Selasa, 10 April 2012

13 Tip Perkahwinan dari Ustaz Azhar Idrus..!!

Suami isteri ibarat sebuah ikatan yang sangat tulus dan suci... Tetapi di sebalik ikatan itu, tersimpul berbagai jenis simpulan yang sukar untuk di ramal belitnya.. Begitulah juga ibaratnya sebuah perkahwinan yang kejap ada pasang dan dan sekejap ada surutnya.. Jadi Mari kita selongkar diantara Tips perkahwinan yang dinukilkan oleh  seorang ustaz siber yang agak famous sekarang ni.. Ustaz Azhar Idrus..!!


 
 

Uji Tahap IQ Anda !

Cuba jawab soalan dibawah dalam masa 1 minit. Jujur ye.. jangan tengok jawapan lagi..cukup 1 minit baru scroll tengok jawapan. JK fail la pulakkk :


 
 

Lukisan 3D Ikan Emas Yang Gempak


Mula-mula  tengok gambar kat atas ni,  ingat gambar foto dan real. Rupa-rupanya kat atas ni adalah lukisan, bukan yang real. Memang gempak sangat-sangat hasil seni lukisan ni. Sebijik macam yang real punya kan. 

GEMPAK - Gambar Pasangan Gay Islam Dinikahkan Oleh Imam Gay

Dua lelaki gay yang mengaku Islam, dan saling mencintai antara satu sama lain, telah bernikah di Perancis oleh seorang “imam”.
Ludovic Mohamed Zahed, seorang lelaki Perancis yang berasal dari Algeria, dan pasangannya Qiyam al-Din berasal dari Afrika Selatan, dilaporkan telah berkahwin sesuai dengan Syariah (undang-undang Islam) di hadapan seorang imam yang berasal dari Mauritania bernama Jamal, dan melaksanakan perkahwinan mereka pada 12 Februari 2012, menurut laporan laman Albawbaba pada 2 April lalu.

 
 

6 Perkara Yang Allah Sembunyikan.


 
Allah SWT selesai menciptakan Jibrail as dengan bentuk yang cantik, dan Allah menciptakan pula baginya 600 sayap yang panjang , sayap itu antara  timur dan barat (ada pendapat lain menyatakan124, 000 sayap). Setelah itu, Jibrail AS memandang dirinya sendiri dan berkata :

'Wahai Tuhanku, adakah engkau menciptakan makhluk yang lebih baik daripada aku?.' 


10 Bandar Paling Bersih di Dunia

Ini adalah senarai 10 bandar yang diisytiharkan paling bersih didunia. Antara kriteria yang diambil kira adalah kondisi bekalan air, pembuangan sampah, sistem pembuangan sisa, pencemaran udara dan kesesakan lalulintas.

10) Calgary, Canada


 
 

FHI - Khasiat Lobak Merah


Kesihatan boleh diperolehi. Salah satunya adalah dengan cara makan makanan yang menyihatkan. Lobak adalah sejenis sayuran ubi yang sangat berkhasiat untuk kesihatan kita. Mungkin ramai yang menyangka lobak berasal dari negara barat, tapi sebenarnya ia berasal dari Asia.



Setem Sempena Pertabalan Seri Paduka

SETEM dan sampul surat pertabalan diraja  dijual Khamis ini.
                                         SETEM dan sampul surat pertabalan diraja dijual Khamis ini.
 
  Pos Malaysia Berhad mengeluarkan Setem dan Sampul Surat Hari Pertama sempena pertabalan Yang di-Pertuan Agong Ke-14, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah yang dijual Khamis ini.

Penjualan koleksi Sampul Surat Hari Pertama berharga 50 sen terhad sehari (Khamis) di cawangan Pos Malaysia seluruh negara.


Kisah Benar - Air Mata Ke Dewan Bedah

 Pengorbanan dan kasih sayang seorang yang bergelar  isteri untuk suaminya.................

KASIH SEJATI...Junedah tempuh pelbagai dugaan sebelum mendermakan buah pinggang untuk suaminya, Mat Yatim.
                         KASIH SEJATI...Junedah tempuh pelbagai dugaan sebelum mendermakan buah pinggang untuk suaminya, Mat Yatim. 
 
HANYA kerana mahu mendermakan sebelah buah pinggang kepada suami yang bertarung nyawa kerana kedua-dua buah pinggangnya rosak, Junedah Othman, 55, terpaksa ‘berperang dengan emosi’ dengan doktor pakar sakit jiwa yang mahu menguji sejauh mana keikhlasan hatinya menderma buah pinggang.


Isnin, 9 April 2012

Ustaz Azhar Idrus-Berlakon sembahyang

FHI - 8 Fakta Menarik Tentang Ketawa

1. kanak-kanak tertawa lebih banyak daripada orang dewasa.Kanak-kanak tertawa 400 kali dalam sehari sedangkan orang dewasa hanya sekitar 15 kali.

2. Lawak membantu kanak mengenali berbagai hal seperti hubungan sebab-akibat,perbendaharaan kata yang baru,etika sosial dan lain-lain.
 

Kisah Benar | Cinta Jarak Jauh

Aku seorang wanita yang hanya dikenali dengan nama Jue oleh rakan – rakanku dari dulu hingga kini. Aku adalah satu – satunya perempuan dalam adik-beradikku yang seramai 6 orang. So tidak mustahil aku berperwatakan seperti seorang lelaki. Sebelum aku menjejakkan kaki ke alam sekolah menengah, aku tidak pernah menjiwai ciri-ciri seorang perempuan dan juga tidak pernah mempunyai kawan rapat yang sejantina denganku.

Fenomena Hujan Meteor Lyrid Landa Malaysia 21 Dan 22 April Ini

meteor lyrid 

Hujan Meteor Lyrid 21 Dan 22 April 2012 | Penduduk Malaysia dan seluruh dunia akan berpeluang melihat keindahan Hujan Meteor Lyrid yang dijangka menghiasi langit pada 21 dan 22 April ini. Ketiadaan bulan pada waktu malam akan memberikan kepuasan kepada korang untuk menyaksikan hujan meteor itu dengan lebih jelas.

Adab Menguap Dalam Islam

Banyak dari kaum muslimin menyangka bahwa menguap adalah perkara yang lazim sebagaimana lazimnya seseorang merasakan kantuk, lapar, atau yang lainnya. Ternyata, ada perkara yang luput dari pengetahuan kita tentang menguap ini.


Ahad, 8 April 2012

10 Senarai Syarikat Yang MEMACU Perang Dunia ke-2!


Pernahkah anda mengetahui bahawa sebilangan besar syarikat besar di dunia pada masa kini pernah berkerjasama dengan negara-negara yang berperang ketika Perang Dunia ke-2 bagi mempertingkatkan kekuatan ketenteraan masing-masing. Peranan syarikat ini tersangat besar dalam menggerakkan Perang Dunia ke-2 selama 3 tahun itu. Perlu pembaca ketahui bahawa dianggarkan secara kasar Perang Dunia ke-2 telah menewaskan kira-kira 2 juta nyawa termasuklah orang awam. Adakah syarikat-syarikat ini perlu dibicara kembali dalam mahkamah jenayah perang?Pembaca nilailah sendiri. Selamat Membaca..

Menakjubkan, Teratai Terbesar di Dunia

 


Idea Kreatif Label Dan Ikat Kabel..

Benda yang tidak susun menghasilkan permandangan yang .......Maka semua benda harus dilabel, disusun. Tidak terkecuali dengan kabel-kabel berselirat. Mesti di ikat, dan dilabel.

Ada macam-macam idea untuk label dan ikat kabel-kabel ini.. Jom Layan gambar di bawah.

1. Menggunakan tag roti untuk  label.

 
 

Yatt Hamzah Hijrah Kerana Takut Azab


image
 Pelakon wanita, pengacara dan juga model, Haryati Hamzah atau Yatt Hamzah akhirnya terbuka untuk berhijrah memakai tudung setelah merasakan niat dan serunya untuk berubah telah datang.

Yatt yang telah memakai tudung secara ikhlas meluahkan, niat untuk dia memakai tudung itu sudah lama tertanam dalam dirinya namun, masih lagi belum tiba waktu yang sesuai.Tetapi, kuasa Tuhan, setelah dia pulang dari menghadiri kelas Usrah, niat untuk berubah menjadi lebih baik itu muncul dan seterusnya menggalakkan dirinya untuk bertudung.“Alhamdulillah, sebenarnya sudah lama saya memasang niat untuk berhijrah ke arah yang lebih baik. 

Gambar Tok Guru Nik Aziz Masa Muda


   Assalamualaikum semua, haa.. boleh dikatakan ramai yang kenal dengan Tok Guru Nik Aziz ni, seorang Ulama’ berpengaruh di Malaysia. Selain itu, Tok Guru Nik Aziz juga merupakan satu-satunya pemimpin di Malaysia yang tersenarai antara individu muslim paling berpengaruh dunia pada tahun 2009.


IZABELLA. Bayi Pintar Seawal 6 Bulan!


Seperti ibu bapa lain, melatih anak kecil menggunakan bekas najis memerlukan kesabaran yang tinggi.

Tetapi, ia tidak menjadi masalah besar kepada pasangan dari Cheshunt, Finn dan Raluca Oniciuic kerana bayi perempuan mereka telah pandai berkomunikasi untuk memberitahu jika mahu membuang air seawal umur enam bulan.


 

FHI -Fakta Mengenai Pensil.

Sebatang pensil punya banyak cerita. Tidak hanya sebagai alat tulis saat ujian atau alat gambar yang paling lazim dikenali, namun banyak lagi.

Berikut ini beberapa fakta menarik berkaitan pensil.



Masjid Kul-Sharif,Rusia Pamer Al-Quran Terbesar Di Dunia.

Masjid Qolşärif (Kul-Sharif Masjid) yang terletak di Kazan Kremlin, dikatakan, pada masa pembinaannya adalah masjid terbesar di Rusia, dan di Eropah di luar Istanbul, kini mempamerkan Al-Quran terbesar di dunia.

Al-Quran Terbesar Di Dunia 


Tidur Lama Cepat Mati?

Memang tak dinafikan tidur yang cukup amat penting untuk kesihatan tubuh badan. Dikatakan tempoh masa tidur yang sesuai dan ideal bagi orang dewasa adalah selama 7 jam sehari. Sekiranya anda banyak tidur atau tidur anda sering kali melebihi 7 jam sehari mengikut kajian Prof. Daniel F. Kripke daripada American Cancer Society yang dijalankan ke atas 1000 orang sukarelawan di barat. Beliau telah merumuskan bahawa…

Percubaan Yahudi Mencuri Jasad Rasulullah saw

Di masa peperangan antara orang Islam dengan orang-orang kafir Kristian yang dikenali dengan perang Salib dan telah berlangsung sekian lama. Kemenangan dan kekalahan silih berganti pada kedua belah pihak. Umat Islam berjuang dengan habis-habisan menentang musuhnya. Segala kekuatan dikerahkannya. Kerana pada waktu itulah kesempatan yang paling baik untuk memperolehi syahid di medan perang sebagaimana yang diperolehi para sahabat Rasulullah dalam perjuangan menentang orang kafir yang cuba melenyapkan Islam.

Sabtu, 7 April 2012

Keajaiban Sewaktu Kelahiran Rasulullah SAW

 
Assalamualaikum,  Alhamdulillah terjumpa kisah keajaiban semasa kelahiran Rasulullah ni di blog cfu zam jadi elok dihebahkan di sini pulak…kerana kita memang kena selalu ingat akan  Rasul kita ini untuk menandakan yang kita sangat cintakannya.
 

10 Warna Yang Jarang Kita Dengar

1.Malachite

Malachite mungkin warna yang pernah kita semua lihat,tetapi tidak pernah dikenali nama asalnya.Warna ini juga dikenali sebagai dasar hijau 4 dan selalu digunakan ketika membuat pewarna hijau.Hijau cerah ini berasal dari mineral karbonat dikenali sebagai Malachite,atau tembaga karbonat.Pada tahun 1800,mineral secara luas digunakan untuk cat hijau kerana  mudah bercampur dan beragam dalam warna.Warna malachite adalah salah satu yang terlihat banyak dalam sejarah.Sebagai contoh,ada bilik Malachite di Hermitage,dan juga bahwa takhta Demeter itu terbuat dari warna ini juga.
 

7 Negara Yang Mempunyai Kelajuan Internet Paling Pantas

 http://2.bp.blogspot.com/-o1dfY7LeDYA/T31UqU1xFHI/AAAAAAAAD_E/S9qjq3Njf20/s1600/https.jpg
1. Switzeland
Sebuah negara Eropah yang terkenal dengan jam yang mempunyai kualiti ini mempunyai kepantasan capaianpada purata 7.3 Mbps.Pada kelajuan sebegini ianya cukup pantas walhal pengguna internet berada dalam lingkungan 5.8 juta pengguna
 

Kreatif : Seni Ukiran Sayuran Yang Mantap Dan Kreatif

Seni Ukiran Sayuran Yang Mantap Dan Kreatif
Anda boleh cuba di rumah anda sendiri
 
 

Jurukamera Yang Tiada Tangan

Yes guys, tak ada tangan. Mesti korang bingung macam mana nak amik gambar kalau tak ada tangan? Macam mana nak pegang? Korang rasa ada camera special utk si dia yang tidak ada tangan? Nope. Camera adalah camera yang selalu kita pegang dan tengok. 

Memperkenalkan, Rusidah yang berusia 44 tahun yang sudah diiktiraf sebagai 'professional photographer' yang terkenal di Purworejo, Indonesia. Dia yang sudah 20 tahun berkecimpung dalam bidang fotografi ini sudah mempunyai studio kecil untuk beliau menjalankan kehidan beliau sebagai photographer.

Fakta Tentang Pokok Kurma Dan Buah Kurma (Tamar)

Kurma adalah sejenis tumbuhan (Palma) atau dikenali dalam bahasa saintifiknya sebagai Phonex dactylifera yang berbuah dan boleh dimakan sama ada yang masak atau yang mentah. Kebanyakan pokok kurma tumbuh di negara-negara Arab dan mempunyai berbagai-bagai jenis. Antara kurma yang terkenal ialah kurma Mekkah dan Madinah yang dikatakan mempunyai berpuluh-puluh jenis.
Dikalangan penduduk di negara-negara Arab kurma adalah makanan utama mereka, malah dikalangan orang kita juga buah kurma sudah menjadi bahan makanan yang digemari. Selain rasanya yang manis dan tahan lama serta tidak perlu dimasak, kurma juga mempunyai khasiat yang banyak dan menjadi makanan utama Baginda Rasulullah Sallallahu ‘Alaihi Wasallam.

FHI - Sepotong Ayat Al-Quran Meruntuhkan Teori ‘ Bumi Adalah Mendatar’..

Seorang ulama terkemuka daripada Andalusia, Ibnu Hazm(994M-1064M) telah menangkis teori cendikiawan Yunani bahawa bumi berbentuk rata dan mendatar. Idea logik Yunani tersebut telah ditangkis sepenuhnya Ibnu Hazm dengan hanya menggunakan hujah daripada surah Az-Zumar ayat 5 yang bermaksud,

“Dia menciptakan langit dan bumi dengan (tujuan) yang benar; Dia menutupkan malam atas siang dan menutupkan siang atas malam dan menundukkan matahari dan bulan, masing-masing berjalan menurut waktu yang ditentukan. Ingatlah Dialah Yang Maha Perkasa lagi Maha Pengampun.”

Tempoh Sakit Wanita Lahir Anak Makin Panjang: Penyelidik


Wanita masa kini mengambil masa yang lebih lama untuk melahirkan bayi berbanding 50 tahun lalu, kata satu analisis yang membabitkan hampir 140,000 kelahiran yang dikendalikan penyelidik di Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).

Penyelidik berkenaan membandingkan data kelahiran pada awal tahun 1960-an hingga maklumat yang diperoleh dalam awal tahun 2000. Mereka mendapati bahawa peringkat pertama kelahiran meningkat sebanyak 2.6 jam bagi ibu yang melahirkan bagi kali pertama. Bagi wanita yang sebelum ini melahirkan anak, peringkat awal kelahiran mengambil masa dua jam lebih panjang berbanding apa yang dialami golongan wanita pada tahun-tahun 1960-an.

9 Gambar Rupa Bentuk Bumi Yang Sangat Menakjubkan

Pernahkah anda membayangkan betapa indahnya bumi ini apabila  anda melihat dari luar angkasa?Berikut adalah foto-foto bumi yang sangat menakjubkan,diambil melalui satelit Landsat7.
1.The Bahamas Island

KUBUR BERKATA-KATA


Dikisahkan bahawa sewaktu Fatimah r.a. meninggal dunia maka jenazahnya telah diusung oleh 4 orang, antara :-

1. Ali bin Abi Talib (suami Fatimah r.a)
2. Hasan (anak Fatima r.a)
3. Husin (anak Faimah r.a)
4. Abu Dzafrrin Al-Ghifary r.a


Kisah Si Gadis Pertikai Hukum Allah Diberi Balasan Serta Merta

 
Pada suatu hari, seorang gadis yang terpengaruh dengan cara hidup masyarakat Barat menaiki sebuah bas mini untuk menuju ke destinasi di wilayah Iskandariah. Malangnya walaupun tinggal di bumi yang terkenal dengan tradisi keislaman, pakaian gadis tersebut sangat menjolok mata.
Bajunya agak nipis dan seksi hampir terlihat segala yang patut disembunyikan bagi seorang perempuan daripada pandangan lelaki ajnabi atau mahramnya.


Jumaat, 6 April 2012

Kenapa Seluar JEANS Ada Saku Atau Poket Kecil?

Pernah tidak terlintas difikiran? kenapa seluar jeans selalu ada saku kecil di bahagian sebelah kanannya? Sekali pandang saku kecil ini tak ada fungsinya selain hanya tampalan untuk menambah aksentuasi gaya pemakainya, atau mungkin ciri khas seluar jeans. Namun, dari saku comel inilah sebenarnya boleh dibaca sejarah seluar yang dipopularkan oleh Levi Strauss tahun 1880 ini, lapan tahun selepas jeans masuk ke Amerika Syarikat (AS) tahun 1872.
 

Tumbuhan Berumur Paling Panjang D i Dunia

Organisma yang paling tua di dunia didominasi spesies yang boleh membiak secara aseksual. Hal ini membantu mereka mengelakkan mutasi dan parasit. Tumbuhan ini ternyata memiliki umur yang tidak pernah kita bayangkan sebelum ini, bahkan mungkin tumbuhan ini merupakan saksi sejarah bisu bumi yang dapat mengungkapkan sejarah bumi pada dahulu kala.

Tumbuhan berikut dirangking berdasarkan umur yang paling tua, seperti dikutip dari laman Telegraph

Samaa Zohir Dibekukan Sehingga Mati Untuk Pembedahan

Bayi bernama Samaa Zohir baru berusia sebulan ketika dokter memutuskan dia harus dibedah,jika tidak akibatnya boleh membawa bahaya.Sejak lahir,Keadaan Samaa Zohir tidak normal.

Pembuluh darah yang mengalir ke jantungnya terhubung dengan cara yang salah.Seharusnya,pembuluh darah itu membawa darah yang mengandungi oksigen dari paru-paru ke sisi kiri jantung.

Yang terjadi pada Samaa Zohir,justeru sebaliknya.Namun,membedah jantung bayi dengan ukuran lebih kecil dari bola golf jelas merupakan cabaran besar untuk para dokter dari Great Ormond Street Hospital,London.

FHI -Perbezaan Antara Penganut Islam dan Bukan Islam..

Islam telah meletakkan satu prinsip dan peraturan agama yang penting iaitu kewajipan yang jelas berbeza daripada amalan golongan bukan Islam baik daripada segi kepercayaan, cara ibadat mahupun budaya hidup. Asas bagi prinsip ini terkandung dalam banyak nas-nas dalam al-Quran dan al-Hadis.

Dalam surah al-Jaathiah ayat 18, Allah swt telah memberitahu orang Islam bahawa mereka telah diberi syariat yang tersendiri.
Kemudian Kami jadikan kamu berada di atas suatu syariat (peraturan) dari urusan (agama itu), maka ikutilah syariat itu dan janganlah kamu ikuti hawa nafsu orang-orang yang tidak mengetahui.

Peninggalan tentera Bergajah Abrahah..Laluan tentera Bergajah, Sumur, Inskripsi di Batu..

Bukti-bukti bergambar di bawah menunjukkan bahawa kejadian serangan tentera bergajah Abrahah adalah benar-benar berlaku dan bukannya cerita dogeng rekaan semata-mata. Tanggal di mana Abrahah menyerang Kaabah bersamaan dengan kelahiran junjungan besar kita, Nabi Muhammad saw. Ia adalah kejadian yang besar maknanya dan mempunyai hikmah yang tersendiri. Semoga dengan maklumat dan bukti-bukti di bawah, sekurang-kurang ia akan menambahkan iman dan seterusnya memperkukuhkan akidah kita. InsyaAllah.

 

Fatimah: Anak Kesayangan Rasulullah

Bismillah,


Sebagai wanita muslimah, kita perlu mencontohi wanita unggul di zaman Rasulullah S.A.W, walaupun jarak masa yang sangat jauh untuk kita mendekati wanita-wanita tersebut, dengan adanya buku seperti Aisyah: Keanggunan Sejati atau Khadijah: Cinta Abadi Kekasih Nabi, sedikit sebanyak membuatkan kita berada di zaman wanita unggul tersebut dan mengenali mereka.


Rahsia Waktu Solat Yang Teratur

Firman Allah Taala dalam surah An-Nisa' ayat 103 yang bermaksud:

"Maka apabila kamu telah menyelesaikan solat, ingatlah Allah di waktu berdiri, di waktu duduk dan di waktu berbaring. Kemudian apabila kamu telah merasa aman, maka dirikanlah solat itu (sebagaimana biasa). Sesungguhnya solat itu adalah fardhu yang ditentukan waktunya atas orang-orang yang beriman."


Penjelasan Status Zikir Taubat لهي لست للفردوس أهلا--

السلام عليكم

Tempoh hari penulis diminta untuk menjelaskan status sebenar bagi bait-bait yang dianggap zikir dalam kalangan masyarakat Islam di negara ini bahkan di negara-negara sekitar nusantara ini. Kalimah atau bait-bait di dalamnya dinisbahkan sebagai zikir taubat dan ada juga menamakannya zikir munajat atau nama-nama lainnya yang mungkin penulis sendiri tidak tahu, wallahualam. Sahabat blog tersebut adalah akhi Anak Ulu Cheka dan turut mendapat respon dari akhi Denaihati yang turut ingin mengetahui status sebenar kesahihan bait-bait tersebut. Kedua mereka adalah blogger yang menurut saya popular dan mempunyai pengisian yang baik di dalam blog mereka, . 

Khamis, 5 April 2012

Jangan Tidur Meniarap

 
  Dari Abu Dzar ra., beliau mengatakan, “Suatu hari Nabi s.a.w. sedang berjalan melewatiku... ketika itu aku tidur secara meniarap... Maka baginda membangunkan aku menggunakan kakinya, dan berkata, “Hai Junaidib (panggilan Abu Dzar), sesungguhnya cara berbaring seperti ini adalah cara berbaring penghuni neraka.” (HR. Ibnu Majah)....

Subhanallah, Anak Ini Hafal Al Qur'an, Tanpa Diajar


Sharifuddin Khalifa boleh dikatakan anak ajaib. Anak yang lahir di Tanzania, Afrika Timur pada Disember 1993 itu berasal dari keluarga Katholik. Namun, pada usia 1.5 tahun, Khalifa sudah hafal 30 juz Alquran dan sembahyang lima kali sehari.

Subhanallah, dia mampu menghafal Al-Qur'an tanpa ada orang yang mengajarnya. Awalnya, kedua orangtua Khalifa menyangka anaknya dikuasai setan. Namun, jirannya yang Muslim memahami apa yang diucapkan anak ajaib itu. Akhirnya, kedua orangtuanya menyedari bahawa anak lelakinya adalah tanda kebesaran Allah. Kedua orangtuanya pun memeluk Islam.

Cara Zikir Ya Latif

1. Setiap lepas solat wirid Ya Latif (يا لطيف) 129X dan hendaklah membilangnya dengan jari bukan dengan biji tasbih.

2. Cara zikir guna jari ialah:

1) Dimulai dengan tangan kanan iaitu jari kelingking sehingga ibu jari dengan 4 kali pusingan iaitu cukup sebanyak 60X. Satu pusingan 15X dengan satu ruas jari 3X zikir.
 

Kajian Isaac Newton Yang Menghampiri Islam..

Baru-baru ini, masyarakat dunia digemparkan dengan pendedahan terbaru saintis terkenal dunia, Stephan Hawking yang menyatakan bahawa alam semesta bukan dicipta oleh Tuhan tetapi terjadi dengan sendirinya. Pendedahan ini dikeluarkan semasa promosi buku kolobrasi terbarunya dengan Leonard Mlodinow ,The Grand Design. Dalam satu tulisannya dalam The Grand Design, saintis yang terkenal dengan teori Big Bang ini menyatakan;

Because there is a law such as gravity, the universe can and will create itself from nothing. Spontaneous creation is the reason there is something rather than nothing, why the universe exists, why we exist. It is not necessary to invoke God to light the blue touch paper and set the universe going.

aPA poN.......... KrEatiF tTak?



Jom layan lagi.......


5 Bilik Tidur yang Super WOW

5 buah bilik tdo yang kalo korang tengok, korang mungkin akan ter”wow” ngan decoration aka kemewahan bilik2 tersebut. Orang miskin macam aku ni bole tengok je la. Pastu publish kat blog. Hahaha…

[Bilik tdo ngan swimming pool plus water slide]

Rumah Mewah Bawah Tanah Menakjubkan


                                                Rumah Mewah Bawah Tanah Menakjubkan


Fakta Hari Ini - Sarapan Pagi Kuatkan Otak

 
 Petua orang tua-tua, untuk kekal sihat dan langsing, mesti jadikan sarapan sebagai amalan. Lebih awal waktu sarapan, lebih baik. Orang dulu bercakap berdasarkan pengalaman dan berita baiknya, ia disokong kajian sains di seluruh dunia.


Cara Pastikan Kesegaran Ikan sebelum Beli

Cara Pastikan Kesegaran Ikan sebelum BeliBau
Ikan yang segar lazimnya kurang berbau. Beberapa jam selepas itu, Trimethylamine akan terhasil dan menyebabkan ikan berbau seperti hanyir. Semakin lama terbiar, bau itu akan semakin kuat.

Tahfiz Sains Lahirkan Professional Memahami Islam

Maahad Tahfiz Sains Darul Aman merupakan cetusan idea Menteri Besar, YAB Dato’ Seri DiRaja Ustaz Azizan Abdul Razak yang inginkan satu pusat pengajian menggabungkan hafazan Al-Quran dan sains.

Menurut Pengerusi Jawatankuasa Agama, Pelajaran dan Koperasi, YB Dato’ Mohamed Taulan Mat Rasul, matlamat penubuhan Maahad Tahfiz Sains berkenaan adalah untuk mewujudkan integrasi pengajian profesional dan Islam.


Perlu Baca - Yahudi Yang Mengislamkan Jutaan Orang

Di suatu tempat di Perancis lebih kurang lima puluh tahun yang lalu, ada seorang berbangsa Turki berumur 50 tahun bernama Ibrahim, dia adalah orang tua yang menjual makanan di sebuah kedai makanan. Kedai tersebut terletak di sebuah apartmen dimana salah satu penghuninya adalah keluarga Yahudi yang memiliki seorang anak bernama “Jad” berumur 7 tahun.


Rabu, 4 April 2012

10 Surah dapat Menghalang daripada 10 ujian Besar Allah.

 SMCD10 Surah-Surah Pilihan(Sheikh Khalil Al-Husayri)
10 Surah dapat Menghalang daripada 10 ujian Besar Allah.

1- Surah Al-Fatihah dapat memadam kemurkaan Allah SWT.


2- Surah Yasin dapat menghilangkan rasa dahaga atau kehausan pada hari Kiamat.



Taktik Elakkan Saman

 
Open :  Wa,,,,,,,,, cara  ni berkesan ke ? Naak kena  pikiq 200% dulu kot. Anda macamna?
kumbangjigga

Kek Yang Kreatif + Menarik..

Uishhhh..lama seyhh aku tak pekena kek, aku pun tak ingat bila last time aku tibai kek..Nasib baik entri hari ni peringat aku..hahahaha
 
So, sapa-sapa yang rasa nak makan kek tu jom laa..Pilih je mana satu yang korang suka, walaupun citarasa korang pelik sikit, tak apa, aku belanja..Tapi korang bayar la ekk



 
 

Bandar Paling Ramai Pengguna Facebook

Berikut adalah bandar yang ramai pengguna FB ,termasuk KL kita juga, jom terus bacaan
10. Madrid, Spain

5951,500 Pengguna Facebook

Gulai Rebung Orang Utara

Dah tengahari ni, maka  waktu makan tiba, hari  ni  OPEN dah makan gulai ni dicampur dengan ikan masin dan sambal belacan, terangkat beb.......

Mai kita tengok rupa gulai dan resepinya............. cuba bayang baunya dan rasanya....... best tak...

GULAI REBUNG UTARA 
 

Fakta hari Ini - Pencipta Kamera Adalah Saintis Islam

 Suratkhabar terkemuka di Barat, The Independent pada edisi 11 Mac 2006 telah menerbutkan sebuah artikel yang sangat menarik bertajuk ”Bagaimana Pencipta Muslim Mengubah Dunia. Salah satunya adalah pencipta kamera obscura.

Kamera merupakan salah satu penemuan penting yang dicapai oleh umat manusia. Dengan flash dan tembakan kamera, manusia dapat merakam dan mengabadikan pelbagai bentuk gambar bermula dari sel manusia hingga galaksi di luar angkasa.


Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...