Khamis, 28 November 2013

Kisah Benar Rapper Terkenal Masuk Islam


Salah satu bekas rapper dari Syarikat Rakaman Bad Boy telah masuk islam.Dikenali sebagai Loon atau nama sebenarnya.Kini nama islam beliau ialah Amir Junaid Muhaidith.Memeluk islam pada tahun 2008.

Hatinya mula tertarik untuk memeluk islam selepas mendengar azan ketika melawat negara islam kali pertama iaitu Dubai .Beliau tertarik dengan kalimah Allah yang dilaungkan itu,katanya lagi bunyi itu adalah bunyi yang paling terbaik yang beliau pernah dengar. Sejak itu dia mula berminat dengan Islam dan mula belajar mengenai islam.Beliau melepaskan segala kemewahan dunia dan berhenti dari karier rappernya dan memberi tumpuan  untuk belajar agama dan bahasa arab.Beliau sering memberi dakwah ke seluruh dunia mengenai sebab beliau memeluk islam dan bagaimana dia mendapat ketenangan dan kebahagian yang beliau tidak dapat rasa sebelum ini.

Pada tahun 2011,beliau ditahan dan dipenjarakan atas kesalahan mengedar heroin antara tahun 2006 ke 2007.Kesalahan tersebut dilakukan sebelum beliau masuk islam.Ramai orang memandang beliau masuk islam untuk lari dari kesalahan tersebut.Ini kerana selepas karier beliau berakhir.Beliau banyak berdakwah ke luar Negara dan menjadi imam di Algeria.

Hanya Allah sahaja tahu hati dan iman beliau bagaimana.Kita tidah boleh menuduh sahaja

Video dokumetari beliau : 
Antara ceramah menarik dari beliau:
  
tepi kedai

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...