Jumaat, 11 Julai 2014

Sejarah Tersembunyi Lambang Negara Amerika

as lambang
Lambang negara AS sarat dengan simbol Kabbalah. Namun tahukah anda jika di sebalik semua ini, terdapat cita-cita global kaum elit iluminati dan Rotschild sebagai dalangnya?

Lambang negara merupakan asas falsafah suatu bangsa dan negara di seluruh dunia. The Great Seal United State of America iaitu lambang bagi negara Amerika dan yang uniknya hanya AS sahaja yang mempunyai lambang negara di mana kedua-dua sisinya 'dihiasi' simbol-simbol Kabbalah.
 

Amerika Syarikat secara rasmi ditubuhkan pada tahun 1776 mempunyai Lambang Negara yang unik. Satu bahagian bergambar Burung helang yang mengembangkan sayap dan kedua kakinya mencengkam anak panah dan daun zaitun dan bahagian lain bergambar piramid seperti belum siap dibina.

Dalam artikel terdahulu di Eramuslim dan juga di dalam Eramuslim Digest edisi "The New Jerusalem", telah diulaskan secara panjang lebar pelbagai simbol Kabbalah ini, di antaranya begitu banyak angka 13 angka suci kaum Kabbalah di dalam lambang negara tersebut yang direpresentasikan ke dalam pelbagai jumlah simbol dan angka yang ada.

Bagi yang ingin ingin mengetahu lebih lanjut tentang hal ini sila lihat di laman web eramuslim.com/berita/tahukah-anda/amerika-adalah-negara-kabalis-2.htm.

Texe Marrs, dalam "Codex Magica: Secret Signs, Mysterious, and Hidden Codes of Illuminati" (2013), menulis, "Simbol pada logo presiden sekilas kelihatan tidak sesuai dengan sejarah, organisasi politik dan warisan agama dari bangsa kita yang besar. Sebuah piramid Mesir? Apa hubungannya dengan Amerika? Inskripsi latin yang aneh? Mata aneh melihat semua yang diterangi oleh cahaya matahari? Sememangnya janggal... "

Marrs adalah warganegara Amerika Syarikat dan seorang Kristian yang taat. Lebih dari itu, Marrs juga bekerja sebagai pembantu profesor kajian aeroangkasa, mengajar Dasar Pertahanan Amerika, sistem senjata strategik, dan kuliah yang berkaitan di University of Texas di Austin selama lima tahun. Beliau juga bekas pegawai USAF (United States Air Force) yang pernah bertugas di Vietnam, Jerman, Itali, dan seluruh Asia ini sekarang dikenali sebagai salah seorang penyelidik Kabbalah dan illuminati paling terkemuka.

Mengenai logo presiden atau lambang negara AS, masyarakat umum hanya mengetahui pada tahun 1776, selang beberapa jam selepas Deklarasi Kemerdekaan secara rasmi disahkan, sebuah jawatankuasa yang terdiri dari Benjamin Franklin, Thomas Jefferson, dan John Adams bertemu untuk merancang menghasilkan lambang negara ini. Mereka menjemput seorang artis, Pierre Eugene Du Simitiere untuk berganding bahu dengan mereka.

Dalam pertemuan tersebut, rancangan Simitiere diluluskan sebulat suara. Namun sayang, Kongres Eropah menolaknya. Akhirnya pada tahun 1782, atas permintaan Kongres, pakar simbol dan lambang bernama William Barton dijemput. Dengan bantuan Charles Thompson iaitu Setiausaha Kongres, Barton berjaya mereka bentuk lambang yang seperti kita lihat sekarang ini.

Texe Marrs mengulas ringkas, "Apa yang dipaparkan di atas adalah versi rasmi." Pakar simbol yang pernah bertugas di USAF sebagai Komander Komunikasi Elektronik dan Unit Kejuruteraan ini tahu jika sejarah rasmi seringkali sudah rancang oleh tangan ghaib sehingga sudah tidak murni lagi. Dari kajian beliau berkenaan kesusasteraan dan berbincang dengan ramai pakar, Marrs mendapatkan maklumat berharga iaitu salah seorang puak Rotschild berada di belakang pembuatan lambang negara Amerika ini.

Dalampenemuan Marrs tersebut, jawatankuasa Franklin, Jefferson, dan Adams telah dibantu penuh oleh seorang lelaki misteri dari Eropah dan tinggal di Philadelph. Lelaki itu bernama Haym Solomon. Jelas itu adalah nama seorang Yahudi. Solomon merupakan seorang banker terkemuka yang dipercayai menjadi wakil Amerika bagi kerajaan perniagaan Rotschild di Eropah. Solomon telah membawa reka bentuk lambang negara yang terdiri dari dua sisi yang seperti sekarang ini. Untuk memastikan rancangannya itu berjalan lancar, dia telah merasuah sejumlah ahli politik Amerika.

Rancangan logo presiden atau lambang negara AS yang dibawanya sesuai dengan tujuan illuminati di mana Rotschild menjadi tokoh dari gerakan persaudaraan sihir Kabbalah antarabangsa ini.

"Walau mereka mempunyai cita-cita Yahudi dan Zionis, puak Rotschild bukanlah penyembah Tuhan dalam Perjanjian Lama dan Baru Alkitab. Mereka mempunyai teologi Sabbatian Frankist, atau yang lebih umum dikenali dengan teologi penyembah syaitan. Lucifer adalah tuhan mereka, "tulis Marrs.

"Mereka mencari (dan masih mencari hingga sekarang) suatu utopia atau Kerajaan Yahudi di planet Bumi. Kerajaan ini akan menjadi New Age iaitu penerus Babel atau Babilon dan Mesir purba. Ini akan menjadi bangsa yang berkuasa penuh melalui sihir dan intelek untuk menakluki dunia. Amerika akan menjadi proksinya. Amerika akan menjadi alter-egonya. Kerana itu Amerika harus dibuat menjadi sebuah negara Yahudi kabalistik. "

Agen Rotschild bernama Haym Solomon, membawa berjuta-juta dollar untuk rasuah. Sebahagian dana itu dipakai untuk membiayai Kongres Eropah dan operasinya. Sebahagian lagi masuk ke Kementerian Kewangan untuk membiayai Perang Revolusi, dan beberapa lagi masuk ke dalam poket para ahli politik.

Rotschild berjaya merekabentuk lambang negara Amerika. "Walaupun begitu, beberapa pihak yang mengenali elemen-elemen Masonik dan iluminati menentangnya ..," demikian Marrs.

Pada awalnya bahagian piramid Masonik disembunyikan. Jadi yang digunakan hanya bahagian yang berganbar burung helang yang menggenggam anak panah dan daun zaitun. Bahagian yang disembunyikan ini, yang memuatkan gambar piramid Masonik dengan All Seing Eyes hanya didedahkan kepada masyarakat pada tahun 1935 iaitu hari yang sama diterbitkannya mata wang satu Dollar. Franklin D Roosevelt, Presiden Amerika Syarikat yang juga seorang Mason darjah 33, yang mengarahkan bahagian logo primaid ini didedahkan setelah lebih dari 150 tahun disembunyikan.

Texe Marrs, dan juga seluruh penyelidik Illuminati dan Kabbalah, bersepakat jika negara Amerika Syarikat memang dikhaskan sebagai The Great Lodge of Freemasonry, rumah besar bagi gerakan Kabbalah dunia yang akan bekerja siang malam untuk merealisasikan The New World Order, Tata dunia baru. 

*Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber eramuslim.com | (Rizki Ridyasmara) 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...