Ahad, 15 Disember 2013

Seni Ukiran Dinding Gua Yang Mengagumkan.


Lelaki berusia 67 tahun, Ra Paulette telah membuat ukiran indah di gua selama 25 tahun terakhir. Selepas beberapa siri pekerjaan sambilan, pekerjaanya sebagai pematung menjadi semakin serius pada tahun 1985, setelah dirinya harus menggali telaga dan tandas.



Jom saksikan video menarik ini:
 

 Proses eskavasi kemudian berubah menjadi sebuah usaha seni dan ia mula mengukir gua. Ia menyelesaikan gua pertamanya pada tahun 1987, dan segera, banyak orang mula tertarik terhadap karyanya. Sampai saat ini, ia telah mengukir 14 gua dengan beliung nya.

 Ra Paulette sekarang mengerjakan magnum miliknya yang telah ia kerjakan selama tiga tahun, dijangka akan memakan masa 10 tahun untuk menyelesaikannya Salah satu gua ukirannya yang disebut "Tree of Human Kindness" adalah untuk dijual. Terletak di New Mexico, harganya US $ 995.000.






 
zamri spoon blogsport

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...