Sabtu, 21 Mei 2016

Ramai Orang Yang Tidak Menyedari Apakah Bintik-Bintik Ini



RAMAI orang jari kadang-kala kelihatan seperti ada bintik-bintik kecil, bintik-bintik ini tidaklah besar, jarang kita dapat memerhatikan bintik-bintik seperti ini, akan tetapi sebenarnya bintik-bintik seperti inilah yang perlu diberi perhatian wajar.
Bintik-bintik kecil pada jari boleh menunjukkan penyakit yang ada dalam tubuh badan kita, dan turut boleh menunjukkan apabila tubuh kita terdapat banyak racun.

#1 Hujung jari melengkung

Seandainya kita lihat daging pada garis jari tangan yang dibawah kuku menonjol keluar, itu menandakan salah satu organ tubuh kita mengalami keradangan, juga terlampau banyak toksin dalam badan kita.
Disebabkan perihal ini, kita biasanya jadi emosi, kerana ini menunjukkan hati kita ada masalah, terlalu banyak racun dalam hati serta jantung kita, boleh melemahkan fungsi organ tubuh yang lain.

#2 Kuku bulat dan rata

Apabila kuku berubah jadi bulat dan rata, itu petanda ada racun dalam hati, mungkin ada masalah pencernaan atau penyakit perut yang lain. Rata-rata pesakit ini juga ada problem pemakanan dan metabolisma, memberi kesan besar pada paru-paru.
Bagaimanakah cara cepat menyembuhkan penyakit ini?

#1 Makan banyak sayuran hijau serta buah-buahan

Buah-buahan dan sayur-sayuran hijau mempunyai kesan yang baik untuk detoks. Buah dan sayuran biasanya waktu penghadaman di dalam perut adalah 30 minit, sedangkan daging masa penghadaman sekitar lebih tiga jam, jadi makan lebih banyak sayur-sayuran hijau dan buah-buahan boleh mempercepatkan pergerakan gastrointestinal, mempercepatkan metabolisma badan, dan boleh membersihkan toksin dalam tubuh.

#2 Detoks

Kenapa wanita moden kebanyakan hidup lebih lama daripada lelaki? Kerana wanita umumnya bersukan lebih banyak dari lelaki. Wanita yang suka berbelanja, suka berjalan-jalan serta suka bergerak biasanya mempunyai hidup yang lebih panjang umurnya dari pada lelaki. Berpeluh serta air kencing juga merupakan detoks, dapat mengeluarkan racun dalam tubuh kita. Mari kita banyak bersenam, banyakkan berpeluh serta membuang racun dalam tubuh kita
pen patah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...