Khamis, 19 Mei 2016

Aktor Fast & Furious Tyrese Gibson Merasa Tenang Dengan Islam


Pertengahan tahun lalu pelakon Fast & Furious, Tyrese Gibson diberitakan telah memeluk Islam. Namun pada masa itu kabar itu dibantah oleh Tyrese Gibson.

Namun beberapa hari lalu, pada 8 Mei 2016, Gibson menyiarkan gambar dirinya sedang bersujud di sebuah masjid di Qatar. Foto itu dimuat naik di laman sosial Facebook dan Instagram miliknya. Dalam gambar itu Gibson kelihatan memakai sepasang jubah putih.
 
 
tyrese gibson
Dalam keterangan fotonya, Gibson menulis:

"My first visit ever to a Mosque my heart is been beating so fast and I felt vulnerable just by walking inside - I was given my first course on HOW to properly pray and I truly feel blessed ...... .. Shout to all of the believers around the world ...... Inshallah my visions will be blessed for the Middle East - "

tyrese gibsonGibson bahawa itu adalah kunjungan pertamanya ke sebuah Masjid yang membuat perasaan gemuruh, jantung saya berdegup sangat kencang (my heart is been beating so fast) dan melahirkan perasaan rapuh ketika berada di dalam masjid tersebut. Semasa berada di Masjid di Qatar ini, dia telah diberikan kursus untuk mempelajari tata-cara sholat dengan benar dan saya merasa sangat diberkahi, tulis Gibson pada caption fotonya itu.

Postingan ini menimbulkan keriuhan pada para peminat pemain Roman Pearce pada filem The Fast and The Furious ini. Hingga saat ini posting di Facebooknya itu telah mendapat 124 ribu likes, 19.259 share, dan 4800 komen.

Foto Gibson yang sedang sujud di masjid itu telah menimbulkan tanda tanya dalam kalangan para fans sama ada pelakon itu telah memeluk Islam atau ia baru dalam proses mempelajari agama Islam.

Banyak yang bergembira dan mendoakan serta mengalu-alukan Gibson dalam pelukan Islam.

"Selamat datang ke dalam Islam, saya sangat gembira untuk anda. Allah telah memberi anda peluang untuk melihat kebenaran dan semoga anda dilindungi dan diberi petunjuk olehNYA Insha-Allah, "tulis Nabou Gina Mbengue.

Namun ada pula yang mengingatkan Gibson agar "tidak terjerumus" ke dalam Islam dan tetap mempercayai Tuhan Yesus.

"I thought you were a Christian Tyrese and believed in God .. What are you doing in a mosque and worshiping Allah? I'M sorry but you can not worship two God 's as there is only one !! The Lord Jesus Christ !! You need to make a choice and make it quick! "Tulis Tara Tucker dalam ruang komen.

Sampai saat ini belum ada kenyataan yang jelas dari Tyrese Gibson sama ada dirinya masuk Islam atau hanya sedang mempelajari Islam.

Kita doakan semoga Tyrese Gibson mendapat hidayah Islam. Kembali ke dalam fitrahnya, sebagaimana ketika dia masih menjadi janin dan memberikan kesaksian tauhid.

sumber eramslim.com /detik islam

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...