Selasa, 31 Januari 2012

Apple Lancar iPhone 5 April 2012

wow…iphone 4S pun belum aku miliki apple dah nak keluarkan iphone 5…cepat giler kan mesti nak bersaing dengan samsung, tapi kau ada iphone 4 pun dah bersyukur..heheh…

Pembuat telefon bimbit terbesar dunia, Apple mungkin akan mengeluarkan iPhone 5 pada musim panas tahun ini (April), menurut laporan yang disiarkan di sebuah laman web.

Kenali Ustaz Don Daniyal Yang Segak Bergaya

Selalunya Ustaz Don Daniyal kerap memakai jubah dan berserban. Tapi kali ini penampilannya agak jauh berbeza.

gambar ustaz don daniyal segak bergaya

Menteri Besarku -Inilah Wajah Sebenar MB Kedah Dr. Azizan

KEDIAMAN

Rumah dua tingkat di tepi jalan itu, sekilas pandang tiada satu pun kelihatan istimewa. Tiada bezanya dengan rumah-rumah sebaris dengannya. Bawahnya batu, menempatkan ruang dapur dan tamu. Tingkat atasnya kayu, tempat sepasang suami isteri beradu dan berkumpulnya anak menantu jua cucu.
Pekarangannya agak sempit, cukup-cukup memuatkan dua buah kereta. Di pagarnya tersidai dua karpet kecil dan sebatang mop lantai.

Sekelilingnya beberapa pokok sederhana besar ditanam, menghijaukan laman. Tiada kolam renang mahupun rekaan air terjun buatan yang melambangkan kemampuan penghuninya berbelanja besar, menghias kediaman.


Cara-cara Nak Tambah Kelajuan Motor.

Cara-cara Nak Tambah Kelajuan Motor...Sesuai Untuk Mat-Mat Rempit Mungkin..kot atau ..........

Perbankan Konvensional VS Islam di Malaysia. Adakah Menetapi Syariah dan Apa Bezanya?




Sekarang ini di Malaysia ada perbankan Islam dan perbankan konvensional. Tetapi selepas ramai yang menggunapakai produk perbankan Islam, ada yang mula sangsi & mempertikaikan kredibiliti perbankan Islam menawarkan pinjaman yang “bertopengkan Islam”. Benarkah begitu? Adakah Islam hanya pada nama? Pelaksanaan yang sebenarnya ditolak ketepi?

Kalau dah nama pinjaman Islam sepatutnya tidak membebankan, tetapi malangnya lain pula jadinya. Corak perniagaan perbankan Islam masih ditakuk lama cuma terdapat beberapa terma yang telah ditukar untuk dijadikan daya penarik kepada pelanggan mereka. Adakah anda orangnya?

10 Sikap Positif Bina Kerjaya (Tip Kerjaya )

Mengapa sebahagian individu mudah mencapai kedudukan teratas di organisasi, sementara sebahagian lagi sukar untuk mendapatkan promosi? Apakah kecerdasan, bakat dan kekuasaan individu - individu ini menjadi faktornya? Tidak juga kerana sikap seseorang individu itu lebih berperanan. Ikuti 10 sikap positif dan yakinlah bahawa karier anda akan berjaya.


Tip Kerjaya 

TERBAIK!. 10,000 JUTAWAN ISLAM DI BRITAIN!


Setiausaha Dalam Negeri Britain, Jacqui Smith mendedahkan bahawa seramai dua juta umat Islam tinggal di Britain dan 10,000 daripada mereka kini bergelar jutawan.

Ustaz Azhar Idrus Fenomena Baru Merubah Anak Muda

Satu malam entah macam mana dalam asyik melayari muka buku (Fb) sebelum melelap mata tiba-tiba saya terjumpa dengan you tube Ustaz Azhar Idrus. Saya membukanya dengan tidak sengaja dan mendengar syarahannya mengenai agama. Dialek atau slangTerengganu yang diguna pakai dalam berceramah menjadikan saya mengambil masa untuk mengamatinya kerana ada sesuatu kelainan dan sedikit unik. Sebutannya ada iras-iras pelawak Mat Over.

Dalam minda tertanya-tanya siapakah dia ini?

Petua Yang Menjadi - Mengesan dan Ingat Juzu’ Al-Quran yang Menakjubkan


Saya terjumpa satu tips menghafal muka surat Al-Quran yang sangat menakjubkan. Di sini saya kongsikan dengan anda formula untuk menghafal halaman Al-Quran. Hanya untuk Al-Quran yang standard saja.

Koleksi Soalan Kuliyah Ustaz Azhar di Masjid Negeri Shah Alam

Berikut merupakan koleksi soalan yang dijawab oleh Ustaz Azhar Idrus di Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam, Selangor pada 26 Januari 2012. Terdapat 26 soalan kesemuanya.

1. Orang laki2 takleh pakai perhiasan perempuan. rantai leher perempuan cthnya. “Allah melaknat lelaki pakai pakaian perempuan.” Sembahyang sah wlpn pakai emas. Sembahyang ditulis pahala, pakai yang salah (rantai emas tadi) ditulis dosa.

Pakai sebab sayang kat GF pun ada (haram):
BF: U malam2 pakai baju apa?
GF: I malam2 baju kelawar.
BF: I kelawar jugak.

Kisah Pengalaman Melihat Azab Kubur Oleh Penggali Kubur



"Saya pegang nisan dikubur arwah abang Hamid yang baru saja kami kebumikan sebentar tadi. Fikiran saya berputar ligat. "Aii.. menung nampak? Kenapa?" tanya Bakar, kawan baik saya yang turut sama menjadi penggali kubur di Bakri, Muar, Johor.

"Tak ada apa-apa. Saja tengok kain ni, dah kotor sikit kena tanah," saya berdalih, cuba menyembunyikan perkara yang berasak-asak datang ke kepala.

Mari pergi kat pondok... mandur nak jumpa. Dia nak cakap fasal kerja, gaji, overtime dll. Pak Dolah, kawan-kawan lain dah pergi dah," tambah Bakar sambil memikul cangkul dan botol airnya. 


Siapa kata Kedah tidak berubah wajah sepanjang empat tahun?


Apabila membincangkan aspek kejayaan atau kegagalan sesebuah kerajaan negeri perkara penting yang perlu dibuat ialah mengenalpasti skop pertanggungjawapan. Ada urusan yang menjadi bidangkuasa negeri semata-mata, misalnya urusan tanah, pentadbiran agama Islam dan protokol istana. Ada urusan yang menjadi bidangkuasa kerajaan Persekutuan semata-mata, misalnya pengurusan kesihatan, pendidikan melibatkan sekolah dan IPTA dan keselamatan. Ada juga urusan yang menjadi tanggungjawab bersama, misalnya bidang pertanian dan kebajikan.

Isnin, 30 Januari 2012

Sebelum Gugur di Mesir, Imanda Amalia Saksikan Keajaiban Jihad di Palestina

By voa-islam.com

Semasa hidupnya, almarhumah Imanda Amalia pernah membagi pengalamannya ketika bertugas di Jabaliya, Palestina, bulan Juli 2010 lalu. Pengalaman berharga itu juga disebarkan ke group Facebook milik Science of Universe, Kamis (3/2/2011) siang.

Waaaaaa....... bahaya rupanya teh ais nihhh

fuhhhh....sedapnya laaaaaaa
Tahukah anda, disebalik kenikmatan dan kebaikan teh yang diperkatakan itu, teh ais menyimpan potensi yang membahayakan kesihatan. Sebuah kajian yang dilakukan oleh Loyola University Chicago Stritch School of Medicine menunjukkan bahawa kekerapan mengambil teh ais secara berlebihan boleh meningkatkan risiko menderita penyakit batu karang.

Seperti dipetik dari akhbar Times of India, teh ais mengandungi kuantiti dan konsentrasi tinggi oksalat (oxalate acid), salah satu bahan kimia utama yang membantu dalam pembentukan batu karang. 

6 Teka-Teki Imam al-Ghazali Kepada Murid-muridnya

Suatu hari, Imam Al-Ghazali berkumpul dengan murid-muridnya lalu beliau bertanya :


Soalan pertama
 
Imam Ghazali : Apakah yang paling dekat dengan diri kita di dunia ini?
 
Lalu beberapa orang murid menjawab:
Murid 1 : Orang tua
Murid 2 : Guru
Murid 3 : Teman
Murid 4 : Kaum kerabat

Subhanallah..Kisah sepotong kepala ayam untuk ayah


Ketika petang sepulang kerja seorang suami melihat isteri yang tertidur nyenyak kerana keletihan bekerja seharian di rumah. Sang suami mencium kening isterinya dan bertanya, ‘Mah, sudah sholat Asar ke belum?’ Isterinya terbangun dengan hati berbunga-bunga menjawab pertanyaan suami, ‘sudah yah..’ Isterinya beranjak dari tempat tidur mengambil piring yang tertutup, petang itu isterinya memasak kesukaan sang suami. ‘Lihat nih, saya memasak khusus kesukaan ayah.’ Piring itu dibukanya, ada sepotong kepala ayam yang terhidang untuk dirinya.

Perlu Baca - Ketika di AWAL & AKHIR usia kita



Assalamualaikum..selamat pagi......sedikit  perkongsian untuk kita renungkan hari nie...setiap yang hidup pasti merasai mati..dari Allah kita datang kepada Allah kita akan kembali...

BERHATI-HATI KETIKA MEMBACA AL-FATIHAH KERANA NAMA SYAITAN DALAM AL-FATIHAH




Al-Fatihah adalah satu rukun dalam solat, apabila cacat bacaannya maka rosaklah

solatnya. Oleh itu perbaikilah bacaannya dengan ilmu TAJWID. 

Bukan setakat bacaannya saja yang rosak malah kita menyebut nama syaitan di dalam solat 


kita. Berikut diperturunkan nama syaitan laknat yg wujud di dalam Al-Fatihah, sekiranya kita 


tidak berhati-hati. 

Realiti - Sejauh Manakah Al-Quran Bersama Kita?

Al-Quran ialah kalam Allah yang diturunkan kepada Nabi Muhammad SAW melalui Malaikat Jibrail. Tanya diri kita, sejauh manakah hubungan kita dengan al-Quran. Jom, ketahui apakah kepentingan al-Quran terhadap kehidupan kita.

 Sejauh Manakah Al-Quran Bersama Kita? | Ketika mana sibuk mengemas bilik setor, pandangan saya tertumpu kepada buku Muqaddam berwarna ungu dalam keadaan bersawang. Masih jelas nama saya ditulis dalam tulisan jawi. Muqaddam la dianggap sebagai muqaddimah  dalam  mengenal huruf Al-Quran suatu ketika dahulu. Namun kini ia tidak lagi digunapakai kerana sepanjang saya mengajar beberapa tempat, anak-anak kecil dilihat menggunakan pendekatan Buku Iqra’ sebagai proses permulaan.


Bagaimana Menambah Nikmat Allah


Nikmat itu terbahagi tiga:

1. Nikmat yang dikecapi dan disedari oleh hamba.

2. Nikmat mendatang yang diidamkan oleh hamba.

3. Nikmat yang dikecapi oleh hamba tetapi tidak disedarinya.

alt

Ahad, 29 Januari 2012

4 Cara Jemput Jin Masuk Rumah

As-Salam.

Haaa ... mungkin ada yang dah tahu, dan mungkin juga ramai yang tak tahu. Hmm kita, tanpa sedar banyak melakukan perkara yang undang perkara tidak elok dalam kehidupan. Untuk entri kali ini, HH ingin kongsikan pengetahuan tentang bagaimana kita boleh undang jin masuk rumah kita. Erkkk bukan nak suruh anda semua bawa masuk jin, tetapi untuk elakkan ianya berlaku.

Fuuuuyoooo..Gaya Photoshoot Ustaz Azhari Idrus & Ustaz Don

Tak tahulah, samada gambar-gambar ni adalah gambar mereka yang betul-betul atau sekadar super-impose. Tapi kalau benarlah ini gambar Ustaz Don Daniyal dan Ustaz Azhar Idrus yang terkenal dengan siri ceramah agama mereka di Youtube, memang tabik spring gak la sebab begitu sporting bergaya macam super model untuk macam artis la pulakkan. Mengalahkan artis pun ada gak sebab artis pun takde la kacak macam diorang ni. Adus!

Macam mana. ............ ada best tak..

Inilah Tumbuhan Ajaib yang Serbaguna.


SATU ketika dahulu roselle menjadi sebutan ramai. Dengan khasiat kepelbagaian fungsi tanaman itu, penghujung tahun 1990-an roselle menjadi kegilaan para petani dan penggemar makanan sihat di Malaysia.

NASI DAGING UTARA VS AIR ASAM

 Open :  Dah tengahari  ni, mai kita pakat cuba makan nasi daging utara ni, pekena dengan air asam. waaaaa
banyak sodaplo..... meleleh air liuh makcik ni

NASI DAGING UTARA


Bahan-bahannya:-

1 kilo daging batang pinang – dipotong sebesar kotak mancis / 600 gm
1 kilo beras basmathi – bersih dan toskan / 3 cwn
1/2 cawan susu cair
1/2 cawan minyak masak / saya kurang
3 s/b planta
1 tin tomato sup Kimball – boleh ganti dengan sos tomato beberapa sudu besar / sos tomato jer
3 s/b rempah nasi daging-boleh ganti serbuk kurma
sudu kecil rempah sajira – rempah ni boleh cari kat kedai mamak .. tak letak
sedikit gula batu – saya letak gula melaka... hihihi.. suke ati jer..
dan garam secukup rasa
sedikit kismis dan bawang goreng untuk taburan

Pelik : Manusia separuh BADAN

Peng Shuilin mempunyai tubuh separuh daripada keseluruhan badannya kerana dipotong selepas mengalami kemalangan berlanggar dengan sebuah trak. Tetapi dia tidak pernah berputus asa. Pemulihannya daripada kemalangan itu telah membuat  pakar bedah menjadi kagum selepas hampir dua tahun menjalani satu siri pembedahan


Naib presiden hospital di mana lelaki Cina berusia 37 tahun itu telah telah dirawat berkata: "Dia adalah seorang yang sangat menakjubkan dan merupakan satu-satunya manusia di dunia mampu untuk hidup kerana mempunyai begitu banyak tubuhnya yang dipotong." Dia berada dalam keadaan baik sekarang dan beliau telah membuka perniagaan pasar raya murah sendiri yang dipanggil  Manusia Separuh - Kedai Separuh Harga. Itu yang luar biasa. Ia seolah-olah tiada apa yang boleh membuat beliau berputus asa ...

5 punca mata anda cepat letih

Mungkin sebelum ini anda sendiri tidak sedar apakah punca yang menyebabkan mata anda cepat berasa letih. Antaranya adalah..
Terlalu fokus-  Apabila anda melakukan sesuatu terlalu fokus seperti membaca, memandu atau melihat paparan skrin komputer, otot mata anda sebenarnya akan bekerja lebih keras. Ini akan menyebabkan mata anda akan cepat berasa letih dan mengantuk. Rehatkan mata anda sebentar seperti melihat tumbuhan hijau sebelum kembali menyambung tugasan.

Sebuah Cerita Benar Sebagai Renungan Untuk Muslim

Nama saya Farhan Bin Abdullah. Nama asal saya sewaktu beragama Kristian ialah Johanis. Saya dilahirkan dibumi Sabah dalam keluarga Kristian.

Bapa saya seorang ketua Paderi yang menjaga 15 buah gereja disatu kawasan di Sabah. Saya dilatih oleh bapa saya untuk menjadi seorang paderi.

Bayi Ajaib Di lahirkan Tanpa Darah

http://aws.mynewshub.my/wp-content/uploads/2012/01/Oliver-Bayi-Ajaib...Dilahirkan-Tanpa-Darah.jpg

MAIDSTONE – Kuasa Allah.

Bagaikan satu keajaiban, seorang bayi yang mengejutkan dunia sains perubatan kerana dilahirkan tanpa darah dalam tubuh badannya, didapati sihat seperti bayi normal yang lain.

Oliver Morgan ketika dilahirkan, doktor tidak dapat mencari denyutan nadi dan jantungnya selama hampir 25 minit apabila tubuh badannya berada dalam keadaan pucat serta tidak bernyawa.

10 Petanda Dia Jodoh Kita ! Insyaallah.....


Firman Allah SWT, bermaksud “Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu” (Surah Muhammad, ayat 7)

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?

Sabtu, 28 Januari 2012

DOA-DOA DAN CARA MEMBUAT AIR PENERANG HATI OLEH IBUBAPA..


Salam Pembaca yang Setia,

Sebagai persediaan menghadapi peperiksaan UPSR/PMR/SPM bagi anak-anak pada tahun 2012 ini. Eloklah dari awal tahun lagi diberikan anak-anak itu minum air penerang hati supaya Allah SWT membuka pintu hati, minda anak-anak supaya dapat menerima ilmu pelajaran yang diajar oleh guru-guru itu dengan lebih berkesan lagi. 

Air penerang hati juga sebagai ikhtiar dari ibubapa untuk anak-anak menjadi tenang dan tenteram apabila menjawab soalan peperiksaan nanti dan begitu juga untuk kebaikan anak-anak yang mengaji Al-Quran supaya hati yang benak itu hilang serta lancar membaca Al-Quran.

Dimanakah cantiknya seorang wanita?

Assalamualaikum....

Dimana cantiknya wanita????

 Mungkin pada sepasang matanya yang hening yang selalu menjeling tajam atau yang kadang kala malu-malu memberikan kerlingan manja.

Boleh jadi pada bibirnya yang tak jemu-jemu menyerlahkan senyuman manis, atau yang sekali-sekala memberikan kucupan mesra di dahi umi juga, ayah, suami dan pipi munggil anak-anak.

Kes Auku Di Negeri Antah Berantah

palu hakim Kisah 3 pesalah & hakim
Peguambela kerajaan antah berantah : Awak tarak baca ka kolej swasta tak terikat dengan AUKU ?

Peguambela penadah : aaa ...aaa...aaa

Hakim : Buang kes


Pas: 'Hukum' MB Kedah tak timbul, fokus mansuh Auku


Salahuddin Ayub
SHAH ALAM - Naib Presiden Pas Salahuddin Ayub  (gambar) berkata, gesaan Prof Dr Abdul Aziz Bari agar kepimpinan Pakatan Rakyat (PR) mengambil tindakan ke atas Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak berhubung isu Kolej Universiti Insaniah (Kuin) tidak timbul dan ia juga bukan formula penyelesaian.
Sebaliknya menurut beliau, PR perlu memberi tumpuan untuk memansuhkan Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku) dengan membentuk kerajaan peringkat persekutuan pada pilihan raya umum akan datang.

Tahi Bintang Zaman Nabi - Ustaz Azhar Idrus

Ustaz Azhar Idrus - Kilang Arak Ada Surau

Ust Azhar Idrus- Jkk Kik Kik

Jumaat, 27 Januari 2012

15 Jambatan Yang Menggerunkan Di Dunia

Jambatan berfungsi sebagai penghubung diantara dua kawasan samada dari satu terbing ke tebing lagi satu yang dipisahkan oleh lautan, atau kawasan pembahagi.. Jadi diantara binaan2 ini sememangnya melibatkan kawasan tinggi yang memainkan perasaan seram sejuk seseorang bila berada di atas jambatan tersebut... Jadi jom kita selongkar antara jambatan yang menggerunkan di seluruh dunia...!!!


1. Hussaini Hanging Bridge, Pakistan

Uji Minda Anda .........

Mai kita rehatlah minda sat, cuba teka  ...
Nombor 1
ilusi tak boleh tidur
Gambar di atas mungkin kelihatan biasa.

Arahan: Jika anda lihat betul-betul, anda satu ayat yang tersembunyi di dalamnya. Mungkin untuk melihatnya, anda perlu sepetkan mata anda sekali macam mata Korean. ekeke.
Dapat tak? huhuh.

Tip - Kenali 10 Jenis Makanan Agar Kulit Kelihatan Mulus

Dalam menjaga kelembutan, kehalusan dan kecerahan kulit makanan di dapur sama pentingnya dengan krim perawatan kulit yang kamu gunakan. Menurut dermatologi dari Miami Leslie Baumann, MD, yang diambil dari  prevention.com, nutrisi yang baik merupakan asas untuk kesihatan kulit. Oleh itu, semestinya kamu perlu tahu apa makanan sihat untuk kulit, bukan? Berikut adalah 10 makanan yang boleh membantu kamu mendapatkan kulit sihat dan mulus seperti yang diimpikan. 


Kulit yang Mulus - Sering diimpikan wanita

KAK LIMAH Shopping GUNA DUIT RAKYAT..... - DR ZAHARUDDIN

Cara DAKWAH Pada Umat Jahil - Ustaz Azhar Idrus

Tanda-tanda Kiamat Muncul DiMasjidil Haram

"Belum akan datang kiamat sehingga manusia berlumba-lumba dengan bangunan-bangunan yang megah." (HR. Bukhari) Akhukum fillah, tentunya Masjidil Haram tidak asing buat kita. Di sanalah lembah tamadun Islam bersinar ke seluruh bumi Allah ini. Lembah terjaga yang Insya Allah akan selamat keselamatan hingga akhir zaman.

Buat Kerja Demi Islam


Niat di dalam diri untuk menyumbang apa-apa sahaja demi Agama Islam. Insha Allah



Sanggupkah? Mampukah diri ini?

Sebarkan kepada kawan-kawan anda, sebagai motivasi di dalam diri kita. Insha ALlah

Wallahualam 

pemudattb

Khasiat Buah-Buahan


♥ Makanlah buah limau (oren) kerana ia mengemaskan bebenang jantung dan
menambahkan kecerdasan fikiran.

Gambar Sebuah Pulau Mendadak Muncul Membelah Laut Merah

Sebuah Pulau Mendadak Muncul Membelah Laut Merah TEMPO.COM, Washington - Sebuah pulau mendadak muncul di Laut Merah ke barat Yaman. Empat satelit milik lembaga penerbangan dan angkasa lepas Amerika Syarikat (NASA) dikerahkan untuk melihat daratan baru ini. Dalam website rasminya, NASA menyebutkan lokasi pulau baru sebelumnya tertutup oleh air laut.

Pakaian Solat Ada Gambar ! Bagaimana

GAMBAR-GAMBAR DARIPADA GOOGLE

Khamis, 26 Januari 2012

Khasiat dan Cara Makan Telur

Anak akak suka makan telur.. hampir tiap2 hari  akan makan telur.. telur tu seolah-olah makanan rutinnyna.kalau tak beri, tak mau makan pula. Tapi orang cakap makan telur banyak-banyak tak bagus..
Jadi akak korek info tentang telur ni daripada buku yang  pinjam daripada perpustakaan tempat kerja ni.. Rupa-rupanya terdapat hadis yang menyatakan kebaikan makan telur iaitu riwayat daripada al-Baihaqi yang bermaksud :



Bazar Sinar malam di Pekan Rabu mula 5 Februari

ALOR SETAR -  Kerajaan Negeri di bawah pembangunan usahawan dengan kerjasama Pekan Rabu akan mengadakan Bazar Sinar Malam di Pekan Rabu bermula 5 Februari 2012.

Menurut Pengerusi Jawatankuasa Penerangan dan Pembangunan Usahawan, YB. Abdul Ghani Ahmad, bazar tersebut akan didirikan di sekeliling Pekan Rabu bermula dari Sungai Raja hingga bangunan Arked Empayar yang dianggarkan kira-kira 200 meter.

Tips Memilih Kasut Sukan Yang Sesuai

kasut Tips Memilih Kasut Sukan Yang Sesuai

Kali ni Sufai ingin berkongsikan Tips2 Untuk Memilih Kasut Sukan Yang Sesuai untuk membuat anda lebih selesa bila melakukan riadhah atau sukan.

Memilih kasut sukan memang agak sukar bagi yang tidak mengetahui. Apatah lagi dizaman ini ada banyak pilihan untuk dibuat. Pasti agak sukar untuk memilih. Ikutilah panduan ini agar kasut yang dibeli sesuai dengan kaki dan aktiviti yang akan dilakukan.Sila cuba tips dibawah untuk memudahkan lagi anda mendapatkan kasut yang sesuai untuk bersukan.:

Kegunaan Tripod

Super kreatif, mempelbagaikan kegunaan tripod ni.....

 
open : baguskan mudah dan senang untuk anak ....... tu bergerak. serta  
bantu ibubapa untuk mengemas nanti
kumbangjingga

Jan Liam Neeson, Bintang Hollywood Mahu Peluk Islam

 



Las Vegas- Bintang Hollywood, Liam Neeson, bercadang meninggalkan kepercayaan Katoliknya untuk memeluk Islam.

Laporan media semalam menyatakan, Neeson, 59, mengaku dia “diresapi semangat” itu selepas mendengar laungan azan ketika menjalani penggambaran filem di Istanbul, Turki

Tolong SEBARKAN | Baca Zodiak Sahaja Boleh Sebabkan Solat TIDAK DITERIMA 40 Hari!


Ramalan Zodiak Tolong SEBARKAN | Baca Zodiak Sahaja Boleh Sebabkan Solat TIDAK DITERIMA 40 Hari! 



Mari lihat dahulu apa kata Ustaz Azhar Idrus menjawab soalan rakan kita ini…

21 Herba Mempunyai Khasiat Kesihatan -Bahagian 2

Bahagian2.  Kenali khasiat herba yang ada dipersekitaran kita. 

                 11) Mas Cotek
Nama Saintifik Ficus Deltoidea
Nama Lain Sempit-sempit, Tabat barito, Mistletoe  fig, dan Kangkalibang
Famili Moraceae
MAS COTEK 
Nama mas cotek diberi disebabkan oleh bintik-bintik halus berwarna emas yang terdapat pada permukaan atas setiap helaian daun tumbuhan ini. Di Malaysia, para saintis telah mengenalpasti bahawa terdapat lebih daripada 80 spesis tumbuhan tergolong di dalam keluarga Ficus deltoidea.
As-Salam.
Ada komen yang dititipkan mengenai entri ini: Didikan Anak | Bancuhan Berbeza, Acuhan Mesti Sama

Katanya begini:
Didik anak harus dengan cara yang sangat berhikmah.
KM nampak sekarang ni ibu bapa lebih memberi kasih sayang yang teramat sangat hingga menjejas usaha mendidik itu. Maksudnya, kasih sayang itu akhirnya menjadi punca anak-anak merasakan mereka boleh lakukan apa sahaja hingga tidak sesuai dengan norma dan tatasusila sekarang..... boleh baca lagi di entri berkenaan.

Ust Azhar Idrus- Salam 1Malaysia

Aqiqah Diri SENDIRI - Ustaz Azhar Idrus

Sebab-sebab Seseorang Itu Mendapat Hidayah

sebab dapat hidayah Allah 
Walau bagaimanapun untuk mendapat hidayah ada bermacam-macam sebab atau ada berbagai-bagai cara yang di antara satu sama lain tidak sama. Di antara sebab seseorang itu mendapat hidayah adalah seperti berikut:

1. Dia lahir di dalam keluarga yang beragama, maka dia mendapat didikan secara langsung dan praktikal daripada suasana berkeluarga. Orang ini agak bernasib baik.

Rabu, 25 Januari 2012

Tepung Cap Sauh ada babi? Dan bahan kimia?

Robert Kuok telah menipu semua rakyat semua rakyat Malaysia terutamanya umat Islam kerana membekalkan tepung (cap kunci dan cap sauh) yang diperkaya dengan Vitamin B1 bersumber babi serta menggunakan peluntur beracun (Benzoyl Peroxide) bagi keuntungan berganda (dengan membekalkan tepung rosak dan melunturkannya sehingga putih dengan Benzoyl Peroxide) sehingga menyebabkan ramai rakyat Malaysia menghidap pelbagai penyakit kronik.

21 Herba Mempunyai Khasiat Kesihatan -Bahagian 1

daunkaduk1_thumb.gif
Umum mengetahui bahawa tumbuhan herba seperti Tongkat Ali, Kacip Fatimah, Daun Misai Kucing dan herba seumpamanya empunyai pelbagai khasiat kesihatan. Ianya telah menjadi amalan pemakanan kesihatan turun temurun oleh datuk nenek moyang kita. Malah dengan adanya kaedah saintifik yang digunakan sekarang, banyak lagi tumbuhan sedemikian terbukti mempunyai khasiat kesihatan semulajadi.

Pada entri ini, saya hanya ingin memaparkan hanya 10 herba terpilih mengisi slot kesihatan ini. Antaranya ialah:

1) Hempedu Bumi
Nama Saintifik Andrographis Paniculata                          (Bum. f.) wall.ex Nees
Nama Lain Hempedu tanah, akar cerita, pokok cerita (Malaysia), king of bitter, creat, green chireta (Inggeris), kalmegh (India), Kirta (Sanskrit), Chuan xin lian, Yi jian xi, Lan he lian (China), Sambiloto (Indonesia
Famili Acanthaceae
hempedu bumi 

Ust Azhar Idrus- ' Abang ' : " Orang Puan Jangan Marah "

Riwayat Hidup - Imam Ali Zainal Abidin , Cicit Rasulullah S.A.W

 Makam Imam Ali Zainal Abidin
Imam Ali Zainal Abidin adalah cicit Rasulullah SAW dan anak Sayyidina Hussain RA (semoga Allah SWT meredhai mereka). Beliau diberi julukan ‘Abal Hasan’ atau ‘Abal Hussain’. 
Beliau juga mendapat julukan ‘As-Sajjad’ (orang yang ahli sujud). Beliau juga merupakan satu-satunya putera Sayyidina Hussain RA yang terselamat ketika tragedi Karbala, di mana bapanya, Sayyidina Hussain RA telah syahid akibat dipenggal kepalanya oleh tentera Yazid bin Muawiyah setelah dikepung dan dizalimi.

Saintis Membuktikan Nabi Musa Membelah Laut


Di antara peristiwa yang berlaku pada 10 Muharram ialah selamatnya Nabi Musa dan Bani Israel dari Firaun dan tenggelamnya Firaun dan bala tenteranya dalam Laut Merah.Ayat 50 surah al-Baqarah menceritakan hal ini dan hadis Nabi menerangkannya. 

Saintis Barat mengemukakan teori angin bertiup yang membelah Laut Merah untuk Nabi Musa (lihat youtube). Mereka mengkaji tetapi mereka tidak beriman sepenuhnya dengan ajaran Musa itu sendiri. Di antara ajarannya ialah apabila tiba Nabi akhir zaman-Ahmad/Muhammad, maka berimanlah dengannya tetapi itu tidak berlaku. Saintis Barat hanya menjadi seperti Yahudi yang berpuasa pada 10 Muharram meraikan Nabi Musa tetapi menolak ajaran Taurat lain. 

Rawatan Sihir Menggunakan Daun Bidara






Dalil bahawa Daun Bidara beserta Rukyah mengubati Sihir:
Ibnu Katsir dalam huraiannya apabila menafsirkan Surah Al Baqarah Ayat 102 berkaitan Syaitan yang memfitnah Nabi Allah Sulaiman bahawa baginda menggunakan Sihir bukan Mukjizat meriwayatkan bahawa:

Unta Mercedes

Ustaz Azhar Idrus - Unta Mercedes from IBNU HAMZAH on Vimeo.

Dia Sanggup Buat Begitu Demi Maruah ISLAM


Syabas adalah kata-kata yang paling tepat sepatutnya dihadiahkan kepada Pemain kriket ini
Nak tahu kenapa?

Selasa, 24 Januari 2012

ada dara, lu kolot

Adik, Bab Bertudung cerita lain.Bab tak ada dara cerita lain

Kolumnis pertahan dakwaan Rosmah belanja RM325,000

Kolumnis Sydney Morning Herald Andrew Hornery mempertahankan dakwaannya bahawa isteri perdana menteri Rosmah Mansor membelanjakan lebih RM300,000 semasa lawatannya ke Australia.

"FLOM (wanita pertama Malaysia) dakwa saya membesar-besarkan secara liar lawatan sambil membeli-belahnya di Sydney?

Awas! Gula-Gula Daripada Gelatin Babi

KUALA LUMPUR: Lambakan pelbagai jenis gula-gula jeli dan getah pelbagai warna serta bentuk yang diimport mencetuskan keresahan pengguna Islam berikutan 80 peratus dihasilkan daripada gelatin babi.

Gula-gula terbabit yang dijual berleluasa di kedai runcit dan pusat beli-belah dikesan tidak mempunyai logo halal, termasuk daripada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim).

Dakwaan mengaitkan gula-gula terbabit dengan penggunaan gelatin daripada kulit atau tulang babi diperkuatkan lagi apabila pengedar atau pengilang sengaja tidak menyenaraikan kandungan bahan gelatin digunakan pada bungkusan.

Sangat Berguna - Rahsia Telefon Bimbit Di Saat Kecemasan

Entri kali ini khas untuk semua pengguna telefon bimbit.
Tahukah anda bahawa telefon bimbit anda sedikit sebanyak boleh membantu dikala kecemasan?Banyak perkara yang boleh anda lakukan, antaranya :

1. Kereta terkunci

Pernahkah anda tertinggal kunci kereta dalam kereta dan kereta anda ketika itu terkunci dari dalam? Pasti anda lakukan pelbagai cara untuk mendapatkan kembali kunci bagi membuka semula kereta anda.
Jangan risau, telefon bimbit boleh membantu, tapi bagi kereta yang menggunakan sistem penggera (alarm) sahaja.

Motivasi Diri - Segelas Air Untuk Engineer

Di sebuah telaga minyak di Arab Saudi, di akhir tahun 40-an….

Seorang pegawai berpangkat rendah, remaja tempatan Arab Saudi, merasa haus dan bergegas mencari air untuk membasah tekaknya kering. Diaa begitu gembira ketika melihat air sejuk didepannya dan dengan cepat dia mengisi air sejuk ke dalam gelas.

Belum sempat dia minum, tiba-tiba dia terhenti kerana sebuah herdikan: “Woi, kamu tidak boleh minum air ini. Kamu cuma pekerja rendah. Air ini hanya khas untuk jurutera” Suara itu berasal dari mulut seorang jurutera Amerika yang bekerja di perniagaan tersebut

Jangkitan Kuman Bukan Penyebab Utama Kematian Mengejut Dua Bayi: KP Kesihatan

KUALA LUMPUR, 24 Januari (Bernama) -- Kementerian Kesihatan Selasa mengesahkan jangkitan kuman bukan penyebab utama kematian mengejut membabitkan dua bayi di Pusat Jagaan Kanak-Kanak Adila Kids, di Taman Permata, di sini, Khamis lalu.

Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Seri Dr Hasan Abdul Rahman berkata ini berdasarkan keputusan awal pemeriksaan histopatologi sampel tisu paru-paru dan beberapa organ lain kedua-dua bayi tersebut.

3 bulan semak SBPA langkah terbaik, adil -Cuepacs

KUALA LUMPUR: CUEPACS menyifatkan keputusan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak memberi tempoh tiga bulan bagi semakan dan penambahbaikan Skim Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) sebagai langkah terbaik dan adil kepada penjawat awam.

Presidennya, Omar Osman berkata, setiap kali kongres mengadakan taklimat di seluruh negara, kira-kira 1.3 juta penjawat awam terutama kakitangan Gred 54 ke bawah dan Kumpulan Pelaksana Satu dan Dua memang melahirkan perasaan tidak berpuas hati terhadap SBPA sedia ada.

10 benda tak boleh beli dengan duit

money
DUIT, di zaman materialistik sekarang ini, semua orang mahukan duit. Orang dewasa, remaja bahkan kanak-kanak kecil sekalipun kenal dengan sekeping kertas yang diberi nama “duit”. Memang duit penting dalam kehidupan, tanpa alat tukar ini kita tidak boleh memenuhi keperluan hidup. Duit membuatkan manusia melakukan perkara yang diharamkan, manusia menjadi rakus kerana duit, manusia pecah amanah, rasuah, merompak, melacur malah membunuh manusia lain kerana duit. Kejayaan orang di zaman kini juga diukur dengan banyaknya duitnya.

Tetapi walau bagaimana pentingnya duit, masih ada benda yang tidak boleh dibeli dengan duit

20 Tanda Iman Yang Lemah

297209_200632633341109_153578388046534_480930_933185031_n
1. Melakukan dosa tapi tidak merasa bersalah.

2. Memiliki hati yang keras dan tidak berkeinginan untuk membaca Al-Qur’an.

3. Merasa malas untuk berbuat baik, misalnya amat susah atau malas dalam melaksanakan solat

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...