunakan bangunan piramid sebagai makam raja-raja masa dahulu serta sarana ibadah (pemujaan) selain ada dugaan sebagai tempat penimbunan (gudang) pangan sejak zaman Nabi Yusuf ketika persiapan menghadapi musim kemarau ataupun tempat simpanan harta.



Ada yang menyebutnya sebagai bangunan warisan UFO dengan alasan terdapat bangunan mirip piramid ditemui di Marikh yang berada satu lintang darjah yang sama dengan lintang darjah di Bumi. 



Ada pula yang mengatakan peninggalan peradaban Atlantis dan sebahagian lagi mengatakan bahawa pembinaan piramid digunakan dengan alasan bahawa pada peradaban lampau, manusia mengalami kesukaran untuk membuat pembinaan kubah.

Oleh kerana itu digunakanlah pembinaan piramid untuk mempermudah. Pembinaan kubah sendiri baru digunakan pada zaman Rom dengan pembinaan pelengkung pada bangunannya dan Rom Timur yang disempurnakan pada masa peradaban Islam.


 

 

 

 
scaniaz.blogspot.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...