Ahad, 18 November 2012

3 Spesies Binatang Termahal Di Dunia

1.
Singa Putih.., binatang ini juga merupakan binatang yang sangat mahal dan bintang ini juga sangat pelik. Harga Singa Putih ini adalah  $138.000. Singa putih ini sangat jarang di temui dan hampir pupus dan hanya hidup di hutan-hutan africa. Alasan binatang ini mahal dan sangat pelik dikeranakan adanya cacat pada Gen. ciri-ciri khas dalam warna putih yang membuat haiwan ini semakin sukar untuk ditemui..







3 Spesies Binatang Termahal Di Dunia
 
 
2. Tikus Tg2576
 
3 Spesies Binatang Termahal Di Dunia ’
Sangat mengejutkan,.. ini adalah tikus yang kecil, yang namanya sangat aneh yaitu Tg2576. Dalam keluarga tikus, para pengkaji yakin, tikus ini dapat memegang kunci untuk menyembuhkan Alzheimer, yang telah menjadi elemen penting untuk investigasi penyakit. Alzheimer atau kepikunan merupakan salah satu bentuk demensia yang paling sering ditemui di klinik. Demensia adalah gejala kerosakan otak yang mengganggu kemampuan seseorang untuk berfikir, daya ingat, dan fungsi berbahasa. pekara tersebut membuat pasien demensia sukar untuk melakukan aktiviti sehari-hari.Pada jaringan otak tersebut ditemui lapisan atau plaque dan serabut saraf yang tidak normal. kerana itu tikus ini bernilai  (270.455 euro). Binatang ini diperolehi dengan teknik rekayasa genetika agar selalu mengembangkan Alzheimer. Kedua gen mereka sebagai keturunan artifisial dimodifikasi untuk menghasilkan protein manusia, acetylcholinesterase, bertanggung jawab atas kematian neuron di otak. 
368.541 dolar = 270.455 Euro
  3.Ular Lavender Albino Python Female

3 Spesies Binatang Termahal Di Dunia
Lavender Albino Python Female Nama ular yang satu ini dan berharganya  $20.000. diketogerikan oleh jenis mata ular yang merah dan warna kulit antara dua warna lavender dan kuning, ular ini sangat pelik maka sebab itulah harganya pun sangat mahal.
 dairishare.blogspot.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...