Isnin, 17 Disember 2012

Koleksi Gambar Baby yang Sangat Comel Sedang Tidur


Gambar baby comel mampu untuk membahagiakan kita dan membuatkan kita tersenyum. Post kali ini kami nak kongsikan lebih 20 gambar bayi-bayi yang sangat comel sedang tidur. Ini adalah gambar bayi sebenar ye, bukan Photoshop atau pun kesan khas dan sebagainya. Gambar-gambar ini semua diambil oleh dua beradik jurugambar dari Nebraska, Tracey Raven dan Kelley Ryden. Semoga terhibur.


gambar baby comel Koleksi Gambar Baby yang Sangat Comel Sedang Tidur
comel je dia senyum masa tidur!



6 Perang Terdahsyat Di Dunia

6.Perang Israel-Palestina
intifada1

Terjadi dari tahun 1948 saat Inggris yang merampas tanah Palestina dari Kesultanan Turki Ottoman memberikannya kepada kaum Yahudi dalam rangka membangun kembali "tanah air" sejak mereka terusir dari wilayah tersebut karena "membangkang" kepada Tuhan sejak ribuan tahun yang lalu. Negara-negara Timur Tengah dengan mayoritas penduduk muslim yang tidak menyetujui hal tersebut langsung mengangkat senjata melawan Israel dalam Perang Arab-Israel 1948. Namun perang ini berakhir dengan kemenangan Israel. 



Koleksi Origami Haiwan yang Sangat Cool


Memang banyak origami yang cantik dan menarik dapat diasilkan daripada kertas. Tak kisah la origami haiwan ke oragimai bunga ke ikan ke, jika anda keretaif dan rajin mencuba pasti dapat membuat satu origami yang cantik. Post kali ini kami nak kongsikan beberapa origami berbentuk haiwan yang sangat cool dan comel. Memang sangat serupa dengan haiwan sebenar geram je tengok rasa macam nak pi belajar bua origami je hehe



origamianimal05 Koleksi Origami Haiwan yang Sangat Cool
origami gajah


Penjara Yang Membuatkan Korang Rasa Nak Buat Jenayah!

11 Gambar Penjara Yang Membuatkan Korang Rasa Nak Buat Jenayah!
 


Resepi - Butter Cheesecake

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua. Petang2 ni layan cheesecake yg sangat sedap. Saya suka kek ni sbb ianya lembut dan seakan span bila kita pegang. Kalau tekan2 kek tu, siap berbunyi lagi, mmng best. Sebelum ni pernah buat disini, tapi caranya lain sikit. Kali ni guna cream cheese gak, tapi caranya berbeza sedikit. Telur putih dan kuning di asingkan dulu, tu yg buat kek ni mcm kek span. Terima kasih pada Chef Norzailina kerana berkongsi resepi yg mudah dan sedap ni. Izinkan saya kongsikan resepinya kat sini pula ya. Bagi penggemar cheesecake tu, bolehlah mencubanya...mmng sedap sngt.


 
 
 

Chillcan: Minuman Yang Sejuk Tanpa Perlu Dimasukkan Ke Dalam Peti Sejuk

Tidak lama lagi kita akan dapat menikmati teknologi baru, iaitu air tin yang boleh berubah menjadi sejuk hanya dalam masa 2 minit tanpa perlu dimasukkan ais atau disimpan di dalam peti sejuk!
 
 
 

Asal-Usul Mee Segera

Mi segera adalah mi separa masak yang dikeringkan dan dicampur dengan minyak, biasanya dimakan setelah dimasak atau direndam di dalam air panas antara 3 hingga 5 minit. Bungkusan perencah selalunya disertakan di dalam setiap bungkusan mi segera. Mi segera juga boleh dimakan secara mentah kerana mi segera sebenarnya sudah pun dimasak di kilang, biasanya dengan menggoreng.
 

Fakta Menarik Golongan Kidal | Kelebihan & Kekurangan 1

Golongan yang menulis dengan menggunakan tangan kiri ataupun dipanggil sebagai golongan kidal mempunyai kelebihan dan kekurangan yang tersendiri. Ada sesetengah orang menganggap golongan ini sebagai pengotor kerana menggunakan tangan kiri dalam apa jua aktiviti harian seperti menulis, makan dengan sudu, pegang sesuatu seperti pisau dan sebagainya.
 
 

Lafaz Yang Telah Dilupakan Selepas Akad Nikah

Lafaz merupakan suatu kata-kata yang diucapkan oleh seseorang bagi menyampaikan maksud yang hendak dikatakan. Dalam perkahwinan, lafaz memainkan peranan penting bagi menjayakan acara akad nikah dan juga memberikan kesan dalam hati atas apa yang diucapkan. 

Masa kini yakni zaman serba moden, lafaz-lafaz akujanji dan pengakuan makin ditinggalkan serta tidak dipedulikan. Lalu ia tidak memberikan kesan dan impak dalam hati seseorang yang berkahwin. Mari kita lihat dan baca antara lafaz yang baik untuk suatu majlis akad nikah.
  
 
 


8 Peristiwa Semasa Kelahiran Dan Kematian

1-Ketika kamu dilahirkan, azan dilaungkan di telinga kamu, ketika kamu meninggal, kamu disolatkan tanpa azan.
 
2-Ketika kamu dilahirkan, kamu tidak ketahui siapa yang mengeluarkan kamu dari perut ibumu. Ketika kamu mati, kamu tidak tahu siapa mengusung kamu ke kubur.
 
 

Pemandangan di Pegunungan yang Sangat Indah pada Waktu Pagi


Pemandangan pada waktu pagi memang sangat indah dengan adanya kabus yang memenuhi ruang sekitar alam. Post kali ini kami nak kongsikan beberapa koleksi foto yang diambil oleh jurugambar dari Poland, Boguslaw Strempel yang bersemangat waja bangun pada awal pagi untuk mengambil gambar-gambar yang indah ni semua. Gambar ini semua memang sangat cantik diambil di kawasan pergunungan yang terletak di Poland dan Republik Chech. Semoga anda terpegun dan terpesona dengankeindahan alam ini.


BoguslawStrempel1 Pemandangan di Pegunungan yang Sangat Indah pada Waktu Pagi
cantiknya gambar ni ~.~


PDRM Bakal Guna Kawasaki Ninja 250R 2013.

Salam...
Polis Diraja Malaysia (PDRM) bakal menggunakan motosikal Kawasaki Ninja 250 dalam penugasan tidak lama lagi.
P/s: Sesuai sangat la kalau guna dalam2 bandar ni...


 
 
 

Ahad, 16 Disember 2012

Binatang Dari Neraka Jahanam



Binatang Dari Neraka Jahanam
Dikisahkan dalam sebuah kitab bahwa apabila tiba hari kiamat nanti maka akan keluar seekor binatang dari neraka Jahannam yang digelar Huraisy, yang mana panjangnya ialah jarak antara langit dan bumi dan lebarnya pula dari timur hingga ke barat.
Apabila ia keluar maka malaikat Jibril a.s berkata, “Wahai Huraisy, kamu hendak ke mana dan kamu hendak mencari siapa?”

Tumbuh-tumbuhan karnivor (pemakan serangga) pelik

Terdapat lima cara asas bahawa tumbuh-tumbuhan karnivor menarik dan serangga perangkap.
Di kawasan-kawasan di mana nutrien tanah adalah begitu rendah bahawa kehidupan flora berjuangan untuk terus hidup, seperti tanah berlumpur atau lantai hutan hujan, sesetengah tumbuhan telah membuat penyesuaian yang menakjubkan, menjadikan badan mereka  untuk menarik dan memerangkap mangsa, atau topping off cecair  yang manis berbau, bahan melekit untuk memerangkap dan menghadam serangga, atau bahkan menyentap dan memerangkap pepijat yang ingin tahu.
 
 

MOTOR yang di ubah suai sgt kreatif

crazy motorcycle design 11."gila" macam-macam ragam. Terima kasih kepada mereka bahawa penampilan motosikal telah bergerak ke arah era baru reka bentuk kreatif. gambar!
 

Top 7 Berlian Termahal Di Dunia

Batu berlian yang mahal harganya, tp x leh lawan harga diri yang xde nilai nyer,,
 
7. The Moussaieff Red diamond    
Moussaieff Red Diamond adalah berlian dengan ukuran 5. 11 Karat (1. 022 g) dengan potongan triangular briliant kadang-kadang dipanggil trilion atau trilliant cut, warnanya sebagai Fancy Red oleh Institut Gemological Amerika. Walaupun ini mungkin kelihatan agak kecil berbanding berlian lain yang terkenal, pada hakikatnya, Moussaieff Red Diamond adalah Fancy Red terbesar laporan GIA berlian yg bernilai. Harga boleh mencecah sehingga $ 7 juta.




Red Bull Cliff Diving, Turnamen Olahraga Paling Mengerikan

Assalamualaikum...
Apakah anda pernah mendengar olahraga yang bernama Cliff Diving? Jika diterjemahkan ke dalam bahasa Indonesia maka menjadi Selam Tebing. Olahraga ini membutuhkan keberanian, mental serta kemampuan fisik yang luar biasa. Para atlet diharuskan mendaki tebing tinggi lalu meloncat untuk menyelam ke lautan luas. Bisa dibilang olahraga ini mirip dengan loncat indah, hanya saja menggunakan tebing, bukan papan biasa di kolam renang.
Baru-baru ini minuman energi Red Bull menyelenggarakan turnamen Red Bull Cliff Diving. Dalam turnamen ini peserta dari seluruh dunia diminta untuk meloncat dari tebing setinggi 30 meter, untuk menyelam ke dalam Samudra Atlantic dengan suhu air sekitar 22 derajat celcius.
 
 

Resepi - Mee Ladna

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua. Suka makan mee tak? Biasanya kalau jemu makan nasi, menu mee lah yg menjadi pilihan utama.. Kali ni saya masak mee ladna. Terpulang pada selera masing2 nak makan pedas ataupun tidak ya. Biasanya kami makan bersama lada jeruk...mmng sedap sangat. Saya amat berterima kasih pada K.Liza kerana berkongsi resepi mee ladna yg mudah ni. Pada kawan2 yg tak tau nak masak apa dngn mee tu...bolehlah cuba mee ladna ni. Sedap dan amat sesuai di makan pada bila2 masa saja. Jom kita lihat bahan2nya.



Makanan/Minuman Manis vs Kandungan Gula

Minuman dan Makanan Manis menjadi kegemaran orang ramai. Tetapi anda tau tak berapa kandungan gula di dalam setiap hidangan? Ataupun semua macam admin, bila dah beli tu, makan atau minum tanpa menyedari apa kandungan gula di dalamnya. gambar di bawah akan memberitahu anda sebahagian daripada minuman/makanan dan juga kandungan gula. 


#1 kuib gula = 1 teaspoon
 
 
 

8 Hadiah Berharga Untuk Yang TERSAYANG

Gambar hiasan je..
KITA sering merasakan ingin dihargai tetapi pernahkah kita menghargai orang yang disayangi. Oleh itu, marilah kita menghargai saudara seagama menurut perspektif Islam tanpa menilai rupa, harta dan jagalah adab apabila bersama mereka.
Ada beberapa kepentingan yang harus kita pelihara supaya ukhuwah kekal dalam dakapan menuju reda Allah seperti menjaga sikap, saling menasihati, memahami dan bantu-membantu.
 
 

Tips IMAM SYAFIE 4 Perkara Untuk Sihat

Bismillah...
Empat perkara menguatkan badan..
1. makan daging.
2. memakai haruman.
3. kerap mandi.
4. berpakaian dari kapas.
 
 

Kisah Janda Muda Mujahid Syria Jadi Rebutan Lelaki Kaya Arab

Biasanya pasangan pengantin baru akan melalui hari-harinya dengan penuh keindahan dan kesenangan dan tidak kurangnya ada di antara mereka yang pergi ke tempat pelancongan untuk berbulan madu.

Detik ini tidak berlaku bagi pengantin baru di Syria. Tidak ada kata bersantai-santai atau bercumbu mesra seharian dengan pasangan tetapi si isteri perlu menyediakan peralatan perang untuk suaminya. Inilah kisah yang akan diceritakan diceritakan oleh Fathi At-Tamimi, seorang sukarelawan Syria yang ketika ini berada di Turki dalam status Facebooknya ogos lalu.
 
 

Keindahan alam


Sabtu, 15 Disember 2012

Kem Tentera Bawah Tanah Terbesar Di Dunia

Terletak di Sweden, Muskö merupakan kemudahan ketenteraam bawah tanah terbesar di dunia. Ia digunakan sebagai Pangkalan Angkatan Laut Sweden.

 


Surat Cinta Tertua Di Dunia

Inilah surat cinta tertua di dunia yang dijumpai di lembah Niffer, 150 batu dari Baghdad, Iraq. Ia dikatakan ditulis pada sekitar tahun 2200SM.

 
 
 
 

15 Fakta Tentang Bruce Lee Yang Mungkin Anda Tidak Tahu

1. Bruce Lee mempunyai kecacatan semulajadi : kaki yang panjang sebelah dan testis yang besar sebelah.

2. Bruce Lee sebenarnya rabun teruk dan memakai cermin mata tebal, dan dia menggunakan soft lens. Terbukti di Amerika, soft lens sudah wujud pada zaman itu

3. Bruce Lee bukan 100% Chinese, ibunya Grace Lee adalah campuran Chinese & Jerman, dan ini menjadikan Bruce Lee memiliki 1/4 darah Jerman.



 
 
 

Jenis-Jenis Cinta Di Dunia

Kita hidup di dunia ini memang tidak akan pernah lepas dari namanya cinta, dimana mana kita akan selalu memerlukan cinta atau kasih sayang. Tanpa hal tersebut, mungkin kita tidak akan merasakan indahnya dunia ini, dimana kita akan hidup sendiri dan tidak merasakan indahnya cinta dan kasih sayang, apakah anda mahu hidup tanpa cinta???
 90% bakalan berkata “tidak kuat”, akan tetapi, ternyata dalam cinta itu terdapat “bumbu-bumbu” lain yang membuat cinta itu boleh manis dan pahit. 
 

Gambar Ladybugs Comel Kena Hujan


Ramai orang yang kurang gemar bila waktu hujan kerana mungkin banyak aktiviti yang terpaksa dibatalkan dan terpaksa duduk di rumah sahaja. Sewaktu kita sedang sibuk merungut tentang hujan yang turun pernah tak kita terfikir bagaimana la keadaan serangga kecil yang tiada tempat berteduh? Hehe post kali kami nak kongsikan gambar kumbang comel yang sedang bersemangat menempuh hujan lebat.


Ladybugs in Raindrops 003 Gambar Ladybugs Comel Kena Hujan
syiannya dia kena hujan ~.~


Bunga Matahari Selalu Menghadap Ke Arah Matahari ??? Fakta Atau Auta


sun flower Bunga Matahari Selalu Menghadap Ke Arah Matahari ??? Fakta Atau Auta ??? 

Bunga matahari atau Helianthus annuus yang berwarna kuning cerah tentu menambah keindahan taman atau kebun anda. Namun, apakah bunga ini benar-benar menghadap ke arah matahari seperti namanya?


Jenis Kalajengking Paling Berbahaya

Berhati-hatilah setelah hujan usai, bukan hujannya yang berbahaya, tetapi hewan yang biasa muncul setelah hujan usai ini sangatlah berbahaya. Bahkan bisa menyebabkan kematian, bersyukur untuk di negeri kita jenis yang menyebabkan kematian tidak ditemukan meskipun juga masih tergolong berbahaya. Bukan ular, Lalu apa?

Inilah dia Kalajengking, atau yang dikenal scorpion bagi warga di Inggris dan Amerika Serikat. EsCampur88, sering menemui salah jenis hewan yang memiliki sepasang penjepit ini disekitar dan dalam rumah, setelah hujan usai. Berikut jenis Kalajengking yang paling berbahaya di dunia.




Subhanallah! Kebijaksanaan Allah dalam Rukun Islam


Mengucap Dua Kalimah Syahadah
Kita mengaku Allah itu yang kita sembah dan Nabi Muhammad itu pesuruhNya. Sesaat pun kita tidak boleh menduakan Allah. Jika ia berlaku maka gugurlah akidah kita. SETIAP SAAT!
 
 

Kisah Seorang Yahudi Memeluk Islam

Ini suatu artikel yang menarik. Berkenaan tentang seorang non muslim yang tertarik dengan Islam dengan hanya menggunakan akal yang rasional. Tanpa merujuk terus pada dalil atau hujah, Islam telah menonjolkan kebesarannya dan kebenaran agama bagi seluruh penduduk tidak kira sesiapa.
Benarlah. Allah yang meredhai Islam tidak pernah menyalahi segala aturan kehidupan (sunnahtullah) dan pemikiran fitrah insan.
Tengah sibuk manusia membantah itu ini berkenaan kerja orang yang anti-muslim, daku tidak berminat nak bising-bising sebab orang Islam sendiri tidak pernah sensitif nak pegang (sekali lagi, pegang), bukan sekadar tahu tentang Islam.
 
 

10 siFaT cALon sUaMi yG baIk..

 

Jika anda seorang wanita, carilah lelaki yang mempunyai sifat-sifat ini.

Jika anda seorang lelaki, jadilah seorang lelaki yang mempunyai sifat-sifat ini.

10 sifat calon suami yang baik: 
 

Paderi Katolik Cemas Ramainya Penganut Islam Di Eropah

Ketua Paderi Peter Turkson
Seorang ketua paderi Katolik Rom telah mencetuskan rasa cemas di Vatikan ekoran satu klip video di You Tube yang menjangkakan pertumbuhan penganut Islam yang kian meningkat di Eropah.
Klip video yang mengambil masa tayangan selama tujuh minit itu bertajuk “Muslim Demographics” dibincangkan sebagai salah satu agenda dalam perhimpunan antarabangsa pada hari Isnin lalu (15/10/2012), iaitu selepas dua hari Ketua Paderi Peter Turkson menayangkannya dalam satu acara perbincangan bebas.
 
 

Bonus 2012 : Slip Gaji Bulan Disember 2012

Di dalam entri Jadual Pembayaran Gaji Bulanan Tahun 2012 telah dinyatakan bahawa bayaran Bonus 2012 akan dibayar bersekali dengan bayaran gaji bulan Disember 2012 iaitu pada 18 Disember 2012 (Selasa) dan bulan Januari 2013 pada 23 Januari 2013 (Rabu). Click untuk melihat Jadual Pembayaran Gaji Bulanan Tahun 2013.
Berita baik buat semua penjawat awam, mulai hari ini (14/12/2012) anda boleh melihat slip gaji bulan Disember 2012 melalui e-Penyata Gaji dan pembayaran gaji pula adalah pada hari Selasa minggu hadapan. 
 
 

Jumaat, 14 Disember 2012

Motor Pertama Di Dunia


Pasti anda belum tahu, bagaimana bentuk sepeda motor pertama di dunia. ,motor pertama di duia adalah Hildebrand & Wolfmüller motorcycle.

Motor ini dibuat pada tahun 1895. Meski berusia ratusan tahun, ternyata motor pertama di dunia ini sudah mengusung teknologi yang sampai saat ini masih dipakai seperti Twin-Cylinder, 4 valve, water cooler dan bermesin 1.500 cc. Kakak beradik, Hendry dan Wilhelm mengembangkan motor ini bekerjasama dengan Alois Wolfmuller dan seorang mekanik bernama Hans Geisenhof.



Lukisan Dihasilkan Daripada Pasir dan Kulit Kerang.

Salam...
Svetlana Ivanchenko adalah seorang artis berbakat Ukraine yang menggunakan bahan-bahan semula jadi seperti pasir, kerang, kuarza, akar pokok dan kulit pokok untuk mewujudkan lukisan indah yang kelihatan hampir dicat dengan tangan.

Dia dibesarkan di Yalta, sebuah bandar di pesisir pantai Laut Hitam yang memberikannya inspirasi sejak kecil kerana dikelilingi dengan alam semulajadi terutamanya laut.
P/s: Cantik...


 


Gambar-Gambar Terbaik 2012 dari Reuters - Bah 1

Siapa tak kenal Reuters, yang merupakan portal berita berpengaruh antarabangsa yang selama ini menjadi rujukan portal-portal berita tempatan. Mereka merakam berita dan gambar dari seluruh dunia tapihari nie jom kita tengok gambar-gambar terbaik 2012 dari mereka.
 


kIsaH sI aLi giLA.....

 
Al-kisah…..adalah satu kampung ni..nama kampung ni kampung pinang 18 batang. Kat kampung ni orang ramai idup aman dan bahagia. Dalam kampung yang aman ni..adala sorang laki ni. Nama dia Ali (nama sebenar). Ali ni orang gila kat kampung ni. So..ramai la yang pandang slag kat dia. Ramai la yang suka memainkan dia.. nak dijadikan cerita…
 
 

Sejarah Sebenar Minyak Wangi

Tahukah anda perfumes (minyak wangi) yang sebenarnya berasal dari Mesir, bukan dari negara Perancis iaitu negara yang dikenali hebat sebagai pengeluar perfumes. 


Ketika itu, di Mesir, pewangi digunakan untuk berbagai keperluan ritual bermula dari ketika kelahiran anak sehingga ke upacara kematian. Dupa dan kayu manis dibuat sebagai bahan asas yang diolah dengan cara digiling, diparut dan ditumbuk.
 
 
 

Rekod Dunia Yang Ganjil

1. Tatu paling banyak.

Isobel Varley, dari Britain. 93% badannya diliputi tatu. Mencipta rekod dunia pada 25 April 2009.



[Info] Bahaya Hidup Membujang

Bagi setiap manusia, impian yang paling ingin mereka kecapi ada lah hidup dengan pasangan hidup pilihan masing-masing..Namun, jangan pelik kerana ada juga sesetengah daripada kita suka hidup bersendirian dan membujang hingga ke tua..Sebenarnya, ada hikmah kenapa Tuhan menjadikan setiap makhluk itu dicipta berpasang-pasangan..Nak tahu apa keburukkan hidup membujang, meh baca kat bawah ni..


 


Mentega Kacang Banyak kegunaanya selain dari makan,makan,dan MAKAN!!

 
Mentega kacang kebiasaannya disapu pada roti. Boleh juga dicampur dengan coklat atau jam dan ada sesetengah daripada kita yang menggunakannya sebagai minuman seperti shakes atau smoothie. Namun sebenarnya mentega kacang mempunyai kegunaan lebih daripada itu. Ia bukan hanya sekadar makanan malah ia adalah perkakas rumah yang penting. Ya, perkakas rumah. Inilah 8 kegunaan luar biasa mentega kacang.
mentega 
 
 

Taman Beracun ( Taman Alnwick Poison )

 Taman Alnwick Poison  adalah salah satu daripada banyak taman-taman awam yang dilampirkan ke Alnwick Castle di Northumberland, England. Istana itu sendiri adalah yang kedua terbesar di Great Britain. Taman Alnwick Poison  mempunyai beberapa tumbuhan di dunia yang paling berbahaya, dengan itu nama. Di sebalik pintu besar hitam, taman teliti curated mengandungi kira-kira 100 jenis narkotik haram termasuk popi, yang digunakan untuk membuat candu, beladonna Atropa beracun (juga dikenali sebagai nightshade maut), Strychnos Nux-Vomica (digunakan untuk membuat strychnine), Coca (dari yang kokain dihasilkan), Hemlock (digunakan untuk membunuh Socrates), ganja dan banyak lagi.
 
 

Subhanallah, Tumbuhan Juga Menangis

Dan bahwasanya Dialah yang menjadikan (makhluk) tertawa dan menangis, "(Surah An-Najm: 43).

Daun adalah salah satu tanaman yang Allah jadikan bahagian khusus untuk menangis. Melalui saluran khas daun ini mengeluarkan bahan-bahan seperti air mata. Para saintis mengagumi tindak balas tumbuhan ini. Bagaimana terjadinya proses ini dan apa alasannya di sebalik itu?
 
 

Kisah Pemuzik Punk Mencari Tuhan Yang Beriman Dengan Surah Al-Ikhlas



"Suasana kehidupan menyebabkan seorang lelaki berbangsa kulit putih memilih muzik heavy metal punk untuk melepaskan rasa marahnya terhadap dunia yang didiaminya. Dia merasa marah terhadap pelbagai perkara, seperti ketidak adilan sosial dan masyarakat, serta perkara-perkara yang tidak difahaminya yang berlaku diselilingnya. Hal ini membentuk jiwanya sebagai seorang yang kuat memberontak dan keras.

19 Sunnah Yang Dilupakan

sunnahSunnah adalah segala sesuatu yang diriwayatkan dari Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam baik perkataan, perbuatan, ataupun persetujuan. Sunnah juga berarti sesuatu yang pelakunya mendapat pahala dan tidak ada dosa bagi yang meninggalkannya. Di antara perbuatan sunnah yang jarang dilakukan kaum muslimin adalah sebagai berikut:
 
 

Khamis, 13 Disember 2012

Kisah diceritakan oleh mujahiddin Malaikat turut berperang bersama Mujahidin melawan rejim Syiah Assad

"(Ingatlah), ketika kamu memohon pertolongan kepada Tuhanmu, lalu diperkenankan Nya bagimu: Sesungguhnya Aku akan mendatangkan bala bantuan kepadamu dengan seribu malaikat yang datang berturut-turut". (Surah Al-Anfal 10) 

Ada kisah menarik daripada sukarelawan Hilal Ahmar Society Indonesia(Hasi) yang baru sahaja tiba di Syria dan membuat laporan di bangunan Dewan Dakwah Islamiah Indonesia(DDII) pada hari Selasa (11/12/2012). Abu Yahya, penyelaras sukarelawan Hasi menceritakan kisah seorang bekas tentera Bashar Assad yang bertaubat lalu bergabung dengan mujahidin.
 
 

Gambar Proses Kejadian Anak Ayam Dalam Telur

Gambar2 di bawah merupakan proses terbentuknya anak ayam dalam telur...
 
 
 
 

Pensel Termahal Di Dunia

Graf von Faber-Castell mempamerkan Pensil Termahal di dunia. Pensil Termahal di dunia dengan tutup Pensil terbuat dari Emas Putih dan tiga buah berlian berukuran 0.06 karat.Pensil edisi terhad ini hanya ada 99 buah di dunia. Harga pensil ini adalah sekitar USD 12, 800 atau RM 40, 000.



Sape Berani Duduk Atas Kerusi Ini?

Ni sapa-sapa yang rasa dia kebal........ cuba mai try kerusi-kerusi dibawah ini

DUDUK LA KALAU BERANI !!  


Keputusan PMR 2012

KEPUTUSAN PMR 2012 DIUMUMKAN PADA 19 DISEMBER 2012

Keputusan PMR 2012 akan dikeluarkan oleh Lembaga Peperiksaan melalui sekolah masing-masing pada RABU, 19 DISEMBER 2012. Calon PMR boleh mengambil keputusan masing-masing selepas jam 11.00 pagi di sekolah masing-masing. Harap maklum dan terima kasih.

sumber : FB SBP 

Inilah Kisah Ferarri, Evo7 and Kelisa

 
Pada suatu malam yang hening dan sunyi di lebuhraya utara selatan kelihatan sebuah kelisa putih tersadai di sebelah lane kerosakan. Ada orang tua yang berdiri disebelahnya, pemilik kelisa tu sedang berjalan kehulu kehilir cuba menahan kereta supaya membantunya. Tidak ada sebuah kereta pun berhenti. Tiba- tiba datanglah sebuah kereta evo7 berhenti di sebelah kelisa tadi.



Muzium Pisang Paling Besar Di Dunia

Muzium Pisang Paling Besar Di Dunia: Pisang mania. Mari ikuti kisah seorang lelaki yang cukup gila dan excited dengan buah pisang. Lelaki berkenaan di kenali dengan nama Fred Garbutt. Garbutt merupakan individu tunggal di dunia yang mempunyai koleksi terkumpul barangan yang kesemuanya bertemakan pisang. muzium pisang paling besar di dunia 


Tarikh Bayaran Bonus Disember 2012 & Januari 2013. Pembayaran Kali Kedua Minimum RM1,000!

Pembayaran Bonus Januari 2013 Tarikh Bayaran Bonus Disember 2012 & Januari 2013. Pembayaran Kali Kedua Minimum RM1,000!
Bayaran Bonus 2012 : Semasa pembentangan Bajet 2013, Datuk Seri Najib Razak telah mengumumkan pembayaran bonus kakitangan kerajaan ditambah 1 bulan gaji lagi. Macam mana boleh tambah 1 bulan gaji lagi? Ini kerana kerajaan telah melakukan pembayaran bonus raya setengah bulan gaji atau minimum RM500 yang dikirakan sekali sebagai hadiah untuk kakitangan awam sempena pembentangan Bajet 2013 walaupun ketika itu ia sudah diberikan. Bakinya…

Bakinya (iaitu bayaran bonus kali kedua) akan disalurkan menerusi bayaran bonus 2012 (Disember & Januari 2013). Tetapi bilakah sebenar tarikh pembayaran bonus tersebut?


6 Tips Cantik yang Salah!


Assalamualaikum w.b.t. Sudah tentunya setiap orang mempunyai beberapa tips untuk cantik tapi pastikan tips yang anda praktikkan tersebut betul dan berkesan. Di sini, beberapa info yang perlu anda tahu:
 
 

Perakam Audio Paling Tua Di Dunia

Perakam Audio Paling Tua Di Dunia: Retro. Muzium Inovasi dan Sains Amerika Syarikat telah berjaya merungkai misteri di sebalik sebuah perakam audio(phonograph) yang di percayai tertua di Amerika Syarikat. Perakam audio digital ini di hasilkan pada tahun 1878 dan ianya di percayai di hasilkan sendiri oleh Thomas Edison di St. Louis. Melalui kecangihan teknologi moden, para pengkaji telah berjaya men"decrypt" phonograph uzur ini dan berjaya mendengar rakaman suara nyanyian sekumpulan lelaki di selangi dengan suara wanita yang sedang menyanyi lagu kanak-kanak. Nyanyian suara ini, mencatatkan rekod sebagai lagu pertama di rekodkan menggunakan peralatan elektronik (phonograph).

perakam audio paling tua di dunia



Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...