Rabu, 24 Oktober 2012

Khasiat Kacang panjang

Kacang panjang memenuhi nutrisi harian dalam bentuk beta karotin, klorofil, protein, riboflavin, serat, zat besi, vitamin B1, vitamin B2, vitamin B6, folat, tembaga, magnesium, mangan, potasium, zink, dan selenium..

Bukan hanya manfaat dari pelbagai nutrisi baik, kacang panjang juga bebas dari kandungan lemak jahat dan juga kolesterol.. selain itu kacang
panjang juga rendah lemak dan juga sodium. 



Kacang panjang
 
 
 
 
 

Dengan segala nutrisi yang terdapat di dalamnya, kacang panjang juga didapati dapat membantu mengurangi risiko strok, serangan jantung, darah tinggi, mencegah sembelit dan meningkatkan kesihatan seluruh organ badan. Kacang panjang juga dapat mencegah cirit birit dan menjaga kehalusan kulit dari dalam.

Kandungan antioksidan dan antibakteria yang terdapat di dalam kacang panjang juga dapat menurunkan risiko kanser payudara dan leukemia. Manfaat lain kacang panjang ialah ia akan membantu menghasilkan sel darah merah yang sihat, menghindari sakit punggung serta anemia.
Pokok kacang panjang
Khasiat Kacang Panjang:-
1. Kacang panjang amat berkhasiat untuk merawat reumatik, arthritis dan gangguan saluran kencing. Ia juga berkhasiat untuk menjaga kulit dari gangguan jerawat, membantu pemulihan luka bakar, gangguan ginjal dan gatal-gatal.

2. Kacang panjang juga berguna untuk mengendalikan kadar gula darah, mengatasi hipertensi, memperkecil risiko strok dn serangan jantung, meningkatkan fungsi organ pencernaan, dan mengatasi sembelit.

3. Kacang panjang yang memiliki sifat antikanser dapat membantu mencegah kanser payudara dan kanser darah.

Sumber : Mingguan Wanita

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...