Isnin, 3 Disember 2012

Penjawat awam berhak ikuti ceramah parti – Suhakam

Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) hari ini menerima memorandum berhubung pemecatan seorang kakitangan sementara Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) di Labuan.
Ini ekoran Qatrun Nada Latfi yang bertugas sebagai guru sementara menerima notis pemecatan pada 24 Oktober yang berkuatkuasa 1 Disember lalu tanpa menyatakan secara terperinci sebab pemecatan tersebut.
 
Memorandum tersebut diserahkan oleh Koordinator Inisiatif Selamatkan Insan Tertindas (Insan), Mohd Faris Abdullah kepada Pesuruhjaya Suhakam, Detta Samen di pejabat Suhakam pagi tadi. Turut hadir, Qatrun Nada.
 
 
 

Cerita Lucu Dialog Dua Hantu

Tersebutlah kisah dua orang hantu. Mereka ni baru bertemu lalu mereka pun berborakla untuk mengisi masa lapang kehidupan mereka sebagai hantu. Sepanjang perbualan mereka, Hantu B ni tak habis-habis menggigil. Lalu, Hantu A yang kehairanan ni pun bertanya,

"Apsal kau ni asyik menggigil je?"

"Oh..cara aku mati dulu teruk..aku mati dalam peti ais...sejuk!!" Jawab Hantu B sambil menggigil lagi.

"Ooo..kesian... aku dulu mati sebab heart attack." Kata Hantu A ramah.
 
 

Jenazah Mujahiddin Yang Tidak Dimamah Tanah..

Gambar di bawah adalah jenazah seorang mujahiddin yang syahid semasa menegak panji Islam. Mujahiddin yang dikenali Khalil al-Sharif Khalil Rahman telah meninggal dunia 16 tahun yang lalu namun kuasa Allah swt yang tidak terjangkau dek logik akal mengekalkan struktur asal tubuh beliau sepertimana jenazah baru sejam meninggal dunia. Maha Suci Allah Yang Maha Berkuasa.

Menurut facebook Aman Palestin, kubur Khalil al-Sharif dibuka kerana ingin memberi laluan kepada jenazah yang baru untuk ditanam. Sudah menjadi kebiasaan di negara di sebelah Timur Tengah dan Arab mengebumikan jenazah di liang lahad yang telah lama digunakan.



Gambar-Gambar Terbaik Jalanraya

 
 
Jom layan lagi....................... cantik tau
 
 

Kereta Daun Mengkuang Yang Cukup Kreatif

Cukup klasik dan esklusif! Itu yang AK boleh katakan.AK pun tak sure kereta ini sebenarnya diperbuat daripada daun apa. Tapi AK nampak macam daun yang buat tikar mengkuang je.

Daun apa pun takpe lah anda layan je betapa kreatifnya penciptaan kereta ini.
 
 
 
 

Penternakan Ulat Sutera Dan Penghasilan Kepompong

 Ulat sutera adalah makhluk yang luar biasa yang memainkan peranan ekonomi yang besar dalam dunia manusia.

Ulat sutera adalah serangga yang benar-benar jinak dalam dunia, yang bermakna ia tidak boleh hidup secara semula jadi . kepompong berharga mereka, yang diproses menjadi bahan berharga seperti kain sutera.
 

Kenali Jenis-Jenis Tanaman Ganja

  Wooden board - Ganja and peace for the world Stock Photo - 14586878
Ganja adalah bahan psikotropika yang terlarang, jangankan memiliki, memakai saja pun salah di mata hukum. Semua orang tahu ganja adalah barang terlarang namun belum tentu semua orang tahu bentuk pohon ganja. Itulah yang menjadi pertanyaan saya selama ini, bagaimana membedakan pohon ganja dengan pohon biasa. Jadi sebenarnya seperti apakah pohon ganja tersebut? Sebenarnya banyak sekali jenis-jenis dari ganja, namun dalam posting kali ini kita mengulas Jenis-Jenis Tanaman Ganja Di Dunia :
 
 

Manfaat Taugeh

Taugeh merupakan antara sebahagian dari sayuran yang terdapat dalam bahan masakan seperti dalam masakan mee goreng, kuew tiaw goreng, sayuran campur dan lain-lain lagi. 


Namun tidak semua orang menggemari taugeh. Tetapi bagi yang menggemarinya, tentu anda gembira apabila mengetahui taugeh mempunyai banyak khasiat untuk kesihatan termasuk untuk awet muda. Berikut merupakan khasiat taugeh :
 
 

9 Penemuan Islam yang sangat Menajubkan

Kehidupan modern tak lepas dari penemuan-penemuan ilmuwan muslim. Proyek 1001 kembali mengingatkan sejarah 1000 tahun warisan muslim yang terlupakan.“Ada sebuah lubang dalam ilmu pengetahuan manusia, melompat dari zaman Renaisans langsung kepada Yunani,” ujar Chairman Yayasan Sains, Teknologi dan Peradaban Profesor Salim al-Hassani pemimpin 1001 Penemuan.

Saat ini Penemuan 1001 sedang pameran di Museum Sains London. Hassani mengharapkan pameran tersebut akan menegaskan kembali kontribusi peradaban non-barat, seperti kerajaan muslim yang suatu waktu pernah menutupi Spanyol dan Portugis, Italia selatan dan terbentang seluas daratan
China.
 
Inilah penemuan muslim yang luar biasa:
 
 

MASYITAH Dan Bayinya Yang Cintakan Tuhan

Gambar hiasan saja
Dalam perjalanan Rasulullah ke Masjidil Al-Aqsa, Baginda melihat beberapa gambaran antara langit dan bumi. Antara pelajaran yang dapat diambil dari peristiwa itu ialah mengenai wanita. Rasulullah s.a.w melewati satu daerah yang mana baunya sangat harum seperti bau kasturi. Baginda bertanya kepada Jibril, daerah apakah yang sedang mereka lewati. Jibril menjawab: ''Itulah makam Masyitah, seorang wanita penghulu syurga.''

Kita semua, sedia maklum bahawa Firaun mengaku dirinya Tuhan dan memaksa semua rakyat jelata agar menyembah dan memperhambakan diri padanya. Barang siapa yang engkar dengan suruhannya akan diseksa atau dihukum bunuh. Begitulah kejamnya Firaun.
 
 

Cara Atasi Tabiat Suka Mengumpat

Mengumpat ialah menceritakan, menyebut keburukan atau kekurangan seseorang kepada orang lain yang dilakukan sama ada disedari atau tidak.

Perbuatan itu termasuk apabila menyebut atau menceritakan keburukan biarpun tanpa menyebut nama pelakunya tetapi diketahui orang yang mendengarnya. 

Rasulullah menjelaskan mengenai mengumpat dalam sabdanya, bermaksud,  “Mengumpat itu ialah apabila kamu menyebut perihal saudaramu dengan sesuatu perkara yang dibencinya” (Hadis Muslim).
 
 

DOSA LIDAH PUNCA MUFLIS DI AKHIRAT

Gambar hiasan
Amalan kebaikan di dunia menjadi ganti rugi akibat perbuatan jahat terhadap insan lain


Segala amalan kita di dunia ini akan dibentangkan di akhirat, walaupun ia sekecil zarah. Pada ketika itu kita akan melihat segala amalan ketika hidup ini dalam suratan amal, ada yang berpahala, ada juga yang berdosa. Mereka yang berdosa itu akan berasa takut dengan keadaan sedemikian.
Firman Allah SWT:
Dan Kitab-Kitab Amal dibentangkan, maka engkau akan melihat orang yang berdosa itu merasa takut akan apa yang tersurat di dalamnya; dan mereka berkata: Aduhai celakanya kami, mengapa kitab ini demikian keadaannya? Ia tidak meninggalkan yang kecil atau besar, melainkan semua dihitungnya! Dan mereka dapati segala yang mereka kerjakan itu ada tertulis di dalamnya dan ingatlah Tuhanmu tidak berlaku zalim kepada seseorang pun.” (Surah al-Kahfi, ayat 49)
 
 

Ahad, 2 Disember 2012

Rasukan Jelmaan Beruk Akibat Buatan Orang

“Kakak nampak apa?”

“Di dapur, atas tangga. Ada seorang lelaki, tiada kepala dan dada. Yang ada cuma dari pinggang ke bawah berjalan keluar ikut pintu. Darah menitis di celah kelangkangnya.”

Malam itu malam jumaat. Semua pasangan suami isteri di kampung Pasir Pekan Hulu pasti sedang enak melayari hubungan suami isteri dengan posisi masing-masing. Tetapi lain cerita di rumahku. Perancangan intim ibu bapaku di malam itu terganggu oleh raungan kakak yang kedengaran seperti orang gila.

“Haaarrrr… Harrrrr…. hus hus hus.” Kakak bernafas seperti kuda. Matanya terbelalak ke belakang dan bajunya dikoyakkan oleh kuku tangannya sendiri.

Aku terjaga dari tidurku akibat bunyi bising itu. Kulihat lampu pendaflour berkelip-kelip di siling atap bata. Ku usap-usap mataku, sama, lampu berkelip-kelip begitu juga. Di luar hujan turun dengan lebat, tempiasnya masuk di celah-celah bata keping yang menjadi atap itu. Jam menunjukkan pukul 2 pagi.



The World's Most Fearless Cleaners at Petronas Twin Tower

Semasa Encik Billy melakukan praktikal di Tower 2 Menara Berkembar Petronas tidak lama dulu, memang selalu dapat tengok pekerja cleaner membersihkan cermin-cermin di menara yang sememangnya diperbuat daripada kaca ini. Seriously memang kagum! Sebab bukan calang-calang orang yang boleh melakukan kerja sebegini. Certainly, they are the world's most fearless cleaners dan di bawah ini adalah koleksi fotografi yang memaparkan kehandalan mereka.
 
 
 

Landasan Keretapi Mainan Terpanjang di Dunia

Landasan keretapi mainan terpanjang didunia telah dibina diChina dengan panjang 2888 meter....perhhhh..hampir 3 kilometer tuu.
 


Fenomena Sungai Qiantan Saat Pasang,Ombaknya Mencapai 9 Meter


Sungai Qiantan di China adalah merupakan salah satu sungai terunik di dunia, apa keunikan sungai ini? Keunikannya adalah sungai ini boleh mengalami pasang surut seperti layaknya lautan, ketika pasang sungai ini dapat mengeluarkan omba hingga 10 meter. Kerana keunikannya inilah tempat ini sering di datangi oleh para pelancong tempatan mahupun luar negara.



Katak Cermin!!

Kebanyakan Amphibia terkenal dengan rupanya yang pelik namun dikalangan katak-katak ini pula, 'Katak cermin' adalah yang sangat unik dan pelik! Nak tahu kenapa pelik? Jom tengok!

16 Istana Seluruh Dunia

Ini ialah senarai istana istana megah seluruh dunia. Kebanyakannya adalah istana yang di bina semaza zaman pemerintahan raja raja dengan kota kota istana yang di bina di kawasan bukit, tasik dan sebagainya.

Istana merupakan singahsana milik raja raja yang di bina dengan gah bagi menunjukkan kemegahan sesebuah negara, lambang kedaulatan dan kesetian rakyat kepada pemerintahnya.

1. Istana Hohenzollern, Jerman

 
 
 

7 Juta Pengguna Telefon Pintar M'sia Diancam Penggodam Siber

Kira-kira tujuh juta pemilik telefon pintar di negara ini diancam penggodam siber yang menjadikan ia instrumen dalam kegiatan penggodaman untuk menipu bagi mendapatkan wang.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Bukit Aman, Datuk Syed Ismail Syed Azizan berkata kurangnya kesedaran terhadap risiko keselamatan telefon pintar menjadikan pengguna ini mudah disasarkan sebagai mangsa.


Izyan Juara MasterChef Malaysia Musim Kedua

 
 Pegawai Geologi, Izyan Hani dinobatkan sebagai juara MasterChef Malaysia musim kedua pada pertandingan akhir program itu yang berlangsung pada malam Sabtu.

Kemenangan Izyan melayakkan dirinya untuk membawa pulang hadiah wang tunai sebanyak RM100,000 beserta trofi sumbangan Astro serta hadiah peralatan memasak tajaan Panasonic.


Punca Jerawat Belakang Badan Dan Cara Mengatasinya

Assalamu’alaikum W.B.T dan Salam Ukhwah…
 
 Baru-baru ini aku diserang masalah ini dan sungguh, puncanya aku tak tahu dan selepas membuat kajian ringkas, barulah aku tahu puncanya adalah disebabkan perpeluhan yang sangat galak. . Mana taknya, setiap selasa, rabu, dan khamis malam, aku akan menghadiri latihan pingpong selepas solat isyak, habis je training, sampai je rumah, aku terus mendapatkan bantal dengan niat untuk merehat-rehatkan diri tapi rehat aku sampailah ke pagi. Macamanalah jerawat tak tumbuhkan? Macam orang mengantuk disorongkan bantal begitu jugalah jerawat tumbuh di belakang bila bakteria dah bersangkar kat baju yang berpeluh. Oh, teruk sangat perangai ini, tidak patut dicontohi.

Rahsia kehebatan Pedang Samurai

• Harga Pedang Samurai yang paling murah sekitar RM 1 Juta ( kira-kira 12-15 inchi panjangnya).

• Kekuatan Pedang Samurai ini terletak pada bahan mentah pedang dan proses membikinnya.
 
 

Hamas Berjuang Untuk Mati Sementara Askar Israel Takut Mati. Inilah Yang Terjadi.


Pekerja-pekerja Palestin di Tebing Barat telah menceritakan bagaimana mereka melihat suasana ketakutan dan gementar serta kerosakan yang besar berlaku ke atas bandar-bandar Israel(tanah jajahan). Pada waktu itu, mereka berada di tanah jajahan dan menyaksikan tentangan sengit dari roket-roket pejuang Palestin.



10 Surah Yang Boleh Mencegah 10 Perkara


Mudahnya berdakwah
madahtazkirahblogsport

Sabtu, 1 Disember 2012

The History Of Nasi Lemak!!!!

Assalamualaikum....

.Semalam aku rasa nk bercerita kt sini, tapi tetiba ngantuk plak..Ha, skrg alang2 aku tgh siapkan refleksi utk projek BM aku ni, aku rasa nk citer sumthing pasal NASI LEMAK!!!!
 
 

Lintah Gergasi Hidup Dalam Kerongkong Lelaki!


Seorang budak lelaki berusia 17 tahun dari bandar Yibin di barat daya China, telah mengalami saat paling menakutkan apabila seekor lintah sawah sepanjang 10cm telah menghisap darah dan hidup di dalam kerongkongnya tahun lalu.

Pengalaman pahit Tao itu bermula apabila beliau mula berasa sakit dan suaranya menjadi serak. Keadaan semakin serius apabila dia mula mengalami kesukaran untuk bernafas dan keluarganya mula membawanya ke hospital.
 
 

koleksi gambar-gambar landscape menarik

Nikmatilah keindahan alam ciptaan tuhan…sila klik pada gambar untuk paparan yang lebih besar.. enjoy..
 
 
 

Palestine Negara Terbaru Di Iktiraf Oleh Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu


Presiden Lembaga Palestinan Negara Mahmoud Abbas, pusat, meraikan dengan ahli-ahli delegasi dan penyokong yang lain selepas undi bersejarah Perhimpunan Agung PBB untuk mengiktiraf Palestin sebagai Negeri 194 di Ibu Pejabat PBB, Khamis, November 29, 2012


'P' Mana?


Pada suatu hari, adela pak mat amik lesen kat bandar. Beberapa bulan kemudian, die pun balikla kampung, tetapi die lupe nak lekatkan 'P' kat kereta.. sewaktu dalam perjalanan, die ditahan polis....

POLIS: Pakcik,'P' mane?

PAKMAT: Pi balik kedah.


Tayar Basikal Tanpa Udara Yang #Awesome

Inovasi tayar tanpa udara adalah tahan lama, ringan dan tidak mudah pancit. Tayar unik ini telah direka oleh Brian Russell, pencipta untuk Energy Return Wheel. Getah yang diregangkan pada rod karbon yang boleh laras akan bertindak seperti spring. 
 

Resepi - Sambal Macang

Ada satu petang, anak teruna kite yang nombor dua tu, Irfan bawak balik dua bijik buah macang. Kat belah utara ni orang panggil buah macang, Ada yang sebut buah bacang, ada juga diistilahkan sebagai buah kuini.    Kata Irfan, mak kawan dia yang bagi untuk dia.. dua bijik pulak tu. Untuk dia je. Kawan lain tak bagi pun. Oh! Sungguh lah baik makcik tu. Mujur gak kawan dia tu lelaki.. Kalau pompuan, nak gak tanya kat Irfan.. ada tak makcik tu bagi tanda nak booking irfan untuk anak dara dia.. hikhikhik...

Kite suka buah yang bau-bau gini.. macam best jee.. sooo lah sangat tempting.Dan kebetulan kite masak hak entry lepas,  kite ada buat sambal belacan untuk digengkan dengan masakan tu. Dan demi ada lagi buah macang/kuini nih, kite hiris-hiris untuk dicampur dengan sambal belacan nih. Teringat zaman dulu, tok/grandmother kite suka sungguh buat sambal gini.. lazat sungguh.. rasa pedas dan masam manis buah .. adeehh.. kecoq ayaq lioq!



Sabda Rasulullah S.A.W Tentang Sendi Dibuktikan Sains Modern

"Sesungguhnya setiap manusia dari kalangan anak Adam diciptakan dengan 360 sendi. Sesiapa yang bertakbir memahabesarkan Allah, bertahmid memuji Allah, bertasbih menyucikan Allah, dan beristighfar memohon keampunan kepada Allah, menyingkirkan batu dari jalanan, atau (menyingkirkan) duri atau tulang dari tengah jalanan, memerintahkan kebaikan, dan mencegah kemungkaran, sejumlah 360 sendi tersebut, maka hari itu ia telah berjalan sambil menjauhkan dirinya dari neraka. "(Shahih Muslim: 1007,2 / 698)
 
 

Subhanallah, Pembungkusan Tulang Oleh Otot

Sisi penting lain tentang maklumat yang disebutkan dalam ayat-ayat Al-Quran adalah tahap-tahap pembentukan manusia dalam rahim ibu. Disebutkan dalam ayat tersebut bahawa dalam rahim ibu, mulanya tulang-tulang terbentuk, dan selanjutnya terbentuklah otot yang membungkus tulang-tulang ini.

"Kemudian air mani itu Kami jadikan segumpal darah, lalu segumpal darah itu Kami jadikan segumpal daging, dan segumpal daging itu Kami jadikan tulang-belulang, lalu tulang belulang itu Kami bungkus dengan daging. Kemudian Kami jadikan dia makhluk yang (berbentuk) lain. Maka Maha Suci Allah, sebaik-baik Pencipta. "(Surah al-Mu'minuun: 14)

Rahsia Rukun Sembahyang


Mudahnya berdakwah
madahtazkirahblogsport

Waktu-waktu yang diharamkan solat

Waktu-waktu yang diharamkan solat
Sebahagian As-Sayafieah mengiktibar sebagai (waktu- waktu yang
dimakruhkan untuk solat) iaitu tegahan karahah tahrim [Karahah tahrim
adalah apa yang di sabitkan haramnya itu dengan dalil yang ihtimal dan 
perlu kepada takwil]
Waktu yang diharamkan untuk solat ada lima :Tiga berhubung dengan waktu dan dua berhubung dengan perbuatan

Saat Pintu Kaabah Dibuka Dan Tangisan Imam Masjidil Haram


MEKAH – Semalam pintu Kaabah di Masjidil Haram dibuka untuk kerja-kerja pembersihan di dalamnya dan memberi peluang kepada para pembesar, diplomat dan tetamu kerajaan Arab Saudi memasukinya kira-kira pukul 11 pagi.

Kebiasaannya anggota kanan keluarga diraja Arab Saudi dan agensi keagamaan bersama-sama mencapai penyapu dan kain disirami air mawar untuk membersihkan bahagian dalam Kaabah, yang menjadi kiblat umat Islam.




Jumaat, 30 November 2012

18 Sebab Jin Merasuk Manusia

WANITA suka bersolek dan gemar berpakaian mendedahkan aurat sasaran utama golongan jin untuk dipikat.

Salah seorang imam Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam, Selangor, Ustaz Ahmad Dasuki Abd Rani berkata, dalam setiap tubuh manusia ada jin dan makhluk halus itu sentiasa berusaha mempengaruhi kita mengikut telunjuk mereka.

Pendakwah bebas lulusan Universiti Al-Azhar itu berkata, ramai manusia tidak menyedari tindak-tanduk mereka sentiasa menjadi perhatian jin.




Nikmat Dunia Yang Paling Baik



Daripada Abdullah bin ‘Amru bin al-‘As R.huma bahawasanya Rasulullah SAW bersabda, “Dunia adalah keseronokan dan sebaik-baik keseronokan dunia ialah perempuan (isteri) yang solehah (baik)”.



Inilah Ketikanya Air Terjun Niagara Kering Kontang

Pada kebiasaannya, beginilah rupa air terjun Niagara dan air yang mengalir bagaikan lautan biru yang luas.
 
 
 

Bangunan Masjid Al-Aqsa yang Sebenarnya

Al-Masjid al-Aqsa adalah merupakan masjid ketiga tersuci di dalam agama Islam. Ianya juga merupakan tempat di mana Allah memperjalankan nabi Muhammad SAW pada waktu malam semasa peristiwa Isra’ dari al-Masjid al-Haram di Makkah ke al-Masjid al-Aqsa di al-Quds. 

Al-Masjid al-Aqsa 
Lokasinya terletak di kawasan yang diberkati dan suci. Keberkatan kawasan tersebut bukan sahaja dapat dinikmati daripada aspek keagamaan sahaja, tetapi daripada aspek fizikal pun dapat dirasai, seperti kesuburan tanah yang menghasilkan produk perladangan terbaik, cuaca yang nyaman dan seumpamanya. 
 
 

Inilah 10 Pelatih Sepak Bola Dengan Gaji Tertinggi Di Dunia




Sebuah perusahaan konsultan olahraga asal Brasil Pluri Consultaria membuat daftar pelatih dengan gaji tertinggi di dunia. Daftar ini kemudian diterbitkan oleh majalah sepakbola Belanda Voetbal International.

Nama-nama terkenal masih menguasai daftar ini. Gaji para pelatih kini sudah hampir bisa disejajarkan dengan gaji pemain-pemain bintang.

Lima Keuntungan Jadi Vegetarian

Sebagian orang memilih menjadi vegetarian atau hanya mengkonsumsi sayuran karena berbagai alasan, salah satunya untuk kesehatan.

Berikut ini adalah lima keuntungan dengan menjadi vegetarian.

Keuntungan pertama dengan menjadi vegetarian adalah memiliki perut yang sehat. Dengan memakan banyak sayuran dan buah berarti semakin banyak serat yang dikonsumsi, sehingga akan menjaga usus besar tetap bersih.




Petua Halang Semut Naik Meja Makan

Ada di antara kita yang menyimpan makanan di atas meja makan. Terutamanya jika terdapat lebihan makanan yang sengaja disimpan di bawah tudung saja untuk mereka yang belum makan.

Tetapi kadangkala makanan terpaksa dibuang apabila semut menyerang makanan yang diletakkan di atas maja makan kita.

Berikut diberikan beberapa tips bagaimana anda boleh mengelakkan perkara ini daripada berlaku:-
 
 

Fakta Mengenai Menderma Darah

Fakta Mengenai Menderma Darah: Derma darah terbahagi kepada dua iaitu perdermaan darah penuh dan pendermaan darah aferesis. Pendermaan darah penuh ialah pendermaan kesemua komponen darah. Darah penderma yang dikeluarkan tidak akan dikembalikan ke dalam badan penderma. Manakala pendermaan aferesis ialah darah penderma yang dikeluarkan diasingkan mengikut komponen darah di mana pendermaan aferesis ialah pendermaan komponen darah iaitu plasma darah atau platelet atau kedua-duanya sekali. Komponen darah yang tidak diperlukan akan dikembalikan semula ke dalam badan penderma. Menderma darah memberikan banyak faedah kepada si penderma.



Ayat-Ayat Mengurat


………..لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Di zaman datuk atau ayahanda kita dahulu, cara mengurat dan ayat-ayat mengurat yang digunakan mereka berbeza dengan teknik dan taktik yang digunapakai generasi sekarang. Mungkin orang-orang lama lebih romantis, mereka menggunakan pembayang, merujuk kepada bintang, bulan dan matahari.


“Bibirmu merah bak delima merekah, hidungmu mancung bak seludang…” dan andai ayat yang sama digunakan oleh lelaki zaman ini, wanita akan terpegun terperanjat kerana anda terlalu jiwang dan mungkin mereka tidak faham akan perkataan delima dan seludang. “Kau cantik bak bulan purnama,” sudah tidak boleh main di zaman ini.



Awan Berwarna-warni Yang Cantik Dan Menakjubkan


Pada hari Sabtu yang lepas beberapa orang penduduk di Melaka Tengah dapat melihat satu fenomena awan berwarna-warni yang sangat cantik dan menakjubkan. Fenomena itu berlaku kira-kira pada jam 11:30 pagi dan tamat 30 minit selepas itu. Puas kami berusaha untuk mendapatkan gambar-gambar fenomena berkenaan tapi tidak berjaya. Tapi usaha diteruskan juga dan akhirnya kami jumpa sebilangan gambar awan berwarna yang sangat cantik. Walaupun ia bukan gambar fenoema yang berlaku di Melaka tempoh hari, tetapi rasanya ia cukup untuk kita mengagumi keindahan alam ini dan kebesaran penciptanya.


awan berwarna Fenomena Awan Berwarna warni yang Sangat Cantik dan Menakjubkan
awan berwarna


Bukti wanita Gaza adalah paling subur di dunia

Bom demografi Palestin terus menghantui Israel. Walaupun setiap bulan membunuh rakyat Palestin, penjajah Zionis yahudi laknatullah tidak mampu menghentikan kadar pertumbuhan penduduk Palestin yang terus meningkat. Angka kelahiran baru yang dikeluarkan Pejabat awam di Kementerian Dalam Negeri Gaza sekaligus menjadi bukti bahawa wanita Gaza adalah wanita paling subur di dunia.
 
 

Bangga menjadi wanita pertama bertudung di Parlimen Britain


Remaja bertudung pertama : Sumaiya Karim, 16, melahirkan rasa bangga selepas menjadi individu pertama yang memakai tudung di Parlimen Britain, menurut akhbar The Times, kelmarin.



Khamis, 29 November 2012

Ustaz Diganggu Makhluk Halus Selepas Pulang Dari Kubur

 
Proses pengebumian adalah proses akhir dalam menguruskan jenazah. Pada ketika inilah ramai orang akan berpusu-pusu menuju ke kawasan perkuburan untuk sama-sama membantu dan menyaksikan bagaimana jenazah itu dikebumikan dalam liang lahad. Terdapat pelbagai peristiwa pelik yang berlaku antaranya pengalaman seorang ustaz yang diganggu makhluk halus selepas pulang dari kubur. Namun mengapa ustaz itu diganggu?



Muka Kanak-Kanak Tertusuk Skru

Seorang kanak-kanak perempuan cedera selepas sebatang pemutar skru tertusuk pada mukanya.

 
 
 

Mine Kafon: Sfera Buluh Untuk Musnahkan Periuk Api Di Afghanistan

Mine Kafon: Sfera Buluh Untuk Musnahkan Periuk Api Di Afghanistan: Seorang designer dari Afghanistan, Massoud Hassani telah menghasilkan inovasi pemusnah periuk api berbentuk sfera yang di buat menggunakan buluh. Inovasi yang di kenali sebagai Mine Kafon ini di sokong dengan penggunaan plastik tahan letupan yang di letakkan pada bahagian hujung batang buluh ini.

 Idea di sebalik penciptaan Mine Kafon ini ialah ketika masih kecil Hassani telah melalui pengalaman menakutkan apabila terpaksa berdepan dengan ratusan periuk api di kawasan padang permainan dan ianya juga membahayakan nyawa kanak-kanak kecil yang lain. Mengikut perkiraan terdapat hampir 10 juta periuk api telah di tanam ketika pemerintahan Taliban dan nyawa kanak-kanak sememangnya menjadi taruhan. Dengan adanya Mine Kafon ini Hassani mengharapkan ianya dapat memusnahkan separuh daripada periuk api ini. Mine Kafon di kuasakan dengan angin dan ianya akan di biarkan bergolek dalam tempoh yang tertentu.



Jenis-jenis Pinguin

Piguin juga terkenal dengan senang meluncurnya disalju-salju dan di batu-batu es, kegiatan itu biasanya dilakukan untuk menghemat tenaga mereka dalam berjalan kaki, dimana kita ketahui bahwa pinguin memiliki kaki yang kecil untuk berjalan dihamparan ais tau salju. tidak hanya itu saja punguin terkenal dengan cepatnya dalam berenang malah pernah tercatat oleh ilmuan ada yang sampai 256 m selama 20 menit. weh3 bayangkan aja, hebuat kan tu pinguin.

So mari kita kenal jenis-jenis pinguin yang ada katt dunia ni :-



Bina Bangunan Tertinggi di Dunia Hanya Dalam Tempoh 3 Bulan?

Sebuah syarikat perusahaan pembinaan Cina, berencana untuk membangun gedung pencakar langit tertinggi di dunia hanya dalam waktu tiga bulan. Gedung itu, Sky City, akan dibangunkan di Changsha, Tenggara Cina. Bangunan dengan 220 lantai itu akan memiliki ketinggian 2749 kaki (838 meter).

Yang paling menarik tentang Sky City adalah bahawa perekanya, Broad Group yang berpusat di Cina, merancang untuk menyiapkan bangunan itu hanya dalam tempoh 90 hari sahaja. Ini bermakna mereka harus menyiapkan sekurang-kurangnya lima tingkat berdiri setiap hari. Ia menggunakan metode revolusioner di mana blok dibangun di luar lokasi dan dipasang bersamaan untuk menjimatkan waktu.
 
 
 

5 Ciptaan Manusia Yang Pelik Tapi Hebat

1.THE MILLAU VIADUCT
Merupakan jambatan yang tertinggi dunia, jambatan ini menghubungkan antara Perancis dan Barcelona.
 


Cara Mengubati Selsema

Aduh tak selesanya saya. Kalau dalam 3 bulan ke 2 bulan mesti kena selsema. Mula-mula rasa sakit tekak kemudian esoknye grenti selsema. Jom bersama saya ketahui cara mengubatinya.

Penyakit selsema yang dialami membuatkan anda kurang selesa dan tak senang duduk. Langkah awal yang perlu dilakukan supaya selsema anda tak melarat adalah banyakkan meminum air kosong. Kurangkan juga pengambilan makanan berminyak serta makanlah makanan yang mudah dicerna.

Selepas itu, ia boleh disusuli dengan dua petua hilangkan selsema di bawah. Masing-masing adalah kaedah rawatan selsema untuk orang dewasa dan juga bayi (atau anak anda).
 

5 Bencana Banjir Besar di Dunia Tahun 2012


Bencana banjir biasa diakibatkan oleh meluapnya air laut atau sungai yang disebabkan curahan hujan yang sangat tinggi,  Ternyata bukan hanya di Malaysia  saja yang sering mengalami bencana banjir negara negara  di Dunia pun sering mengalamai bencana banjir. Nah berikut ini ada beberapa bencana banjir besar di Dunia selama tahun 2012 yang dialmai beberapa negara di dunia, ingin tahu apa aja itu  ? Simak 5 Bencana Banjir Besar di Dunia Tahun 2012 berikut seperti dikutip dari detik.com.

1. Banjir China
Banjir China 


Kod Rahsia Dalam Telefon Pintar Android

Bagi korang yang tidak tahu menahu mengenai kod-kod rahsia aplikasi Android di dalam telefon pintar korang tu..Hal ini kerana, kod-kod ini tidak disediakan dalam manual pembelian telefon pintar dan ada sesetengah daripadanya amat sukar untuk ditemui di dalam Internet..Jadi kalau korang nak tahu apa kod-kod rahsia tersebut, meh usha kat bawah ni..


 
 
 

Asy-Syahid Ir. Yahya Ayyash : Hero Palestin



JOM KENALI SIAPA  "ASY-SYAHID IR.YAHYA AYYASH"

Beliau pemuda yang hatinya diilhamkan Allah dengan nur yang memberkati ini. Beliau mewaqafkan seluruh jiwannya untuk Palestine dan Islam. Bertarung untuk mendapatkan kebebasan dan maruah yg telah diragut pada awal abad ke-20 oleh bangsa, bangsa Yahudi Laknatullah.


Syaitan Gemuk

Sahabat Rasulullah SAW Abu Hurairah R.A pernah bercerita “Perbezaan syaitan penggoda orang kafir dan syaitan penggoda orang mukmin. Syaitan Penggoda orang kafir kelihatan gemuk, segar, rapi dan memakai baju cantik. Sedangkan syaitan penggoda orang mukmin kurus,kering, kusut, dan telanjang.”

Syaitan gemuk bertanya kepada syaitan kurus, “Mengapa kamu menyedihkan, kau kurus, kering, kusut,dan telanjang?”



Rabu, 28 November 2012

Gerhana Bulan Penumbra 28 November 2012 – (Lunar Eclipse)

Salam, malam ini insyaallah skali lagi kita akan berpeluang untuk menyaksikan kejadian alam Gerhana Bulan Penumbra dan Musytari (Lunar Eclipse) 28 November 2012 yang mana merupakan gerhana bulan terakhir bagi tahun 2012 ini.

Gerhana Bulan Penumbra 28 November 2012 




Misteri Kaki Mencari Tuannya

Sesuatu yang dianggap misteri apabilaroh si mati kembali ke rumahnya untuk menyampaikan sesuatu mesej kepada waris. Kisah seperti ini pernah ditayangkan dalam drama Tanah Kubur. Ia berkisarkan seorang lelaki yang terlibat dalam kemalangan dan maut di tempat kejadian. Tanpa disedari rupa-rupanya terdapat cebisan anggota badannya terlekat di bahagian motosikal. Kemudian si roh datang dan meminta untuk menyempurnakan jasadnya yang masih berbaki lagi. Maka, kisah di bawah ini pula adalah tentang sepasang kaki yang tiba-tiba muncul di rumah si mati. Apakah mesej yang ingin disampaikan?
 
 

Keunikan Laut Dalam

eunikan Laut Dalam yang tidak dapat kita gambar, pelbagai hidupan yang pelik, unik, menakjubkan yang ada di dalam laut lebih-lebih lagi laut dalam memang tidak dapat kita gambarkan bertapa unik dan menakjubkan hidupan di dalam laut. Masih banyak lagi misteri yang belum diketahui tentang laut. Di bawah ini adalah satu contoh species yang unik untuk tatapan kita bersama. Check it out

Keunikan Laut Dalam 


Gambar Pemisah Siang dan Malam



Setelah pelbagai usaha dilakukan dengan menggunakan satelit dan komputer dua tahun yang lalu para saintis berjaya mendapatkan gambar yang menunjukkan kawasan antara siang dan malam di bumi. Perhatikan gambar di bawah yang mengkagumkan ini yang memperlihatkan malam dan siang sekaligus.
 
 

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...