Rabu, 9 Julai 2014

5 Bandar Mati Paling Mengerikan

belchite-spain 
Ketahui kisah di sebalik bandar mati paling mengerikan di dunia. Tengok gambar je pun Giler Kentang dah rasa seram semacam. Apapun jom baca terlebih dahulu




1) UKRAINE : PRIPYAT
mnkfkmsaldkfmlaksdfj3 SERAM! 5 BANDAR MATI PALING MENGERIKAN DI DUNIA 
Kota Pripyat adalah sebuah banda berhantu yang berhampiran dengan lokasi penjana elektrik Chernobyl. Bandar ini terkenal sebagai masalah nuklear terburuk dalam sejarah. Kota ini telah membeku pada era 1980-an akibat masalah nuklear yang terjadi pada April 1986.

Daerah ini masih tidak sesuai untuk di diami manusia. Beberapa perusahaan telah berjalan di Ukraina, tambahan pula ada yang menawarkan untuk menubuhkan tempat pelangongan di sini. Tetapi masih tidak didiami olrh manusia Bukan susah untuk mendapatkan dokumen yang diperlukan untuk mengunjungi bandar mati ini, namun bandar ini tetap dijaga ketat untuk tujuan keselamatan.

2)  TAIWAN: SANZHI
Sanzhi UFO Houses 3 SERAM! 5 BANDAR MATI PALING MENGERIKAN DI DUNIA 
Sanzhi adalah sebuah resort percutian yang dirancang untuk tentera angkatan bersenjata AS di bahagian utara Taiwan. Bentuk bangunan yang unik dan pelik seperti UFO, tetapi Sanzhi mempunyai banyak masalah ketika mula bangunan dibangunkan. Selain itu, banyak kematian pekerja akibat kecelakaan pembikinan dan kecelakaan kenderaan. Sebab itu tempat ini ditinggalkan kerana ramai yang menyatakan resort ini mengerikan dan menyeramkan.

3) PERANCIS : ORADOUR-SUR-GLANE


Oradour sur Glane Streets 12941 SERAM! 5 BANDAR MATI PALING MENGERIKAN DI DUNIA

Oradour-sur-Glane di Limousin, Perancis, telah ditinggalkan sejak 1944. Nazi menghancurkan bandar ini ketika Perang Dunia II yang telah membunuh 642 penduduk. Bukti kekejaman perang terbukti pada bangunan dan kereta terbakar yang masih ada. Peperangan yang berlaku di pandangan Perancis di anggap sebagai salah satu jenayah yang paling kejam dalam sejarah umat manusia. Bila anda melawat bandar mati ini, anda akan diminta untuk tetap tenang selama berada di sini yang penuh dengan memori oleh para martir atau lebih dikenali orang yang mati syahid.

4) ARZERBAIZAN : AGDAM

38448721 SERAM! 5 BANDAR MATI PALING MENGERIKAN DI DUNIA

Bandar besar Agdam di Azerbaijan adalah salah satu bandar besar yang populasi penduduknya mencapai 150,000 orang. Namun, penduduknya telah hilang pada tahun 1993 ketika perang Nagorno Karabakh. Walaupun bandar ini tidak secara langsung menjadi asas peperangan, namun kota ini tetap mendapat kesan dari perang tersebut dan menjadi korban dari sikap para Armenians yang telah merosakkan bandar tersebut. Bangunan-bangunan dirosakkan dan akhirnya ditinggalkan penghuninya, hanya meninggalkan masjid-masjid yang masih gah berdiri. Penduduk Agdam sendiri sudah berpindah ke kawasan lain, seperti ke Iran.
giler kentang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...