Ahad, 31 Mei 2015

5 kisah kematian paling pelik

5 kisah kematian paling pelik
Antara kisah yang pelik ialah bagaimana penggemar makanan organik meninggal dunia. - Gambar Hiasan 
 
KUALA LUMPUR: Dalam banyak ajaran agama dan kepercayaan, kematian adalah sesuatu yang tidak boleh diramal. Bila, di mana dan bagaimana; tiada siapa yang tahu.

Lima kisah kematian di bawah mungkin antara yang paling pelik (dan mungkin juga ironik) yang pernah berlaku di seluruh dunia.
 


MATI DI MAJLIS PENGEBUMIAN SENDIRI


Seorang wanita Rusia, Fagilyu Mukhametzyanov disahkan meninggal dunia kerana kegagalan jantung. Namun, dia 'bangun' ketika majlis pengebumiannya sedang berjalan. Dia hidup untuk tempoh 10 minit sebelum menghembuskan nafas terakhir. Kali ini, untuk selama-lamanya.

MATI KERANA CUBA BUKTIKAN CERMIN TAK BOLEH PECAH

window


Gary Hoy seorang peguam yang sangat berjaya namun punya kegemaran 'mengenakan' pekerja baru. Ketika mengiringi sekumpulan pelatih guaman, Gary bergurau dengan memberitahu satu tingkap di pejabat mereka tidak boleh dipecahkan. Untuk membuktikannya, Gary bertindak menghentam dirinya sendiri ke arah cermin tingkap tersebut. Cermin tersebut pecah dan Gary 'terhumban' ke luar tingkap dan meninggal dunia.

PENGGEMAR MAKANAN ORGANIK MATI SAKIT JANTUNG

organik


J.I Rodale seorang yang sangat obses dengan produk organik; dari makanan sehinggalah barangan keperluan harian. Malah, dia juga tak percayakan perubatan moden dan tradisional sebaliknya punya alternatif sendiri dengan menggunakan barangan organik. J.I mengakui dia melakukan semua itu kerana mahu hidup sehingga usia 100 tahun. Namun dia meninggal dunia pada usia 72 tahun kerana serangan jantung.

JURUTERBANG PELATIH MATI DALAM FLIGHT SIMULATOR

simulator


Tiga juruterbang pelatih maut ketika sesi latihan dalam flight simulator, apabila sebuah pesawat Beechcraft King Air 200, terhempas di atas bangunan Keselamatan Penerbangan Kansas, yang menempatkan simulator tersebut.

MATI TERKENA KEJUTAN ELEKTRIK DALAM PENJARA

headphone


Lawrence Baker didakwa kerana membunuh, namun dia terselamat daripada hukuman mati. Sebaliknya dia dipenjara seumur hidup. Satu hari, dia menggunakan tandas dan membawa fon kepala kerana sedang mendengar lagu. Aliran elektrik dari fon berkenaan dikatakan mengalir dan menyebabkan litar pintas pada tandas jenis duduk itu, dan Lawrence mati akibat terkena kejutan elektrik. 
awani

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...